saudade
Member
- Μηνύματα
- 64
- Likes
- 658
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- ΗΜΕΡΑ 1 ΚΑΙΡΟ Welcome to cairo
- ΗΜΕΡΑ 2 ΚΑΙΡΟ Ισλαμικό Κάιρο
- ΗΜΕΡΑ 3 ΚΑΙΡΟ Look the pyramids
- ΗΜΕΡΑ 4 ΑΣΟΥΑΝ Νησί Ελεφαντινής
- ΗΜΕΡΑ 5 ΑΣΟΥΑΝ - ΝΗΣΙ ΤΩΝ ΦΙΛΩΝ Ημέρα διαπραγματεύσεων
- ΗΜΕΡΑ 6 ΑΣΟΥΑΝ - ΑΜΠΟΥ ΣΙΜΠΕΛ Αφιερωμένο από μένα για μένα
- ΗΜΕΡΑ 7 ΑΣΟΥΑΝ ΛΟΥΞΟΡ Πειρατές του δρόμου
- ΗΜΕΡΑ 8 ΛΟΥΞΟΡ Κοιλάδα των Βασιλέων
- ΗΜΕΡΑ 9 ΛΟΥΞΟΡ Κοιλάδα των Ευγενών και των Εργατών
- ΗΜΕΡΑ 10 ΛΟΥΞΟΡ- ΚΑΙΡΟ Περιμένοντας αιώνια στην Κοιλάδα των Βασιλισσών]
- ΗΜΕΡΑ 11 ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ Ένας γέρος
- ΗΜΕΡΑ 12-13 ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ Γιασαλάμ θα πει Αλεξάνδρεια
- ΗΜΕΡΑ 14 ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ Νοσταλγία
- ΗΜΕΡΑ 15 ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ Των Θλιβομένων Παραμυθία
- ΗΜΕΡΑ 16 ΚΑΙΡΟ Εξερευνώντας ξανά το Κάιρο
- ΗΜΕΡΑ 17 ΚΑΙΡΟ Τελευταία Μέρα
ΗΜΕΡΑ 2 ΚΑΪΡΟ
Ισλαμικό Κάιρο
Οι σκληρές εικόνες που αντικρίζουμε από το πρωί έχουν αλλάξει τη διάθεσή μας και μας κάνουν να σκεφτόμαστε ότι στο Κάιρο είναι αδύνατο να επιβιώσεις χωρίς να τρελαθείς αν είσαι ευαίσθητος. Δεν υπάρχει χώρος και χρόνος για αυτολύπηση. Αν επιβίωσες σχετικά καλά μια ακόμα ημέρα είσαι τυχερός. Στον δρόμο μας λέγανε όλοι “welcome” “welcome to Cairo”, “have a nice day”. Άραγε ειρωνικά εννοώντας “Καλωσήρθατε στο χαος”; Οι άνθρωποι φαίνονται σκληραγωγημένοι. Δεν δείχνει να τους νοιάζει ή να τους ταλαιπωρεί ιδιαίτερα η κατάσταση γύρω τους. Σε κάποια στενά έχει τόσο καυσαέριο που ο αέρας είναι θολός και νιώθεις τη μύτη σου να καίει.
Παρ’όλα αυτά εκεί μέσα έχουν τα μαγαζιά τους, εκεί πίνουν καφέ και παίζουν τα παιδιά τους. Μέσα σε αυτά τα στενά κυκλοφορεί κάθε λογής όχημα μέσα από ατελείωτα κορναρίσματα και μανούβρες περνώντας ξυστά ανάμεσα σε ανθρώπους, ζώα και άλλα οχήματα.
Ξεκινήσαμε από το Ισλαμικό Κάιρο, την αγορά που βρίσκεται στην απέναντι μεριά του δρόμου από την αγορά Αλ Χαλίλι, εκεί που είναι και το τέμενος Αλ Αζχάρ.
Είναι η αγορά των ντόπιων και είναι αυθεντική. Οι έμποροι δεν ασχολούνται με τους τουρίστες και πιθανόν να μην ξέρουν και αγγλικά. Ακόμη κι όταν στεκόμασταν έξω από το μαγαζί τους, δεν μας μιλούσαν καν. Η περιήγησή μας σε αυτά τα στενά είχε μια γερή δόση Αιγύπτου, γεμίσαμε εικόνες και μυρωδιές.
Μετά πήγαμε και από την αγορά του Αλ Χαλίλι. Εδώ προφανώς τα πράγματα είναι πιο τουριστικά. Οι κράχτες μας πρότειναν να πάμε στο μαγαζί τους αλλά δεν ηταν επίμονοι. Γενικά όποιος μας μιλούσε στο δρόμο επειδή ήθελε να αγοράσουμε κάτι ή να μας πάει κάπου δεν ήταν τόσο επίμονος όσο διαβάζαμε. Ήρθαμε πολύ κουμπωμενοι με το τι θα συναντήσουμε αλλά καταλαβαίνουμε ότι όλοι είναι συζητήσιμοι και δέχονται να μην θες να αγοράσεις. Μπορείς αν θες να μην λες τίποτα και να προχωράς, μπορείς αν θες να αρνείσαι ευγενικά. Είναι μεγάλο πράγμα τελικά αυτό το ότι πάμε να δούμε μόνοι μας πως θα είναι. Και μέχρι στιγμής μας φέρονται πολύ καλύτερα απ' ότι φανταζόμασταν και νιώθουμε ότι μπορούμε να κυκλοφορούμε ελεύθερα όπου θέλουμε. Προς το παρόν είμαστε άναυδοι με αυτά που βλέπουμε, τα οποία δεν περιγράφονται ούτε με λόγια ούτε με εικόνες. Πρέπει να έρθετε να τα δείτε μόνοι σας.
Μια εικόνα που μου έχει μείνει από αυτή τη βόλτα είναι ένας άνθρωπος ξαπλωμένος δίπλα σε άλλους ανθρώπους που καθόταν σε παγκάκια με το πληγιασμένο του πόδι να έχει γεμίσει μύγες όπως και το στόμα του. Με τόσες μύγες μέσα στο στόμα του νόμιζα ότι σε λίγο θα πέθαινε αλλά μετά τον είδα να περπατάει.
Στη συνέχεια ξανά στο Ισλαμικό Κάιρο που μας γοήτευσε. Το διασχίσαμε με τα πόδια για να φτάσουμε στους πρόποδες της Ακρόπολης του Σαλαντίν να την δούμε με το φως της Δύσης. Μέσα σε αυτά τα στενά από χώμα ενώ περπατούσαμε και μαζεύαμε εικόνες, ένας σκύλος με μεγάλες πληγές στο χτυπημένο του πόδι καθόταν αγκαλιά με μια γάτα στη οροφή ενός αυτοκινήτου, τριβόταν κεφάλι με κεφάλι με την γάτα και έγλυφε το ένα το άλλο. Ο σκύλος είχε μελαγχολικά μάτια. Η πραγματικότητα γύρω είναι τόσο σκληρή και αυτά τα πλάσματα είναι τόσο αβοήθητα σε αυτόν τον κόσμο. Νιώθουμε όλο και περισσότερο στο πετσί μας ότι δεν υπάρχει κανένα έλεος ούτε για ζώα αλλά ούτε για ανθρώπους. Το φεγγάρι βγήκε και φαίνεται γεμάτο.
Βράδιαζε, πήραμε τουκ τουκ (τα κιτρινόμαυρα τρίκυκλα που εκτελούν και αυτά χρέη ταξί) για το ξενοδοχείο που ήταν κοντά στην πλατεία Ταχριρ. Η απόσταση ήταν 3 χιλιόμετρα. Συμβουλευτήκαμε την εφαρμογή για το πόσο κοστίζει μια τέτοια απόσταση κι έγραφε 50 λίρες (1 €), το τουκ τουκ που σταματήσαμε μας είπε 100 λίρες (2€) εμείς του λέμε 40 λέει όχι, μετά του λέμε 50. Πάμε να φύγουμε και μας λέει να μπούμε. Μας λέει 80 λίρες (1,6 €) του λέμε οκ. Η οδήγηση αυτή ήταν ότι πιο τρελό έχουμε κάνει. Παράνοια. Σαν σίφουνας περνούσε στο εκατοστό από πεζούς, μέσα από στενά, δίπλα σε αυτοκίνητα. Το μόνο που δεν έκανε ήταν να περάσει μέσα από σπίτι και από τοίχο. Το αδιανόητο γι’ αυτό που ζούσαμε ήταν λίγο. Στο τέλος του δίνω 100 λίρες και περιμένω ρέστα. Μου λέει εντάξει χαμογελαστά. Του λέμε κι εμείς χαμογελαστά ότι είπαμε 80 λίρες. Σκύβει και μας δίνει ρέστα 10. Τον κοιτάω χαμογελαστά και του λέω οκ. Μου λέει ευχαριστώ πολύ και κατεβαίνουμε.
Ισλαμικό Κάιρο

Οι σκληρές εικόνες που αντικρίζουμε από το πρωί έχουν αλλάξει τη διάθεσή μας και μας κάνουν να σκεφτόμαστε ότι στο Κάιρο είναι αδύνατο να επιβιώσεις χωρίς να τρελαθείς αν είσαι ευαίσθητος. Δεν υπάρχει χώρος και χρόνος για αυτολύπηση. Αν επιβίωσες σχετικά καλά μια ακόμα ημέρα είσαι τυχερός. Στον δρόμο μας λέγανε όλοι “welcome” “welcome to Cairo”, “have a nice day”. Άραγε ειρωνικά εννοώντας “Καλωσήρθατε στο χαος”; Οι άνθρωποι φαίνονται σκληραγωγημένοι. Δεν δείχνει να τους νοιάζει ή να τους ταλαιπωρεί ιδιαίτερα η κατάσταση γύρω τους. Σε κάποια στενά έχει τόσο καυσαέριο που ο αέρας είναι θολός και νιώθεις τη μύτη σου να καίει.

Παρ’όλα αυτά εκεί μέσα έχουν τα μαγαζιά τους, εκεί πίνουν καφέ και παίζουν τα παιδιά τους. Μέσα σε αυτά τα στενά κυκλοφορεί κάθε λογής όχημα μέσα από ατελείωτα κορναρίσματα και μανούβρες περνώντας ξυστά ανάμεσα σε ανθρώπους, ζώα και άλλα οχήματα.

Ξεκινήσαμε από το Ισλαμικό Κάιρο, την αγορά που βρίσκεται στην απέναντι μεριά του δρόμου από την αγορά Αλ Χαλίλι, εκεί που είναι και το τέμενος Αλ Αζχάρ.


Είναι η αγορά των ντόπιων και είναι αυθεντική. Οι έμποροι δεν ασχολούνται με τους τουρίστες και πιθανόν να μην ξέρουν και αγγλικά. Ακόμη κι όταν στεκόμασταν έξω από το μαγαζί τους, δεν μας μιλούσαν καν. Η περιήγησή μας σε αυτά τα στενά είχε μια γερή δόση Αιγύπτου, γεμίσαμε εικόνες και μυρωδιές.

Μετά πήγαμε και από την αγορά του Αλ Χαλίλι. Εδώ προφανώς τα πράγματα είναι πιο τουριστικά. Οι κράχτες μας πρότειναν να πάμε στο μαγαζί τους αλλά δεν ηταν επίμονοι. Γενικά όποιος μας μιλούσε στο δρόμο επειδή ήθελε να αγοράσουμε κάτι ή να μας πάει κάπου δεν ήταν τόσο επίμονος όσο διαβάζαμε. Ήρθαμε πολύ κουμπωμενοι με το τι θα συναντήσουμε αλλά καταλαβαίνουμε ότι όλοι είναι συζητήσιμοι και δέχονται να μην θες να αγοράσεις. Μπορείς αν θες να μην λες τίποτα και να προχωράς, μπορείς αν θες να αρνείσαι ευγενικά. Είναι μεγάλο πράγμα τελικά αυτό το ότι πάμε να δούμε μόνοι μας πως θα είναι. Και μέχρι στιγμής μας φέρονται πολύ καλύτερα απ' ότι φανταζόμασταν και νιώθουμε ότι μπορούμε να κυκλοφορούμε ελεύθερα όπου θέλουμε. Προς το παρόν είμαστε άναυδοι με αυτά που βλέπουμε, τα οποία δεν περιγράφονται ούτε με λόγια ούτε με εικόνες. Πρέπει να έρθετε να τα δείτε μόνοι σας.

Μια εικόνα που μου έχει μείνει από αυτή τη βόλτα είναι ένας άνθρωπος ξαπλωμένος δίπλα σε άλλους ανθρώπους που καθόταν σε παγκάκια με το πληγιασμένο του πόδι να έχει γεμίσει μύγες όπως και το στόμα του. Με τόσες μύγες μέσα στο στόμα του νόμιζα ότι σε λίγο θα πέθαινε αλλά μετά τον είδα να περπατάει.
Στη συνέχεια ξανά στο Ισλαμικό Κάιρο που μας γοήτευσε. Το διασχίσαμε με τα πόδια για να φτάσουμε στους πρόποδες της Ακρόπολης του Σαλαντίν να την δούμε με το φως της Δύσης. Μέσα σε αυτά τα στενά από χώμα ενώ περπατούσαμε και μαζεύαμε εικόνες, ένας σκύλος με μεγάλες πληγές στο χτυπημένο του πόδι καθόταν αγκαλιά με μια γάτα στη οροφή ενός αυτοκινήτου, τριβόταν κεφάλι με κεφάλι με την γάτα και έγλυφε το ένα το άλλο. Ο σκύλος είχε μελαγχολικά μάτια. Η πραγματικότητα γύρω είναι τόσο σκληρή και αυτά τα πλάσματα είναι τόσο αβοήθητα σε αυτόν τον κόσμο. Νιώθουμε όλο και περισσότερο στο πετσί μας ότι δεν υπάρχει κανένα έλεος ούτε για ζώα αλλά ούτε για ανθρώπους. Το φεγγάρι βγήκε και φαίνεται γεμάτο.

Βράδιαζε, πήραμε τουκ τουκ (τα κιτρινόμαυρα τρίκυκλα που εκτελούν και αυτά χρέη ταξί) για το ξενοδοχείο που ήταν κοντά στην πλατεία Ταχριρ. Η απόσταση ήταν 3 χιλιόμετρα. Συμβουλευτήκαμε την εφαρμογή για το πόσο κοστίζει μια τέτοια απόσταση κι έγραφε 50 λίρες (1 €), το τουκ τουκ που σταματήσαμε μας είπε 100 λίρες (2€) εμείς του λέμε 40 λέει όχι, μετά του λέμε 50. Πάμε να φύγουμε και μας λέει να μπούμε. Μας λέει 80 λίρες (1,6 €) του λέμε οκ. Η οδήγηση αυτή ήταν ότι πιο τρελό έχουμε κάνει. Παράνοια. Σαν σίφουνας περνούσε στο εκατοστό από πεζούς, μέσα από στενά, δίπλα σε αυτοκίνητα. Το μόνο που δεν έκανε ήταν να περάσει μέσα από σπίτι και από τοίχο. Το αδιανόητο γι’ αυτό που ζούσαμε ήταν λίγο. Στο τέλος του δίνω 100 λίρες και περιμένω ρέστα. Μου λέει εντάξει χαμογελαστά. Του λέμε κι εμείς χαμογελαστά ότι είπαμε 80 λίρες. Σκύβει και μας δίνει ρέστα 10. Τον κοιτάω χαμογελαστά και του λέω οκ. Μου λέει ευχαριστώ πολύ και κατεβαίνουμε.

Attachments
-
42 bytes Προβολές: 0