dimosf
Member
- Μηνύματα
- 2.302
- Likes
- 5.905
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Διασχίζοντας την Πρώην Γιουγκοσλαβία
- Κεφάλαιο 3
- Κεφάλαιο 4
- Κεφάλαιο 5
- Βουδαπέστη, η Βασίλισσα του Δούναβη!
- Κεφάλαιο 7
- Κεφάλαιο 8
- Κεφάλαιο 9
- Κεφάλαιο 10
- Κεφάλαιο 11
- Κεφάλαιο 12
- Παιγνίδια με τα σύνορα
- Κεφάλαιο 14
- Κεφάλαιο 15
- Κεφάλαιο 16
- Κεφάλαιο 17
- Κεφάλαιο 18
- Κεφάλαιο 19
- Κεφάλαιο 20
- Κεφάλαιο 21
- Κεφάλαιο 22
- Κεφάλαιο 23
- Κεφάλαιο 24
- Κεφάλαιο 25
- Ο Νοσφεράτου και οι Λύκοι!
- Κεφάλαιο 27
- Κεφάλαιο 28
- Κεφάλαιο 29
- Κεφάλαιο 30
- Κεφάλαιο 31
- Κεφάλαιο 32
- Κεφάλαιο 33
- Κεφάλαιο 34
- Κεφάλαιο 35
- Κεφάλαιο 36
- Κεφάλαιο 37
- Κεφάλαιο 38
- Κεφάλαιο 39
- Κεφάλαιο 40
- Κεφάλαιο 41
- Κεφάλαιο 42
- Κεφάλαιο 43
- Κεφάλαιο 44
- Κεφάλαιο 45
- Κεφάλαιο 46
- Κεφάλαιο 47
- Επιστροφή με δυνατές συγκινήσεις
- Κεφάλαιο 49
- Κεφάλαιο 50
- Κεφάλαιο 51
- Κεφάλαιο 52
- Κεφάλαιο 53
Στα Μικρά Fatra και το χωριό των Λύκων!
Η μέρα αυτή έμελλε να είναι ίσως η πιο βροχερή του ταξιδιού μας, αν και το πρωί που βγήκα μια βόλτα γύρω από το κάμπινγκ είχε απλά συννεφιά.

Έχει ωραία σπιτάκια με λουλουδιασμένους κήπους και ο περίπατος ανάμεσα τους ήταν πολύ ευχάριστος.
Όσο πίναμε τον πρωινό μας καφέ άρχισε να ψιχαλίζει για να γίνει κανονική βροχή σαν φύγαμε.
Πήραμε το δρόμο προς τη Zilina για περίπου 30 χμ και μετά στρίψαμε δεξιά, προς τα ανατολικά, στον ορεινό δρόμο. Προορισμός μας το Εθνικό Πάρκο των Mala Fatra και η μικρή πόλη Terchova στην οποία φτάσαμε μετά από περίπου 30 χμ. Εν τω μεταξύ έριχνε πολύ νερό. Κάναμε μια μικρή στάση στο γραφείο τουρισμού για να πάρω χάρτες της περιοχής αλλά και του Εθνικού Πάρκου των Mala Fatra. Αγόρασα και ένα CD με παραδοσιακή μουσική από τα Fatra για να μας συνοδέψει στις βόλτες μας στη γύρω περιοχή.

Στην εκκλησία που είναι απέναντι από το γραφείο τουρισμού παρακολουθήσαμε και το «υπερθέαμα» της περιοχής. Τη Γέννηση!!! Πρόκειται για μια τρισδιάστατη παράσταση διαστάσεων 3Χ2 μ περίπου όλη από ξύλο. Η Γέννηση παρουσιάζεται σε ένα μικρό μέρος της. Το μεγαλύτερο καταλαμβάνουν παραστάσεις με δραστηριότητες των κατοίκων της περιοχής.
Όλα αυτά με μουσικές και με μηχανισμούς παρόμοιους με αυτούς που χρησιμοποιούν στα μεγάλα μηχανικά μουσικά ρολόγια. Έτσι για παράδειγμα ένας σιδεράς σφυρηλατούσε το σίδερο χτυπώντας το αμόνι ενώ ο βοηθός ταυ ανοιγόκλεινε το φυσερό, μια αρκούδα είχε κλέψει ένα αρνί και την κυνηγούσε ο βοσκός, μόνο που με την κυκλική κίνηση δεν ήξερες αν ο βοσκός κυνηγούσε την αρκούδα ή η αρκούδα το βοσκό (!!!) (με τη συγκεκριμένη σκηνή ρίξαμε πολύ γέλιο!) και άλλες πολλές παρόμοιας κατασκευής και αισθητικής.
Στην Terchova πήραμε νότια κατεύθυνση μπαίνοντας στην καρδιά του Εθνικού Πάρκου. Ο δρόμος περνά μέσα από το πανέμορφο φαράγγι Tieshany, στο οποίο κυλά ορμητικά ένα μικρό ποτάμι. Το δάσος είναι πυκνό και σε συνδυασμό με τη βροχή οι εικόνες είναι εξωπραγματικές! Φτάσαμε σε μια διασταύρωση και στρίψαμε αριστερά. Ο δρόμος εκείνος τελειώνει μετά από λίγο στον οικισμό Stefanova, ένα γραφικό χωριουδάκι, κυρίως με δραστηριότητες για την εξυπηρέτηση επισκεπτών. Όταν φτάσαμε έβρεχε πολύ και έτσι περιοριστήκαμε σε ότι είδαμε από το αυτοκίνητο.
Πίσω στη διασταύρωση και στρίβουμε αριστερά μέχρι το Chata Vratna, από όπου φεύγει το «τελεσιέζ» για πιο ψηλά.

Εκεί μια γραφική Koliba (το πανδοχείο στα Σλοβάκικα. Θα κάναμε πλάκα με το όνομα αυτό τις επόμενες μέρες)

μας πρόσφερε ένα άκρως αναζωογονητικό καφέ, προστασία από τη βροχή και θαλπωρή από την ψύχρα των βουνών.

Όταν βγήκαμε η βροχή είχε κόψει και έτσι στην επιστροφή κάναμε μια στάση μέσα στο φαράγγι για μερικές φωτογραφίες. Αυτό που μου έκανε εντύπωση εκείνη τη μέρα, αλλά και όλες τις επόμενες, είναι το πόσο πολλοί άνθρωποι, ανεξαρτήτως ηλικίας, κάνουν ποδήλατο ή περπατούν αψηφώντας τον καιρό. Ένα αδιάβροχο και πάμε!!
Στην Terchova στρίψαμε δεξιά και κάνοντας τον κύκλο του Εθνικού Πάρκου από τη βόρεια πλευρά, πήραμε το δρόμο προς την πόλη Dolny Kubin. Προορισμός μας το χωριό Istebne και το αξιοθέατό του, η ξύλινη εκκλησία.
Σε όλη την περιοχή των δυτικών απολήξεων των Καρπαθίων, δηλαδή τα Fatra και τα Tatra, και μοιρασμένες σε Σλοβακία, Πολωνία και Ουκρανία, βρίσκονται δεκάδες ξύλινες εκκλησίες κατασκευασμένες από ντόπια ξυλεία και χωρίς τη χρήση καρφιών (!!!). Ορισμένες από αυτές είναι πολύ περίτεχνες, αλλά όλες πολύ εντυπωσιακές. Πολλές προστατεύονται από την UNESCO, είτε ξεχωριστά κάθε μία, είτε σα σύνολο όλες μαζί σε μια περιοχή. Οι περισσότερες έχουν ηλικία που κυμαίνεται από 3 ως 5 αιώνες. Πραγματικά είναι κάτι το ξεχωριστό. Δεν μοιάζουν σε τίποτα με ότι έχει δει κανείς. Το 2005 στη Νότια Πολωνία, στο χωριό Gilowice, είχα δει μια τέτοια και είχα μείνει με ανοικτό στόμα. (βλ.http://disaki.blogspot.gr/2011/11/1.html)
Φτάσαμε στο Istebneκαι στο τέλος του χωριού είδαμε την εκκλησία.

Είναι λίγο διαφορετική από αυτή που είχα δει αλλά και από αυτές που είχα δει σε φωτογραφίες. Είναι πολύ απλή εξωτερικά. Πρόκειται για ενοριακό ναό,

με κάποια κτίρια δίπλα, σαν οικοτροφείο. Μια κυρία ειδοποίησε κάποια άλλη, υπεύθυνη που ήρθε να μας ανοίξει. Μίλαγε άψογα αγγλικά και μας εξήγησε πολλά. Ο ναός είναι του 17ου αι. αλλά πριν μερικά χρόνια έγινε μια κλοπή και αφαίρεσαν πολλά τμήματα από το εσωτερικό της. Η αντικατάστασή τους με νέα, της στέρησε την προστασία της UNESCO, μιας και «αλλοτριώθηκε» το μνημείο. Πληρώσαμε το συμβολικό εισιτήριο του 1 ΕΥΡΩ και αγοράσαμε και κάποια καρτ ποστάλ. Αυτά, μαζί με κάποιες δωρεές, είναι τα μόνα έσοδα, απαραίτητα για τη συντήρηση του μνημείου. Δυστυχώς στο εσωτερικό του ναού απαγορεύεται η φωτογράφιση.
Η μέρα αυτή έμελλε να είναι ίσως η πιο βροχερή του ταξιδιού μας, αν και το πρωί που βγήκα μια βόλτα γύρω από το κάμπινγκ είχε απλά συννεφιά.

Έχει ωραία σπιτάκια με λουλουδιασμένους κήπους και ο περίπατος ανάμεσα τους ήταν πολύ ευχάριστος.
Όσο πίναμε τον πρωινό μας καφέ άρχισε να ψιχαλίζει για να γίνει κανονική βροχή σαν φύγαμε.
Πήραμε το δρόμο προς τη Zilina για περίπου 30 χμ και μετά στρίψαμε δεξιά, προς τα ανατολικά, στον ορεινό δρόμο. Προορισμός μας το Εθνικό Πάρκο των Mala Fatra και η μικρή πόλη Terchova στην οποία φτάσαμε μετά από περίπου 30 χμ. Εν τω μεταξύ έριχνε πολύ νερό. Κάναμε μια μικρή στάση στο γραφείο τουρισμού για να πάρω χάρτες της περιοχής αλλά και του Εθνικού Πάρκου των Mala Fatra. Αγόρασα και ένα CD με παραδοσιακή μουσική από τα Fatra για να μας συνοδέψει στις βόλτες μας στη γύρω περιοχή.

Στην εκκλησία που είναι απέναντι από το γραφείο τουρισμού παρακολουθήσαμε και το «υπερθέαμα» της περιοχής. Τη Γέννηση!!! Πρόκειται για μια τρισδιάστατη παράσταση διαστάσεων 3Χ2 μ περίπου όλη από ξύλο. Η Γέννηση παρουσιάζεται σε ένα μικρό μέρος της. Το μεγαλύτερο καταλαμβάνουν παραστάσεις με δραστηριότητες των κατοίκων της περιοχής.
Όλα αυτά με μουσικές και με μηχανισμούς παρόμοιους με αυτούς που χρησιμοποιούν στα μεγάλα μηχανικά μουσικά ρολόγια. Έτσι για παράδειγμα ένας σιδεράς σφυρηλατούσε το σίδερο χτυπώντας το αμόνι ενώ ο βοηθός ταυ ανοιγόκλεινε το φυσερό, μια αρκούδα είχε κλέψει ένα αρνί και την κυνηγούσε ο βοσκός, μόνο που με την κυκλική κίνηση δεν ήξερες αν ο βοσκός κυνηγούσε την αρκούδα ή η αρκούδα το βοσκό (!!!) (με τη συγκεκριμένη σκηνή ρίξαμε πολύ γέλιο!) και άλλες πολλές παρόμοιας κατασκευής και αισθητικής.
Στην Terchova πήραμε νότια κατεύθυνση μπαίνοντας στην καρδιά του Εθνικού Πάρκου. Ο δρόμος περνά μέσα από το πανέμορφο φαράγγι Tieshany, στο οποίο κυλά ορμητικά ένα μικρό ποτάμι. Το δάσος είναι πυκνό και σε συνδυασμό με τη βροχή οι εικόνες είναι εξωπραγματικές! Φτάσαμε σε μια διασταύρωση και στρίψαμε αριστερά. Ο δρόμος εκείνος τελειώνει μετά από λίγο στον οικισμό Stefanova, ένα γραφικό χωριουδάκι, κυρίως με δραστηριότητες για την εξυπηρέτηση επισκεπτών. Όταν φτάσαμε έβρεχε πολύ και έτσι περιοριστήκαμε σε ότι είδαμε από το αυτοκίνητο.
Πίσω στη διασταύρωση και στρίβουμε αριστερά μέχρι το Chata Vratna, από όπου φεύγει το «τελεσιέζ» για πιο ψηλά.

Εκεί μια γραφική Koliba (το πανδοχείο στα Σλοβάκικα. Θα κάναμε πλάκα με το όνομα αυτό τις επόμενες μέρες)

μας πρόσφερε ένα άκρως αναζωογονητικό καφέ, προστασία από τη βροχή και θαλπωρή από την ψύχρα των βουνών.

Όταν βγήκαμε η βροχή είχε κόψει και έτσι στην επιστροφή κάναμε μια στάση μέσα στο φαράγγι για μερικές φωτογραφίες. Αυτό που μου έκανε εντύπωση εκείνη τη μέρα, αλλά και όλες τις επόμενες, είναι το πόσο πολλοί άνθρωποι, ανεξαρτήτως ηλικίας, κάνουν ποδήλατο ή περπατούν αψηφώντας τον καιρό. Ένα αδιάβροχο και πάμε!!
Στην Terchova στρίψαμε δεξιά και κάνοντας τον κύκλο του Εθνικού Πάρκου από τη βόρεια πλευρά, πήραμε το δρόμο προς την πόλη Dolny Kubin. Προορισμός μας το χωριό Istebne και το αξιοθέατό του, η ξύλινη εκκλησία.
Σε όλη την περιοχή των δυτικών απολήξεων των Καρπαθίων, δηλαδή τα Fatra και τα Tatra, και μοιρασμένες σε Σλοβακία, Πολωνία και Ουκρανία, βρίσκονται δεκάδες ξύλινες εκκλησίες κατασκευασμένες από ντόπια ξυλεία και χωρίς τη χρήση καρφιών (!!!). Ορισμένες από αυτές είναι πολύ περίτεχνες, αλλά όλες πολύ εντυπωσιακές. Πολλές προστατεύονται από την UNESCO, είτε ξεχωριστά κάθε μία, είτε σα σύνολο όλες μαζί σε μια περιοχή. Οι περισσότερες έχουν ηλικία που κυμαίνεται από 3 ως 5 αιώνες. Πραγματικά είναι κάτι το ξεχωριστό. Δεν μοιάζουν σε τίποτα με ότι έχει δει κανείς. Το 2005 στη Νότια Πολωνία, στο χωριό Gilowice, είχα δει μια τέτοια και είχα μείνει με ανοικτό στόμα. (βλ.http://disaki.blogspot.gr/2011/11/1.html)
Φτάσαμε στο Istebneκαι στο τέλος του χωριού είδαμε την εκκλησία.

Είναι λίγο διαφορετική από αυτή που είχα δει αλλά και από αυτές που είχα δει σε φωτογραφίες. Είναι πολύ απλή εξωτερικά. Πρόκειται για ενοριακό ναό,

με κάποια κτίρια δίπλα, σαν οικοτροφείο. Μια κυρία ειδοποίησε κάποια άλλη, υπεύθυνη που ήρθε να μας ανοίξει. Μίλαγε άψογα αγγλικά και μας εξήγησε πολλά. Ο ναός είναι του 17ου αι. αλλά πριν μερικά χρόνια έγινε μια κλοπή και αφαίρεσαν πολλά τμήματα από το εσωτερικό της. Η αντικατάστασή τους με νέα, της στέρησε την προστασία της UNESCO, μιας και «αλλοτριώθηκε» το μνημείο. Πληρώσαμε το συμβολικό εισιτήριο του 1 ΕΥΡΩ και αγοράσαμε και κάποια καρτ ποστάλ. Αυτά, μαζί με κάποιες δωρεές, είναι τα μόνα έσοδα, απαραίτητα για τη συντήρηση του μνημείου. Δυστυχώς στο εσωτερικό του ναού απαγορεύεται η φωτογράφιση.