dimosf
Member
- Μηνύματα
- 2.302
- Likes
- 5.905
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Διασχίζοντας την Πρώην Γιουγκοσλαβία
- Κεφάλαιο 3
- Κεφάλαιο 4
- Κεφάλαιο 5
- Βουδαπέστη, η Βασίλισσα του Δούναβη!
- Κεφάλαιο 7
- Κεφάλαιο 8
- Κεφάλαιο 9
- Κεφάλαιο 10
- Κεφάλαιο 11
- Κεφάλαιο 12
- Παιγνίδια με τα σύνορα
- Κεφάλαιο 14
- Κεφάλαιο 15
- Κεφάλαιο 16
- Κεφάλαιο 17
- Κεφάλαιο 18
- Κεφάλαιο 19
- Κεφάλαιο 20
- Κεφάλαιο 21
- Κεφάλαιο 22
- Κεφάλαιο 23
- Κεφάλαιο 24
- Κεφάλαιο 25
- Ο Νοσφεράτου και οι Λύκοι!
- Κεφάλαιο 27
- Κεφάλαιο 28
- Κεφάλαιο 29
- Κεφάλαιο 30
- Κεφάλαιο 31
- Κεφάλαιο 32
- Κεφάλαιο 33
- Κεφάλαιο 34
- Κεφάλαιο 35
- Κεφάλαιο 36
- Κεφάλαιο 37
- Κεφάλαιο 38
- Κεφάλαιο 39
- Κεφάλαιο 40
- Κεφάλαιο 41
- Κεφάλαιο 42
- Κεφάλαιο 43
- Κεφάλαιο 44
- Κεφάλαιο 45
- Κεφάλαιο 46
- Κεφάλαιο 47
- Επιστροφή με δυνατές συγκινήσεις
- Κεφάλαιο 49
- Κεφάλαιο 50
- Κεφάλαιο 51
- Κεφάλαιο 52
- Κεφάλαιο 53
Ζ΄ Επιστροφή με δυνατές συγκινήσεις
Πορεία στο πλάϊ του Vrbas!
Ήρθε η ώρα να αφήσουμε την Κεντρική Ευρώπη και να μπούμε και πάλι στα Βαλκάνια. Η επιστροφή όμως θα είχε διαφορετική διαδρομή και νέες, πολύ δυνατές συγκινήσεις.
Το πρωί φορτώσαμε, πληρώσαμε και πήραμε το δρόμο προς τα νότια αρχικά, μέχρι να βρούμε τον αυτοκινητόδρομο που ενώνει τη Βουδαπέστη με το Ζάγκρεμπ της Κροατίας. Αυτός με νοτιοδυτική κατεύθυνση μας έφερε σύντομα στα σύνορα. Εκεί ο έλεγχος ήταν υποτυπώδης και σύντομα κινούμασταν στη συνέχεια του, σε Κροατικό έδαφος. Ο δρόμος το ίδιο εξαιρετικός αλλά με διόδια αρκετά τσουχτερά (περίπου 5 Ευρώ). Σταματήσαμε για καύσιμα. Η βενζίνη στην Κροατία είναι σαφώς φθηνότερη. Λίγο πριν το Ζάγκρεμπ μια παράκαμψη μας έφερε στον άλλο αυτοκινητόδρομο, που με νοτιοανατολική κατεύθυνση, πάει από το Ζάγκρεμπ στο Βελιγράδι. Περίπου μετά από 120 χμ και κάτι λιγότερο από 300 από το Keszthely, βγήκαμε στα δεξιά και φτάσαμε στο μεθοριακό σταθμό με την Βοσνία-Ερζεγοβίνη. Για τις επόμενες μέρες, μέχρι να μπούμε και πάλι στην Ελλάδα δεν θα βλέπαμε ξανά αυτοκινητόδρομο (με μια μικρή εξαίρεση και αυτή από λάθος).
Ακολούθησαν περίπου 50 άχαρα χιλιόμετρα προς τα νότια σε στενό και με αρκετή κίνηση, δρόμο, μέχρι την Banja Luka, την οποία «γνωρίσαμε» χρόνια πριν από τα επεισόδια κατά τη διάρκεια του εμφυλίου που ματοκύλησε τη χώρα. Παρακάμψαμε τη πόλη και τότε είδαμε ένα υπέροχο τοπίο.

Ένα ποτάμι με γαλαζοπράσινα νερά, κυλά ανάμεσα σε πυκνό πράσινο αλλά και σπίτια. Ένας μιναρές συμπληρώνει την όμορφη εικόνα. Είχαμε φτάσει στο προάστιο της Banja Luka, Ilidza. Φυσικά σταματήσαμε για φωτογραφίες αλλά μιας και το μεσημέρι είχε περάσει αποφασίσαμε να κάτσουμε σε μια Konoba (το εστιατόριο-ταβέρνα στη ντόπια γλώσσα) και κάτσαμε εκεί για φαΐ.. Το φαΐ πολύ νόστιμο αλλά και πολύ πιο φτηνό από κάθε άλλη χώρα του ταξιδιού μας. Βάλαμε κάτω τους χάρτες και είδαμε πως το ποτάμι λέγεται Vrbas και θα το είχαμε στα αριστερά μας για πολλά ακόμα χιλιόμετρα.
Μετά το φαΐ ξεκινήσαμε και πάλι. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς μας θέλαμε ακόμα περίπου 240χμ μέχρι το Σαράγιεβο, που ήταν ο προορισμός μας. Με το δρόμο που είχαμε μπροστά μας θέλαμε περίπου 4 ώρες.

Το ποτάμι φιδοσέρνεται στον πάτο μιας ρεματιάς μοναδικής ομορφιάς. Υπέροχα νερά, πολύ πράσινο,

βράχια δεξιά και αριστερά και μικρά φράγματα κάθε τόσο

που σχημάτιζαν πολύ όμορφες, στενόμακρες λίμνες. Κάτι ο δρόμος που ήταν στενός, κάτι που οι εικόνες σα σειρήνες αιχμαλώτιζαν το βλέμμα, πηγαίναμε πιο αργά από όσο θα μπορούσαμε, με αποτέλεσμα την αργοπορία. Περίπου 70χμ μετά τη στάση μας, σε μια στροφή, κόντεψε να μου φύγει το τιμόνι από τα χέρια. Η εικόνα δεν περιγράφεται.

Ένας λόφος με κάστρο στην κορυφή σα στέμμα, τα σπίτια να κατρακυλάνε προς τη ρεματιά από κάτω, αλλά μέχρι ένα σημείο

γιατί μετά δημιουργείται γκρεμός από τα κάθετα βράχια. Στη μέση του εντυπωσιακού οικισμού ένα τζαμί με το λευκό μιναρέ να «λογχίζει» τον ουρανό και γύρω πολύ πράσινο. Φυσικά σταμάτησα για φωτογραφίες και άκουσα δυνατό ήχο από νερά που τρέχουν και πέφτουν στο βάθος της χαράδρας και ας μην φαινόταν τίποτα. Την επόμενη μέρα πήρα ένα βιβλίο με φωτογραφίες από όλη τη χώρα και στο οπισθόφυλλο είδα τη φωτογραφία της πόλης Jajce με τον γκρεμό και το πάρκο με τους καταρράκτες από κάτω της. Αυτή ήταν η πόλη που για χάρη της είχα σταματήσει εκείνη τη στιγμή και στους καταρράκτες οφείλονταν όλα αυτά που άκουγα.
Με το ζόρι ξεκόλλησα. Μετά από 35χμ στην πόλη Donji Vakuf, τα έργα που γίνονταν δεν μας επέτρεψαν να στρίψουμε αριστερά και έτσι συνεχίσαμε ευθεία για άλλα 90χμ περίπου μέχρι την πόλη Jablanica, χτισμένη στις όχθες μιας ακόμα τεχνητής λίμνης που μάλλον όμως, ήταν πολύ μεγαλύτερη από τις προηγούμενες. Δυστυχώς όμως όταν φτάσαμε εκεί είχε νυχτώσει για τα καλά και το μόνο που απολαύσαμε ήταν τα φώτα της που καθρεφτίζονταν στα γαλήνια νερά. Εκεί στρίψαμε αριστερά και μετά από 80χμ πορείας προς τα ανατολικά μπήκαμε στην πρωτεύουσα της χώρας. Οι χάρτες του GPS αποδείχτηκαν ανεπαρκείς, με αποτέλεσμα να γυρνάμε γύρω-γύρω χωρίς να μπορούμε να βρούμε το ξενοδοχείο. Πήραμε το ιδιοκτήτη του τηλέφωνο και ήρθε και μας πήρε.
Τα κάτι παραπάνω από 300χμ που οδήγησα στη χώρα αυτή με έπεισαν πως είναι πολύ όμορφη και αξίζει μια χρονιά ένα ταξίδι αρκετών ημερών για να τη γνωρίσουμε καλύτερα. Προς το παρόν έπρεπε να ξεκουραστούμε για να μπορέσουμε την επομένη να απολαύσουμε την ιδιαίτερη και μαρτυρική πόλη.
Πορεία στο πλάϊ του Vrbas!
Ήρθε η ώρα να αφήσουμε την Κεντρική Ευρώπη και να μπούμε και πάλι στα Βαλκάνια. Η επιστροφή όμως θα είχε διαφορετική διαδρομή και νέες, πολύ δυνατές συγκινήσεις.
Το πρωί φορτώσαμε, πληρώσαμε και πήραμε το δρόμο προς τα νότια αρχικά, μέχρι να βρούμε τον αυτοκινητόδρομο που ενώνει τη Βουδαπέστη με το Ζάγκρεμπ της Κροατίας. Αυτός με νοτιοδυτική κατεύθυνση μας έφερε σύντομα στα σύνορα. Εκεί ο έλεγχος ήταν υποτυπώδης και σύντομα κινούμασταν στη συνέχεια του, σε Κροατικό έδαφος. Ο δρόμος το ίδιο εξαιρετικός αλλά με διόδια αρκετά τσουχτερά (περίπου 5 Ευρώ). Σταματήσαμε για καύσιμα. Η βενζίνη στην Κροατία είναι σαφώς φθηνότερη. Λίγο πριν το Ζάγκρεμπ μια παράκαμψη μας έφερε στον άλλο αυτοκινητόδρομο, που με νοτιοανατολική κατεύθυνση, πάει από το Ζάγκρεμπ στο Βελιγράδι. Περίπου μετά από 120 χμ και κάτι λιγότερο από 300 από το Keszthely, βγήκαμε στα δεξιά και φτάσαμε στο μεθοριακό σταθμό με την Βοσνία-Ερζεγοβίνη. Για τις επόμενες μέρες, μέχρι να μπούμε και πάλι στην Ελλάδα δεν θα βλέπαμε ξανά αυτοκινητόδρομο (με μια μικρή εξαίρεση και αυτή από λάθος).
Ακολούθησαν περίπου 50 άχαρα χιλιόμετρα προς τα νότια σε στενό και με αρκετή κίνηση, δρόμο, μέχρι την Banja Luka, την οποία «γνωρίσαμε» χρόνια πριν από τα επεισόδια κατά τη διάρκεια του εμφυλίου που ματοκύλησε τη χώρα. Παρακάμψαμε τη πόλη και τότε είδαμε ένα υπέροχο τοπίο.

Ένα ποτάμι με γαλαζοπράσινα νερά, κυλά ανάμεσα σε πυκνό πράσινο αλλά και σπίτια. Ένας μιναρές συμπληρώνει την όμορφη εικόνα. Είχαμε φτάσει στο προάστιο της Banja Luka, Ilidza. Φυσικά σταματήσαμε για φωτογραφίες αλλά μιας και το μεσημέρι είχε περάσει αποφασίσαμε να κάτσουμε σε μια Konoba (το εστιατόριο-ταβέρνα στη ντόπια γλώσσα) και κάτσαμε εκεί για φαΐ.. Το φαΐ πολύ νόστιμο αλλά και πολύ πιο φτηνό από κάθε άλλη χώρα του ταξιδιού μας. Βάλαμε κάτω τους χάρτες και είδαμε πως το ποτάμι λέγεται Vrbas και θα το είχαμε στα αριστερά μας για πολλά ακόμα χιλιόμετρα.
Μετά το φαΐ ξεκινήσαμε και πάλι. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς μας θέλαμε ακόμα περίπου 240χμ μέχρι το Σαράγιεβο, που ήταν ο προορισμός μας. Με το δρόμο που είχαμε μπροστά μας θέλαμε περίπου 4 ώρες.

Το ποτάμι φιδοσέρνεται στον πάτο μιας ρεματιάς μοναδικής ομορφιάς. Υπέροχα νερά, πολύ πράσινο,

βράχια δεξιά και αριστερά και μικρά φράγματα κάθε τόσο

που σχημάτιζαν πολύ όμορφες, στενόμακρες λίμνες. Κάτι ο δρόμος που ήταν στενός, κάτι που οι εικόνες σα σειρήνες αιχμαλώτιζαν το βλέμμα, πηγαίναμε πιο αργά από όσο θα μπορούσαμε, με αποτέλεσμα την αργοπορία. Περίπου 70χμ μετά τη στάση μας, σε μια στροφή, κόντεψε να μου φύγει το τιμόνι από τα χέρια. Η εικόνα δεν περιγράφεται.

Ένας λόφος με κάστρο στην κορυφή σα στέμμα, τα σπίτια να κατρακυλάνε προς τη ρεματιά από κάτω, αλλά μέχρι ένα σημείο

γιατί μετά δημιουργείται γκρεμός από τα κάθετα βράχια. Στη μέση του εντυπωσιακού οικισμού ένα τζαμί με το λευκό μιναρέ να «λογχίζει» τον ουρανό και γύρω πολύ πράσινο. Φυσικά σταμάτησα για φωτογραφίες και άκουσα δυνατό ήχο από νερά που τρέχουν και πέφτουν στο βάθος της χαράδρας και ας μην φαινόταν τίποτα. Την επόμενη μέρα πήρα ένα βιβλίο με φωτογραφίες από όλη τη χώρα και στο οπισθόφυλλο είδα τη φωτογραφία της πόλης Jajce με τον γκρεμό και το πάρκο με τους καταρράκτες από κάτω της. Αυτή ήταν η πόλη που για χάρη της είχα σταματήσει εκείνη τη στιγμή και στους καταρράκτες οφείλονταν όλα αυτά που άκουγα.
Με το ζόρι ξεκόλλησα. Μετά από 35χμ στην πόλη Donji Vakuf, τα έργα που γίνονταν δεν μας επέτρεψαν να στρίψουμε αριστερά και έτσι συνεχίσαμε ευθεία για άλλα 90χμ περίπου μέχρι την πόλη Jablanica, χτισμένη στις όχθες μιας ακόμα τεχνητής λίμνης που μάλλον όμως, ήταν πολύ μεγαλύτερη από τις προηγούμενες. Δυστυχώς όμως όταν φτάσαμε εκεί είχε νυχτώσει για τα καλά και το μόνο που απολαύσαμε ήταν τα φώτα της που καθρεφτίζονταν στα γαλήνια νερά. Εκεί στρίψαμε αριστερά και μετά από 80χμ πορείας προς τα ανατολικά μπήκαμε στην πρωτεύουσα της χώρας. Οι χάρτες του GPS αποδείχτηκαν ανεπαρκείς, με αποτέλεσμα να γυρνάμε γύρω-γύρω χωρίς να μπορούμε να βρούμε το ξενοδοχείο. Πήραμε το ιδιοκτήτη του τηλέφωνο και ήρθε και μας πήρε.
Τα κάτι παραπάνω από 300χμ που οδήγησα στη χώρα αυτή με έπεισαν πως είναι πολύ όμορφη και αξίζει μια χρονιά ένα ταξίδι αρκετών ημερών για να τη γνωρίσουμε καλύτερα. Προς το παρόν έπρεπε να ξεκουραστούμε για να μπορέσουμε την επομένη να απολαύσουμε την ιδιαίτερη και μαρτυρική πόλη.