Ισλανδία Ισλανδία των 7,κρύο,bonus,σπασμένα τζάμια Ρέκιαβικ,τροχαία στη μέση της στέπας και παγωμένοι δρόμοι

popotus

Member
Μηνύματα
60
Likes
390
Επόμενο Ταξίδι
Νότιος Αφρική
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ανταρκτική


Φωτο:
1-2 Ανατολή στο Stykkishólmur, 3-4 Arnastapi, 5-6 Londrangar, 7 ταξίδι στο κέντρο της Γης, 8 παγωμένη λάβα-Saxholl 9 ζεστός καφές-Grundarfjordur, 10 Akureyri by night!!



Ημέρα 2η: Stykkishólmur-Akureyri!!


Το ξημέρωμα μας επιφυλάσσει μία από τις ομορφότερες εικόνες του ταξιδιού (θα ακολουθήσει και φωτογραφικό ντοκουμέντο) με μία ιδιαίτερη ανατολή στις 8-8:30 το πρωί που μπορώ να την συγκρίνω με εκείνη στην έρημο Σαχάρα στο Μαρόκο ένα χρόνο πρίν και με τον καυτό αχνιστό καφέ ανά χείρας να χαζεύω τα δώρα της φύσης ενώ περίμενα να ετοιμαστεί η ομάδα για αναχώρηση!! Πιστοί αυτή τη φορά και μία από τις μοναδικές του ταξιδιού στην προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης ξεκινάμε μία από τις όμορφεα κατά την γνώμη μου διαδρομές που προσφέρει αυτή η χώρα αντίθετα με την φυσική ροή του ταξιδιού προς τα δυτικά και το εθνικό πάρκο Snæfellsjökull.

Ανοίγω παρένθεση να παραθέσω εδώ τη γνώμη μου για την οργάνωση του οδικού ταξιδιού. Λογικό να υπάρχουν ανάλογες απορίες για το ποιά διαδρομή να ακολουθήσετε από το Ρέκιαβικ δηλαδή από βορρά ή από νότο. Κατά την οργάνωση του ταξιδιού και λόγω του επικείμενου χειμώνα επιλέξαμε να ξεκινήσουμε με το βόρειο κομμάτι για αρχή με την λογική ότι όσο χειμωνιάζει να κατεβαίνουμε. Σήμερα με την εμπειρία της οδήγησης σε όλη την επικράτεια του νησιού προτείνω την ίδια πάλι διαδρομή. Η βόρεια Ring Road εκτός του γεωγραφικού πλάτους συνοδευέται και με υψομετρικό δείκτη δυσκολίας. Με απλά ελληνικά παγωμένοι δρόμοι,χιονοθύελες και ομίχλη που στην νυχτερίνη οδήγηση φαντάζουν και είναι γολγοθάς. Το νότιο κομμάτι παραμένει πιο βατό και κατά περιοχές παραλιακό.

Η διαδρομή πρός το εθνικό πάρκο μαγευτική με έναν δυνατό άνεμο να μας συνοδεύει σε όλη την διάρκεια της και με highlight την φαντασία του Ιούλιου Βέρν με το υποτιθέμενο πέρασμα στο κέντρο της γης!! Πρώτη στάση στο Arnastapi που η παρέα διχάζεται εαν αυτό που βλέπαμε στο βάθος του ωκεανού είναι φάλαινες ή όχι. Και ακολούθως στο Londrangar με μία πανέμορφη μαύρη παραλία και έναν φάρο βγαλμένο σίγουρα από Ι.Βερν!! Από τα πίο όμορφα σημεία του ταξιδιού μας δεν ήταν σε οδηγούς ή στο πρόγραμμα απλά το βρήκαμε στο διαδίκτυο και ευτυχώς που το επισκεφτήκαμε τελικά.Αφού χαρήκαμε σαν μικρά παιδιά η επόμενη στάση ήταν ένας σβηστός κρατήρας του Saxholl με θέα την παγωμένη λάβα που κυριαρχεί σε όλο το γύρω τοπίο!

Στάση εν μέσω σφοδρών ριπών αέρα (δεν θυμάμαι πόση ώρα προσπαθούσα να ανοίξω την πόρτα ) για καφέ και γλυκό στο γραφικό ψαροχώρι στο Grundarfjordur και αρχίζουμε το ατελείωτο ταξίδι για την συμπρωτεύουσα του ισλανδικού κράτους !! Το χιονόνερο να εναλλάσεται με το χιόνι και το τοπίο να γίνεται σιγά σιγά λευκό τουλάχιστον όσο κρατούσε το φως της ημέρας και μια τελευταία στάση για ανεφοδιασμό καυσίμων μόλις προσεγγίσαμε τον ring road. Οι τιμές για ένα απλό hotdog (18 ευρώ) ή για μία σούπα (13 ευρώ) μας κόβουν την όρεξη και η ώρα του ΓΟΛΓΟΘΑ αρχίζει!! Ο δρόμος αρχίζει να γίνεται ανηφορικός το σκοτάδι πιο πυκνό και τα πρώτα σημάδια παγετού στο δρόμο δεν άργησαν να φανούν. Και σαν να μην φτάνουν αυτά πίανει και μια χιονοθύελλα έτσι δώρο για να τεστάρουμε εάν λειτουργούν τα επινεφρίδια μας!!

Η τρελοπαρέα στο ένα αμάξι (η άλλη πρέπει να ομολογήσω ήταν πιο φρόνιμη ) να δίνει τα ρέστα της με έντεχνο ( που έχω αλλεργία ) και με τρέξε τρέξε όδηγε, ο Ορέστης να διατείνεται ότι έχουν ρίξει αλάτι (μαλλόν μπερδεύτηκε με την Μαλακάσα), η Κίρκη να ηρεμεί την μητέρα της που την ώρα εκείνη της είχε τηλεφωνήσει ότι όλα πάνε καλά (που να ήξερε η Κύπρια μάνα) και εγώ με την παγοφοβία μου να σταματάω εν μέσω χιονοθύελλας (ελέω και άσχημες εμπειρίες από την διαμόνη μου στην Καστοριά με τους παγωμένους δρόμους) να δώσω στον Διογένη και στο έτερο αμάξι προτεραιότητα να προηγηθεί με το ανάλογο τίμημα λοιδορίας και "δουλέματος" από το δικό μου γκρούπ!!

Και εκεί που λέμε πάει το βουνό πάνε και τα χίονια και φτάνουμε στο Ακουρειρι να μπροστά μας μια χιονισμένη πόλη και με διαμονή σε ένα περιέργο λόφο με φοβερή θέα αλλά με ένα χιονισμένο δύσβατο δρόμο για το αμάξι που όσο και να προσπαθούσε ο Διογένης και να ήθελε να δοκιμάσει και ο Ορέστης το μόνο που καταφέρναμε ήταν να φλερτάρουμε με ένα ακόμα ατύχημα σε αυτό το ταξίδι!!Η ώρα να δίχνει σχεδόν 11 μμ η πείνα να έχει χτυπήσει το κόκκινο και η πρώτη βραδιά μαγειρικής μας βρίσκει όλους πάλι μαζί!! Οι αγορές από το Bonus την πρώτη ημέρα μας φαίνονται κάθε ημέρα και πιο χρήσιμες!

ΥΓ1 :Όντως υπάρχουν πιο εντυπωσιακοί καταρράκτες από τον Glymur απλά το hiking αξίζει τον κόπο!!
ΥΓ2: Θα επαναλάβω για μια ακόμη φορά αν και μπορεί να γίνω κουραστικός ότι οι δρόμοι στην Ισλανδία είναι ΕΝΤΕΛΩΣ αλλό πράγμα από τους ελληνικούς. Εχετε το νου σας!!!
ΥΓ3: Εαν επιλέξετε να πάτε τους φθινοπωρινούς/χειμερινούς μήνες με την ελπίδα να δείτε το πολικό σέλας να προτιμάτε να οδηγάτε νύχτα γιατί αλλίως θα χάνετε αξιοθέατα με το φως της ημερας!
 
Last edited:

travelbreak

Member
Μηνύματα
895
Likes
5.432
Επόμενο Ταξίδι
Τώρα με τον κορονοϊό....
Ονειρεμένο Ταξίδι
Υπερσιβηρικός
Καλό ταξίδι παιδιά!
Νομίζω το Σέλας για τα επόμενα 4-5 χρόνια θα είναι πιο δύσκολο να το δούμε, αφού η δραστηριότητα του ήλιου, ακολουθώντας τον ενδεκαετή κύκλο της,έχει αρχίσει και μειώνεται. Αυτό σημαίνει πως όσοι το επιχειρήσουν καλό είναι να έχουν αρκετές μέρες μπροστά τους για να έχουν περισσότερες ευκαιρίες.
Τουλάχιστον αυτά διαβάζω εδώ κι εκεί. Βέβαια πριν λίγο καιρό και ενώ αυτά ήταν γνωστά είχε τρομερές εκρήξεις και το Σέλας ήταν υπέροχο απ' ό,τι διάβασα.
Προχώρα την ιστορία σου. Η Ισλανδία έχει φανατικούς αναγνώστες εδώ στο φόρουμ.
 

duty_free

Member
Μηνύματα
479
Likes
478
Άχ! Η Ισλανδία.
Βαχ!

Εχει κατασταθεί πολύ ενύπνιο, η νήσος αύτη.

Πάντως, οι ευνόητοι λόγοι που μας κάνουν μια Μαρία, Οφηλία ή μια Πουλχερία, Αγγέλα, δεν ξερω... δεν μου φαινονται τόσο ευνόητοι.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
895
Likes
5.432
Επόμενο Ταξίδι
Τώρα με τον κορονοϊό....
Ονειρεμένο Ταξίδι
Υπερσιβηρικός
Άχ! Η Ισλανδία.
Βαχ!

Εχει κατασταθεί πολύ ενύπνιο, η νήσος αύτη.

Πάντως, οι ευνόητοι λόγοι που μας κάνουν μια Μαρία, Οφηλία ή μια Πουλχερία, Αγγέλα, δεν ξερω... δεν μου φαινονται τόσο ευνόητοι.
Εσύ είσαι η Πουλχερία;
 

popotus

Member
Μηνύματα
60
Likes
390
Επόμενο Ταξίδι
Νότιος Αφρική
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ανταρκτική
Ημέρα 1η : Ρέκιαβικ- Stykkishólmur

Ομαλή η προσγείωση στο αεροδρόμιο Κεφλαβικ, ανώμαλη πάλι για ιθύνοντα νου αυτού του ταξιδιού με έναν ενοχλητικό πόνο στο αυτί κατά την προσγείωση που εξελίχθηκε σε μια ωραιότατη εκκριτική ωτίτιδα που με ταλαιπώρησε σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού και με μια πρωτόγνωρη εμπειρία με το γραφείο ενοικίασης αυτοκινήτου που είχαμε κάνει την κράτηση! Αφού άργησαν πέραν της μιας ώρας να μας παραλάβουν από το αεροδρόμιο άρχισαν τα προεόρτια νωρίς νωρίς. Μας πρότειναν/απείλησαν να προτιμήσουμε την μεικτή ασφάλεια που χρέωναν όσο η κράτηση του αυτοκινήτου γιατί η Ισλανδια είναι μια ιδιαίτερη χώρα με δύσκολους δρόμους και καιρικές συνθήκες και η πιθανότητα να έχουμε ατύχημα ήταν στο 40%!! Μαααλιστα!!! Οι ευχές τους προβλέψεις επιβεβαιώθηκαν τελικά αλλά η κούραση από τις 2 πτήσεις, η καθυστέρηση από το rent a car, οι στιχομυθίες που ακολούθησαν συν η ωταλγία μας εξοντώνουν και η άφιξη στο πρώτο διαμέρισμα που είχαμε επιλέξει ήταν ανακουφιστική τουλάχιστον !!! Κάμποσες ώρες ύπνου και πρωινό ξύπνημα για ανεφοδιασμό από τη σωτηρία αλυσίδα Bonus!! Παρένθεση μας το είχαν συστήσει από Ελλάδα και όντως μας έσωσε οικονομικά. Κάτι σαν τα ελληνικά Lidl πολύ ακριβότερα θα έλεγα. Τα ωράρια λειτουργίας δεν τα σχολιάζω!! Σε ποια άλλη χώρα ανοίγουν τα καταστήματα στις 11;;;

Αφού γεμίσαμε εφόδια και αρχίσαμε να συνηθίζουμε ο ένας τον άλλον μια και είχαμε μπροστά μας ακόμα 6 διανυκτερεύσεις ξεκινάμε για τη πρώτη ημέρα (άνευ πλάνου ) του ταξιδιού με μοναδική σιγουριά να φτάσουμε το απόγευμα στο Stykkishólmur στα βόρεια του νησιού-κράτους λίγο νοτιότερα από τα δυτικά φιόρδ που δεν καταφέραμε να επισκεφθούμε!! Οι στάσεις μόνο 2 το εθνικό πάρκο Pingvellir με το φημισμένο πρώτο κοινοβούλιο στον κόσμο και επίσης το σημείο που εφάπτονται η ευρωπαϊκη με τη βορειοαμερικανική τεκτονική πλάκα!! Νοερά όλα αυτά γιατί μόνο κάτι καταρράκτες βλέπεις όπως και σε όλη την επικράτεια!! Και στη συνέχεια στο υψηλότερο καταρράκτη της Ισλανδίας με υψόμετρο στα 198μ παρακαλώ τον Glymur!! Εντυπωσιακός αν και με αρκετό περπάτημα για να γίνει ορατός!!

Η Ισλανδια μας δίνει μια ιδέα του κρύο που θα επακολουθήσει, της περίεργης φύσης της πρωτόγνωρη για τα δικά μας δεδομένα, του περπατήματος που χρειάζεται να κανεις για να δεις κάθε πράγμα που αξίζει και τις δυσκολίες που έχει μια ομάδα 7 ατόμων να συνδυάσει τόσα πολλά πράγματα σε τόσο λίγες ώρες!!

Η διαδρομή για το Stykkishólmur γίνεται εξ´ολοκληρου στο σκοτάδι γιατί μετά τις 5:30 το φως της ημέρας μας εγκατέλειπε και η δεύτερη διανυκτέρευση είναι κοντά!! Αφού πάντως κάνουμε μια μικρή στάση για πίτσα ( ωωω ναι..) στην φανταστική τιμή των 50 € για τρεις μαργκεριτα με ένα υλικό πρόσθετο έκαστες!! Αρκετά νόστιμες να ομολογήσω !! Τα δωμάτια 2 για μια και μοναδική φορά σαν μίνι μα πολύ μίνι μεζονέτες σε μια περιοχή που επιφύλασσε μια από τις πιο όμορφες αυγές που έχουμε συναντήσει !!!

ΥΓ 1 Για την 2η ημέρα είπαμε να οργανωθούμε και να βγάλουμε πλάνο ταξιδιού και ώρες αναχώρησης/άφιξης
ΥΓ 2 Όταν συμβουλεύεστε το Google Maps στη συγκεκριμένη χώρα να προσθέτετε πάντα 1,5 με 2 ώρες για να είστε σίγουροι !!
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
895
Likes
5.432
Επόμενο Ταξίδι
Τώρα με τον κορονοϊό....
Ονειρεμένο Ταξίδι
Υπερσιβηρικός
Από την αρχή της εξιστόρησης μυρίζει περιπέτεια. Εγώ τρομάζω ήδη.
Παιδιά, δεν παίζουμε σε αυτές τις χώρες χειμωνιάτικα. Εγώ, το έχω ξαναγράψει εδώ, τόσο ψηλά γεωγραφικώς δεν πάω μέσα στο χειμώνα. Πρώτον για το κρύο και δεύτερον για το μικρόν της ημέρας.
Σε παρακαλώ, βάλε λίγο χιόνι (φωτογραφικώς) να δούμε. Έχουμε ξαναδεί από άλλους βέβαια, αλλά πάντα μας αρέσει.
 

Dina Z

Member
Μηνύματα
1.229
Likes
3.181
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ονειρεύομαι ... γενικώς!
Και στη συνέχεια στο υψηλότερο καταρράκτη της Ισλανδίας με υψόμετρο στα 198μ παρακαλώ τον Glymur!! Εντυπωσιακός αν και με αρκετό περπάτημα για να γίνει ορατός!!
Δηλαδή, για τι απόσταση μιλάμε; (είμαι Ισλανδιόπληκτη και θα έχω απορίες)

Και αν θες γράφε μας που είναι τραβηγμένη κάθε φωτογραφία. :)
Έτσι για μπορούμε να ταξιδεύουμε μαζί σου :rolleyes:
 
Μηνύματα
1.542
Likes
3.964
Και στη συνέχεια στο υψηλότερο καταρράκτη της Ισλανδίας με υψόμετρο στα 198μ παρακαλώ τον Glymur!!
Τρομερός ο Glymur, αλλά δυστυχώς για εμάς που τον αγαπάμε, ανακαλύφθηκε άλλος ψηλότερος καταρράκτης πλέον στην Ισλανδία, ο Morsarfoss, (230 μέτρα περίπου) κάπου στον παγετώνα Vatnajokul. :) Βέβαια αυτήν εκρηκτική ροή του Glymur δεν την έχει, τουλάχιστον από τις φωτό που έχω δει.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
895
Likes
5.432
Επόμενο Ταξίδι
Τώρα με τον κορονοϊό....
Ονειρεμένο Ταξίδι
Υπερσιβηρικός
Τρομερός ο Glymur, αλλά δυστυχώς για εμάς που τον αγαπάμε, ανακαλύφθηκε άλλος ψηλότερος καταρράκτης πλέον στην Ισλανδία, ο Morsarfoss, (230 μέτρα περίπου) κάπου στον παγετώνα Vatnajokul. :) Βέβαια αυτήν εκρηκτική ροή του Glymur δεν την έχει, τουλάχιστον από τις φωτό που έχω δει.
Δε μου φαίνεται και τόσο εντυπωσιακός ο Glymur. Δεν πήγα αλλά από τις φωτογραφίες που βλέπω τώρα φαίνεται μικρος σε σχεση με κάποιους άλλους. Οι οποίοι μάλιστα βρίσκονται κοντα σε δρόμο. Εντάξει, ύψος ίσως εχει αλλά όχι μεγάλη μάζα νερού. Κάνω λάθος;
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
30.887
Μηνύματα
743.876
Μέλη
35.576
Νεότερο μέλος
Anthoula Soulintz

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom