BASILISPAP
Member
- Μηνύματα
- 622
- Likes
- 3.538
- Επόμενο Ταξίδι
- Απο εδώ και από εκεί...
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΝΖηλανδία,Περού,Κιργιστάν
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Madaba για 3 βραδιές, μέρος Α…
- Madaba για 3 βραδιές, μέρος B…
- Νεκρά θάλασσα για 1 βράδυ…
- Wadi Musa για 3 βράδια μέρος Α…
- Wadi Musa για 3 βράδια μέρος B…
- Wadi Musa για 3 βράδια μέρος Γ…
- Wadi Rum για 2 βράδια μέρος Α…
- Wadi Rum για 2 βράδια μέρος Β…
- Aqaba για 1 βράδυ…
- Dana biosphere reserve (προστατευόμενη περιοχή) για 2 βράδια μέρος Α…
- Dana biosphere reserve (προστατευόμενη περιοχή) για 2 βράδια μέρος Β…
- Jerash για 2 βράδια μέρος Α…
- Jerash για 2 βράδια μέρος Β…
- Amman για 3 βράδια μέρος Α...
- Amman για 3 βράδια μέρος Β...
- Amman για 3 βράδια μέρος Γ...
- Επίλογος.
Wadi Musa για 3 βράδια μέρος Α…
Κατεβήκαμε στον ομολογουμένως πολύ μεγάλο μπουφέ του ξενοδοχείου. Φάγαμε λίγο απ’ όλα αλλά τίποτα δεν ήταν πολύ ενδιαφέρον. Η ώρα πήγε δέκα και δυστυχώς πρέπει να φύγουμε γιατί έχουμε μεγάλο δρόμο μπροστά μας. Προσπερνάμε και πάλι την είσοδο του φαραγγιού που βρισκόμασταν χθες, από την μια η Νεκρά θάλασσα και από την άλλη τα βουνά. Χαλαρή κίνηση, τα ματιά ρουφούν τις εικόνες που μας έρχονται. Κάπου κάπου σταματάμε για να δούμε γιατί σταμάτησαν οι άλλοι, συνήθως κάτι το ενδιαφέρον θα δούμε εκτός αν όλοι θέλουν να πάνε τουαλέτα την ίδια ώρα. Κάποιοι πολύ ιδιαίτεροι σχηματισμοί κρυστάλλων αλατιού στην όχθη και μπόλικοι φοίνικες μαζεμένοι. Τα σκουπίδια κάνουμε πως δεν τα βλέπουμε! Βάλαμε νοητά μια υπενθύμιση να ξαναπεράσουμε από εδώ στην επιστροφή.

Αφήνουμε την Dead Sea highway και μπαίνουμε στα ενδοτέρα, επαρχιακοί δρόμοι, άλλες ταχύτητες. Ξαφνικά αόρατα σαμαράκια τα οποία εμφανίζονται στο τελευταίο μέτρο πριν τα προσπεράσεις. Πετάγεσαι για λίγο στον αέρα, χύνεται ο καφές, φεύγουν τα μισά πράγματα στο πάτωμα. Στο επόμενο σαμαράκι ξανά τα ιδία, συγνώμη θα προσέχω. Πραγματικά πολλά σαμαράκια δεν φαίνονται καθόλου.
Το όριο ταχύτητας το προσπερνάνε όλοι χωρίς ιδιαίτερό άγχος και αφού όπως λένε «όταν βρίσκεσαι στην Ρώμη κάνε όπως αυτοί», τρέχω και εγώ. Σε κάποια σημεία μέχρι και με το διπλάσιο από το επιτρεπόμενο. Δεν μιλάω για φάση όποιον πάρει ο χάρος, απλά εκεί που γραφεί πχ 80 και όλοι πάμε με 120-130.. Αν μας γράψουν θα πούμε ότι είσαι άρρωστη! Να ένα περιπολικό, πίασε το τιμόνι! Γενικά στην χώρα οδηγούν με πολύ νεύρο, δεν σέβονται τα όρια ταχύτητας, ούτε και τα φανάρια πολλές φόρες (συχνά μας κορνάραν ενώ έχουμε κόκκινο για να προχωρήσουμε). Για να μην πω και για το μικροδευτερόλεπτο που πάει να πρασινίσει μπιπ μπιπ μπιιιιππππ…
Πρώτη στάση στο κάστρο Karak (σε απόσταση 85χλμ) χτίστηκε περίπου το 1100 μΧ. Ένα μεγάλο και όμορφο κάστρο με θέα στην κοιλάδα και πλούσια ενδιαφέρουσα ιστορία. Κάποια τούνελ είναι σκοτεινά με πολλά δωμάτια. Εργασίες αποκατάστασης γίνονται συνεχώς. Έχει αρκετό περπάτημα αλλά αν περνάς από την περιοχή σίγουρα αξίζει. Γενικά βλέπουμε λίγους σχετικά επισκέπτες. Έντονος ήλιος ο οποίος κουράζει, προσοχή υπάρχουν κάποια σημεία που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν και επικινδυνά.

Κατά την είσοδο σας στο χωριό, υπάρχουν παντού πινακίδες που σου υποδεικνύουν το Parking (3jd). Είναι μια απατή καθώς δεν είναι υποχρεωτικό να πας εκεί. Επίσης προσοχή αν αφήσεις το αυτοκίνητο σου μπροστά από ένα κατάστημα (πχ εστιατόριο) καθώς θα σε ζαλίσουν για να πας να φας εκεί. Εμείς απλά πήγαμε σε έναν διπλανό παράδρομο και δεν μας ενόχλησε κάνεις.

Μπροστά μας ένας μεγάλος αυτοκινητόδρομος (The King's Highway) είναι σε καλή κατάσταση με πολλά φορτηγά και αυτοκίνητα. Βάζουμε ξανά καύσιμο με την βοήθεια κάποιου ευγενικού υπάλληλου. Επόμενη στάση μετά από 130χλμ το κάστρο Shobak περίπου του 1100μΧ και αυτό. Άλλο ένα κάστρο ψηλά με πανοραμική θεά σε μια περιοχή χωρίς τίποτα τριγύρω. Λιγότεροι επισκέπτες εδώ, πιστεύω ότι αν ήταν κάπου στην Ευρώπη θα είχε πολύ κίνηση. Γενικά εντυπωσιακότερο από μακριά. Και εδώ προσοχή σε τρύπες, πέτρες, ερείπια κτλ. Σε πολλά σημεία υπάρχουν αρχαίες επιγραφές από τις σταυροφορίες..

Γενικά οι υπάλληλοι στους αρχαιολογικούς χώρους προσπαθούν να σου πουλήσουν κάτι η να σου πλασάρουν ξεναγό. Συχνά δεν ενδιαφέρονται για το αν έχεις εισιτήριο η όχι. Προσπαθούν να σε πείσουν ότι είναι πολύ μακριά από το παρκινγκ και ότι πρέπει να πάρεις το όχημα του golf για να τα καταφέρεις. Λίγο χαλαρό περπάτημα είναι προτιμότερο εκτός αν έχετε προβλήματα υγείας. Χαλαρώσαμε με ένα καφεδάκι πριν φύγουμε για τα τελευταία λίγα χιλιόμετρα της ημέρας.

Ο απολυτός προορισμός, η πασίγνωστη Πέτρα βρίσκεται στην πόλη Wadi Musa. Μια υπερβολικά τουριστική πόλη, με κακή αναλογία vfm σε ξενοδοχεία και εστιατόρια.
Αποψινή (και μόνο) επιλογή μας το Petra Casablanca hostel (27jd) με take away πρωινό. Πολύ μέτρια επιλογή, αλλά καθώς αλλάξαμε λίγο το πρόγραμμα μας, δεν ήθελα να χάσω το ξενοδοχείο που είχαμε κλείσει για τις επόμενές 2 ημέρες αλλά ούτε και να χρυσοπληρώσω κάποιο άλλο χωρίς να αξίζει. Έχοντας ήδη κάποιες μέρες στην χώρα, είχε έρθει η ώρα να πλύνουμε κάποιο ρούχο. Στην πόλη ζητάνε 7jd το κιλό!! Οπότε βάλαμε πλυντήριο στο ξενοδοχείο μας! Ψάχνοντας για μανταλάκια μάθαμε με έκπληξη ότι “έχει βεβαίως” και μας έφερε μόλις πέντε για τα τέσσερα δωμάτια!!
Πάμε να βρούμε το εστιατόριο της επιλογής μας, έχοντας κατασταλάξει στο Reem Beladi (μπελά μου θυμίζει το όνομα). Παραγγέλνουμε και ενώ ζητήσαμε παρόμοιο φαγητό, μας φέρνουν κάτι τελείως διαφορετικό μεταξύ τους. Το ένα έχει shewarma (γύρο) με φαλάφελ και το άλλο κάτι απροσδιόριστο. Λέμε στον σερβιτόρο ότι δεν είναι αυτό που ζητήσαμε και η απάντηση του είναι «καλή όρεξη»
!!! Επιμείναμε και μας έφεραν αμέσως ότι είχαμε ζητήσει αρχικά. Παρατήρησα ότι προσπάθησαν το ίδιο και σε άλλους θαμώνες. Στον κατάλογο (που είδα αργότερα) ήταν βεβαίως πολύ φθηνότερα αυτό που μας έφεραν! Πραγματικά απορώ από τα διθυραμβικά σχόλια κάποιων σε TripAdvisor και google, γεμάτο το μαγαζί. Φυσικά ντόπιος ούτε για δείγμα, συνήθως κακά μαντάτα. Η γεύση ήταν με διαφορά ότι χειρότερο φάγαμε στην χώρα, αφήσαμε το περισσότερο και φύγαμε. Την πατήσαμε, πάμε για άλλα!
Επιστρέφουμε στο δωμάτιο μας, τα ρούχα ακόμα κρέμονται αν και φυσάει.
Συνολικά σήμερα κάναμε 280χλμ, εξερευνήσαμε δυο κάστρα, βάλαμε μπουγάδα και φάγαμε μια αηδία και μισή αλλά αύριο θα δούμε ένα από τα επτά νέα θαύματα του κόσμου!! Ανυπομονώντας, πάω για ύπνο με ένα μεγάλό χαμόγελο…
Κατεβήκαμε στον ομολογουμένως πολύ μεγάλο μπουφέ του ξενοδοχείου. Φάγαμε λίγο απ’ όλα αλλά τίποτα δεν ήταν πολύ ενδιαφέρον. Η ώρα πήγε δέκα και δυστυχώς πρέπει να φύγουμε γιατί έχουμε μεγάλο δρόμο μπροστά μας. Προσπερνάμε και πάλι την είσοδο του φαραγγιού που βρισκόμασταν χθες, από την μια η Νεκρά θάλασσα και από την άλλη τα βουνά. Χαλαρή κίνηση, τα ματιά ρουφούν τις εικόνες που μας έρχονται. Κάπου κάπου σταματάμε για να δούμε γιατί σταμάτησαν οι άλλοι, συνήθως κάτι το ενδιαφέρον θα δούμε εκτός αν όλοι θέλουν να πάνε τουαλέτα την ίδια ώρα. Κάποιοι πολύ ιδιαίτεροι σχηματισμοί κρυστάλλων αλατιού στην όχθη και μπόλικοι φοίνικες μαζεμένοι. Τα σκουπίδια κάνουμε πως δεν τα βλέπουμε! Βάλαμε νοητά μια υπενθύμιση να ξαναπεράσουμε από εδώ στην επιστροφή.


Αφήνουμε την Dead Sea highway και μπαίνουμε στα ενδοτέρα, επαρχιακοί δρόμοι, άλλες ταχύτητες. Ξαφνικά αόρατα σαμαράκια τα οποία εμφανίζονται στο τελευταίο μέτρο πριν τα προσπεράσεις. Πετάγεσαι για λίγο στον αέρα, χύνεται ο καφές, φεύγουν τα μισά πράγματα στο πάτωμα. Στο επόμενο σαμαράκι ξανά τα ιδία, συγνώμη θα προσέχω. Πραγματικά πολλά σαμαράκια δεν φαίνονται καθόλου.
Το όριο ταχύτητας το προσπερνάνε όλοι χωρίς ιδιαίτερό άγχος και αφού όπως λένε «όταν βρίσκεσαι στην Ρώμη κάνε όπως αυτοί», τρέχω και εγώ. Σε κάποια σημεία μέχρι και με το διπλάσιο από το επιτρεπόμενο. Δεν μιλάω για φάση όποιον πάρει ο χάρος, απλά εκεί που γραφεί πχ 80 και όλοι πάμε με 120-130.. Αν μας γράψουν θα πούμε ότι είσαι άρρωστη! Να ένα περιπολικό, πίασε το τιμόνι! Γενικά στην χώρα οδηγούν με πολύ νεύρο, δεν σέβονται τα όρια ταχύτητας, ούτε και τα φανάρια πολλές φόρες (συχνά μας κορνάραν ενώ έχουμε κόκκινο για να προχωρήσουμε). Για να μην πω και για το μικροδευτερόλεπτο που πάει να πρασινίσει μπιπ μπιπ μπιιιιππππ…
Πρώτη στάση στο κάστρο Karak (σε απόσταση 85χλμ) χτίστηκε περίπου το 1100 μΧ. Ένα μεγάλο και όμορφο κάστρο με θέα στην κοιλάδα και πλούσια ενδιαφέρουσα ιστορία. Κάποια τούνελ είναι σκοτεινά με πολλά δωμάτια. Εργασίες αποκατάστασης γίνονται συνεχώς. Έχει αρκετό περπάτημα αλλά αν περνάς από την περιοχή σίγουρα αξίζει. Γενικά βλέπουμε λίγους σχετικά επισκέπτες. Έντονος ήλιος ο οποίος κουράζει, προσοχή υπάρχουν κάποια σημεία που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν και επικινδυνά.







Κατά την είσοδο σας στο χωριό, υπάρχουν παντού πινακίδες που σου υποδεικνύουν το Parking (3jd). Είναι μια απατή καθώς δεν είναι υποχρεωτικό να πας εκεί. Επίσης προσοχή αν αφήσεις το αυτοκίνητο σου μπροστά από ένα κατάστημα (πχ εστιατόριο) καθώς θα σε ζαλίσουν για να πας να φας εκεί. Εμείς απλά πήγαμε σε έναν διπλανό παράδρομο και δεν μας ενόχλησε κάνεις.








Μπροστά μας ένας μεγάλος αυτοκινητόδρομος (The King's Highway) είναι σε καλή κατάσταση με πολλά φορτηγά και αυτοκίνητα. Βάζουμε ξανά καύσιμο με την βοήθεια κάποιου ευγενικού υπάλληλου. Επόμενη στάση μετά από 130χλμ το κάστρο Shobak περίπου του 1100μΧ και αυτό. Άλλο ένα κάστρο ψηλά με πανοραμική θεά σε μια περιοχή χωρίς τίποτα τριγύρω. Λιγότεροι επισκέπτες εδώ, πιστεύω ότι αν ήταν κάπου στην Ευρώπη θα είχε πολύ κίνηση. Γενικά εντυπωσιακότερο από μακριά. Και εδώ προσοχή σε τρύπες, πέτρες, ερείπια κτλ. Σε πολλά σημεία υπάρχουν αρχαίες επιγραφές από τις σταυροφορίες..







Γενικά οι υπάλληλοι στους αρχαιολογικούς χώρους προσπαθούν να σου πουλήσουν κάτι η να σου πλασάρουν ξεναγό. Συχνά δεν ενδιαφέρονται για το αν έχεις εισιτήριο η όχι. Προσπαθούν να σε πείσουν ότι είναι πολύ μακριά από το παρκινγκ και ότι πρέπει να πάρεις το όχημα του golf για να τα καταφέρεις. Λίγο χαλαρό περπάτημα είναι προτιμότερο εκτός αν έχετε προβλήματα υγείας. Χαλαρώσαμε με ένα καφεδάκι πριν φύγουμε για τα τελευταία λίγα χιλιόμετρα της ημέρας.







Ο απολυτός προορισμός, η πασίγνωστη Πέτρα βρίσκεται στην πόλη Wadi Musa. Μια υπερβολικά τουριστική πόλη, με κακή αναλογία vfm σε ξενοδοχεία και εστιατόρια.
Αποψινή (και μόνο) επιλογή μας το Petra Casablanca hostel (27jd) με take away πρωινό. Πολύ μέτρια επιλογή, αλλά καθώς αλλάξαμε λίγο το πρόγραμμα μας, δεν ήθελα να χάσω το ξενοδοχείο που είχαμε κλείσει για τις επόμενές 2 ημέρες αλλά ούτε και να χρυσοπληρώσω κάποιο άλλο χωρίς να αξίζει. Έχοντας ήδη κάποιες μέρες στην χώρα, είχε έρθει η ώρα να πλύνουμε κάποιο ρούχο. Στην πόλη ζητάνε 7jd το κιλό!! Οπότε βάλαμε πλυντήριο στο ξενοδοχείο μας! Ψάχνοντας για μανταλάκια μάθαμε με έκπληξη ότι “έχει βεβαίως” και μας έφερε μόλις πέντε για τα τέσσερα δωμάτια!!
Πάμε να βρούμε το εστιατόριο της επιλογής μας, έχοντας κατασταλάξει στο Reem Beladi (μπελά μου θυμίζει το όνομα). Παραγγέλνουμε και ενώ ζητήσαμε παρόμοιο φαγητό, μας φέρνουν κάτι τελείως διαφορετικό μεταξύ τους. Το ένα έχει shewarma (γύρο) με φαλάφελ και το άλλο κάτι απροσδιόριστο. Λέμε στον σερβιτόρο ότι δεν είναι αυτό που ζητήσαμε και η απάντηση του είναι «καλή όρεξη»

Επιστρέφουμε στο δωμάτιο μας, τα ρούχα ακόμα κρέμονται αν και φυσάει.
Συνολικά σήμερα κάναμε 280χλμ, εξερευνήσαμε δυο κάστρα, βάλαμε μπουγάδα και φάγαμε μια αηδία και μισή αλλά αύριο θα δούμε ένα από τα επτά νέα θαύματα του κόσμου!! Ανυπομονώντας, πάω για ύπνο με ένα μεγάλό χαμόγελο…




Last edited: