dimosf
Member
- Μηνύματα
- 2.302
- Likes
- 5.905
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Διασχίζοντας την Πρώην Γιουγκοσλαβία
- Κεφάλαιο 3
- Κεφάλαιο 4
- Κεφάλαιο 5
- Βουδαπέστη, η Βασίλισσα του Δούναβη!
- Κεφάλαιο 7
- Κεφάλαιο 8
- Κεφάλαιο 9
- Κεφάλαιο 10
- Κεφάλαιο 11
- Κεφάλαιο 12
- Παιγνίδια με τα σύνορα
- Κεφάλαιο 14
- Κεφάλαιο 15
- Κεφάλαιο 16
- Κεφάλαιο 17
- Κεφάλαιο 18
- Κεφάλαιο 19
- Κεφάλαιο 20
- Κεφάλαιο 21
- Κεφάλαιο 22
- Κεφάλαιο 23
- Κεφάλαιο 24
- Κεφάλαιο 25
- Ο Νοσφεράτου και οι Λύκοι!
- Κεφάλαιο 27
- Κεφάλαιο 28
- Κεφάλαιο 29
- Κεφάλαιο 30
- Κεφάλαιο 31
- Κεφάλαιο 32
- Κεφάλαιο 33
- Κεφάλαιο 34
- Κεφάλαιο 35
- Κεφάλαιο 36
- Κεφάλαιο 37
- Κεφάλαιο 38
- Κεφάλαιο 39
- Κεφάλαιο 40
- Κεφάλαιο 41
- Κεφάλαιο 42
- Κεφάλαιο 43
- Κεφάλαιο 44
- Κεφάλαιο 45
- Κεφάλαιο 46
- Κεφάλαιο 47
- Επιστροφή με δυνατές συγκινήσεις
- Κεφάλαιο 49
- Κεφάλαιο 50
- Κεφάλαιο 51
- Κεφάλαιο 52
- Κεφάλαιο 53
Οχρίδα, η πόλη και η λίμνη!
Όταν σηκωθήκαμε το πρωί είχαμε κάπως συνέλθει, αλλά ήταν τόση η ταλαιπωρία και η κούραση της προηγούμενης που δεν είχαμε όρεξη για πολλά-πολλά. Άλλωστε η Οχρίδα είναι δύο βήματα. Έρχεσαι εύκολα όποτε θες. Φυσικά δεν αφήσαμε τη μέρα να πάει χαμένη.
Η Οχρίδα είναι η ναυαρχίδα της όποιας τουριστικής ανάπτυξης της γειτονικής χώρας. Ο τουρισμός της στηρίζεται κατά κύριο λόγο στους ντόπιους, κατά δεύτερο στους κατοίκους των γειτονικών χωρών και έχει δύο αιτίες. Πρώτα η ομώνυμη λίμνη, μια από τις παλιότερες του κόσμου και η βαθύτερη των Βαλκανίων, με 294μ βάθος και που θα λέγαμε πως υποκαθιστά τη θάλασσα με πλήθος καλοκαιρινές δραστηριότητες για τους επισκέπτες. Η δεύτερη αιτία είναι η πληθώρα των μεσαιωνικών μνημείων (κυρίως θρησκευτικών) της περιοχής. Πλήθος αξιόλογων Βυζαντινών ναών και μοναστηριών, προσφέρεται για την ικανοποίηση των θρησκευτικών αναγκών των πιστών αλλά και για αισθητική απόλαυση πιστών και μη.
Πήραμε το αυτοκίνητο, κάναμε μια βόλτα μέσα στην πόλη και αράξαμε στο κέντρο, κοντά στην πλατεία που είναι στο λιμάνι. Λόγω αρχών Αυγούστου και Σάββατου είχε πολύ κόσμο.

Στην πλατεία μια ομάδα νέων έδινε μια θεατρική παράσταση δρόμου μιας αρχαίας τραγωδίας (απ’ όσο καταλάβαμε). Χλαμύδες, μουσική, χορός, παντομίμα και ξυλοπόδαροι δημιουργούσαν ένα πολύθέαμα, που όταν φτάσαμε εμείς κόντευε να τελειώσει. Στο τέλος έφυγαν με μουσική και χορό, όλοι μαζί συντεταγμένοι.
Η πλατεία είχε γύρω πράσινο, πολύχρωμα λουλούδια, φαγάδικα, καφέ, και σουβενιράδικα.

Είχε και τρία τεράστια αγάλματα των αγαπημένων αγίων τους. Των Κύριλλου και Μεθόδιου, του Κλήμη και του Ναούμ.

Η παλιά πόλη ξεκινά από εκεί και απλώνεται αμφιθεατρικά στην πλαγιά του λόφου.

Τα κτίρια είναι σαν αυτά που βλέπεις σε όλα τα Βαλκάνια και την Τουρκία και τα περισσότερα σήμερα στεγάζουν ξενοδοχεία, εστιατόρια και διάφορα τουριστικά μαγαζιά.

Η πόλη κατρακυλά μέχρι τη λίμνη που τη βλέπεις από διάφορα στενά ανοίγματα ανάμεσα στα κτίρια.

Στην καρδιά της πόλης είναι η υπέροχη Βασιλική της Αγίας Σοφίας του 11ου αι., με τις ωραίες τοιχογραφίες, που υπήρξε και Καθεδρικός της Αρχιεπισκοπής της Οχρίδας. Δυστυχώς κι εδώ απαγορεύονταν οι φωτογραφίες μέσα στο ναό.

Μόνο απ’ έξω.
Μετά από αυτή την επίσκεψη κάτσαμε για φαΐ δίπλα στο νερό.

Μέχρι να έρθουν τα φαγητά, πήγα, από ένα ξύλινο διάδρομο πάνω από το νερό, να δω που πήγαινε ο κόσμος που έβλεπα να πηγαινοέρχεται. Μετά από λίγα μέτρα και πίσω από ένα βράχο είδα μια πλαζ!

Ο κακός χαμός! Ο ένας πάνω στον άλλο.

Και εκεί που κολυμπούσαν ο βυθός με πλούσια χλωρίδα! Για μένα, που είμαι συνηθισμένος στη θάλασσα, αυτή η εικόνα ήταν αποτρεπτική για μπάνιο. Αλλά, είπαμε, ότι του λείπει του καθενός!

Είχαμε δει κι άλλη μία πλαζ νωρίτερα,

κάτω από το κάστρο που στεφανώνει την κορυφή ενός λόφου.
Το απόγευμα πήγαμε στη Στρούγκα, την πόλη που βρίσκεται στο βορειότερο άκρο της λίμνης. Μια πόλη σκέτο λούνα παρκ! Μόνο φαγάδικα, μαγαζιά με κάθε είδους εμπόρευμα τύπου πανηγυριού μέχρι κι καζίνο. Και κόσμος, πολύς κόσμος! Δεν μου άρεσε καθόλου και δε στεναχωρήθηκα που είχα ξεχάσει στο ξενοδοχείο τη φωτογραφική μηχανή.
Έτσι τελείωσε κι αυτή η μέρα και ομολογώ πως η Οχρίδα μου άρεσε πολύ και βρίσκω πως έχει μεγάλο ενδιαφέρον για άλλο ένα ταξίδι.
Την άλλη μέρα φεύγαμε για την πατρίδα, περνώντας όμως από μερικά ακόμα αξιοθέατα της γειτονικής χώρας.
Όταν σηκωθήκαμε το πρωί είχαμε κάπως συνέλθει, αλλά ήταν τόση η ταλαιπωρία και η κούραση της προηγούμενης που δεν είχαμε όρεξη για πολλά-πολλά. Άλλωστε η Οχρίδα είναι δύο βήματα. Έρχεσαι εύκολα όποτε θες. Φυσικά δεν αφήσαμε τη μέρα να πάει χαμένη.
Η Οχρίδα είναι η ναυαρχίδα της όποιας τουριστικής ανάπτυξης της γειτονικής χώρας. Ο τουρισμός της στηρίζεται κατά κύριο λόγο στους ντόπιους, κατά δεύτερο στους κατοίκους των γειτονικών χωρών και έχει δύο αιτίες. Πρώτα η ομώνυμη λίμνη, μια από τις παλιότερες του κόσμου και η βαθύτερη των Βαλκανίων, με 294μ βάθος και που θα λέγαμε πως υποκαθιστά τη θάλασσα με πλήθος καλοκαιρινές δραστηριότητες για τους επισκέπτες. Η δεύτερη αιτία είναι η πληθώρα των μεσαιωνικών μνημείων (κυρίως θρησκευτικών) της περιοχής. Πλήθος αξιόλογων Βυζαντινών ναών και μοναστηριών, προσφέρεται για την ικανοποίηση των θρησκευτικών αναγκών των πιστών αλλά και για αισθητική απόλαυση πιστών και μη.
Πήραμε το αυτοκίνητο, κάναμε μια βόλτα μέσα στην πόλη και αράξαμε στο κέντρο, κοντά στην πλατεία που είναι στο λιμάνι. Λόγω αρχών Αυγούστου και Σάββατου είχε πολύ κόσμο.

Στην πλατεία μια ομάδα νέων έδινε μια θεατρική παράσταση δρόμου μιας αρχαίας τραγωδίας (απ’ όσο καταλάβαμε). Χλαμύδες, μουσική, χορός, παντομίμα και ξυλοπόδαροι δημιουργούσαν ένα πολύθέαμα, που όταν φτάσαμε εμείς κόντευε να τελειώσει. Στο τέλος έφυγαν με μουσική και χορό, όλοι μαζί συντεταγμένοι.
Η πλατεία είχε γύρω πράσινο, πολύχρωμα λουλούδια, φαγάδικα, καφέ, και σουβενιράδικα.

Είχε και τρία τεράστια αγάλματα των αγαπημένων αγίων τους. Των Κύριλλου και Μεθόδιου, του Κλήμη και του Ναούμ.

Η παλιά πόλη ξεκινά από εκεί και απλώνεται αμφιθεατρικά στην πλαγιά του λόφου.

Τα κτίρια είναι σαν αυτά που βλέπεις σε όλα τα Βαλκάνια και την Τουρκία και τα περισσότερα σήμερα στεγάζουν ξενοδοχεία, εστιατόρια και διάφορα τουριστικά μαγαζιά.

Η πόλη κατρακυλά μέχρι τη λίμνη που τη βλέπεις από διάφορα στενά ανοίγματα ανάμεσα στα κτίρια.

Στην καρδιά της πόλης είναι η υπέροχη Βασιλική της Αγίας Σοφίας του 11ου αι., με τις ωραίες τοιχογραφίες, που υπήρξε και Καθεδρικός της Αρχιεπισκοπής της Οχρίδας. Δυστυχώς κι εδώ απαγορεύονταν οι φωτογραφίες μέσα στο ναό.

Μόνο απ’ έξω.
Μετά από αυτή την επίσκεψη κάτσαμε για φαΐ δίπλα στο νερό.

Μέχρι να έρθουν τα φαγητά, πήγα, από ένα ξύλινο διάδρομο πάνω από το νερό, να δω που πήγαινε ο κόσμος που έβλεπα να πηγαινοέρχεται. Μετά από λίγα μέτρα και πίσω από ένα βράχο είδα μια πλαζ!

Ο κακός χαμός! Ο ένας πάνω στον άλλο.

Και εκεί που κολυμπούσαν ο βυθός με πλούσια χλωρίδα! Για μένα, που είμαι συνηθισμένος στη θάλασσα, αυτή η εικόνα ήταν αποτρεπτική για μπάνιο. Αλλά, είπαμε, ότι του λείπει του καθενός!

Είχαμε δει κι άλλη μία πλαζ νωρίτερα,

κάτω από το κάστρο που στεφανώνει την κορυφή ενός λόφου.
Το απόγευμα πήγαμε στη Στρούγκα, την πόλη που βρίσκεται στο βορειότερο άκρο της λίμνης. Μια πόλη σκέτο λούνα παρκ! Μόνο φαγάδικα, μαγαζιά με κάθε είδους εμπόρευμα τύπου πανηγυριού μέχρι κι καζίνο. Και κόσμος, πολύς κόσμος! Δεν μου άρεσε καθόλου και δε στεναχωρήθηκα που είχα ξεχάσει στο ξενοδοχείο τη φωτογραφική μηχανή.
Έτσι τελείωσε κι αυτή η μέρα και ομολογώ πως η Οχρίδα μου άρεσε πολύ και βρίσκω πως έχει μεγάλο ενδιαφέρον για άλλο ένα ταξίδι.
Την άλλη μέρα φεύγαμε για την πατρίδα, περνώντας όμως από μερικά ακόμα αξιοθέατα της γειτονικής χώρας.