BASILISPAP
Member
- Μηνύματα
- 622
- Likes
- 3.538
- Επόμενο Ταξίδι
- Απο εδώ και από εκεί...
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΝΖηλανδία,Περού,Κιργιστάν
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Madaba για 3 βραδιές, μέρος Α…
- Madaba για 3 βραδιές, μέρος B…
- Νεκρά θάλασσα για 1 βράδυ…
- Wadi Musa για 3 βράδια μέρος Α…
- Wadi Musa για 3 βράδια μέρος B…
- Wadi Musa για 3 βράδια μέρος Γ…
- Wadi Rum για 2 βράδια μέρος Α…
- Wadi Rum για 2 βράδια μέρος Β…
- Aqaba για 1 βράδυ…
- Dana biosphere reserve (προστατευόμενη περιοχή) για 2 βράδια μέρος Α…
- Dana biosphere reserve (προστατευόμενη περιοχή) για 2 βράδια μέρος Β…
- Jerash για 2 βράδια μέρος Α…
- Jerash για 2 βράδια μέρος Β…
- Amman για 3 βράδια μέρος Α...
- Amman για 3 βράδια μέρος Β...
- Amman για 3 βράδια μέρος Γ...
- Επίλογος.
Wadi Musa για 3 βράδια μέρος Β…
Βρισκόμαστε σε μια από τις αρχαιότερες πόλεις στον κόσμο την Wadi Musa (η κοιλάδα του Μωυσή, ο οποίος θεωρείται προφήτης για τους μουσουλμάνους). Μια πόλη η οποία έπαιξε σημαντικό ρόλο στην μεταφορά προϊόντων στον δρόμο του μεταξιού. Κίνα, Σαουδική Αραβία, Αίγυπτος, Ελλάδα, Ρώμη και τόσες άλλες χώρες.
Το ξυπνητήρι χτυπάει στις πέντε για μπάνιο και προετοιμασία για την ημέρα. Πάω στην κοινή κουζίνα και ψάχνω για το πρωινό μας. Μετα από μερικά λεπτά τα βρισκω σε ατομικές σακούλες. Τίποτα το άξιο λόγου, αλλά όταν πείνας όλα είναι καλά.
Μόλις 2 χλμ από το ξενοδοχείο μας βρίσκεται η είσοδος του πασίγνωστου μνημείου σύμβολο!
Η ώρα έχει πάει επτά και μπαίνουμε μαζί με εκατοντάδες άλλους, όλοι θέλουμε να προλάβουμε τον χώρο “χωρίς πολύ κόσμο”. Ένας μακρύς χωματόδρομος, γαϊδούρια με τους ιδιοκτήτες περιμένουν τον επόμενο πελάτη. Αυτοκίνητα του golf περνάνε με φόρα και στριμώχνουν τους υπόλοιπους. Μετα από 1 χλμ αρχίζει το στενό φαράγγι (Al-Siq) στο τέλος του οποίου ξέρεις ότι θα ξεπροβάλει ένα από τα γνωστότερα αξιοθέατα του κόσμου. Σε κάποια σημεία υπάρχουν κόγχες όπου τοποθετούνταν αγάλματα.

Ξαφνικά οι προπορεύοντες σηκώνουν τα κινητά τους και σιωπαίνουν, προϊδεάζοντας μας για το τι έρχεται. Επιτέλους αχνοφαίνεται το μνημείο και δεν βλέπω τίποτα άλλο. Αυτό που ξέρουμε όλοι ως Πέτρα είναι το Θησαυροφυλάκιο.
Καμήλες, ξεναγοί, γαϊδούρια με η χωρίς κάρο, εκατοντάδες τουρίστες αλλά επικρατεί σχετική ησυχία…
Αντίθετα με την ταινία Indiana Jones and the last crusade, τελικά δεν μπορείς να μπεις μέσα στην πύλη όπως ο Indy. Είναι “απλά” μια πρόσοψη και ένα άδειο δωμάτιο και όχι όπως απεικονίζεται στην ταινία. Ψέματα και εδώ, σε τι κόσμο θα φέρουμε τα παιδιά μας;
Προχωράμε ρουφώντας τις εικόνες που ξεδιπλώνονται μπροστά μας!

Ντόπιοι μας προσεγγίζουν για να μας πάνε εκεί ψηλά για καλύτερη θέα, αρνούμαστε καθώς θα πάμε ψηλότερα αύριο.
Η περιοχή είναι μνημείο παγκόσμιας κληρονομίας της Unesco. Λέγεται ότι μόνο το 15% της περιοχής έχει εξερευνηθεί. Μέχρι το 1812 που άκουσε για το θαύμα αυτό ένας Ελβετός δεν το είχαν δει μάτια δυτικού. Φανταστείτε την έκπληξη του με όλα αυτά που αντίκρυσε. Πρωτεύουσα της αυτοκρατορίας των Ναβαταίων. Γνωστή σαν Rose city λόγω των χρωμάτων στους βράχους. Χτίστηκε 2000 χρόνια νωρίτερα με τα σπήλαια της, τους ναούς, τους τόπους θυσίας και τους τάφους.
Ο χώρος φαίνεται χαοτικός και αρχικά δεν ξέρεις προς τα που να κινηθείς, αν και έχεις τον χάρτη που δίνουν στην είσοδο. Μπορείς να περπατάς όλη μέρα και να μην έχεις δει τα μισά..
Πολύ ιδιαίτερα χρώματα στους τοίχους, κόκκινο, λευκό, ροζ, πορτοκαλί, γκρι, καφέ… Μυριάδες σχέδια που ο καθένας ερμηνεύει διαφορετικά!
Ακολουθούμε τον δρόμο και κάνουμε δεξιά, το Θέατρο από ψηλά. Λαξευμένο στον βράχο, εντυπωσιάζει με το μέγεθος του με χωρητικότητα 8500 ανθρώπων.

Στα σημεία με την καλύτερη θέα υπάρχει πάντα κάποιος που πουλάει τσάι/καφέ, καθόμαστε και απολαμβάνουμε την ηρεμία. Φτάνουμε στους Βασιλικούς τάφους με την διαβρωμένη πρόσοψη. Παντού μικρομάγαζα πουλάνε την πραμάτεια τους. Στους εσωτερικούς χώρους οι χρωματισμοί και τα σχέδια που δημιουργήθηκαν στους τοίχους είναι πανέμορφοι, ψυχεδελικοί και σαν από άλλο κόσμο. Σκαλιά μας μεταφέρουν στον χώρο και χρόνο…

Η Βυζαντινή εκκλησία με όμορφα μωσαϊκά ενω κάποιες πινακίδες ενημερώνουν για την ιστορία της. Σίγουρα νωρίς το πρωί το θέαμα είναι εντυπωσιακότερο, η ζέστη αρχίζει και κάνει την εμφάνιση της.

Δημόσιες τουαλέτες, δυο μεγάλα εστιατόρια και ο κακός χαμός μας επαναφέρουν στην πραγματικότητα… Το κάστρο της κόρης του Φαραώ (Qasr al-Bint), το μοναδικό όρθιο κτίριο στην Πέτρα.
Σταματάμε για να τελειώσουμε το takeaway πρωινό, ο ήλιος είναι έντονος. Ένας σκύλος ψάχνει για ψίχουλα, του δίνουμε κάτι να φάει.

Αντί να συνεχίσουμε με τα σκαλιά, στρίβουμε και πάμε προς την έξοδο. Στο πρόγραμμα μας θα τα δούμε αύριο .
Συνέχεια έχει ο Μεγάλος Ναός (Great temple), με στήλες και πυλώνες αραδιασμένες στον χώρο, το πέτρινο πάτωμα μου άρεσε πολύ. Ότι έχει απομείνει δεν μπορεί να σου δείξει το μεγαλείο και την μεγαλοπρέπεια του μέρους.

