gelf
Member
- Μηνύματα
- 659
- Likes
- 12.801
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Η πρώτη μικρή πρωινή βόλτα στο Δουβλίνο
- Η πρώτη (ημερήσια) εξόρμηση στις pubs του Δουβλίνου
- Η πρώτη απογευματινή βόλτα στο Δουβλίνο
- Η συνέχεια της εξόρμησης στις pub του Δουβλίνου
- Μια μικρή βόλτα στη Βόρεια Ιρλανδία
- Δουβλίνο. Η επιστροφή. Μια ολοήμερη βόλτα νότια του Liffey
- Μια ολονύχτια βόλτα στις pubs
- Μια βόλτα βόρεια του Liffey
- Πινακοθήκη, αξιοθέατα, pubs, πανσέληνος και ... εκκλησιασμός
- Η τελευταία ημέρα στο Δουβλίνο
- Επίλογος
Κεφάλαιο 6
Μια μικρή βόλτα στη Βόρεια Ιρλανδία.
Το επόμενο πρωινό σηκώθηκα πριν από τον ήλιο.
Την ημέρα αυτή είχα προγραμματίσει το ταξίδι στη Βόρεια Ιρλανδία, του οποίου - όπως προανέφερα στο προηγούμενο κεφάλαιο – μείωσα τη χρονική διάρκεια. Στο ταξίδι αυτό αναφέρομαι συνοπτικά, αφού το θέμα της παρούσας ιστορίας είναι το Δουβλίνο και οι pubs του Δουβλίνου, καθοριστικό στοιχείο και άρρηκτα δεμένο με την ιστορία και τις παραδόσεις της πόλης.
Βγήκα από το ξενοδοχείο και σε λιγότερο από ένα λεπτό είχα επιβιβαστεί στο λεωφορείο, το οποίο αφού πέρασε από το λιμάνι κατευθύνθηκε βόρεια προς το Μπέλφαστ, το οποίο απέχει 167km από το Δουβλίνο. Το λεωφορείο κινήθηκε κατά μήκος της εθνικής οδού
και μπήκε στη Βόρεια Ιρλανδία.
Είχαν περάσει πάνω από δύο ώρες, όταν μπήκαμε για λίγο στο Μπέλφαστ.
Κατόπιν το λεωφορείο προχώρησε προς την περιοχή όπου έχουν γίνει γυρίσματα της σειράς Game of Thrones (αδιάφορο για μένα - άρχισα να κάνω αυτοκριτική για τη μη ενοικίαση αυτοκινήτου). Κατεβήκαμε για λίγο
και στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς τη rope bridge, περνώντας από όμορφα παραλιακά τοπία.
Στην περιοχή της rope bridge σταματήσαμε για πάνω από μια ώρα, αφού απαιτείται αρκετό περπάτημα έως τη θέση διάβασης της γέφυρας.
Το τοπίο ήταν υπέροχο και ο καιρός πολύ καλός για να το απολαύσεις.
Από το μονοπάτι πρόσβασης στη rope bridge, προς βορά, διακρίνεται το νησί Rathlin, ενώ στο βάθος αχνά φαίνονται τα νησιά της Σκωτίας και κυρίως το νησί Islay, στο οποίο υπάρχουν αρκετά αποστακτήρια που παράγουν whisky με καπνιστή γεύση κυρίως. Χαμογέλασα όταν σκέφτηκα ότι με ισχυρά κιάλια θα έβλεπα το αποστακτήριο του Lagavulin, ενός ακόμα αγαπημένου μου whisky, σκωτσέζικου αυτή τη φορά, όπως φαίνεται και από τη γραφή του. Το αποστακτήριο του Lagavulin βρίσκεται στο νότιο παραλιακό τμήμα του σκωτσέζικου νησιού Islay.
Προχώρησα κατά μήκος του μικρού μονοπατιού προς τη θέση διάβασης της γέφυρας. Κατά μήκος του μονοπατιού - παράκτιου αλλά σε υψόμετρο κυμαινόμενο από 30m έως περίπου 70m από την επιφάνεια της θάλασσας - υπάρχουν θέσεις με θαυμάσια οπτική γωνία για να σταματήσεις και να απολαύσεις τη φυσική ομορφιά.
Η rope bridge είχε κατασκευαστεί αρχικά το έτος 1775 από ψαράδες σολομού του βόρειου ατλαντικού. Στη συνέχεια είχαν γίνει κατά καιρούς εργασίες συντήρησης, οι οποίες διατήρησαν την κατασκευή στην αρχική της, περίπου, μορφή. Η γέφυρα από σχοινί έχει μήκος (άνοιγμα) 20m και απόσταση από το έδαφος στο κέντρο της (ύψος) 23m.
Η όλη περιοχή διαθέτει ιδιαίτερα γεωλογικά χαρακτηριστικά και μοναδική πανίδα και χλωρίδα.
Μετά τη διάβαση της γέφυρας επέστρεψα, προς το parking, απολαμβάνοντας τη θέα.
Ύστερα από την επίσκεψη στη rope bridge κατευθυνθήκαμε προς το Bushmills.
Το λεωφορείο με άφησε στο Bushmills
και θα το έβρισκα αργότερα στο Giant's Causeway, όπου προβλεπόταν παραμονή περίπου δύο ωρών. Προχώρησα γρήγορα προς το αρχαιότερο σε λειτουργία - από το έτος 1608 – αποστακτήριο irish whiskey. Μετά από σύντομη επίσκεψη, πήρα ένα ταξί και πήγα στο Giant's Causeway. Ήθελα να δω το παγκόσμια γνωστό γεωλογικό φαινόμενο. Φτάνοντας στο χώρο επιβιβάστηκα στο shuttle bus, για να μη χάσω χρόνο.
Το φαινόμενο του Giant's Causeway είναι μοναδικό, αφού είναι μια περιοχή με 40.000 περίπου κίονες αποτελούμενους από το ηφαιστειογενές πέτρωμα βασάλτη, προερχόμενους από ηφαιστειακή έκρηξη, την οποία οι ειδικοί επιστήμονες προσδιορίζουν ότι έγινε σε χρονική περίοδο πριν από 60 εκατομμύρια χρόνια. Το μοναδικό αυτό γεωλογικό φαινόμενο έχει χαρακτηριστεί από το έτος 1986 μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς από την Unesco. Οι περισσότεροι κίονες έχουν σχήμα εξαγωνικού πρίσματος, όμως υπάρχουν και αρκετοί που έχουν σχήμα τετραγωνικού ή πενταγωνικού ή επταγωνικού ή και οκταγωνικού σχήματος. Το μεγαλύτερο ύψος πρίσματος ανέρχεται στα 12m. Περπάτησα θαυμάζοντας το αποτέλεσμα της ηφαιστειακής έκρηξης, για όσο χρόνο είχα στη διάθεσή μου.
Όταν είδα τα χρονικά περιθώρια να στενεύουν, ανέβηκα στο shuttle bus και επέστρεψα στο κέντρο επισκεπτών δηλαδή στο κτίριο εισόδου-εξόδου, το οποίο διαθέτει γραφείο τουριστικών πληροφοριών, ανταλλακτήριο συναλλάγματος, καταστήματα για αναμνηστικά, υποδομές για οπτικοακουστικές παρουσιάσεις κλπ.
Μετά το τέλος της επίσκεψής μας στο Giant's Causeway, κατευθυνθήκαμε νότια, προς την πρωτεύουσα της Βόρειας Ιρλανδίας, το Μπέλφαστ. Κάθε αναφορά στην Ιρλανδία και κυρίως στη Βόρεια Ιρλανδία φέρνει μνήμες από τον εμφύλιο πόλεμο. Στην ελεύθερη Ιρλανδία γιορτάζουν τα 100 χρόνια αφού η τελευταία φάση του πολέμου της ανεξαρτησίας ξεκίνησε το έτος 1916, με κατάληξη την ανεξαρτησία του μεγάλου τμήματος της Ιρλανδίας το έτος 1921. Όμως στη Βόρεια Ιρλανδία οι εχθροπραξίες σταμάτησαν πρόσφατα, όταν ο IRA στις 28 Ιουλίου 2005 κήρυξε τον τερματισμό οποιασδήποτε ένοπλης ενέργειας και ανακοίνωσε ότι θα προσπαθούσε να επιτύχει τους στόχους του με ειρηνικά μέσα. Στην παρούσα ιστορία δεν αναφέρομαι σε άλλα ιστορικά στοιχεία πλην αυτών που αφορούν στο Δουβλίνο. Αν η ιστορία αφορούσε στη Βόρεια Ιρλανδία, όπου οι πληγές είναι πρόσφατες, δεν θα ήταν δυνατό να μη γίνονται συνεχείς αναφορές στα γεγονότα.
Φτάνοντας λοιπόν στο Μπέλφαστ, περάσαμε από τη δυτική όχθη του ποταμού Λάγκαν
και συνεχίσαμε προς το κέντρο της πόλης. Όταν κατέβηκα από το λεωφορείο, έκανα μια μικρή βόλτα στο κέντρο, ξεκινώντας από την πλατεία Donegall, όπου δεσπόζει το εμβληματικό κτίριο του Δημαρχείου.
Το πανέμορφο Δημαρχείο (City Hall) του Μπέλφαστ ολοκληρώθηκε το έτος 1906 και είναι δείγμα του πλούτου που προήλθε από τη βιομηχανική επανάσταση του 18ου και 19ου αιώνα. Σημειώνεται ότι το Μπέλφαστ, ήταν η μοναδική πόλη στην Ιρλανδία που βίωσε τη βιομηχανική επανάσταση. Έτσι η κατασκευή του Δημοτικού μεγάρου χρηματοδοτήθηκε από την κρατική εταιρία παροχής αερίου. Το κτίριο κατασκευάστηκε σε κλασικό αναγεννησιακό ρυθμό και είναι χτισμένο με λευκές πέτρες Portland.
Το κτίριο υπέστη αρκετές καταστροφές από βομβιστική επίθεση, το έτος 1988, αλλά στη συνέχεια ολοκληρώθηκαν σύντομα οι εργασίες αποκατάστασης.
Επί της πλατείας Donegall, στον περίβολο κατ' ουσία του Δημαρχείου υπάρχει κενοτάφιο στη μνήμη των πεσόντων του πρώτου παγκοσμίου πολέμου.
Επίσης στην πλατεία Donegall, υπάρχουν και άλλα μνημεία αλλά και πλήθος αγαλμάτων.
Γύρω από την κεντρική πλατεία Donegall, υπάρχουν αρκετά ενδιαφέροντα κτίρια, όπως η βιβλιοθήκη Linen Hall Library (βόρεια), η οποία ιδρύθηκε το έτος 1788 με σκοπό να "βελτιώνει το μυαλό και να προάγει το πνεύμα της έρευνας και της αναζήτησης" και η οποία διαθέτει 260.000 περίπου βιβλία, το Pearl Assurance Building (ανατολικά) και κυρίως το Scottish Provident Building (δυτικά) το οποίο κατασκευάστηκε από το έτος 1897 έως το έτος 1902.
Από την κεντρική πλατεία Donegall, η οποία είναι το "σημείο μηδέν" του Μπέλφαστ, ξεκίνησα μια μικρή βόλτα στο κέντρο της πόλης, κατευθυνόμενος βόρεια.
Στη συνέχεια έστριψα ανατολικά στους πεζόδρομους του κέντρου και προχώρησα κατά μήκος του πεζόδρομου Castle έως τη συμβολή αυτού με τον πεζόδρομο Arthur, όπου εκεί υπάρχει ένα γλυπτό από χάλυβα ονομαζόμενο το πνεύμα του Μπέλφαστ (Spirit of Belfast) και το οποίο παρουσιάστηκε το Σεπτέμβρη του 2009.
Συνέχισα τη μικρή βόλτα στους πεζόδρομους του κέντρου,
έως ότου σταμάτησα σε μια pub και ήπια μια μπύρα. Στη συνέχεια άφησα τους πεζόδρομους, βγαίνοντας και περπατώντας στην κεντρική λεωφόρο Royal,
έως τη διασταύρωση αυτής με την οδό North. Στην περιοχή αυτή, μέσα στο κέντρο της πόλης, μου έκαναν εντύπωση τα πολλά ερειπωμένα-εγκαταλελειμμένα κτίρια.
Ύστερα από το μικρό αυτό περίπατο, άρχισα να περπατώ, επιστρέφοντας στην πλατεία Donegall. Θα επέστρεφα στο Δουβλίνο με το λεωφορείο του πρακτορείου.
Όσο έπινα τη μπύρα μου, πριν από λίγη ώρα, σκέφτηκα ότι η ώρα ήταν προχωρημένη και αφού είχα αποφασίσει να μη διανυκτερεύσω στο Μπέλφαστ, η ορθότερη επιλογή ήταν να επιστρέψω με το λεωφορείο του πρακτορείου, ώστε να μη χάσω το βράδυ στο Δουβλίνο. Τα συμπεράσματα που εξήγαγα από την πολύ μικρή βόλτα στο κέντρο του Μπέλφαστ ήταν: ότι το Μπέλφαστ είναι πιο οικονομικό από το Δουβλίνο και ότι αξίζει να αφιερωθεί στο Μπέλφαστ ένα τριήμερο, συμπεριλαμβανομένου και του χρόνου ενασχόλησης με τα γεγονότα του 20ου αιώνα.
Στο δρόμο της επιστροφής παρατηρούσα το φεγγάρι που είχε αρχίσει να γεμίζει.
Και εγώ ήμουν ευτυχής που προσεγγίζαμε Δουβλίνο.
Φώναξα από μέσα μου: Δουβλίνο έρχομαι! Δουβλίνο επιστρέφω!
Μια μικρή βόλτα στη Βόρεια Ιρλανδία.
Το επόμενο πρωινό σηκώθηκα πριν από τον ήλιο.
Την ημέρα αυτή είχα προγραμματίσει το ταξίδι στη Βόρεια Ιρλανδία, του οποίου - όπως προανέφερα στο προηγούμενο κεφάλαιο – μείωσα τη χρονική διάρκεια. Στο ταξίδι αυτό αναφέρομαι συνοπτικά, αφού το θέμα της παρούσας ιστορίας είναι το Δουβλίνο και οι pubs του Δουβλίνου, καθοριστικό στοιχείο και άρρηκτα δεμένο με την ιστορία και τις παραδόσεις της πόλης.
Βγήκα από το ξενοδοχείο και σε λιγότερο από ένα λεπτό είχα επιβιβαστεί στο λεωφορείο, το οποίο αφού πέρασε από το λιμάνι κατευθύνθηκε βόρεια προς το Μπέλφαστ, το οποίο απέχει 167km από το Δουβλίνο. Το λεωφορείο κινήθηκε κατά μήκος της εθνικής οδού
και μπήκε στη Βόρεια Ιρλανδία.
Είχαν περάσει πάνω από δύο ώρες, όταν μπήκαμε για λίγο στο Μπέλφαστ.
Κατόπιν το λεωφορείο προχώρησε προς την περιοχή όπου έχουν γίνει γυρίσματα της σειράς Game of Thrones (αδιάφορο για μένα - άρχισα να κάνω αυτοκριτική για τη μη ενοικίαση αυτοκινήτου). Κατεβήκαμε για λίγο
και στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς τη rope bridge, περνώντας από όμορφα παραλιακά τοπία.
Στην περιοχή της rope bridge σταματήσαμε για πάνω από μια ώρα, αφού απαιτείται αρκετό περπάτημα έως τη θέση διάβασης της γέφυρας.
Το τοπίο ήταν υπέροχο και ο καιρός πολύ καλός για να το απολαύσεις.
Από το μονοπάτι πρόσβασης στη rope bridge, προς βορά, διακρίνεται το νησί Rathlin, ενώ στο βάθος αχνά φαίνονται τα νησιά της Σκωτίας και κυρίως το νησί Islay, στο οποίο υπάρχουν αρκετά αποστακτήρια που παράγουν whisky με καπνιστή γεύση κυρίως. Χαμογέλασα όταν σκέφτηκα ότι με ισχυρά κιάλια θα έβλεπα το αποστακτήριο του Lagavulin, ενός ακόμα αγαπημένου μου whisky, σκωτσέζικου αυτή τη φορά, όπως φαίνεται και από τη γραφή του. Το αποστακτήριο του Lagavulin βρίσκεται στο νότιο παραλιακό τμήμα του σκωτσέζικου νησιού Islay.
Προχώρησα κατά μήκος του μικρού μονοπατιού προς τη θέση διάβασης της γέφυρας. Κατά μήκος του μονοπατιού - παράκτιου αλλά σε υψόμετρο κυμαινόμενο από 30m έως περίπου 70m από την επιφάνεια της θάλασσας - υπάρχουν θέσεις με θαυμάσια οπτική γωνία για να σταματήσεις και να απολαύσεις τη φυσική ομορφιά.
Η rope bridge είχε κατασκευαστεί αρχικά το έτος 1775 από ψαράδες σολομού του βόρειου ατλαντικού. Στη συνέχεια είχαν γίνει κατά καιρούς εργασίες συντήρησης, οι οποίες διατήρησαν την κατασκευή στην αρχική της, περίπου, μορφή. Η γέφυρα από σχοινί έχει μήκος (άνοιγμα) 20m και απόσταση από το έδαφος στο κέντρο της (ύψος) 23m.
Η όλη περιοχή διαθέτει ιδιαίτερα γεωλογικά χαρακτηριστικά και μοναδική πανίδα και χλωρίδα.
Μετά τη διάβαση της γέφυρας επέστρεψα, προς το parking, απολαμβάνοντας τη θέα.
Ύστερα από την επίσκεψη στη rope bridge κατευθυνθήκαμε προς το Bushmills.
Το λεωφορείο με άφησε στο Bushmills
και θα το έβρισκα αργότερα στο Giant's Causeway, όπου προβλεπόταν παραμονή περίπου δύο ωρών. Προχώρησα γρήγορα προς το αρχαιότερο σε λειτουργία - από το έτος 1608 – αποστακτήριο irish whiskey. Μετά από σύντομη επίσκεψη, πήρα ένα ταξί και πήγα στο Giant's Causeway. Ήθελα να δω το παγκόσμια γνωστό γεωλογικό φαινόμενο. Φτάνοντας στο χώρο επιβιβάστηκα στο shuttle bus, για να μη χάσω χρόνο.
Το φαινόμενο του Giant's Causeway είναι μοναδικό, αφού είναι μια περιοχή με 40.000 περίπου κίονες αποτελούμενους από το ηφαιστειογενές πέτρωμα βασάλτη, προερχόμενους από ηφαιστειακή έκρηξη, την οποία οι ειδικοί επιστήμονες προσδιορίζουν ότι έγινε σε χρονική περίοδο πριν από 60 εκατομμύρια χρόνια. Το μοναδικό αυτό γεωλογικό φαινόμενο έχει χαρακτηριστεί από το έτος 1986 μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς από την Unesco. Οι περισσότεροι κίονες έχουν σχήμα εξαγωνικού πρίσματος, όμως υπάρχουν και αρκετοί που έχουν σχήμα τετραγωνικού ή πενταγωνικού ή επταγωνικού ή και οκταγωνικού σχήματος. Το μεγαλύτερο ύψος πρίσματος ανέρχεται στα 12m. Περπάτησα θαυμάζοντας το αποτέλεσμα της ηφαιστειακής έκρηξης, για όσο χρόνο είχα στη διάθεσή μου.

Όταν είδα τα χρονικά περιθώρια να στενεύουν, ανέβηκα στο shuttle bus και επέστρεψα στο κέντρο επισκεπτών δηλαδή στο κτίριο εισόδου-εξόδου, το οποίο διαθέτει γραφείο τουριστικών πληροφοριών, ανταλλακτήριο συναλλάγματος, καταστήματα για αναμνηστικά, υποδομές για οπτικοακουστικές παρουσιάσεις κλπ.
Μετά το τέλος της επίσκεψής μας στο Giant's Causeway, κατευθυνθήκαμε νότια, προς την πρωτεύουσα της Βόρειας Ιρλανδίας, το Μπέλφαστ. Κάθε αναφορά στην Ιρλανδία και κυρίως στη Βόρεια Ιρλανδία φέρνει μνήμες από τον εμφύλιο πόλεμο. Στην ελεύθερη Ιρλανδία γιορτάζουν τα 100 χρόνια αφού η τελευταία φάση του πολέμου της ανεξαρτησίας ξεκίνησε το έτος 1916, με κατάληξη την ανεξαρτησία του μεγάλου τμήματος της Ιρλανδίας το έτος 1921. Όμως στη Βόρεια Ιρλανδία οι εχθροπραξίες σταμάτησαν πρόσφατα, όταν ο IRA στις 28 Ιουλίου 2005 κήρυξε τον τερματισμό οποιασδήποτε ένοπλης ενέργειας και ανακοίνωσε ότι θα προσπαθούσε να επιτύχει τους στόχους του με ειρηνικά μέσα. Στην παρούσα ιστορία δεν αναφέρομαι σε άλλα ιστορικά στοιχεία πλην αυτών που αφορούν στο Δουβλίνο. Αν η ιστορία αφορούσε στη Βόρεια Ιρλανδία, όπου οι πληγές είναι πρόσφατες, δεν θα ήταν δυνατό να μη γίνονται συνεχείς αναφορές στα γεγονότα.
Φτάνοντας λοιπόν στο Μπέλφαστ, περάσαμε από τη δυτική όχθη του ποταμού Λάγκαν
και συνεχίσαμε προς το κέντρο της πόλης. Όταν κατέβηκα από το λεωφορείο, έκανα μια μικρή βόλτα στο κέντρο, ξεκινώντας από την πλατεία Donegall, όπου δεσπόζει το εμβληματικό κτίριο του Δημαρχείου.
Το πανέμορφο Δημαρχείο (City Hall) του Μπέλφαστ ολοκληρώθηκε το έτος 1906 και είναι δείγμα του πλούτου που προήλθε από τη βιομηχανική επανάσταση του 18ου και 19ου αιώνα. Σημειώνεται ότι το Μπέλφαστ, ήταν η μοναδική πόλη στην Ιρλανδία που βίωσε τη βιομηχανική επανάσταση. Έτσι η κατασκευή του Δημοτικού μεγάρου χρηματοδοτήθηκε από την κρατική εταιρία παροχής αερίου. Το κτίριο κατασκευάστηκε σε κλασικό αναγεννησιακό ρυθμό και είναι χτισμένο με λευκές πέτρες Portland.
Το κτίριο υπέστη αρκετές καταστροφές από βομβιστική επίθεση, το έτος 1988, αλλά στη συνέχεια ολοκληρώθηκαν σύντομα οι εργασίες αποκατάστασης.
Επί της πλατείας Donegall, στον περίβολο κατ' ουσία του Δημαρχείου υπάρχει κενοτάφιο στη μνήμη των πεσόντων του πρώτου παγκοσμίου πολέμου.
Επίσης στην πλατεία Donegall, υπάρχουν και άλλα μνημεία αλλά και πλήθος αγαλμάτων.
Γύρω από την κεντρική πλατεία Donegall, υπάρχουν αρκετά ενδιαφέροντα κτίρια, όπως η βιβλιοθήκη Linen Hall Library (βόρεια), η οποία ιδρύθηκε το έτος 1788 με σκοπό να "βελτιώνει το μυαλό και να προάγει το πνεύμα της έρευνας και της αναζήτησης" και η οποία διαθέτει 260.000 περίπου βιβλία, το Pearl Assurance Building (ανατολικά) και κυρίως το Scottish Provident Building (δυτικά) το οποίο κατασκευάστηκε από το έτος 1897 έως το έτος 1902.
Από την κεντρική πλατεία Donegall, η οποία είναι το "σημείο μηδέν" του Μπέλφαστ, ξεκίνησα μια μικρή βόλτα στο κέντρο της πόλης, κατευθυνόμενος βόρεια.
Στη συνέχεια έστριψα ανατολικά στους πεζόδρομους του κέντρου και προχώρησα κατά μήκος του πεζόδρομου Castle έως τη συμβολή αυτού με τον πεζόδρομο Arthur, όπου εκεί υπάρχει ένα γλυπτό από χάλυβα ονομαζόμενο το πνεύμα του Μπέλφαστ (Spirit of Belfast) και το οποίο παρουσιάστηκε το Σεπτέμβρη του 2009.
Συνέχισα τη μικρή βόλτα στους πεζόδρομους του κέντρου,
έως ότου σταμάτησα σε μια pub και ήπια μια μπύρα. Στη συνέχεια άφησα τους πεζόδρομους, βγαίνοντας και περπατώντας στην κεντρική λεωφόρο Royal,
έως τη διασταύρωση αυτής με την οδό North. Στην περιοχή αυτή, μέσα στο κέντρο της πόλης, μου έκαναν εντύπωση τα πολλά ερειπωμένα-εγκαταλελειμμένα κτίρια.
Ύστερα από το μικρό αυτό περίπατο, άρχισα να περπατώ, επιστρέφοντας στην πλατεία Donegall. Θα επέστρεφα στο Δουβλίνο με το λεωφορείο του πρακτορείου.
Όσο έπινα τη μπύρα μου, πριν από λίγη ώρα, σκέφτηκα ότι η ώρα ήταν προχωρημένη και αφού είχα αποφασίσει να μη διανυκτερεύσω στο Μπέλφαστ, η ορθότερη επιλογή ήταν να επιστρέψω με το λεωφορείο του πρακτορείου, ώστε να μη χάσω το βράδυ στο Δουβλίνο. Τα συμπεράσματα που εξήγαγα από την πολύ μικρή βόλτα στο κέντρο του Μπέλφαστ ήταν: ότι το Μπέλφαστ είναι πιο οικονομικό από το Δουβλίνο και ότι αξίζει να αφιερωθεί στο Μπέλφαστ ένα τριήμερο, συμπεριλαμβανομένου και του χρόνου ενασχόλησης με τα γεγονότα του 20ου αιώνα.
Στο δρόμο της επιστροφής παρατηρούσα το φεγγάρι που είχε αρχίσει να γεμίζει.
Και εγώ ήμουν ευτυχής που προσεγγίζαμε Δουβλίνο.
Φώναξα από μέσα μου: Δουβλίνο έρχομαι! Δουβλίνο επιστρέφω!
Last edited: