dimosf
Member
- Μηνύματα
- 2.302
- Likes
- 5.905
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Διασχίζοντας την Πρώην Γιουγκοσλαβία
- Κεφάλαιο 3
- Κεφάλαιο 4
- Κεφάλαιο 5
- Βουδαπέστη, η Βασίλισσα του Δούναβη!
- Κεφάλαιο 7
- Κεφάλαιο 8
- Κεφάλαιο 9
- Κεφάλαιο 10
- Κεφάλαιο 11
- Κεφάλαιο 12
- Παιγνίδια με τα σύνορα
- Κεφάλαιο 14
- Κεφάλαιο 15
- Κεφάλαιο 16
- Κεφάλαιο 17
- Κεφάλαιο 18
- Κεφάλαιο 19
- Κεφάλαιο 20
- Κεφάλαιο 21
- Κεφάλαιο 22
- Κεφάλαιο 23
- Κεφάλαιο 24
- Κεφάλαιο 25
- Ο Νοσφεράτου και οι Λύκοι!
- Κεφάλαιο 27
- Κεφάλαιο 28
- Κεφάλαιο 29
- Κεφάλαιο 30
- Κεφάλαιο 31
- Κεφάλαιο 32
- Κεφάλαιο 33
- Κεφάλαιο 34
- Κεφάλαιο 35
- Κεφάλαιο 36
- Κεφάλαιο 37
- Κεφάλαιο 38
- Κεφάλαιο 39
- Κεφάλαιο 40
- Κεφάλαιο 41
- Κεφάλαιο 42
- Κεφάλαιο 43
- Κεφάλαιο 44
- Κεφάλαιο 45
- Κεφάλαιο 46
- Κεφάλαιο 47
- Επιστροφή με δυνατές συγκινήσεις
- Κεφάλαιο 49
- Κεφάλαιο 50
- Κεφάλαιο 51
- Κεφάλαιο 52
- Κεφάλαιο 53
Η Παρασκευή των δυνατών συγκινήσεων!
Η Παρασκευή αυτή αποδείχτηκε πολύ μεγάλη και γεμάτη δυνατές συγκινήσεις.
Στις 9.00 το πρωί φορτώσαμε και φύγαμε. Πριν αποχαιρετήσουμε την πόλη, κάναμε μια βόλτα με το αυτοκίνητο σε περιοχές της πόλης που δεν είχαμε πάει. Φεύγοντας, κάναμε λάθος και πήραμε τον μοναδικό ίσως αυτοκινητόδρομο της χώρας που πάει προς τα βόρεια. Μετά από 20χμ. γυρίσαμε πίσω και πήραμε το δρόμο προς τα ανατολικά.
Το τοπίο είναι ορεινό και καταπράσινο. Περίπου 100χμ από το Σαράγιεβο, συναντήσαμε τον ποταμό Drina και σε λίγο μπήκαμε στην πόλη Višegrad που τη διαρρέει. Μια υπέροχη πολύτοξη γέφυρα είναι το σήμα κατατεθέν της πόλης. Αποτελεί δε και τον τίτλο του γνωστότερου έργου του νομπελίστα Ίβο Άντριτς: «Η γέφυρα του Ντρίνα»! Δυστυχώς δεν μπορούσα να σταματήσω πουθενά για φωτογραφίες.

Λίγο μετά περάσαμε έξω από ένα μοναστήρι και φτάσαμε στα σύνορα με τη Σερβία. Ο έλεγχος υποτυπώδης και σύντομα κινούμασταν στα βουνά της δυτικής Σερβίας σε υψόμετρο μέχρι τα 1400μ., μέσα στα έλατα και με χιονοδρομικά κέντρα στο δρόμο μας. Πηγαίνοντας πάντα ανατολικά φτάσαμε στην πόλη Užice. Λίγο μετά στρίψαμε δεξιά προς νότο μέχρι που φτάσαμε το απόγευμα στην πόλη Novi Pazar. Όλη η περιοχή που κινούμασταν εκείνη τη μέρα έχει έντονο το μουσουλμανικό στοιχείο. Στο Novi Pazarείδαμε ουρές έξω από τους φούρνους. Ήταν Ραμαζάνι και περίμεναν να πάρουν ψωμί για το γεύμα τους μετά το ηλιοβασίλεμα.
Είχαμε κάνει γύρω στα 330χμ και είχαμε ακόμα άλλα τόσα και κάτι παραπάνω. Σε λίγο φτάσαμε στα σύνορα με το Κοσσυφοπέδιο. Είναι τα πιο περίεργα σύνορα που έχω περάσει ποτέ.
Πρώτα φτάσαμε σε ένα ξύλινο παράπηγμα με ένα Σέρβο τελωνιακό. Μου φάνηκε περίεργο το κάπως ειρωνικό γελάκι του αλλά δεν έδωσα σημασία. Που νάξερα! Λίγα μέτρα παρακάτω ήταν μια μικρή ουρά από τρία αυτοκίνητα. Μπροστά τους ήταν ένας φράχτης από συρματόπλεγμα, μια πόρτα για τα αυτοκίνητα και δύο πάνοπλοι φρουροί με τα διακριτικά της KFOR (Kosovo Force), της Νατοϊκής δύναμης στη νεοσύστατη εκείνη χώρα. Και οι δύο στέκονταν με το δάχτυλο στη σκανδάλη. Λίγο πιο κάτω ένας ακόμα πάνοπλος στρατιώτης είχε σαν καθήκον να τραβά μια σανίδα γεμάτη καρφιά κλείνοντας έτσι το δρόμο σε όποιο όχημα ήθελε να περάσει. Από την άλλη μεριά αυτού του εμποδίου έρχονταν κάθε τόσο ένα τζιπ με αναμμένο το φάρο και τα αλάρμ. Τότε επέτρεπαν σε ένα αυτοκίνητο να ξεκινήσει. Αυτό έκανε τη διαδρομή ζιγκ-ζαγκ ανάμεσα στις κορίνες που όριζαν τη διαδρομή και σταμάταγε μπροστά στα καρφιά. Ο στρατιώτης τραβούσε το εμπόδιο και το αυτοκίνητο έπαιρνε από πίσω το τζιπ. Το εμπόδιο επανέρχονταν στη θέση του και το επόμενο αυτοκίνητο περίμενε την επιστροφή του τζιπ για να του δώσουν την άδεια να ξεκινήσει. Αυτά μόνο βλέπαμε από εκεί που περιμέναμε.
Σαν ήρθε η σειρά μου ξεκίνησα κάνοντας τη διαδρομή ζιγκ-ζαγκ μέχρι το εμπόδιο. Πίσω από μια μάντρα είδα δύο άρματα μάχης και καμιά δεκαριά πάνοπλους στρατιώτες. Το εμπόδιο τραβήχτηκε και πήρα από πίσω το τζιπ. Κι άλλα άρματα μάχης, κι άλλοι στρατιώτες. Σε ένα παράπηγμα-φυλάκιο με δύο αστυνομικούς μου ζήτησαν τα διαβατήρια και μου είπαν να ανοίξω το πορτμπαγκάζ, το οποίο απλά έριξαν μια ματιά από απόσταση. Μια σουηδέζα στρατιωτίνα της KFOR μας χαιρέτησε ελληνικά και μας ρώτησε που πάμε.
Μας έδωσαν τα διαβατήρια και μας είπαν να ακολουθήσουμε και πάλι το τζιπ. Τώρα τα άρματα μάχης και οι στρατιώτες ήταν και από τις δύο μεριές του δρόμου. Πρέπει να ήταν περίπου 20 άρματα και καμιά 100αριά φαντάροι από διάφορες χώρες. 150μ περίπου από εκεί που περιμέναμε, το τζιπ έκανε δεξιά και μου έκανε νόημα να φύγω. Φάγαμε περίπου μιάμιση ώρα στα σύνορα αυτά.
Οι φίλοι μας που είχαν περάσει πριν από μας, μας περίμεναν 500μ. μετά. Είχαν τηλεφωνήσει στην Ελλάδα και είχαν μάθει πως τις προηγούμενες μέρες στις ειδήσεις μίλαγαν για επεισόδια με τη Σερβική μειονότητα στο Κοσσυφοπέδιο. Δεν ξέρω αν οι εικόνες που είχα δει ήταν μόνιμες ή αν είχαν σχέση με εκείνα τα επεισόδια, πάντως μας προβλημάτισαν. Αυτό κυρίως που φοβηθήκαμε ήταν μην γίνουν και άλλα και αποφασίσουν να κλείσουν τα σύνορα πριν προλάβουμε να περάσουμε. Εν τω μεταξύ είχε σουρουπώσει για τα καλά. Η διαδρομή ήταν υπέροχη αλλά και λίγο τρομαχτική. Δεν είχε καθόλου κίνηση και ο δρόμος κινούνταν πάνω από ποτάμια και λίμνες με διαδοχικές γέφυρες και τούνελ. Στα τούνελ ήταν θεοσκότεινα και φρικάραμε λίγο. Νύχτα πια περάσαμε από ένα χωριό με συσκότιση, κορμούς μαζεμένους στα πλάγια του δρόμου, κόσμο συγκεντρωμένο και ανήσυχο και δύο άρματα της KFOR με τους ανάλογους στρατιώτες. Χωρίς να σταματήσουμε περάσαμε και από τη Μιτροβίτσα (Mitrovicë) και φτάσαμε στην πρωτεύουσα την Πρίστινα (Prishtine). Εκεί σταματήσαμε για βενζίνα και κανένα σάντουιτς. Όλες οι τιμές είναι σε ΕΥΡΩ που το έχουν υιοθετήσει σαν επίσημο νόμισμα. Αν και στην πόλη δεν υπήρχαν έντονες φωταψίες, ο κόσμος ήταν στους δρόμους και η κίνηση, 11 η ώρα το βράδυ απερίγραπτη. Οι Κοσσοβάροι οδηγοί δε φοβεροί! Οι χειρότεροι που έχω δει ποτέ. Δεν ήξερες από πού θα σούρθει!
Στην άκρη της πόλης σταματήσαμε να δούμε τι θα κάνουμε. Πήραμε τηλέφωνο στο ξενοδοχείο στην Οχρίδα και μας είπαν πως θέλαμε ακόμα πάνω από 4 ώρες. Έπεσε η ιδέα να μείνουμε το βράδυ στην Πρίστινα αλλά και οι δύο οδηγοί αποφασίσαμε να συνεχίσουμε και ας οδηγούσαμε ήδη 14 ώρες! Από το ξενοδοχείο μας είπαν να τους τηλεφωνήσουμε ότι ώρα και αν φτάναμε.
Φτάσαμε στα σύνορα με τη FYROM, περάσαμε γρήγορα και έξω από τα Σκόπια πήραμε το δρόμο για Τέτοβο και από εκεί για Οχρίδα. Κάθε τόσο σταματάγαμε να ρίξουμε λίγο νερό στο πρόσωπο για να συνέλθουμε. Τα τελευταία χιλιόμετρα οδηγούσα μεταξύ ύπνου και ξύπνιου. Εξαιρετικά επικίνδυνο! Φτάσαμε στο ξενοδοχείο γύρω στις 3 τη νύχτα με 18 ώρες συνέχεια στο τιμόνι και γύρω στα 700χμ δρόμο από το Σαράγιεβο. Όταν κατέβηκα από το αυτοκίνητο έτρεμα και αισθανόμουν σα να ήμουν σε καράβι σε ώρα τρικυμίας!
Τέλος καλό, όλα καλά!!
Ανεβάσαμε τα πράγματα στα δωμάτια και πέσαμε για ύπνο σχεδόν με τα ρούχα. Τι μέρα κι αυτή! Αξέχαστη!
Η Παρασκευή αυτή αποδείχτηκε πολύ μεγάλη και γεμάτη δυνατές συγκινήσεις.
Στις 9.00 το πρωί φορτώσαμε και φύγαμε. Πριν αποχαιρετήσουμε την πόλη, κάναμε μια βόλτα με το αυτοκίνητο σε περιοχές της πόλης που δεν είχαμε πάει. Φεύγοντας, κάναμε λάθος και πήραμε τον μοναδικό ίσως αυτοκινητόδρομο της χώρας που πάει προς τα βόρεια. Μετά από 20χμ. γυρίσαμε πίσω και πήραμε το δρόμο προς τα ανατολικά.
Το τοπίο είναι ορεινό και καταπράσινο. Περίπου 100χμ από το Σαράγιεβο, συναντήσαμε τον ποταμό Drina και σε λίγο μπήκαμε στην πόλη Višegrad που τη διαρρέει. Μια υπέροχη πολύτοξη γέφυρα είναι το σήμα κατατεθέν της πόλης. Αποτελεί δε και τον τίτλο του γνωστότερου έργου του νομπελίστα Ίβο Άντριτς: «Η γέφυρα του Ντρίνα»! Δυστυχώς δεν μπορούσα να σταματήσω πουθενά για φωτογραφίες.

Λίγο μετά περάσαμε έξω από ένα μοναστήρι και φτάσαμε στα σύνορα με τη Σερβία. Ο έλεγχος υποτυπώδης και σύντομα κινούμασταν στα βουνά της δυτικής Σερβίας σε υψόμετρο μέχρι τα 1400μ., μέσα στα έλατα και με χιονοδρομικά κέντρα στο δρόμο μας. Πηγαίνοντας πάντα ανατολικά φτάσαμε στην πόλη Užice. Λίγο μετά στρίψαμε δεξιά προς νότο μέχρι που φτάσαμε το απόγευμα στην πόλη Novi Pazar. Όλη η περιοχή που κινούμασταν εκείνη τη μέρα έχει έντονο το μουσουλμανικό στοιχείο. Στο Novi Pazarείδαμε ουρές έξω από τους φούρνους. Ήταν Ραμαζάνι και περίμεναν να πάρουν ψωμί για το γεύμα τους μετά το ηλιοβασίλεμα.
Είχαμε κάνει γύρω στα 330χμ και είχαμε ακόμα άλλα τόσα και κάτι παραπάνω. Σε λίγο φτάσαμε στα σύνορα με το Κοσσυφοπέδιο. Είναι τα πιο περίεργα σύνορα που έχω περάσει ποτέ.
Πρώτα φτάσαμε σε ένα ξύλινο παράπηγμα με ένα Σέρβο τελωνιακό. Μου φάνηκε περίεργο το κάπως ειρωνικό γελάκι του αλλά δεν έδωσα σημασία. Που νάξερα! Λίγα μέτρα παρακάτω ήταν μια μικρή ουρά από τρία αυτοκίνητα. Μπροστά τους ήταν ένας φράχτης από συρματόπλεγμα, μια πόρτα για τα αυτοκίνητα και δύο πάνοπλοι φρουροί με τα διακριτικά της KFOR (Kosovo Force), της Νατοϊκής δύναμης στη νεοσύστατη εκείνη χώρα. Και οι δύο στέκονταν με το δάχτυλο στη σκανδάλη. Λίγο πιο κάτω ένας ακόμα πάνοπλος στρατιώτης είχε σαν καθήκον να τραβά μια σανίδα γεμάτη καρφιά κλείνοντας έτσι το δρόμο σε όποιο όχημα ήθελε να περάσει. Από την άλλη μεριά αυτού του εμποδίου έρχονταν κάθε τόσο ένα τζιπ με αναμμένο το φάρο και τα αλάρμ. Τότε επέτρεπαν σε ένα αυτοκίνητο να ξεκινήσει. Αυτό έκανε τη διαδρομή ζιγκ-ζαγκ ανάμεσα στις κορίνες που όριζαν τη διαδρομή και σταμάταγε μπροστά στα καρφιά. Ο στρατιώτης τραβούσε το εμπόδιο και το αυτοκίνητο έπαιρνε από πίσω το τζιπ. Το εμπόδιο επανέρχονταν στη θέση του και το επόμενο αυτοκίνητο περίμενε την επιστροφή του τζιπ για να του δώσουν την άδεια να ξεκινήσει. Αυτά μόνο βλέπαμε από εκεί που περιμέναμε.
Σαν ήρθε η σειρά μου ξεκίνησα κάνοντας τη διαδρομή ζιγκ-ζαγκ μέχρι το εμπόδιο. Πίσω από μια μάντρα είδα δύο άρματα μάχης και καμιά δεκαριά πάνοπλους στρατιώτες. Το εμπόδιο τραβήχτηκε και πήρα από πίσω το τζιπ. Κι άλλα άρματα μάχης, κι άλλοι στρατιώτες. Σε ένα παράπηγμα-φυλάκιο με δύο αστυνομικούς μου ζήτησαν τα διαβατήρια και μου είπαν να ανοίξω το πορτμπαγκάζ, το οποίο απλά έριξαν μια ματιά από απόσταση. Μια σουηδέζα στρατιωτίνα της KFOR μας χαιρέτησε ελληνικά και μας ρώτησε που πάμε.
Μας έδωσαν τα διαβατήρια και μας είπαν να ακολουθήσουμε και πάλι το τζιπ. Τώρα τα άρματα μάχης και οι στρατιώτες ήταν και από τις δύο μεριές του δρόμου. Πρέπει να ήταν περίπου 20 άρματα και καμιά 100αριά φαντάροι από διάφορες χώρες. 150μ περίπου από εκεί που περιμέναμε, το τζιπ έκανε δεξιά και μου έκανε νόημα να φύγω. Φάγαμε περίπου μιάμιση ώρα στα σύνορα αυτά.
Οι φίλοι μας που είχαν περάσει πριν από μας, μας περίμεναν 500μ. μετά. Είχαν τηλεφωνήσει στην Ελλάδα και είχαν μάθει πως τις προηγούμενες μέρες στις ειδήσεις μίλαγαν για επεισόδια με τη Σερβική μειονότητα στο Κοσσυφοπέδιο. Δεν ξέρω αν οι εικόνες που είχα δει ήταν μόνιμες ή αν είχαν σχέση με εκείνα τα επεισόδια, πάντως μας προβλημάτισαν. Αυτό κυρίως που φοβηθήκαμε ήταν μην γίνουν και άλλα και αποφασίσουν να κλείσουν τα σύνορα πριν προλάβουμε να περάσουμε. Εν τω μεταξύ είχε σουρουπώσει για τα καλά. Η διαδρομή ήταν υπέροχη αλλά και λίγο τρομαχτική. Δεν είχε καθόλου κίνηση και ο δρόμος κινούνταν πάνω από ποτάμια και λίμνες με διαδοχικές γέφυρες και τούνελ. Στα τούνελ ήταν θεοσκότεινα και φρικάραμε λίγο. Νύχτα πια περάσαμε από ένα χωριό με συσκότιση, κορμούς μαζεμένους στα πλάγια του δρόμου, κόσμο συγκεντρωμένο και ανήσυχο και δύο άρματα της KFOR με τους ανάλογους στρατιώτες. Χωρίς να σταματήσουμε περάσαμε και από τη Μιτροβίτσα (Mitrovicë) και φτάσαμε στην πρωτεύουσα την Πρίστινα (Prishtine). Εκεί σταματήσαμε για βενζίνα και κανένα σάντουιτς. Όλες οι τιμές είναι σε ΕΥΡΩ που το έχουν υιοθετήσει σαν επίσημο νόμισμα. Αν και στην πόλη δεν υπήρχαν έντονες φωταψίες, ο κόσμος ήταν στους δρόμους και η κίνηση, 11 η ώρα το βράδυ απερίγραπτη. Οι Κοσσοβάροι οδηγοί δε φοβεροί! Οι χειρότεροι που έχω δει ποτέ. Δεν ήξερες από πού θα σούρθει!
Στην άκρη της πόλης σταματήσαμε να δούμε τι θα κάνουμε. Πήραμε τηλέφωνο στο ξενοδοχείο στην Οχρίδα και μας είπαν πως θέλαμε ακόμα πάνω από 4 ώρες. Έπεσε η ιδέα να μείνουμε το βράδυ στην Πρίστινα αλλά και οι δύο οδηγοί αποφασίσαμε να συνεχίσουμε και ας οδηγούσαμε ήδη 14 ώρες! Από το ξενοδοχείο μας είπαν να τους τηλεφωνήσουμε ότι ώρα και αν φτάναμε.
Φτάσαμε στα σύνορα με τη FYROM, περάσαμε γρήγορα και έξω από τα Σκόπια πήραμε το δρόμο για Τέτοβο και από εκεί για Οχρίδα. Κάθε τόσο σταματάγαμε να ρίξουμε λίγο νερό στο πρόσωπο για να συνέλθουμε. Τα τελευταία χιλιόμετρα οδηγούσα μεταξύ ύπνου και ξύπνιου. Εξαιρετικά επικίνδυνο! Φτάσαμε στο ξενοδοχείο γύρω στις 3 τη νύχτα με 18 ώρες συνέχεια στο τιμόνι και γύρω στα 700χμ δρόμο από το Σαράγιεβο. Όταν κατέβηκα από το αυτοκίνητο έτρεμα και αισθανόμουν σα να ήμουν σε καράβι σε ώρα τρικυμίας!
Τέλος καλό, όλα καλά!!
Ανεβάσαμε τα πράγματα στα δωμάτια και πέσαμε για ύπνο σχεδόν με τα ρούχα. Τι μέρα κι αυτή! Αξέχαστη!