Καμήλες και γαϊδούρια συνεχίζουν μαζί με τους ιδιοκτήτες τους για να βγάλουν τα προς το ζην. Χώμα, σκόνη και κόσμος παντού. Περνάμε ξανά μπροστά απο το θέατρο και αφιερώνουμε αρκετό χρόνο μπροστά από το βασικό αξιοθέατο. Νεαροί προσπαθούν να μας πάνε στο viewpoint 1 με 5-10jd το άτομο, ενώ μια συμμορία μικρών παιδιών δεν σε αφήνει να πας μόνος σου. Αν πάτε, κάντε παζάρι, αρχίζουν με 10, πέφτουν στα 7, πολύ γρήγορα θα τα βρείτε στα 3jd. Πινακίδες απαγορεύουν το να πας εκεί αλλά όλοι τις αγνοούν. Αφήνουμε πίσω μας το θησαυροφυλάκιο και ξαναμπαίνουμε στο φαράγγι. 2 χλμ μετά βρισκόμαστε στο visitor center και μπαίνουμε στο όχημα μας.

Στο πλάνο μας έχουμε να πάμε στην Μικρή Πέτρα, σε απόσταση 10χλμ. Η είσοδος είναι δωρεάν, ίσως ενδιαφέρει κάποιους.
Φτάνουμε και σταματάμε στο μικρό καφέ για χαλάρωση, μια φιλική γάτα προσφέρει τις υπηρεσίες της στους θαμώνες.
Όπως λέει και το όνομα του χώρου, είναι βεβαίως ένα μικρότερο αξιοθέατο. Πάλι υπάρχουν σπηλιές λαξευμένες στον πολύχρωμο βράχο. Ίσως η λογική λέει να έρθετε εδώ πριν από την μεγαλύτερη αδελφή της, αλλά εμείς θέλαμε να πάμε εκεί όσο νωρίτερα γίνεται. Πολύ λιγότεροι τουρίστες στον χώρο, κάποιοι εργάτες ετοιμάζουν μια δεξίωση τοποθετώντας φωτισμό, τραπέζια και χαλιά στο χώμα.

Ένας ηλικιωμένος παίζει ένα έγχορδο το οποίο ακούγεται σαν κουνούπι που θέλει να τρυπήσει το τύμπανο σου καθώς μονολογεί τις ιδίες ακριβώς λέξεις κάθε φορά που περνάει κάποιος τουρίστας.
Σε ένα σπήλαιο υπάρχει μια πολύ όμορφη και ιστορική ζωγραφιά στην οροφή. Είναι το καλύτερο διασωθέν δείγμα των Ναβαταίων με ηλικία περίπου 2000 ετών.
Ανεβήκαμε στα σκαλιά που σε πάνε στην “ομορφότερη θέα του κόσμου”, όπως γράφει η πινακίδα. Εκεί έχει ένα μικρό καφέ, στο οποίο θα έπινα ευχαρίστως κάτι αλλά ο χρόνος είναι αμείλικτος και η κούραση μεγάλη. Ένα πολύ γλυκό αγοράκι μας λέει σε άψογα αγγλικά για τα ζώα που έχει στο σπίτι του. Αρχίζει με γάτες, σκυλιά, λύκους, κροκοδείλους, ελέφαντες. Όταν τον ρωτάω για δεινοσαύρους, λέει ότι ναι έχει και από δαυτούς! Το ήξερα!

Το νέο ξενοδοχείο μας είναι το Petra Sofsaf με μόλις 56jd για 2 βραδιές καθώς είχα πέτυχει εξαιρετική προσφορά. Καλή τοποθεσία, ευρύχωρα και καθαρά δωμάτια με μεγάλο ατού τον συμπαθητικότερο υπάλληλο και ένα πολύ καλό πρωινό. Μια μπυρίτσα κατά την δύση στο μπαλκόνι μας, ενώ έχει αρκετό κρύο…
Ιδίας ιδιοκτησίας είναι και το εστιατόριο Elan, είπαμε να το δοκιμάσουμε και ευτυχώς φάγαμε καλά.
Από την αρχή θέλαμε να δούμε την νυχτερινή Πέτρα (Petra by night), όπου ανάβουν εκατοντάδες κεριά, βάζουν παραδοσιακή μουσική καθώς κάποιος εξιστορεί την ιστορία του τόπου και λένε ότι το περιβάλλον είναι πολύ όμορφο και μυστικιστικό. Αλλά δεν ταίριαξαν οι διαθέσιμες μέρες μας με αυτό καθώς λειτουργεί μόνο Δευτέρα, Τετάρτη και Πέμπτη (κοιτάξτε για το Petra by night).
Έχοντας μια κουραστική (16χλμ περπάτημα) αλλά πανέμορφη μέρα, γεμάτος εικόνες αποκοιμήθηκα σαν κούτσουρο…
Βρισκόμαστε σε μια από τις αρχαιότερες πόλεις στον κόσμο την Wadi Musa (η κοιλάδα του Μωυσή, ο οποίος θεωρείται προφήτης για τους μουσουλμάνους). Μια πόλη η οποία έπαιξε σημαντικό ρόλο στην μεταφορά προϊόντων στον δρόμο του μεταξιού. Κίνα, Σαουδική Αραβία, Αίγυπτος, Ελλάδα, Ρώμη και τόσες άλλες χώρες.
Το ξυπνητήρι χτυπάει στις πέντε για μπάνιο και προετοιμασία για την ημέρα. Πάω στην κοινή κουζίνα και ψάχνω για το πρωινό μας. Μετα από μερικά λεπτά τα βρισκω σε ατομικές σακούλες. Τίποτα το άξιο λόγου, αλλά όταν πείνας όλα είναι καλά.
Μόλις 2 χλμ από το ξενοδοχείο μας βρίσκεται η είσοδος του πασίγνωστου μνημείου σύμβολο!
Η ώρα έχει πάει επτά και μπαίνουμε μαζί με εκατοντάδες άλλους, όλοι θέλουμε να προλάβουμε τον χώρο “χωρίς πολύ κόσμο”. Ένας μακρύς χωματόδρομος, γαϊδούρια με τους ιδιοκτήτες περιμένουν τον επόμενο πελάτη. Αυτοκίνητα του golf περνάνε με φόρα και στριμώχνουν τους υπόλοιπους. Μετα από 1 χλμ αρχίζει το στενό φαράγγι (Al-Siq) στο τέλος του οποίου ξέρεις ότι θα ξεπροβάλει ένα από τα γνωστότερα αξιοθέατα του κόσμου. Σε κάποια σημεία υπάρχουν κόγχες όπου τοποθετούνταν αγάλματα.





Ξαφνικά οι προπορεύοντες σηκώνουν τα κινητά τους και σιωπαίνουν, προϊδεάζοντας μας για το τι έρχεται. Επιτέλους αχνοφαίνεται το μνημείο και δεν βλέπω τίποτα άλλο. Αυτό που ξέρουμε όλοι ως Πέτρα είναι το Θησαυροφυλάκιο.
Καμήλες, ξεναγοί, γαϊδούρια με η χωρίς κάρο, εκατοντάδες τουρίστες αλλά επικρατεί σχετική ησυχία…
Αντίθετα με την ταινία Indiana Jones and the last crusade, τελικά δεν μπορείς να μπεις μέσα στην πύλη όπως ο Indy. Είναι “απλά” μια πρόσοψη και ένα άδειο δωμάτιο και όχι όπως απεικονίζεται στην ταινία. Ψέματα και εδώ, σε τι κόσμο θα φέρουμε τα παιδιά μας;
Προχωράμε ρουφώντας τις εικόνες που ξεδιπλώνονται μπροστά μας!

















Ντόπιοι μας προσεγγίζουν για να μας πάνε εκεί ψηλά για καλύτερη θέα, αρνούμαστε καθώς θα πάμε ψηλότερα αύριο.
Η περιοχή είναι μνημείο παγκόσμιας κληρονομίας της Unesco. Λέγεται ότι μόνο το 15% της περιοχής έχει εξερευνηθεί. Μέχρι το 1812 που άκουσε για το θαύμα αυτό ένας Ελβετός δεν το είχαν δει μάτια δυτικού. Φανταστείτε την έκπληξη του με όλα αυτά που αντίκρυσε. Πρωτεύουσα της αυτοκρατορίας των Ναβαταίων. Γνωστή σαν Rose city λόγω των χρωμάτων στους βράχους. Χτίστηκε 2000 χρόνια νωρίτερα με τα σπήλαια της, τους ναούς, τους τόπους θυσίας και τους τάφους.
Ο χώρος φαίνεται χαοτικός και αρχικά δεν ξέρεις προς τα που να κινηθείς, αν και έχεις τον χάρτη που δίνουν στην είσοδο. Μπορείς να περπατάς όλη μέρα και να μην έχεις δει τα μισά..
Πολύ ιδιαίτερα χρώματα στους τοίχους, κόκκινο, λευκό, ροζ, πορτοκαλί, γκρι, καφέ… Μυριάδες σχέδια που ο καθένας ερμηνεύει διαφορετικά!
Ακολουθούμε τον δρόμο και κάνουμε δεξιά, το Θέατρο από ψηλά. Λαξευμένο στον βράχο, εντυπωσιάζει με το μέγεθος του με χωρητικότητα 8500 ανθρώπων.




Στα σημεία με την καλύτερη θέα υπάρχει πάντα κάποιος που πουλάει τσάι/καφέ, καθόμαστε και απολαμβάνουμε την ηρεμία. Φτάνουμε στους Βασιλικούς τάφους με την διαβρωμένη πρόσοψη. Παντού μικρομάγαζα πουλάνε την πραμάτεια τους. Στους εσωτερικούς χώρους οι χρωματισμοί και τα σχέδια που δημιουργήθηκαν στους τοίχους είναι πανέμορφοι, ψυχεδελικοί και σαν από άλλο κόσμο. Σκαλιά μας μεταφέρουν στον χώρο και χρόνο…










Η Βυζαντινή εκκλησία με όμορφα μωσαϊκά ενω κάποιες πινακίδες ενημερώνουν για την ιστορία της. Σίγουρα νωρίς το πρωί το θέαμα είναι εντυπωσιακότερο, η ζέστη αρχίζει και κάνει την εμφάνιση της.



Δημόσιες τουαλέτες, δυο μεγάλα εστιατόρια και ο κακός χαμός μας επαναφέρουν στην πραγματικότητα… Το κάστρο της κόρης του Φαραώ (Qasr al-Bint), το μοναδικό όρθιο κτίριο στην Πέτρα.
Σταματάμε για να τελειώσουμε το takeaway πρωινό, ο ήλιος είναι έντονος. Ένας σκύλος ψάχνει για ψίχουλα, του δίνουμε κάτι να φάει.


Αντί να συνεχίσουμε με τα σκαλιά, στρίβουμε και πάμε προς την έξοδο. Στο πρόγραμμα μας θα τα δούμε αύριο .
Συνέχεια έχει ο Μεγάλος Ναός (Great temple), με στήλες και πυλώνες αραδιασμένες στον χώρο, το πέτρινο πάτωμα μου άρεσε πολύ. Ότι έχει απομείνει δεν μπορεί να σου δείξει το μεγαλείο και την μεγαλοπρέπεια του μέρους.





Καμήλες και γαϊδούρια συνεχίζουν μαζί με τους ιδιοκτήτες τους για να βγάλουν τα προς το ζην. Χώμα, σκόνη και κόσμος παντού. Περνάμε ξανά μπροστά απο το θέατρο και αφιερώνουμε αρκετό χρόνο μπροστά από το βασικό αξιοθέατο. Νεαροί προσπαθούν να μας πάνε στο viewpoint 1 με 5-10jd το άτομο, ενώ μια συμμορία μικρών παιδιών δεν σε αφήνει να πας μόνος σου. Αν πάτε, κάντε παζάρι, αρχίζουν με 10, πέφτουν στα 7, πολύ γρήγορα θα τα βρείτε στα 3jd. Πινακίδες απαγορεύουν το να πας εκεί αλλά όλοι τις αγνοούν. Αφήνουμε πίσω μας το θησαυροφυλάκιο και ξαναμπαίνουμε στο φαράγγι. 2 χλμ μετά βρισκόμαστε στο visitor center και μπαίνουμε στο όχημα μας.




Στο πλάνο μας έχουμε να πάμε στην Μικρή Πέτρα, σε απόσταση 10χλμ. Η είσοδος είναι δωρεάν, ίσως ενδιαφέρει κάποιους.
Φτάνουμε και σταματάμε στο μικρό καφέ για χαλάρωση, μια φιλική γάτα προσφέρει τις υπηρεσίες της στους θαμώνες.
Όπως λέει και το όνομα του χώρου, είναι βεβαίως ένα μικρότερο αξιοθέατο. Πάλι υπάρχουν σπηλιές λαξευμένες στον πολύχρωμο βράχο. Ίσως η λογική λέει να έρθετε εδώ πριν από την μεγαλύτερη αδελφή της, αλλά εμείς θέλαμε να πάμε εκεί όσο νωρίτερα γίνεται. Πολύ λιγότεροι τουρίστες στον χώρο, κάποιοι εργάτες ετοιμάζουν μια δεξίωση τοποθετώντας φωτισμό, τραπέζια και χαλιά στο χώμα.




Ένας ηλικιωμένος παίζει ένα έγχορδο το οποίο ακούγεται σαν κουνούπι που θέλει να τρυπήσει το τύμπανο σου καθώς μονολογεί τις ιδίες ακριβώς λέξεις κάθε φορά που περνάει κάποιος τουρίστας.
Σε ένα σπήλαιο υπάρχει μια πολύ όμορφη και ιστορική ζωγραφιά στην οροφή. Είναι το καλύτερο διασωθέν δείγμα των Ναβαταίων με ηλικία περίπου 2000 ετών.
Ανεβήκαμε στα σκαλιά που σε πάνε στην “ομορφότερη θέα του κόσμου”, όπως γράφει η πινακίδα. Εκεί έχει ένα μικρό καφέ, στο οποίο θα έπινα ευχαρίστως κάτι αλλά ο χρόνος είναι αμείλικτος και η κούραση μεγάλη. Ένα πολύ γλυκό αγοράκι μας λέει σε άψογα αγγλικά για τα ζώα που έχει στο σπίτι του. Αρχίζει με γάτες, σκυλιά, λύκους, κροκοδείλους, ελέφαντες. Όταν τον ρωτάω για δεινοσαύρους, λέει ότι ναι έχει και από δαυτούς! Το ήξερα!







Το νέο ξενοδοχείο μας είναι το Petra Sofsaf με μόλις 56jd για 2 βραδιές καθώς είχα πέτυχει εξαιρετική προσφορά. Καλή τοποθεσία, ευρύχωρα και καθαρά δωμάτια με μεγάλο ατού τον συμπαθητικότερο υπάλληλο και ένα πολύ καλό πρωινό. Μια μπυρίτσα κατά την δύση στο μπαλκόνι μας, ενώ έχει αρκετό κρύο…
Ιδίας ιδιοκτησίας είναι και το εστιατόριο Elan, είπαμε να το δοκιμάσουμε και ευτυχώς φάγαμε καλά.
Από την αρχή θέλαμε να δούμε την νυχτερινή Πέτρα (Petra by night), όπου ανάβουν εκατοντάδες κεριά, βάζουν παραδοσιακή μουσική καθώς κάποιος εξιστορεί την ιστορία του τόπου και λένε ότι το περιβάλλον είναι πολύ όμορφο και μυστικιστικό. Αλλά δεν ταίριαξαν οι διαθέσιμες μέρες μας με αυτό καθώς λειτουργεί μόνο Δευτέρα, Τετάρτη και Πέμπτη (κοιτάξτε για το Petra by night).
Έχοντας μια κουραστική (16χλμ περπάτημα) αλλά πανέμορφη μέρα, γεμάτος εικόνες αποκοιμήθηκα σαν κούτσουρο…
Last edited: