psilos3
Member
- Μηνύματα
- 7.095
- Likes
- 56.060
- Επόμενο Ταξίδι
- ;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αναζητείται!
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Οι πρώτες συζητήσεις στα νησιά
- Προετοιμασία & εισιτήρια
- Ημέρα του ταξιδιού
- Η πρώτη νύχτα στην Αβάνα
- Καλημέρα από Αβάνα!
- Αβάνα, ημέρα δεύτερη, η τουριστική!
- Σαν βγεις στο πηγαιμό για το Ρεμέδιος
- Σάντα Κλάρα και μετ’ εμποδίων Τρινιδάδ. Ημέρα περιπέτειας.
- Πύργος των Σκλάβων, παραλία Ancon & μια νέα φιλία!
- Σιενφουέγος, στο δρόμο με τα καβούρια
- Επιστροφή στην Αβάνα
- Ρούμι, πούρα και Αβάνα!
- Τελευταία μέρα, με «μια κάντιλακ αρχαία»
- Απολογισμός – σύνοψη
Σαν βγεις στο πηγαιμό για το Ρεμέδιος
Ξυπνήσαμε νωρίς για να πιούμε το καφέ μας, καθώς είχε έρθει η μέρα που θα ξεκινούσε η περιπλάνηση μας στα ενδότερα της χώρας. Η ευγενέστατη σπιτονοικοκυρά ήρθε στο σπίτι γύρω στις εννιά και μισή, όπου συνεννοηθήκαμε για τη φύλαξη των αποσκευών μας, μιας και τέσσερις ημέρες μετά θα επιστρέφαμε στην Αβάνα στο ίδιο σπίτι. Είναι κάτι που σας συνιστώ να κάνετε για να μη κουβαλάτε άδικα τις αποσκευές σας, ειδικά αν είναι να γυρίσετε στην Αβάνα.
Οι ιδιοκτήτες μας πήγαν με το αμάξι τους μέχρι το χώρο παραλαβής της Havanautos, ένα γραφείο με parking στην Calle 28-A e, απέναντι από ένα μεγάλο ξενοδοχείο.
Είχαμε διαβάσει ότι η ώρα παραλαβής ενδέχεται να έχει σημαντική καθυστέρηση, ωστόσο σε εμάς συνέβη κάτι πρωτόγνωρο. Παραλάβαμε το αυτοκίνητο 10 λεπτά νωρίτερα! Σίγουρα το γεγονός ότι η Irene έκανε την όλη συνεννόηση έπαιξε σημαντικό ρόλο. Όπως και να ‘χει στις 11 παρά το πρωί ήμασταν σχεδόν έτοιμοι για αναχώρηση. Είχαμε ήδη δώσει σε μετρητά τα 200 Cuc που αναφέρω πιο πάνω για εγγύηση, βάλαμε υπογραφές, και κρατήθηκαν σε φωτοτυπία τα διαβατήρια και τα διπλώματα μας.
Το αμάξι ήταν ένα GEELY, καλό για τα δεδομένα Κούβας, αλλά και τίγκα στη πατέντα όπως σύρμα στην ασφάλεια της πόρτας, ξυλόβιδες κτλ. Φυσικά γεμάτο τσαμπουκάδες και γρατζουνιές εξωτερικά οπότε δε παραλείψαμε να βγάλουμε φωτογραφίες (αν και δε μας έλεγξαν στη παράδοση). Επίσης τσεκάραμε προσεκτικά ρεζέρβα και εργαλεία. Όσοι νοικιάσετε αμάξι θεωρήστε δεδομένο ότι θα χρειαστεί μια -τουλάχιστον- φορά να αλλάξετε λάστιχο. Μιλάμε για δρόμους Κούβας, οπότε καλό είναι να είστε προετοιμασμένοι γι’ αυτό το ενδεχόμενο.
Ξεκινώντας την οδήγηση και προσπαθώντας να προσαρμοστώ στα δεδομένα της Αβάνας (τα φανάρια είναι στο επόμενο τετράγωνο απ’ αυτό που κινείσαι), κατάλαβα ότι είναι πιο σημαντικό να προσαρμοστώ στο αυτοκίνητο. Δεν έχω ξαναοδηγήσει ενοικιαζόμενο με το τιμόνι να τζογάρει τόσο πολύ, και να κουνάει τόσο. Λες και οδηγάω σκούνα με 5 μποφόρ πλευρικό άνεμο... Εδώ είμαστε.
Βγαίνοντας στην Εθνική με προορισμό τη Σάντα Κλάρα και μετά το Ρεμέδιος, το πρώτο πράγμα που συνάντησα ήταν ένα κάρο. Ναι κάρο. Στο αριστερό ρεύμα, γιατί στο δεξί είχε ποδηλάτες και πεζούς. Καλώς ήρθατε στη Κούβα! Οτι και να σας πω είναι λίγο. Θέλει προσοχή γιατί πέρα από τις τεράστιες λακκούβες, μπορείς να συναντήσεις οτιδήποτε. Από τύπους στο αριστερό ρεύμα στη νησίδα που πουλάνε κρεμμύδια και σκόρδα, μέχρι άλογα με αναβάτες, κότες ή γουρούνια να διασχίζουν το δρόμο... Απίθανη κατάσταση. Δε θα ήθελα να ξέρω πως είναι το βράδυ, γι’ αυτό όπως έχει ξαναγραφτεί σοφά, αν έχετε σκοπό να το κάνετε, αποφύγετε το.
Βάσει αυτή της πραγματικότητας λοιπόν συνεχίσαμε το δρόμο μας, έχοντας τα μάτια μας ορθάνοιχτα για το τι μπορεί να συμβεί. Και τι άλλο στη Κούβα, από αστυνομικούς ελέγχους. Συνέχεια. Σε διαδρομή 3,5 ωρών περίπου με σταμάτησαν τρεις φορές. Χωρίς κάποιο ιδιαίτερο λόγο. Να πω ότι οι πινακίδες των αυτοκινήτων προς ενοικίαση διαφέρουν σε σχέση με των Κουβανών, ξεχωρίζει δηλαδή ο τουρίστας που οδηγεί από μακριά. Τα όρια ταχύτητας τα σέβομαι γενικώς, πόσο μάλλον και στη Κούβα, οπότε ο έλεγχος περιορίστηκε στα τυπικά, δίπλωμα άντε βαριά διαβατήριο. Φυσικά είτε το άθλιο το Ελληνικό δίπλωμα το ροζ τρίπτυχο που έχουμε, είτε το πάσο, είτε το δελτίο του μπάσκετ να έδειχνα ήταν το ένα και το αυτό. Απλά κοιτούσαν φωτογραφία, χαιρετούσαν ευγενικά, κι από δω παν κι άλλοι…
Εδώ αξίζει να επισημάνω το παράδοξο των αποστάσεων στη Κούβα. Ακόμα και με το δικό σας αμάξι είναι πολύ διαφορετικές οι συνθήκες από αυτό που έχουμε συνηθίσει στη χώρα μας. Οι δρόμοι με όλα τα ευτράπελα και με τις κακές τους συνθήκες δεν είναι για πολλά γκάζια, το ίδιο και τα οχήματα. Αν κάποιος λοιπόν έχει βασιστεί στο Google maps κι έχει στο μυαλό του τις αντίστοιχες αποστάσεις στην Ελλάδα, θα απογοητευτεί. Ας υπολογίζει το διπλάσιο χρόνο για να πέφτει μέσα.
Επίσης, μιας και αναφέρθηκα σ’ αυτό, ενδείκνυται λόγω έλλειψης δικτύου δεδομένων και ίντερνετ, εφαρμογές με offline χάρτες για να κάνετε δουλειά. Το google maps με δεδομένα το ξεχνάτε σίγουρα.
Προσωπικά το μόνο που δοκίμασα ήταν το Here, πολύ αξιόπιστο και κανένα πρόβλημα στους δορυφόρους, αλλά δε δούλευε η φωνητική πλοήγηση γιατί δεν υποστηριζόταν λόγω γλώσσας (μη ισπανόφωνης) του τηλεφώνου, και δε το χα ψάξει νωρίτερα ο αφελής. Βασίστηκα λοιπόν στις οδηγίες του αγαπητού μου συνοδηγού, και χρησιμοποιούσαμε την εφαρμογή μόνο σαν «ζωντανό» χάρτη για το δρόμο.
Ευτυχώς η διαδρομή συνεχίστηκε φυσιολογικά, και βοήθησαν σημαντικά σ’ αυτό τα 2 πλαστικά σεϊκερ του φραπέ που κουβαλούσαμε μαζί μας, τα μπισκοτάκια και οι προμήθειες, αλλά και η μουσική, καθώς είχα σκεφτεί και κουβαλήσει μια μικρή θήκη με CD η οποία πραγματικά μας έσωσε. Σε τρεισήμισι σχεδόν ώρες περάσαμε έξω από το κόμβο της Σάντα Κλάρα.
Συνεχίσαμε ακόμα 40 λεπτά φτάνοντας στο προορισμό μας επιτέλους που δεν ήταν άλλος απ’ το Ρεμέδιος. Λίγο πριν κάναμε στάση για να φουλάρουμε βενζίνη, όπου δεν υπήρχε περίπτωση να βγάλω άκρη με το αυτόματο σύστημα αν δε με βοηθούσε μετά από δέκα λεπτά που κοιτούσα σαν το χαζό ο υπάλληλος του πρατηρίου. Η τιμή της βενζίνης ήταν παρόμοια με την Ελλάδα, περίπου 1,5 CUC / λίτρο.
To Remedios ήταν ο πρώτος σταθμός μας εκτός Αβάνας, και η επιλογή ήταν μετά από ψάξιμο, καθώς είχαμε διαβάσει πολύ καλά λόγια, και θέλαμε να είμαστε κοντά στη Σάντα Κλάρα αλλά όχι να μείνουμε εκεί, θέλαμε παραλία σχετικά κοντά μπας και κάνουμε καμιά βουτιά (Cayo Santa Maria), να έχουμε το Τρινιδάδ σε απόσταση ωρών, και να μη φάμε παραπάνω ώρες στο δρόμο. Ιδανική επιλογή. Παρκάραμε προσωρινά στη πλατεία για να τσεκάρουμε τα χαρτιά μας που έγραφαν την οδό της διαμονής μας.
Δυσκολευτήκαμε πάρα πολύ να βρούμε το κατάλυμα μας, αφού φάγαμε καμιά ώρα να ρωτάμε αριστερά – δεξιά και να ψάχνουμε τις οδούς και τους χάρτες, ώσπου μας «έκοψε» να πάρουμε τηλέφωνο μιας και είχαμε στη διάθεση μας το Κουβανικό αριθμό. Ο φίλος μας ο Lester, ιδιοκτήτης του ‘’Hostal Buen Viaje’’ ενός πολύ όμορφου συγκροτήματος με ενοικιαζόμενα δωμάτια, μας παρέλαβε σε 5 λεπτά και μας οδήγησε στο χώρο του που ήταν 2-3 λεπτά μακριά απ’ τη πλατεία με τα πόδια. Του έκανε ιδιαίτερη εντύπωση μόλις του είπαμε ‘’Grecia’’ καθώς ήμασταν οι δεύτεροι του μόλις Έλληνες πελάτες στα 11 χρόνια που είχε το χώρο αυτό. Η γυναίκα του μας έφερε φρέσκο παγωμένο χυμό για το καλωσόρισμα και μας κατατόπισε στο πολύ όμορφο δωμάτιο, το πιο ακριβό που πληρώσαμε στη Κούβα, κόστους 28$ τη βραδιά.
Αφού ολοκληρώσαμε με τα διαδικαστικά, συμφωνήσαμε για το πρωινό της επομένης κόστους 5 cuc το άτομο το οποίο συμφωνήσαμε να είναι έτοιμο στη τραπεζαρία στις 8 το πρωί της επομένης. Επίσης φροντίσαμε να αφήσουμε το αμάξι σε φυλασσόμενο χώρο και όχι στο δρόμο με κόστος 2 cuc τη βραδιά. Λίγο αργότερα κατάλαβα ότι ο «φυλασσόμενος χώρος» δεν ήταν τίποτα περισσότερο από την αυλή του γείτονα… Χαλάλι, είχα το κεφάλι μου ήσυχο, όχι ότι υπήρχε κάποιος λόγος άγχους βέβαια. Τέλος, αφού της ζητήσαμε να μας κλείσει ένα τραπέζι για τις 8 το βράδυ στο πιο γνωστό paladares της πόλης, πετάξαμε τα πράγματα όπως να ναι στο δωμάτιο, και βγήκαμε για τη πρώτη αναγνωριστική βόλτα (και τη πρώτη μπύρα μη ξεχνιόμαστε) στο Remedios. Διαδρομή, κούραση, και ζέστη μας είχαν αγανακτήσει… Χρειαζόμασταν μια παγωμένη Bucanero άμεσα.
Κάναμε τη βόλτα μας στα στενάκια της πόλης, και φτάσαμε στη κεντρική πλατεία που είναι αφιερωμένη στον εθνικό ήρωα και συγγραφέα Χοσέ Μαρτί. Χαρακτηριστικό αξιοθέατο οι δύο καθολικές εκκλησίες η μία απέναντι από την άλλη. Λέω και γράφω τη λέξη «πόλη» καθώς πληροφορήθηκα ότι ο πληθυσμός είναι κοντά στις 45.000 κατοίκους, ωστόσο εμάς το μόνο που μας έδωσε ήταν η αίσθηση του χωριού. Παντού κόσμος με ποδήλατα, κάρα, παιδάκια να παίζουν στο δρόμο, άνθρωποι να κάθονται στις αυλές τους χαμογελαστοί, ελάχιστα αυτοκίνητα και θόρυβος. Γενικά μια πολύ ωραία και αυθεντική εικόνα.
Ξαποστάσαμε ένα μισάωρο στη πλατεία, και γυρίσαμε στο δωμάτιο να κάνουμε ένα μπάνιο και να ετοιμαστούμε για το φαγητό μας, το πρώτο «καλό» γεύμα στη Κούβα. Βγήκαμε και κάναμε μια βόλτα και από την άλλη μεριά, όπου υπάρχουν μερικά καταστήματα – σπίτια με σουβενίρ. Πρώτη φορά άκουσα για την ανταλλακτική οικονομία του τύπου δώσε μου το μπλουζάκι που φοράς και πάρε 3 μαγνητάκια κι ένα ζωγραφιστό πιάτο. Να και κάτι καινούριο.
Προχωρήσαμε ως το άγαλμα της δημοκρατίας, ένα σύμβολο της απελευθέρωσης της Κούβας από τον αποικιακό ζυγό, και φτάσαμε ξανά στη πλατεία της πόλης για να πάμε στο «Paloma» το πολύ ωραίο paladares που σας ανέφερα.
Μου άρεσε πολύ το στυλ, καθώς ήταν η πρώτη φορά που πηγαίναμε σε τέτοιο χώρο. Σαν ένα παλιό αρχοντικό που μαγείρευε στη κουζίνα του και σέρβιρε στο σαλόνι του. Από τα εξαιρετικά πιάτα που διέθετε, διαλέξαμε τηγανιτή μπανάνα, που μας φάνηκε σαν πατάτα, φασόλια με καστανό ρύζι, ένα πιάτο σήμα κατατεθέν της εκδρομής που δε θα με πείραζε να το τρώω και κάθε μέρα στο σπίτι μου, και κοτόπουλο τηγανιτό. Φάγαμε με τη συνοδεία λευκού ρουμιού, το οποίο φυσικά και συνδυάζεται εξαιρετικά με το φαγητό. Μείναμε απόλυτα ευχαριστημένοι από τις επιλογές μας.
Βγαίνοντας κάναμε ένα στοπ στο διπλανό ακριβώς μπαρ για ένα ποτό, αλλά ήταν πολύ ήσυχο και δε μας τράβηξε. Κανένα πρόβλημα, τη νύχτα μπορούμε να τη φτιάξουμε μόνοι μας παντού άλλωστε. Όπως κάναμε το περασμένο Αύγουστο στο Αγαθονήσι, κάναμε και το Μάρτιο στο Ρεμέδιος. Μπουκαλάκι ρούμι, πούρο, μουσική και άραγμα στη πλατεία του χωριού. Τι καλύτερο;
Ούτε η βροχή που μας έπιασε σε κάποια φάση ήταν ικανή να μας χαλάσει τη διάθεση. Για κανένα λόγο, ήμασταν στην άλλη άκρη του κόσμου, στο ταξίδι της ζωής μας. Βρήκαμε την ευκαιρία για ένα ποτάκι ακόμα μέχρι να κοπάσει, ώστε να επιστρέψουμε για ύπνο γεμάτοι από ικανοποίηση για ακόμη μια μέρα. Εξάλλου η επόμενη ήταν επίσης σημαντική.
Ξυπνήσαμε νωρίς για να πιούμε το καφέ μας, καθώς είχε έρθει η μέρα που θα ξεκινούσε η περιπλάνηση μας στα ενδότερα της χώρας. Η ευγενέστατη σπιτονοικοκυρά ήρθε στο σπίτι γύρω στις εννιά και μισή, όπου συνεννοηθήκαμε για τη φύλαξη των αποσκευών μας, μιας και τέσσερις ημέρες μετά θα επιστρέφαμε στην Αβάνα στο ίδιο σπίτι. Είναι κάτι που σας συνιστώ να κάνετε για να μη κουβαλάτε άδικα τις αποσκευές σας, ειδικά αν είναι να γυρίσετε στην Αβάνα.
Οι ιδιοκτήτες μας πήγαν με το αμάξι τους μέχρι το χώρο παραλαβής της Havanautos, ένα γραφείο με parking στην Calle 28-A e, απέναντι από ένα μεγάλο ξενοδοχείο.
Είχαμε διαβάσει ότι η ώρα παραλαβής ενδέχεται να έχει σημαντική καθυστέρηση, ωστόσο σε εμάς συνέβη κάτι πρωτόγνωρο. Παραλάβαμε το αυτοκίνητο 10 λεπτά νωρίτερα! Σίγουρα το γεγονός ότι η Irene έκανε την όλη συνεννόηση έπαιξε σημαντικό ρόλο. Όπως και να ‘χει στις 11 παρά το πρωί ήμασταν σχεδόν έτοιμοι για αναχώρηση. Είχαμε ήδη δώσει σε μετρητά τα 200 Cuc που αναφέρω πιο πάνω για εγγύηση, βάλαμε υπογραφές, και κρατήθηκαν σε φωτοτυπία τα διαβατήρια και τα διπλώματα μας.
Το αμάξι ήταν ένα GEELY, καλό για τα δεδομένα Κούβας, αλλά και τίγκα στη πατέντα όπως σύρμα στην ασφάλεια της πόρτας, ξυλόβιδες κτλ. Φυσικά γεμάτο τσαμπουκάδες και γρατζουνιές εξωτερικά οπότε δε παραλείψαμε να βγάλουμε φωτογραφίες (αν και δε μας έλεγξαν στη παράδοση). Επίσης τσεκάραμε προσεκτικά ρεζέρβα και εργαλεία. Όσοι νοικιάσετε αμάξι θεωρήστε δεδομένο ότι θα χρειαστεί μια -τουλάχιστον- φορά να αλλάξετε λάστιχο. Μιλάμε για δρόμους Κούβας, οπότε καλό είναι να είστε προετοιμασμένοι γι’ αυτό το ενδεχόμενο.
Ξεκινώντας την οδήγηση και προσπαθώντας να προσαρμοστώ στα δεδομένα της Αβάνας (τα φανάρια είναι στο επόμενο τετράγωνο απ’ αυτό που κινείσαι), κατάλαβα ότι είναι πιο σημαντικό να προσαρμοστώ στο αυτοκίνητο. Δεν έχω ξαναοδηγήσει ενοικιαζόμενο με το τιμόνι να τζογάρει τόσο πολύ, και να κουνάει τόσο. Λες και οδηγάω σκούνα με 5 μποφόρ πλευρικό άνεμο... Εδώ είμαστε.
Βγαίνοντας στην Εθνική με προορισμό τη Σάντα Κλάρα και μετά το Ρεμέδιος, το πρώτο πράγμα που συνάντησα ήταν ένα κάρο. Ναι κάρο. Στο αριστερό ρεύμα, γιατί στο δεξί είχε ποδηλάτες και πεζούς. Καλώς ήρθατε στη Κούβα! Οτι και να σας πω είναι λίγο. Θέλει προσοχή γιατί πέρα από τις τεράστιες λακκούβες, μπορείς να συναντήσεις οτιδήποτε. Από τύπους στο αριστερό ρεύμα στη νησίδα που πουλάνε κρεμμύδια και σκόρδα, μέχρι άλογα με αναβάτες, κότες ή γουρούνια να διασχίζουν το δρόμο... Απίθανη κατάσταση. Δε θα ήθελα να ξέρω πως είναι το βράδυ, γι’ αυτό όπως έχει ξαναγραφτεί σοφά, αν έχετε σκοπό να το κάνετε, αποφύγετε το.
Βάσει αυτή της πραγματικότητας λοιπόν συνεχίσαμε το δρόμο μας, έχοντας τα μάτια μας ορθάνοιχτα για το τι μπορεί να συμβεί. Και τι άλλο στη Κούβα, από αστυνομικούς ελέγχους. Συνέχεια. Σε διαδρομή 3,5 ωρών περίπου με σταμάτησαν τρεις φορές. Χωρίς κάποιο ιδιαίτερο λόγο. Να πω ότι οι πινακίδες των αυτοκινήτων προς ενοικίαση διαφέρουν σε σχέση με των Κουβανών, ξεχωρίζει δηλαδή ο τουρίστας που οδηγεί από μακριά. Τα όρια ταχύτητας τα σέβομαι γενικώς, πόσο μάλλον και στη Κούβα, οπότε ο έλεγχος περιορίστηκε στα τυπικά, δίπλωμα άντε βαριά διαβατήριο. Φυσικά είτε το άθλιο το Ελληνικό δίπλωμα το ροζ τρίπτυχο που έχουμε, είτε το πάσο, είτε το δελτίο του μπάσκετ να έδειχνα ήταν το ένα και το αυτό. Απλά κοιτούσαν φωτογραφία, χαιρετούσαν ευγενικά, κι από δω παν κι άλλοι…
Εδώ αξίζει να επισημάνω το παράδοξο των αποστάσεων στη Κούβα. Ακόμα και με το δικό σας αμάξι είναι πολύ διαφορετικές οι συνθήκες από αυτό που έχουμε συνηθίσει στη χώρα μας. Οι δρόμοι με όλα τα ευτράπελα και με τις κακές τους συνθήκες δεν είναι για πολλά γκάζια, το ίδιο και τα οχήματα. Αν κάποιος λοιπόν έχει βασιστεί στο Google maps κι έχει στο μυαλό του τις αντίστοιχες αποστάσεις στην Ελλάδα, θα απογοητευτεί. Ας υπολογίζει το διπλάσιο χρόνο για να πέφτει μέσα.
Επίσης, μιας και αναφέρθηκα σ’ αυτό, ενδείκνυται λόγω έλλειψης δικτύου δεδομένων και ίντερνετ, εφαρμογές με offline χάρτες για να κάνετε δουλειά. Το google maps με δεδομένα το ξεχνάτε σίγουρα.
Προσωπικά το μόνο που δοκίμασα ήταν το Here, πολύ αξιόπιστο και κανένα πρόβλημα στους δορυφόρους, αλλά δε δούλευε η φωνητική πλοήγηση γιατί δεν υποστηριζόταν λόγω γλώσσας (μη ισπανόφωνης) του τηλεφώνου, και δε το χα ψάξει νωρίτερα ο αφελής. Βασίστηκα λοιπόν στις οδηγίες του αγαπητού μου συνοδηγού, και χρησιμοποιούσαμε την εφαρμογή μόνο σαν «ζωντανό» χάρτη για το δρόμο.
Ευτυχώς η διαδρομή συνεχίστηκε φυσιολογικά, και βοήθησαν σημαντικά σ’ αυτό τα 2 πλαστικά σεϊκερ του φραπέ που κουβαλούσαμε μαζί μας, τα μπισκοτάκια και οι προμήθειες, αλλά και η μουσική, καθώς είχα σκεφτεί και κουβαλήσει μια μικρή θήκη με CD η οποία πραγματικά μας έσωσε. Σε τρεισήμισι σχεδόν ώρες περάσαμε έξω από το κόμβο της Σάντα Κλάρα.
Συνεχίσαμε ακόμα 40 λεπτά φτάνοντας στο προορισμό μας επιτέλους που δεν ήταν άλλος απ’ το Ρεμέδιος. Λίγο πριν κάναμε στάση για να φουλάρουμε βενζίνη, όπου δεν υπήρχε περίπτωση να βγάλω άκρη με το αυτόματο σύστημα αν δε με βοηθούσε μετά από δέκα λεπτά που κοιτούσα σαν το χαζό ο υπάλληλος του πρατηρίου. Η τιμή της βενζίνης ήταν παρόμοια με την Ελλάδα, περίπου 1,5 CUC / λίτρο.
To Remedios ήταν ο πρώτος σταθμός μας εκτός Αβάνας, και η επιλογή ήταν μετά από ψάξιμο, καθώς είχαμε διαβάσει πολύ καλά λόγια, και θέλαμε να είμαστε κοντά στη Σάντα Κλάρα αλλά όχι να μείνουμε εκεί, θέλαμε παραλία σχετικά κοντά μπας και κάνουμε καμιά βουτιά (Cayo Santa Maria), να έχουμε το Τρινιδάδ σε απόσταση ωρών, και να μη φάμε παραπάνω ώρες στο δρόμο. Ιδανική επιλογή. Παρκάραμε προσωρινά στη πλατεία για να τσεκάρουμε τα χαρτιά μας που έγραφαν την οδό της διαμονής μας.
Δυσκολευτήκαμε πάρα πολύ να βρούμε το κατάλυμα μας, αφού φάγαμε καμιά ώρα να ρωτάμε αριστερά – δεξιά και να ψάχνουμε τις οδούς και τους χάρτες, ώσπου μας «έκοψε» να πάρουμε τηλέφωνο μιας και είχαμε στη διάθεση μας το Κουβανικό αριθμό. Ο φίλος μας ο Lester, ιδιοκτήτης του ‘’Hostal Buen Viaje’’ ενός πολύ όμορφου συγκροτήματος με ενοικιαζόμενα δωμάτια, μας παρέλαβε σε 5 λεπτά και μας οδήγησε στο χώρο του που ήταν 2-3 λεπτά μακριά απ’ τη πλατεία με τα πόδια. Του έκανε ιδιαίτερη εντύπωση μόλις του είπαμε ‘’Grecia’’ καθώς ήμασταν οι δεύτεροι του μόλις Έλληνες πελάτες στα 11 χρόνια που είχε το χώρο αυτό. Η γυναίκα του μας έφερε φρέσκο παγωμένο χυμό για το καλωσόρισμα και μας κατατόπισε στο πολύ όμορφο δωμάτιο, το πιο ακριβό που πληρώσαμε στη Κούβα, κόστους 28$ τη βραδιά.
Αφού ολοκληρώσαμε με τα διαδικαστικά, συμφωνήσαμε για το πρωινό της επομένης κόστους 5 cuc το άτομο το οποίο συμφωνήσαμε να είναι έτοιμο στη τραπεζαρία στις 8 το πρωί της επομένης. Επίσης φροντίσαμε να αφήσουμε το αμάξι σε φυλασσόμενο χώρο και όχι στο δρόμο με κόστος 2 cuc τη βραδιά. Λίγο αργότερα κατάλαβα ότι ο «φυλασσόμενος χώρος» δεν ήταν τίποτα περισσότερο από την αυλή του γείτονα… Χαλάλι, είχα το κεφάλι μου ήσυχο, όχι ότι υπήρχε κάποιος λόγος άγχους βέβαια. Τέλος, αφού της ζητήσαμε να μας κλείσει ένα τραπέζι για τις 8 το βράδυ στο πιο γνωστό paladares της πόλης, πετάξαμε τα πράγματα όπως να ναι στο δωμάτιο, και βγήκαμε για τη πρώτη αναγνωριστική βόλτα (και τη πρώτη μπύρα μη ξεχνιόμαστε) στο Remedios. Διαδρομή, κούραση, και ζέστη μας είχαν αγανακτήσει… Χρειαζόμασταν μια παγωμένη Bucanero άμεσα.
Κάναμε τη βόλτα μας στα στενάκια της πόλης, και φτάσαμε στη κεντρική πλατεία που είναι αφιερωμένη στον εθνικό ήρωα και συγγραφέα Χοσέ Μαρτί. Χαρακτηριστικό αξιοθέατο οι δύο καθολικές εκκλησίες η μία απέναντι από την άλλη. Λέω και γράφω τη λέξη «πόλη» καθώς πληροφορήθηκα ότι ο πληθυσμός είναι κοντά στις 45.000 κατοίκους, ωστόσο εμάς το μόνο που μας έδωσε ήταν η αίσθηση του χωριού. Παντού κόσμος με ποδήλατα, κάρα, παιδάκια να παίζουν στο δρόμο, άνθρωποι να κάθονται στις αυλές τους χαμογελαστοί, ελάχιστα αυτοκίνητα και θόρυβος. Γενικά μια πολύ ωραία και αυθεντική εικόνα.
Ξαποστάσαμε ένα μισάωρο στη πλατεία, και γυρίσαμε στο δωμάτιο να κάνουμε ένα μπάνιο και να ετοιμαστούμε για το φαγητό μας, το πρώτο «καλό» γεύμα στη Κούβα. Βγήκαμε και κάναμε μια βόλτα και από την άλλη μεριά, όπου υπάρχουν μερικά καταστήματα – σπίτια με σουβενίρ. Πρώτη φορά άκουσα για την ανταλλακτική οικονομία του τύπου δώσε μου το μπλουζάκι που φοράς και πάρε 3 μαγνητάκια κι ένα ζωγραφιστό πιάτο. Να και κάτι καινούριο.

Προχωρήσαμε ως το άγαλμα της δημοκρατίας, ένα σύμβολο της απελευθέρωσης της Κούβας από τον αποικιακό ζυγό, και φτάσαμε ξανά στη πλατεία της πόλης για να πάμε στο «Paloma» το πολύ ωραίο paladares που σας ανέφερα.
Μου άρεσε πολύ το στυλ, καθώς ήταν η πρώτη φορά που πηγαίναμε σε τέτοιο χώρο. Σαν ένα παλιό αρχοντικό που μαγείρευε στη κουζίνα του και σέρβιρε στο σαλόνι του. Από τα εξαιρετικά πιάτα που διέθετε, διαλέξαμε τηγανιτή μπανάνα, που μας φάνηκε σαν πατάτα, φασόλια με καστανό ρύζι, ένα πιάτο σήμα κατατεθέν της εκδρομής που δε θα με πείραζε να το τρώω και κάθε μέρα στο σπίτι μου, και κοτόπουλο τηγανιτό. Φάγαμε με τη συνοδεία λευκού ρουμιού, το οποίο φυσικά και συνδυάζεται εξαιρετικά με το φαγητό. Μείναμε απόλυτα ευχαριστημένοι από τις επιλογές μας.
Βγαίνοντας κάναμε ένα στοπ στο διπλανό ακριβώς μπαρ για ένα ποτό, αλλά ήταν πολύ ήσυχο και δε μας τράβηξε. Κανένα πρόβλημα, τη νύχτα μπορούμε να τη φτιάξουμε μόνοι μας παντού άλλωστε. Όπως κάναμε το περασμένο Αύγουστο στο Αγαθονήσι, κάναμε και το Μάρτιο στο Ρεμέδιος. Μπουκαλάκι ρούμι, πούρο, μουσική και άραγμα στη πλατεία του χωριού. Τι καλύτερο;
Ούτε η βροχή που μας έπιασε σε κάποια φάση ήταν ικανή να μας χαλάσει τη διάθεση. Για κανένα λόγο, ήμασταν στην άλλη άκρη του κόσμου, στο ταξίδι της ζωής μας. Βρήκαμε την ευκαιρία για ένα ποτάκι ακόμα μέχρι να κοπάσει, ώστε να επιστρέψουμε για ύπνο γεμάτοι από ικανοποίηση για ακόμη μια μέρα. Εξάλλου η επόμενη ήταν επίσης σημαντική.
Last edited: