χριστίναα95
Member
- Μηνύματα
- 194
- Likes
- 875
Αμβέρσα
Για να είμαι ειλικρινής, η Αμβέρσα δεν ήταν πολύ ψηλά στη λίστα με βελγικές πόλεις που ήθελα να επισκεφτώ. Μία πρόχειρη αναζήτηση στο ίντερνετ μου είχε δημιουργήσει την εντύπωση πως πρόκειται για μία ακόμη όμορφη βελγική πόλη, με τις πλατείες της, τις εκκλησίες της, τα γοτθικά κτίριά της και το δημαρχείο της κι ένιωθα πλέον πως όλα αυτά τα είχα χορτάσει. Τελικά, η Αμβέρσα αποδείχθηκε πολύ ανώτερη των προσδοκιών μου και μετανιώνω που δεν πέρασα περισσότερο χρόνο σε αυτήν.
Το συγκεκριμένο ταξίδι το έκανα με τους γονείς μου, όταν με επισκέφτηκαν στο Βέλγιο. Για τις μετακινήσεις τους στο Βέλγιο, χρησιμοποιήσαμε το εισιτήριο δέκα διαδρομών. Το εισιτήριο δεν είναι ονομαστικό και επομένως συμφέρει και για έναν μοναδικό ταξιδιώτη που σκοπεύει να χρησιμοποιήσει το τραίνο πολλές φορές κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, αλλά και για μία μεγάλη παρέα που σχεδιάζει μία μόνο εκδρομή. Το μόνο που πρέπει να κάνετε είναι να συμπληρώσετε τις κενές γραμμές στο πίσω μέρος του εισιτηρίου με τα ονόματά σας, την ημερομηνία και τη διαδρομή που ακολουθείτε. Είναι must αν ταξιδεύετε εκτός σαββατοκύριακου (και επομένως δε μπορείτε να εκμεταλλευτείτε τις αντίστοιχες προσφορές) και υπάρχει και σε χαμηλότερη τιμή για άτομα κάτω των 26.
Επιστρέφουμε τώρα στο τραίνο από Βρυξέλλες για Αμβέρσα, με τη μαμά μου να αναπολεί αναμνήσεις από γείτονες και γνωστούς που μετανάστευσαν στην Αμβέρσα για να δουλέψουν στα καράβια και με τον (γαλλόφωνο) μπαμπά μου να παραπονιέται που οι ανακοινώσεις γίνονταν πια μόνο στα ολλανδικά. Κάπως έτσι πέρασε περίπου μιάμιση ώρα, μέχρι που φτάσαμε στον προορισμό μας. Μετά την άφιξή μας στην πόλη, χαζέψαμε τις βιτρίνες των κοσμηματοπωλείων στο diamond district, θαυμάσαμε τον πραγματικά εντυπωσιακό σιδηροδρομικό σταθμό, που αποτελεί ένα αξιοθέατο από μόνος του και κάναμε μια σύντομη βόλτα στη μάλλον αδιάφορη China Town, πριν πάρουμε ταξί (ω ναι, τέτοια μεγαλεία!) μέχρι το κέντρο. Ο ταξιτζής ήταν ένας μεσήλικας Ουκρανός που χρησιμοποίησε τα σπαστά αγγλικά του για να μας επισημάνει την ύπαρξη της Κινέζικης, της Εβραϊκής και της Μαροκινής μαφίας που θέλουν να καταστρέψουν τις Ευρωπαϊκές πόλεις, χωρίς να συνειδητοποιεί ούτε στο ελάχιστο την ειρωνεία ενός τέτοιου ξενοφοβικού παραληρήματος όταν έρχεται από το στόμα ενός μετανάστη.
Το κόστος της διαδρομής ήταν περίπου 12 ευρώ (δηλαδή μόνο 3 ευρώ παραπάνω απ' ότι θα κόστιζε ένα εισιτήριο τραμ για τον καθένα μας). Πάντως, η απόσταση από τον σταθμό μέχρι το κέντρο της πόλης μπορεί να γίνει και με τα πόδια (20 - 25 λεπτά σύμφωνα με το google maps), ενώ υπάρχουν πολλά διαφορετικά εισιτήρια για τα μέσα σε λογικές τιμές. Ερωτεύτηκα την πόλη από τη στιγμή που πάτησα το πόδι μου έξω από το ταξί. Παρόλο που η μέρα ήταν μουντή και συννεφιασμένη, οι δρόμοι έσφιζαν από ζωή, οι χριστουγεννιάτικες αγορές ήταν ακόμη ανοιχτές και όλα τα μαγαζιά ήταν γεμάτα. Η αρχιτεκτονική του κέντρου της Αμβέρσας είναι πράγματι αρκετά παρόμοια με αυτή σε άλλες πόλεις του Βελγίου, αλλά υπάρχει μία ιδιαίτερη ατμόσφαιρα που δίνει στα πάντα μια διαφορετική αίσθηση. Περάσαμε από όμορφους δρόμους με προσεγμένες μπυραρίες, χαζέψαμε στη Χριστουγεννιάτικη αγορά, μπήκαμε στον καθεδρικό Ναό της Παναγίας, θαυμάσαμε το δημαρχείο και το Brabofontein. Ιδιαίτερη εντύπωση μας έκαναν κάποιες μεγάλες σόμπες που υπήρχαν σε πολλά σημεία της πλατείας, προσφέροντας ένα ζεστό σημείο ξεκούρασης στους περαστικούς. Μετά από σχεδόν μία ώρα περπατήματος, καθίσαμε για την πρώτη μας μπύρα σε ένα από τα μαγαζιά κοντά στην πλατεία. Η αλήθεια είναι πως όντως συνηθισμένη να ταξιδεύω με φίλους, καθ' όλη τη διάρκεια του ταξιδιού υπερεκτίμησα τις αντοχές των γονιών μου, που για κάθε ώρα περπατήματος χρειάζονταν μία ώρα ξεκούρασης, κι έτσι δεν προλάβαμε να κάνουμε πολλά από τα πράγματα που είχα στο μυαλό μου.
Συνεχίσαμε το δρόμο μας προς το ποτάμι, όπου υπήρχε ακόμη χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα χάρη στη ρόδα και τα φουσκωτά που ήταν στημένα για τα παιδιά της πόλης. Περπατήσαμε μέχρι την άκρη της "προβλήτας" και αφήσαμε τον αέρα του ποταμού να μας φυσήξει το πρόσωπο. Αφού προσπεράσαμε το πλήθος κόσμου που περίμενε να φωτογραφηθεί κάτω από το άγαλμα του De Lange Wapper, φτάσαμε στο μικρό και όμορφο κάστρο Het Steen, που (δικαίως) ήταν γεμάτο τουρίστες.
Κάναμε τη βόλτα μας στο κάστρο κι έπειτα ξεκινήσαμε προς τον επόμενο προορισμός μας, το "Μουσείο δίπλα στο ποτάμι". Γενικά, έχω μια ιδιαίτερη αγάπη στα σημεία με πανοραμική θέα, ιδίως όταν αυτά είναι δωρεάν, οπότε δεν υπήρχε περίπτωση να αφήσω το συγκεκριμένο μουσείο ανεκμετάλλευτο. Η διαδρομή δίπλα στο ποτάμι ήταν τόσο όμορφη που έκανε τον απελπιστικά αργό ρυθμό περπατήματος των γονιών μου σχεδόν υποφερτό, ενώ η εικόνα του μουσείου από μακριά ήταν πραγματικά υπέροχη. Το εισιτήριο για τις εκθέσεις του μουσείο κόστιζε δέκα ευρώ, αλλά η ανάβαση στην ταράτσα του με την πανοραμική θέα ήταν δωρεάν. Ο μπαμπάς μου, λάτρης της μαγειρικής, αποφάσισε να αφιερώσει λίγη ώρα σε μία προσωρινή έκθεση σχετικά με την κουζίνα της Αμβέρσας, ενώ εγώ και η μαμά αρχίσαμε να ανεβαίνουμε προς τα πάνω. Η ανάβαση γίνεται με κυλιόμενες σκάλες και τα μεγάλα παράθυρα σε κάθε όροφο μας επέτρεπαν να απολαύσουμε τη θέα της πόλης από τους πρώτους κιόλας ορόφους. Όταν τελικά φτάσαμε στην κορυφή, το θέαμα δε μας απογοήτευσε καθόλου, μιας και ολόκληρη η Αμβέρσα, με το ποτάμι της, τις πολυκατοικίες της, το λιμάνι της και την παλιά πόλη της, απλωνόταν μπροστά μας. Η θέα όχι μόνο ήταν υπέροχη, αλλά μας έδωσε και μια καλή αίσθηση του μεγέθους της πόλης. Μετά τις απαραίτητες φωτογραφίες στην ταράτσα, κατεβήκαμε πάλι στον ένατο όροφο, όπου η μαμά μου απαίτησε λίγα λεπτά ξεκούρασης στους άνετους καναπέδες, συνεχίζοντας φυσικά να απολαμβάνουμε τη θέα. Τα λίγα λεπτά τελικά έγιναν μισή ώρα και όταν πια αποφασίσαμε να φύγουμε και βγήκαμε από το μουσείο ξέσπασε ίσως η δυνατότερη καταιγίδα που έχω δει στο Βέλγιο.
Στόχος μας ήταν να επιστρέψουμε κάπου κοντά στην κεντρική πλατεία για φαγητό, αλλά η ένταση της βροχής δεν επέτρεπε το περπάτημα, οπότε μπήκαμε στο πρώτο μαγαζί που βρέθηκε μπροστά μας. Το εστιατόριο ήταν λιβανέζικο, λεγόταν Napo's και τελικά αποδείχθηκε πολύ καλή επιλογή. Το προσωπικό ήταν ευγενέστατο και δεν ξέρω αν φταίει το ότι πεινούσα πάρα πολύ, αλλά το μπιφτέκι που έφαγα (μέσα σε πίτα, με τυρί και λαχανικά) ήταν χωρίς υπερβολή το πιο νόστιμο κρέας που έχω φάει στη ζωή μου. Όταν τελειώσαμε το φαγητό μας, η βροχή είχε πια σταματήσει και είχε ήδη αρχίσει να νυχτώνει. Οι αντοχές των γονιών μου είχαν αρχίσει να εξαντλούνται, οπότε κάναμε μία γρήγορη βόλτα στο όμορφα φωτισμένο κέντρο της πόλης κι έπειτα πήραμε ταξί μέχρι τον σταθμό των τραίνων. Αυτή τη φορά, ο ταξιτζής ήταν ένας γλυκύτατος Αιθίοπας που έπλεξε το εγκώμιο στην Ευρώπη και μας ζήτησε τέσσερις φορές συγγνώμη όταν σταμάτησε για λίγα δευτερόλεπτα πάνω σε μία διάβαση πεζών.
Η Αμβέρσα μου άρεσε πάρα πολύ και θα ήθελα σίγουρα να επιστρέψω κάποια στιγμή, ώστε να της αφιερώσω το χρόνο που της αξίζει. Έχει κάποια ενδιαφέροντα μουσεία και όμορφα πάρκα, οπότε θεωρώ ότι θα άξιζε μία ή ακόμη και δύο διανυκτερεύσεις, ενώ μπορώ να πω ότι θα φανταζόμουν τον εαυτό μου να ζει εκεί για μερικούς μήνες.
Για να είμαι ειλικρινής, η Αμβέρσα δεν ήταν πολύ ψηλά στη λίστα με βελγικές πόλεις που ήθελα να επισκεφτώ. Μία πρόχειρη αναζήτηση στο ίντερνετ μου είχε δημιουργήσει την εντύπωση πως πρόκειται για μία ακόμη όμορφη βελγική πόλη, με τις πλατείες της, τις εκκλησίες της, τα γοτθικά κτίριά της και το δημαρχείο της κι ένιωθα πλέον πως όλα αυτά τα είχα χορτάσει. Τελικά, η Αμβέρσα αποδείχθηκε πολύ ανώτερη των προσδοκιών μου και μετανιώνω που δεν πέρασα περισσότερο χρόνο σε αυτήν.
Το συγκεκριμένο ταξίδι το έκανα με τους γονείς μου, όταν με επισκέφτηκαν στο Βέλγιο. Για τις μετακινήσεις τους στο Βέλγιο, χρησιμοποιήσαμε το εισιτήριο δέκα διαδρομών. Το εισιτήριο δεν είναι ονομαστικό και επομένως συμφέρει και για έναν μοναδικό ταξιδιώτη που σκοπεύει να χρησιμοποιήσει το τραίνο πολλές φορές κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, αλλά και για μία μεγάλη παρέα που σχεδιάζει μία μόνο εκδρομή. Το μόνο που πρέπει να κάνετε είναι να συμπληρώσετε τις κενές γραμμές στο πίσω μέρος του εισιτηρίου με τα ονόματά σας, την ημερομηνία και τη διαδρομή που ακολουθείτε. Είναι must αν ταξιδεύετε εκτός σαββατοκύριακου (και επομένως δε μπορείτε να εκμεταλλευτείτε τις αντίστοιχες προσφορές) και υπάρχει και σε χαμηλότερη τιμή για άτομα κάτω των 26.
Επιστρέφουμε τώρα στο τραίνο από Βρυξέλλες για Αμβέρσα, με τη μαμά μου να αναπολεί αναμνήσεις από γείτονες και γνωστούς που μετανάστευσαν στην Αμβέρσα για να δουλέψουν στα καράβια και με τον (γαλλόφωνο) μπαμπά μου να παραπονιέται που οι ανακοινώσεις γίνονταν πια μόνο στα ολλανδικά. Κάπως έτσι πέρασε περίπου μιάμιση ώρα, μέχρι που φτάσαμε στον προορισμό μας. Μετά την άφιξή μας στην πόλη, χαζέψαμε τις βιτρίνες των κοσμηματοπωλείων στο diamond district, θαυμάσαμε τον πραγματικά εντυπωσιακό σιδηροδρομικό σταθμό, που αποτελεί ένα αξιοθέατο από μόνος του και κάναμε μια σύντομη βόλτα στη μάλλον αδιάφορη China Town, πριν πάρουμε ταξί (ω ναι, τέτοια μεγαλεία!) μέχρι το κέντρο. Ο ταξιτζής ήταν ένας μεσήλικας Ουκρανός που χρησιμοποίησε τα σπαστά αγγλικά του για να μας επισημάνει την ύπαρξη της Κινέζικης, της Εβραϊκής και της Μαροκινής μαφίας που θέλουν να καταστρέψουν τις Ευρωπαϊκές πόλεις, χωρίς να συνειδητοποιεί ούτε στο ελάχιστο την ειρωνεία ενός τέτοιου ξενοφοβικού παραληρήματος όταν έρχεται από το στόμα ενός μετανάστη.


Το κόστος της διαδρομής ήταν περίπου 12 ευρώ (δηλαδή μόνο 3 ευρώ παραπάνω απ' ότι θα κόστιζε ένα εισιτήριο τραμ για τον καθένα μας). Πάντως, η απόσταση από τον σταθμό μέχρι το κέντρο της πόλης μπορεί να γίνει και με τα πόδια (20 - 25 λεπτά σύμφωνα με το google maps), ενώ υπάρχουν πολλά διαφορετικά εισιτήρια για τα μέσα σε λογικές τιμές. Ερωτεύτηκα την πόλη από τη στιγμή που πάτησα το πόδι μου έξω από το ταξί. Παρόλο που η μέρα ήταν μουντή και συννεφιασμένη, οι δρόμοι έσφιζαν από ζωή, οι χριστουγεννιάτικες αγορές ήταν ακόμη ανοιχτές και όλα τα μαγαζιά ήταν γεμάτα. Η αρχιτεκτονική του κέντρου της Αμβέρσας είναι πράγματι αρκετά παρόμοια με αυτή σε άλλες πόλεις του Βελγίου, αλλά υπάρχει μία ιδιαίτερη ατμόσφαιρα που δίνει στα πάντα μια διαφορετική αίσθηση. Περάσαμε από όμορφους δρόμους με προσεγμένες μπυραρίες, χαζέψαμε στη Χριστουγεννιάτικη αγορά, μπήκαμε στον καθεδρικό Ναό της Παναγίας, θαυμάσαμε το δημαρχείο και το Brabofontein. Ιδιαίτερη εντύπωση μας έκαναν κάποιες μεγάλες σόμπες που υπήρχαν σε πολλά σημεία της πλατείας, προσφέροντας ένα ζεστό σημείο ξεκούρασης στους περαστικούς. Μετά από σχεδόν μία ώρα περπατήματος, καθίσαμε για την πρώτη μας μπύρα σε ένα από τα μαγαζιά κοντά στην πλατεία. Η αλήθεια είναι πως όντως συνηθισμένη να ταξιδεύω με φίλους, καθ' όλη τη διάρκεια του ταξιδιού υπερεκτίμησα τις αντοχές των γονιών μου, που για κάθε ώρα περπατήματος χρειάζονταν μία ώρα ξεκούρασης, κι έτσι δεν προλάβαμε να κάνουμε πολλά από τα πράγματα που είχα στο μυαλό μου.





Συνεχίσαμε το δρόμο μας προς το ποτάμι, όπου υπήρχε ακόμη χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα χάρη στη ρόδα και τα φουσκωτά που ήταν στημένα για τα παιδιά της πόλης. Περπατήσαμε μέχρι την άκρη της "προβλήτας" και αφήσαμε τον αέρα του ποταμού να μας φυσήξει το πρόσωπο. Αφού προσπεράσαμε το πλήθος κόσμου που περίμενε να φωτογραφηθεί κάτω από το άγαλμα του De Lange Wapper, φτάσαμε στο μικρό και όμορφο κάστρο Het Steen, που (δικαίως) ήταν γεμάτο τουρίστες.




Κάναμε τη βόλτα μας στο κάστρο κι έπειτα ξεκινήσαμε προς τον επόμενο προορισμός μας, το "Μουσείο δίπλα στο ποτάμι". Γενικά, έχω μια ιδιαίτερη αγάπη στα σημεία με πανοραμική θέα, ιδίως όταν αυτά είναι δωρεάν, οπότε δεν υπήρχε περίπτωση να αφήσω το συγκεκριμένο μουσείο ανεκμετάλλευτο. Η διαδρομή δίπλα στο ποτάμι ήταν τόσο όμορφη που έκανε τον απελπιστικά αργό ρυθμό περπατήματος των γονιών μου σχεδόν υποφερτό, ενώ η εικόνα του μουσείου από μακριά ήταν πραγματικά υπέροχη. Το εισιτήριο για τις εκθέσεις του μουσείο κόστιζε δέκα ευρώ, αλλά η ανάβαση στην ταράτσα του με την πανοραμική θέα ήταν δωρεάν. Ο μπαμπάς μου, λάτρης της μαγειρικής, αποφάσισε να αφιερώσει λίγη ώρα σε μία προσωρινή έκθεση σχετικά με την κουζίνα της Αμβέρσας, ενώ εγώ και η μαμά αρχίσαμε να ανεβαίνουμε προς τα πάνω. Η ανάβαση γίνεται με κυλιόμενες σκάλες και τα μεγάλα παράθυρα σε κάθε όροφο μας επέτρεπαν να απολαύσουμε τη θέα της πόλης από τους πρώτους κιόλας ορόφους. Όταν τελικά φτάσαμε στην κορυφή, το θέαμα δε μας απογοήτευσε καθόλου, μιας και ολόκληρη η Αμβέρσα, με το ποτάμι της, τις πολυκατοικίες της, το λιμάνι της και την παλιά πόλη της, απλωνόταν μπροστά μας. Η θέα όχι μόνο ήταν υπέροχη, αλλά μας έδωσε και μια καλή αίσθηση του μεγέθους της πόλης. Μετά τις απαραίτητες φωτογραφίες στην ταράτσα, κατεβήκαμε πάλι στον ένατο όροφο, όπου η μαμά μου απαίτησε λίγα λεπτά ξεκούρασης στους άνετους καναπέδες, συνεχίζοντας φυσικά να απολαμβάνουμε τη θέα. Τα λίγα λεπτά τελικά έγιναν μισή ώρα και όταν πια αποφασίσαμε να φύγουμε και βγήκαμε από το μουσείο ξέσπασε ίσως η δυνατότερη καταιγίδα που έχω δει στο Βέλγιο.





Στόχος μας ήταν να επιστρέψουμε κάπου κοντά στην κεντρική πλατεία για φαγητό, αλλά η ένταση της βροχής δεν επέτρεπε το περπάτημα, οπότε μπήκαμε στο πρώτο μαγαζί που βρέθηκε μπροστά μας. Το εστιατόριο ήταν λιβανέζικο, λεγόταν Napo's και τελικά αποδείχθηκε πολύ καλή επιλογή. Το προσωπικό ήταν ευγενέστατο και δεν ξέρω αν φταίει το ότι πεινούσα πάρα πολύ, αλλά το μπιφτέκι που έφαγα (μέσα σε πίτα, με τυρί και λαχανικά) ήταν χωρίς υπερβολή το πιο νόστιμο κρέας που έχω φάει στη ζωή μου. Όταν τελειώσαμε το φαγητό μας, η βροχή είχε πια σταματήσει και είχε ήδη αρχίσει να νυχτώνει. Οι αντοχές των γονιών μου είχαν αρχίσει να εξαντλούνται, οπότε κάναμε μία γρήγορη βόλτα στο όμορφα φωτισμένο κέντρο της πόλης κι έπειτα πήραμε ταξί μέχρι τον σταθμό των τραίνων. Αυτή τη φορά, ο ταξιτζής ήταν ένας γλυκύτατος Αιθίοπας που έπλεξε το εγκώμιο στην Ευρώπη και μας ζήτησε τέσσερις φορές συγγνώμη όταν σταμάτησε για λίγα δευτερόλεπτα πάνω σε μία διάβαση πεζών.
Η Αμβέρσα μου άρεσε πάρα πολύ και θα ήθελα σίγουρα να επιστρέψω κάποια στιγμή, ώστε να της αφιερώσω το χρόνο που της αξίζει. Έχει κάποια ενδιαφέροντα μουσεία και όμορφα πάρκα, οπότε θεωρώ ότι θα άξιζε μία ή ακόμη και δύο διανυκτερεύσεις, ενώ μπορώ να πω ότι θα φανταζόμουν τον εαυτό μου να ζει εκεί για μερικούς μήνες.
Last edited by a moderator: