Πορτογαλία Μαδέρα: πόση ομορφιά μπορεί να χωρέσει σε μια κουκίδα στον Ατλαντικό;

underwater

Member
Μηνύματα
2.710
Likes
11.219
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική

Στο ταξίδι μου αυτό επιχείρησα να κάνω κάτι που δεν είχα ξανακάνει, επηρεασμένη τόσο από εμπειρίες μελών του travelstories, όσο και από κάποιων φίλων μου. Κι αυτό ήταν το να γνωρίσω μερικά άτομα μέσω couchsurfing. Όχι για να μείνω σπίτι τους (δεν αισθανόμουν έτοιμη για ένα τέτοιο βήμα), αλλά για να συναντήσω ντόπιους, να πιω ένα ποτό και να ανταλλάξω απόψεις. Με τα πολλά επικοινώνησα με ένα παιδί κοντά στην ηλικία μου που φαινόταν να ασχολείται ενεργά και να έχει πολλά reviews, τον Ρ. Αυτός, αν και είχε πολύ busy πρόγραμμα τις μέρες που θα έμενα, plus θα φιλοξενούσε μια couchsurfer και μια φίλη του, μου πρότεινε να πήγαινα μαζί τους σε ένα τύπου πανηγύρι που θα γινόταν τη μέρα που είχα κανονίσει το boat trip σε ένα χωριό στα βόρεια της Μαδέρας, το São Vicente. Η γιορτή ονομάζεται Arraial de São Vicente και λαμβάνει χώρα κάθε χρόνο. Αμφιταλαντεύτηκα για το αν θα ήταν σώφρον να πάω (πιθανότατα να έπεφτε πολύ ξενύχτι και την επομένη έπρεπε να ξυπνήσω το αργότερο στις 7μιση για μια πεζοπορία που είχα κανονίσει), οπότε το είχα αφήσει στο φλου.

Εν τέλει, όταν ο Ρ. μου τηλεφώνησε την ώρα που γυρνούσα από το boat trip για να δει αν ψηνόμουν, σκέφτηκα να μην αφήσω την ευκαιρία καθώς δεν αισθανόμουν κουρασμένη και ούτως ή άλλως θεώρησα ότι θα ήταν ενδιαφέρουσα εμπειρία. Έτσι ετοιμάστηκα στα γρήγορα όπως-όπως για να μην τους καθυστερήσω. Με φρίκη διαπίστωσα ότι, αν και είχα βάλει αντηλιακό με δείκτη 50, το πρόσωπό μου είχε καεί αποκτώντας το χαρακτηριστικό σημάδι που αφήνει το σημείο όπου το δέρμα είναι καλυμμένο με τα γυαλιά ηλίου. «Χριστέ μου, πώς θα σκάσω μύτη έτσι;» σκέφτηκα ενώ παρατηρούσα το γελοίο θέαμα, αλλά εντάξει, δεν πτοήθηκα.

Τα παιδιά ήρθαν με το αυτοκίνητο του Ρ. (εν τέλει εκτός του Ρ. και της couchsurfer Λ. ήταν και ένας φίλος του Ρ. ο Κ.), όλοι κοντά στην ηλικία μου (σε κλίμακα +-5 χρόνια) και θεώρησα ότι θα ήταν μια όμορφη βραδιά. Η απόσταση για το São Vicente μέσω του αυτοκινητοδρόμου γύρω στη μία ώρα, πιθανώς και παραπάνω, επειδή είχε κίνηση. Στην αρχή όλα ήταν ωραία και καλά. Συζητούσαμε για τις χώρες μας, ανταλλάσσαμε απόψεις και λέγαμε αστεία. Σιγά-σιγά όμως άρχισα να εκνευρίζομαι με την couchsurfer, η οποία αποτελούσε το αρνητικό στερεότυπο που υπάρχει για κάποια άτομα που ασχολούνται με το σπορ. Μου είπε λοιπόν, 10’ αφού με γνώρισε, ότι δεν είχε βρει host για όλες τις μέρες που θα έμενε στο νησί και αν μπορούσα να τη φιλοξενήσω μερικές νύχτες στο δωμάτιό μου! Εμμέσως πλην σαφώς άφησε να εννοηθεί ότι αυτό ήθελε να γίνει είτε τσάμπα είτε δίνοντάς μου ένα συμβολικό ποσό (όπως κατάλαβα μετά εννοούσε ΠΟΛΥ συμβολικό). Μου φάνηκε πολύ κάπως, δεδομένου ότι ήμουν διακοπές και ήθελα να χαλαρώσω, ενώ έμενα σε ένα δωμάτιο, επομένως αν έμενε και αυτή μαζί μου θα έπρεπε να είμαστε όλη την ώρα μαζί σε αυτό, είτε είχα την όρεξή της είτε όχι. Αλλά καθώς με ρωτούσε στα μούτρα και όχι μέσω μιας cs request στον υπολογιστή και ήταν και η αρχή της βραδιάς, μου ήταν δύσκολο να πω «ΟΧΙ». Οπότε απλά της είπα ότι θα ρωτούσα τους ιδιοκτήτες τι χρέωση θα ζητούσαν για χρήση του δωματίου ως δίκλινο και ότι αν ήταν διατεθειμένη να πληρώσει το ½ θα ήταν εντάξει από μένα να έρθει να μείνει.

Γενικότερα με τσίτωσε αρκετά και η συμπεριφορά της συνέχισε να με εκνευρίζει καθ’ όλη τη διάρκεια της βραδιάς, ιδιαίτερα όταν θεώρησα ότι ήταν και λίγο ανταγωνιστική. Τέλος πάντων, απλά προσπάθησα να μην ασχοληθώ πολύ. Με τα άλλα δύο παιδιά τα πήγα πολύ καλά. Δεν ήταν τα άτομα με τα οποία θα μπορούσα να γίνω κολλητή, όμως ήταν ευχάριστοι και ανταλλάξαμε πολλές απόψεις για τις χώρες μας, την αυτονομία της Μαδέρας, τις κουλτούρες μας, την οικονομική κρίση, την πολιτική και πολλά άλλα. Δυστυχώς οι περισσότεροι φίλοι/φίλες τους όμως δεν ήταν ιδιαίτερα διατεθειμένοι να μεταφέρουν τις συζητήσεις τους από τα πορτογαλικά στα αγγλικά, έτσι ώρες-ώρες αισθανόμουν outsider και κατέληγα να μιλάω με τη «συμπάθειά» μου. Ειδικά μία από τις κοπέλες με έβαλε black list. Βλέπετε, οι άνθρωποι εκεί φιλιούνται σταυρωτά όπως και εμείς, μόνο που το κάνουν για πολύ ευρύτερη γκάμα περιστάσεων! Αυτό που κατάλαβα είναι ότι το σταυρωτό φιλί ενέχει ακόμα και τη σημασία του «χαίρω πολύ». Όταν λοιπόν πήγα να συστηθώ με εκείνη την κοπελιά, την ώρα που εκείνη έκανε κίνηση να με φιλήσει, εγώ από συνήθεια της έτεινα ταυτόχρονα το χέρι μου για χειραψία. Όσο περίεργο και αν σας φανεί, το βλέμμα της πάγωσε, σα να θεώρησε ότι την πρόσβαλλα, μου έδωσε ψυχρά το χέρι της ενώ εγώ είχα μείνει κάγκελο και δεν μου ξαναπευθύνθηκε όλη τη βραδιά! Καλτ σκηνικά!

Από εκεί και πέρα η βραδιά είχε και την πλάκα της! Στο πανηγύρι είχε πάρα πολύ κόσμο, live μουσική και παραδοσιακά είδη γρήγορου φαγητού (διάφορα σάντουιτς με κρέας και ψάρι, το bolo do caco, μια ζύμη μου γεμίζουν είτε με αρωματικό βούτυρο είτε με chorizo, τα μπαστουνάκια ζύμης churros, αλλά και πιο hardcore σκηνικά: είχαν στήσει υπαίθρια “χασάπικα” από όπου διάλεγες το κρέας που ήθελες και το πήγαινες σε μία από τις υπαίθριες φωτιές που υπήρχαν και το έψηνες όσο ήθελες. Το πιο κλασικό είναι το espetada, κομμάτια μοσχάρι σε στυλ υπερμεγέθους σουβλακιού, αλλά μπορούσες να διαλέξεις και χοιρινό/κοτόπουλο και διάφορα άλλα κρέατα). Οι τιμές πολύ καλές! Εγώ περιορίστηκα σε ένα σάντουιτς, αλλά δοκίμασα αρκετά είδη αλκοόλ: τοπικές μπύρες και poncha, το τοπικό γλυκό ποτό που φτιάχνεται από ρούμι, μέλι και χυμούς διαφορετικών φρούτων. Εγώ δοκίμασα με φρούτα του πάθους και γκρέιπφρουτ αν θυμάμαι καλά. Πολύ γευστικό, κουβάλησα και στην Αθήνα!

Μια γεύση από την ατμόσφαιρα του φεστιβάλ στο São Vicente

afarm9.staticflickr.com_8306_7982471194_fc7753717f.jpg
afarm9.staticflickr.com_8318_7982465299_49cecd8be8.jpg
afarm9.staticflickr.com_8172_7982470208_23670e5091.jpg
afarm9.staticflickr.com_8306_7982466185_c5711dbb57.jpg

Το São Vicente θεωρείται από πολλούς ως το ωραιότερο χωριό του νησιού, χτισμένο όπως είναι στη βάση ενός τεράστιου βράχου. Εγώ δεν ενθουσιάστηκα ούτε εκείνη τη βραδιά, ούτε μια άλλη μέρα που το επισκέφτηκα στα πλαίσια ενός tour, χωρίς όμως να το θεωρώ και άσχημο. Σε κάποια φάση πήγαμε στον παραλιακό δρόμο, ο οποίος ήταν τίγκα στα μπαράκια. Αράξαμε ανάμεσα σε πλήθη κατσαρίδων που σουλάτσαραν στα πόδια μας (καιρό είχα να δω τόση κατσαρίδα), ενώ τα αυτιά μου βούιζαν από την κλαμπίστικη μουσική. Εκεί ήταν που άρχισα να τα φτύνω, και όταν η couchsurfer Λ. είπε πως θα πήγαινε να κοιμηθεί στο αμάξι του Ρ. την ακολούθησα. Κατά τις 4 εν τέλει ξεκινήσαμε για Funchal και γύρω στις 5 παρά έπεσα για ύπνο όντας κομμάτια.

Κλείνοντας να σας πω πώς ολοκληρώθηκε η εμπειρία μου με την «ενοχλητική» couchsurfer. Ενώ λοιπόν την είχα ενημερώσει ότι θα μιλούσα την επόμενη μέρα αργά με τους ιδιοκτήτες της πανσιόν καθώς το απόγευμα που θα γυρνούσα από την πεζοπορία θα ήθελα να κοιμηθώ μετά την έλλειψη ύπνου των προηγούμενων ημερών, εκείνη μου έστειλε μήνυμα ενώ κοιμόμουν για να με ρωτήσει αν της εξασφάλισα δωρεάν (!) διαμονή επειδή ήθελε να ξέρει. Αφού μίλησα με την ιδιοκτήτρια και της μετέφερα την τιμή που ζητούσε για το δίκλινο (τονίζοντάς της το ½ του ποσού που της αναλογούσε) εκείνη μου είπε, όπως ήταν αναμενόμενο, ότι ήταν πολύ ακριβό για αυτή (το ξέρω, κανονικά δεν θα έπρεπε να της είχα απαντήσει καν, αλλά ντράπηκα, άλλωστε ήμουν σίγουρη ότι δεν θα της άρεσε η επιλογή μου της έδινα). Εδώ θα πρέπει να τονίσω ότι ενώ την προηγούμενη νύχτα όλο μου έλεγε για δραστηριότητες που είχε κανονίσει μέσα στις επόμενες μέρες με φίλους της και στις οποίες με είχε καλέσει να συμμετάσχω, όταν είδε ότι δεν θα επωφελούταν από εμένα απλά έκλεισε το μήνυμά της λέγοντας «enjoy your stay in Madeira». Εννοείται ότι ούτως ή άλλως δεν σκόπευα να ξαναβρεθώ μαζί της, αλλά η κίνησή της έλεγε πολλά.

Για να μην πολυλογώ, αυτό που ανακάλυψα είναι ότι ενώ σίγουρα υπάρχουν πολλά άτομα που χρησιμοποιούν το couchsurfing για να γνωρίζουν κόσμο από άλλες κουλτούρες, εν τέλει πολλοί ενδιαφέρονται απλά να καβατζωθούν, και συχνά με πολύ άκομψο τρόπο. Και χρειάζεται πραγματικά πολύ μεγάλη προσοχή για να δεις ποιόν θα βάλεις στο σπίτι σου. Και δεν μιλάω για τους (σχεδόν ανυπόστατους θεωρώ) φόβους που έχουν πολλοί ότι ο surfer πιθανώς να σε κλέψει/βλάψει/whatever, αλλά για το ότι πολλοί άνθρωποι απλά θα ενδιαφερθούν για τη βόλεψή τους και το καβατζιλίκι τους χωρίς να νοιάζονται για τον άνθρωπο που έχουν απέναντί τους. Αυτά.

 

Attachments

  • 352,2 KB Προβολές: 146
Last edited:

alma

Member
Μηνύματα
3.718
Likes
15.052
:clap::clap::clap:Πως και πως περίμενα την ιστορία που υποσχέθηκες.Άντε να μαθαίνουμε και οι μελλοντικοί επισκέπτες.Με ΤΑΡ πήγες?
 

underwater

Member
Μηνύματα
2.710
Likes
11.219
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
:clap::clap::clap:Πως και πως περίμενα την ιστορία που υποσχέθηκες.Άντε να μαθαίνουμε και οι μελλοντικοί επισκέπτες.Με ΤΑΡ πήγες?
Δεν την καθυστέρησα και πάρα πολύ, δεν μπορείς να πεις! :D

Ναι, με TAP πήγα, η οποία μου άφησε ανάμεικτες εντυπώσεις.
 

pattyyy

Member
Μηνύματα
1.565
Likes
1.271
Επόμενο Ταξίδι
χμ...
Ταξίδι-Όνειρο
νότια αφρική
Aαααχ, τέλεια! Η ιστορία που περιμένω εδώ και μέρες να εμφανιστεί! Η εισαγωγή σου underwater μου εισάγει κι εμάς τους αμύητους στο ύφος του νησιού! Ανυπομονώ για τη συνέχεια και φυσικά για φωτογραφίες!

υ.γ. το solo ταξίδι έχει ξεχωριστή γοητεία. Έχω δοκιμάσει μέχρι στιγμής μόνο solo αποσπασματικές περιπλανήσεις στα πλαίσια συντροφικού ταξιδιού και ομολογώ ότι τις απόλαυσα εξαιρετικά..
 

maxoula

Member
Μηνύματα
225
Likes
266
Ταξίδι-Όνειρο
Νέα Υόρκη ξανά και ξανά
Ωραίο ταξίδι underwater!:clap: Αναμένουμε φωτογραφίες από τη φύση αλλά και τις θάλασσες στον Ατλαντικό! Άραγε σε τι διαφέρουν από τις δικές μας? :)
 

underwater

Member
Μηνύματα
2.710
Likes
11.219
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
Aαααχ, τέλεια! Η ιστορία που περιμένω εδώ και μέρες να εμφανιστεί! Η εισαγωγή σου underwater μου εισάγει κι εμάς τους αμύητους στο ύφος του νησιού! Ανυπομονώ για τη συνέχεια και φυσικά για φωτογραφίες!

υ.γ. το solo ταξίδι έχει ξεχωριστή γοητεία. Έχω δοκιμάσει μέχρι στιγμής μόνο solo αποσπασματικές περιπλανήσεις στα πλαίσια συντροφικού ταξιδιού και ομολογώ ότι τις απόλαυσα εξαιρετικά..
Ευχαριστώ πολύ patyyy μου! Όσον αφορά τα solo ταξίδια, η αλήθεια είναι ότι δεν έχω κάνει πολλά μόνη-μόνη. Τις περισσότερες φορές είναι μέρη ευρύτερων ταξιδιών με παρέα. Το συγκεκριμένο που ήταν solo με όλη τη σημασία της λέξης πραγματικά το απόλαυσα, ήταν όμως "κομμένο και ραμμένο" στα γούστα και τις προτιμήσεις μου. Διαφορετικά θεωρώ ότι σίγουρα θα υπήρχαν στιγμές που θα είχα κάπως πλήξει.

Για μένα η καλύτερη επιλογή είναι το ταξίδι με άτομα που εκπέμπουν στο ίδιο μήκος κύματος μαζί μου. 2ο σαν επιλογή είναι το solo και τελευταίο έρχεται εκείνο με άτομα που "ναι μεν αλλά" ή γκρουπ. :) Μολονότι πάντως μου αρέσει η παρέα, η αλληλεπίδραση και ο χαβαλές, σε καμία περίπτωση δεν είμαι διατεθειμένη να χάσω ένα ταξίδι που θέλω πολύ επειδή δεν ακολουθεί κανείς.

Ωραίο ταξίδι underwater!:clap: Αναμένουμε φωτογραφίες από τη φύση αλλά και τις θάλασσες στον Ατλαντικό! Άραγε σε τι διαφέρουν από τις δικές μας? :)
Μαχούλα μου σε ευχαριστώ! :D Όσον αφορά τη θάλασσα, καθώς το νησί βρίσκεται μέσα στον ωκεανό, έχει όπως καταλαβαίνεις ένα "άνοιγμα", ένα βάθος, μια αγριάδα θα έλεγα που τη διαφοροποιεί αρκετά από τα δεδομένα του Αιγαίου ή του Ιονίου.

Να πω επίσης ότι, ως ηφαιστειογενές νησί, η Μαδέρα δεν έχει πολλές "καλές" παραλίες. Οι περισσότερες έχουν μεγάλες μαύρες κοτρόνες και είναι κάπως άβολη η φάση. Παρ΄όλα αυτά το νερό σαν νερό είναι σούπερ! Επίσης υπάρχει και η εναλλακτική των βουτιών στις λιμνούλες που σχηματίζουν κάποιοι καταρράκτες.

Σαν αυτόν εδώ καλή ώρα! :D

afarm9.staticflickr.com_8172_7957350860_590372b99f.jpg
25fontes_1
 

htrul18

Member
Μηνύματα
106
Likes
42
Επόμενο Ταξίδι
Ρωσία
Ταξίδι-Όνειρο
Αυστραλία & Νέα Ζηλανδία
underwater αναμένουμε τη συνέχεια! Μου ακούγεται πολύ γοητευτική η ιδέα του σολο ταξιδιού αν και δε το έχω επιχειρήσει ποτέ.
Α, και μια ερώτηση:
Οι κάτοικοι εκεί μιλούν αρκετά αγγλικά ώστε να μπορείς τουλάχιστον να συνεννοηθείς ή πρέπει να ξέρεις ισπανικά/πορτογαλικά;
 

underwater

Member
Μηνύματα
2.710
Likes
11.219
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
underwater αναμένουμε τη συνέχεια! Μου ακούγεται πολύ γοητευτική η ιδέα του σολο ταξιδιού αν και δε το έχω επιχειρήσει ποτέ.
Α, και μια ερώτηση:
Οι κάτοικοι εκεί μιλούν αρκετά αγγλικά ώστε να μπορείς τουλάχιστον να συνεννοηθείς ή πρέπει να ξέρεις ισπανικά/πορτογαλικά;
Σε ευχαριστώ! :) Οι κάτοικοι ναι, μιλούν αγγλικά! Ορισμένοι πολύ καλά, άλλοι απλώς σε ένα επαρκές επίπεδο για να ανταλλάξεις δυο κουβέντες ή να πάρεις μια πληροφορία. Νοηματική δεν χρησιμοποίησα καθόλου! :D Τώρα βέβαια δεν ξέρω τι μπορεί να γίνει αν πας μόνος σε κάποιο χωριουδάκι στην άκρη του πουθενά!

Τέλεια τέλεια τέλεια .. Πες μας και αλλα...

Sent from my iPhone using Travel stories
Ευχαριστώ! :D Αναμείνατε!
 

underwater

Member
Μηνύματα
2.710
Likes
11.219
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
Ημέρα 1η: Επεισοδιακή άφιξη

Ο ψυχαναγκαστικός άνθρωπος κανονίζει τα πάντα στην εντέλεια! Το απόγευμα της 23ης του Αυγούστου λοιπόν έφτασα χαρωπή αλλά και ξεθεωμένη στο αεροδρόμιο της Λισσαβώνας, μετά από μια πολύωρη περιήγηση στην πόλη! Λίγες εβδομάδες πριν είχε εγκαινιαστεί η επέκταση του μετρό προς το αεροδρόμιο, έτσι δεν χρειάστηκε καν να ταλαιπωρηθώ με λεωφορεία, κίνηση και τα σχετικά. Γραμμή στο χώρο φύλαξης αποσκευών όπου είχα αφήσει το backpack μου (είχα κανονίσει μεγάλο stopover και έκανα δύο φορές check-in την αποσκευή επειδή δεν ήθελα να διακινδυνεύσω το να φτάσει πριν από μένα ή, ακόμα χειρότερα, να καταλήξει σε κάνα Ρίο ντε Τζανέιρο και να ψάχνομαι. Άλλωστε δεν είχα διαβάσει και διθυραμβικά reviews γενικότερα για την TAP και είχα σκιαστεί).

Στο check-in ενημερώνομαι ότι η πτήση θα έχει μισάωρη καθυστέρηση. Αφού περνάω έλεγχο και αράζω στην gate διαπιστώνω ότι η καθυστέρηση όπως φαίνεται πρόκειται να είναι πολύ μεγαλύτερη. Κάθε 45λεπτο μας ενημερώνουν για την αναμενόμενη ώρα απογείωσης. Εγώ ήταν καθορισμένο να φτάσω στη Funchal γύρω στις 9και-9μιση και είχα πει στους ιδιοκτήτες της πανσιόν που θα έμενα ότι θα ήμουν εκεί γύρω στις 10και. Τους πήρα οπότε τηλ. να τους ενημερώσω για την αργοπορία καθώς θα έφτανα εκεί μετά το πέρας των τυπικών ωρών που δέχονταν check-in. Προσπάθησα να τηλεφωνήσω και στην εταιρεία μισθωμένων οχημάτων με την οποία είχα κλείσει τη μεταφορά από το αεροδρόμιο (το aerobus στη Funchal σταματά αρκετά νωρίς το βράδυ και τα ταξί μετά τις 10 είναι 30% ακριβότερα), όμως δεν είχα τον αριθμό τους. Με δεδομένο ότι δεν είχα προπληρώσει την κούρσα ήμουν σίγουρη ότι δεν θα με περίμενε κανείς στο αεροδρόμιο.

Μιάμιση ώρα περίπου μετά μας ενημερώνουν ότι θα ξεκινήσει η επιβίβαση, όπως και έγινε. Μας στοιβάζουν λοιπόν στα πουλμανάκια και αυτό ήταν! Περιμέναμε, περιμέναμε, περιμέναμε. ‘Οταν πέρασε ένα 20λεπτο περίπου, κάποιοι που είχαν αγανακτήσει βγήκαν έξω και άρχισαν να διαμαρτύρονται στους οδηγούς των πουλμανακίων. Ο ένας, ένα παιδαρέλι γύρω στα 20, γέλαγε ψιλοπροκλητικά και έλεγε «περιμένω εντολή από πάνω». Σε κάποιους που είχαν παιδιά είχε γυρίσει το μάτι και έκαναν σαν τρελοί. Αισθανόμουν ότι βρισκόμουν στην Ελλάδα και απλά άκουγα πορτογαλικά. Ήμουν κουρασμένη και νύσταζα. Σε κάποια φάση ήρθε μια τύπισσα από την εταιρεία, ζήτησε συγγνώμη και είπε κάτι για ένα τεχνικό πρόβλημα, ενώ λίγο μετά τα πουλμανάκια ξεκίνησαν και επιβιβαστήκαμε.

Λίγο πριν μας μοιράσουν τα σαντουιτσάκια κάτι ανέφεραν για περιορισμένες προμήθειες σε αλκοόλ. Όπως και να έχει εγώ ζήτησα κρασί επειδή τα νεύρα είχαν χτυπήσει κόκκινο και ήθελα να χαλαρώσω λίγο. Η πτήση κράτησε λίγο παραπάνω από μιάμιση ώρα και δεν με χώραγε ο τόπος. Προσπάθησα όμως να ηρεμήσω επειδή περίμενα αυτή την προσγείωση πώς και πώς! Βλέπετε, το αεροδρόμιο της Μαδέρας, το οποίο εγκαινιάστηκε το 1964, είναι διαβόητο και παλιότερα θεωρούταν και πολύ επικίνδυνο, καθώς ο εξαιρετικά μικρός (τότε) αεροδιάδρομός του στην πλαγιά ενός λόφου δίπλα στον Ατλαντικό καθιστούσε την προσέγγισή του εξαιρετικά δύσκολη. Το 2000 έγινε μια επέκταση του αεροδιαδρόμου πάνω σε κάτι μεγάλους στύλους μέσα στη θάλασσα, καθιστώντας το ασφαλές, αλλά και εντυπωσιακό! Μολαταύτα, μερικές φορές οι καιρικές συνθήκες δεν επιτρέπουν την ασφαλή προσγείωση των αεροσκαφών, οπότε χρησιμοποιείται το αεροδρόμιο του γειτονικού Porto Santo, ή σπανιότερα των Κανάριων Νησιών. Επιπλέον, από ό, τι μου είπαν ντόπιοι, για να πραγματοποιήσει ένας πιλότος δρομολόγιο στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο χρειάζεται να κάνει κάποιες επιπλέον ώρες εκπαίδευσης στον εξομοιωτή.

Δυστυχώς λόγω της ώρας δεν μπόρεσα να δω την προσέγγιση του αεροδρομίου (είδα όμως αρκετές προσγειώσεις από μακριά μέσα από ένα ιστιοπλοϊκό). Όσον αφορά την προσγείωση καθαυτή, αυτό που μπορώ να πω είναι ότι το αεροπλάνο κινήθηκε κάπως «περίεργα» μόλις άγγιξε έδαφος, αλλά όχι κάτι ιδιαίτερο. Μια κοπέλα που γνώρισα την επόμενη μέρα έλεγε πάντως πως τρόμαξε κάπως στην προσγείωση και ότι μετά έμαθε την ιστορία για τον αεροδιάδρομο. Δεν ξέρω!

Σας παραθέτω πάντως μια φωτό του αεροδρομίου όπως την τράβηξα από τη θάλασσα και μια άλλη του διαδρόμου (όσο μπόρεσα να πλησιάσω), την οποία έβγαλα την μέρα που επέστρεφα. Είδα πολλές και σε καρτ-ποστάλς στα διάφορα τουριστικά μαγαζιά του νησιού.

afarm9.staticflickr.com_8444_7963318234_dc2347cb6a.jpg
madeiraair_1
afarm9.staticflickr.com_8309_7963339634_de0169b375.jpg
madeiraair_2

Καθώς το αεροδρόμιο είναι πολύ μικρό δεν γίνεται χρήση πούλμαν και απλά περπατάς από το αεροπλάνο στο κτίριο. Ανακούφιση! Το πρόβλημά μου προέκυψε όταν βγήκαν όλες οι αποσκευές και η δική μου πουθενά! Εκεί ήταν που με έπιασε μια απελπισία συνδυαστικά με την κούραση και βούρκωσα! Ήρθε τότε ένας κυριούλης του αεροδρομίου για να με ενημερώσει ότι δεν θα έβγαιναν άλλες αποσκευές (λες και δεν το ήξερα). Ξαφνικά όμως, σα να του έρχεται μια ιδέα, μου λέει: «Μήπως έχεις ένα backpack»; «Ναι, ναι» απαντάω εγώ. «Έλα, εδώ είναι, τα backpacks τα βγάζουμε ξεχωριστά ως υπερμεγέθη». Όντως, ήταν σε μια γωνιά και μου ήρθε και πάλι να κλάψω, αλλά από ανακούφιση. Κατευθύνθηκα προς την έξοδο και με μεγάλη χαρά είδα ότι με περίμενε και ο οδηγός! Δεν θα χρειαζόταν να πάρω ταξί, ούτε να πληρώσω την 35άρα που φοβόμουν!

Από εκείνο το σημείο και μετά άρχισα να το απολαμβάνω! Η ατμόσφαιρα ήταν δροσερή και οσφραινόμουν τη χαρακτηριστική μυρωδιά των νησιών. Καθαρός αέρας, δέντρα, χώμα και ιώδιο! Η διαδρομή σχετικά σύντομη (γύρω στο 20λεπτο), καθώς οι δρόμοι ήταν άδειοι. Μπαινοβγαίναμε σε τούνελ, αρκετές στροφές, καλοί δρόμοι! Σας παραθέτω κάποιες φωτός με γέφυρες και τούνελ που τράβηξα τις επόμενες μέρες.

afarm9.staticflickr.com_8303_7963322566_4f97176d37.jpg
madeirabridge_1
afarm9.staticflickr.com_8445_7963333812_d0035faae7.jpg
madeira_tunnel
afarm9.staticflickr.com_8177_7963312062_dacdb75ae3.jpg
madeirabridge_3

Ο οδηγός ήταν ευγενικός, αλλά και λιγομίλητος, κάπως σκυθρωπός. Κάτι που διαπίστωσα γενικότερα τις προσέχεις μέρες (αλλά και μου ανέφεραν και κάποιοι ντόπιοι) είναι ότι οι Πορτογάλοι (ή έστω οι Μαδεριανοί) διαφέρουν αρκετά από εμάς, τους Ιταλούς, ή και τους Ισπανούς ακόμα. Εντάξει, σίγουρα είναι πιο «θορυβώδεις» και συμπαθείς από τους Κεντρο-βορειοευρωπαίους, αλλά σε σχέση με τους μεσογειακούς είναι λιγότερο ανοιχτοί, έξω καρδιά, ευχάριστοι. Πιο τυπικοί. Δεν πρόκειται για γοητευτικό λαό. Ένα ντόπιο παιδί τους χαρακτήρισε σε ελεύθερη μετάφραση «μουρτζούφληδες». Πιθανώς να τους αδίκησε λίγο, όμως τα λόγια του δεν απείχαν και πολύ από την πραγματικότητα.

Σε κάποια φάση εμφανίζεται η Funchal! Διάσπαρτα φωτάκια στους λόφους και στο βάθος ο Ατλαντικός. Και πάνω το φεγγάρι που είχε αρχίσει να γεμίζει να ρίχνει το φως του στη θάλασσα! Όμορφη στιγμή!

Τέλος πάντων, με τα πολλά έφτασα στην πανσιόν μου 12 παρά, κουρασμένη και βρώμικη. Με υποδέχτηκε η μία εκ των ιδιοκτητών (πρόκειται για ένα μεσήλικο ζευγάρι) όπου μου έδειξε το δωμάτιό μου και με βοήθησε να τακτοποιηθώ. Η πανσιόν μου ήταν η Vila Teresinha, η οποία αποτελεί μια πολύ καλή επιλογή για value-for-money διαμονή. Πολύ καθαρά δωμάτια με δικό τους μπάνιο, ευγενικοί ιδιοκτήτες, καλό πρωινό, μια όμορφη βεράντα με θέα τη Funchal και τον Ατλαντικό και ένα παλιομοδίτικο στυλ που ταιριάζει με την περιοχή στην οποία βρίσκεται, μακριά από την τουριστική πλευρά με τα ξενοδοχεία. Για το μονόκλινο (που επί της ουσίας ήταν δίκλινο) πλήρωνα 30 euros τη βραδιά.

Έκανα ένα γρήγορο μπάνιο και έπεσα ξερή για ύπνο! Πραγματικά κοιμήθηκα σαν κούτσουρο, τόσο κουρασμένη ήμουν! Και η επόμενη μέρα αναμενόταν αρκετά busy, με ημερήσιο boat trip στις Ilhas Desertas και τοπικό πανηγύρι το βράδυ.
 

paefstra

Member
Μηνύματα
13.006
Likes
40.910
Ευχαριστώ πολύ patyyy μου! Όσον αφορά τα solo ταξίδια, η αλήθεια είναι ότι δεν έχω κάνει πολλά μόνη-μόνη. Τις περισσότερες φορές είναι μέρη ευρύτερων ταξιδιών με παρέα. Το συγκεκριμένο που ήταν solo με όλη τη σημασία της λέξης πραγματικά το απόλαυσα, ήταν όμως "κομμένο και ραμμένο" στα γούστα και τις προτιμήσεις μου. Διαφορετικά θεωρώ ότι σίγουρα θα υπήρχαν στιγμές που θα είχα κάπως πλήξει.

Για μένα η καλύτερη επιλογή είναι το ταξίδι με άτομα που εκπέμπουν στο ίδιο μήκος κύματος μαζί μου. 2ο σαν επιλογή είναι το solo και τελευταίο έρχεται εκείνο με άτομα που "ναι μεν αλλά" ή γκρουπ. :) Μολονότι πάντως μου αρέσει η παρέα, η αλληλεπίδραση και ο χαβαλές, σε καμία περίπτωση δεν είμαι διατεθειμένη να χάσω ένα ταξίδι που θέλω πολύ επειδή δεν ακολουθεί κανείς.
+1 από μένα! Διαβάζω την καταπληκτική ιστορία σου και σαν οδηγό για παρόμοιο εγχείρημα.
 

underwater

Member
Μηνύματα
2.710
Likes
11.219
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
+1 από μένα! Διαβάζω την καταπληκτική ιστορία σου και σαν οδηγό για παρόμοιο εγχείρημα.
Σε ευχαριστώ πολύ! :D Εύχομαι αν ποτέ αισθανθείς την ανάγκη να το κάνεις να το τολμήσεις!

Επίσης θα ήθελα να σας παραθέσω και το link της εταιρείας με την οποία κανόνισα την μεταφορά από το αεροδρόμιο, καθώς έμεινα πολύ ικανοποιημένη.

Private Low Cost Transfers from Airports of Faro, Lisbon, Porto, Madeira, Alicante & Malta
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.169
Μηνύματα
882.808
Μέλη
38.883
Νεότερο μέλος
ayahuasca97

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom