underwater
Member
- Μηνύματα
- 2.902
- Likes
- 13.508
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ανταρκτική
Άφιξη
Ο έλεγχος διαβατηρίων στο αεροδρόμιο της Φεζ ήταν αρκετά χρονοβόρος. Μια τεράστια ουρά, λίγα γκισέ, αρκετό στριμωξίδι, αλλά με τα πολλά τα καταφέραμε. Ο καιρός γλυκός, καμία σχέση με την ψύχρα και τις καταιγίδες του Bergamo από όπου είχαμε αναχωρήσει. Όμορφο απόγευμα (ή μάλλον βραδάκι-Νοέμβρης γαρ και στις 7.30 είχε ήδη νυχτώσει). Μετά από μια σύντομη γύρα για να βρούμε την αφετηρία των λεωφορείων (θέλαμε να πάρουμε για το cult της υπόθεσης) κι αφού διαπιστώσαμε ότι εκείνα υπολειτουργούσαν, μπήκαμε σε ένα ταξί κατευθυνόμενοι προς τα ενδότερα. Ομολογώ ότι είχα ήδη αρχίσει να ενθουσιάζομαι!
Ο δρόμος που διασχίσαμε τυπικός βορειοαφρικάνικος, σε επίπεδο φύσης και στυλ μου θύμισε πολύ Τυνησία, αλλά και Αίγυπτο. Μπαίνοντας μέσα στη Φεζ δεν πολυτρελάθηκα, μου έβγαλε μια μιζέρια. Όμως εμείς δεν είχαμε σαν προορισμό το κέντρο της, αλλά τη δαιδαλώδη μεδίνα της! Γίνεται ταξίδι στο Μαρόκο χωρίς διαμονή σε παραδοσιακό νταρ ή ριάντ;
Ο οδηγός δεν το είχε πολύ με τα αγγλικά, αλλά μια άκρη την βγάλαμε. Του δείξαμε σε ποιά πύλη θα έπρεπε να μας αφήσει και του ζητήσαμε να τηλ. στον υπεύθυνο του νταρ που θα μέναμε, για να ερχόταν να μας παραλάβει (ευγενική κίνηση του καταλύματος, καθότι είναι πρακτικά αδύνατο να βρεις από μόνος σου το νταρ σε αυτόν τον λαβύρινθο). Έτσι κι έγινε! Φτάσαμε στην πύλη Bab R'Cif, όπου μας περίμενε ο συμπαθέστατος χαμογελαστός Άχμεντ. Καλωσόρισμα, συστάσεις και βουρ για το δωμάτιο!
Μπήκαμε λοιπόν στη μεδίνα, με τον Άχμεντ να μας λέει ότι η διαδρομή είναι πολύ απλή αν βάλεις σημάδια και να ξεκινά να προχωρά μπροστά μες στην τρελή χαρά! Ανεβαίνει ευθεία, μετά στρίβει δεξιά, μετά αριστερά, μετά πάλι δεξιά και όλο ευθεία, έπειτα πιάνει μια ανηφορίτσα και ξαναστρίβει δεξιά κι εκεί εγώ ήδη χάνω κάθε μα κάθε έννοια προσανατολισμού (ευτυχώς ο συνταξιδιώτης μου το έχει με αυτά!). Τα δρομάκια θεόστενα. Τα περισσότερα μαγαζάκια έκλειναν εκείνη την ώρα, έτσι όλα μου φαίνονταν απλά ίδια! Μου έγινε εντελώς σαφές, δεν είναι ευφυολόγημα όταν λένε ότι η μεδίνα της Φεζ είναι ένας λαβύρινθος! Όντως είναι!
Σε κάποιο σημείο τα πράγματα έγιναν ευκολότερα. Περάσαμε κάτω από ένα ξύλο και ο Άχμεντ μας ενημέρωσε ότι μπήκαμε σε "ιερή περιοχή". Μετά από λίγα ακόμα δεξιά-αριστερά (να μην επαναλαμβάνομαι) φτάσαμε έξω από ένα μεγάλο εντυπωσιακό τζαμί. Άμεσα ενημερωθήκαμε ότι δεν είναι ακριβώς τζαμί, αλλά μαυσωλείο. Πρόκειται για το Zaouia Moulay Idriss II, τον ιερότερο ναό της Φεζ, χτισμένο μεταξύ 1717-1824. Η είσοδος σε μη-μουσουλμάνους απαγορεύεται, έτσι τις επόμενες ημέρες θα είχαμε την ευκαιρία να τον θαυμάσουμε μόνο απέξω. Τα ξύλα που καθορίζουν την "ιερή περιοχή" παλιότερα λειτουργούσαν ως νοερό εμπόδιο για χριστιανούς, εβραίους και γαϊδούρια! Μέσα στους αιώνες όμως άλλαξαν τα πράγματα-εμείς, παρότι προερχόμενοι από χριστιανική χώρα, όχι μόνο διασχίσαμε τα δρομάκια γύρω από το μαυσωλείο, αλλά μείναμε και σε ένα νταρ εντός αυτού του "απαγορευμένου" σημείου της μεδίνας.
Δύο βήματα από το Moulay Idriss, μέσα σε ένα σκοτεινό δρομάκι, ήταν η είσοδος του Dar Sienna όπου μείναμε. Μπήκαμε στο υπέροχο και μοσχοβολιστό νταρ κι αφού ανεβήκαμε 2-3 ορόφους με πολύ στενά κι απότομα σκαλιά, καθίσαμε στο σαλόνι. Ομολογώ ότι είχα εντυπωσιαστεί! Ήταν ένα από αυτά τα κλασικά μαροκινά σπίτια με το αίθριο, τα πλακάκια και τις περίτεχνες διακοσμήσεις όπου πάντα με συγκινούσαν. Μάλιστα έμαθα τη διαφορά μεταξύ ριάντ και νταρ. Εμείς μπορεί να τα λέμε όλα ριάντ, αλλά στην πραγματικότητα αυτή είναι η ονομασία όσων έχουν εσωτερικό κήπο. Τα υπόλοιπα με το απλό αίθριο είναι τα νταρ.
Γενικώς μείναμε πολύ ικανοποιημένοι από το νταρ μας, στο οποίο περάσαμε 3 βράδια. Πανέμορφος χώρος με διακριτική πολυτέλεια, πολύ καθαρό, με εξαιρετικό προσωπικό, πεντανόστιμο πρωινό, απίστευτη περιποίηση και μια υπέροχη ταράτσα με εξαιρετική θέα στη μεδίνα, καθώς πρόκειται για ένα από τα ψηλότερα κτίριά της. Περάσαμε πολλές όμορφες στιγμές εκεί. Στα μείον κάποια μικρά προβλήματα συντήρησης και η έλλειψη επαρκούς ζεστού νερού.
Το check-in κράτησε κάμποση ώρα και μου έκανε εντύπωση, στην πορεία όμως κατάλαβα ότι αυτό είναι το σύνηθες στο Μαρόκο. Σε όλα τα καταλύματα μας έβαλαν να συμπληρώσουμε μια φόρμα παρόμοια με εκείνη της εισόδου στη χώρα, ενώ όλοι ζητούσαν τον αριθμό που μας είχαν δώσει στο αεροδρόμιο σφραγίζοντας το διαβατήριο. Πολύ τυπικότητα.
Λίγη ώρα μετά ξεκινήσαμε και για ένα κοντινό εστιατόριο, το οποίο μας πρότεινε ο Άχμεντ σαν καλή εναλλακτική, χωρίς να απομακρυνθούμε και ενδεχομένως χαθούμε. Το όνομά του Sekaya. Κι αυτό παραδοσιακό, κι εκεί ανεβήκαμε κάμποσες σκάλες, φτάνοντας σε μια υπέροχη ταράτσα με όλη τη μεδίνα πιάτο. Λίγος κόσμος, κυρίως ξένοι. Στο background μαροκινή μουσική. Φάγαμε νοστιμότατο φαγητό-σαλάτα βραστών λαχανικών, ταζίν και pastilla (πίτα με κοτόπουλο, ξηρούς καρπούς, ζάχαρη και κανέλλα). Αλκόολ δεν ήπιαμε (δεν είχε άλλωστε), μας μέθυσαν όμως οι ήχοι, οι μυρωδιές και το γλυκό αεράκι εκείνης της υπέροχης αραβικής νύχτας. Απίστευτη ευφορία!
Και μεγάλη αδημονία για την πρωινή όψη της μεδίνας! Εμείς την είδαμε ψιλοάδεια, ήσυχη, χωρίς πολύ κόσμο. Πώς θα ήταν άραγε το πρωί;
Ο έλεγχος διαβατηρίων στο αεροδρόμιο της Φεζ ήταν αρκετά χρονοβόρος. Μια τεράστια ουρά, λίγα γκισέ, αρκετό στριμωξίδι, αλλά με τα πολλά τα καταφέραμε. Ο καιρός γλυκός, καμία σχέση με την ψύχρα και τις καταιγίδες του Bergamo από όπου είχαμε αναχωρήσει. Όμορφο απόγευμα (ή μάλλον βραδάκι-Νοέμβρης γαρ και στις 7.30 είχε ήδη νυχτώσει). Μετά από μια σύντομη γύρα για να βρούμε την αφετηρία των λεωφορείων (θέλαμε να πάρουμε για το cult της υπόθεσης) κι αφού διαπιστώσαμε ότι εκείνα υπολειτουργούσαν, μπήκαμε σε ένα ταξί κατευθυνόμενοι προς τα ενδότερα. Ομολογώ ότι είχα ήδη αρχίσει να ενθουσιάζομαι!
Ο δρόμος που διασχίσαμε τυπικός βορειοαφρικάνικος, σε επίπεδο φύσης και στυλ μου θύμισε πολύ Τυνησία, αλλά και Αίγυπτο. Μπαίνοντας μέσα στη Φεζ δεν πολυτρελάθηκα, μου έβγαλε μια μιζέρια. Όμως εμείς δεν είχαμε σαν προορισμό το κέντρο της, αλλά τη δαιδαλώδη μεδίνα της! Γίνεται ταξίδι στο Μαρόκο χωρίς διαμονή σε παραδοσιακό νταρ ή ριάντ;
Ο οδηγός δεν το είχε πολύ με τα αγγλικά, αλλά μια άκρη την βγάλαμε. Του δείξαμε σε ποιά πύλη θα έπρεπε να μας αφήσει και του ζητήσαμε να τηλ. στον υπεύθυνο του νταρ που θα μέναμε, για να ερχόταν να μας παραλάβει (ευγενική κίνηση του καταλύματος, καθότι είναι πρακτικά αδύνατο να βρεις από μόνος σου το νταρ σε αυτόν τον λαβύρινθο). Έτσι κι έγινε! Φτάσαμε στην πύλη Bab R'Cif, όπου μας περίμενε ο συμπαθέστατος χαμογελαστός Άχμεντ. Καλωσόρισμα, συστάσεις και βουρ για το δωμάτιο!
Μπήκαμε λοιπόν στη μεδίνα, με τον Άχμεντ να μας λέει ότι η διαδρομή είναι πολύ απλή αν βάλεις σημάδια και να ξεκινά να προχωρά μπροστά μες στην τρελή χαρά! Ανεβαίνει ευθεία, μετά στρίβει δεξιά, μετά αριστερά, μετά πάλι δεξιά και όλο ευθεία, έπειτα πιάνει μια ανηφορίτσα και ξαναστρίβει δεξιά κι εκεί εγώ ήδη χάνω κάθε μα κάθε έννοια προσανατολισμού (ευτυχώς ο συνταξιδιώτης μου το έχει με αυτά!). Τα δρομάκια θεόστενα. Τα περισσότερα μαγαζάκια έκλειναν εκείνη την ώρα, έτσι όλα μου φαίνονταν απλά ίδια! Μου έγινε εντελώς σαφές, δεν είναι ευφυολόγημα όταν λένε ότι η μεδίνα της Φεζ είναι ένας λαβύρινθος! Όντως είναι!
Σε κάποιο σημείο τα πράγματα έγιναν ευκολότερα. Περάσαμε κάτω από ένα ξύλο και ο Άχμεντ μας ενημέρωσε ότι μπήκαμε σε "ιερή περιοχή". Μετά από λίγα ακόμα δεξιά-αριστερά (να μην επαναλαμβάνομαι) φτάσαμε έξω από ένα μεγάλο εντυπωσιακό τζαμί. Άμεσα ενημερωθήκαμε ότι δεν είναι ακριβώς τζαμί, αλλά μαυσωλείο. Πρόκειται για το Zaouia Moulay Idriss II, τον ιερότερο ναό της Φεζ, χτισμένο μεταξύ 1717-1824. Η είσοδος σε μη-μουσουλμάνους απαγορεύεται, έτσι τις επόμενες ημέρες θα είχαμε την ευκαιρία να τον θαυμάσουμε μόνο απέξω. Τα ξύλα που καθορίζουν την "ιερή περιοχή" παλιότερα λειτουργούσαν ως νοερό εμπόδιο για χριστιανούς, εβραίους και γαϊδούρια! Μέσα στους αιώνες όμως άλλαξαν τα πράγματα-εμείς, παρότι προερχόμενοι από χριστιανική χώρα, όχι μόνο διασχίσαμε τα δρομάκια γύρω από το μαυσωλείο, αλλά μείναμε και σε ένα νταρ εντός αυτού του "απαγορευμένου" σημείου της μεδίνας.
Δύο βήματα από το Moulay Idriss, μέσα σε ένα σκοτεινό δρομάκι, ήταν η είσοδος του Dar Sienna όπου μείναμε. Μπήκαμε στο υπέροχο και μοσχοβολιστό νταρ κι αφού ανεβήκαμε 2-3 ορόφους με πολύ στενά κι απότομα σκαλιά, καθίσαμε στο σαλόνι. Ομολογώ ότι είχα εντυπωσιαστεί! Ήταν ένα από αυτά τα κλασικά μαροκινά σπίτια με το αίθριο, τα πλακάκια και τις περίτεχνες διακοσμήσεις όπου πάντα με συγκινούσαν. Μάλιστα έμαθα τη διαφορά μεταξύ ριάντ και νταρ. Εμείς μπορεί να τα λέμε όλα ριάντ, αλλά στην πραγματικότητα αυτή είναι η ονομασία όσων έχουν εσωτερικό κήπο. Τα υπόλοιπα με το απλό αίθριο είναι τα νταρ.
Γενικώς μείναμε πολύ ικανοποιημένοι από το νταρ μας, στο οποίο περάσαμε 3 βράδια. Πανέμορφος χώρος με διακριτική πολυτέλεια, πολύ καθαρό, με εξαιρετικό προσωπικό, πεντανόστιμο πρωινό, απίστευτη περιποίηση και μια υπέροχη ταράτσα με εξαιρετική θέα στη μεδίνα, καθώς πρόκειται για ένα από τα ψηλότερα κτίριά της. Περάσαμε πολλές όμορφες στιγμές εκεί. Στα μείον κάποια μικρά προβλήματα συντήρησης και η έλλειψη επαρκούς ζεστού νερού.
Το check-in κράτησε κάμποση ώρα και μου έκανε εντύπωση, στην πορεία όμως κατάλαβα ότι αυτό είναι το σύνηθες στο Μαρόκο. Σε όλα τα καταλύματα μας έβαλαν να συμπληρώσουμε μια φόρμα παρόμοια με εκείνη της εισόδου στη χώρα, ενώ όλοι ζητούσαν τον αριθμό που μας είχαν δώσει στο αεροδρόμιο σφραγίζοντας το διαβατήριο. Πολύ τυπικότητα.
Λίγη ώρα μετά ξεκινήσαμε και για ένα κοντινό εστιατόριο, το οποίο μας πρότεινε ο Άχμεντ σαν καλή εναλλακτική, χωρίς να απομακρυνθούμε και ενδεχομένως χαθούμε. Το όνομά του Sekaya. Κι αυτό παραδοσιακό, κι εκεί ανεβήκαμε κάμποσες σκάλες, φτάνοντας σε μια υπέροχη ταράτσα με όλη τη μεδίνα πιάτο. Λίγος κόσμος, κυρίως ξένοι. Στο background μαροκινή μουσική. Φάγαμε νοστιμότατο φαγητό-σαλάτα βραστών λαχανικών, ταζίν και pastilla (πίτα με κοτόπουλο, ξηρούς καρπούς, ζάχαρη και κανέλλα). Αλκόολ δεν ήπιαμε (δεν είχε άλλωστε), μας μέθυσαν όμως οι ήχοι, οι μυρωδιές και το γλυκό αεράκι εκείνης της υπέροχης αραβικής νύχτας. Απίστευτη ευφορία!
Και μεγάλη αδημονία για την πρωινή όψη της μεδίνας! Εμείς την είδαμε ψιλοάδεια, ήσυχη, χωρίς πολύ κόσμο. Πώς θα ήταν άραγε το πρωί;
Attachments
-
130,8 KB Προβολές: 3
Last edited by a moderator: