Πορτογαλία Μαδέρα: πόση ομορφιά μπορεί να χωρέσει σε μια κουκίδα στον Ατλαντικό;

underwater

Member
Μηνύματα
2.712
Likes
11.262
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική

Θεώρησα επιβεβλημένο να περάσω μία έστω μέρα του ταξιδιού κάνοντας tour σε κάποια από τις πλευρές του νησιού. Μετά από κάμποσο ψάξιμο κατέληξα σε εκείνο που γίνεται στα δυτικά, λόγω των ιδιαίτερα εντυπωσιακών φυσικών τοπίων που είχα δει σε φωτογραφίες. Η τιμή για αυτό το full-day tour, το οποίο κανόνισα και πάλι με το πρακτορείο madeira seekers, ήταν στα 25 euros, με μια χρέωση 10 επιπλέον euros για γεύμα.

Το γκρουπάκι ήταν σχετικά μικρό και περιλάμβανε αρκετές διαφορετικές εθνικότητες, με αποτέλεσμα ο οδηγός-ξεναγός μας να εξηγεί τα πάντα σε 3 γλώσσες (αγγλικά, ισπανικά, πορτογαλικά) μιλώντας τρομερά γρήγορα και κάπως σα να κάνει αγγαρεία, οπότε πρέπει να ομολογήσω ότι το κομμάτι ξενάγηση με απογοήτευσε ελαφρώς. Τα τοπία που είδα βέβαια με αποζημίωσαν.

Ξεκινήσαμε από το ψαροχώρι Câmara de Lobos, το οποίο βρίσκεται πολύ κοντά στη Funchal και το απολαύσαμε βασικά από ψηλά (από κοντά το είδα την επόμενη μέρα). Είναι ένα πολύ γραφικό χωριουδάκι, χτισμένο σε ένα ιδιαίτερα όμορφο σημείο, το οποίο φαντάζει ακόμα πιο εντυπωσιακό όταν το βλέπεις πανοραμικά. Φυσικά, καθώς πρόκειται για ένα από τα πιο δημοφιλή χωριά της Μαδέρας, έχει και αρκετά έντονο τουριστικό στοιχείο. Πήρε το όνομά του από τους lobos de mar (τις φώκιες monachus-monachus δηλαδή), όπου επισκέπτονταν συχνά το χωριό όταν πρωτοχτίστηκε τον 15ο αιώνα. Στην εποχή μας δεν επισκέπτονται γενικότερα το νησί, ενώ καταφύγιό τους αποτελούν, όπως ανέφερα σε προηγούμενο post, οι Ilhas Desertas, μερικά ναυτικά μίλια μακριά από τη Μαδέρα. Κάτι που προβάλλεται αρκετά στο χωριό είναι η παρουσία του Winston Churchhill σε αυτό, καθώς την περίοδο που έμεινε στη Μαδέρα στα μέσα του προηγούμενου αιώνα επισκεπτόταν το χωριό και ζωγράφιζε. Φαίνεται πως οι κάτοικοι αισθάνονται τόσο περήφανοι γι’ αυτό, που μέχρι και το όνομά του σε ταμπέλες μαγαζιών είδα.

afarm9.staticflickr.com_8451_8026167654_65e7b9a6e1.jpg

Εν συνεχεία κατευθυνθήκαμε προς το Cabo Girão, ένα ύψωμα 589 μέτρων, από το οποίο έχει κανείς θέα σε έναν απότομο γκρεμό που καταλήγει στον Ατλαντικό. Σταματήσαμε λίγο για φωτογραφίες και μπορώ να πω ότι το τοπίο μου άρεσε αρκετά.

afarm9.staticflickr.com_8451_8026185832_2465c15329.jpg

Συνεχίσαμε προς τη Ribeira Brava, το “άγριο ποτάμι” δηλαδή, ονομασία που προέρχεται από τα πλημμυρίσματα του παρακείμενου ποταμού/χειμάρου μετά από δυνατές βροχές, συνήθως το φθινόπωρο (κάτι που συνέβαινε κυρίως παλιότερα, αλλά ενίοτε και σήμερα). Αυτό που μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση στο συγκεκριμένο χωριό, όπου μας δόθηκε αρκετή ώρα να κάνουμε βόλτα, ήταν η “παραλία” του, με κάτι κοτρόνες που δεν είχα ξανασυναντήσει. Υπάρχει ένας μεγάλος παραλιακός δρόμος που καταλήγει σε ένα ύψωμα από το οποίο μπορεί κάνεις να δει τη θέα, πολλά τουριστικά μαγαζιά, ενώ από ό, τι κατάλαβα σημαντικό αξιοθέατο είναι η Igreja de São Bento, μια εκκλησία του 16ου αιώνα που θεωρείται από τις σημαντικότερες και ωραιότερες του νησιού. Είχε ένα ενδιαφέρον το χωριό, όχι όμως ότι ενθουσιάστηκα κιόλας!

afarm9.staticflickr.com_8031_8027201575_6c0920a670.jpg
afarm9.staticflickr.com_8454_8027212081_fd85b81bcb.jpg
afarm9.staticflickr.com_8029_8027205262_e3092c2634.jpg
afarm9.staticflickr.com_8317_8027203429_ac1e53dda0.jpg

Περνώντας από χωριουδάκια και μεγάλες εκτάσεις με μπανανιές (πολύ μπανάνα σε αυτό το νησί!), αρχίσαμε να ανηφορίζουμε, βλέποντας σιγά-σιγά το τοπίο να αλλάζει δραματικά. Η βλάστηση μειώθηκε πολύ, άγρια και γυμνά εδάφη παντού, αισθανόμουν σα να ήμουν κάπου πολύ βόρεια και σε καμία περίπτωση σε ένα νησί απέναντι από το Μαρόκο. Καταλήξαμε στο Paúl da Serra, το ψηλότερο οροπέδιο της Μαδέρας, όπου κάναμε ορισμένες φωτογραφικές στάσεις και μια σύντομη (γύρω στο 1 χλμ) πεζοπορία δίπλα σε μία levada. Ήταν μια ιδιαίτερα εύκολη και ευχάριστη διαδρομή, η οποία είχε μεγάλη διαφορά από εκείνη που είχα κάνει 2 μέρες πριν. Δεν έβλεπες οργιώδη βλάστηση και καταρράκτες, αλλά ένα σχετικά άγονο και άγριο τοπίο, το οποίο έκανε ακόμα πιο εντυπωσιακό η ομίχλη. Οι εναλλαγές αυτές είναι νομίζω το δυνατότερο σημείο της φυσικής ομορφιάς του νησιού. Όσο πλησιάζαμε πάντως προς το τέλος της διαδρομής η παρουσία του πρασίνου γινόταν εντονότερη.

afarm9.staticflickr.com_8456_8027211330_b0a0e4a2f2.jpg
afarm9.staticflickr.com_8457_8026187731_9d1226101d.jpg
afarm9.staticflickr.com_8039_8026186649_7eee6613ac.jpg
afarm9.staticflickr.com_8172_8026184804_b28de90276.jpg

Αφού ξαναμπήκαμε στα λεωφορεία μετά την πεζοπορία κατευθυνθήκαμε προς το Porto Moniz! Ένα μέρος ιδιαίτερης ηφαιστειακής ομορφιάς, του οποίου οι φωτογραφίες που είχα δει όταν είχα πρωτοδιαβάσει για τη Μαδέρα ήταν αυτές που μου δημιούργησαν την ανάγκη να επισκεφτώ το νησί. Η πανοραμική θέα του χωριού απλά συγκλονιστική.

afarm9.staticflickr.com_8309_8026169179_527046a017.jpg
afarm9.staticflickr.com_8176_8026183781_d531076580.jpg
afarm9.staticflickr.com_8182_8026182404_a3013aabc6.jpg

Μόλις κατεβήκαμε στο Porto Moniz ψιλομετάνιωσα που είχα κλείσει φαγητό, επειδή ήθελα απλά να ξεχυθώ να χαζέψω. Πεινούσα όμως, λυπόμουν και το δεκάρικο που είχα δώσει, οπότε πήγα σε ένα ψαράδικο εστιατόριο μαζί με αρκετά ακόμα μέλη του group, όπου φάγαμε ένα νόστιμο μεσημεριανό. Βελουτέ λαχανικών, espada (ένα άσπρο ψάρι που σερβίρεται τηγανητό με μπανάνα-πολύ ιδιαίτερη, «τροπική» γεύση), φρουτοσαλάτα και κρασί αποτέλεσαν το γεύμα μου, ενώ αφού τελειώσαμε σηκωθήκαμε βιαστικά να ανακαλύψουμε το χωριό.

afarm9.staticflickr.com_8032_8026180773_4719fbe15b.jpg

Προσωπικά, ως λάτρης του νερού, της θάλασσας και των ιδιαίτερων παραλιών, κατευθύνθηκα γραμμή προς τις περίφημες ηφαιστειογενείς φυσικές πισίνες του Porto Moniz. Ένα πανέμορφο μέρος για να κολυμπήσεις, το οποίο προσελκύει άτομα όλων των ηλικιών. Η είσοδος είναι 1.5 euros. Γενικότερα έχω σαν αρχή να μην πηγαίνω ποτέ σε παραλίες επί πληρωμή, αλλά δεδομένης της συντήρησης που χρειάζεται το σημείο, αλλά και της απίστευτης ιδιαιτερότητάς του, δεν είπα όχι. Πέρασα αρκετή ώρα χαλαρώνοντας και φωτογραφίζοντας.

afarm9.staticflickr.com_8172_8026180121_2f32eddf82.jpg
afarm9.staticflickr.com_8034_8026178893_36be3bd9d0.jpg
afarm9.staticflickr.com_8173_8026177975_c3c3b43870.jpg
afarm9.staticflickr.com_8306_8027206656_20367e953a.jpg

Δυστυχώς, καθότι δεν είχα πάρει μαγιό μαζί και καθώς αποφάσισα να μην ακολουθήσω τις παραινέσεις της μάνας μου με την οποία μίλησα στο τηλ. και μου είπε «πέσε με τα εσώρουχα», το μόνο μέρος του σώματός μου που κατάφερε να δροσιστεί ήταν τα ποδάρια μου! Υποσχέθηκα πάντως στον εαυτό μου αν ξαναεπισκεφτώ τη Μαδέρα να περάσω μια μέρα στις πισίνες και να τις απολαύσω για τα καλά!

afarm9.staticflickr.com_8030_8026177204_535a0a39fe.jpg

Φεύγοντας από το Porto Moniz σταματήσαμε σε ένα άλλο ωραίο σημείο με συνταρακτική θέα στον Ατλαντικό, στο Seixal Road, όπου ένας καταρράκτης ρίχνει τα νερά του κατευθείαν στον ωκεανό. Απίστευτη ομορφιά και μαγεία!

afarm9.staticflickr.com_8461_8026176431_58ba76a6c9.jpg
afarm9.staticflickr.com_8179_8026175404_770f722483.jpg
afarm9.staticflickr.com_8171_8026174391_a557ae5ba6.jpg

Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε στο χωριό όπου είχα πάει πριν λίγες μέρες για το πανηγύρι, στο São Vincente. Και πάλι δεν μπορώ να πω ότι ενθουσιάστηκα. Μάλιστα ήταν σε διαδικασία ξεστολίσματος μετά από τα events των προηγούμενων ημερών, κάτι που μου έβγαλε μια μελαγχολία. Περπάτησα λίγο και μετά σταμάτησα στην πλατεία, όπου μέλη ενός group τοπικών ΚΑΠΗ τραγουδούσαν όλο κέφι πορτογαλικά τραγούδια.

afarm9.staticflickr.com_8031_8027208626_cdd91864d8.jpg

Λίγο πριν επιστρέψουμε στη Funchal σταματήσαμε και σε ένα άλλο όμορφο σημείο στη διαδρομή, όπου η ομίχλη έδινε μια ιδιαίτερη νότα στο τοπίο.

afarm9.staticflickr.com_8032_8026172961_90c1c1a8ab.jpg
afarm9.staticflickr.com_8454_8026171978_92c321ebe4.jpg

Το mini bus με άφησε έξω από την πανσιόν μου. Μετά από λίγη ξεκούραση, ξαναβγήκα για μια απογευματινή βόλτα και χαζολόγημα. Περπάτησα δίπλα στη μαρίνα τρώγοντας παγωτό και χαζεύοντας τον κόσμο, ρέμβασα τον Ατλαντικό και, την ώρα που άρχισε να σουρουπώνει για τα καλά, ο ήχος δυνατών μουσικών με οδήγησε σε ένα υπαίθριο θεατράκι όπου γινόταν ένα φεστιβάλ παραδοσιακής μουσικής με συμμετοχή συγκροτημάτων από διάφορα μέρη του κόσμου. Συνοδεία μπύρας, πέρασα μία ώρα παρακολουθώντας ένα μαδεριανό συγκρότημα παραδοσιακών τραγουδιών και χορών. Ήταν πολύ ενδιαφέρον! Ειδικά ο «αρχηγός» του συγκροτήματος ήταν αυτό που λέμε «μορφή»!

afarm9.staticflickr.com_8176_8026171323_17a04f4a50.jpg
afarm9.staticflickr.com_8317_8026170600_7f5498c24e.jpg
afarm9.staticflickr.com_8173_8026169900_d75fcf66ce.jpg
afarm9.staticflickr.com_8460_8027201318_26fccab714.jpg
afarm9.staticflickr.com_8171_8026169557_d222ae38aa.jpg

Αργά το βράδυ πήρα ένα ταξάκι όπου με επέστρεψε στο δωμάτιο, και μετά από ένα ντουζάκι έπεσα ξερή για ύπνο, γοητευμένη από τις πανέμορφες εικόνες που για μια ακόμα μέρα μου χάρισε η Μαδέρα.

 

Attachments

  • 352,2 KB Προβολές: 146
Last edited:

alma

Member
Μηνύματα
3.724
Likes
15.082
:clap::clap::clap:Πως και πως περίμενα την ιστορία που υποσχέθηκες.Άντε να μαθαίνουμε και οι μελλοντικοί επισκέπτες.Με ΤΑΡ πήγες?
 

underwater

Member
Μηνύματα
2.712
Likes
11.262
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
:clap::clap::clap:Πως και πως περίμενα την ιστορία που υποσχέθηκες.Άντε να μαθαίνουμε και οι μελλοντικοί επισκέπτες.Με ΤΑΡ πήγες?
Δεν την καθυστέρησα και πάρα πολύ, δεν μπορείς να πεις! :D

Ναι, με TAP πήγα, η οποία μου άφησε ανάμεικτες εντυπώσεις.
 

pattyyy

Member
Μηνύματα
1.565
Likes
1.271
Επόμενο Ταξίδι
χμ...
Ταξίδι-Όνειρο
νότια αφρική
Aαααχ, τέλεια! Η ιστορία που περιμένω εδώ και μέρες να εμφανιστεί! Η εισαγωγή σου underwater μου εισάγει κι εμάς τους αμύητους στο ύφος του νησιού! Ανυπομονώ για τη συνέχεια και φυσικά για φωτογραφίες!

υ.γ. το solo ταξίδι έχει ξεχωριστή γοητεία. Έχω δοκιμάσει μέχρι στιγμής μόνο solo αποσπασματικές περιπλανήσεις στα πλαίσια συντροφικού ταξιδιού και ομολογώ ότι τις απόλαυσα εξαιρετικά..
 

maxoula

Member
Μηνύματα
225
Likes
266
Ταξίδι-Όνειρο
Νέα Υόρκη ξανά και ξανά
Ωραίο ταξίδι underwater!:clap: Αναμένουμε φωτογραφίες από τη φύση αλλά και τις θάλασσες στον Ατλαντικό! Άραγε σε τι διαφέρουν από τις δικές μας? :)
 

underwater

Member
Μηνύματα
2.712
Likes
11.262
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
Aαααχ, τέλεια! Η ιστορία που περιμένω εδώ και μέρες να εμφανιστεί! Η εισαγωγή σου underwater μου εισάγει κι εμάς τους αμύητους στο ύφος του νησιού! Ανυπομονώ για τη συνέχεια και φυσικά για φωτογραφίες!

υ.γ. το solo ταξίδι έχει ξεχωριστή γοητεία. Έχω δοκιμάσει μέχρι στιγμής μόνο solo αποσπασματικές περιπλανήσεις στα πλαίσια συντροφικού ταξιδιού και ομολογώ ότι τις απόλαυσα εξαιρετικά..
Ευχαριστώ πολύ patyyy μου! Όσον αφορά τα solo ταξίδια, η αλήθεια είναι ότι δεν έχω κάνει πολλά μόνη-μόνη. Τις περισσότερες φορές είναι μέρη ευρύτερων ταξιδιών με παρέα. Το συγκεκριμένο που ήταν solo με όλη τη σημασία της λέξης πραγματικά το απόλαυσα, ήταν όμως "κομμένο και ραμμένο" στα γούστα και τις προτιμήσεις μου. Διαφορετικά θεωρώ ότι σίγουρα θα υπήρχαν στιγμές που θα είχα κάπως πλήξει.

Για μένα η καλύτερη επιλογή είναι το ταξίδι με άτομα που εκπέμπουν στο ίδιο μήκος κύματος μαζί μου. 2ο σαν επιλογή είναι το solo και τελευταίο έρχεται εκείνο με άτομα που "ναι μεν αλλά" ή γκρουπ. :) Μολονότι πάντως μου αρέσει η παρέα, η αλληλεπίδραση και ο χαβαλές, σε καμία περίπτωση δεν είμαι διατεθειμένη να χάσω ένα ταξίδι που θέλω πολύ επειδή δεν ακολουθεί κανείς.

Ωραίο ταξίδι underwater!:clap: Αναμένουμε φωτογραφίες από τη φύση αλλά και τις θάλασσες στον Ατλαντικό! Άραγε σε τι διαφέρουν από τις δικές μας? :)
Μαχούλα μου σε ευχαριστώ! :D Όσον αφορά τη θάλασσα, καθώς το νησί βρίσκεται μέσα στον ωκεανό, έχει όπως καταλαβαίνεις ένα "άνοιγμα", ένα βάθος, μια αγριάδα θα έλεγα που τη διαφοροποιεί αρκετά από τα δεδομένα του Αιγαίου ή του Ιονίου.

Να πω επίσης ότι, ως ηφαιστειογενές νησί, η Μαδέρα δεν έχει πολλές "καλές" παραλίες. Οι περισσότερες έχουν μεγάλες μαύρες κοτρόνες και είναι κάπως άβολη η φάση. Παρ΄όλα αυτά το νερό σαν νερό είναι σούπερ! Επίσης υπάρχει και η εναλλακτική των βουτιών στις λιμνούλες που σχηματίζουν κάποιοι καταρράκτες.

Σαν αυτόν εδώ καλή ώρα! :D

afarm9.staticflickr.com_8172_7957350860_590372b99f.jpg
25fontes_1
 

htrul18

Member
Μηνύματα
106
Likes
42
Επόμενο Ταξίδι
Ρωσία
Ταξίδι-Όνειρο
Αυστραλία & Νέα Ζηλανδία
underwater αναμένουμε τη συνέχεια! Μου ακούγεται πολύ γοητευτική η ιδέα του σολο ταξιδιού αν και δε το έχω επιχειρήσει ποτέ.
Α, και μια ερώτηση:
Οι κάτοικοι εκεί μιλούν αρκετά αγγλικά ώστε να μπορείς τουλάχιστον να συνεννοηθείς ή πρέπει να ξέρεις ισπανικά/πορτογαλικά;
 

underwater

Member
Μηνύματα
2.712
Likes
11.262
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
underwater αναμένουμε τη συνέχεια! Μου ακούγεται πολύ γοητευτική η ιδέα του σολο ταξιδιού αν και δε το έχω επιχειρήσει ποτέ.
Α, και μια ερώτηση:
Οι κάτοικοι εκεί μιλούν αρκετά αγγλικά ώστε να μπορείς τουλάχιστον να συνεννοηθείς ή πρέπει να ξέρεις ισπανικά/πορτογαλικά;
Σε ευχαριστώ! :) Οι κάτοικοι ναι, μιλούν αγγλικά! Ορισμένοι πολύ καλά, άλλοι απλώς σε ένα επαρκές επίπεδο για να ανταλλάξεις δυο κουβέντες ή να πάρεις μια πληροφορία. Νοηματική δεν χρησιμοποίησα καθόλου! :D Τώρα βέβαια δεν ξέρω τι μπορεί να γίνει αν πας μόνος σε κάποιο χωριουδάκι στην άκρη του πουθενά!

Τέλεια τέλεια τέλεια .. Πες μας και αλλα...

Sent from my iPhone using Travel stories
Ευχαριστώ! :D Αναμείνατε!
 

underwater

Member
Μηνύματα
2.712
Likes
11.262
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
Ημέρα 1η: Επεισοδιακή άφιξη

Ο ψυχαναγκαστικός άνθρωπος κανονίζει τα πάντα στην εντέλεια! Το απόγευμα της 23ης του Αυγούστου λοιπόν έφτασα χαρωπή αλλά και ξεθεωμένη στο αεροδρόμιο της Λισσαβώνας, μετά από μια πολύωρη περιήγηση στην πόλη! Λίγες εβδομάδες πριν είχε εγκαινιαστεί η επέκταση του μετρό προς το αεροδρόμιο, έτσι δεν χρειάστηκε καν να ταλαιπωρηθώ με λεωφορεία, κίνηση και τα σχετικά. Γραμμή στο χώρο φύλαξης αποσκευών όπου είχα αφήσει το backpack μου (είχα κανονίσει μεγάλο stopover και έκανα δύο φορές check-in την αποσκευή επειδή δεν ήθελα να διακινδυνεύσω το να φτάσει πριν από μένα ή, ακόμα χειρότερα, να καταλήξει σε κάνα Ρίο ντε Τζανέιρο και να ψάχνομαι. Άλλωστε δεν είχα διαβάσει και διθυραμβικά reviews γενικότερα για την TAP και είχα σκιαστεί).

Στο check-in ενημερώνομαι ότι η πτήση θα έχει μισάωρη καθυστέρηση. Αφού περνάω έλεγχο και αράζω στην gate διαπιστώνω ότι η καθυστέρηση όπως φαίνεται πρόκειται να είναι πολύ μεγαλύτερη. Κάθε 45λεπτο μας ενημερώνουν για την αναμενόμενη ώρα απογείωσης. Εγώ ήταν καθορισμένο να φτάσω στη Funchal γύρω στις 9και-9μιση και είχα πει στους ιδιοκτήτες της πανσιόν που θα έμενα ότι θα ήμουν εκεί γύρω στις 10και. Τους πήρα οπότε τηλ. να τους ενημερώσω για την αργοπορία καθώς θα έφτανα εκεί μετά το πέρας των τυπικών ωρών που δέχονταν check-in. Προσπάθησα να τηλεφωνήσω και στην εταιρεία μισθωμένων οχημάτων με την οποία είχα κλείσει τη μεταφορά από το αεροδρόμιο (το aerobus στη Funchal σταματά αρκετά νωρίς το βράδυ και τα ταξί μετά τις 10 είναι 30% ακριβότερα), όμως δεν είχα τον αριθμό τους. Με δεδομένο ότι δεν είχα προπληρώσει την κούρσα ήμουν σίγουρη ότι δεν θα με περίμενε κανείς στο αεροδρόμιο.

Μιάμιση ώρα περίπου μετά μας ενημερώνουν ότι θα ξεκινήσει η επιβίβαση, όπως και έγινε. Μας στοιβάζουν λοιπόν στα πουλμανάκια και αυτό ήταν! Περιμέναμε, περιμέναμε, περιμέναμε. ‘Οταν πέρασε ένα 20λεπτο περίπου, κάποιοι που είχαν αγανακτήσει βγήκαν έξω και άρχισαν να διαμαρτύρονται στους οδηγούς των πουλμανακίων. Ο ένας, ένα παιδαρέλι γύρω στα 20, γέλαγε ψιλοπροκλητικά και έλεγε «περιμένω εντολή από πάνω». Σε κάποιους που είχαν παιδιά είχε γυρίσει το μάτι και έκαναν σαν τρελοί. Αισθανόμουν ότι βρισκόμουν στην Ελλάδα και απλά άκουγα πορτογαλικά. Ήμουν κουρασμένη και νύσταζα. Σε κάποια φάση ήρθε μια τύπισσα από την εταιρεία, ζήτησε συγγνώμη και είπε κάτι για ένα τεχνικό πρόβλημα, ενώ λίγο μετά τα πουλμανάκια ξεκίνησαν και επιβιβαστήκαμε.

Λίγο πριν μας μοιράσουν τα σαντουιτσάκια κάτι ανέφεραν για περιορισμένες προμήθειες σε αλκοόλ. Όπως και να έχει εγώ ζήτησα κρασί επειδή τα νεύρα είχαν χτυπήσει κόκκινο και ήθελα να χαλαρώσω λίγο. Η πτήση κράτησε λίγο παραπάνω από μιάμιση ώρα και δεν με χώραγε ο τόπος. Προσπάθησα όμως να ηρεμήσω επειδή περίμενα αυτή την προσγείωση πώς και πώς! Βλέπετε, το αεροδρόμιο της Μαδέρας, το οποίο εγκαινιάστηκε το 1964, είναι διαβόητο και παλιότερα θεωρούταν και πολύ επικίνδυνο, καθώς ο εξαιρετικά μικρός (τότε) αεροδιάδρομός του στην πλαγιά ενός λόφου δίπλα στον Ατλαντικό καθιστούσε την προσέγγισή του εξαιρετικά δύσκολη. Το 2000 έγινε μια επέκταση του αεροδιαδρόμου πάνω σε κάτι μεγάλους στύλους μέσα στη θάλασσα, καθιστώντας το ασφαλές, αλλά και εντυπωσιακό! Μολαταύτα, μερικές φορές οι καιρικές συνθήκες δεν επιτρέπουν την ασφαλή προσγείωση των αεροσκαφών, οπότε χρησιμοποιείται το αεροδρόμιο του γειτονικού Porto Santo, ή σπανιότερα των Κανάριων Νησιών. Επιπλέον, από ό, τι μου είπαν ντόπιοι, για να πραγματοποιήσει ένας πιλότος δρομολόγιο στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο χρειάζεται να κάνει κάποιες επιπλέον ώρες εκπαίδευσης στον εξομοιωτή.

Δυστυχώς λόγω της ώρας δεν μπόρεσα να δω την προσέγγιση του αεροδρομίου (είδα όμως αρκετές προσγειώσεις από μακριά μέσα από ένα ιστιοπλοϊκό). Όσον αφορά την προσγείωση καθαυτή, αυτό που μπορώ να πω είναι ότι το αεροπλάνο κινήθηκε κάπως «περίεργα» μόλις άγγιξε έδαφος, αλλά όχι κάτι ιδιαίτερο. Μια κοπέλα που γνώρισα την επόμενη μέρα έλεγε πάντως πως τρόμαξε κάπως στην προσγείωση και ότι μετά έμαθε την ιστορία για τον αεροδιάδρομο. Δεν ξέρω!

Σας παραθέτω πάντως μια φωτό του αεροδρομίου όπως την τράβηξα από τη θάλασσα και μια άλλη του διαδρόμου (όσο μπόρεσα να πλησιάσω), την οποία έβγαλα την μέρα που επέστρεφα. Είδα πολλές και σε καρτ-ποστάλς στα διάφορα τουριστικά μαγαζιά του νησιού.

afarm9.staticflickr.com_8444_7963318234_dc2347cb6a.jpg
madeiraair_1
afarm9.staticflickr.com_8309_7963339634_de0169b375.jpg
madeiraair_2

Καθώς το αεροδρόμιο είναι πολύ μικρό δεν γίνεται χρήση πούλμαν και απλά περπατάς από το αεροπλάνο στο κτίριο. Ανακούφιση! Το πρόβλημά μου προέκυψε όταν βγήκαν όλες οι αποσκευές και η δική μου πουθενά! Εκεί ήταν που με έπιασε μια απελπισία συνδυαστικά με την κούραση και βούρκωσα! Ήρθε τότε ένας κυριούλης του αεροδρομίου για να με ενημερώσει ότι δεν θα έβγαιναν άλλες αποσκευές (λες και δεν το ήξερα). Ξαφνικά όμως, σα να του έρχεται μια ιδέα, μου λέει: «Μήπως έχεις ένα backpack»; «Ναι, ναι» απαντάω εγώ. «Έλα, εδώ είναι, τα backpacks τα βγάζουμε ξεχωριστά ως υπερμεγέθη». Όντως, ήταν σε μια γωνιά και μου ήρθε και πάλι να κλάψω, αλλά από ανακούφιση. Κατευθύνθηκα προς την έξοδο και με μεγάλη χαρά είδα ότι με περίμενε και ο οδηγός! Δεν θα χρειαζόταν να πάρω ταξί, ούτε να πληρώσω την 35άρα που φοβόμουν!

Από εκείνο το σημείο και μετά άρχισα να το απολαμβάνω! Η ατμόσφαιρα ήταν δροσερή και οσφραινόμουν τη χαρακτηριστική μυρωδιά των νησιών. Καθαρός αέρας, δέντρα, χώμα και ιώδιο! Η διαδρομή σχετικά σύντομη (γύρω στο 20λεπτο), καθώς οι δρόμοι ήταν άδειοι. Μπαινοβγαίναμε σε τούνελ, αρκετές στροφές, καλοί δρόμοι! Σας παραθέτω κάποιες φωτός με γέφυρες και τούνελ που τράβηξα τις επόμενες μέρες.

afarm9.staticflickr.com_8303_7963322566_4f97176d37.jpg
madeirabridge_1
afarm9.staticflickr.com_8445_7963333812_d0035faae7.jpg
madeira_tunnel
afarm9.staticflickr.com_8177_7963312062_dacdb75ae3.jpg
madeirabridge_3

Ο οδηγός ήταν ευγενικός, αλλά και λιγομίλητος, κάπως σκυθρωπός. Κάτι που διαπίστωσα γενικότερα τις προσέχεις μέρες (αλλά και μου ανέφεραν και κάποιοι ντόπιοι) είναι ότι οι Πορτογάλοι (ή έστω οι Μαδεριανοί) διαφέρουν αρκετά από εμάς, τους Ιταλούς, ή και τους Ισπανούς ακόμα. Εντάξει, σίγουρα είναι πιο «θορυβώδεις» και συμπαθείς από τους Κεντρο-βορειοευρωπαίους, αλλά σε σχέση με τους μεσογειακούς είναι λιγότερο ανοιχτοί, έξω καρδιά, ευχάριστοι. Πιο τυπικοί. Δεν πρόκειται για γοητευτικό λαό. Ένα ντόπιο παιδί τους χαρακτήρισε σε ελεύθερη μετάφραση «μουρτζούφληδες». Πιθανώς να τους αδίκησε λίγο, όμως τα λόγια του δεν απείχαν και πολύ από την πραγματικότητα.

Σε κάποια φάση εμφανίζεται η Funchal! Διάσπαρτα φωτάκια στους λόφους και στο βάθος ο Ατλαντικός. Και πάνω το φεγγάρι που είχε αρχίσει να γεμίζει να ρίχνει το φως του στη θάλασσα! Όμορφη στιγμή!

Τέλος πάντων, με τα πολλά έφτασα στην πανσιόν μου 12 παρά, κουρασμένη και βρώμικη. Με υποδέχτηκε η μία εκ των ιδιοκτητών (πρόκειται για ένα μεσήλικο ζευγάρι) όπου μου έδειξε το δωμάτιό μου και με βοήθησε να τακτοποιηθώ. Η πανσιόν μου ήταν η Vila Teresinha, η οποία αποτελεί μια πολύ καλή επιλογή για value-for-money διαμονή. Πολύ καθαρά δωμάτια με δικό τους μπάνιο, ευγενικοί ιδιοκτήτες, καλό πρωινό, μια όμορφη βεράντα με θέα τη Funchal και τον Ατλαντικό και ένα παλιομοδίτικο στυλ που ταιριάζει με την περιοχή στην οποία βρίσκεται, μακριά από την τουριστική πλευρά με τα ξενοδοχεία. Για το μονόκλινο (που επί της ουσίας ήταν δίκλινο) πλήρωνα 30 euros τη βραδιά.

Έκανα ένα γρήγορο μπάνιο και έπεσα ξερή για ύπνο! Πραγματικά κοιμήθηκα σαν κούτσουρο, τόσο κουρασμένη ήμουν! Και η επόμενη μέρα αναμενόταν αρκετά busy, με ημερήσιο boat trip στις Ilhas Desertas και τοπικό πανηγύρι το βράδυ.
 

paefstra

Member
Μηνύματα
13.016
Likes
40.982
Ευχαριστώ πολύ patyyy μου! Όσον αφορά τα solo ταξίδια, η αλήθεια είναι ότι δεν έχω κάνει πολλά μόνη-μόνη. Τις περισσότερες φορές είναι μέρη ευρύτερων ταξιδιών με παρέα. Το συγκεκριμένο που ήταν solo με όλη τη σημασία της λέξης πραγματικά το απόλαυσα, ήταν όμως "κομμένο και ραμμένο" στα γούστα και τις προτιμήσεις μου. Διαφορετικά θεωρώ ότι σίγουρα θα υπήρχαν στιγμές που θα είχα κάπως πλήξει.

Για μένα η καλύτερη επιλογή είναι το ταξίδι με άτομα που εκπέμπουν στο ίδιο μήκος κύματος μαζί μου. 2ο σαν επιλογή είναι το solo και τελευταίο έρχεται εκείνο με άτομα που "ναι μεν αλλά" ή γκρουπ. :) Μολονότι πάντως μου αρέσει η παρέα, η αλληλεπίδραση και ο χαβαλές, σε καμία περίπτωση δεν είμαι διατεθειμένη να χάσω ένα ταξίδι που θέλω πολύ επειδή δεν ακολουθεί κανείς.
+1 από μένα! Διαβάζω την καταπληκτική ιστορία σου και σαν οδηγό για παρόμοιο εγχείρημα.
 

underwater

Member
Μηνύματα
2.712
Likes
11.262
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
+1 από μένα! Διαβάζω την καταπληκτική ιστορία σου και σαν οδηγό για παρόμοιο εγχείρημα.
Σε ευχαριστώ πολύ! :D Εύχομαι αν ποτέ αισθανθείς την ανάγκη να το κάνεις να το τολμήσεις!

Επίσης θα ήθελα να σας παραθέσω και το link της εταιρείας με την οποία κανόνισα την μεταφορά από το αεροδρόμιο, καθώς έμεινα πολύ ικανοποιημένη.

Private Low Cost Transfers from Airports of Faro, Lisbon, Porto, Madeira, Alicante & Malta
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.181
Μηνύματα
883.250
Μέλη
38.892
Νεότερο μέλος
Petr23

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom