underwater
Member
- Μηνύματα
- 2.902
- Likes
- 13.508
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ανταρκτική
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Ημέρα 1η: Επεισοδιακή άφιξη
- Ημέρα 2η (μέρος πρώτο): Boat trip στις Ilhas Desertas
- Ημέρα 2η (μέρος δεύτερο): Φεστιβάλ στο São Vicente και η απομυθοποίηση του couchsurfing
- Ημέρα 3η: Πεζοπορία στις levadas: κοιλάδα Rabaçal, Risco και 25 Fontes
- Ημέρα 4η: Βολτάροντας στην όμορφη Funchal και το ορεινό Monte
- Ημέρα 5η: περιήγηση στη δυτική πλευρά του νησιού και βολτούλα στη Funchal
- Ημέρα 6η: Funchal και πέριξ
- Ημέρα 7η: Μελαγχολική επιστροφή
Σήμα-κατατεθέν της Μαδέιρας αποτελούν και οι περίφημες levadas της, κανάλια που άρχισαν να κατασκευάζονται στις αρχές του 16ου αιώνα, και τα οποία αποτελούν αρδευτικό σύστημα για τη μεταφορά νερού από τις βόρειες και υγρές περιοχές του νησιού προς τις νότιες και ξηρές. Καθώς το νερό ταξιδεύει από το βορρά στο νότο συμβάλλει στο πότισμα των διαφόρων καλλιεργειών, όπως των μπανανιών και των αμπελιών (η μπανάνα είναι το 2ο εξαγώγιμο προϊόν του νησιού μετά το κρασί), ενώ τροφοδοτεί και τους υδροηλεκτρικούς σταθμούς που υπάρχουν σε διάφορα σημεία. Οι levadas καλύπτουν συνολικά μια έκταση γύρω στα 2500 χλμ, ενώ κατά μήκος τους εκτείνονται μονοπάτια τα οποία αποτελούν έναν πολύ δημοφιλή τρόπο για να ανακαλύψει κανείς τις φυσικές ομορφιές της Μαδέρας.
Πεζοπορίες κατά μήκος των levadas μπορεί να κάνει κάποιος είτε μέσω τουριστικού πρακτορείου είτε μόνος του, συμβουλευόμενος κάποιον από τους πεζοπορικούς χάρτες που μπορεί να βρει σε διάφορα μέρη στη Funchal (αλλά και σε άλλες περιοχές λογικά). Οι πεζοπορίες έχουν διαβαθμίσεις δυσκολίας, από πολύ απλές μέχρι αρκετά απαιτητικές. Εγώ κανόνισα με το πρακτορείο madeira seekers που ανέφερα και σε προηγούμενο post μια πεζοπορία επιπέδου moderate (μια χαρά για άτομα με μέση/καλή φυσική κατάσταση). Συγκεκριμένα επρόκειτο για μια διαδρομή μήκους 11 χλμ στην κοιλάδα Rabaçal και στους καταρράκτες Risco και 25 Fontes. Η τιμή του tour (περιλάμβανε το picking up από το ξενοδοχείο, τη μεταφορά προς και από τον τόπο της πεζοπορίας και την καθαυτή πεζοπορία με συνοδό) ήταν 25 euros.
Μετά από έναν κουτσουρεμένο ύπνο 3 ωρών ξύπνησα και ντύθηκα όπως-όπως, ενώ η καλή κυριούλα της πανσιόν μου ετοίμασε ένα picnic lunch με σάντουιτς, φρούτο και κέικ (καθώς έπρεπε να φύγω 8 και 10 δεν είχα περιθώριο να πάρω πρωινό). Ένα mini van ήρθε και με πήρε, αφήνοντάς με σε ένα πιο κεντρικό σημείο από όπου πήρα το «κανονικό» πούλμαν. Η συγκεκριμένη πεζοπορία ήταν το πιο δημοφιλές tour που έκανα, με πολλούς συμμετέχοντες από διάφορες χώρες. Ουσιαστικά δημιουργήθηκαν δύο υποομάδες, μία γερμανόφωνη (ήταν η πολυπληθέστερη) και μια αγγλόφωνη. Στο group μου είχα Πολωνούς, Φινλανδούς και άλλες εθνικότητες που μου διαφεύγουν, ενώ εγώ αλληλεπέδρασα πιο πολύ με μια συμπαθέστατη κυρία από τη Ρωσία.
Η όλη διαδικασία της πεζοπορίας ήταν πολύ ευχάριστη. Ξεκινήσαμε από ένα κατάφυτο σημείο, στο οποίο ανά φάσεις βλέπαμε να βόσκουν ανέμελες αγελαδίτσες.
Πήραμε ένα κατηφορικό ασφαλτοστρωμένο μονοπάτι, σύντομα όμως βρεθήκαμε στο πεζοπορικό μονοπάτι δίπλα στη levada. Κάποια σημεία ήταν πολύ βατά, κάποια άλλα πιο δύσκολα.
Η ομορφιά του τοπίου ήταν πάντως απίστευτη σε όλες τις περιπτώσεις. Μικροί καταρράκτες παντού, πολύ πράσινο, τρεχούμενα νερά.
Πρώτη μεγάλη στάση στον όμορφο καταρράκτη Risco, ο οποίος όμως δεν είχε πολύ νερό. Γενικότερα αυτό που άκουσα πολλές φορές τις μέρες που έμεινα στο νησί ήταν το ότι ο προηγούμενος χειμώνας ήταν πολύ ξηρός, κάτι που είχε σαν αποτέλεσμα να μειωθεί η ποσότητα του νερού σε όλα τα ποτάμια, τους καταρράκτες και τις levadas.
Το πιο εντυπωσιακό σημείο ήταν ο καταρράκτης 25 Fontes, όπου πολλά μικρά καταρρακτάκια δημιουργούσαν μια όμορφη λίμνη, στα κρύα νερά της οποίας ορισμένοι έκαναν μπάνιο. Η όλη φάση μου θύμισε λίγο τον καταρράκτη του Φονιά στη Σαμοθράκη. Εκεί σταματήσαμε για λίγο όπου και φάγαμε το μεσημεριανό μας.
Αφού φύγαμε από τους 25 Fontes, ακολουθήσαμε μέχρις ενός σημείου το μονοπάτι που είχαμε πάρει για να πάμε, όπου σε ορισμένες φάσεις δημιουργείται «συνωστισμός» με αυτούς που πηγαίνουν και αυτούς που επιστρέφουν. Μετά από λίγο όμως όλα εντάξει. Στο τέλος της διαδρομής, εφοδιασμένοι με φακούς, μπήκαμε σε ένα τούνελ μήκους κοντά ενός χλμ. Ήταν το μόνο σημείο που δεν μου άρεσε, σκοτεινό, κρύο, υγρό και γλιστερό όπως ήταν. Ήθελε μια χ προσοχή.
Βγαίνοντας από το τούνελ ο καιρός ήταν τελείως διαφορετικός, με απίστευτη ομίχλη!
Σε κάποια φάση αισθάνθηκα ότι βρισκόμουν στο Μαγεμένο Δάσος.
Λίγο πιο κάτω μας περίμενε το πούλμαν όπου μας επέστρεψε στη Funchal γύρω στις 5. Η διαδρομή ήταν πολύ ωραία, και ορισμένα σημεία της τα ξαναείδα 2 μέρες μετά όταν έκανα tour στη δυτική πλευρά του νησιού. Γενικότερα πάντως η όλη φάση της πεζοπορίας μου άρεσε πολύ, την προτείνω ανεπιφύλακτα, και αν μου δοθεί η ευκαιρία να ξαναπάω στο νησί για περισσότερες μέρες θα προσπαθήσω να κάνω αρκετές ακόμα τέτοιου στυλ διαδρομές.
Γυρνώντας στην πανσιόν έκανα μπάνιο και έπεσα και ξεράθηκα, καθώς δεν είχα κοιμηθεί ποιοτικά τις προηγούμενες μέρες (μία η πολύ πρωινή πτήση από Αθήνα, μία η καθυστερημένη άφιξή μου στη Funchal, μία το πανηγύρι). Με ξύπνησε αργά το απόγευμα το μήνυμα της couchsurfer που σας ανέφερα. Γενικότερα δεν έκανα τίποτα άλλο εκείνη την ημέρα. Ούτε καν βγήκα για φαγητό! Έφαγα απλά ένα ροδάκινο που είχε ξεμείνει από το μεσημεριανό και την έβγαλα στην υπέροχη βεράντα χαζεύοντας τα φωτάκια της Funchal, αναπνέοντας το οξυγόνο, ακούγοντας μουσική και σερφάροντας στο internet.
Την επόμενη μέρα είχα κανονίσει εξερεύνηση της Funchal.
Πεζοπορίες κατά μήκος των levadas μπορεί να κάνει κάποιος είτε μέσω τουριστικού πρακτορείου είτε μόνος του, συμβουλευόμενος κάποιον από τους πεζοπορικούς χάρτες που μπορεί να βρει σε διάφορα μέρη στη Funchal (αλλά και σε άλλες περιοχές λογικά). Οι πεζοπορίες έχουν διαβαθμίσεις δυσκολίας, από πολύ απλές μέχρι αρκετά απαιτητικές. Εγώ κανόνισα με το πρακτορείο madeira seekers που ανέφερα και σε προηγούμενο post μια πεζοπορία επιπέδου moderate (μια χαρά για άτομα με μέση/καλή φυσική κατάσταση). Συγκεκριμένα επρόκειτο για μια διαδρομή μήκους 11 χλμ στην κοιλάδα Rabaçal και στους καταρράκτες Risco και 25 Fontes. Η τιμή του tour (περιλάμβανε το picking up από το ξενοδοχείο, τη μεταφορά προς και από τον τόπο της πεζοπορίας και την καθαυτή πεζοπορία με συνοδό) ήταν 25 euros.
Μετά από έναν κουτσουρεμένο ύπνο 3 ωρών ξύπνησα και ντύθηκα όπως-όπως, ενώ η καλή κυριούλα της πανσιόν μου ετοίμασε ένα picnic lunch με σάντουιτς, φρούτο και κέικ (καθώς έπρεπε να φύγω 8 και 10 δεν είχα περιθώριο να πάρω πρωινό). Ένα mini van ήρθε και με πήρε, αφήνοντάς με σε ένα πιο κεντρικό σημείο από όπου πήρα το «κανονικό» πούλμαν. Η συγκεκριμένη πεζοπορία ήταν το πιο δημοφιλές tour που έκανα, με πολλούς συμμετέχοντες από διάφορες χώρες. Ουσιαστικά δημιουργήθηκαν δύο υποομάδες, μία γερμανόφωνη (ήταν η πολυπληθέστερη) και μια αγγλόφωνη. Στο group μου είχα Πολωνούς, Φινλανδούς και άλλες εθνικότητες που μου διαφεύγουν, ενώ εγώ αλληλεπέδρασα πιο πολύ με μια συμπαθέστατη κυρία από τη Ρωσία.
Η όλη διαδικασία της πεζοπορίας ήταν πολύ ευχάριστη. Ξεκινήσαμε από ένα κατάφυτο σημείο, στο οποίο ανά φάσεις βλέπαμε να βόσκουν ανέμελες αγελαδίτσες.


Πήραμε ένα κατηφορικό ασφαλτοστρωμένο μονοπάτι, σύντομα όμως βρεθήκαμε στο πεζοπορικό μονοπάτι δίπλα στη levada. Κάποια σημεία ήταν πολύ βατά, κάποια άλλα πιο δύσκολα.


Η ομορφιά του τοπίου ήταν πάντως απίστευτη σε όλες τις περιπτώσεις. Μικροί καταρράκτες παντού, πολύ πράσινο, τρεχούμενα νερά.




Πρώτη μεγάλη στάση στον όμορφο καταρράκτη Risco, ο οποίος όμως δεν είχε πολύ νερό. Γενικότερα αυτό που άκουσα πολλές φορές τις μέρες που έμεινα στο νησί ήταν το ότι ο προηγούμενος χειμώνας ήταν πολύ ξηρός, κάτι που είχε σαν αποτέλεσμα να μειωθεί η ποσότητα του νερού σε όλα τα ποτάμια, τους καταρράκτες και τις levadas.

Το πιο εντυπωσιακό σημείο ήταν ο καταρράκτης 25 Fontes, όπου πολλά μικρά καταρρακτάκια δημιουργούσαν μια όμορφη λίμνη, στα κρύα νερά της οποίας ορισμένοι έκαναν μπάνιο. Η όλη φάση μου θύμισε λίγο τον καταρράκτη του Φονιά στη Σαμοθράκη. Εκεί σταματήσαμε για λίγο όπου και φάγαμε το μεσημεριανό μας.


Αφού φύγαμε από τους 25 Fontes, ακολουθήσαμε μέχρις ενός σημείου το μονοπάτι που είχαμε πάρει για να πάμε, όπου σε ορισμένες φάσεις δημιουργείται «συνωστισμός» με αυτούς που πηγαίνουν και αυτούς που επιστρέφουν. Μετά από λίγο όμως όλα εντάξει. Στο τέλος της διαδρομής, εφοδιασμένοι με φακούς, μπήκαμε σε ένα τούνελ μήκους κοντά ενός χλμ. Ήταν το μόνο σημείο που δεν μου άρεσε, σκοτεινό, κρύο, υγρό και γλιστερό όπως ήταν. Ήθελε μια χ προσοχή.
Βγαίνοντας από το τούνελ ο καιρός ήταν τελείως διαφορετικός, με απίστευτη ομίχλη!


Σε κάποια φάση αισθάνθηκα ότι βρισκόμουν στο Μαγεμένο Δάσος.

Λίγο πιο κάτω μας περίμενε το πούλμαν όπου μας επέστρεψε στη Funchal γύρω στις 5. Η διαδρομή ήταν πολύ ωραία, και ορισμένα σημεία της τα ξαναείδα 2 μέρες μετά όταν έκανα tour στη δυτική πλευρά του νησιού. Γενικότερα πάντως η όλη φάση της πεζοπορίας μου άρεσε πολύ, την προτείνω ανεπιφύλακτα, και αν μου δοθεί η ευκαιρία να ξαναπάω στο νησί για περισσότερες μέρες θα προσπαθήσω να κάνω αρκετές ακόμα τέτοιου στυλ διαδρομές.
Γυρνώντας στην πανσιόν έκανα μπάνιο και έπεσα και ξεράθηκα, καθώς δεν είχα κοιμηθεί ποιοτικά τις προηγούμενες μέρες (μία η πολύ πρωινή πτήση από Αθήνα, μία η καθυστερημένη άφιξή μου στη Funchal, μία το πανηγύρι). Με ξύπνησε αργά το απόγευμα το μήνυμα της couchsurfer που σας ανέφερα. Γενικότερα δεν έκανα τίποτα άλλο εκείνη την ημέρα. Ούτε καν βγήκα για φαγητό! Έφαγα απλά ένα ροδάκινο που είχε ξεμείνει από το μεσημεριανό και την έβγαλα στην υπέροχη βεράντα χαζεύοντας τα φωτάκια της Funchal, αναπνέοντας το οξυγόνο, ακούγοντας μουσική και σερφάροντας στο internet.
Την επόμενη μέρα είχα κανονίσει εξερεύνηση της Funchal.
Attachments
-
352,2 KB Προβολές: 146
Last edited: