Ισλανδία Ισλανδία των 7,κρύο,bonus,σπασμένα τζάμια Ρέκιαβικ,τροχαία στη μέση της στέπας και παγωμένοι δρόμοι

popotus

Member
Μηνύματα
60
Likes
390
Επόμενο Ταξίδι
Νότιος Αφρική
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ανταρκτική

Ημέρα 3η:
Akureyri-Seydisfjordur !!

Mετά από μία κουραστική ημέρα και ένα καλό για τα δεδομένα του ταξιδιού μας δείπνο και ικανοποιητικές ώρες ξεκούρασης,ξημερώνουμε στην 2η μεγαλύτερη πόλη της Ισλανδίας στα λευκά! Αφού έγινε ένα μίνι πρόγραμμα όχι τόσο οργανωμένο και ακριβές και με μία γρήγορη περιήγηση στην ακόμα νωθρή αγουροξυπνημένη πόλη με τα μαγαζιά πριν τις 11 το πρωί καλά κλειστά. Το πρόγραμμα δείχνει στάση στο αντίπαλο δέος του Blue Lagoon τις θερμοπηγές του Myvatn δίπλα στην ομώνυμη λίμνη και ακολούθως κατευθύνση προς τα ανατολικά φιόρδ. Λιγότερα χιλιόμετρα από την χθεσίνη ημέρα και κοινή απόφαση να παρακάμψουμε το Husavik με τα οργανωμένα tour για παρακολούθηση φαλαινών στα κρύα νερά του ατλαντικού ωκεανού λόγω έλλειψης χρόνου και περιορισμένων επιλογών (το καιρό που πήγαμε εμείς είχε μόνο 2 την ημέρα).

Αναχώρηση λοιπόν με πρώτη στάση στους εντυπωσιακούς καταρράκτες Godafoss 50 χλμ έξω από το Akureyri με εύκολη πρόσβαση και με εντυπωσιακές εικόνες λόγω εγγύς απόστασης από το όρια του καταρράκτη. Ριπές ανέμου για μία φορά ακόμα σφοδρότατες να κάνουν ακόμα πιο εντυπωσιακό το χιονισμένο τοπίο!! Απαραίτητες φωτογραφιές και συνέχεια για τους πολλαπλούς κρατήρες του Skútustaðagígar ξανά σε λευκό φόντο και με τα χαριτωμένα ισλανδικά πρόβατα να γεμίζουν το ντεκόρ (δεν έχω δει τόσο πολύ μαλλί σε αυτά τα ζωντανά-λογικό λόγω κλίματος) !! Η παγωμένη λίμνη Myvatn να τραβάει όλα τα βλέμματα και οι σβηστοί κρατήρες σε ένα χρώμα λευκό-πράσινο μας αποζημιώνουν και ώρα για στάση για καφέ και ένα σάντουιτς.

Οι ώρες να περνάνε με μία άσκοπη στάση στη Grjotagja Cave με μία γεωθερμική λίμνη στα εγκατά της και μετά από προσωρινή σύγχυση για το τι θα ακολουθήσει έρχεται η σοφή επιλογή για άνοδο στο ηφαίστειο Krafla με το κοντινό σταθμό ηλεκτροπαραγωγής και τον κρατήρα και την λίμνη Viti!! Από τα πιο όμορφα και εντυπωσιακά μέρη του ταξιδιού μας (κακώς δεν ασχολούνται περισσότερο μαζί του οι ταξιδιωτικοί οδηγοί),ίσως το χιονισμένο τοπίο να το έκανε ακόμα ομορφότερο με μια βατή ανηφόρα μέχρι τον κρατήρα. Εμένα μου θύμιζε κάτι από ταινίες του James Bond με τα εργοστάσια να δουλεύουν σε φουλ μηχανές εκμεταλλέυοντας το γεωθερμικό δώρο που κάνει το υπέδαφος στην Ισλανδία (πρακτικά όλη η ενέργεια της χώρας προέρχεται από εκεί και από το νερό) και από την αλλή η παγωμένη λίμνη στον κρατήρα να μας αφήνει με το στόμα ανοιχτό!!

Ο χρόνος είναι αμείληκτος και μετά το κρύο (από τα χειρότερα πάνω στον κρατήρα ) κατευθυνόμαστε εναγωνιώς προς τα Myvatn Nature Baths!! Φυσικές πηγές λοιπόν με την χαρακτηριστική μυρωδιά από θειάφι και για τους Ισλανδούς ίσως μια από τις καλύτερες τουριστικές επιχειρήσεις τους!! Με είσοδο στα 30 ευρώ και οργανωμένα αποδυτήρια και χώρους αποθήκευσης αφού καταφέρετε να εισέλθετε μέσα στις πηγές και ξεπεράσετε το σοκ της θερμοκρασίας στους 1-2 βαθμούς μόνο με το μαγιό,μπορείτε να απολαύσετε για όση ώρα θέλετε το μπάνιο σας. Φυσικά μέτα από 30' νοιώθεις τέτοια εξάντληση που δεν χρειάζεσαι άλλο!! Η νύχτα έχει απλωθεί για τα καλά στο Myvatn η ώρα πλησιάζει 7 το απόγευμα και η αρχική ιδέα για δείπνο κατά την άφιξη μας στο Seydisfjordur αλλάζει λόγω κούρασης, πείνας και κάποιων γνωριμιών στις πηγές που μας σύστησαν ένα εστιατόριο-φάρμα λίγα λεπτά από τα λουτρά.

Η ιδέα για κανονικό φαγητό άρεσε σε όλους και ακόμα περισσότερα η ιδέα της ιδιωτικής τους φάρμας. Η συμπαθητική σερβιτόρα που μας ανέλαβε με προυπηρεσία στην Πάρο μας εξηγεί τον κατάλογο και μας προτείνει τα τρομέρα έχω να ομολογήσω πιάτα με βάση το κρέας και οι μηχανές παίρνουν εμπρός. Ο χώρος ζεστός τα ζωντανά από τη φάρμα σε απόσταση αναπνοής και σε οπτική επαφή με το τραπέζι και λίγο πρίν τις 9:30 (στις 10μμ έκλειναν) πληρώνουμε τον λογαριασμό 65ευρώ/άτομο( χωρίς προσθήκη ποτού ) και αναχωρούμε για τον τελικό μας για σήμερα προορισμό.

Η ιδέα για αλλάγη οδηγού και η επιλογή να πάρει το τιμόνι ο Ορέστης δεν πολυάρεσε στον μόνιμο συνοδηγό Θεμιστοκλή και το αμάξι με την πιο άτακτη παρέα προσφέρει πάλι γέλιο και φασαρία. Ο οποίος Θεμιστοκλής δεν κατάφερνε να βρει με τίποτα το airbnb στο βροχερό ψαροχώρι της διανυκτέρευσης μας. Από τα πιο όμορφα και εξοπλισμένα σπίτια που έχω μείνει ποτέ (δεν φαντάζεστε τι είχε μέσα ο άνθρωπος) σε 2 επίπεδα με μοναδική παραφωνία την έλλειψη του wifi. Τα κρεβάτια δεν άργησαν να μας φιλοξενήσουν!!!

ΥΓ1 : Τα πρόβατα που λέγαμε μας πρόσφεραν μια αξεπέραστα γευστική μπριζόλα!!
ΥΓ2: Έχοντας γυρίσει το 1/2 του ring road και του νησιού,ανατολικά πια,ο καιρός αρχίζει να μαλακώνει..
 
Last edited:

travelbreak

Member
Μηνύματα
895
Likes
5.431
Επόμενο Ταξίδι
Τώρα με τον κορονοϊό....
Ονειρεμένο Ταξίδι
Υπερσιβηρικός
Καλό ταξίδι παιδιά!
Νομίζω το Σέλας για τα επόμενα 4-5 χρόνια θα είναι πιο δύσκολο να το δούμε, αφού η δραστηριότητα του ήλιου, ακολουθώντας τον ενδεκαετή κύκλο της,έχει αρχίσει και μειώνεται. Αυτό σημαίνει πως όσοι το επιχειρήσουν καλό είναι να έχουν αρκετές μέρες μπροστά τους για να έχουν περισσότερες ευκαιρίες.
Τουλάχιστον αυτά διαβάζω εδώ κι εκεί. Βέβαια πριν λίγο καιρό και ενώ αυτά ήταν γνωστά είχε τρομερές εκρήξεις και το Σέλας ήταν υπέροχο απ' ό,τι διάβασα.
Προχώρα την ιστορία σου. Η Ισλανδία έχει φανατικούς αναγνώστες εδώ στο φόρουμ.
 

duty_free

Member
Μηνύματα
479
Likes
478
Άχ! Η Ισλανδία.
Βαχ!

Εχει κατασταθεί πολύ ενύπνιο, η νήσος αύτη.

Πάντως, οι ευνόητοι λόγοι που μας κάνουν μια Μαρία, Οφηλία ή μια Πουλχερία, Αγγέλα, δεν ξερω... δεν μου φαινονται τόσο ευνόητοι.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
895
Likes
5.431
Επόμενο Ταξίδι
Τώρα με τον κορονοϊό....
Ονειρεμένο Ταξίδι
Υπερσιβηρικός
Άχ! Η Ισλανδία.
Βαχ!

Εχει κατασταθεί πολύ ενύπνιο, η νήσος αύτη.

Πάντως, οι ευνόητοι λόγοι που μας κάνουν μια Μαρία, Οφηλία ή μια Πουλχερία, Αγγέλα, δεν ξερω... δεν μου φαινονται τόσο ευνόητοι.
Εσύ είσαι η Πουλχερία;
 

popotus

Member
Μηνύματα
60
Likes
390
Επόμενο Ταξίδι
Νότιος Αφρική
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ανταρκτική
Ημέρα 1η : Ρέκιαβικ- Stykkishólmur

Ομαλή η προσγείωση στο αεροδρόμιο Κεφλαβικ, ανώμαλη πάλι για ιθύνοντα νου αυτού του ταξιδιού με έναν ενοχλητικό πόνο στο αυτί κατά την προσγείωση που εξελίχθηκε σε μια ωραιότατη εκκριτική ωτίτιδα που με ταλαιπώρησε σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού και με μια πρωτόγνωρη εμπειρία με το γραφείο ενοικίασης αυτοκινήτου που είχαμε κάνει την κράτηση! Αφού άργησαν πέραν της μιας ώρας να μας παραλάβουν από το αεροδρόμιο άρχισαν τα προεόρτια νωρίς νωρίς. Μας πρότειναν/απείλησαν να προτιμήσουμε την μεικτή ασφάλεια που χρέωναν όσο η κράτηση του αυτοκινήτου γιατί η Ισλανδια είναι μια ιδιαίτερη χώρα με δύσκολους δρόμους και καιρικές συνθήκες και η πιθανότητα να έχουμε ατύχημα ήταν στο 40%!! Μαααλιστα!!! Οι ευχές τους προβλέψεις επιβεβαιώθηκαν τελικά αλλά η κούραση από τις 2 πτήσεις, η καθυστέρηση από το rent a car, οι στιχομυθίες που ακολούθησαν συν η ωταλγία μας εξοντώνουν και η άφιξη στο πρώτο διαμέρισμα που είχαμε επιλέξει ήταν ανακουφιστική τουλάχιστον !!! Κάμποσες ώρες ύπνου και πρωινό ξύπνημα για ανεφοδιασμό από τη σωτηρία αλυσίδα Bonus!! Παρένθεση μας το είχαν συστήσει από Ελλάδα και όντως μας έσωσε οικονομικά. Κάτι σαν τα ελληνικά Lidl πολύ ακριβότερα θα έλεγα. Τα ωράρια λειτουργίας δεν τα σχολιάζω!! Σε ποια άλλη χώρα ανοίγουν τα καταστήματα στις 11;;;

Αφού γεμίσαμε εφόδια και αρχίσαμε να συνηθίζουμε ο ένας τον άλλον μια και είχαμε μπροστά μας ακόμα 6 διανυκτερεύσεις ξεκινάμε για τη πρώτη ημέρα (άνευ πλάνου ) του ταξιδιού με μοναδική σιγουριά να φτάσουμε το απόγευμα στο Stykkishólmur στα βόρεια του νησιού-κράτους λίγο νοτιότερα από τα δυτικά φιόρδ που δεν καταφέραμε να επισκεφθούμε!! Οι στάσεις μόνο 2 το εθνικό πάρκο Pingvellir με το φημισμένο πρώτο κοινοβούλιο στον κόσμο και επίσης το σημείο που εφάπτονται η ευρωπαϊκη με τη βορειοαμερικανική τεκτονική πλάκα!! Νοερά όλα αυτά γιατί μόνο κάτι καταρράκτες βλέπεις όπως και σε όλη την επικράτεια!! Και στη συνέχεια στο υψηλότερο καταρράκτη της Ισλανδίας με υψόμετρο στα 198μ παρακαλώ τον Glymur!! Εντυπωσιακός αν και με αρκετό περπάτημα για να γίνει ορατός!!

Η Ισλανδια μας δίνει μια ιδέα του κρύο που θα επακολουθήσει, της περίεργης φύσης της πρωτόγνωρη για τα δικά μας δεδομένα, του περπατήματος που χρειάζεται να κανεις για να δεις κάθε πράγμα που αξίζει και τις δυσκολίες που έχει μια ομάδα 7 ατόμων να συνδυάσει τόσα πολλά πράγματα σε τόσο λίγες ώρες!!

Η διαδρομή για το Stykkishólmur γίνεται εξ´ολοκληρου στο σκοτάδι γιατί μετά τις 5:30 το φως της ημέρας μας εγκατέλειπε και η δεύτερη διανυκτέρευση είναι κοντά!! Αφού πάντως κάνουμε μια μικρή στάση για πίτσα ( ωωω ναι..) στην φανταστική τιμή των 50 € για τρεις μαργκεριτα με ένα υλικό πρόσθετο έκαστες!! Αρκετά νόστιμες να ομολογήσω !! Τα δωμάτια 2 για μια και μοναδική φορά σαν μίνι μα πολύ μίνι μεζονέτες σε μια περιοχή που επιφύλασσε μια από τις πιο όμορφες αυγές που έχουμε συναντήσει !!!

ΥΓ 1 Για την 2η ημέρα είπαμε να οργανωθούμε και να βγάλουμε πλάνο ταξιδιού και ώρες αναχώρησης/άφιξης
ΥΓ 2 Όταν συμβουλεύεστε το Google Maps στη συγκεκριμένη χώρα να προσθέτετε πάντα 1,5 με 2 ώρες για να είστε σίγουροι !!
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
895
Likes
5.431
Επόμενο Ταξίδι
Τώρα με τον κορονοϊό....
Ονειρεμένο Ταξίδι
Υπερσιβηρικός
Από την αρχή της εξιστόρησης μυρίζει περιπέτεια. Εγώ τρομάζω ήδη.
Παιδιά, δεν παίζουμε σε αυτές τις χώρες χειμωνιάτικα. Εγώ, το έχω ξαναγράψει εδώ, τόσο ψηλά γεωγραφικώς δεν πάω μέσα στο χειμώνα. Πρώτον για το κρύο και δεύτερον για το μικρόν της ημέρας.
Σε παρακαλώ, βάλε λίγο χιόνι (φωτογραφικώς) να δούμε. Έχουμε ξαναδεί από άλλους βέβαια, αλλά πάντα μας αρέσει.
 

Dina Z

Member
Μηνύματα
1.229
Likes
3.181
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ονειρεύομαι ... γενικώς!
Και στη συνέχεια στο υψηλότερο καταρράκτη της Ισλανδίας με υψόμετρο στα 198μ παρακαλώ τον Glymur!! Εντυπωσιακός αν και με αρκετό περπάτημα για να γίνει ορατός!!
Δηλαδή, για τι απόσταση μιλάμε; (είμαι Ισλανδιόπληκτη και θα έχω απορίες)

Και αν θες γράφε μας που είναι τραβηγμένη κάθε φωτογραφία. :)
Έτσι για μπορούμε να ταξιδεύουμε μαζί σου :rolleyes:
 
Μηνύματα
1.541
Likes
3.941
Και στη συνέχεια στο υψηλότερο καταρράκτη της Ισλανδίας με υψόμετρο στα 198μ παρακαλώ τον Glymur!!
Τρομερός ο Glymur, αλλά δυστυχώς για εμάς που τον αγαπάμε, ανακαλύφθηκε άλλος ψηλότερος καταρράκτης πλέον στην Ισλανδία, ο Morsarfoss, (230 μέτρα περίπου) κάπου στον παγετώνα Vatnajokul. :) Βέβαια αυτήν εκρηκτική ροή του Glymur δεν την έχει, τουλάχιστον από τις φωτό που έχω δει.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
895
Likes
5.431
Επόμενο Ταξίδι
Τώρα με τον κορονοϊό....
Ονειρεμένο Ταξίδι
Υπερσιβηρικός
Τρομερός ο Glymur, αλλά δυστυχώς για εμάς που τον αγαπάμε, ανακαλύφθηκε άλλος ψηλότερος καταρράκτης πλέον στην Ισλανδία, ο Morsarfoss, (230 μέτρα περίπου) κάπου στον παγετώνα Vatnajokul. :) Βέβαια αυτήν εκρηκτική ροή του Glymur δεν την έχει, τουλάχιστον από τις φωτό που έχω δει.
Δε μου φαίνεται και τόσο εντυπωσιακός ο Glymur. Δεν πήγα αλλά από τις φωτογραφίες που βλέπω τώρα φαίνεται μικρος σε σχεση με κάποιους άλλους. Οι οποίοι μάλιστα βρίσκονται κοντα σε δρόμο. Εντάξει, ύψος ίσως εχει αλλά όχι μεγάλη μάζα νερού. Κάνω λάθος;
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
30.883
Μηνύματα
743.286
Μέλη
35.558
Νεότερο μέλος
Katerina Mikel

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom