BASILISPAP
Member
- Μηνύματα
- 622
- Likes
- 3.538
- Επόμενο Ταξίδι
- Απο εδώ και από εκεί...
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΝΖηλανδία,Περού,Κιργιστάν
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Madaba για 3 βραδιές, μέρος Α…
- Madaba για 3 βραδιές, μέρος B…
- Νεκρά θάλασσα για 1 βράδυ…
- Wadi Musa για 3 βράδια μέρος Α…
- Wadi Musa για 3 βράδια μέρος B…
- Wadi Musa για 3 βράδια μέρος Γ…
- Wadi Rum για 2 βράδια μέρος Α…
- Wadi Rum για 2 βράδια μέρος Β…
- Aqaba για 1 βράδυ…
- Dana biosphere reserve (προστατευόμενη περιοχή) για 2 βράδια μέρος Α…
- Dana biosphere reserve (προστατευόμενη περιοχή) για 2 βράδια μέρος Β…
- Jerash για 2 βράδια μέρος Α…
- Jerash για 2 βράδια μέρος Β…
- Amman για 3 βράδια μέρος Α...
- Amman για 3 βράδια μέρος Β...
- Amman για 3 βράδια μέρος Γ...
- Επίλογος.
Amman για 3 βράδια μέρος Α...
Πάμε για πρωινό, φορτώνουμε τα σακίδια στον ώμο και η Γιαπωνέζα υπάλληλος του ξενώνα μας δίνει ένα ενθύμιο και κάποια σνακ για τον δρόμο...
Ανοίγουμε τις πόρτες και το πορτ μπαγκάζ, επιστρέφω στην θέση του οδηγού και μας περιμένει μια μίκρη έκπληξη! Μια γάτα μπήκε και προσπάθησε να βάλει μπροστά, ευτυχώς που την προλάβαμε πριν κλέψει το όχημα. Προορισμός μας είναι η πόλη As-Salt η σκέτο Salt σε απόσταση 35χλμ από την πρωτεύουσα. Όπως λένε, είναι μια αυθεντική και γοητευτική πόλη χωρίς ιδιαίτερο τουρισμό όπου και κάποιοι ντόπιοι μας καλωσορίζουν.
Μια πόλη στην οποία πέρασαν Οθωμανοί, Ρωμαίοι, Βυζαντινοί και κάθε περίοδος άφησε τα ίχνη της. Πρόσφατα μπήκε στην λίστα παγκόσμιας κληρονομίας της Unesco. Βρίσκουμε με δυσκολία ελεύθερη θέση στο πάρκινγκ ενώ έχει πολλή κίνηση.

Κάνουμε βόλτες θαυμάζοντας κάποια κτίρια και την τοπική αγορά. Αποφασίζουμε να μην μπούμε σε κάποιο μουσείο, αλλά πάμε στην ταράτσα του Aktham’s 1881 cafe. Ανεβαίνοντας εκεί παρατηρώ ότι όλοι οι πελάτες είναι νεαρά κορίτσια με ναργιλέ. Απο εδώ έχουμε μια όμορφη θέα στον απέναντι λόφο.
Δίπλα μας βρίσκεται το τζαμί, απέναντι ένα από τα μουσεία και τριγύρω κτίρια με εντυπωσιακή αρχιτεκτονική.
Φεύγουμε και κάνουμε μια βόλτα στο κέντρο, την ζωντανή τοπική αγορά και τον δρόμο με τα λαχανικά, φρούτα και μπαχαρικά. Εδώ βρίσκουμε ξανά ένα φρούτο που αντικρύσαμε πρώτη φορά στην έρημο (από άλλο ταξιδιώτη), το sugar apple με γεύση που μοιάζει με το μάνγκο. Αγοράζουμε για να τα φάμε αργότερα από τον χαμογελαστό υπάλληλο.
Σε πολλά σημεία βλέπουμε γκράφιτι για την εκατονταετηρίδα του βασιλείου…
Πριν από λίγες ημέρες θυμήθηκα ότι είχαμε και ένα μπέρδεμα με την αλλαγή της ώρας, εγώ είχα τοπική sim ενώ η Α όχι. Στον ένα έλεγε ότι η ώρα είναι πχ 9 και στην άλλη 10. Το ίδιο και στο ίντερνετ, γενικά είχαμε μπερδευτεί για λίγο, ευτυχώς που δεν είχαμε κάποιο ραντεβού…
Έρχεται μήνυμα από την αεροπορική, η καρδιά χάνει κάποιους χτύπους μέχρι να αντιληφθώ το νόημα. Αλλαγή ώρας, ευτυχώς η πολύ πρωινή πτήση θα πραγματοποιηθεί απλά μια ώρα αργότερα πράγμα το οποίο μας βολεύει!

Η κίνηση είναι τρελή, δεν υπάρχουν κανόνες, φανάρια, πεζοί. Όλοι γινόμαστε ένα και όλοι χώνονται στην λωρίδα σου περνώντας χιλιοστά μπροστά από το όχημα σου χωρίς να υπάρχει λόγος, ούτε και να σε έχουν προειδοποιήσει. Τα φλας προφανώς δεν δουλεύουν, δεν εξηγείτε αλλιώς. Το χέρι τους είναι πολύ απασχολημένο με την κόρνα, παντού ακούς τον μόνιμο ήχο της, χωρίς σταματημό. Γι’ αυτό λένε μην οδηγήσετε εδώ... Αμάν, τι γίνεται στο Αμάν! Η διάθεση μου έχει πέσει, νομίζω κάθε φορά που τελειώνει έναν ταξίδι συμβαίνει το ίδιο.
Φτάνουμε στο γραφείο της Monte carlo, η μπάρα είναι κατεβασμένη, βγαίνει η Α για να βρει κάποιον, το όχημα μας κλείνει την μια από τις δυο λωρίδες κυκλοφορίας. Ένας αστυνομικός μου σφυρίζει για να φύγω, του ζητάω λίγα δευτερόλεπτα, ευτυχώς εμφανίζεται ένα αυτοκίνητο το οποίο θέλει να μπει στο κλειστό πάρκινγκ και ανοίγει με το τηλεχειριστήριο του! Ανακούφιση, παρκάρω και σβήνω το πιστό Suzuki. Επιθεωρούμε μαζί με τον υπάλληλο για τυχόν γρατσουνιές και παίρνουμε τα πράγματα μας. Ανοίγω τη εφαρμογή της Uber και κλείνω κάποιον για να μας πάει στο ξενοδοχείο μας. Μέσα σε 3 δευτερόλεπτα είναι ήδη απ’ έξω και μπαίνουμε μέσα. Ουφ, στον δρόμο σκέφτηκα ότι μπορώ να κοιτάζω δεξιά και αριστερά, να παρατηρώ τα πράγματα χωρίς άγχος!
Amman η πόλη των επτά λόφων, των 4,6 εκατομμυρίων κατοίκων (σύμφωνα με τοπικές πήγες) και των σχεδόν 2εκ οχημάτων, είναι μια από τις παλαιότερες συνεχόμενα κατοικούμενες πόλεις στον κόσμο!
Θα μείνουμε στο Al Midan, τιμη στα 60jd (με πρωινό) για 3 βράδια, με τέλεια τοποθεσία κυριολεκτικά δυο βήματα από το Ρωμαϊκό θέατρό του 2 αιώνα μΧ. Παρέχει ένα απλό πρωινό, είναι καθαρό αλλά κάποια δωμάτια μπορεί να είναι υπερβολικά μικρά.
Μπαίνουμε στο δικό μας, δεν έχουμε μπαλκόνι όπως θα έπρεπε. Δείχνω την δυσαρέσκεια μου και μας υπόσχεται ότι θα μας δώσει ένα αύριο μετά το μεσημέρι.
Ξεκουραζόμαστε λιγάκι στη ταράτσα και αποφασίζουμε να γνωρίσουμε την πόλη, η οποία σε πολλές περιοχές μοιάζει με την Αθήνα. Δυο βήματα μόλις και φτάνουμε στο θέατρο χωρητικότητας 6000 καθήμενων με πολλούς τουρίστες και ντόπιους. Ανεβαίνουμε στα ψηλότερα σκαλιά για καλύτερη θέα και απολαμβάνουμε τον ήλιο.
Η πόλη είναι δύσκολη στο περπάτημα καθώς υπάρχουν συνεχείς υψομετρικές διαφορές που δεν φαίνονται στους χάρτες. Ανηφόρα, κατηφόρα, τρελή κίνηση, στριμωξίδι και πάλι ανηφόρα.
Ψάχνουμε για καφέ αλλά ότι βρίσκουμε είναι κλειστό ή έχει αλλάξει είδος. Η πόλη είναι πιο συντηρητική σε σχέση με άλλες περιοχές, οι περισσότερες γυναίκες έχουν μαντήλι στα μαλλιά ενώ κάποιες λίγες φοράνε την μπούρκα όπου και δεν φαίνονται ούτε τα μάτια τους.

Αποφασίζουμε να πάμε στη φημισμένη Rainbow street, μετανιώσαμε καθώς δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένας δρόμος με κάποια εστιατόρια και καφέ χωρίς τοπικό χαρακτήρα, αποκλειστικά για τουρίστες. Καθόμαστε σε ένα από αυτά για να ξεκουραστούμε και ψάχνουμε εστιατόριο από την μικρή λίστα μας. Με τα πολλά καταλήγουμε κάπου και ζητάμε από την εφαρμογή της Uber (η οποία σώζει καταστάσεις) να μας πάει εκεί. Οι τιμές είναι πολύ λογικές, πχ 2jd για μικρές αποστάσεις μέχρι 5-6 για απόσταση 15 λεπτών, μην ξεχνάτε βέβαια και την κίνηση στις ώρες αιχμής και μη!
Το εστιατόριο είναι το Khashoka Abdoun, προσοχή γιατί υπάρχει και άλλο με το ίδιο αρχικό όνομα σε διαφορετική τοποθεσία στην πόλη.
Βγαίνουμε από το αυτοκίνητο και ψάχνουμε μάταια για την είσοδο, το gps δείχνει ότι είναι εδώ, πάμε από την πίσω πλευρά. Απογοήτευση, η πινακίδα βρίσκεται κάτω στο πάτωμα, δεν υπάρχουν πολλά φώτα και κάποιοι εργάτες μαστορεύουν. Τους ρωτάμε έτσι για σιγουριά και μας στέλνουν κάτω στα σκαλιά. Το μαγαζί είναι γεμάτο από ντόπιους, καλός οιωνός! Πληρώσαμε 25 ευρώ και πραγματικά φάγαμε πολύ καλά σε έναν πολύ όμορφο χώρο. Πάλι Uber και επιστροφή στο ξενοδοχείο…
Πάμε για πρωινό, φορτώνουμε τα σακίδια στον ώμο και η Γιαπωνέζα υπάλληλος του ξενώνα μας δίνει ένα ενθύμιο και κάποια σνακ για τον δρόμο...
Ανοίγουμε τις πόρτες και το πορτ μπαγκάζ, επιστρέφω στην θέση του οδηγού και μας περιμένει μια μίκρη έκπληξη! Μια γάτα μπήκε και προσπάθησε να βάλει μπροστά, ευτυχώς που την προλάβαμε πριν κλέψει το όχημα. Προορισμός μας είναι η πόλη As-Salt η σκέτο Salt σε απόσταση 35χλμ από την πρωτεύουσα. Όπως λένε, είναι μια αυθεντική και γοητευτική πόλη χωρίς ιδιαίτερο τουρισμό όπου και κάποιοι ντόπιοι μας καλωσορίζουν.
Μια πόλη στην οποία πέρασαν Οθωμανοί, Ρωμαίοι, Βυζαντινοί και κάθε περίοδος άφησε τα ίχνη της. Πρόσφατα μπήκε στην λίστα παγκόσμιας κληρονομίας της Unesco. Βρίσκουμε με δυσκολία ελεύθερη θέση στο πάρκινγκ ενώ έχει πολλή κίνηση.

Κάνουμε βόλτες θαυμάζοντας κάποια κτίρια και την τοπική αγορά. Αποφασίζουμε να μην μπούμε σε κάποιο μουσείο, αλλά πάμε στην ταράτσα του Aktham’s 1881 cafe. Ανεβαίνοντας εκεί παρατηρώ ότι όλοι οι πελάτες είναι νεαρά κορίτσια με ναργιλέ. Απο εδώ έχουμε μια όμορφη θέα στον απέναντι λόφο.
Δίπλα μας βρίσκεται το τζαμί, απέναντι ένα από τα μουσεία και τριγύρω κτίρια με εντυπωσιακή αρχιτεκτονική.
Φεύγουμε και κάνουμε μια βόλτα στο κέντρο, την ζωντανή τοπική αγορά και τον δρόμο με τα λαχανικά, φρούτα και μπαχαρικά. Εδώ βρίσκουμε ξανά ένα φρούτο που αντικρύσαμε πρώτη φορά στην έρημο (από άλλο ταξιδιώτη), το sugar apple με γεύση που μοιάζει με το μάνγκο. Αγοράζουμε για να τα φάμε αργότερα από τον χαμογελαστό υπάλληλο.
Σε πολλά σημεία βλέπουμε γκράφιτι για την εκατονταετηρίδα του βασιλείου…
Πριν από λίγες ημέρες θυμήθηκα ότι είχαμε και ένα μπέρδεμα με την αλλαγή της ώρας, εγώ είχα τοπική sim ενώ η Α όχι. Στον ένα έλεγε ότι η ώρα είναι πχ 9 και στην άλλη 10. Το ίδιο και στο ίντερνετ, γενικά είχαμε μπερδευτεί για λίγο, ευτυχώς που δεν είχαμε κάποιο ραντεβού…
Έρχεται μήνυμα από την αεροπορική, η καρδιά χάνει κάποιους χτύπους μέχρι να αντιληφθώ το νόημα. Αλλαγή ώρας, ευτυχώς η πολύ πρωινή πτήση θα πραγματοποιηθεί απλά μια ώρα αργότερα πράγμα το οποίο μας βολεύει!







Η κίνηση είναι τρελή, δεν υπάρχουν κανόνες, φανάρια, πεζοί. Όλοι γινόμαστε ένα και όλοι χώνονται στην λωρίδα σου περνώντας χιλιοστά μπροστά από το όχημα σου χωρίς να υπάρχει λόγος, ούτε και να σε έχουν προειδοποιήσει. Τα φλας προφανώς δεν δουλεύουν, δεν εξηγείτε αλλιώς. Το χέρι τους είναι πολύ απασχολημένο με την κόρνα, παντού ακούς τον μόνιμο ήχο της, χωρίς σταματημό. Γι’ αυτό λένε μην οδηγήσετε εδώ... Αμάν, τι γίνεται στο Αμάν! Η διάθεση μου έχει πέσει, νομίζω κάθε φορά που τελειώνει έναν ταξίδι συμβαίνει το ίδιο.
Φτάνουμε στο γραφείο της Monte carlo, η μπάρα είναι κατεβασμένη, βγαίνει η Α για να βρει κάποιον, το όχημα μας κλείνει την μια από τις δυο λωρίδες κυκλοφορίας. Ένας αστυνομικός μου σφυρίζει για να φύγω, του ζητάω λίγα δευτερόλεπτα, ευτυχώς εμφανίζεται ένα αυτοκίνητο το οποίο θέλει να μπει στο κλειστό πάρκινγκ και ανοίγει με το τηλεχειριστήριο του! Ανακούφιση, παρκάρω και σβήνω το πιστό Suzuki. Επιθεωρούμε μαζί με τον υπάλληλο για τυχόν γρατσουνιές και παίρνουμε τα πράγματα μας. Ανοίγω τη εφαρμογή της Uber και κλείνω κάποιον για να μας πάει στο ξενοδοχείο μας. Μέσα σε 3 δευτερόλεπτα είναι ήδη απ’ έξω και μπαίνουμε μέσα. Ουφ, στον δρόμο σκέφτηκα ότι μπορώ να κοιτάζω δεξιά και αριστερά, να παρατηρώ τα πράγματα χωρίς άγχος!
Amman η πόλη των επτά λόφων, των 4,6 εκατομμυρίων κατοίκων (σύμφωνα με τοπικές πήγες) και των σχεδόν 2εκ οχημάτων, είναι μια από τις παλαιότερες συνεχόμενα κατοικούμενες πόλεις στον κόσμο!
Θα μείνουμε στο Al Midan, τιμη στα 60jd (με πρωινό) για 3 βράδια, με τέλεια τοποθεσία κυριολεκτικά δυο βήματα από το Ρωμαϊκό θέατρό του 2 αιώνα μΧ. Παρέχει ένα απλό πρωινό, είναι καθαρό αλλά κάποια δωμάτια μπορεί να είναι υπερβολικά μικρά.
Μπαίνουμε στο δικό μας, δεν έχουμε μπαλκόνι όπως θα έπρεπε. Δείχνω την δυσαρέσκεια μου και μας υπόσχεται ότι θα μας δώσει ένα αύριο μετά το μεσημέρι.
Ξεκουραζόμαστε λιγάκι στη ταράτσα και αποφασίζουμε να γνωρίσουμε την πόλη, η οποία σε πολλές περιοχές μοιάζει με την Αθήνα. Δυο βήματα μόλις και φτάνουμε στο θέατρο χωρητικότητας 6000 καθήμενων με πολλούς τουρίστες και ντόπιους. Ανεβαίνουμε στα ψηλότερα σκαλιά για καλύτερη θέα και απολαμβάνουμε τον ήλιο.
Η πόλη είναι δύσκολη στο περπάτημα καθώς υπάρχουν συνεχείς υψομετρικές διαφορές που δεν φαίνονται στους χάρτες. Ανηφόρα, κατηφόρα, τρελή κίνηση, στριμωξίδι και πάλι ανηφόρα.
Ψάχνουμε για καφέ αλλά ότι βρίσκουμε είναι κλειστό ή έχει αλλάξει είδος. Η πόλη είναι πιο συντηρητική σε σχέση με άλλες περιοχές, οι περισσότερες γυναίκες έχουν μαντήλι στα μαλλιά ενώ κάποιες λίγες φοράνε την μπούρκα όπου και δεν φαίνονται ούτε τα μάτια τους.







Αποφασίζουμε να πάμε στη φημισμένη Rainbow street, μετανιώσαμε καθώς δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένας δρόμος με κάποια εστιατόρια και καφέ χωρίς τοπικό χαρακτήρα, αποκλειστικά για τουρίστες. Καθόμαστε σε ένα από αυτά για να ξεκουραστούμε και ψάχνουμε εστιατόριο από την μικρή λίστα μας. Με τα πολλά καταλήγουμε κάπου και ζητάμε από την εφαρμογή της Uber (η οποία σώζει καταστάσεις) να μας πάει εκεί. Οι τιμές είναι πολύ λογικές, πχ 2jd για μικρές αποστάσεις μέχρι 5-6 για απόσταση 15 λεπτών, μην ξεχνάτε βέβαια και την κίνηση στις ώρες αιχμής και μη!
Το εστιατόριο είναι το Khashoka Abdoun, προσοχή γιατί υπάρχει και άλλο με το ίδιο αρχικό όνομα σε διαφορετική τοποθεσία στην πόλη.
Βγαίνουμε από το αυτοκίνητο και ψάχνουμε μάταια για την είσοδο, το gps δείχνει ότι είναι εδώ, πάμε από την πίσω πλευρά. Απογοήτευση, η πινακίδα βρίσκεται κάτω στο πάτωμα, δεν υπάρχουν πολλά φώτα και κάποιοι εργάτες μαστορεύουν. Τους ρωτάμε έτσι για σιγουριά και μας στέλνουν κάτω στα σκαλιά. Το μαγαζί είναι γεμάτο από ντόπιους, καλός οιωνός! Πληρώσαμε 25 ευρώ και πραγματικά φάγαμε πολύ καλά σε έναν πολύ όμορφο χώρο. Πάλι Uber και επιστροφή στο ξενοδοχείο…



Last edited: