popotus
Member
- Μηνύματα
- 95
- Likes
- 803
- Επόμενο Ταξίδι
- Νότιος Αφρική
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ανταρκτική









Έπειτα από την προηγούμενη επεισοδιακή ημέρα και με το πλούσιο δείπνο να μας οδηγεί στα κρεβάτια μας για ξεκούραση και ανασυγκρότηση ξημερώνει η 5η ημέρα του ταξιδιού μας με το πρόγραμμα για σήμερα να έχει τον μεγαλύτερο παγετώνα του κόσμου τον απίστευτα όμορφο Βατναγιοκούλ και το εθνικό πάρκο Σκαφτάφελλ!! Η απόσταση κοντινή για τα αξιοθέατα θετικό για το φως της ημέρας που μας έκαιγε και σχετικά βατή και η πρόσβαση και στα 2. Μετά από καμία ώρα δρόμο βρεθήκαμε λοιπόν σε ένα από τα πιο όμορφα τοπία του ταξιδιού μας την Jokulsarlon glacier lagoon με τα χρώματα της παγωμένης λίμνης να μας αφήνουν έκπληκτους και με τις οδηγίες των Ισλανδών ότι θα επιζήσουμε μόνο λίγα λεπτά σε περίπτωση που βρεθούμε κατά τύχη μέσα στο νερό.!! Στο συγκλονιστικό αυτό τοπίο που υποθέτω κάπως παρόμοια θα είναι και η Γροιλανδία ή η Ανταρκτική μας συνόδευε για ακόμα μία φορά ένας λυσσαλέος άνεμος να δέσει με το ντεκόρ!!
Οι συμπαθείς φώκιες να μπαινοβγαίνουν μέσα στο νερό μας μας δεν μας εκπλήσουν τόσο όσο ένα νεόνυμφο ζευγάρι από την Ταιβάν που ήρθε για φωτογραφίες του γάμου τους στον παγετώνα (πρωτότυπο μεν ακραίο δεν) και η εκπληκτική ομοιότητα της ταιβανέζας φωτογράφου με τα φούξια χρώματα με την δική μας Κίρκη προσφέρουν άφθονο γέλιο,γνωριμία και φωτογραφίες με το συμπαθητικό ζευγάρι!! Και αφού το κρύο μας είχε κυριεύσει ώρα για μια βόλτα στην κοντινή μαύρη παραλία με την περιέργη άμμο που θυμίζει Σαντορίνη και τα κομμάτια πάγου στα σημεία πού έσκαγαν τα κύματα!!! Εικόνες δύσκολο να της ξαναζήσεις ποτέ στη ζωή σου και σκεφτείτε ότι είμαστε ακόμα στον Οκτώβριο και στο νότιο τμήμα της χώρας!!!
Ο παγετώνας είναι απίστευτα μεγάλος και τα σημεία που σταματήσαμε είναι κουκίδες από το μεγεθός αλλά αντιπροσωπευτικά το τι βρίσκεται στην ενδοχώρα που για να επισκεφτείς χρειάζεσαι ειδικά εξοπλισμένα οχήματα! Το ακόλουθο εθνικό πάρκο Σκαφτάφελλ με τους καταρράκτες Svartifoss αποτελούν έναν ακόμα όμορφο προορισμό για περπάτημα σε ένα οριακά δύσβατο, ελέω βροχής και σε ορισμένα σημεία πάγο, μονοπάτι που σε αποζημειώνει με ακόμα έναν παγετώνα( δεν θυμάμαι πόσους καταρράκτες είδαμε συνολικά αλλά σίγουρα φτάνουν για την υπόλοιπη ζωή μας)!!
Φυσικά η αρχική μας εκτίμηση του διαθέσιμου χρόνου αποβαίνει για μία ακόμα φορά αποτυχής και η φιλοδοξία να φτάσουμε στο υποτιθέμενο αρχικό προορισμό το Vik ( που δεν βρήκαμε ποτέ κάποιο κατάλυμα) και στην εξίσου μαύρη παραλία του Reynisfjara δεν πραγματοποιείται σε καμία περίπτωση αφού ή ώρα αναχώρησης ήταν ήδη 5 το απόγευμα και το σκοτάδι αρχίζει να γίνεται πύκνο όσο προχωράμε. Και παρά την καλή θέληση των πλοηγών να μας οδηγήσουν στην σημερινή μας περιοχή του Hvolsvollur για διανυκτέρευση η προσπάθεια ανεύρευσης του airbnb ήταν μια δύσκολη υπόθεση κυριολεκτικά στη μέση του πουθενά !! Η αυριανή μέρα θα μας εξηγήσει τον λόγο ύπαρξης αυτού του airbnb.
Έξυπνη και η διαχείριση χώρου από το τελευταίο αυτό κατάλυμα με ξεχωριστά 2 μπάνια και 2 wc (αρκετά χρήσιμα για παρέα 7 ατόμων ) και 12 (!!) κουκέτες ότι πρέπει για πολυμελής παρέες !! Προτελευταίο δείπνο στο νησί και γρήγορη ανάπαυση!!
ΥΓ1 : Οι παγίδες που αναφερόμουν ήταν τα κομμάτια πάγου (νάτος πάλι ο πάγος ) και τα ρυάκια νερού μεγάλου πλάτους δύσκολα για διάβαση.
ΥΓ2 : Τελικά πολικό σέλας δεν είδαμε επ' ουδενί όσο και αν το θέλαμε διακαώς !!
YΓ3: Εδώ δυσκολευτήκαμε στους κανονικούς δρόμους, στους F roads την εποχή που πήγαμε δεν φαντάζομαι τι θα περνούσαμε !!
Last edited: