underwater
Member
- Μηνύματα
- 2.902
- Likes
- 13.508
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ανταρκτική
Περισσότερη Φεζ
Η επόμενη ημέρα ξεκίνησε και πάλι με ένα υπέροχο πρωινό. Ο καιρός καλός. Η χθεσινή βροχή είχε καθαρίσει την ατμόσφαιρα και τα χαλαρά συννεφάκια έδιναν μια γοητεία στη μεδίνα, έτσι όπως την χαζεύαμε από ψηλά καθισμένοι στην ταράτσα του νταρ.Πρωινές αμπελοφιλοσοφίες με τον Άχμεντ και ένα ζευγάρι Γάλλων που έμενε κι αυτό στο ίδιο κατάλυμα και έτοιμοι για τη συνέχεια της περιήγησής μας στην Φεζ.

Η μεδίνα πολύβουη όπως πάντα, ζούσε στους ρυθμούς της. Εμείς όμως είχαμε σκοπό να βγούμε λίγο έξω από αυτήν. Συγκεκριμένα, στόχος μας ήταν οι λόφοι προς τα βόρεια, τους οποίους χαζεύαμε από την ταράτσα του νταρ μας. Μας είχαν κινήσει την περιέργεια κάποια ιδιαίτερα κτίσματα-ερείπια φτιαγμένα από αμμόλιθους.
Βγαίνοντας από την Μπλε Πύλη, οι ρυθμοί ήταν σαφώς χαλαρότεροι. Μια γενικότερη ραστώνη επικρατούσε, ακόμα και τα γαϊδουράκια ήταν αραχτά-κάτι όσο να ‘ναι εντυπωσιακό, είχαμε συνηθίσει να τα βλέπουμε σε ρόλο κουβαλητή.


Φυσικά, το παραπάνω δεν ήταν ο κανόνας! Κάποιοι φαίνονταν να κουράζονται περισσότερο, όπως αυτές οι κυρίες που κουβαλούσαν τα ψώνια τους με τον κλασικό αφρικάνικο τρόπο.

Το πρώτο πράγμα στο οποίο πηγαίνει το μάτι σε εκείνο το σημείο, δεν είναι άλλο από τα τεράστια νεκροταφεία που εκτείνονται σε μια πολύ μεγάλη έκταση έξω από τη μεδίνα. Ομολογώ ότι ήταν αρκετά εντυπωσιακά, μάλιστα μπήκαμε λίγο μέσα σε ένα από αυτά, μολονότι από όσο γνωρίζω δεν επιτρέπεται η είσοδος σε αλλόθρησκους.





Η συγκεκριμένη διαδρομή, με τους τάφους στα αριστερά και τη μεδίνα στα δεξιά, ανηφορίζει ένα λόφο που φημίζεται για τη θέα του. Αρκετά ψηλά βρίσκονται τα ερείπια του φρουρίου Borj Nord, χτισμένου στα τέλη του 16ου αιώνα μΧ από τον σουλτάνο Ahmed al-Mansour, ενώ ακόμα πιο πέρα μπορεί να δει κανείς μικρότερα κτίσματα, τους τύμβους Merenid. Γενικώς όλα τα ερείπια έχουν το ίδιο χρώμα και στυλ, φτιαγμένα καθώς είναι από αμμόλιθους, ενώ εντυπωσιάζουν ορισμένες τρύπες-σπηλιές, οι οποίες αποτελούσαν τόπο διαμονής των λεπρών που διώκονταν από την πόλη. Μας έκανε εντύπωση ένας τύπος που άραζε μόνος του σε κάτι ερείπια στην άκρη του πουθενά, απολαμβάνοντας το χάδι του ήλιου παρέα με τις σκέψεις του.




Η πανοραμική θέα της μεδίνας από το λόφο ήταν όντως θεαματική! Βγάλαμε αρκετές φωτογραφίες θαυμάζοντας από μακριά αυτόν τον γοητευτικό λαβύρινθο που σε κάνει να αισθάνεσαι πρωταγωνιστής στις Χίλιες και Μία Νύχτες.



Κατάβαση στην Μπλε Πύλη και petit-taxi για το κέντρο της Φεζ! Είπαμε να δούμε και κάτι μοντέρνο, να πάρουμε μια γενικότερη γεύση της πόλης! Τα petit-taxi είναι τα μικρά, «αστικά» ταξί, τα οποία είναι και φθηνότερα. Για μεγαλύτερες διαδρομές (όπως για παράδειγμα προς το αεροδρόμιο) πρέπει να πάρει κανείς τα regular, καθώς τα μικρά δεν μπορούν να κινηθούν εκτός του αστικού ιστού.
Η Νέα Πόλη δεν με ενθουσίασε. Κλασσικό βορειοαφρικάνικο στυλ με αποικιακές πινελιές. Μεγάλοι δρόμοι, πλατείες, πολλοί φοίνικες και μονότονα κτίρια. Αρκετά καφενεία όπου έβλεπες κατά βάση άντρες. Πολύ κίνηση. Αρκετά έντονη αστυνομική και στρατιωτική παρουσία (εντάξει, δεν ήταν και Λίβανος, αλλά σίγουρα την βρήκα εκτός των δικών μας στάνταρ). Και σίγουρα πολύ πιο μοντέρνα ατμόσφαιρα σε σχέση με τη μεδίνα. Έβλεπες ζευγάρια νέων να κυκλοφορούν χαλαρά, έβλεπες κοπέλες με μοντέρνα ντυσίματα, ενίοτε και χωρίς κεφαλομάντηλο (πάντα στα όρια της ευπρέπειας φυσικά!), έβλεπες φοιτητές να παίζουν με τα smartphones τους. Επιστροφή στο 2014.



Δεν καθίσαμε και πολύ ώρα. Λίγο χάζι, μερικές φωτός και people watching. Πήγαμε στις τουριστικές πληροφορίες να δούμε αν υπάρχει κάτι αξιοσημείωτο και διαπιστώσαμε ότι η Νέα Φεζ δεν έχει ιδιαίτερο τουριστικό ενδιαφέρον. Στάση σε κάτι αδιάφορους δημοτικούς κήπους κι επιστροφή στη μεδίνα, αυτή τη φορά όχι με ταξί, αλλά με λεωφορείο! Είχε πλάκα, ως γνωστόν μου αρέσει ενίοτε να ακολουθώ τους ρυθμούς των ντόπιων και να συγχρωτίζομαι μαζί τους.
Ήταν απόγευμα όταν επιστρέψαμε και αποφασίσαμε να πάμε λίγο στο νταρ να ξεκουραστούμε. Λίγο πριν το σούρουπο ανεβήκαμε στην ταράτσα. Καθώς ο ήλιος άρχιζε να πέφτει ξεκίνησε και ο ψαλμός του πρώτου μουεζίνη, καλώντας τους πιστούς για την βραδινή προσευχή. Δεν άργησαν να ακουστούν και οι επόμενοι. Τα χρώματα του δειλινού και οι φωνές των μουεζίνηδων δημιούργησαν μια ιδιαίτερη, μυστικιστική ατμόσφαιρα κι εμείς απλά απολαμβάναμε την όμορφη στιγμή, μια από τις πιο δυνατές όλου του ταξιδιού. Και για μια ακόμα φορά αισθάνθηκα ευγνώμων που μπορώ να ταξιδεύω και να γεμίζω με τέτοια ανυπέρβλητα συναισθήματα!

Σε λίγο έφτασαν και ο Άχμεντ με τη Σάμπα, την μαγείρισσα-καθαρίστρια του νταρ. Μας σέρβιραν το κλασικό υπέροχο τσάι με μέντα, συνοδευόμενο από μια παραδοσιακή πίτα και περάσαμε αρκετή ώρα χαλαρώνοντας και μιλώντας τόσο με αυτούς, όσο και με το ζευγάρι των Γάλλων.

Αργότερα πήγαμε και πάλι στην όμορφη ταράτσα του εστιατορίου Sekaya, όπου γευματίσαμε χαλαρά ακούγοντας μουσικές της ερήμου και απολαμβάνοντας το χάδι από το αφρικάνικο αεράκι. Η ατμόσφαιρα ήταν υπέροχη, τα ταζίν νοστιμότατα κι εγώ μελαγχολούσα σκεφτόμενη ότι την επόμενη ημέρα θα έπρεπε να φύγουμε για Ραμπάτ. Θα μου άρεσε άραγε; Θα το ευχαριστιόμουν μετά από 2+ μέρες παραμονής στην μυστικιστική μεδίνα; Είχα αμφιβολίες.
Η επόμενη ημέρα ξεκίνησε και πάλι με ένα υπέροχο πρωινό. Ο καιρός καλός. Η χθεσινή βροχή είχε καθαρίσει την ατμόσφαιρα και τα χαλαρά συννεφάκια έδιναν μια γοητεία στη μεδίνα, έτσι όπως την χαζεύαμε από ψηλά καθισμένοι στην ταράτσα του νταρ.Πρωινές αμπελοφιλοσοφίες με τον Άχμεντ και ένα ζευγάρι Γάλλων που έμενε κι αυτό στο ίδιο κατάλυμα και έτοιμοι για τη συνέχεια της περιήγησής μας στην Φεζ.

Η μεδίνα πολύβουη όπως πάντα, ζούσε στους ρυθμούς της. Εμείς όμως είχαμε σκοπό να βγούμε λίγο έξω από αυτήν. Συγκεκριμένα, στόχος μας ήταν οι λόφοι προς τα βόρεια, τους οποίους χαζεύαμε από την ταράτσα του νταρ μας. Μας είχαν κινήσει την περιέργεια κάποια ιδιαίτερα κτίσματα-ερείπια φτιαγμένα από αμμόλιθους.
Βγαίνοντας από την Μπλε Πύλη, οι ρυθμοί ήταν σαφώς χαλαρότεροι. Μια γενικότερη ραστώνη επικρατούσε, ακόμα και τα γαϊδουράκια ήταν αραχτά-κάτι όσο να ‘ναι εντυπωσιακό, είχαμε συνηθίσει να τα βλέπουμε σε ρόλο κουβαλητή.


Φυσικά, το παραπάνω δεν ήταν ο κανόνας! Κάποιοι φαίνονταν να κουράζονται περισσότερο, όπως αυτές οι κυρίες που κουβαλούσαν τα ψώνια τους με τον κλασικό αφρικάνικο τρόπο.

Το πρώτο πράγμα στο οποίο πηγαίνει το μάτι σε εκείνο το σημείο, δεν είναι άλλο από τα τεράστια νεκροταφεία που εκτείνονται σε μια πολύ μεγάλη έκταση έξω από τη μεδίνα. Ομολογώ ότι ήταν αρκετά εντυπωσιακά, μάλιστα μπήκαμε λίγο μέσα σε ένα από αυτά, μολονότι από όσο γνωρίζω δεν επιτρέπεται η είσοδος σε αλλόθρησκους.





Η συγκεκριμένη διαδρομή, με τους τάφους στα αριστερά και τη μεδίνα στα δεξιά, ανηφορίζει ένα λόφο που φημίζεται για τη θέα του. Αρκετά ψηλά βρίσκονται τα ερείπια του φρουρίου Borj Nord, χτισμένου στα τέλη του 16ου αιώνα μΧ από τον σουλτάνο Ahmed al-Mansour, ενώ ακόμα πιο πέρα μπορεί να δει κανείς μικρότερα κτίσματα, τους τύμβους Merenid. Γενικώς όλα τα ερείπια έχουν το ίδιο χρώμα και στυλ, φτιαγμένα καθώς είναι από αμμόλιθους, ενώ εντυπωσιάζουν ορισμένες τρύπες-σπηλιές, οι οποίες αποτελούσαν τόπο διαμονής των λεπρών που διώκονταν από την πόλη. Μας έκανε εντύπωση ένας τύπος που άραζε μόνος του σε κάτι ερείπια στην άκρη του πουθενά, απολαμβάνοντας το χάδι του ήλιου παρέα με τις σκέψεις του.




Η πανοραμική θέα της μεδίνας από το λόφο ήταν όντως θεαματική! Βγάλαμε αρκετές φωτογραφίες θαυμάζοντας από μακριά αυτόν τον γοητευτικό λαβύρινθο που σε κάνει να αισθάνεσαι πρωταγωνιστής στις Χίλιες και Μία Νύχτες.



Κατάβαση στην Μπλε Πύλη και petit-taxi για το κέντρο της Φεζ! Είπαμε να δούμε και κάτι μοντέρνο, να πάρουμε μια γενικότερη γεύση της πόλης! Τα petit-taxi είναι τα μικρά, «αστικά» ταξί, τα οποία είναι και φθηνότερα. Για μεγαλύτερες διαδρομές (όπως για παράδειγμα προς το αεροδρόμιο) πρέπει να πάρει κανείς τα regular, καθώς τα μικρά δεν μπορούν να κινηθούν εκτός του αστικού ιστού.
Η Νέα Πόλη δεν με ενθουσίασε. Κλασσικό βορειοαφρικάνικο στυλ με αποικιακές πινελιές. Μεγάλοι δρόμοι, πλατείες, πολλοί φοίνικες και μονότονα κτίρια. Αρκετά καφενεία όπου έβλεπες κατά βάση άντρες. Πολύ κίνηση. Αρκετά έντονη αστυνομική και στρατιωτική παρουσία (εντάξει, δεν ήταν και Λίβανος, αλλά σίγουρα την βρήκα εκτός των δικών μας στάνταρ). Και σίγουρα πολύ πιο μοντέρνα ατμόσφαιρα σε σχέση με τη μεδίνα. Έβλεπες ζευγάρια νέων να κυκλοφορούν χαλαρά, έβλεπες κοπέλες με μοντέρνα ντυσίματα, ενίοτε και χωρίς κεφαλομάντηλο (πάντα στα όρια της ευπρέπειας φυσικά!), έβλεπες φοιτητές να παίζουν με τα smartphones τους. Επιστροφή στο 2014.



Δεν καθίσαμε και πολύ ώρα. Λίγο χάζι, μερικές φωτός και people watching. Πήγαμε στις τουριστικές πληροφορίες να δούμε αν υπάρχει κάτι αξιοσημείωτο και διαπιστώσαμε ότι η Νέα Φεζ δεν έχει ιδιαίτερο τουριστικό ενδιαφέρον. Στάση σε κάτι αδιάφορους δημοτικούς κήπους κι επιστροφή στη μεδίνα, αυτή τη φορά όχι με ταξί, αλλά με λεωφορείο! Είχε πλάκα, ως γνωστόν μου αρέσει ενίοτε να ακολουθώ τους ρυθμούς των ντόπιων και να συγχρωτίζομαι μαζί τους.
Ήταν απόγευμα όταν επιστρέψαμε και αποφασίσαμε να πάμε λίγο στο νταρ να ξεκουραστούμε. Λίγο πριν το σούρουπο ανεβήκαμε στην ταράτσα. Καθώς ο ήλιος άρχιζε να πέφτει ξεκίνησε και ο ψαλμός του πρώτου μουεζίνη, καλώντας τους πιστούς για την βραδινή προσευχή. Δεν άργησαν να ακουστούν και οι επόμενοι. Τα χρώματα του δειλινού και οι φωνές των μουεζίνηδων δημιούργησαν μια ιδιαίτερη, μυστικιστική ατμόσφαιρα κι εμείς απλά απολαμβάναμε την όμορφη στιγμή, μια από τις πιο δυνατές όλου του ταξιδιού. Και για μια ακόμα φορά αισθάνθηκα ευγνώμων που μπορώ να ταξιδεύω και να γεμίζω με τέτοια ανυπέρβλητα συναισθήματα!

Σε λίγο έφτασαν και ο Άχμεντ με τη Σάμπα, την μαγείρισσα-καθαρίστρια του νταρ. Μας σέρβιραν το κλασικό υπέροχο τσάι με μέντα, συνοδευόμενο από μια παραδοσιακή πίτα και περάσαμε αρκετή ώρα χαλαρώνοντας και μιλώντας τόσο με αυτούς, όσο και με το ζευγάρι των Γάλλων.

Αργότερα πήγαμε και πάλι στην όμορφη ταράτσα του εστιατορίου Sekaya, όπου γευματίσαμε χαλαρά ακούγοντας μουσικές της ερήμου και απολαμβάνοντας το χάδι από το αφρικάνικο αεράκι. Η ατμόσφαιρα ήταν υπέροχη, τα ταζίν νοστιμότατα κι εγώ μελαγχολούσα σκεφτόμενη ότι την επόμενη ημέρα θα έπρεπε να φύγουμε για Ραμπάτ. Θα μου άρεσε άραγε; Θα το ευχαριστιόμουν μετά από 2+ μέρες παραμονής στην μυστικιστική μεδίνα; Είχα αμφιβολίες.
Attachments
-
130,8 KB Προβολές: 3
Last edited by a moderator: