Πορτογαλία Μαδέρα: πόση ομορφιά μπορεί να χωρέσει σε μια κουκίδα στον Ατλαντικό;

underwater

Member
Μηνύματα
2.710
Likes
11.219
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική

Στην προσπάθειά μου να αντλήσω πληροφορίες από το forum για τη Μαδέιρα δεν βρήκα και πολύ υλικό. Φωτεινή εξαίρεση η όμορφη ταξιδιωτική ιστορία του μέλους hydronetta, ο οποίος μιλούσε με πολύ καλά λόγια για το πρακτορείο madeira seekers, με το οποίο έκλεισε τα διάφορα tours που έκανε στο νησί. Αποφάσισα λοιπόν να ακολουθήσω το παράδειγμά του, καθώς υπήρχε μεγάλη ποικιλία σε tours και οι τιμές ήταν ιδιαίτερα δελεαστικές. Για το πρώτο tour παρ’ όλα αυτά, το ημερήσιο boat trip μου στις Ilhas Desertas, το πρακτορείο υπήρξε ας πούμε «διαμεσολαβητής», καθώς το εκτελεί αυτόνομη εταιρεία, η Ventura, με το ομώνυμο σκάφος της. Η εκδρομή που είχα κλείσει θα διαρκούσε από τις 9 το πρωί ως τις 7μιση το απόγευμα και περιλάμβανε τη μετάβαση στα νησιά, παρατήρηση θαλάσσιων θηλαστικών και πουλιών, μπάνιο στη θάλασσα, ξενάγηση στο μεγαλύτερο εκ των νησιών και γεύμα. Η τιμή κατ’ άτομο ήταν 80 euros.

Ενώ έπρεπε να είμαι 9 παρά είκοσι στη μαρίνα της Funchal, εγώ εξάντλησα όλη την ώρα που μπορούσα να εκμεταλλευτώ για να κοιμηθώ μετά την ταλαιπωρία της προηγούμενης μέρας, οπότε εν τέλει κατέβηκα με ταξί. Τα ταξί είναι σχετικά ακριβά στη Μαδέρα. Για μια απόσταση που ποδαράτο γίνεται σε 10’ πληρώνεις γύρω στα 6 euros. Οι περισσότεροι συνταξιδιώτες είχαν ήδη μαζευτεί. Μεσήλικες οι περισσότεροι (σκέφτηκα χαμογελώντας έναν φίλο μου που συχνά με δουλεύει για τα «γεροντίστικα» χόμπι μου), με εξαίρεση ένα ζευγάρι γύρω στα 25 και μια οικογένεια με μικρά παιδιά. Έμοιαζαν με Γιαπωνέζους (προφανώς είχαν ασιατική καταγωγή), αλλά μιλούσαν αγγλικά. Λίγο μετά ήρθαν και οι υπεύθυνοι του σκάφους. Ανάμεσά τους και μια όμορφη κοπελίτσα που έμοιαζε να είναι γύρω στα 20 και η οποία θεώρησα ότι θα ήταν η βοηθός, του βοηθού, ω βοηθέ! Εν τέλει όμως επρόκειτο για την αρχηγό της εκδρομής τη Raquel, η οποία ήταν marine biologist (πώς το λέμε αυτό βρε παιδιά στα ελληνικά; ), με πάρα πολλές γνώσεις, πολύγλωσση και με χαρισματική προσωπικότητα. Μαζί της και ο skipper, ένας τύπος γύρω στα 40, ευγενέστατος, marine biologist και αυτός, ο οποίος έλυνε απορίες συνδυαστικά με την κοπέλα.

Το σκάφος ήταν ένα όμορφο ιστιοπλοϊκό 40 ετών, μήκους 16 μέτρων, με 2 κατάρτια, κατά βάση φτιαγμένο από ξύλο. Ξεκινώντας ενημερωθήκαμε για το πρόγραμμα, τους κανόνες ασφαλείας και τα σχετικά. Αρκετοί από τους συνταξιδιώτες (δεν ήταν και πολλοί όλοι μαζί, κάτω από 20 άτομα) ασχολούνταν με την παρατήρηση πουλιών και ήταν εφοδιασμένοι με κιάλια, τρελούς τηλεφακούς και τα σχετικά. Πρώτη φορά γνώρισα άτομα που ασχολούνται με αυτό το (παράδοξο για μένα) χόμπι και είχε ενδιαφέρον. Ξεκινήσαμε λοιπόν μες στη χαρά, με το θαλασσινό αεράκι να μας δροσίζει, ενώ η Funchal και η Μαδέρα ξεμάκραιναν.

Αποχαιρετώντας τη Μαδέρα

afarm9.staticflickr.com_8181_7976208039_16e48491a5.jpg
afarm9.staticflickr.com_8173_7976210056_e944227093.jpg
afarm9.staticflickr.com_8039_7976206723_7b9b64cdfd.jpg

Ένα αεροσκάφος πλησιάζει για προσγείωση

afarm9.staticflickr.com_8316_7976214268_cbbe26f9e7.jpg

Από την αρχή μας ενημέρωσαν ότι δεν μπορούσαν να εγγυηθούν ότι θα βλέπαμε δελφίνια ή φάλαινες, παρ’ όλα αυτά μες στον Ατλαντικό μια τέτοια πιθανότητα κάθε άλλο παρά μικρή είναι! Στην αρχή περιοριστήκαμε σε παρατήρηση πουλιών (από ό, τι ενημερώθηκα το οικοσύστημα της Μαδέρας περιλαμβάνει μερικά πολύ σπάνια είδη), όπου εντάξει, καλά ήταν, αλλά δεν μπορώ να πω ότι το συναπάντημα με έκανε να τρέμω από συγκίνηση! Αντίθετα, ο Βέλγος κυριούλης που καθόταν απέναντί μου, κάθε λίγο και λιγάκι σκουντούσε τη γυναίκα του με ενθουσιασμό και έκανε σαν μικρό παιδί ενώ η φωτογραφική έπαιρνε φωτιά! «Εν τέλει αυτοί οι bird watchers μπορεί να φαίνονται το άκρον άωτον της ξενερωσιάς αλλά κρύβουν πολύ πάθος μέσα τους» σκέφτηκα.

Πουλιά

afarm9.staticflickr.com_8319_7976201122_a28021b4e1.jpg

Και βέβαια δεν άργησαν να σκάσουν μύτη και τα πρώτα δελφίνια! Εγώ, καθώς έχω περάσει τα παιδικά μου χρόνια να αρμενίζω τον Κορινθιακό με το φουσκωτό του πατέρα μου με τα δελφίνια να πλησιάζουν τόσο κοντά μας σε σημείο που να μας πιτσιλάνε, είχα θεωρήσει ότι μόνο αν έβλεπα φάλαινες θα ενθουσιαζόμουν! Κι όμως, ενθουσιάστηκα! Ούτε ξέρω πόσα κοπάδια δελφινιών είδα εκείνη την ημέρα, και μάλιστα από αρκετά διαφορετικά είδη διαφόρων μεγεθών (σίγουρα bottlenose dolphin/turslops truncatus, spotted dolphin/stenella frontalis, pilot whale/globicephala macrorhynchus-δελφίνι είναι και αυτό, όχι φάλαινα, και πιθανότατα και άλλα που μου διαφεύγουν). Τα δελφίνια που συναντήσαμε το πρωί ήταν πολύ φιλικά, και μας προσέγγισαν από πολύ κοντά. Ο ενθουσιασμός μου ήταν πραγματικά στο φουλ! Είναι τα πιο γλυκά ζώα, χαίρεσαι να τα βλέπεις να κάνουν τις όλο αρμονία κινήσεις τους ή να τα ακούς να αναπνέουν! Ανά φάσεις την ώρα που έκαναν τις θεαματικές τους εμφανίσεις άκουγα να βγαίνουν από μέσα μου κάτι θορυβώδη «Πσσς!». Ας μην σας κουράζω, το σίγουρο είναι ότι το ευχαριστήθηκα!

Δελφινάκια

afarm9.staticflickr.com_8320_7976205034_0c73f28311.jpg
afarm9.staticflickr.com_8436_7976202946_065b5fb6ed.jpg

Σιγά-σιγά αρχίσαμε να προσεγγίζουμε τις Ilhas Desertas. Πρόκειται για 3 ηφαιστειογενή νησιά που ανήκουν στο αρχιπέλαγος της Μαδέρας και απέχουν 21 ναυτικά μίλια από το λιμάνι της. Ονομάζονται lhéu Chão, Deserta Grande and Bugio, έχουν μια πολύ άγρια ομορφιά και αποτελούν τόπο που ενδημούν πολλά σπάνια ζώα, πουλιά, και έντομα, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη φώκια monachus-monachus. Για το λόγο αυτό από το 1990 έχουν ανακηρυχθεί προστατευόμενα, απαγορεύεται το ψάρεμα, ενώ υπάρχει ένας μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός ατόμων που μπορούν να τα επισκεφτούν καθημερινά. Αν και δεν κατοικούνται, υπάρχει ένας μικρός αριθμός φυλάκων που διαμένει στο μεγαλύτερο από αυτά, τη Deserta Grande, σε κάποιες υποτυπώδεις εγκαταστάσεις που υπάρχουν εκεί. Παράλληλα, στη Deserta Grande υπάρχει και ένα μικρό ιατρείο ζώων, ενώ γενικότερα τα ζώα φροντίζονται από τους επιστήμονες που συχνά διανυκτερεύουν εκεί.

Όσο πλησιάζαμε στην Deserta Grande είχαμε την ευκαιρία να παρατηρήσουμε τα ηφαιστειογενή σχήματα και χρώματα των βράχων του νησιού (αλλά και των άλλων δύο), κάτι ιδιαίτερα εντυπωσιακό.

afarm9.staticflickr.com_8441_7976211381_f52ce02ff5.jpg
afarm9.staticflickr.com_8315_7976212762_7e6dfc9366.jpg
afarm9.staticflickr.com_8307_7976199073_4fd2bf003b.jpg
afarm9.staticflickr.com_8299_7976196928_0a6a4e38aa.jpg
afarm9.staticflickr.com_8178_7976194480_aaeefa6361.jpg

Οι «πολυτελείς» εγκαταστάσεις του νησιού

afarm9.staticflickr.com_8443_7976184357_a769ec5f95.jpg

Αγκυροβολήσαμε κοντά στην «κατοικημένη» μεριά του νησιού, όπου απολαύσαμε το κολύμπι μας στα πεντακάθαρα, διαυγή και δροσερά νερά του Ατλαντικού! Ήταν τέλεια! Δυστυχώς δεν είχα πάρει μάσκα μαζί και οι φακοί επαφής δεν μου επιτρέπουν να ανοίγω τα μάτια στο νερό, αλλά έστω και έτσι οι βουτιές ήταν απλά απόλαυση. Συνεχίσαμε με το γεύμα που μας σερβιρίστηκε στο σκάφος, απλό αλλά νόστιμο. Το highlight ήταν ο καταπληκτικός, φρεσκότατος τόνος, ο οποίος συνοδευόταν απλά από κρεμμύδι και ελαιόλαδο.

Προσεγγίσαμε το νησάκι με ένα μικρό φουσκωτό σε δόσεις. Μέχρι να σταθούμε στο μονοπάτι πήγαμε να ξεποδαριαστούμε, καθώς η «παραλία» αποτελείται από μαύρες κοτρόνες, οι οποίες δεν καθιστούν ιδιαίτερα δελεαστικό το περπάτημα. Η Raquel μας έκανε μια ξενάγηση στο νησί, ενημερώνοντάς μας για την ιστορία των Ilhas Desertas, την πανίδα, τις οικολογικές προσπάθειες που έχουν γίνει, τα ζώα που κινδυνεύουν και το ρόλο των φυλάκων και των επιστημόνων που συμμετέχουν στην προσπάθεια προστασίας του οικοσυστήματος. Μετά μας προέτρεψε να αγοράσουμε αν θέλουμε κάτι από ένα μαγαζάκι που υπάρχει όπου τα χρήματα συμβάλλουν στην συντήρηση και προστασία των νησιών. Να πω την αλήθεια αν και είχα όλη την καλή διάθεση, το μαγαζάκι δεν είχε σχεδόν τίποτα και αυτά που είχε δεν θα έπιαναν τόπο, οπότε δυστυχώς δεν άφησα τον οβολό μου.

Εικόνες του νησιού

afarm9.staticflickr.com_8036_7976215800_19632ac81d.jpg
afarm9.staticflickr.com_8315_7976192535_e631fd600c.jpg
afarm9.staticflickr.com_8182_7976190538_8a7ced5f1a.jpg
afarm9.staticflickr.com_8458_7976189098_22869ec662.jpg
afarm9.staticflickr.com_8179_7976187439_6678e85b26.jpg

Επιστρέφοντας στο σκάφος κάποιοι επιλέξαμε να κολυμπήσουμε και να μην πάρουμε πάλι το φουσκωτό. Δεν λες εύκολα όχι σε τέτοια νερά! Στον γυρισμό έπιασε πολύς αέρας και ανοίξαμε τα πανιά, ενώ το σκάφος έγερνε ρυθμικά πότε από τη μία πότε από την άλλη πλευρά. Ήταν πολύ ωραία! Συναντήσαμε και άλλα δελφίνια, αλλά αυτή τη φορά δεν ήταν τόσο φιλικά, αντίθετα άλλαξαν πορεία, οπότε δεν τα πλησιάσαμε και απομακρυνθήκαμε γρήγορα.

Φτάσαμε πίσω στη μαρίνα της Funchal την ώρα που έπεφτε ο ήλιος. Ήταν ένα υπέροχο απόγευμα! Κατεβαίνοντας από το σκάφος αισθανόμουν ψυχική ηρεμία και χαρά και το «ευχαριστώ» που είπα στο πλήρωμα ήταν ειλικρινές και εγκάρδιο.

 

Attachments

  • 352,2 KB Προβολές: 146
Last edited:

alma

Member
Μηνύματα
3.718
Likes
15.052
:clap::clap::clap:Πως και πως περίμενα την ιστορία που υποσχέθηκες.Άντε να μαθαίνουμε και οι μελλοντικοί επισκέπτες.Με ΤΑΡ πήγες?
 

underwater

Member
Μηνύματα
2.710
Likes
11.219
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
:clap::clap::clap:Πως και πως περίμενα την ιστορία που υποσχέθηκες.Άντε να μαθαίνουμε και οι μελλοντικοί επισκέπτες.Με ΤΑΡ πήγες?
Δεν την καθυστέρησα και πάρα πολύ, δεν μπορείς να πεις! :D

Ναι, με TAP πήγα, η οποία μου άφησε ανάμεικτες εντυπώσεις.
 

pattyyy

Member
Μηνύματα
1.565
Likes
1.271
Επόμενο Ταξίδι
χμ...
Ταξίδι-Όνειρο
νότια αφρική
Aαααχ, τέλεια! Η ιστορία που περιμένω εδώ και μέρες να εμφανιστεί! Η εισαγωγή σου underwater μου εισάγει κι εμάς τους αμύητους στο ύφος του νησιού! Ανυπομονώ για τη συνέχεια και φυσικά για φωτογραφίες!

υ.γ. το solo ταξίδι έχει ξεχωριστή γοητεία. Έχω δοκιμάσει μέχρι στιγμής μόνο solo αποσπασματικές περιπλανήσεις στα πλαίσια συντροφικού ταξιδιού και ομολογώ ότι τις απόλαυσα εξαιρετικά..
 

maxoula

Member
Μηνύματα
225
Likes
266
Ταξίδι-Όνειρο
Νέα Υόρκη ξανά και ξανά
Ωραίο ταξίδι underwater!:clap: Αναμένουμε φωτογραφίες από τη φύση αλλά και τις θάλασσες στον Ατλαντικό! Άραγε σε τι διαφέρουν από τις δικές μας? :)
 

underwater

Member
Μηνύματα
2.710
Likes
11.219
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
Aαααχ, τέλεια! Η ιστορία που περιμένω εδώ και μέρες να εμφανιστεί! Η εισαγωγή σου underwater μου εισάγει κι εμάς τους αμύητους στο ύφος του νησιού! Ανυπομονώ για τη συνέχεια και φυσικά για φωτογραφίες!

υ.γ. το solo ταξίδι έχει ξεχωριστή γοητεία. Έχω δοκιμάσει μέχρι στιγμής μόνο solo αποσπασματικές περιπλανήσεις στα πλαίσια συντροφικού ταξιδιού και ομολογώ ότι τις απόλαυσα εξαιρετικά..
Ευχαριστώ πολύ patyyy μου! Όσον αφορά τα solo ταξίδια, η αλήθεια είναι ότι δεν έχω κάνει πολλά μόνη-μόνη. Τις περισσότερες φορές είναι μέρη ευρύτερων ταξιδιών με παρέα. Το συγκεκριμένο που ήταν solo με όλη τη σημασία της λέξης πραγματικά το απόλαυσα, ήταν όμως "κομμένο και ραμμένο" στα γούστα και τις προτιμήσεις μου. Διαφορετικά θεωρώ ότι σίγουρα θα υπήρχαν στιγμές που θα είχα κάπως πλήξει.

Για μένα η καλύτερη επιλογή είναι το ταξίδι με άτομα που εκπέμπουν στο ίδιο μήκος κύματος μαζί μου. 2ο σαν επιλογή είναι το solo και τελευταίο έρχεται εκείνο με άτομα που "ναι μεν αλλά" ή γκρουπ. :) Μολονότι πάντως μου αρέσει η παρέα, η αλληλεπίδραση και ο χαβαλές, σε καμία περίπτωση δεν είμαι διατεθειμένη να χάσω ένα ταξίδι που θέλω πολύ επειδή δεν ακολουθεί κανείς.

Ωραίο ταξίδι underwater!:clap: Αναμένουμε φωτογραφίες από τη φύση αλλά και τις θάλασσες στον Ατλαντικό! Άραγε σε τι διαφέρουν από τις δικές μας? :)
Μαχούλα μου σε ευχαριστώ! :D Όσον αφορά τη θάλασσα, καθώς το νησί βρίσκεται μέσα στον ωκεανό, έχει όπως καταλαβαίνεις ένα "άνοιγμα", ένα βάθος, μια αγριάδα θα έλεγα που τη διαφοροποιεί αρκετά από τα δεδομένα του Αιγαίου ή του Ιονίου.

Να πω επίσης ότι, ως ηφαιστειογενές νησί, η Μαδέρα δεν έχει πολλές "καλές" παραλίες. Οι περισσότερες έχουν μεγάλες μαύρες κοτρόνες και είναι κάπως άβολη η φάση. Παρ΄όλα αυτά το νερό σαν νερό είναι σούπερ! Επίσης υπάρχει και η εναλλακτική των βουτιών στις λιμνούλες που σχηματίζουν κάποιοι καταρράκτες.

Σαν αυτόν εδώ καλή ώρα! :D

afarm9.staticflickr.com_8172_7957350860_590372b99f.jpg
25fontes_1
 

htrul18

Member
Μηνύματα
106
Likes
42
Επόμενο Ταξίδι
Ρωσία
Ταξίδι-Όνειρο
Αυστραλία & Νέα Ζηλανδία
underwater αναμένουμε τη συνέχεια! Μου ακούγεται πολύ γοητευτική η ιδέα του σολο ταξιδιού αν και δε το έχω επιχειρήσει ποτέ.
Α, και μια ερώτηση:
Οι κάτοικοι εκεί μιλούν αρκετά αγγλικά ώστε να μπορείς τουλάχιστον να συνεννοηθείς ή πρέπει να ξέρεις ισπανικά/πορτογαλικά;
 

underwater

Member
Μηνύματα
2.710
Likes
11.219
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
underwater αναμένουμε τη συνέχεια! Μου ακούγεται πολύ γοητευτική η ιδέα του σολο ταξιδιού αν και δε το έχω επιχειρήσει ποτέ.
Α, και μια ερώτηση:
Οι κάτοικοι εκεί μιλούν αρκετά αγγλικά ώστε να μπορείς τουλάχιστον να συνεννοηθείς ή πρέπει να ξέρεις ισπανικά/πορτογαλικά;
Σε ευχαριστώ! :) Οι κάτοικοι ναι, μιλούν αγγλικά! Ορισμένοι πολύ καλά, άλλοι απλώς σε ένα επαρκές επίπεδο για να ανταλλάξεις δυο κουβέντες ή να πάρεις μια πληροφορία. Νοηματική δεν χρησιμοποίησα καθόλου! :D Τώρα βέβαια δεν ξέρω τι μπορεί να γίνει αν πας μόνος σε κάποιο χωριουδάκι στην άκρη του πουθενά!

Τέλεια τέλεια τέλεια .. Πες μας και αλλα...

Sent from my iPhone using Travel stories
Ευχαριστώ! :D Αναμείνατε!
 

underwater

Member
Μηνύματα
2.710
Likes
11.219
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
Ημέρα 1η: Επεισοδιακή άφιξη

Ο ψυχαναγκαστικός άνθρωπος κανονίζει τα πάντα στην εντέλεια! Το απόγευμα της 23ης του Αυγούστου λοιπόν έφτασα χαρωπή αλλά και ξεθεωμένη στο αεροδρόμιο της Λισσαβώνας, μετά από μια πολύωρη περιήγηση στην πόλη! Λίγες εβδομάδες πριν είχε εγκαινιαστεί η επέκταση του μετρό προς το αεροδρόμιο, έτσι δεν χρειάστηκε καν να ταλαιπωρηθώ με λεωφορεία, κίνηση και τα σχετικά. Γραμμή στο χώρο φύλαξης αποσκευών όπου είχα αφήσει το backpack μου (είχα κανονίσει μεγάλο stopover και έκανα δύο φορές check-in την αποσκευή επειδή δεν ήθελα να διακινδυνεύσω το να φτάσει πριν από μένα ή, ακόμα χειρότερα, να καταλήξει σε κάνα Ρίο ντε Τζανέιρο και να ψάχνομαι. Άλλωστε δεν είχα διαβάσει και διθυραμβικά reviews γενικότερα για την TAP και είχα σκιαστεί).

Στο check-in ενημερώνομαι ότι η πτήση θα έχει μισάωρη καθυστέρηση. Αφού περνάω έλεγχο και αράζω στην gate διαπιστώνω ότι η καθυστέρηση όπως φαίνεται πρόκειται να είναι πολύ μεγαλύτερη. Κάθε 45λεπτο μας ενημερώνουν για την αναμενόμενη ώρα απογείωσης. Εγώ ήταν καθορισμένο να φτάσω στη Funchal γύρω στις 9και-9μιση και είχα πει στους ιδιοκτήτες της πανσιόν που θα έμενα ότι θα ήμουν εκεί γύρω στις 10και. Τους πήρα οπότε τηλ. να τους ενημερώσω για την αργοπορία καθώς θα έφτανα εκεί μετά το πέρας των τυπικών ωρών που δέχονταν check-in. Προσπάθησα να τηλεφωνήσω και στην εταιρεία μισθωμένων οχημάτων με την οποία είχα κλείσει τη μεταφορά από το αεροδρόμιο (το aerobus στη Funchal σταματά αρκετά νωρίς το βράδυ και τα ταξί μετά τις 10 είναι 30% ακριβότερα), όμως δεν είχα τον αριθμό τους. Με δεδομένο ότι δεν είχα προπληρώσει την κούρσα ήμουν σίγουρη ότι δεν θα με περίμενε κανείς στο αεροδρόμιο.

Μιάμιση ώρα περίπου μετά μας ενημερώνουν ότι θα ξεκινήσει η επιβίβαση, όπως και έγινε. Μας στοιβάζουν λοιπόν στα πουλμανάκια και αυτό ήταν! Περιμέναμε, περιμέναμε, περιμέναμε. ‘Οταν πέρασε ένα 20λεπτο περίπου, κάποιοι που είχαν αγανακτήσει βγήκαν έξω και άρχισαν να διαμαρτύρονται στους οδηγούς των πουλμανακίων. Ο ένας, ένα παιδαρέλι γύρω στα 20, γέλαγε ψιλοπροκλητικά και έλεγε «περιμένω εντολή από πάνω». Σε κάποιους που είχαν παιδιά είχε γυρίσει το μάτι και έκαναν σαν τρελοί. Αισθανόμουν ότι βρισκόμουν στην Ελλάδα και απλά άκουγα πορτογαλικά. Ήμουν κουρασμένη και νύσταζα. Σε κάποια φάση ήρθε μια τύπισσα από την εταιρεία, ζήτησε συγγνώμη και είπε κάτι για ένα τεχνικό πρόβλημα, ενώ λίγο μετά τα πουλμανάκια ξεκίνησαν και επιβιβαστήκαμε.

Λίγο πριν μας μοιράσουν τα σαντουιτσάκια κάτι ανέφεραν για περιορισμένες προμήθειες σε αλκοόλ. Όπως και να έχει εγώ ζήτησα κρασί επειδή τα νεύρα είχαν χτυπήσει κόκκινο και ήθελα να χαλαρώσω λίγο. Η πτήση κράτησε λίγο παραπάνω από μιάμιση ώρα και δεν με χώραγε ο τόπος. Προσπάθησα όμως να ηρεμήσω επειδή περίμενα αυτή την προσγείωση πώς και πώς! Βλέπετε, το αεροδρόμιο της Μαδέρας, το οποίο εγκαινιάστηκε το 1964, είναι διαβόητο και παλιότερα θεωρούταν και πολύ επικίνδυνο, καθώς ο εξαιρετικά μικρός (τότε) αεροδιάδρομός του στην πλαγιά ενός λόφου δίπλα στον Ατλαντικό καθιστούσε την προσέγγισή του εξαιρετικά δύσκολη. Το 2000 έγινε μια επέκταση του αεροδιαδρόμου πάνω σε κάτι μεγάλους στύλους μέσα στη θάλασσα, καθιστώντας το ασφαλές, αλλά και εντυπωσιακό! Μολαταύτα, μερικές φορές οι καιρικές συνθήκες δεν επιτρέπουν την ασφαλή προσγείωση των αεροσκαφών, οπότε χρησιμοποιείται το αεροδρόμιο του γειτονικού Porto Santo, ή σπανιότερα των Κανάριων Νησιών. Επιπλέον, από ό, τι μου είπαν ντόπιοι, για να πραγματοποιήσει ένας πιλότος δρομολόγιο στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο χρειάζεται να κάνει κάποιες επιπλέον ώρες εκπαίδευσης στον εξομοιωτή.

Δυστυχώς λόγω της ώρας δεν μπόρεσα να δω την προσέγγιση του αεροδρομίου (είδα όμως αρκετές προσγειώσεις από μακριά μέσα από ένα ιστιοπλοϊκό). Όσον αφορά την προσγείωση καθαυτή, αυτό που μπορώ να πω είναι ότι το αεροπλάνο κινήθηκε κάπως «περίεργα» μόλις άγγιξε έδαφος, αλλά όχι κάτι ιδιαίτερο. Μια κοπέλα που γνώρισα την επόμενη μέρα έλεγε πάντως πως τρόμαξε κάπως στην προσγείωση και ότι μετά έμαθε την ιστορία για τον αεροδιάδρομο. Δεν ξέρω!

Σας παραθέτω πάντως μια φωτό του αεροδρομίου όπως την τράβηξα από τη θάλασσα και μια άλλη του διαδρόμου (όσο μπόρεσα να πλησιάσω), την οποία έβγαλα την μέρα που επέστρεφα. Είδα πολλές και σε καρτ-ποστάλς στα διάφορα τουριστικά μαγαζιά του νησιού.

afarm9.staticflickr.com_8444_7963318234_dc2347cb6a.jpg
madeiraair_1
afarm9.staticflickr.com_8309_7963339634_de0169b375.jpg
madeiraair_2

Καθώς το αεροδρόμιο είναι πολύ μικρό δεν γίνεται χρήση πούλμαν και απλά περπατάς από το αεροπλάνο στο κτίριο. Ανακούφιση! Το πρόβλημά μου προέκυψε όταν βγήκαν όλες οι αποσκευές και η δική μου πουθενά! Εκεί ήταν που με έπιασε μια απελπισία συνδυαστικά με την κούραση και βούρκωσα! Ήρθε τότε ένας κυριούλης του αεροδρομίου για να με ενημερώσει ότι δεν θα έβγαιναν άλλες αποσκευές (λες και δεν το ήξερα). Ξαφνικά όμως, σα να του έρχεται μια ιδέα, μου λέει: «Μήπως έχεις ένα backpack»; «Ναι, ναι» απαντάω εγώ. «Έλα, εδώ είναι, τα backpacks τα βγάζουμε ξεχωριστά ως υπερμεγέθη». Όντως, ήταν σε μια γωνιά και μου ήρθε και πάλι να κλάψω, αλλά από ανακούφιση. Κατευθύνθηκα προς την έξοδο και με μεγάλη χαρά είδα ότι με περίμενε και ο οδηγός! Δεν θα χρειαζόταν να πάρω ταξί, ούτε να πληρώσω την 35άρα που φοβόμουν!

Από εκείνο το σημείο και μετά άρχισα να το απολαμβάνω! Η ατμόσφαιρα ήταν δροσερή και οσφραινόμουν τη χαρακτηριστική μυρωδιά των νησιών. Καθαρός αέρας, δέντρα, χώμα και ιώδιο! Η διαδρομή σχετικά σύντομη (γύρω στο 20λεπτο), καθώς οι δρόμοι ήταν άδειοι. Μπαινοβγαίναμε σε τούνελ, αρκετές στροφές, καλοί δρόμοι! Σας παραθέτω κάποιες φωτός με γέφυρες και τούνελ που τράβηξα τις επόμενες μέρες.

afarm9.staticflickr.com_8303_7963322566_4f97176d37.jpg
madeirabridge_1
afarm9.staticflickr.com_8445_7963333812_d0035faae7.jpg
madeira_tunnel
afarm9.staticflickr.com_8177_7963312062_dacdb75ae3.jpg
madeirabridge_3

Ο οδηγός ήταν ευγενικός, αλλά και λιγομίλητος, κάπως σκυθρωπός. Κάτι που διαπίστωσα γενικότερα τις προσέχεις μέρες (αλλά και μου ανέφεραν και κάποιοι ντόπιοι) είναι ότι οι Πορτογάλοι (ή έστω οι Μαδεριανοί) διαφέρουν αρκετά από εμάς, τους Ιταλούς, ή και τους Ισπανούς ακόμα. Εντάξει, σίγουρα είναι πιο «θορυβώδεις» και συμπαθείς από τους Κεντρο-βορειοευρωπαίους, αλλά σε σχέση με τους μεσογειακούς είναι λιγότερο ανοιχτοί, έξω καρδιά, ευχάριστοι. Πιο τυπικοί. Δεν πρόκειται για γοητευτικό λαό. Ένα ντόπιο παιδί τους χαρακτήρισε σε ελεύθερη μετάφραση «μουρτζούφληδες». Πιθανώς να τους αδίκησε λίγο, όμως τα λόγια του δεν απείχαν και πολύ από την πραγματικότητα.

Σε κάποια φάση εμφανίζεται η Funchal! Διάσπαρτα φωτάκια στους λόφους και στο βάθος ο Ατλαντικός. Και πάνω το φεγγάρι που είχε αρχίσει να γεμίζει να ρίχνει το φως του στη θάλασσα! Όμορφη στιγμή!

Τέλος πάντων, με τα πολλά έφτασα στην πανσιόν μου 12 παρά, κουρασμένη και βρώμικη. Με υποδέχτηκε η μία εκ των ιδιοκτητών (πρόκειται για ένα μεσήλικο ζευγάρι) όπου μου έδειξε το δωμάτιό μου και με βοήθησε να τακτοποιηθώ. Η πανσιόν μου ήταν η Vila Teresinha, η οποία αποτελεί μια πολύ καλή επιλογή για value-for-money διαμονή. Πολύ καθαρά δωμάτια με δικό τους μπάνιο, ευγενικοί ιδιοκτήτες, καλό πρωινό, μια όμορφη βεράντα με θέα τη Funchal και τον Ατλαντικό και ένα παλιομοδίτικο στυλ που ταιριάζει με την περιοχή στην οποία βρίσκεται, μακριά από την τουριστική πλευρά με τα ξενοδοχεία. Για το μονόκλινο (που επί της ουσίας ήταν δίκλινο) πλήρωνα 30 euros τη βραδιά.

Έκανα ένα γρήγορο μπάνιο και έπεσα ξερή για ύπνο! Πραγματικά κοιμήθηκα σαν κούτσουρο, τόσο κουρασμένη ήμουν! Και η επόμενη μέρα αναμενόταν αρκετά busy, με ημερήσιο boat trip στις Ilhas Desertas και τοπικό πανηγύρι το βράδυ.
 

paefstra

Member
Μηνύματα
13.005
Likes
40.907
Ευχαριστώ πολύ patyyy μου! Όσον αφορά τα solo ταξίδια, η αλήθεια είναι ότι δεν έχω κάνει πολλά μόνη-μόνη. Τις περισσότερες φορές είναι μέρη ευρύτερων ταξιδιών με παρέα. Το συγκεκριμένο που ήταν solo με όλη τη σημασία της λέξης πραγματικά το απόλαυσα, ήταν όμως "κομμένο και ραμμένο" στα γούστα και τις προτιμήσεις μου. Διαφορετικά θεωρώ ότι σίγουρα θα υπήρχαν στιγμές που θα είχα κάπως πλήξει.

Για μένα η καλύτερη επιλογή είναι το ταξίδι με άτομα που εκπέμπουν στο ίδιο μήκος κύματος μαζί μου. 2ο σαν επιλογή είναι το solo και τελευταίο έρχεται εκείνο με άτομα που "ναι μεν αλλά" ή γκρουπ. :) Μολονότι πάντως μου αρέσει η παρέα, η αλληλεπίδραση και ο χαβαλές, σε καμία περίπτωση δεν είμαι διατεθειμένη να χάσω ένα ταξίδι που θέλω πολύ επειδή δεν ακολουθεί κανείς.
+1 από μένα! Διαβάζω την καταπληκτική ιστορία σου και σαν οδηγό για παρόμοιο εγχείρημα.
 

underwater

Member
Μηνύματα
2.710
Likes
11.219
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
+1 από μένα! Διαβάζω την καταπληκτική ιστορία σου και σαν οδηγό για παρόμοιο εγχείρημα.
Σε ευχαριστώ πολύ! :D Εύχομαι αν ποτέ αισθανθείς την ανάγκη να το κάνεις να το τολμήσεις!

Επίσης θα ήθελα να σας παραθέσω και το link της εταιρείας με την οποία κανόνισα την μεταφορά από το αεροδρόμιο, καθώς έμεινα πολύ ικανοποιημένη.

Private Low Cost Transfers from Airports of Faro, Lisbon, Porto, Madeira, Alicante & Malta
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.169
Μηνύματα
882.784
Μέλη
38.883
Νεότερο μέλος
ayahuasca97

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom