BASILISPAP
Member
- Μηνύματα
- 622
- Likes
- 3.540
- Επόμενο Ταξίδι
- Απο εδώ και από εκεί...
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΝΖηλανδία,Περού,Κιργιστάν
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Madaba για 3 βραδιές, μέρος Α…
- Madaba για 3 βραδιές, μέρος B…
- Νεκρά θάλασσα για 1 βράδυ…
- Wadi Musa για 3 βράδια μέρος Α…
- Wadi Musa για 3 βράδια μέρος B…
- Wadi Musa για 3 βράδια μέρος Γ…
- Wadi Rum για 2 βράδια μέρος Α…
- Wadi Rum για 2 βράδια μέρος Β…
- Aqaba για 1 βράδυ…
- Dana biosphere reserve (προστατευόμενη περιοχή) για 2 βράδια μέρος Α…
- Dana biosphere reserve (προστατευόμενη περιοχή) για 2 βράδια μέρος Β…
- Jerash για 2 βράδια μέρος Α…
- Jerash για 2 βράδια μέρος Β…
- Amman για 3 βράδια μέρος Α...
- Amman για 3 βράδια μέρος Β...
- Amman για 3 βράδια μέρος Γ...
- Επίλογος.
Madaba για 3 βραδιές, μέρος Α…
Μια πόλη 85000 κάτοικων, γνωστή ως η πόλη των ψηφιδωτών με πολλούς ορθόδοξους Χριστιανούς.
Έπεσε η νύχτα και μόλις μπήκαμε στην πόλη. Υπάρχει πολλή κίνηση και προσπαθούμε να βρούμε θέση για παρκινγκ. Τυχαία περνάμε μπροστά από ένα αχρησιμοποίητο οικόπεδο στο οποίο θα βάζουμε κάθε μέρα το αυτοκίνητο, μόλις ένα τετράγωνο μακριά από το ξενοδοχείο. Το λες και καλή αρχή!
Επιλέξαμε το Moab land με 66Jod για 3 βράδιες με καλό πρωινό, όμορφη ταράτσα και ιδανική τοποθεσία ακριβώς μπροστά στην εκκλησιά του Αγίου Γεωργίου. Μοναδικό αρνητικό είναι το μικρό και παλιό μπάνιο.
Η ώρα έχει πάει 7 και η κοιλιά γουργουρίζει. Η μέρα μας ήταν ήδη μεγάλη καθώς ξεκινήσαμε από το νησί μας νωρίς το πρωί. Με λίγο διάβασμα που είχα ρίξει, η πόλη έχει πολλά εστιατόρια όμως τα περισσότερα είναι τουριστικά και ακριβά ακόμα και για τα Ελληνικά δεδομένα. Καταλήγουμε ευκολά στο “Fokhar and bhar” το οποίο βρίσκεται πολύ κοντά μας. Τίμιο ταβερνάκι με έναν πολύ συμπαθητικό ιδιοκτήτη. Σούπερ μάρκετ για τα απαραίτητα, αγορά νοστιμότατων ξηρών καρπών για τις ώρες στο αυτοκίνητο και ότι άλλο θα χρειαστούμε άμεσα. Η Ιορδανία, όπως κάθε Μουσουλμανική χώρα που σέβεται τον εαυτό της, δεν επιτρέπει την κατανάλωση αλκοόλ. Εξαίρεση οι χώροι ακριβών τουριστικών εστιατορίων, ξενοδοχείων και οι επιλεγμένες κάβες ποτών σε κάποιες πόλεις. Ενδεικτικά μια μικρή μπύρα σε ένα εστιατόριο κοστίζει περίπου 8 ευρώ ενώ στα εξιδεικευμένα καταστήματα έχει 3-4 ευρώ η μεγάλη.
Πάμε στο δωμάτιο και αποκοιμιέμαι σχεδόν αμέσως… Πολύ πρωινό ξύπνημα (5:20) χάρη στον μουεζίνη που έλεγε τα δικά του
. Αστραπές και βροντές μας καλωσορίζουν στην χώρα… Ο καιρός έχει απ’ όλα βροχή, άνεμο, προβλέπεται μέχρι και ανεμοθύελλα στην γειτονιά μας με κακή ορατότητα. Ανεβαίνουμε στο κλειστό τμήμα της ταράτσας και βλέπουμε για πρώτη φορά την πόλη υπό το φως της ημέρας, μια εκκλησιά, μιναρέδες διάσπαρτοι τριγύρω και ένα όμορφο τζαμί ενω οι εναλλαγές καιρού ειναι ταχύτατες.
Χωρίς βιασύνη απολαμβάνουμε το ντόπιο πρωινό, το οποίο συνήθως είναι αλμυρό, παρατηρώντας την γειτονιά από ψηλά. Είμαστε γεμάτοι αμφιβολίες για το πως θα αξιοποιήσουμε την μέρα μας ενω οι προβλέψεις για την αυριανή μέρα προβλέπονται χειρότερες... Αποφασίζουμε να προκαλέσουμε την τύχη μας και να πάμε στα διάσημα desert castles (Κάστρα της ερήμου). Έτσι και αλλιώς στα ταξίδια συνήθως οι θεοί του καιρού είναι μαζί μας, λογικά δεν θα μας βοηθήσουν και εδώ; Η τύχη βοηθάει τους τολμηρούς!

Μόλις βγούμε από την πόλη ακολουθούμε έναν εύκολο δρόμο σε περιοχές με μέτρια ορατότητα και χαλαρή κίνηση. Ο καιρός έχει καταλαγιάσει η βροχή όμως κάνει εμφανή την παρουσία της γεμίζοντας μας με αμφιβολίες για την εξέλιξη. Κοιτά να δεις πόσο γρήγορα χάνεται η αυτοπεποίθηση σου…
Πινακίδες στον δρόμο μας δείχνουν την μικρή απόσταση από Συρία, Ιράκ και Σαουδική Αραβία (περίπου στα 50χλμ). Άλλη μια πινακίδα για το στρατόπεδο προσφυγών της περιοχής, ένας κόμπος στο στομάχι. Ενστικτωδώς σκέφτομαι ποσό κοντά είμαστε από εκείνες τις φρικιαστικές στιγμές για την παγκόσμια ιστορία και τους φανατικούς του ISIS.
120 χλμ μετά βρισκόμαστε στο Al Azraq (μπλέ φρούριο) ένα γρανιτένιο κάστρο με μεγάλη ιστορία το οποίο οι πάμπολλοι κατακτητές του, αλλάξαν ανά τους αιώνες. Πολλά δωμάτια, ένα παλιό τζαμί στην μέση του χώρου. Μου άρεσε ιδιαίτερα μια μεγάλη πόρτα την οποία μπορούσες να ανοίξεις η κλείσεις εάν έβαζες πολύ δύναμη. Στον χώρο δεν υπήρχε πολύς κόσμος και ήταν εύκολο να χαζέψεις και να βγάλεις φωτογραφίες. Χρησιμοποιήθηκε συνεχώς από την εποχή των Ναβαταίων, από τους Ρωμαίους μέχρι και ο Λόρενς της Αραβίας πέρασε από εκεί.

Στο πρόγραμμα είχαμε και το Al Azraq nature reserve αλλά πως να δεις κάτι στην φύση όταν βρέχει; Μικροί ανεμοστρόβιλοι και μια ανεμοθύελλα στο πλάι του δρόμου μας κάνουν να αποφασίσουμε αρνητικά… Τα λιγοστά ζώα που βλέπουμε εκτός από τα σκυλιά είναι κατσίκια με μεγάλα αυτιά. Καμήλες πουθενά!
Μετά από 30 χλμ στον δρόμο της επιστροφής βρίσκουμε το Quseir Amra, από μακριά μοιάζει με ένα σπιτάκι στην μέση του πουθενά. Αναρωτιέσαι ποιον δρόμο να ακολουθήσεις, δεν υπήρχε έλεγχος στα εισιτήρια. Κάποιοι εργάτες δουλεύουν και δεν μας σταματάει κάνεις, έτσι και αλλιώς στο Jordan Pass συμπεριλαμβάνεται και η δωρεάν είσοδος. Μπαίνουμε στον χώρο, ενθουσιάζομαι με τις πολύ όμορφες και καλοδιατηρημένες τοιχογραφίες. Είναι δικαιωματικά μνημείο παγκόσμιας κληρονομίας της Unesco. Τρεις ντόπιοι, ένα ζευγάρι και εμείς στα 30 λεπτά που μείναμε εκεί, δεν το λες και πατείς με, πατώ σε... Χτίστηκε κάπου στο 700μΧ και αρχικά ήταν ένα πολύ μεγαλύτερο αξιοθέατο. Τώρα είναι απλά αυτό που φαίνεται στις φωτογραφίες, ένα έργο τέχνης σε μικρό πακέτο, απλά μην το χάσετε!

Πριν μπούμε στο αυτοκίνητο, μας πλησίασε ένας “βεδουίνος” που έψαχνε για εύκολα θύματα. Ελάτε να σας κεράσω ένα τσάι/καφέ, αφού έβρεχε λιγάκι και με έντονη την περιέργεια να δούμε το εσωτερικό της μεγάλης τέντας, τον ακολουθήσαμε. Είχε ήδη τσιμπήσει 3-4 τουρίστες, όλοι καθόμαστε γύρω από μια φωτιά στην οποία ζεσταίνει το αφέψημα. Περάσαμε 30 λεπτά μιλώντας γενικά περί ανέμων και υδάτων και αφού πληρώσαμε 2Jd ο καθένας, αποχωρήσαμε.
Η συνέχεια είχε με το Qasr Al-Kharranah, φτάνοντας στον χώρο ένας αστυνομικός μας λέει κάτι για το αυτοκίνητο μας. Προσπαθώντας να καταλάβουμε τι θέλει, μου ζητάει το κλειδί. Η αλήθεια είναι ότι είχα τις επιφυλάξεις μου και νόμιζα ότι θέλει λίγο λάδωμα για κάποιον λόγο που θα εφεύρισκε εκείνη την στιγμή. Τελικά απλά προσπάθησε με το κλειδί μας μήπως και ανοίξει το υπηρεσιακό βανάκι του. Δεν τα κατάφερε και αφού μας ευχαρίστησε, μας έδειξε προς τα που να περπατήσουμε για να δούμε το αξιοθέατο. Ένας μεγάλος τετράγωνος όγκος από μακριά, χωρίς παράθυρα περίπου του 700μΧ. Διώροφο με μερικά ιδιαίτερα σημεία για εξερεύνηση, ψάξτε με φακό στα 60 σκοτεινά δωμάτια του. Όλα τα κτίρια έχουν πρόβλεψη για υδρορροές για την φύλαξη το πολυτίμου υγρού.
Επειδή φτάσαμε απόγευμα, ένας άλλος αστυνομικός μας ζήτησε να κλειδώσουμε εμείς οι ίδιοι φεύγοντας! Το βρήκα αστείο, ο Κλειδοκράτωρας του Κάστρου!

Ενημερωτικά υπάρχουν σημεία στα οποία δεν έχεις σήμα στο κινητό, απλά υπομονή και λίγα χλμ παραπέρα όλα λειτουργούν κανονικά. Οπως και στα προηγούμενα ταξίδια μας, εγώ ψάχνω για τα ξενοδοχεία, τα αεροπορικά και λίγο την διαδρομή. Η Α ειναι η φωτογράφος και η οργανώτρια κατά την διάρκεια του ταξιδίου. Χρησιμοποιήσαμε τον rough guide της χώρας.
Επιστροφή στην Madaba, καθίσαμε σε ένα μικρό μαγαζάκι στο οποίο ο ηλικιωμένος ιδιοκτήτης πουλούσε φρεσκοστυμμένο χυμό ροδιού, “χαλο μανταμ, ονλι ουαν τζιντι” ( μόνο 1Jd).
Αποφασίσαμε ότι ΠΡΕΠΕΙ να αγοράσουμε μερικές μπύρες από μια κάβα ποτών (είπαμε 3-4 ευρώ η μεγάλη) για την δόση μας, είδαμε μέχρι Ούζο στην βιτρίνα! Το βραδάκι νωρίς στο ταβερνάκι μας στο οποίο δοκιμάσαμε και το διάσημο αλμυρό γλυκό κιουνεφέ. Αν ενδιαφέρει κάποιον, πληρώναμε περίπου 30+ ευρώ για 2 άτομα, φαγητό, τσάι και γλυκό. Περάσαμε λίγο χρόνο στην ταράτσα αγκαλιά με μια μπύρα και μεταφερθήκαμε στο δωμάτιο μας. Είχε έρθει η ώρα για ξεκούραση…
Μια πόλη 85000 κάτοικων, γνωστή ως η πόλη των ψηφιδωτών με πολλούς ορθόδοξους Χριστιανούς.
Έπεσε η νύχτα και μόλις μπήκαμε στην πόλη. Υπάρχει πολλή κίνηση και προσπαθούμε να βρούμε θέση για παρκινγκ. Τυχαία περνάμε μπροστά από ένα αχρησιμοποίητο οικόπεδο στο οποίο θα βάζουμε κάθε μέρα το αυτοκίνητο, μόλις ένα τετράγωνο μακριά από το ξενοδοχείο. Το λες και καλή αρχή!
Επιλέξαμε το Moab land με 66Jod για 3 βράδιες με καλό πρωινό, όμορφη ταράτσα και ιδανική τοποθεσία ακριβώς μπροστά στην εκκλησιά του Αγίου Γεωργίου. Μοναδικό αρνητικό είναι το μικρό και παλιό μπάνιο.
Η ώρα έχει πάει 7 και η κοιλιά γουργουρίζει. Η μέρα μας ήταν ήδη μεγάλη καθώς ξεκινήσαμε από το νησί μας νωρίς το πρωί. Με λίγο διάβασμα που είχα ρίξει, η πόλη έχει πολλά εστιατόρια όμως τα περισσότερα είναι τουριστικά και ακριβά ακόμα και για τα Ελληνικά δεδομένα. Καταλήγουμε ευκολά στο “Fokhar and bhar” το οποίο βρίσκεται πολύ κοντά μας. Τίμιο ταβερνάκι με έναν πολύ συμπαθητικό ιδιοκτήτη. Σούπερ μάρκετ για τα απαραίτητα, αγορά νοστιμότατων ξηρών καρπών για τις ώρες στο αυτοκίνητο και ότι άλλο θα χρειαστούμε άμεσα. Η Ιορδανία, όπως κάθε Μουσουλμανική χώρα που σέβεται τον εαυτό της, δεν επιτρέπει την κατανάλωση αλκοόλ. Εξαίρεση οι χώροι ακριβών τουριστικών εστιατορίων, ξενοδοχείων και οι επιλεγμένες κάβες ποτών σε κάποιες πόλεις. Ενδεικτικά μια μικρή μπύρα σε ένα εστιατόριο κοστίζει περίπου 8 ευρώ ενώ στα εξιδεικευμένα καταστήματα έχει 3-4 ευρώ η μεγάλη.
Πάμε στο δωμάτιο και αποκοιμιέμαι σχεδόν αμέσως… Πολύ πρωινό ξύπνημα (5:20) χάρη στον μουεζίνη που έλεγε τα δικά του

Χωρίς βιασύνη απολαμβάνουμε το ντόπιο πρωινό, το οποίο συνήθως είναι αλμυρό, παρατηρώντας την γειτονιά από ψηλά. Είμαστε γεμάτοι αμφιβολίες για το πως θα αξιοποιήσουμε την μέρα μας ενω οι προβλέψεις για την αυριανή μέρα προβλέπονται χειρότερες... Αποφασίζουμε να προκαλέσουμε την τύχη μας και να πάμε στα διάσημα desert castles (Κάστρα της ερήμου). Έτσι και αλλιώς στα ταξίδια συνήθως οι θεοί του καιρού είναι μαζί μας, λογικά δεν θα μας βοηθήσουν και εδώ; Η τύχη βοηθάει τους τολμηρούς!




Μόλις βγούμε από την πόλη ακολουθούμε έναν εύκολο δρόμο σε περιοχές με μέτρια ορατότητα και χαλαρή κίνηση. Ο καιρός έχει καταλαγιάσει η βροχή όμως κάνει εμφανή την παρουσία της γεμίζοντας μας με αμφιβολίες για την εξέλιξη. Κοιτά να δεις πόσο γρήγορα χάνεται η αυτοπεποίθηση σου…
Πινακίδες στον δρόμο μας δείχνουν την μικρή απόσταση από Συρία, Ιράκ και Σαουδική Αραβία (περίπου στα 50χλμ). Άλλη μια πινακίδα για το στρατόπεδο προσφυγών της περιοχής, ένας κόμπος στο στομάχι. Ενστικτωδώς σκέφτομαι ποσό κοντά είμαστε από εκείνες τις φρικιαστικές στιγμές για την παγκόσμια ιστορία και τους φανατικούς του ISIS.
120 χλμ μετά βρισκόμαστε στο Al Azraq (μπλέ φρούριο) ένα γρανιτένιο κάστρο με μεγάλη ιστορία το οποίο οι πάμπολλοι κατακτητές του, αλλάξαν ανά τους αιώνες. Πολλά δωμάτια, ένα παλιό τζαμί στην μέση του χώρου. Μου άρεσε ιδιαίτερα μια μεγάλη πόρτα την οποία μπορούσες να ανοίξεις η κλείσεις εάν έβαζες πολύ δύναμη. Στον χώρο δεν υπήρχε πολύς κόσμος και ήταν εύκολο να χαζέψεις και να βγάλεις φωτογραφίες. Χρησιμοποιήθηκε συνεχώς από την εποχή των Ναβαταίων, από τους Ρωμαίους μέχρι και ο Λόρενς της Αραβίας πέρασε από εκεί.











Στο πρόγραμμα είχαμε και το Al Azraq nature reserve αλλά πως να δεις κάτι στην φύση όταν βρέχει; Μικροί ανεμοστρόβιλοι και μια ανεμοθύελλα στο πλάι του δρόμου μας κάνουν να αποφασίσουμε αρνητικά… Τα λιγοστά ζώα που βλέπουμε εκτός από τα σκυλιά είναι κατσίκια με μεγάλα αυτιά. Καμήλες πουθενά!
Μετά από 30 χλμ στον δρόμο της επιστροφής βρίσκουμε το Quseir Amra, από μακριά μοιάζει με ένα σπιτάκι στην μέση του πουθενά. Αναρωτιέσαι ποιον δρόμο να ακολουθήσεις, δεν υπήρχε έλεγχος στα εισιτήρια. Κάποιοι εργάτες δουλεύουν και δεν μας σταματάει κάνεις, έτσι και αλλιώς στο Jordan Pass συμπεριλαμβάνεται και η δωρεάν είσοδος. Μπαίνουμε στον χώρο, ενθουσιάζομαι με τις πολύ όμορφες και καλοδιατηρημένες τοιχογραφίες. Είναι δικαιωματικά μνημείο παγκόσμιας κληρονομίας της Unesco. Τρεις ντόπιοι, ένα ζευγάρι και εμείς στα 30 λεπτά που μείναμε εκεί, δεν το λες και πατείς με, πατώ σε... Χτίστηκε κάπου στο 700μΧ και αρχικά ήταν ένα πολύ μεγαλύτερο αξιοθέατο. Τώρα είναι απλά αυτό που φαίνεται στις φωτογραφίες, ένα έργο τέχνης σε μικρό πακέτο, απλά μην το χάσετε!




















Πριν μπούμε στο αυτοκίνητο, μας πλησίασε ένας “βεδουίνος” που έψαχνε για εύκολα θύματα. Ελάτε να σας κεράσω ένα τσάι/καφέ, αφού έβρεχε λιγάκι και με έντονη την περιέργεια να δούμε το εσωτερικό της μεγάλης τέντας, τον ακολουθήσαμε. Είχε ήδη τσιμπήσει 3-4 τουρίστες, όλοι καθόμαστε γύρω από μια φωτιά στην οποία ζεσταίνει το αφέψημα. Περάσαμε 30 λεπτά μιλώντας γενικά περί ανέμων και υδάτων και αφού πληρώσαμε 2Jd ο καθένας, αποχωρήσαμε.
Η συνέχεια είχε με το Qasr Al-Kharranah, φτάνοντας στον χώρο ένας αστυνομικός μας λέει κάτι για το αυτοκίνητο μας. Προσπαθώντας να καταλάβουμε τι θέλει, μου ζητάει το κλειδί. Η αλήθεια είναι ότι είχα τις επιφυλάξεις μου και νόμιζα ότι θέλει λίγο λάδωμα για κάποιον λόγο που θα εφεύρισκε εκείνη την στιγμή. Τελικά απλά προσπάθησε με το κλειδί μας μήπως και ανοίξει το υπηρεσιακό βανάκι του. Δεν τα κατάφερε και αφού μας ευχαρίστησε, μας έδειξε προς τα που να περπατήσουμε για να δούμε το αξιοθέατο. Ένας μεγάλος τετράγωνος όγκος από μακριά, χωρίς παράθυρα περίπου του 700μΧ. Διώροφο με μερικά ιδιαίτερα σημεία για εξερεύνηση, ψάξτε με φακό στα 60 σκοτεινά δωμάτια του. Όλα τα κτίρια έχουν πρόβλεψη για υδρορροές για την φύλαξη το πολυτίμου υγρού.
Επειδή φτάσαμε απόγευμα, ένας άλλος αστυνομικός μας ζήτησε να κλειδώσουμε εμείς οι ίδιοι φεύγοντας! Το βρήκα αστείο, ο Κλειδοκράτωρας του Κάστρου!







Ενημερωτικά υπάρχουν σημεία στα οποία δεν έχεις σήμα στο κινητό, απλά υπομονή και λίγα χλμ παραπέρα όλα λειτουργούν κανονικά. Οπως και στα προηγούμενα ταξίδια μας, εγώ ψάχνω για τα ξενοδοχεία, τα αεροπορικά και λίγο την διαδρομή. Η Α ειναι η φωτογράφος και η οργανώτρια κατά την διάρκεια του ταξιδίου. Χρησιμοποιήσαμε τον rough guide της χώρας.
Επιστροφή στην Madaba, καθίσαμε σε ένα μικρό μαγαζάκι στο οποίο ο ηλικιωμένος ιδιοκτήτης πουλούσε φρεσκοστυμμένο χυμό ροδιού, “χαλο μανταμ, ονλι ουαν τζιντι” ( μόνο 1Jd).
Αποφασίσαμε ότι ΠΡΕΠΕΙ να αγοράσουμε μερικές μπύρες από μια κάβα ποτών (είπαμε 3-4 ευρώ η μεγάλη) για την δόση μας, είδαμε μέχρι Ούζο στην βιτρίνα! Το βραδάκι νωρίς στο ταβερνάκι μας στο οποίο δοκιμάσαμε και το διάσημο αλμυρό γλυκό κιουνεφέ. Αν ενδιαφέρει κάποιον, πληρώναμε περίπου 30+ ευρώ για 2 άτομα, φαγητό, τσάι και γλυκό. Περάσαμε λίγο χρόνο στην ταράτσα αγκαλιά με μια μπύρα και μεταφερθήκαμε στο δωμάτιο μας. Είχε έρθει η ώρα για ξεκούραση…



Last edited: