saudade
Member
- Μηνύματα
- 64
- Likes
- 658
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- ΗΜΕΡΑ 1 ΚΑΙΡΟ Welcome to cairo
- ΗΜΕΡΑ 2 ΚΑΙΡΟ Ισλαμικό Κάιρο
- ΗΜΕΡΑ 3 ΚΑΙΡΟ Look the pyramids
- ΗΜΕΡΑ 4 ΑΣΟΥΑΝ Νησί Ελεφαντινής
- ΗΜΕΡΑ 5 ΑΣΟΥΑΝ - ΝΗΣΙ ΤΩΝ ΦΙΛΩΝ Ημέρα διαπραγματεύσεων
- ΗΜΕΡΑ 6 ΑΣΟΥΑΝ - ΑΜΠΟΥ ΣΙΜΠΕΛ Αφιερωμένο από μένα για μένα
- ΗΜΕΡΑ 7 ΑΣΟΥΑΝ ΛΟΥΞΟΡ Πειρατές του δρόμου
- ΗΜΕΡΑ 8 ΛΟΥΞΟΡ Κοιλάδα των Βασιλέων
- ΗΜΕΡΑ 9 ΛΟΥΞΟΡ Κοιλάδα των Ευγενών και των Εργατών
- ΗΜΕΡΑ 10 ΛΟΥΞΟΡ- ΚΑΙΡΟ Περιμένοντας αιώνια στην Κοιλάδα των Βασιλισσών]
- ΗΜΕΡΑ 11 ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ Ένας γέρος
- ΗΜΕΡΑ 12-13 ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ Γιασαλάμ θα πει Αλεξάνδρεια
- ΗΜΕΡΑ 14 ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ Νοσταλγία
- ΗΜΕΡΑ 15 ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ Των Θλιβομένων Παραμυθία
- ΗΜΕΡΑ 16 ΚΑΙΡΟ Εξερευνώντας ξανά το Κάιρο
- ΗΜΕΡΑ 17 ΚΑΙΡΟ Τελευταία Μέρα
ΗΜΕΡΑ 4 ΑΣΟΥΑΝ
Νησί Ελεφαντινής
Πτήση για Ασουάν. Πετάμε πάνω από την έρημο ακολουθώντας το Νείλο για μιάμιση ώρα. Το νοτιότερο σημείο που έχουμε φτάσει ποτέ. Μας περιμένει δύσκολη διαπραγμάτευση για ταξί γιατί η εφαρμογή δεν δουλεύει στο Ασουαν. Η πρώτη προσφορά που μας έδωσαν ήταν 1000 λίρες (20 ευρώ) και εμείς θέλαμε να δώσουμε κοντά στις 200. Γενικά στο αεροδρόμιο δεν υπήρχε ψυχή, λεωφορεία δεν βλέπαμε και υπήρχαν μόνο λίγα ταξί από τα οποία στα μισά είχαμε ρίξει άκυρο για τις τρελές τιμές που μας πρόσφεραν. Μετά από πολλές διαπραγματεύσεις, Γιουνάν είμαστε λέμε, νο ριτς, κλείνουμε ταξί με 550 λίρες (11 ευρώ). Μας πείραξε λίγο το γεγονός ότι οι περισσότεροι ταξιτζήδες ήταν Νούβιοι και είχαμε ακούσει τα καλυτερα γι’ αυτούς και εν τέλει μας μεταχειρίστηκαν ακριβώς όπως οι Αιγύπτιοι, σαν αγελάδες που αρμέγουν λεφτά. Αργότερα πιάσαμε φιλίες με έναν Αιγύπτιο φαρμακοποιό ο οποίος απ’ ότι μάθαμε πλήρωσε για την ίδια διαδρομή 300 λίρες.
Το ξενοδοχείο μας βρίσκεται στο νησί της Ελεφαντινής. Για να περάσουμε απέναντι παίρνουμε βάρκα με 10 λίρες το άτομο. Οι γυναίκες κάθονται χωριστά από τους άντρες. Είναι νησί Νουβιων. Οι Νούβιοι είναι ένας λαός που ζει στην νότια Αίγυπτο και βόρειο Σουδάν. Είναι πιο σκουρόχρωμοι από τους Αιγύπτιους και το περίεργο είναι ότι ενώ έχουν δική τους γλώσσα, δεν έχουν γραφή. Το νησάκι μυρίζει καμένο πλαστικό, τα σκουπίδια τους τα καίνε στους κήπους ανάμεσα στα σπίτια, δεν υπάρχουν δρόμοι αλλά δρομάκια από λάσπη και άμμο που κυκλοφορούν κότες, γαϊδουράκια και πολλά σκουπίδια. Οι άντρες φοράνε κελεμπία, οι γυναίκες μακριές φορεσιές με μαντήλα. Φαίνονται χαρούμενοι άνθρωποι και συνηθισμένοι στους τουρίστες. Τα ζώα είναι σκελετωμένα, κατσίκες βόσκουν σε καμένα σκουπίδια.
Το νησί έχει αρκετά συμπαθητικά εστιατόρια και τρώγαμε με περίπου 5 ευρώ το άτομο (250 λίρες). Το δωμάτιό μας ήταν πολύ βασικό αλλά η ταράτσα που αράζαμε είχε πολύ όμορφη θέα στο Νείλο και τους χρυσούς αμμόλοφους απέναντι προς την ανατολή.
Ο ιδιοκτήτης παρόλο που φαινόταν λίγο πιο κουλ για Αιγύπτιος και μπορούσες να ανοίξεις χαλαρά συζητήσεις μαζί του, ήταν σαν πασάς. Είχε για προσωπικό έναν νέο μπορεί και 30 χρονών, κανονικός παραγιός, που του άναβε τον ναργιλέ ενώ αυτός ήταν ξαπλωμένος στον καναπέ, του έφερνε και του άνοιγε την μπύρα (ναι έπινε μπύρα) και έκανε και όλες τις άλλες δουλειές του ξενοδοχείου. Μαζί του δούλευε και μια 15χρονη Νούβια με πανέμορφο χαμόγελο. Πολλές φορές ήθελε να επικοινωνήσει μαζί μας αλλά δεν ήξερε καθόλου αγγλικά και το βλέπαμε στα μάτια της ότι στενοχωριόταν γι αυτό, οπότε επικοινωνούσαμε μόνο με νοήματα. Μια Γαλλίδα της υψηλής κοινωνίας μας έλεγε με θαυμασμό την ιστορία της μικρής, ότι δεν θέλει να πάει σχολείο και ότι της αρέσει να δουλεύει εκεί και ότι είναι πολύ καλή στη δουλειά της. Πολλές φορές βλέπαμε την μικρή από το πρωί μέχρι το βράδυ να δουλεύει στο ξενοδοχείο και θέλαμε να κάνουμε κάτι γι αυτό, να μιλήσουμε πχ στον ιδιοκτήτη αλλά αποφασίσαμε ότι δεν μπορούμε να επέμβουμε γιατί δεν ξέρουμε το καλό της. Επίσης να σημειώσω ότι δεν υπάρχει δημόσια εκπαίδευση στην Αίγυπτο και τα παιδιά για να πάνε σχολείο πρέπει να πληρώνουν.
Το σούρουπο πήγα μία βόλτα στα βόρεια του νησιού προς τον αρχαίο ναό του Κνουμ. Με πλησίασε ένας μικρός Νούβιος για να με ξεναγήσει. Αρνήθηκα. Μου πρότεινε βόλτα με τη βάρκα. Αρνήθηκα. Του λέω ότι θέλω απλά να κάνω μια βόλτα. Μετά από λίγο γίναμε φίλοι και άρχισε να μου λέει ιστορίες. Μου είπε για τον φίλο του από το Σικάγο τον Αμερικάνο που του έμαθε αγγλικά και όταν έφυγε για Αμερική του έστειλε 2000 δολάρια να επισκευάσει τη βάρκα του. Για ένα Νορβηγό μεσήλικα που πήγαν σε αυτά τα δωμάτια που κλείνονται, παίζουν playstation και εκεί μπορείς να πιεις και να καπνίσεις ότι θες. Μου είπε ότι ο Νορβηγός είχε μεθύσει τόσο πολύ που δεν μπορούσε να κουνηθεί. Πήγε να του πάρει να φάει για να συνέλθει ώστε να βγουν από το δωμάτιο. Για τον Κινέζο που είχαν συμφωνήσει βόλτα με τη βάρκα με 450 λίρες την ώρα, τον πήγε 4 ώρες και στο τέλος ο Κινέζος του έδωσε 600 λίρες και άρχισε να τρέχει.
Είχε αρχίσει να νυχτώνει και είχαμε αράξει στη βάρκα του. Γνώρισα και τα άλλα παιδιά του χωριού που εκείνη την ώρα όλα έκαναν καθαριότητες στις βάρκες τους και άκουγαν νουβιακά τραγούδια από το youtube. Του πρότεινα αν θέλει να πάμε στην πόλη απέναντι να φάμε κάτι γρήγορο. Πήρα τη @zozac από το ξενοδοχέιο και δώσαμε ραντεβού στο λιμανάκι. Ήρθε μαζί με ένα φίλο του που δεν ήξερε να μιλάει αγγλικά. Κάναμε μια ωραία βόλτα, μας πρότεινε ένα ωραίο φαστφουνταδικο και πήραμε όλοι σαουαρμα με κοτόπουλο και λιωμένο τυρί. Δηλαδή μια αραβική πίτα με κομματάκια κοτόπουλο μαζί με λιωμένο τυρί τυλιγμένη λίγο περίεργα. Θα μπορούσαμε να πούμε κάτι σαν πίτα με γύρο κοτόπουλο. Η @zozac του είπε ότι δεν θέλει να φάει κρέας και αυτός της απάντησε σοβαρά ότι το κοτόπουλο δεν είναι κρέας, κρέας έχουν τα μεγάλα ζώα. Και το κοτόπουλο τι είναι, ρωτάμε. Απλά κοτόπουλο!
Έδωσα τα χρήματα στο μικρό Νούβιο να πληρώσει ώστε να τα πάρουμε σε λοκαλ τιμή. Κόστιζε 50 λίρες (1 ευρώ) το ένα. Μάθαμε επίσης ότι κότα στα αιγυπτιακά σημαίνει γάτα. Μας είπε κι άλλες ιστορίες. Μας είπε ότι στο νησί της Ελεφαντινής στο ναό του Κνουμ κυκλοφορεί και ο Κίκο, στην αρχή στο παίζει καλός και μετά σου ζητάει λεφτά και αν δεν του δώσεις κάνει φασαρίες και μπορεί να παίξει και ξύλο. Οπότε να προσέχετε.
Στο τέλος της βραδιάς του λέω άντε πάμε βόλτα αύριο με τη βάρκα στις 16.00 και όπως είπαμε 300 λίρες (6 ευρώ) η ώρα. Και πήγαμε σπίτια μας να κοιμηθούμε.
Νησί Ελεφαντινής
Πτήση για Ασουάν. Πετάμε πάνω από την έρημο ακολουθώντας το Νείλο για μιάμιση ώρα. Το νοτιότερο σημείο που έχουμε φτάσει ποτέ. Μας περιμένει δύσκολη διαπραγμάτευση για ταξί γιατί η εφαρμογή δεν δουλεύει στο Ασουαν. Η πρώτη προσφορά που μας έδωσαν ήταν 1000 λίρες (20 ευρώ) και εμείς θέλαμε να δώσουμε κοντά στις 200. Γενικά στο αεροδρόμιο δεν υπήρχε ψυχή, λεωφορεία δεν βλέπαμε και υπήρχαν μόνο λίγα ταξί από τα οποία στα μισά είχαμε ρίξει άκυρο για τις τρελές τιμές που μας πρόσφεραν. Μετά από πολλές διαπραγματεύσεις, Γιουνάν είμαστε λέμε, νο ριτς, κλείνουμε ταξί με 550 λίρες (11 ευρώ). Μας πείραξε λίγο το γεγονός ότι οι περισσότεροι ταξιτζήδες ήταν Νούβιοι και είχαμε ακούσει τα καλυτερα γι’ αυτούς και εν τέλει μας μεταχειρίστηκαν ακριβώς όπως οι Αιγύπτιοι, σαν αγελάδες που αρμέγουν λεφτά. Αργότερα πιάσαμε φιλίες με έναν Αιγύπτιο φαρμακοποιό ο οποίος απ’ ότι μάθαμε πλήρωσε για την ίδια διαδρομή 300 λίρες.

Το ξενοδοχείο μας βρίσκεται στο νησί της Ελεφαντινής. Για να περάσουμε απέναντι παίρνουμε βάρκα με 10 λίρες το άτομο. Οι γυναίκες κάθονται χωριστά από τους άντρες. Είναι νησί Νουβιων. Οι Νούβιοι είναι ένας λαός που ζει στην νότια Αίγυπτο και βόρειο Σουδάν. Είναι πιο σκουρόχρωμοι από τους Αιγύπτιους και το περίεργο είναι ότι ενώ έχουν δική τους γλώσσα, δεν έχουν γραφή. Το νησάκι μυρίζει καμένο πλαστικό, τα σκουπίδια τους τα καίνε στους κήπους ανάμεσα στα σπίτια, δεν υπάρχουν δρόμοι αλλά δρομάκια από λάσπη και άμμο που κυκλοφορούν κότες, γαϊδουράκια και πολλά σκουπίδια. Οι άντρες φοράνε κελεμπία, οι γυναίκες μακριές φορεσιές με μαντήλα. Φαίνονται χαρούμενοι άνθρωποι και συνηθισμένοι στους τουρίστες. Τα ζώα είναι σκελετωμένα, κατσίκες βόσκουν σε καμένα σκουπίδια.


Το νησί έχει αρκετά συμπαθητικά εστιατόρια και τρώγαμε με περίπου 5 ευρώ το άτομο (250 λίρες). Το δωμάτιό μας ήταν πολύ βασικό αλλά η ταράτσα που αράζαμε είχε πολύ όμορφη θέα στο Νείλο και τους χρυσούς αμμόλοφους απέναντι προς την ανατολή.

Ο ιδιοκτήτης παρόλο που φαινόταν λίγο πιο κουλ για Αιγύπτιος και μπορούσες να ανοίξεις χαλαρά συζητήσεις μαζί του, ήταν σαν πασάς. Είχε για προσωπικό έναν νέο μπορεί και 30 χρονών, κανονικός παραγιός, που του άναβε τον ναργιλέ ενώ αυτός ήταν ξαπλωμένος στον καναπέ, του έφερνε και του άνοιγε την μπύρα (ναι έπινε μπύρα) και έκανε και όλες τις άλλες δουλειές του ξενοδοχείου. Μαζί του δούλευε και μια 15χρονη Νούβια με πανέμορφο χαμόγελο. Πολλές φορές ήθελε να επικοινωνήσει μαζί μας αλλά δεν ήξερε καθόλου αγγλικά και το βλέπαμε στα μάτια της ότι στενοχωριόταν γι αυτό, οπότε επικοινωνούσαμε μόνο με νοήματα. Μια Γαλλίδα της υψηλής κοινωνίας μας έλεγε με θαυμασμό την ιστορία της μικρής, ότι δεν θέλει να πάει σχολείο και ότι της αρέσει να δουλεύει εκεί και ότι είναι πολύ καλή στη δουλειά της. Πολλές φορές βλέπαμε την μικρή από το πρωί μέχρι το βράδυ να δουλεύει στο ξενοδοχείο και θέλαμε να κάνουμε κάτι γι αυτό, να μιλήσουμε πχ στον ιδιοκτήτη αλλά αποφασίσαμε ότι δεν μπορούμε να επέμβουμε γιατί δεν ξέρουμε το καλό της. Επίσης να σημειώσω ότι δεν υπάρχει δημόσια εκπαίδευση στην Αίγυπτο και τα παιδιά για να πάνε σχολείο πρέπει να πληρώνουν.

Το σούρουπο πήγα μία βόλτα στα βόρεια του νησιού προς τον αρχαίο ναό του Κνουμ. Με πλησίασε ένας μικρός Νούβιος για να με ξεναγήσει. Αρνήθηκα. Μου πρότεινε βόλτα με τη βάρκα. Αρνήθηκα. Του λέω ότι θέλω απλά να κάνω μια βόλτα. Μετά από λίγο γίναμε φίλοι και άρχισε να μου λέει ιστορίες. Μου είπε για τον φίλο του από το Σικάγο τον Αμερικάνο που του έμαθε αγγλικά και όταν έφυγε για Αμερική του έστειλε 2000 δολάρια να επισκευάσει τη βάρκα του. Για ένα Νορβηγό μεσήλικα που πήγαν σε αυτά τα δωμάτια που κλείνονται, παίζουν playstation και εκεί μπορείς να πιεις και να καπνίσεις ότι θες. Μου είπε ότι ο Νορβηγός είχε μεθύσει τόσο πολύ που δεν μπορούσε να κουνηθεί. Πήγε να του πάρει να φάει για να συνέλθει ώστε να βγουν από το δωμάτιο. Για τον Κινέζο που είχαν συμφωνήσει βόλτα με τη βάρκα με 450 λίρες την ώρα, τον πήγε 4 ώρες και στο τέλος ο Κινέζος του έδωσε 600 λίρες και άρχισε να τρέχει.
Είχε αρχίσει να νυχτώνει και είχαμε αράξει στη βάρκα του. Γνώρισα και τα άλλα παιδιά του χωριού που εκείνη την ώρα όλα έκαναν καθαριότητες στις βάρκες τους και άκουγαν νουβιακά τραγούδια από το youtube. Του πρότεινα αν θέλει να πάμε στην πόλη απέναντι να φάμε κάτι γρήγορο. Πήρα τη @zozac από το ξενοδοχέιο και δώσαμε ραντεβού στο λιμανάκι. Ήρθε μαζί με ένα φίλο του που δεν ήξερε να μιλάει αγγλικά. Κάναμε μια ωραία βόλτα, μας πρότεινε ένα ωραίο φαστφουνταδικο και πήραμε όλοι σαουαρμα με κοτόπουλο και λιωμένο τυρί. Δηλαδή μια αραβική πίτα με κομματάκια κοτόπουλο μαζί με λιωμένο τυρί τυλιγμένη λίγο περίεργα. Θα μπορούσαμε να πούμε κάτι σαν πίτα με γύρο κοτόπουλο. Η @zozac του είπε ότι δεν θέλει να φάει κρέας και αυτός της απάντησε σοβαρά ότι το κοτόπουλο δεν είναι κρέας, κρέας έχουν τα μεγάλα ζώα. Και το κοτόπουλο τι είναι, ρωτάμε. Απλά κοτόπουλο!
Έδωσα τα χρήματα στο μικρό Νούβιο να πληρώσει ώστε να τα πάρουμε σε λοκαλ τιμή. Κόστιζε 50 λίρες (1 ευρώ) το ένα. Μάθαμε επίσης ότι κότα στα αιγυπτιακά σημαίνει γάτα. Μας είπε κι άλλες ιστορίες. Μας είπε ότι στο νησί της Ελεφαντινής στο ναό του Κνουμ κυκλοφορεί και ο Κίκο, στην αρχή στο παίζει καλός και μετά σου ζητάει λεφτά και αν δεν του δώσεις κάνει φασαρίες και μπορεί να παίξει και ξύλο. Οπότε να προσέχετε.
Στο τέλος της βραδιάς του λέω άντε πάμε βόλτα αύριο με τη βάρκα στις 16.00 και όπως είπαμε 300 λίρες (6 ευρώ) η ώρα. Και πήγαμε σπίτια μας να κοιμηθούμε.

Attachments
-
42 bytes Προβολές: 0