hydronetta
Member
- Μηνύματα
- 4.171
- Likes
- 14.604
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- όπου δεν έχω πάει
Danakil (οι πύλες της κόλασης έχουν χρώμα!)
H 4ήμερη εξόρμηση στο Danakil και το ηφαίστειο Erta Ale οργανώθηκε μέσω του πρακτορείου Ethio Τravel and Tours στο Mekele, όπου πετύχαμε την πιο συμφέρουσα τιμή μετά από ανατολίτικα παζάρια του Γ. Κακοτυχίες δεν προέκυψαν, οπότε μείναμε ικανοποιημένοι από την οργάνωση του ταξιδιού.
Τα τζιπ ξεκίνησαν με το ξημέρωμα παίρνοντας τον ανηφορικό δρόμο μέσα από βουνοκορφές και βαθιές κοιλάδες.
Η μικρή ομάδα απαρτιζόταν από 4 έλληνες (οι αφεντιές μας), 2 καναδούς (έφερναν γύρα την Αιθιοπία για κανά τρίμηνο), 2 εβραίες και 2 γιαπωνέζες (αυτές πια ξέχασαν τι σημαίνει σούσι φέρνοντας γύρα την Αφρική για κανά χρόνο ο λ ο μ ό ν α χ ε ς ). Στη πορεία ενσωματώθηκαν κι άλλα τζιπ με ταξιδευτές σχηματίζοντας κομβόι σ’ ένα τοπίο ξερό, ζεστό κι αφιλόξενο όπως είναι η γη των Afar.
Πριν λίγα χρόνια ήταν χωματόδρομος, τώρα πια μια καλοστρωμένη άσφαλτος κάνει το ταξίδι ως το καταυλισμό Hamedela στα όρια του Dallol ξεκούραστο.
Η κωμόπολη Berhale κάπου στο μέσον της διαδρομής ήταν ευκαιρία για ανασύνταξη, έκδοση των απαραίτητων αδειών από το πρακτορείο, χαλάρωση μετά γεύματος και μπυρός (!) και μια ολιγόλεπτη βόλτα.
Χωμένη μέσα στη κοιλάδα είναι μείξη πετρόχτιστων σπιτιών των χριστιανών Tigray και ξύλινων παραπηγμάτων χαρακτηριστικά των μουσουλμάνων Afar. Μόνο ο τρούλος της ευμεγέθους εκκλησιάς στην άνω ρούγα κι ο ψηλός μιναρές στη κάτω ρούγα ξεχώριζαν ανάμεσα στα χαμηλά σπίτια.
Στα σκονισμένα στενά της σεργιανούσαν παιδιά, καμήλες και κατσίκες.
Συνεχίσαμε τη κάθοδο στο επίπεδο της θάλασσας περνώντας μέσα από κατάξερες κοίτες ποταμών.
Κάποια στιγμή κοντοσταθήκαμε καθώς ένα μακρόσυρτο καραβάνι από καμήλες διέσχιζε το δρόμο. Ανυποψίαστοι πως αυτό είναι ένα ατέρμονο πήγαιν’ελα που μεταφέρει αλάτι από τις αλυκές της λίμνης Asale κι όχι μια τουριστική ατραξιόν, εμείς ως κλασσικοί έλληνες συνωμοσιολόγοι αποφανθήκαμε μετά βεβαιότητας ότι το σκηνικό ήταν στημμένο από τα πρακτορεία προς τέρψιν των αφελών τουριστών. Πλάνη οικτρά.
Καταλύσαμε στο χωριό Hamedela, τίποτα περισσότερο από ένα συνονθύλευμα ξύλινων παραπηγμάτων και κάμποσα κρεββάτια φτιαγμένα από καραβόσχοινο όπου άπλωνες το sleeping bag σου κι απολάμβανες τον εναγκαλισμό με το Μορφέα υπό το μεγαλείο του έναστρου ουρανού.
To δειλινό κινήσαμε για την αβαθή λίμνη Asale όπου εξορρύσσεται το αλάτι. Βουτήξαμε τα πόδια μας στ’αλμυρό νερό, φωτογραφίσαμε τα ατέλειωτα καραβάνια με τις καμήλες (που δεν ήταν faux)
H καμήλα βούλιαξε στη λίμνη....
...αλλά βάλαμε όλοι ένα χεράκι να μεταφέρουμε τις πλάκες αλατιού στην όχθη!
κι απολαύσαμε …. ούζο (δεν σας γελούν τα μάτια σας) made in Ethiopia που μας σέρβιραν οι οδηγοί μας αγναντεύοντας το ηλιοβασίλεμα και την ανατολή του λιόγεμου φεγγαριού.
Νύχτα πια, αντάμα με τους Καναδούς το ριξαμε στις μπύρες στον αστυνομικό σταθμό έναντι του οικισμού. Το όλο σκηνικό παρέπεμπε σε υπαίθριο μπαρ για τους ιθαγενείς, με τηλεόραση και το αλκοόλ να ρέει άφθονο, αφού λίγα μέτρα πιο πέρα στο Hamedela ήταν εκτοπισμένο όπως επιτάσσει το Ισλάμ.
Το πρωί κινήσαμε σε σχηματισμό (για ασφάλεια) διασχίζοντας αργά το νερό της λίμνης πάνω σ’ένα σαθρό έδαφος από αλάτι.
Το Danakil που εκτείνεται στα σύνορα με την Ερυθραία είναι καταγεγραμμένο σαν το θερμότερο μέρος στη γη και το χαμηλότερο της αφρικανικής ηπείρου (116 μέτρα υπό το επίπεδο της θάλασσας). Είναι από τα πιο αφιλόξενα και τεκτονικά ενεργά μέρη του πλανήτη κι εντούτοις από τα πλέον εντυπωσιακά σε εικόνες
Υπό τη συνοδεία ενόπλου (οι Afar δεν φημίζονται για την φιλοξενία τους) ξεκινήσαμε να περιηγούμαστε στο απόκοσμο τοπίο του Dallol: ένα σεληνιακό τοπίο με μαύρη λάβα, συνάμα πολύχρωμες και τοξικά δύσοσμες θερμές πηγές θείου. Οι οδηγίες σαφείς: να ξεχάσουμε το φωτογραφικό οίστρο που παραβλέπει συχνά τους κινδύνους και να διατηρούμε απόσταση απ’όπου υπήρχε ανάδυση ατμού (αν δεν θέλαμε να γίνουμε κι εμείς στον ατμό), το νεράκι σε λιμνούλες ήταν λίαν τοξικό (άρα μη ενδεικνυόμενο για ποδόλουτρο) και να κινούμαστε με τη φορά του ανέμου καθώς τα τοξικά αέρια κι η μυρουδιά του θείου, εκτός της μπόχας, σου ερέθιζαν το λαιμό και τα μάτια.
Εντυπωσιασμένοι αποχαιρετήσαμε το Dallol και συνεχίσαμε στις αλυκές όπου χειρονακτικά κι ακάματα οι Afar, αιώνες τώρα, εξορύσσουν αλάτι, το οποίο μεταφέρεται με καραβάνια στο Mekele μετά από μια πολύημερη πορεία. Κάτω από ένα αλύπητο ήλιο, χωρίς ίχνος σκιάς επιδίδονταν επί ώρες άοκνα σπάζοντας την αλμυρή γη, σκαλίζοντας ομοιόμορφες πλάκες αλατιού που στη συνέχεια φόρτωναν στις καμήλες και τα γαϊδούρια. Δουλειά σκληρή υπό τις πλέον αντίξοες συνθήκες.
Σχεδόν μεσημέρι ολοκληρώσαμε την περιήγησή μας και πήραμε πάλι τα βουνά στο δρόμο για το ηφαίστειο Erta Ale.
Στη διαδρομή καταλύσαμε σε μια πολλίχνη. Μιας κι ο χρόνος μας το επέτρεπε κάναμε μια βόλτα στους σκονισμένους δρόμους της. Αυτές οι στιγμές αποτελούν για μένα την γοητεία της Αφρικάνικης ηπείρου. Η απλή καθημερινότητα κι οι πολύχρωμες εικόνες που ξεκλέβει ο φακός της μηχανής.
Τουρνουά πινγκ πονγκ: Ελλάς-Αιθιοπία: 0-1
υπό τις επευφημίες των ντόπιων
Εδώ η διαμονή είχε μια νότα πολυτέλειας, αφού θα απολαμβάναμε φρεσκομαγειρεμένο σπιτικό φαί και θα διανυκτερεύαμε σε δωμάτια με στρώμα επί του δαπέδου κι όχι χύμα στο ύπαιθρο.
Μια οι εικόνες που αντικρύσαμε, μια η περιποίηση, πώς μπορεί ένας ταξιδευτής να μην αισθάνεται πανευτυχής!!!
H 4ήμερη εξόρμηση στο Danakil και το ηφαίστειο Erta Ale οργανώθηκε μέσω του πρακτορείου Ethio Τravel and Tours στο Mekele, όπου πετύχαμε την πιο συμφέρουσα τιμή μετά από ανατολίτικα παζάρια του Γ. Κακοτυχίες δεν προέκυψαν, οπότε μείναμε ικανοποιημένοι από την οργάνωση του ταξιδιού.
Τα τζιπ ξεκίνησαν με το ξημέρωμα παίρνοντας τον ανηφορικό δρόμο μέσα από βουνοκορφές και βαθιές κοιλάδες.

Η μικρή ομάδα απαρτιζόταν από 4 έλληνες (οι αφεντιές μας), 2 καναδούς (έφερναν γύρα την Αιθιοπία για κανά τρίμηνο), 2 εβραίες και 2 γιαπωνέζες (αυτές πια ξέχασαν τι σημαίνει σούσι φέρνοντας γύρα την Αφρική για κανά χρόνο ο λ ο μ ό ν α χ ε ς ). Στη πορεία ενσωματώθηκαν κι άλλα τζιπ με ταξιδευτές σχηματίζοντας κομβόι σ’ ένα τοπίο ξερό, ζεστό κι αφιλόξενο όπως είναι η γη των Afar.

Πριν λίγα χρόνια ήταν χωματόδρομος, τώρα πια μια καλοστρωμένη άσφαλτος κάνει το ταξίδι ως το καταυλισμό Hamedela στα όρια του Dallol ξεκούραστο.

Η κωμόπολη Berhale κάπου στο μέσον της διαδρομής ήταν ευκαιρία για ανασύνταξη, έκδοση των απαραίτητων αδειών από το πρακτορείο, χαλάρωση μετά γεύματος και μπυρός (!) και μια ολιγόλεπτη βόλτα.

Χωμένη μέσα στη κοιλάδα είναι μείξη πετρόχτιστων σπιτιών των χριστιανών Tigray και ξύλινων παραπηγμάτων χαρακτηριστικά των μουσουλμάνων Afar. Μόνο ο τρούλος της ευμεγέθους εκκλησιάς στην άνω ρούγα κι ο ψηλός μιναρές στη κάτω ρούγα ξεχώριζαν ανάμεσα στα χαμηλά σπίτια.

Στα σκονισμένα στενά της σεργιανούσαν παιδιά, καμήλες και κατσίκες.


Συνεχίσαμε τη κάθοδο στο επίπεδο της θάλασσας περνώντας μέσα από κατάξερες κοίτες ποταμών.

Κάποια στιγμή κοντοσταθήκαμε καθώς ένα μακρόσυρτο καραβάνι από καμήλες διέσχιζε το δρόμο. Ανυποψίαστοι πως αυτό είναι ένα ατέρμονο πήγαιν’ελα που μεταφέρει αλάτι από τις αλυκές της λίμνης Asale κι όχι μια τουριστική ατραξιόν, εμείς ως κλασσικοί έλληνες συνωμοσιολόγοι αποφανθήκαμε μετά βεβαιότητας ότι το σκηνικό ήταν στημμένο από τα πρακτορεία προς τέρψιν των αφελών τουριστών. Πλάνη οικτρά.

Καταλύσαμε στο χωριό Hamedela, τίποτα περισσότερο από ένα συνονθύλευμα ξύλινων παραπηγμάτων και κάμποσα κρεββάτια φτιαγμένα από καραβόσχοινο όπου άπλωνες το sleeping bag σου κι απολάμβανες τον εναγκαλισμό με το Μορφέα υπό το μεγαλείο του έναστρου ουρανού.



To δειλινό κινήσαμε για την αβαθή λίμνη Asale όπου εξορρύσσεται το αλάτι. Βουτήξαμε τα πόδια μας στ’αλμυρό νερό, φωτογραφίσαμε τα ατέλειωτα καραβάνια με τις καμήλες (που δεν ήταν faux)



H καμήλα βούλιαξε στη λίμνη....

...αλλά βάλαμε όλοι ένα χεράκι να μεταφέρουμε τις πλάκες αλατιού στην όχθη!
κι απολαύσαμε …. ούζο (δεν σας γελούν τα μάτια σας) made in Ethiopia που μας σέρβιραν οι οδηγοί μας αγναντεύοντας το ηλιοβασίλεμα και την ανατολή του λιόγεμου φεγγαριού.


Νύχτα πια, αντάμα με τους Καναδούς το ριξαμε στις μπύρες στον αστυνομικό σταθμό έναντι του οικισμού. Το όλο σκηνικό παρέπεμπε σε υπαίθριο μπαρ για τους ιθαγενείς, με τηλεόραση και το αλκοόλ να ρέει άφθονο, αφού λίγα μέτρα πιο πέρα στο Hamedela ήταν εκτοπισμένο όπως επιτάσσει το Ισλάμ.
Το πρωί κινήσαμε σε σχηματισμό (για ασφάλεια) διασχίζοντας αργά το νερό της λίμνης πάνω σ’ένα σαθρό έδαφος από αλάτι.

Το Danakil που εκτείνεται στα σύνορα με την Ερυθραία είναι καταγεγραμμένο σαν το θερμότερο μέρος στη γη και το χαμηλότερο της αφρικανικής ηπείρου (116 μέτρα υπό το επίπεδο της θάλασσας). Είναι από τα πιο αφιλόξενα και τεκτονικά ενεργά μέρη του πλανήτη κι εντούτοις από τα πλέον εντυπωσιακά σε εικόνες




Υπό τη συνοδεία ενόπλου (οι Afar δεν φημίζονται για την φιλοξενία τους) ξεκινήσαμε να περιηγούμαστε στο απόκοσμο τοπίο του Dallol: ένα σεληνιακό τοπίο με μαύρη λάβα, συνάμα πολύχρωμες και τοξικά δύσοσμες θερμές πηγές θείου. Οι οδηγίες σαφείς: να ξεχάσουμε το φωτογραφικό οίστρο που παραβλέπει συχνά τους κινδύνους και να διατηρούμε απόσταση απ’όπου υπήρχε ανάδυση ατμού (αν δεν θέλαμε να γίνουμε κι εμείς στον ατμό), το νεράκι σε λιμνούλες ήταν λίαν τοξικό (άρα μη ενδεικνυόμενο για ποδόλουτρο) και να κινούμαστε με τη φορά του ανέμου καθώς τα τοξικά αέρια κι η μυρουδιά του θείου, εκτός της μπόχας, σου ερέθιζαν το λαιμό και τα μάτια.











Εντυπωσιασμένοι αποχαιρετήσαμε το Dallol και συνεχίσαμε στις αλυκές όπου χειρονακτικά κι ακάματα οι Afar, αιώνες τώρα, εξορύσσουν αλάτι, το οποίο μεταφέρεται με καραβάνια στο Mekele μετά από μια πολύημερη πορεία. Κάτω από ένα αλύπητο ήλιο, χωρίς ίχνος σκιάς επιδίδονταν επί ώρες άοκνα σπάζοντας την αλμυρή γη, σκαλίζοντας ομοιόμορφες πλάκες αλατιού που στη συνέχεια φόρτωναν στις καμήλες και τα γαϊδούρια. Δουλειά σκληρή υπό τις πλέον αντίξοες συνθήκες.




Σχεδόν μεσημέρι ολοκληρώσαμε την περιήγησή μας και πήραμε πάλι τα βουνά στο δρόμο για το ηφαίστειο Erta Ale.
Στη διαδρομή καταλύσαμε σε μια πολλίχνη. Μιας κι ο χρόνος μας το επέτρεπε κάναμε μια βόλτα στους σκονισμένους δρόμους της. Αυτές οι στιγμές αποτελούν για μένα την γοητεία της Αφρικάνικης ηπείρου. Η απλή καθημερινότητα κι οι πολύχρωμες εικόνες που ξεκλέβει ο φακός της μηχανής.





Τουρνουά πινγκ πονγκ: Ελλάς-Αιθιοπία: 0-1
Εδώ η διαμονή είχε μια νότα πολυτέλειας, αφού θα απολαμβάναμε φρεσκομαγειρεμένο σπιτικό φαί και θα διανυκτερεύαμε σε δωμάτια με στρώμα επί του δαπέδου κι όχι χύμα στο ύπαιθρο.


Μια οι εικόνες που αντικρύσαμε, μια η περιποίηση, πώς μπορεί ένας ταξιδευτής να μην αισθάνεται πανευτυχής!!!
Last edited: