underwater
Member
- Μηνύματα
- 2.902
- Likes
- 13.508
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ανταρκτική
Στην Καζαμπλάνκα των περασμένων μεγαλείων
Η διαδρομή από Ραμπάτ για Καζαμπλάνκα ήταν πολύ σύντομη και ξεκούραστη, με ένα σύγχρονο, διώροφο και άνετο/μισοάδειο τραίνο. Το τοπίο τριγύρω κλασικά αδιάφορο! Αποβιβαστήκαμε σε έναν τεράστιο, υπερμοντέρνο σταθμό και από εκεί κατευθυνθήκαμε προς τη μεδίνα, πλησίον της οποίας βρισκόταν το ξενοδοχείο μας! Η περιοχή λιμανίσια και όχι και τόσο σαγηνευτική! Η μεδίνα καμία σχέση με τις άλλες που είχαμε επισκεφτεί τις προηγούμενες ημέρες, δεν μου έκανε αίσθηση, φανταστείτε δεν έχω τραβήξει ούτε μία φωτό από εκεί!
Γενικώς αυτό που εισέπραττα από παντού ήταν μια αίσθηση παρακμής. Μια πόλη που κάποτε γνώρισε δόξες και τώρα έχει αφεθεί, χωρίς πολύ συντήρηση. Το αποκορύφωμα αυτού δεν ήταν άλλο από το ξενοδοχείο μας, το Hotel Central. Εντάξει, είχαμε διαβάσει κριτικές, είχαμε ψάξει αρκετά, είχαμε μιλήσει και με άλλους που είχαν πάει Καζαμπλάνκα και γνωρίζαμε ότι τα ξενοδοχεία της πόλης απλά δεν! Ακόμα και τα πανάκριβα δεν έχουν συγκλονιστικές κριτικές, πόσο μάλλον το δικό μας που ήταν σχετικά φτηνό, καθώς πληρώσαμε κοντά στα 60/βραδιά. Προσεγγίζοντας το ξενοδοχείο, αλλά και περιδιαβαίνοντας στους χώρους του, εντυπωσιάζεσαι από το πώς ένα υπέροχο αποικιακό κτίριο μπορεί να μετατραπεί σε τρώγλη λόγω της κακής συντήρησης. Ο σχετικά ηλικιωμένος ρεσεψιονίστ με την cult εμφάνιση και την ακόμα πιο cult συμπεριφορά (έλεγε ασταμάτητα αστεία που μόνο εκείνος καταλάβαινε) συμπλήρωνε σαν ήρωας ταινίας ιδανικά το παζλ! Για το δωμάτιο πάλι που με ανάγκασε με το καλημέρα να πιάσω φασίνα στο μπάνιο, τι να πω; Νομίζω πάντως ότι η εμπειρία στο ξενοδοχείο ήταν απόλυτα ταιριαστή με τη γενικότερη ατμόσφαιρα της Καζαμπλάνκα-αυτός ο συνδυασμός παλιακού και μαζί βρωμερού και παρηκμασμένου.
Τέλος πάντων, το μέρος δεν μας σήκωνε και ξεκινήσαμε την εξόρμηση. Πρώτη στάση το περίφημο τζαμί του Χασσάν του ‘Β, το οποίο άνοιξε τις πύλες του το 1993. Το προσεγγίσαμε περπατώντας στον παραθαλάσσιο δρόμο. Μιζέρια. Λίγα μέτρα μακριά από το τζαμί φτωχογειτονιές όπου οι άνθρωποι ζουν σε άσχημες συνθήκες. Αυτές οι αντιφάσεις πάντα με ξεπερνούν! Το να ξοδεύονται 800.000.000 δολάρια για να φτιαχτεί ένα τζαμί όταν ο κόσμος δίπλα πεινά δεν ξέρω, με χαλάει πολύ!


Όπως και να ‘χει το τζαμί είναι πολύ όμορφο, μεγαλοπρεπές και περίτεχνο, με βασικό του στοιχείο την επιβλητικότητά του (πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα κτίσματα του Ισλαμικού κόσμου και τόπο προσκυνήματος για τους μουσουλμάνους). Είναι χτισμένο δίπλα στον Ατλαντικό, τον οποίο από ό, τι διάβασα χωρίζει από τους πιστούς μια τζαμαρία, ούτως ώστε να προσεύχονται κοιτάζοντας την απεραντοσύνη του. Πολύς κόσμος ήταν τριγύρω και βγάλαμε μερικές όμορφες φωτογραφίες.




Η περαντζάδα δίπλα στον ωκεανό επίσης δεν μου έκανε αίσθηση. Μετά την περιήγηση στα αντίστοιχα σημεία του Ραμπάτ το μέρος μου έβγαζε μια κακομοιριά!



Βόλτα προς το εσωτερικό της πόλης, ενώ ο καιρός βάραινε πολύ. Μια άσχημη τσιμεντούπολη, με μερικά διάσπαρτα κτίρια αποικιακής αρχιτεκτονικής για τους φαν του είδους! Μερικά, ιδίως αυτά που έχουν κυβερνητικό ρόλο ή γενικότερα χρησιμοποιούνται για κάτι σημαντικό, κρατούν ακόμα μέρος της αίγλης τους. Τα υπόλοιπα κινούνται στους τυπικούς ρυθμούς παρακμής της πόλης!

Σταματήσαμε κάπου για να φάει ο συνταξιδιώτης ένα από τα αγαπημένα του μαροκινά βρώμικα. Δοκίμασα κι εγώ και νομίζω ότι ήταν το χειρότερο του ταξιδιού (μήπως έχω αρχίσει να επαναλαμβάνομαι; )
Γενικώς δεν με τράβηξε η πόλη βρε παιδιά!
Σε κάποια φάση που φτάσαμε στην Πλατεία Ηνωμένων Εθνών ξεκίνησε να βρέχει. Να βρέχει πολύ, ορμητικά και ασταμάτητα!

Αφού περιδιαβήκαμε προς αναζήτηση καταφυγίου και αφού γίναμε μουσκίδι, καθίσαμε σε ένα κεντρικό καφέ-ρεστοράν (o Θεός να το κάνει) όπου περάσαμε ώρες χαζεύοντας τον κόσμο, πίνοντας τσάι, τρώγοντας πίτσα με τόνο, παίζοντας Πες-Βρες και γενικώς αράζοντας!
Το σκοτάδι έπεσε, εμείς πουντιάσαμε, η βροχή συνέχιζε ακάθεκτη και κάπου εκεί ξεκινήσαμε για το ξενοδοχείο! Μετά από κάμποση προσπάθεια κι ενώ είχα φρικάρει προσπαθώντας να στραγγίσω τα ρούχα μου μπήκαμε σε ένα ταξί, στο οποίο συνεπιβάτης ήταν ένας Αιγύπτιος πάνω-κάτω στην ηλικία μου. Αυτός άρχισε να μας λέει πόσο γουστάρει την Καζαμπλάνκα και ότι πάει συνέχεια για να κάνει clubbing. Ό, τι να ‘ναι!
Να πω ότι το ξενοδοχείο μου φάνηκε ζεστή όαση μόλις φτάσαμε ενώ έξω λυσσομανούσε; Ψέμα θα είναι. Το ζεστό νερό ήταν το μόνο συν! Έπεσα για ύπνο περιμένοντας την επόμενη μέρα που θα πηγαίναμε σε γνώριμα και αγαπημένα μέρη, βλέπε Φεζ.
Όπως καταλαβαίνετε η Καζαμπλάνκα δεν μου άρεσε! Ο φίλος μου λέει ότι ενδεχομένως να την αδικήσαμε και ότι αν μέναμε περισσότερο πιθανότατα να ανακαλύπταμε όμορφες γωνιές. Δε διαφωνώ, παρ’ όλα αυτά αμφιβάλλω. Προσωπικά, μολονότι θέλω πολύ να ξαναπάω Μαρόκο, δεν θα ήθελα να συμπεριλάβω στο πρόγραμμα την συγκεκριμένη πόλη. Από την άλλη, γούστα είναι αυτά και μου αρέσει να διαβάζω και διαφορετικές απόψεις.
Η διαδρομή από Ραμπάτ για Καζαμπλάνκα ήταν πολύ σύντομη και ξεκούραστη, με ένα σύγχρονο, διώροφο και άνετο/μισοάδειο τραίνο. Το τοπίο τριγύρω κλασικά αδιάφορο! Αποβιβαστήκαμε σε έναν τεράστιο, υπερμοντέρνο σταθμό και από εκεί κατευθυνθήκαμε προς τη μεδίνα, πλησίον της οποίας βρισκόταν το ξενοδοχείο μας! Η περιοχή λιμανίσια και όχι και τόσο σαγηνευτική! Η μεδίνα καμία σχέση με τις άλλες που είχαμε επισκεφτεί τις προηγούμενες ημέρες, δεν μου έκανε αίσθηση, φανταστείτε δεν έχω τραβήξει ούτε μία φωτό από εκεί!
Γενικώς αυτό που εισέπραττα από παντού ήταν μια αίσθηση παρακμής. Μια πόλη που κάποτε γνώρισε δόξες και τώρα έχει αφεθεί, χωρίς πολύ συντήρηση. Το αποκορύφωμα αυτού δεν ήταν άλλο από το ξενοδοχείο μας, το Hotel Central. Εντάξει, είχαμε διαβάσει κριτικές, είχαμε ψάξει αρκετά, είχαμε μιλήσει και με άλλους που είχαν πάει Καζαμπλάνκα και γνωρίζαμε ότι τα ξενοδοχεία της πόλης απλά δεν! Ακόμα και τα πανάκριβα δεν έχουν συγκλονιστικές κριτικές, πόσο μάλλον το δικό μας που ήταν σχετικά φτηνό, καθώς πληρώσαμε κοντά στα 60/βραδιά. Προσεγγίζοντας το ξενοδοχείο, αλλά και περιδιαβαίνοντας στους χώρους του, εντυπωσιάζεσαι από το πώς ένα υπέροχο αποικιακό κτίριο μπορεί να μετατραπεί σε τρώγλη λόγω της κακής συντήρησης. Ο σχετικά ηλικιωμένος ρεσεψιονίστ με την cult εμφάνιση και την ακόμα πιο cult συμπεριφορά (έλεγε ασταμάτητα αστεία που μόνο εκείνος καταλάβαινε) συμπλήρωνε σαν ήρωας ταινίας ιδανικά το παζλ! Για το δωμάτιο πάλι που με ανάγκασε με το καλημέρα να πιάσω φασίνα στο μπάνιο, τι να πω; Νομίζω πάντως ότι η εμπειρία στο ξενοδοχείο ήταν απόλυτα ταιριαστή με τη γενικότερη ατμόσφαιρα της Καζαμπλάνκα-αυτός ο συνδυασμός παλιακού και μαζί βρωμερού και παρηκμασμένου.
Τέλος πάντων, το μέρος δεν μας σήκωνε και ξεκινήσαμε την εξόρμηση. Πρώτη στάση το περίφημο τζαμί του Χασσάν του ‘Β, το οποίο άνοιξε τις πύλες του το 1993. Το προσεγγίσαμε περπατώντας στον παραθαλάσσιο δρόμο. Μιζέρια. Λίγα μέτρα μακριά από το τζαμί φτωχογειτονιές όπου οι άνθρωποι ζουν σε άσχημες συνθήκες. Αυτές οι αντιφάσεις πάντα με ξεπερνούν! Το να ξοδεύονται 800.000.000 δολάρια για να φτιαχτεί ένα τζαμί όταν ο κόσμος δίπλα πεινά δεν ξέρω, με χαλάει πολύ!


Όπως και να ‘χει το τζαμί είναι πολύ όμορφο, μεγαλοπρεπές και περίτεχνο, με βασικό του στοιχείο την επιβλητικότητά του (πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα κτίσματα του Ισλαμικού κόσμου και τόπο προσκυνήματος για τους μουσουλμάνους). Είναι χτισμένο δίπλα στον Ατλαντικό, τον οποίο από ό, τι διάβασα χωρίζει από τους πιστούς μια τζαμαρία, ούτως ώστε να προσεύχονται κοιτάζοντας την απεραντοσύνη του. Πολύς κόσμος ήταν τριγύρω και βγάλαμε μερικές όμορφες φωτογραφίες.




Η περαντζάδα δίπλα στον ωκεανό επίσης δεν μου έκανε αίσθηση. Μετά την περιήγηση στα αντίστοιχα σημεία του Ραμπάτ το μέρος μου έβγαζε μια κακομοιριά!



Βόλτα προς το εσωτερικό της πόλης, ενώ ο καιρός βάραινε πολύ. Μια άσχημη τσιμεντούπολη, με μερικά διάσπαρτα κτίρια αποικιακής αρχιτεκτονικής για τους φαν του είδους! Μερικά, ιδίως αυτά που έχουν κυβερνητικό ρόλο ή γενικότερα χρησιμοποιούνται για κάτι σημαντικό, κρατούν ακόμα μέρος της αίγλης τους. Τα υπόλοιπα κινούνται στους τυπικούς ρυθμούς παρακμής της πόλης!

Σταματήσαμε κάπου για να φάει ο συνταξιδιώτης ένα από τα αγαπημένα του μαροκινά βρώμικα. Δοκίμασα κι εγώ και νομίζω ότι ήταν το χειρότερο του ταξιδιού (μήπως έχω αρχίσει να επαναλαμβάνομαι; )
Σε κάποια φάση που φτάσαμε στην Πλατεία Ηνωμένων Εθνών ξεκίνησε να βρέχει. Να βρέχει πολύ, ορμητικά και ασταμάτητα!

Αφού περιδιαβήκαμε προς αναζήτηση καταφυγίου και αφού γίναμε μουσκίδι, καθίσαμε σε ένα κεντρικό καφέ-ρεστοράν (o Θεός να το κάνει) όπου περάσαμε ώρες χαζεύοντας τον κόσμο, πίνοντας τσάι, τρώγοντας πίτσα με τόνο, παίζοντας Πες-Βρες και γενικώς αράζοντας!
Το σκοτάδι έπεσε, εμείς πουντιάσαμε, η βροχή συνέχιζε ακάθεκτη και κάπου εκεί ξεκινήσαμε για το ξενοδοχείο! Μετά από κάμποση προσπάθεια κι ενώ είχα φρικάρει προσπαθώντας να στραγγίσω τα ρούχα μου μπήκαμε σε ένα ταξί, στο οποίο συνεπιβάτης ήταν ένας Αιγύπτιος πάνω-κάτω στην ηλικία μου. Αυτός άρχισε να μας λέει πόσο γουστάρει την Καζαμπλάνκα και ότι πάει συνέχεια για να κάνει clubbing. Ό, τι να ‘ναι!
Να πω ότι το ξενοδοχείο μου φάνηκε ζεστή όαση μόλις φτάσαμε ενώ έξω λυσσομανούσε; Ψέμα θα είναι. Το ζεστό νερό ήταν το μόνο συν! Έπεσα για ύπνο περιμένοντας την επόμενη μέρα που θα πηγαίναμε σε γνώριμα και αγαπημένα μέρη, βλέπε Φεζ.
Όπως καταλαβαίνετε η Καζαμπλάνκα δεν μου άρεσε! Ο φίλος μου λέει ότι ενδεχομένως να την αδικήσαμε και ότι αν μέναμε περισσότερο πιθανότατα να ανακαλύπταμε όμορφες γωνιές. Δε διαφωνώ, παρ’ όλα αυτά αμφιβάλλω. Προσωπικά, μολονότι θέλω πολύ να ξαναπάω Μαρόκο, δεν θα ήθελα να συμπεριλάβω στο πρόγραμμα την συγκεκριμένη πόλη. Από την άλλη, γούστα είναι αυτά και μου αρέσει να διαβάζω και διαφορετικές απόψεις.
Attachments
-
130,8 KB Προβολές: 3
Last edited by a moderator: