underwater
Member
- Μηνύματα
- 2.902
- Likes
- 13.508
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ανταρκτική
Στο γοητευτικό Ραμπάτ
Το ταξίδι μας από τη Φεζ στο Ραμπάτ πραγματοποιήθηκε με τραίνο. Δεν είχαμε κάνει κάποια κράτηση, είχαμε όμως πληροφορηθεί για τα δρομολόγια από πριν και δεν πήγαμε στα τυφλά. Φτάσαμε στον όμορφο, με αποικιακό στυλ σιδηροδρομικό σταθμό με ένα petit-taxi, βγάλαμε εισιτήρια ‘β θέσης με συνοπτικές διαδικασίες και ξεκινήσαμε τη διαδρομή μας προς την πρωτεύουσα του Μαρόκο.

Το ταξίδι κράτησε γύρω στις τέσσερις ώρες και θα το χαρακτήριζα σχετικά μονότονο. Διαπιστώσαμε ότι τα εισιτήρια δεν παρέχουν συγκεκριμένη θέση, αλλά ο καθένας κάθεται όπου (και αν) βρει. Εμείς ευτυχώς βολευτήκαμε στις θέσεις παραθύρων ενός κουπέ και μπορούσαμε να χαζεύουμε απρόσκοπτα απέξω. Δίπλα μας κάθισε ένα ζευγάρι μεσηλίκων με τη γηραιά μητέρα του συζύγου και μια άλλη κυρία. Ήταν λίγο στενάχωρο καθώς η ηλικιωμένη υπέφερε, ανακατευόταν και πηγαινοερχόταν στην τουαλέτα, αλλά εντάξει. Η θέα έξω από το παράθυρο τίποτα ιδιαίτερο. Πολλές φλατ εκτάσεις χωρίς ιδιαίτερη βλάστηση και στάσεις σε μικρές πόλεις, των οποίων τα πλησίον στους σταθμούς κομμάτια δεν τα έλεγες και συναρπαστικά. Ήλπιζα ότι από ένα σημείο και μετά θα ταξιδεύαμε παράλληλα με τις ακτές του Ατλαντικού, οπότε και θα άλλαζαν οι παραστάσεις, όμως κάτι τέτοιο δε συνέβη.
Άφιξη στο Ραμπάτ αργά το μεσημέρι κι επιχείρηση ανεύρεσης ταξί για τη μεδίνα, όπου και θα μέναμε. Περάσαμε αρκετή ώρα μέχρι να βρούμε άκρη. Η όμορφη πλατεία με τα επιβλητικά αποικιακά κτίρια έξω από τον σταθμό ήταν πολύβουη και η κίνηση απίστευτη. Τα ταξί πηγαινοέρχονταν γεμάτα και κανέναν δεν βόλευε η κατεύθυνση που μας ενδιέφερε. Μετά από κάμποση ώρα και με τη βοήθεια ενός Μαροκινού φοιτητή μπήκαμε σε ένα ταξί και μέσα σε λίγα λεπτά φτάσαμε σε μια από τις πύλες της μεδίνας.
Το νταρ όπου είχαμε κλείσει να περάσουμε την βραδιά δεν παρείχε κάποια υπηρεσία υποδοχής, παρ’ όλα αυτά δεν ήταν εύκολο να το βρούμε. Μολονότι η μεδίνα του Ραμπάτ είναι πολύ μικρότερη και λιγότερο δαιδαλώδης σε σχέση με εκείνη της Φεζ, αυτό δεν σημαίνει ότι τα πράγματα είναι τόσο απλά. Έτσι, αφού ρωτήσαμε κάποιους ντόπιους, αποφασίσαμε να ακολουθήσουμε έναν κύριο όπου μας οδήγησε στο κατάλυμά μας, προσφέροντάς του ένα μικρό tip. Οι πρώτες εικόνες από τη μεδίνα ευχάριστες. Μολονότι χτίστηκε γύρω στον 17ο αιώνα και κατά συνέπεια είναι πολύ νεότερη από τις υπόλοιπες της χώρας, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι όμορφη και γοητευτική. Έντονα χρώματα, όμορφα μαγαζιά, σχετικά φαρδιά δρομάκια, χαλαροί ρυθμοί, λιγότεροι ενοχλητικοί «οδηγοί» και ντελάληδες, αλλά και μερικές υπέροχες μαροκινές πόρτες να στολίζουν τις εισόδους των κτιρίων. Σίγουρα πολύ διαφορετική από τον μεσαιωνικό λαβύρινθο της Φεζ.





Το νταρ μας (Dar Aida) ήταν όμορφο, πολύχρωμο, παραδοσιακό και καθαρό, με έναν πολύ φιλόξενο Βερβέρο ιδιοκτήτη. Παρ’ όλα αυτά, όντας αρκετά πιο «μαζικό» και απρόσωπο σε σχέση με το προηγούμενο κατάλυμά μας, η σύγκριση ήταν αναπόφευκτη, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν μείναμε ικανοποιημένοι. Επιπλέον, η τιμή ήταν σχεδόν διπλάσια, αλλά γενικώς διαπιστώσαμε ότι το Ραμπάτ ως πρωτεύουσα είναι αρκετά ακριβότερο από τις περισσότερες μαροκινές πόλεις.
Δεν κάτσαμε πολύ στο νταρ, αντιθέτως ξεχυθήκαμε αμέσως να πάρουμε μυρωδιά της πόλης, αφού άλλωστε δεν θα μέναμε για πολλές μέρες. Πρώτη στάση η υπέροχη περατζάδα στις όχθες του ποταμού Bouregreg, με το μοναδικό φρούριο Kasbah les Oudaias στα δεξιά. Ο καιρός ήταν πολύ καλός και το φως βοήθησε να βγάλουμε όμορφες φωτογραφίες. Πολύχρωμα βαρκάκια παντού, είτε αραγμένα είτε εν κινήσει, χαλαρή διάθεση, χαρούμενος κόσμος που απολάμβανε τη βόλτα του. Εντύπωση μου έκανε το πλήθος από ζευγαράκια (πολύ λιγότερο αυστηρά ήθη σε σχέση με τη Φεζ), τα πολύχρωμα ενδύματα, το πλήθος των τουριστών και ο γενικότερα κοσμοπολίτικος αέρας της περιοχής. Στο βάθος μπορούσαμε να διακρίνουμε τα τεράστια κύματα στο σημείο όπου τα νερά του Bouregreg ενώνονται με αυτά του Ατλαντικού. Ήταν όμορφα!













Συνέχεια γραμμή για το Kasbah, με πρώτη στάση στους Ανδαλουσιανούς του κήπους. Όμορφα ήταν, φύση, φοίνικες και τα γλυκά χρώματα του δειλινού, καθώς έπεφτε ο ήλιος. Αρκετός κόσμος, μάλιστα πέσαμε πάνω σε μια πομπή από μουσικούς με παραδοσιακές στολές, οι οποίοι τραγουδούσαν, δημιουργώντας ενθουσιασμό στους (κατά κύριο λόγο ντόπιους) παριστάμενους και ιδιαίτερα στα παιδιά.




Ακολούθησε μια σχετικά βιαστική βόλτα στο Kasbah, με στόχο να δούμε το περιβόητο ηλιοβασίλεμα με θέα στον Ατλαντικό. Η βόλτα στα στενάκια του φρουρίου ενδείκνυται. Χτισμένο τον 12ο αιώνα από μουσουλμάνους πρόσφυγες από την Ισπανία, έχει διατηρήσει έναν παραδοσιακό αέρα και μια αρχιτεκτονική που αναπόφευκτα θυμίζει Κυκλάδες (άσπρα σπιτάκια με μπλε πόρτες). Καθώς πρόκειται για μια κατά βάση οικιστική περιοχή, οι ρυθμοί είναι πολύ χαλαροί, ερχόμενοι σε πλήρη αντίθεση με το πολύβουο κέντρο του Ραμπάτ.



Η θέα προς τον Ατλαντικό πραγματικά όμορφη, με τα χρώματα του σούρουπου να της προσδίδουν μια υπέροχη χροιά. Η παραλία αχανής (ωκεανός γαρ), το μπλε της θάλασσας χανόταν στον ορίζοντα, ενώ οι surfers πάλευαν με τα τεράστια κύματα. Το ενδιαφέρον μας κέντρισε ο φάρος που διακρινόταν πέρα μακριά και αποφασίσαμε να προσεγγίσουμε.



Η διαδρομή προς το φάρο ήταν όμορφη μες στο ηλιοβασίλεμα. Εντύπωση μας έκανε το τεράστιο νεκροταφείο της περιοχής, με τον Ατλαντικό στο πιάτο!

Το σημείο πλησίον του φάρου μαγευτικό, με τα τεράστια κύματα να δημιουργούν συναισθήματα δέους για την απεραντοσύνη του ωκεανού και τη δύναμη της φύσης.

Ο ήλιος έπεσε, κι εμείς χορτασμένοι από εικόνες είπαμε να χορτάσουμε και τις κοιλιές μας. Μετά από αρκετό περπάτημα μέσα και έξω από τη μεδίνα, πήγαμε σε ένα αρκετά καλό εστιατόριο με έναν όμορφο κήπο, όπου απολαύσαμε θαλασσινές γεύσεις. Ειδικά το ταζίν με τις γαρίδες ήταν κορυφή! Αλκοόλ πάλι δεν, αλλά εντάξει, είχαμε συνηθίσει!
Η βραδιά έκλεισε με μια βόλτα στη νυχτερινή μεδίνα, η οποία έσφυζε από ζωή. Κόσμος πηγαινοερχόταν, συζητούσε και ψώνιζε, απίστευτες μυρωδιές από τα «βρώμικα» μας τρυπούσαν τη μύτη, ενώ δεν σταματούσαμε να χαζεύουμε την καθημερινότητα των ντόπιων. Τα παιδάκια έπαιζαν ή μάθαιναν τα «μυστικά» του εμπορίου βοηθώντας σε κάποιο μαγαζάκι, ζευγάρια περπατούσαν αμέριμνα, μια παρέα νεαρών γελούσε με μια ηλικιωμένη που έδινε «σόου» έχοντας το ρόλο της «τρελής του χωριού», άλλοι κουτσομπόλευαν, άλλοι διαπληκτίζονταν. Χαμός! Παρότι η πόλη και η μεδίνα ήταν σαφώς νεότερες σε σχέση με τη Φεζ, το στυλ και η κουλτούρα του μαροκινού λαού δεν άλλαζε. Κι εμείς απλά παίρναμε ερεθίσματα!
Μόλις φτάσαμε στο νταρ έκανα ένα μπάνιο και έπεσα σαν τούβλο για ύπνο! Η μέρα ήταν γεμάτη και κουραστική, ενώ είχαμε βάλει σαν στόχο να ξυπνήσουμε νωρίς για να απολαύσουμε και άλλο το Ραμπάτ, πριν αναχωρήσουμε για την Καζανμπλάνκα Θα ήταν άραγε εξίσου ενδιαφέρουσα και η πρωινή του όψη;
Το ταξίδι μας από τη Φεζ στο Ραμπάτ πραγματοποιήθηκε με τραίνο. Δεν είχαμε κάνει κάποια κράτηση, είχαμε όμως πληροφορηθεί για τα δρομολόγια από πριν και δεν πήγαμε στα τυφλά. Φτάσαμε στον όμορφο, με αποικιακό στυλ σιδηροδρομικό σταθμό με ένα petit-taxi, βγάλαμε εισιτήρια ‘β θέσης με συνοπτικές διαδικασίες και ξεκινήσαμε τη διαδρομή μας προς την πρωτεύουσα του Μαρόκο.

Το ταξίδι κράτησε γύρω στις τέσσερις ώρες και θα το χαρακτήριζα σχετικά μονότονο. Διαπιστώσαμε ότι τα εισιτήρια δεν παρέχουν συγκεκριμένη θέση, αλλά ο καθένας κάθεται όπου (και αν) βρει. Εμείς ευτυχώς βολευτήκαμε στις θέσεις παραθύρων ενός κουπέ και μπορούσαμε να χαζεύουμε απρόσκοπτα απέξω. Δίπλα μας κάθισε ένα ζευγάρι μεσηλίκων με τη γηραιά μητέρα του συζύγου και μια άλλη κυρία. Ήταν λίγο στενάχωρο καθώς η ηλικιωμένη υπέφερε, ανακατευόταν και πηγαινοερχόταν στην τουαλέτα, αλλά εντάξει. Η θέα έξω από το παράθυρο τίποτα ιδιαίτερο. Πολλές φλατ εκτάσεις χωρίς ιδιαίτερη βλάστηση και στάσεις σε μικρές πόλεις, των οποίων τα πλησίον στους σταθμούς κομμάτια δεν τα έλεγες και συναρπαστικά. Ήλπιζα ότι από ένα σημείο και μετά θα ταξιδεύαμε παράλληλα με τις ακτές του Ατλαντικού, οπότε και θα άλλαζαν οι παραστάσεις, όμως κάτι τέτοιο δε συνέβη.
Άφιξη στο Ραμπάτ αργά το μεσημέρι κι επιχείρηση ανεύρεσης ταξί για τη μεδίνα, όπου και θα μέναμε. Περάσαμε αρκετή ώρα μέχρι να βρούμε άκρη. Η όμορφη πλατεία με τα επιβλητικά αποικιακά κτίρια έξω από τον σταθμό ήταν πολύβουη και η κίνηση απίστευτη. Τα ταξί πηγαινοέρχονταν γεμάτα και κανέναν δεν βόλευε η κατεύθυνση που μας ενδιέφερε. Μετά από κάμποση ώρα και με τη βοήθεια ενός Μαροκινού φοιτητή μπήκαμε σε ένα ταξί και μέσα σε λίγα λεπτά φτάσαμε σε μια από τις πύλες της μεδίνας.
Το νταρ όπου είχαμε κλείσει να περάσουμε την βραδιά δεν παρείχε κάποια υπηρεσία υποδοχής, παρ’ όλα αυτά δεν ήταν εύκολο να το βρούμε. Μολονότι η μεδίνα του Ραμπάτ είναι πολύ μικρότερη και λιγότερο δαιδαλώδης σε σχέση με εκείνη της Φεζ, αυτό δεν σημαίνει ότι τα πράγματα είναι τόσο απλά. Έτσι, αφού ρωτήσαμε κάποιους ντόπιους, αποφασίσαμε να ακολουθήσουμε έναν κύριο όπου μας οδήγησε στο κατάλυμά μας, προσφέροντάς του ένα μικρό tip. Οι πρώτες εικόνες από τη μεδίνα ευχάριστες. Μολονότι χτίστηκε γύρω στον 17ο αιώνα και κατά συνέπεια είναι πολύ νεότερη από τις υπόλοιπες της χώρας, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι όμορφη και γοητευτική. Έντονα χρώματα, όμορφα μαγαζιά, σχετικά φαρδιά δρομάκια, χαλαροί ρυθμοί, λιγότεροι ενοχλητικοί «οδηγοί» και ντελάληδες, αλλά και μερικές υπέροχες μαροκινές πόρτες να στολίζουν τις εισόδους των κτιρίων. Σίγουρα πολύ διαφορετική από τον μεσαιωνικό λαβύρινθο της Φεζ.





Το νταρ μας (Dar Aida) ήταν όμορφο, πολύχρωμο, παραδοσιακό και καθαρό, με έναν πολύ φιλόξενο Βερβέρο ιδιοκτήτη. Παρ’ όλα αυτά, όντας αρκετά πιο «μαζικό» και απρόσωπο σε σχέση με το προηγούμενο κατάλυμά μας, η σύγκριση ήταν αναπόφευκτη, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν μείναμε ικανοποιημένοι. Επιπλέον, η τιμή ήταν σχεδόν διπλάσια, αλλά γενικώς διαπιστώσαμε ότι το Ραμπάτ ως πρωτεύουσα είναι αρκετά ακριβότερο από τις περισσότερες μαροκινές πόλεις.
Δεν κάτσαμε πολύ στο νταρ, αντιθέτως ξεχυθήκαμε αμέσως να πάρουμε μυρωδιά της πόλης, αφού άλλωστε δεν θα μέναμε για πολλές μέρες. Πρώτη στάση η υπέροχη περατζάδα στις όχθες του ποταμού Bouregreg, με το μοναδικό φρούριο Kasbah les Oudaias στα δεξιά. Ο καιρός ήταν πολύ καλός και το φως βοήθησε να βγάλουμε όμορφες φωτογραφίες. Πολύχρωμα βαρκάκια παντού, είτε αραγμένα είτε εν κινήσει, χαλαρή διάθεση, χαρούμενος κόσμος που απολάμβανε τη βόλτα του. Εντύπωση μου έκανε το πλήθος από ζευγαράκια (πολύ λιγότερο αυστηρά ήθη σε σχέση με τη Φεζ), τα πολύχρωμα ενδύματα, το πλήθος των τουριστών και ο γενικότερα κοσμοπολίτικος αέρας της περιοχής. Στο βάθος μπορούσαμε να διακρίνουμε τα τεράστια κύματα στο σημείο όπου τα νερά του Bouregreg ενώνονται με αυτά του Ατλαντικού. Ήταν όμορφα!













Συνέχεια γραμμή για το Kasbah, με πρώτη στάση στους Ανδαλουσιανούς του κήπους. Όμορφα ήταν, φύση, φοίνικες και τα γλυκά χρώματα του δειλινού, καθώς έπεφτε ο ήλιος. Αρκετός κόσμος, μάλιστα πέσαμε πάνω σε μια πομπή από μουσικούς με παραδοσιακές στολές, οι οποίοι τραγουδούσαν, δημιουργώντας ενθουσιασμό στους (κατά κύριο λόγο ντόπιους) παριστάμενους και ιδιαίτερα στα παιδιά.




Ακολούθησε μια σχετικά βιαστική βόλτα στο Kasbah, με στόχο να δούμε το περιβόητο ηλιοβασίλεμα με θέα στον Ατλαντικό. Η βόλτα στα στενάκια του φρουρίου ενδείκνυται. Χτισμένο τον 12ο αιώνα από μουσουλμάνους πρόσφυγες από την Ισπανία, έχει διατηρήσει έναν παραδοσιακό αέρα και μια αρχιτεκτονική που αναπόφευκτα θυμίζει Κυκλάδες (άσπρα σπιτάκια με μπλε πόρτες). Καθώς πρόκειται για μια κατά βάση οικιστική περιοχή, οι ρυθμοί είναι πολύ χαλαροί, ερχόμενοι σε πλήρη αντίθεση με το πολύβουο κέντρο του Ραμπάτ.



Η θέα προς τον Ατλαντικό πραγματικά όμορφη, με τα χρώματα του σούρουπου να της προσδίδουν μια υπέροχη χροιά. Η παραλία αχανής (ωκεανός γαρ), το μπλε της θάλασσας χανόταν στον ορίζοντα, ενώ οι surfers πάλευαν με τα τεράστια κύματα. Το ενδιαφέρον μας κέντρισε ο φάρος που διακρινόταν πέρα μακριά και αποφασίσαμε να προσεγγίσουμε.



Η διαδρομή προς το φάρο ήταν όμορφη μες στο ηλιοβασίλεμα. Εντύπωση μας έκανε το τεράστιο νεκροταφείο της περιοχής, με τον Ατλαντικό στο πιάτο!

Το σημείο πλησίον του φάρου μαγευτικό, με τα τεράστια κύματα να δημιουργούν συναισθήματα δέους για την απεραντοσύνη του ωκεανού και τη δύναμη της φύσης.

Ο ήλιος έπεσε, κι εμείς χορτασμένοι από εικόνες είπαμε να χορτάσουμε και τις κοιλιές μας. Μετά από αρκετό περπάτημα μέσα και έξω από τη μεδίνα, πήγαμε σε ένα αρκετά καλό εστιατόριο με έναν όμορφο κήπο, όπου απολαύσαμε θαλασσινές γεύσεις. Ειδικά το ταζίν με τις γαρίδες ήταν κορυφή! Αλκοόλ πάλι δεν, αλλά εντάξει, είχαμε συνηθίσει!
Η βραδιά έκλεισε με μια βόλτα στη νυχτερινή μεδίνα, η οποία έσφυζε από ζωή. Κόσμος πηγαινοερχόταν, συζητούσε και ψώνιζε, απίστευτες μυρωδιές από τα «βρώμικα» μας τρυπούσαν τη μύτη, ενώ δεν σταματούσαμε να χαζεύουμε την καθημερινότητα των ντόπιων. Τα παιδάκια έπαιζαν ή μάθαιναν τα «μυστικά» του εμπορίου βοηθώντας σε κάποιο μαγαζάκι, ζευγάρια περπατούσαν αμέριμνα, μια παρέα νεαρών γελούσε με μια ηλικιωμένη που έδινε «σόου» έχοντας το ρόλο της «τρελής του χωριού», άλλοι κουτσομπόλευαν, άλλοι διαπληκτίζονταν. Χαμός! Παρότι η πόλη και η μεδίνα ήταν σαφώς νεότερες σε σχέση με τη Φεζ, το στυλ και η κουλτούρα του μαροκινού λαού δεν άλλαζε. Κι εμείς απλά παίρναμε ερεθίσματα!
Μόλις φτάσαμε στο νταρ έκανα ένα μπάνιο και έπεσα σαν τούβλο για ύπνο! Η μέρα ήταν γεμάτη και κουραστική, ενώ είχαμε βάλει σαν στόχο να ξυπνήσουμε νωρίς για να απολαύσουμε και άλλο το Ραμπάτ, πριν αναχωρήσουμε για την Καζανμπλάνκα Θα ήταν άραγε εξίσου ενδιαφέρουσα και η πρωινή του όψη;
Attachments
-
130,8 KB Προβολές: 3
Last edited by a moderator: