popotus
Member
- Μηνύματα
- 95
- Likes
- 803
- Επόμενο Ταξίδι
- Νότιος Αφρική
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ανταρκτική










Φωτο: 1-2 Ανατολή στο Stykkishólmur, 3-4 Arnastapi, 5-6 Londrangar, 7 ταξίδι στο κέντρο της Γης, 8 παγωμένη λάβα-Saxholl 9 ζεστός καφές-Grundarfjordur, 10 Akureyri by night!!
Ημέρα 2η: Stykkishólmur-Akureyri!!
Το ξημέρωμα μας επιφυλάσσει μία από τις ομορφότερες εικόνες του ταξιδιού (θα ακολουθήσει και φωτογραφικό ντοκουμέντο) με μία ιδιαίτερη ανατολή στις 8-8:30 το πρωί που μπορώ να την συγκρίνω με εκείνη στην έρημο Σαχάρα στο Μαρόκο ένα χρόνο πρίν και με τον καυτό αχνιστό καφέ ανά χείρας να χαζεύω τα δώρα της φύσης ενώ περίμενα να ετοιμαστεί η ομάδα για αναχώρηση!! Πιστοί αυτή τη φορά και μία από τις μοναδικές του ταξιδιού στην προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης ξεκινάμε μία από τις όμορφεα κατά την γνώμη μου διαδρομές που προσφέρει αυτή η χώρα αντίθετα με την φυσική ροή του ταξιδιού προς τα δυτικά και το εθνικό πάρκο Snæfellsjökull.
Ανοίγω παρένθεση να παραθέσω εδώ τη γνώμη μου για την οργάνωση του οδικού ταξιδιού. Λογικό να υπάρχουν ανάλογες απορίες για το ποιά διαδρομή να ακολουθήσετε από το Ρέκιαβικ δηλαδή από βορρά ή από νότο. Κατά την οργάνωση του ταξιδιού και λόγω του επικείμενου χειμώνα επιλέξαμε να ξεκινήσουμε με το βόρειο κομμάτι για αρχή με την λογική ότι όσο χειμωνιάζει να κατεβαίνουμε. Σήμερα με την εμπειρία της οδήγησης σε όλη την επικράτεια του νησιού προτείνω την ίδια πάλι διαδρομή. Η βόρεια Ring Road εκτός του γεωγραφικού πλάτους συνοδευέται και με υψομετρικό δείκτη δυσκολίας. Με απλά ελληνικά παγωμένοι δρόμοι,χιονοθύελες και ομίχλη που στην νυχτερίνη οδήγηση φαντάζουν και είναι γολγοθάς. Το νότιο κομμάτι παραμένει πιο βατό και κατά περιοχές παραλιακό.
Η διαδρομή πρός το εθνικό πάρκο μαγευτική με έναν δυνατό άνεμο να μας συνοδεύει σε όλη την διάρκεια της και με highlight την φαντασία του Ιούλιου Βέρν με το υποτιθέμενο πέρασμα στο κέντρο της γης!! Πρώτη στάση στο Arnastapi που η παρέα διχάζεται εαν αυτό που βλέπαμε στο βάθος του ωκεανού είναι φάλαινες ή όχι. Και ακολούθως στο Londrangar με μία πανέμορφη μαύρη παραλία και έναν φάρο βγαλμένο σίγουρα από Ι.Βερν!! Από τα πίο όμορφα σημεία του ταξιδιού μας δεν ήταν σε οδηγούς ή στο πρόγραμμα απλά το βρήκαμε στο διαδίκτυο και ευτυχώς που το επισκεφτήκαμε τελικά.Αφού χαρήκαμε σαν μικρά παιδιά η επόμενη στάση ήταν ένας σβηστός κρατήρας του Saxholl με θέα την παγωμένη λάβα που κυριαρχεί σε όλο το γύρω τοπίο!
Στάση εν μέσω σφοδρών ριπών αέρα (δεν θυμάμαι πόση ώρα προσπαθούσα να ανοίξω την πόρτα ) για καφέ και γλυκό στο γραφικό ψαροχώρι στο Grundarfjordur και αρχίζουμε το ατελείωτο ταξίδι για την συμπρωτεύουσα του ισλανδικού κράτους !! Το χιονόνερο να εναλλάσεται με το χιόνι και το τοπίο να γίνεται σιγά σιγά λευκό τουλάχιστον όσο κρατούσε το φως της ημέρας και μια τελευταία στάση για ανεφοδιασμό καυσίμων μόλις προσεγγίσαμε τον ring road. Οι τιμές για ένα απλό hotdog (18 ευρώ) ή για μία σούπα (13 ευρώ) μας κόβουν την όρεξη και η ώρα του ΓΟΛΓΟΘΑ αρχίζει!! Ο δρόμος αρχίζει να γίνεται ανηφορικός το σκοτάδι πιο πυκνό και τα πρώτα σημάδια παγετού στο δρόμο δεν άργησαν να φανούν. Και σαν να μην φτάνουν αυτά πίανει και μια χιονοθύελλα έτσι δώρο για να τεστάρουμε εάν λειτουργούν τα επινεφρίδια μας!!
Η τρελοπαρέα στο ένα αμάξι (η άλλη πρέπει να ομολογήσω ήταν πιο φρόνιμη ) να δίνει τα ρέστα της με έντεχνο ( που έχω αλλεργία ) και με τρέξε τρέξε όδηγε, ο Ορέστης να διατείνεται ότι έχουν ρίξει αλάτι (μαλλόν μπερδεύτηκε με την Μαλακάσα), η Κίρκη να ηρεμεί την μητέρα της που την ώρα εκείνη της είχε τηλεφωνήσει ότι όλα πάνε καλά (που να ήξερε η Κύπρια μάνα) και εγώ με την παγοφοβία μου να σταματάω εν μέσω χιονοθύελλας (ελέω και άσχημες εμπειρίες από την διαμόνη μου στην Καστοριά με τους παγωμένους δρόμους) να δώσω στον Διογένη και στο έτερο αμάξι προτεραιότητα να προηγηθεί με το ανάλογο τίμημα λοιδορίας και "δουλέματος" από το δικό μου γκρούπ!!
Και εκεί που λέμε πάει το βουνό πάνε και τα χίονια και φτάνουμε στο Ακουρειρι να μπροστά μας μια χιονισμένη πόλη και με διαμονή σε ένα περιέργο λόφο με φοβερή θέα αλλά με ένα χιονισμένο δύσβατο δρόμο για το αμάξι που όσο και να προσπαθούσε ο Διογένης και να ήθελε να δοκιμάσει και ο Ορέστης το μόνο που καταφέρναμε ήταν να φλερτάρουμε με ένα ακόμα ατύχημα σε αυτό το ταξίδι!!Η ώρα να δίχνει σχεδόν 11 μμ η πείνα να έχει χτυπήσει το κόκκινο και η πρώτη βραδιά μαγειρικής μας βρίσκει όλους πάλι μαζί!! Οι αγορές από το Bonus την πρώτη ημέρα μας φαίνονται κάθε ημέρα και πιο χρήσιμες!
ΥΓ1 :Όντως υπάρχουν πιο εντυπωσιακοί καταρράκτες από τον Glymur απλά το hiking αξίζει τον κόπο!!
ΥΓ2: Θα επαναλάβω για μια ακόμη φορά αν και μπορεί να γίνω κουραστικός ότι οι δρόμοι στην Ισλανδία είναι ΕΝΤΕΛΩΣ αλλό πράγμα από τους ελληνικούς. Εχετε το νου σας!!!
ΥΓ3: Εαν επιλέξετε να πάτε τους φθινοπωρινούς/χειμερινούς μήνες με την ελπίδα να δείτε το πολικό σέλας να προτιμάτε να οδηγάτε νύχτα γιατί αλλίως θα χάνετε αξιοθέατα με το φως της ημερας!
Last edited: