BASILISPAP
Member
- Μηνύματα
- 622
- Likes
- 3.538
- Επόμενο Ταξίδι
- Απο εδώ και από εκεί...
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΝΖηλανδία,Περού,Κιργιστάν
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Madaba για 3 βραδιές, μέρος Α…
- Madaba για 3 βραδιές, μέρος B…
- Νεκρά θάλασσα για 1 βράδυ…
- Wadi Musa για 3 βράδια μέρος Α…
- Wadi Musa για 3 βράδια μέρος B…
- Wadi Musa για 3 βράδια μέρος Γ…
- Wadi Rum για 2 βράδια μέρος Α…
- Wadi Rum για 2 βράδια μέρος Β…
- Aqaba για 1 βράδυ…
- Dana biosphere reserve (προστατευόμενη περιοχή) για 2 βράδια μέρος Α…
- Dana biosphere reserve (προστατευόμενη περιοχή) για 2 βράδια μέρος Β…
- Jerash για 2 βράδια μέρος Α…
- Jerash για 2 βράδια μέρος Β…
- Amman για 3 βράδια μέρος Α...
- Amman για 3 βράδια μέρος Β...
- Amman για 3 βράδια μέρος Γ...
- Επίλογος.
Wadi Rum για 2 βράδια μέρος Β…
Άσε με ρε μαμά, δεν έχω σχολείο σήμερα… Το βλέφαρο τρεμοπαίζει, προσπαθώ να καταλάβω γιατί έβαλα ξυπνητήρι. Ότι προεξέχει έξω από την κουβέρτα είναι παγωμένο, το κρύο έντονο. Ο μήνας έχει αλλάξει, γιατί είναι σκοτεινά έξω; Είναι 4 το πρωί, πληρώνω και από πάνω γι’ αυτό; Ένα τσάι στα γρήγορα, ο ιδιοκτήτης με την τσίμπλα στο μάτι μας περιμένει στο αυτοκίνητο.
Είμαστε ντυμένοι ζεστά και καθόμαστε μέσα, τα μάτια βρίσκονται κολλημένα στο τζάμι και την σκοτεινή έρημο. Φτάνουμε στο visitor center, περιμένουμε σχεδόν μισή ώρα μέχρι να έρθουν να μας πάρουν παραπέρα. Πετάγεται η Α και λέει ότι προτιμάει να μείνει έξω και (αφού κάνω ότι μου λέει αυτή) καθόμαστε και οι δυο στην καρότσα. Τρία μόλις μέτρα παραπέρα καταριέμαι την απόφαση της. Τρομερό κρύο, ευτυχώς ο οδηγός σταματάει και μας προσφέρει κυριολεκτικά γούνες. Πολύ καλυτέρα έτσι με την χαραυγή να αρχίζει.
Σε απροσδιόριστο χρόνο φτάνουμε σε ένα ξέφωτο όπου κάποιοι βρίσκονται μαζεμένοι. Ο πιλότος (Νορβηγός με μουστάκι που θυμίζει φώκια) μας προσφέρει πρωινό, μπισκότα και καφέ την ώρα που οι εργάτες ετοιμάζουν το αερόστατο. Σε έναν ιδανικό κόσμο θα ήθελα να κρατήσω μυστική την έκπληξη μέχρι και το τελευταίο λεπτό. Αλλά ο ιδιοκτήτης στην κατασκήνωση με ρώταγε πράγματα και δεν γινόταν αλλιώς.
Αργά και σταθερά, το πανί αποκτά άλλη διάσταση, το φουσκώνουν με τεράστιους ανεμιστήρες και ζεστό αέρα. Μέχρι που φαίνεται ένας πανέμορφος κίτρινος όγκος που αιωρείται με δυσκολία. Με ανυπομονησία παρακολουθούμε την ενημέρωση για περιπτώσεις ανάγκης και για εξοικείωση με τους κανόνες ασφαλείας. Με τις εντολές του πληρώματος μπαίνουμε ανά τετράδες σε κάθε ένα από τα τέσσερα τετράγωνα διαμερίσματα στο καλάθι. Μαζί με τον πιλότο έχουμε σύνολο 17 άτομα. Δεν υπάρχει χώρος ούτε για καρφίτσα επιπλέον.
Η ζέστη από την φλόγα είναι καλοδεχούμενη, το αερόστατο αρχίζει να ταλαντεύεται και ξαφνικά αφήνουμε την γη! Τρομερή αίσθηση, ήθελα εδώ και πολλά χρόνια να το κάνω αυτό, από τότε στην Bagan που τα είδαμε από κοντά για πρώτη φορά. Ακόμα ο ήλιος δεν έχει ανατείλει, το αερόστατο συνεχίζει την άνοδο του και ο πιλότος κάνει συνεχώς διορθωτικές κινήσεις. Κάθε λίγο ακούς τον έντονο βρυχηθμό της φλόγας, μέχρι που αποκτάμε το απαραίτητο ύψος. O ήλιος ανατέλλει, οι βράχοι μοιάζουν με μικρά νησιά σε μια καφέ θάλασσα. Πανέμορφη στιγμή από τα 4030 πόδια (1200 μέτρα) και με τον πιλότο να περιστρέφει το αερόστατο για να βλέπουμε οι πάντες . Όπως όλα σε τούτη την ζωή, αρχίζει η κάθοδος μέχρι το καλάθι να συρθεί στο χώμα…

Συνολικά η πτήση διήρκησε μια ώρα και χαίρομαι που αποφασίσαμε να το κάνουμε κατά την Ανατολή. Αργότερα το φως δεν είναι τόσο ιδιαίτερο. Το επόμενο γκρουπ περιμένει για να κάνει το ίδιο. Βγαίνουμε με δυσκολία από το καλάθι και καθόμαστε ξανά στην καρότσα του αυτοκίνητου. Από μακριά ενώ προσπερνάμε γραμμές τραίνου, βλέπουμε το αερόστατό να ανεβαίνει ξανά.
Ενδεικτικά να αναφέρω ότι χρειάζεται να κλείσετε από νωρίς και το κόστος είναι 130-140jd ανά άτομο ανάλογα με την εταιρεία που θα επιλέξεις και βρεις διαθεσιμότητα.

Επιστρέφουμε στην κατασκήνωση μας, σε λίγα λεπτά φεύγουμε για την οκτάωρη ημερήσια εκδρομή με τζιπ. Συνοδοιπόροι μας το τρίο των Ιταλών καθώς και δυο συμπαθητικοί Ολλανδοί. Στις θέσεις μπροστά κάθονται δυο από τα πολλά αδέλφια που εργάζονται στην κατασκήνωση.
Πρώτή στάση σε έναν όμορφο αμμόλοφο όπου και ανεβαίνουμε για μια πολύ όμορφη θέα. Διάσπαρτα ίχνη στην άμμο από άγνωστα ζωύφια/ερπετά, μια νεκροκεφαλή καμήλας με το χαρακτηριστικό μαντήλι που βάζουν οι ντόπιοι στο κεφάλι τους.


Αρχαίες επιγραφές μέσα στο φαράγγι, από τα καραβάνια που κάποτε έκαναν εμπόριο στην περιοχή (Khazali Canyon).

Φαράγγι Burdah και η μικρή αψίδα… Στάση για καφέ σε μαγαζάκια που πουλάνε ενθύμια. Τρομερή θέα και απο εδώ!

Σκαρφάλωμα, εκεί όπου υπάρχει και το σπίτι του Λόρενς (Lawrence House) αν και μάλλον είναι ένας τρόπος να γεμίσουν τον διαθέσιμο χρόνο.

Σταματάμε για μια ώρα περίπου σε μια σκιά, όπου το δίδυμο οδηγού - συνοδηγού ανάβει φωτιά και μας ετοιμάζει ένα νόστιμο γεύμα. Από εκεί συνεχίζουμε στον βράχο με το ιδιαίτερο σχήμα μανιταριού. Εδώ συναντάμε για πρώτη και τελευταία φορά Έλληνες στο ταξίδι μας.


Φτάνουμε στην Μεγάλη αψίδα (Um Fruth Rock Bridge ) όπου και έχει μεγάλη ουρά. Αν θέλεις ανεβαίνεις έναν βράχο ο οποίος γλιστράει τρομερά. Φτάνοντας πάνω είσαι πραγματικά ψηλά, όλοι σπρώχνονται για περάσουν χωρίς να υπάρχει κάτι για να σταματήσει την πτώση σου (ω μη γένοιτο) και έρχονται από τις δυο κατευθύνσεις. Ένα μείγμα ιδανικό για ατυχήματα, απορώ με κάποιους γονείς που ανεβάζουν τα παιδιά τους εκεί πάνω.

Δοκιμάσαμε Sandboarding για πρώτη φορά στην ζωή μας. Είναι ΠΑΡΑ πολύ δύσκολη η ανηφόρα, καθώς το πόδι σου βουλιάζει και κάνει μισό βήμα πίσω. Φτάνοντας πάνω (ενω οι παλμοί σου χτυπάνε κόκκινο και τα πνευμόνια ψάχνουν να βρουν οξυγόνο) προσπαθείς να σηκώσεις την άκρη της σανίδας για να μην βουλιάζει στην άμμο. Αυτά στην θεωρία, γιατί στην πράξη κλάφτα Χαράλαμπε. Αφού με προσπέρασε ένας σκαραβαίος, έφτασα με τα πολλά κάτω. Ο Ιταλός το έκανε άψογα, και πήγε ξανά και ξανά και ξανά!! Και μόνο που τον έβλεπα κουράστηκα!
Στην συνέχεια θα δούμε την περιοχή όπου γυρίστηκε η ταινία the Martian, καταλαβαίνω γιατί επέλεξαν τον χώρο αυτό! Εκπληκτική εικόνα! Η άμμος εδώ είναι έντονο ροζ/κόκκινο…
Ο οδηγός αφήνει το τιμόνι (την ώρα που το αυτοκίνητο κινείται) και κρέμεται από την πόρτα ρωτώντας μας για την συνέχεια. Τέλος πάμε για την δύση του ηλίου παρέα με έναν καφέ που σιγοψήνεται σε μια πρόχειρη φωτία.

Είναι μια δραστηριότητα που αξίζει αλλά όταν βλέπεις να γίνεται κατά κόρον απο εκατοντάδες τζιπ χάνει λίγο από την αίγλη του. Όλοι κάνουμε το ίδιο, ο ένας μετά τον άλλο σαν τα πρόβατα. Κόστος δραστηριότητας 45jd το άτομο, ανάλογα με τον αριθμό του εκάστοτε γκρουπ.
Στο βραδινό είχε πολλούς νεότερους απόψε. Θα χρειαστεί να δώσουμε μάχη για το ποιος θα πρωτοφάει, νομίζω οτι ήρθε η ώρα να (κατα)πλήξω τους θεατές με τις χορευτικές πιρουέτες μου! Τρώγοντας ακούμε το μυστικό της ημέρας. Ένα ζευγάρι από τους χθεσινούς (hardcore εξηντάρηδες), έφυγαν μόνοι τους για μια μεγάλή πεζοπορία από τα ξημερώματα. Τόσες ώρες μετά και δεν έχουν επιστρέψει, έξω πίσσα σκοτάδι και τα κινητά δεν έχουν σήμα στην περιοχή. Άκαρπες έρευνες απο τους ντόπιους, είναι σχετικά κοντά και με τη Σαουδική Αραβία. Λέγεται ότι αν φτάσεις στα σύνορα και δεν επιστρέψεις πίσω, σε πυροβολούν χωρίς πολλά πολλά. Τρώμε αμήχανα και μετά από μια ώρα περίπου εμφανίστηκαν σαν να μην τρέχει τίποτα. Ιδρωμένοι και κουρασμένοι (αλλά άνετοι, δεν καταλαβαίνουν γιατί υπήρξε αυτή η κινητοποίηση) μας ανέφεραν ότι έκαναν 30χλμ τριγύρω στην περιοχή.
Το βράδυ ακούγαμε τα ίδια αστεία του ιδιοκτήτη ο οποίος πρέπει να έχει πει αυτόν τον λόγο ίσα με 1600 φορές. Ένα ψεύτικο μπάνιο, καθώς η πίεση είναι η ελάχιστη και δεν επιτρέπει την χρήση του τηλεφώνου. Ευτυχώς τα μωρομάντηλα αποδεικνύονται σωτήρια! Άυριο θα αφήσουμε και την έρημο πίσω μας. Πρίν καν ακουμπήσω το κεφάλι στο μαξιλάρι ροχαλίζω ήδη…
Άσε με ρε μαμά, δεν έχω σχολείο σήμερα… Το βλέφαρο τρεμοπαίζει, προσπαθώ να καταλάβω γιατί έβαλα ξυπνητήρι. Ότι προεξέχει έξω από την κουβέρτα είναι παγωμένο, το κρύο έντονο. Ο μήνας έχει αλλάξει, γιατί είναι σκοτεινά έξω; Είναι 4 το πρωί, πληρώνω και από πάνω γι’ αυτό; Ένα τσάι στα γρήγορα, ο ιδιοκτήτης με την τσίμπλα στο μάτι μας περιμένει στο αυτοκίνητο.
Είμαστε ντυμένοι ζεστά και καθόμαστε μέσα, τα μάτια βρίσκονται κολλημένα στο τζάμι και την σκοτεινή έρημο. Φτάνουμε στο visitor center, περιμένουμε σχεδόν μισή ώρα μέχρι να έρθουν να μας πάρουν παραπέρα. Πετάγεται η Α και λέει ότι προτιμάει να μείνει έξω και (αφού κάνω ότι μου λέει αυτή) καθόμαστε και οι δυο στην καρότσα. Τρία μόλις μέτρα παραπέρα καταριέμαι την απόφαση της. Τρομερό κρύο, ευτυχώς ο οδηγός σταματάει και μας προσφέρει κυριολεκτικά γούνες. Πολύ καλυτέρα έτσι με την χαραυγή να αρχίζει.
Σε απροσδιόριστο χρόνο φτάνουμε σε ένα ξέφωτο όπου κάποιοι βρίσκονται μαζεμένοι. Ο πιλότος (Νορβηγός με μουστάκι που θυμίζει φώκια) μας προσφέρει πρωινό, μπισκότα και καφέ την ώρα που οι εργάτες ετοιμάζουν το αερόστατο. Σε έναν ιδανικό κόσμο θα ήθελα να κρατήσω μυστική την έκπληξη μέχρι και το τελευταίο λεπτό. Αλλά ο ιδιοκτήτης στην κατασκήνωση με ρώταγε πράγματα και δεν γινόταν αλλιώς.
Αργά και σταθερά, το πανί αποκτά άλλη διάσταση, το φουσκώνουν με τεράστιους ανεμιστήρες και ζεστό αέρα. Μέχρι που φαίνεται ένας πανέμορφος κίτρινος όγκος που αιωρείται με δυσκολία. Με ανυπομονησία παρακολουθούμε την ενημέρωση για περιπτώσεις ανάγκης και για εξοικείωση με τους κανόνες ασφαλείας. Με τις εντολές του πληρώματος μπαίνουμε ανά τετράδες σε κάθε ένα από τα τέσσερα τετράγωνα διαμερίσματα στο καλάθι. Μαζί με τον πιλότο έχουμε σύνολο 17 άτομα. Δεν υπάρχει χώρος ούτε για καρφίτσα επιπλέον.
Η ζέστη από την φλόγα είναι καλοδεχούμενη, το αερόστατο αρχίζει να ταλαντεύεται και ξαφνικά αφήνουμε την γη! Τρομερή αίσθηση, ήθελα εδώ και πολλά χρόνια να το κάνω αυτό, από τότε στην Bagan που τα είδαμε από κοντά για πρώτη φορά. Ακόμα ο ήλιος δεν έχει ανατείλει, το αερόστατο συνεχίζει την άνοδο του και ο πιλότος κάνει συνεχώς διορθωτικές κινήσεις. Κάθε λίγο ακούς τον έντονο βρυχηθμό της φλόγας, μέχρι που αποκτάμε το απαραίτητο ύψος. O ήλιος ανατέλλει, οι βράχοι μοιάζουν με μικρά νησιά σε μια καφέ θάλασσα. Πανέμορφη στιγμή από τα 4030 πόδια (1200 μέτρα) και με τον πιλότο να περιστρέφει το αερόστατο για να βλέπουμε οι πάντες . Όπως όλα σε τούτη την ζωή, αρχίζει η κάθοδος μέχρι το καλάθι να συρθεί στο χώμα…

















Συνολικά η πτήση διήρκησε μια ώρα και χαίρομαι που αποφασίσαμε να το κάνουμε κατά την Ανατολή. Αργότερα το φως δεν είναι τόσο ιδιαίτερο. Το επόμενο γκρουπ περιμένει για να κάνει το ίδιο. Βγαίνουμε με δυσκολία από το καλάθι και καθόμαστε ξανά στην καρότσα του αυτοκίνητου. Από μακριά ενώ προσπερνάμε γραμμές τραίνου, βλέπουμε το αερόστατό να ανεβαίνει ξανά.
Ενδεικτικά να αναφέρω ότι χρειάζεται να κλείσετε από νωρίς και το κόστος είναι 130-140jd ανά άτομο ανάλογα με την εταιρεία που θα επιλέξεις και βρεις διαθεσιμότητα.



Επιστρέφουμε στην κατασκήνωση μας, σε λίγα λεπτά φεύγουμε για την οκτάωρη ημερήσια εκδρομή με τζιπ. Συνοδοιπόροι μας το τρίο των Ιταλών καθώς και δυο συμπαθητικοί Ολλανδοί. Στις θέσεις μπροστά κάθονται δυο από τα πολλά αδέλφια που εργάζονται στην κατασκήνωση.
Πρώτή στάση σε έναν όμορφο αμμόλοφο όπου και ανεβαίνουμε για μια πολύ όμορφη θέα. Διάσπαρτα ίχνη στην άμμο από άγνωστα ζωύφια/ερπετά, μια νεκροκεφαλή καμήλας με το χαρακτηριστικό μαντήλι που βάζουν οι ντόπιοι στο κεφάλι τους.








Αρχαίες επιγραφές μέσα στο φαράγγι, από τα καραβάνια που κάποτε έκαναν εμπόριο στην περιοχή (Khazali Canyon).







Φαράγγι Burdah και η μικρή αψίδα… Στάση για καφέ σε μαγαζάκια που πουλάνε ενθύμια. Τρομερή θέα και απο εδώ!





Σκαρφάλωμα, εκεί όπου υπάρχει και το σπίτι του Λόρενς (Lawrence House) αν και μάλλον είναι ένας τρόπος να γεμίσουν τον διαθέσιμο χρόνο.



Σταματάμε για μια ώρα περίπου σε μια σκιά, όπου το δίδυμο οδηγού - συνοδηγού ανάβει φωτιά και μας ετοιμάζει ένα νόστιμο γεύμα. Από εκεί συνεχίζουμε στον βράχο με το ιδιαίτερο σχήμα μανιταριού. Εδώ συναντάμε για πρώτη και τελευταία φορά Έλληνες στο ταξίδι μας.





Φτάνουμε στην Μεγάλη αψίδα (Um Fruth Rock Bridge ) όπου και έχει μεγάλη ουρά. Αν θέλεις ανεβαίνεις έναν βράχο ο οποίος γλιστράει τρομερά. Φτάνοντας πάνω είσαι πραγματικά ψηλά, όλοι σπρώχνονται για περάσουν χωρίς να υπάρχει κάτι για να σταματήσει την πτώση σου (ω μη γένοιτο) και έρχονται από τις δυο κατευθύνσεις. Ένα μείγμα ιδανικό για ατυχήματα, απορώ με κάποιους γονείς που ανεβάζουν τα παιδιά τους εκεί πάνω.



Δοκιμάσαμε Sandboarding για πρώτη φορά στην ζωή μας. Είναι ΠΑΡΑ πολύ δύσκολη η ανηφόρα, καθώς το πόδι σου βουλιάζει και κάνει μισό βήμα πίσω. Φτάνοντας πάνω (ενω οι παλμοί σου χτυπάνε κόκκινο και τα πνευμόνια ψάχνουν να βρουν οξυγόνο) προσπαθείς να σηκώσεις την άκρη της σανίδας για να μην βουλιάζει στην άμμο. Αυτά στην θεωρία, γιατί στην πράξη κλάφτα Χαράλαμπε. Αφού με προσπέρασε ένας σκαραβαίος, έφτασα με τα πολλά κάτω. Ο Ιταλός το έκανε άψογα, και πήγε ξανά και ξανά και ξανά!! Και μόνο που τον έβλεπα κουράστηκα!
Στην συνέχεια θα δούμε την περιοχή όπου γυρίστηκε η ταινία the Martian, καταλαβαίνω γιατί επέλεξαν τον χώρο αυτό! Εκπληκτική εικόνα! Η άμμος εδώ είναι έντονο ροζ/κόκκινο…
Ο οδηγός αφήνει το τιμόνι (την ώρα που το αυτοκίνητο κινείται) και κρέμεται από την πόρτα ρωτώντας μας για την συνέχεια. Τέλος πάμε για την δύση του ηλίου παρέα με έναν καφέ που σιγοψήνεται σε μια πρόχειρη φωτία.





Είναι μια δραστηριότητα που αξίζει αλλά όταν βλέπεις να γίνεται κατά κόρον απο εκατοντάδες τζιπ χάνει λίγο από την αίγλη του. Όλοι κάνουμε το ίδιο, ο ένας μετά τον άλλο σαν τα πρόβατα. Κόστος δραστηριότητας 45jd το άτομο, ανάλογα με τον αριθμό του εκάστοτε γκρουπ.
Στο βραδινό είχε πολλούς νεότερους απόψε. Θα χρειαστεί να δώσουμε μάχη για το ποιος θα πρωτοφάει, νομίζω οτι ήρθε η ώρα να (κατα)πλήξω τους θεατές με τις χορευτικές πιρουέτες μου! Τρώγοντας ακούμε το μυστικό της ημέρας. Ένα ζευγάρι από τους χθεσινούς (hardcore εξηντάρηδες), έφυγαν μόνοι τους για μια μεγάλή πεζοπορία από τα ξημερώματα. Τόσες ώρες μετά και δεν έχουν επιστρέψει, έξω πίσσα σκοτάδι και τα κινητά δεν έχουν σήμα στην περιοχή. Άκαρπες έρευνες απο τους ντόπιους, είναι σχετικά κοντά και με τη Σαουδική Αραβία. Λέγεται ότι αν φτάσεις στα σύνορα και δεν επιστρέψεις πίσω, σε πυροβολούν χωρίς πολλά πολλά. Τρώμε αμήχανα και μετά από μια ώρα περίπου εμφανίστηκαν σαν να μην τρέχει τίποτα. Ιδρωμένοι και κουρασμένοι (αλλά άνετοι, δεν καταλαβαίνουν γιατί υπήρξε αυτή η κινητοποίηση) μας ανέφεραν ότι έκαναν 30χλμ τριγύρω στην περιοχή.
Το βράδυ ακούγαμε τα ίδια αστεία του ιδιοκτήτη ο οποίος πρέπει να έχει πει αυτόν τον λόγο ίσα με 1600 φορές. Ένα ψεύτικο μπάνιο, καθώς η πίεση είναι η ελάχιστη και δεν επιτρέπει την χρήση του τηλεφώνου. Ευτυχώς τα μωρομάντηλα αποδεικνύονται σωτήρια! Άυριο θα αφήσουμε και την έρημο πίσω μας. Πρίν καν ακουμπήσω το κεφάλι στο μαξιλάρι ροχαλίζω ήδη…
Last edited: