gelf
Member
- Μηνύματα
- 659
- Likes
- 12.801
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Η πρώτη μικρή πρωινή βόλτα στο Δουβλίνο
- Η πρώτη (ημερήσια) εξόρμηση στις pubs του Δουβλίνου
- Η πρώτη απογευματινή βόλτα στο Δουβλίνο
- Η συνέχεια της εξόρμησης στις pub του Δουβλίνου
- Μια μικρή βόλτα στη Βόρεια Ιρλανδία
- Δουβλίνο. Η επιστροφή. Μια ολοήμερη βόλτα νότια του Liffey
- Μια ολονύχτια βόλτα στις pubs
- Μια βόλτα βόρεια του Liffey
- Πινακοθήκη, αξιοθέατα, pubs, πανσέληνος και ... εκκλησιασμός
- Η τελευταία ημέρα στο Δουβλίνο
- Επίλογος
Κεφάλαιο 2
Η πρώτη μικρή πρωινή βόλτα στο Δουβλίνο.
Την άλλη ημέρα, ξύπνησα πρωί, παρά το ξενύχτι το οποίο είχε προηγηθεί. Ρίχνω μια ματιά προς τα έξω από ένα από τα τρία παράθυρα του δωματίου μου και βλέπω ήλιο.
Δειλό ήλιο, αλλά ήλιο. Για τους Δουβλινέζους ήταν μια ηλιόλουστη ημέρα. Μετά το πρωινό στο ξενοδοχείο,
βγαίνω έξω. Ο ουρανός ήταν πλέον συννεφιασμένος. Απέναντι από τη μικρή πλατεία Beresford, όπου ήταν το ξενοδοχείο μου, ήταν ο υπεραστικός σταθμός λεωφορείων, ενώ στο βάθος διακρινόταν το κτίριο του (πρώην) τελωνείου, το οποίο τώρα φιλοξενεί δημόσιες υπηρεσίες.
Στο τετράγωνο όπου ήταν το ξενοδοχείο μου υπήρχε και ένα τουριστικό γραφείο.
Είχα σκεφτεί πολύ, το τι θα έκανα τις έξι ημέρες στην Ιρλανδία. Ήθελα να δω, έστω και για λίγο, την ιρλανδική επαρχία. Στόχος μου ήταν να κάνω και μερικές διανυκτερεύσεις εκτός Δουβλίνου. Για το λόγο αυτό είχα κλείσει ξενοδοχείο με δωρεάν ακύρωση. Όσο περνούσε ο χρόνος οι τιμές των ξενοδοχείων στο Δουβλίνο απογειώνονταν, αφού ο Σεπτέμβρης είναι μήνας αιχμής για την κεντρική και βόρεια Ευρώπη. Οπότε αποφάσισα να κρατήσω το ξενοδοχείο και αν μου προέκυπτε διανυκτέρευση εκτός Δουβλίνου να την πλήρωνα επί πλέον. Περισσότερο θα με συνέφερε. Βέβαια, επαναλαμβάνω, ότι ήθελα να δω, έστω και για λίγο, την ιρλανδική επαρχία. Όμως δεν είχα εμπιστοσύνη στον εαυτό μου για οδήγηση στην υπέροχη επαρχία της Ιρλανδίας, όταν μάλιστα έβαζα στους στόχους μου και επίσκεψη στα αποστακτήρια. Και μάλιστα στο πιο παλιό - εν λειτουργία - αποστακτήριο. Το αποστακτήριο του Bushmills από το έτος 1608. Επίσης δεν θα μπορούσα να αποκλείσω και μερικά ποτά στις pub, που θα έβρισκα στο δρόμο μου. Αφού η συγκοινωνία δεν εξυπηρετεί, αυτοκίνητο δεν ήθελα να ενοικιάσω για ευνόητους λόγους, μονόδρομος ήταν η εύρεση τουριστικού πρακτορείου, τα οποία αφθονούν στο Δουβλίνο. Βέβαια δεν βρήκα τουριστικό πρακτορείο το οποίο να εξυπηρετεί το αποστακτήριο του Bushmills. Όμως αυτό λύθηκε κατόπιν συνεννόησης με το πρακτορείο. Θα με άφηναν στο Bushmills και θα έβρισκα το λεωφορείο αργότερα στο Giant's Causeway. Επίσης κανόνισα και την αυτονόμησή μου μετά το Μπέλφαστ. Θα έμενα στο Μπέλφαστ και θα επέστρεφα μόνος μου. Υπολόγιζα να μείνω στο Μπέλφαστ το βράδυ και να επέστρεφα Δουβλίνο την άλλη ημέρα το πρωί. Αφού έκλεισα για την επόμενη ημέρα την εκδρομή για τη Βόρεια Ιρλανδία, προχώρησα για μια πρώτη εξερεύνηση του κέντρου του Δουβλίνου και μια πρώτη εξόρμηση προς τις pub του Δουβλίνου. Ανέβηκα στην Talbot street και προχώρησα δυτικά όπου αυτή μετονομάζεται σε Earl Street Νorth, προς τη διασταύρωση της με την O'Connell street, όπου υπάρχει το Spire.
Το Spire (σπείρα) είναι μεταλλικός (από ανοξείδωτο χάλυβα) οβελίσκος, ύψους 121,20 μέτρων (398 πόδια), σχήματος κόλουρου κώνου, αφού η κυκλική βάση είναι διαμέτρου 3 μέτρων, ενώ η κορυφή του έχει διάμετρο 15 εκατοστών. Οι διαστάσεις αυτές και κυρίως η μικρή διάσταση της διαμέτρου της κορυφής σε συνδυασμό με το ύψος της κατασκευής, δείχνουν από μακριά αυτήν ως κώνο, ενώ στην πραγματικότητα όπως προαναφέρθηκε η κατασκευή είναι κόλουρος κώνος και ο οποίος δημιουργήθηκε για το millenium, αλλά τελικά ολοκληρώθηκε το έτος 2003. Η κατασκευή του είχε δημιουργήσει αρκετές αντιδράσεις. Πολλοί υποστηρίζουν ότι κατασκευάστηκε για να εξυπηρετεί τους πολλούς μεθυσμένους του Δουβλίνου και για να τους βοηθά να βρίσκουν τον προσανατολισμό τους.
Πριν από το Spire, μερικά μέτρα ανατολικά απ’ αυτό, επί της Earl Street Νorth, υπάρχει το James Joyce Statue, μπρούτζινο άγαλμα του James Joys, σε φυσικές διαστάσεις.
Προχωρώ προς το Spire.
Απέναντι από το Spire είναι το General Post Office (Γενικό Ταχυδρομείο).
Το κτίριο σύμβολο της ιρλανδικής ανεξαρτησίας. Το κτίριο το οποίο υπέστη πολλές ζημιές από πυρκαγιά, εκτός από την πρόσοψή του, η οποία έχει διατηρηθεί ανέπαφη και στην οποία διακρίνονται ίχνη σφαιρών
από τον πόλεμο ανεξαρτησίας, του οποίου η τελευταία φάση ξεκίνησε το έτος 1916, με κατάληξη την ανεξαρτησία του μεγάλου τμήματος της Ιρλανδίας το έτος 1921, με την υπογραφή της αγγλοϊρλανδικής συνθήκης.
Άλλωστε όλο το Δουβλίνο είναι γεμάτο από πανό και αφίσες 1916-2016, για τον ένα αιώνα της τελικής εκκίνησης του απελευθερωτικού αγώνα. Σκεπτόμενος τα αποτυπώματα των σφαιρών στην πρόσοψη του Γενικού Ταχυδρομείου, χαμογέλασα όταν σκέφτηκα ότι τα ίχνη του νικηφόρου πολέμου έχουν μείνει για έναν αιώνα, ενώ αντίθετα ίχνη χαμένων πολέμων έχουν σβηστεί πολύ πιο γρήγορα (στο μυαλό μου ήρθε το Βερολίνο, αλλά και άλλες πόλεις της Γερμανίας). Το Γενικό Ταχυδρομείο ήταν κατά τη διάρκεια των γεγονότων, τα οποία οδήγησαν στην απελευθέρωση του μεγαλύτερου τμήματος της Ιρλανδίας, η έδρα των ηγετών της εξέγερσης. Η κατασκευή του General Post Office ξεκίνησε το έτος 1814 και στην μήκους 67 μέτρων, περίπου, πρόσοψή του έχει έξι ιωνικούς κίονες.
Το Δουβλίνο τόσο μπροστά από το Γενικό Ταχυδρομείο, όσο και σε πολλά άλλα σημεία του κέντρου της πόλης είναι ένα απέραντο εργοτάξιο.
Προχώρησα λίγο ακόμα προς τα δυτικά κατά μήκος της Henry Street, του βασικού εμπορικού δρόμου του βόρειου Δουβλίνου, φωτογραφίζοντας το Spire
και επέστρεψα πάλι στην κεντρική διασταύρωση, αυτής με την O'Connell Street. Πέρασα απέναντι από την ανατολική πλευρά της O'Connell Street για να έχω καλύτερη θέα του General Post Office.
Στη συνέχεια προχωρώντας νότια, πάντα, κατά μήκος της O'Connell Street Lower, συνάντησα το άγαλμα του συνδικαλιστή ηγέτη και αγωνιστή Jim Larkin, (1874-1947)
γεννημένου στις φτωχογειτονιές του Λίβερπουλ, από γονείς φτωχούς ιρλανδούς μετανάστες. Ο Jim Larkin αναδείχτηκε στο Λίβερπουλ ως συνδικαλιστής ηγέτης και το έτος 1907 πήγε στη γη των γονιών του στην Ιρλανδία και συγκεκριμένα στο Μπέλφαστ για την οργάνωση του κινήματος των ναυτεργατών. Την περίοδο εκείνη, το Μπέλφαστ ήταν από τα κυριότερα βιομηχανικά και ίσως το κυριότερο ναυπηγικό (βλ. Τιτανικός) κέντρο της τότε Βρετανίας. Στη συνέχεια πήγε στο Δουβλίνο, όπου ήταν ένας από τους ιδρυτές του εργατικού κόμματος της Ιρλανδίας.
Συνέχισα προς νότο κατά μήκος της O'Connell Street Lower, μέχρι τη γέφυρα O'Connell, όπου την προηγούμενη νύχτα με είχε αφήσει το λεωφορείο από το αεροδρόμιο. Παρατηρώντας προς βορά δεσπόζει το άγαλμα του Daniel O'Connell (1775-1847) του πρωτοπόρου ηγέτη του αγώνα για την ανεξαρτησία της Ιρλανδίας.
Από τη γέφυρα O'Connell, στοχεύοντας προς τα δυτικά βλέπω τη γέφυρα Ha'penny, η οποία κατασκευάστηκε το έτος 1816 για να συνδέσει τη βόρεια με τη νότια πλευρά του ποταμού Liffey. Τo όνομά της το πήρε από τα διόδια, αξίας μισής πένας, που έπρεπε να πληρωθούν για τη διάβαση της γέφυρας.
Προχωρώ κατά μήκος της αποβάθρας προς τα δυτικά και προς τη γέφυρα Ha'penny. Μερικές φορές γυρίζω για να παρατηρήσω τη γέφυρα O'Connell.
Η γέφυρα O'Connell είναι μία γέφυρα που βρίσκεται στο ιστορικό κέντρο του Δουβλίνου και ενώνει τις οδικές αρτηρίες O'Connell Street και D'Olier Street. Σχεδιάστηκε από τον γνωστό αρχιτέκτονα της Γεωργιανής περιόδου James Gandon και η κατασκευή της χρειάστηκε τρία χρόνια για να ολοκληρωθεί τριών από το έτος 1791 έως το έτος 1794. Αρχικά η γέφυρα ονομάστηκε Carlisle Bridge, από το όνομα του τότε αντιβασιλιά λόρδου Carlisle. Για την κατασκευή της χρησιμοποιήθηκε γρανίτης και πέτρα. Η αρχιτεκτονική της βασίζεται σε τρεις συμμετρικές αψίδες.
Τελικά το όνομα της γέφυρας τροποποιήθηκε το έτος 1882 και έλαβε το όνομα του Ιρλανδού πολιτικού ηγέτη Daniel O'Connell, μετά από την ευρεία ανακατασκευή της που έγινε μεταξύ των ετών 1877 και 1880.
Προχώρησα δυτικά, κατά μήκος της παραποτάμιας οδού
έως τη γέφυρα Ha'penny.
Αφού πέρασα τη γέφυρα, Ha'penny
φωτογραφίζοντας και προς τη γέφυρα O'Connell,
επέστρεψα κοντά στη γέφυρα O'Connell, να πιω ένα χυμό με θέα τον ποταμό Liffey και τη νότια όχθη αυτού.
Η πρώτη μικρή πρωινή βόλτα στο Δουβλίνο.
Την άλλη ημέρα, ξύπνησα πρωί, παρά το ξενύχτι το οποίο είχε προηγηθεί. Ρίχνω μια ματιά προς τα έξω από ένα από τα τρία παράθυρα του δωματίου μου και βλέπω ήλιο.
Δειλό ήλιο, αλλά ήλιο. Για τους Δουβλινέζους ήταν μια ηλιόλουστη ημέρα. Μετά το πρωινό στο ξενοδοχείο,
βγαίνω έξω. Ο ουρανός ήταν πλέον συννεφιασμένος. Απέναντι από τη μικρή πλατεία Beresford, όπου ήταν το ξενοδοχείο μου, ήταν ο υπεραστικός σταθμός λεωφορείων, ενώ στο βάθος διακρινόταν το κτίριο του (πρώην) τελωνείου, το οποίο τώρα φιλοξενεί δημόσιες υπηρεσίες.
Στο τετράγωνο όπου ήταν το ξενοδοχείο μου υπήρχε και ένα τουριστικό γραφείο.
Είχα σκεφτεί πολύ, το τι θα έκανα τις έξι ημέρες στην Ιρλανδία. Ήθελα να δω, έστω και για λίγο, την ιρλανδική επαρχία. Στόχος μου ήταν να κάνω και μερικές διανυκτερεύσεις εκτός Δουβλίνου. Για το λόγο αυτό είχα κλείσει ξενοδοχείο με δωρεάν ακύρωση. Όσο περνούσε ο χρόνος οι τιμές των ξενοδοχείων στο Δουβλίνο απογειώνονταν, αφού ο Σεπτέμβρης είναι μήνας αιχμής για την κεντρική και βόρεια Ευρώπη. Οπότε αποφάσισα να κρατήσω το ξενοδοχείο και αν μου προέκυπτε διανυκτέρευση εκτός Δουβλίνου να την πλήρωνα επί πλέον. Περισσότερο θα με συνέφερε. Βέβαια, επαναλαμβάνω, ότι ήθελα να δω, έστω και για λίγο, την ιρλανδική επαρχία. Όμως δεν είχα εμπιστοσύνη στον εαυτό μου για οδήγηση στην υπέροχη επαρχία της Ιρλανδίας, όταν μάλιστα έβαζα στους στόχους μου και επίσκεψη στα αποστακτήρια. Και μάλιστα στο πιο παλιό - εν λειτουργία - αποστακτήριο. Το αποστακτήριο του Bushmills από το έτος 1608. Επίσης δεν θα μπορούσα να αποκλείσω και μερικά ποτά στις pub, που θα έβρισκα στο δρόμο μου. Αφού η συγκοινωνία δεν εξυπηρετεί, αυτοκίνητο δεν ήθελα να ενοικιάσω για ευνόητους λόγους, μονόδρομος ήταν η εύρεση τουριστικού πρακτορείου, τα οποία αφθονούν στο Δουβλίνο. Βέβαια δεν βρήκα τουριστικό πρακτορείο το οποίο να εξυπηρετεί το αποστακτήριο του Bushmills. Όμως αυτό λύθηκε κατόπιν συνεννόησης με το πρακτορείο. Θα με άφηναν στο Bushmills και θα έβρισκα το λεωφορείο αργότερα στο Giant's Causeway. Επίσης κανόνισα και την αυτονόμησή μου μετά το Μπέλφαστ. Θα έμενα στο Μπέλφαστ και θα επέστρεφα μόνος μου. Υπολόγιζα να μείνω στο Μπέλφαστ το βράδυ και να επέστρεφα Δουβλίνο την άλλη ημέρα το πρωί. Αφού έκλεισα για την επόμενη ημέρα την εκδρομή για τη Βόρεια Ιρλανδία, προχώρησα για μια πρώτη εξερεύνηση του κέντρου του Δουβλίνου και μια πρώτη εξόρμηση προς τις pub του Δουβλίνου. Ανέβηκα στην Talbot street και προχώρησα δυτικά όπου αυτή μετονομάζεται σε Earl Street Νorth, προς τη διασταύρωση της με την O'Connell street, όπου υπάρχει το Spire.
Το Spire (σπείρα) είναι μεταλλικός (από ανοξείδωτο χάλυβα) οβελίσκος, ύψους 121,20 μέτρων (398 πόδια), σχήματος κόλουρου κώνου, αφού η κυκλική βάση είναι διαμέτρου 3 μέτρων, ενώ η κορυφή του έχει διάμετρο 15 εκατοστών. Οι διαστάσεις αυτές και κυρίως η μικρή διάσταση της διαμέτρου της κορυφής σε συνδυασμό με το ύψος της κατασκευής, δείχνουν από μακριά αυτήν ως κώνο, ενώ στην πραγματικότητα όπως προαναφέρθηκε η κατασκευή είναι κόλουρος κώνος και ο οποίος δημιουργήθηκε για το millenium, αλλά τελικά ολοκληρώθηκε το έτος 2003. Η κατασκευή του είχε δημιουργήσει αρκετές αντιδράσεις. Πολλοί υποστηρίζουν ότι κατασκευάστηκε για να εξυπηρετεί τους πολλούς μεθυσμένους του Δουβλίνου και για να τους βοηθά να βρίσκουν τον προσανατολισμό τους.
Πριν από το Spire, μερικά μέτρα ανατολικά απ’ αυτό, επί της Earl Street Νorth, υπάρχει το James Joyce Statue, μπρούτζινο άγαλμα του James Joys, σε φυσικές διαστάσεις.
Προχωρώ προς το Spire.
Απέναντι από το Spire είναι το General Post Office (Γενικό Ταχυδρομείο).
Το κτίριο σύμβολο της ιρλανδικής ανεξαρτησίας. Το κτίριο το οποίο υπέστη πολλές ζημιές από πυρκαγιά, εκτός από την πρόσοψή του, η οποία έχει διατηρηθεί ανέπαφη και στην οποία διακρίνονται ίχνη σφαιρών
από τον πόλεμο ανεξαρτησίας, του οποίου η τελευταία φάση ξεκίνησε το έτος 1916, με κατάληξη την ανεξαρτησία του μεγάλου τμήματος της Ιρλανδίας το έτος 1921, με την υπογραφή της αγγλοϊρλανδικής συνθήκης.
Άλλωστε όλο το Δουβλίνο είναι γεμάτο από πανό και αφίσες 1916-2016, για τον ένα αιώνα της τελικής εκκίνησης του απελευθερωτικού αγώνα. Σκεπτόμενος τα αποτυπώματα των σφαιρών στην πρόσοψη του Γενικού Ταχυδρομείου, χαμογέλασα όταν σκέφτηκα ότι τα ίχνη του νικηφόρου πολέμου έχουν μείνει για έναν αιώνα, ενώ αντίθετα ίχνη χαμένων πολέμων έχουν σβηστεί πολύ πιο γρήγορα (στο μυαλό μου ήρθε το Βερολίνο, αλλά και άλλες πόλεις της Γερμανίας). Το Γενικό Ταχυδρομείο ήταν κατά τη διάρκεια των γεγονότων, τα οποία οδήγησαν στην απελευθέρωση του μεγαλύτερου τμήματος της Ιρλανδίας, η έδρα των ηγετών της εξέγερσης. Η κατασκευή του General Post Office ξεκίνησε το έτος 1814 και στην μήκους 67 μέτρων, περίπου, πρόσοψή του έχει έξι ιωνικούς κίονες.
Το Δουβλίνο τόσο μπροστά από το Γενικό Ταχυδρομείο, όσο και σε πολλά άλλα σημεία του κέντρου της πόλης είναι ένα απέραντο εργοτάξιο.
Προχώρησα λίγο ακόμα προς τα δυτικά κατά μήκος της Henry Street, του βασικού εμπορικού δρόμου του βόρειου Δουβλίνου, φωτογραφίζοντας το Spire
και επέστρεψα πάλι στην κεντρική διασταύρωση, αυτής με την O'Connell Street. Πέρασα απέναντι από την ανατολική πλευρά της O'Connell Street για να έχω καλύτερη θέα του General Post Office.
Στη συνέχεια προχωρώντας νότια, πάντα, κατά μήκος της O'Connell Street Lower, συνάντησα το άγαλμα του συνδικαλιστή ηγέτη και αγωνιστή Jim Larkin, (1874-1947)
γεννημένου στις φτωχογειτονιές του Λίβερπουλ, από γονείς φτωχούς ιρλανδούς μετανάστες. Ο Jim Larkin αναδείχτηκε στο Λίβερπουλ ως συνδικαλιστής ηγέτης και το έτος 1907 πήγε στη γη των γονιών του στην Ιρλανδία και συγκεκριμένα στο Μπέλφαστ για την οργάνωση του κινήματος των ναυτεργατών. Την περίοδο εκείνη, το Μπέλφαστ ήταν από τα κυριότερα βιομηχανικά και ίσως το κυριότερο ναυπηγικό (βλ. Τιτανικός) κέντρο της τότε Βρετανίας. Στη συνέχεια πήγε στο Δουβλίνο, όπου ήταν ένας από τους ιδρυτές του εργατικού κόμματος της Ιρλανδίας.
Συνέχισα προς νότο κατά μήκος της O'Connell Street Lower, μέχρι τη γέφυρα O'Connell, όπου την προηγούμενη νύχτα με είχε αφήσει το λεωφορείο από το αεροδρόμιο. Παρατηρώντας προς βορά δεσπόζει το άγαλμα του Daniel O'Connell (1775-1847) του πρωτοπόρου ηγέτη του αγώνα για την ανεξαρτησία της Ιρλανδίας.
Από τη γέφυρα O'Connell, στοχεύοντας προς τα δυτικά βλέπω τη γέφυρα Ha'penny, η οποία κατασκευάστηκε το έτος 1816 για να συνδέσει τη βόρεια με τη νότια πλευρά του ποταμού Liffey. Τo όνομά της το πήρε από τα διόδια, αξίας μισής πένας, που έπρεπε να πληρωθούν για τη διάβαση της γέφυρας.
Προχωρώ κατά μήκος της αποβάθρας προς τα δυτικά και προς τη γέφυρα Ha'penny. Μερικές φορές γυρίζω για να παρατηρήσω τη γέφυρα O'Connell.
Η γέφυρα O'Connell είναι μία γέφυρα που βρίσκεται στο ιστορικό κέντρο του Δουβλίνου και ενώνει τις οδικές αρτηρίες O'Connell Street και D'Olier Street. Σχεδιάστηκε από τον γνωστό αρχιτέκτονα της Γεωργιανής περιόδου James Gandon και η κατασκευή της χρειάστηκε τρία χρόνια για να ολοκληρωθεί τριών από το έτος 1791 έως το έτος 1794. Αρχικά η γέφυρα ονομάστηκε Carlisle Bridge, από το όνομα του τότε αντιβασιλιά λόρδου Carlisle. Για την κατασκευή της χρησιμοποιήθηκε γρανίτης και πέτρα. Η αρχιτεκτονική της βασίζεται σε τρεις συμμετρικές αψίδες.
Τελικά το όνομα της γέφυρας τροποποιήθηκε το έτος 1882 και έλαβε το όνομα του Ιρλανδού πολιτικού ηγέτη Daniel O'Connell, μετά από την ευρεία ανακατασκευή της που έγινε μεταξύ των ετών 1877 και 1880.
Προχώρησα δυτικά, κατά μήκος της παραποτάμιας οδού
έως τη γέφυρα Ha'penny.
Αφού πέρασα τη γέφυρα, Ha'penny
φωτογραφίζοντας και προς τη γέφυρα O'Connell,
επέστρεψα κοντά στη γέφυρα O'Connell, να πιω ένα χυμό με θέα τον ποταμό Liffey και τη νότια όχθη αυτού.
Last edited: