saudade
Member
- Μηνύματα
- 64
- Likes
- 658
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- ΗΜΕΡΑ 1 ΚΑΙΡΟ Welcome to cairo
- ΗΜΕΡΑ 2 ΚΑΙΡΟ Ισλαμικό Κάιρο
- ΗΜΕΡΑ 3 ΚΑΙΡΟ Look the pyramids
- ΗΜΕΡΑ 4 ΑΣΟΥΑΝ Νησί Ελεφαντινής
- ΗΜΕΡΑ 5 ΑΣΟΥΑΝ - ΝΗΣΙ ΤΩΝ ΦΙΛΩΝ Ημέρα διαπραγματεύσεων
- ΗΜΕΡΑ 6 ΑΣΟΥΑΝ - ΑΜΠΟΥ ΣΙΜΠΕΛ Αφιερωμένο από μένα για μένα
- ΗΜΕΡΑ 7 ΑΣΟΥΑΝ ΛΟΥΞΟΡ Πειρατές του δρόμου
- ΗΜΕΡΑ 8 ΛΟΥΞΟΡ Κοιλάδα των Βασιλέων
- ΗΜΕΡΑ 9 ΛΟΥΞΟΡ Κοιλάδα των Ευγενών και των Εργατών
- ΗΜΕΡΑ 10 ΛΟΥΞΟΡ- ΚΑΙΡΟ Περιμένοντας αιώνια στην Κοιλάδα των Βασιλισσών]
- ΗΜΕΡΑ 11 ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ Ένας γέρος
- ΗΜΕΡΑ 12-13 ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ Γιασαλάμ θα πει Αλεξάνδρεια
- ΗΜΕΡΑ 14 ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ Νοσταλγία
- ΗΜΕΡΑ 15 ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ Των Θλιβομένων Παραμυθία
- ΗΜΕΡΑ 16 ΚΑΙΡΟ Εξερευνώντας ξανά το Κάιρο
- ΗΜΕΡΑ 17 ΚΑΙΡΟ Τελευταία Μέρα
ΗΜΕΡΑ 3 ΚΑΪΡΟ
Look the pyramids
Σήμερα είδα πεντακάβαλο σε μηχανάκι με τον πέμπτο να κάθεται στο τιμόνι. Είδα ένα μικρό παιδί να κρατιέται πίσω από ένα βανάκι εν κινήσει πατώντας στον προφυλακτήρα του. Ένας πλανόδιος πουλούσε χυμούς σε νάιλον σακουλάκια να τους πιεις με καλαμάκι. Είδα δύο άλογα που έτρεχαν να μπερδεύονται μεταξύ τους και να πέφτουν μπροστά στον κόσμο, κοντά στη Σφίγγα. Αλλά ας τα πάρουμε από την αρχή.
Το πρόγραμμα έχει επίσκεψη στις πυραμίδες της Γκίζας και τη Σφίγγα. Το πρωί επιλέξαμε από την εφαρμογή uber να καλέσουμε uber taxi αντί για συμβατικο uber αυτοκίνητο. Θέλαμε να δώσουμε κανένα μεροκάματο και στον κλάδο των ταξιτζήδων που τους έχει φάει τη δουλειά η uber. Τι το θέλαμε; Ξεκινήσαμε για τις πυραμίδες αλλά δεν φτάσαμε ποτέ. Ο οδηγός δεν μιλούσε αγγλικά αλλά είχε όλη την προθυμία να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω google translate. Πρόσφερε στη zozac τσιγάρο. Μας ρώτησε αν είναι η πρώτη μας φορά στην Αίγυπτο, αν έχουμε πάει στον πύργο του Καΐρου και άλλα τέτοια ώστε μετά να πάει την κουβέντα στο ότι η περιοχή των πυραμιδών είναι μεγαλύτερη από 12 χιλιόμετρα και ότι είναι ωραία να τη γυρίσουμε με καμήλα ή άλογο. Kάλεσε αμέσως κι έναν φίλο του στο τηλέφωνο που έχει καμήλες και άλογα και μας τον έδωσε να του μιλήσουμε. Τον ρωτήσαμε πόσο κοστίζει η βόλτα με τις καμήλες αλλά αυτός άρχισε τα εξαρτάται και θα τα βρούμε. Όσο επίμονα και να ρωτούσαμε δεν μας είπε τιμή και του ρίξαμε άκυρο.
Οι πυραμίδες απ’ όσο ψάξαμε έχουν δύο εισόδους. Εμείς θέλαμε να πάμε στην βόρεια είσοδο που είχα διαβάσει ότι έχει λιγότερο κόσμο και βρίσκεται δίπλα στην πυραμίδα του Χέοπα. Λέγεται Giza Pyramid Cairo Pass στο maps.
Ο οδηγός μας έλεγε ότι η πύλη που θέλουμε να πάμε είναι κλειστή και θα μας αφήσει στην μπροστινή πύλη, της Σφίγγας. Tου λέμε ότι δεν θέλουμε να πάμε στην μπροστινή πύλη, θέλουμε να πάμε στο σημείο που βάλαμε εξ’ αρχής και δεν έχουμε ακούσει ότι θα είναι κλειστή. Ωστόσο πλησιάζοντας στις πυραμίδες χαζέψαμε λιγάκι από την επιβλητικότητα τους, ειδικά σε εκείνο το σημείο του δρόμου που ενώ βλέπεις συνέχεια τεράστιες καφέ ασυντήρητες πολυκατοικίες πετάγονται από το πουθενά πίσω από τα κτίρια αυτά τα τεράστια τριγωνικά μυσταγωγικά οικοδομήματα. Ο ταξιτζής να μας λέει συνέχεια look the pyramids και look the pyramids και χωρίς να το καταλάβουμε πήρε τον δρόμο για την πύλη που ντε και καλά ήθελε να μας πάει. Όταν επανήλθα στη πραγματοκότητα και τσέκαρα το gps συνειδητοποιώ ότι έπρεπε να είχαμε στρίψει νωρίτερα. Του λέμε ότι η διαδρομή δεν είναι από εδώ και μας λέει άλλη δικαιολογία ότι ο δρόμος για την είσοδο που θέλουμε είναι κλειστός. Πριν είπε ότι η πύλη είναι κλειστή, τώρα λέει ο δρόμος είναι κλειστός. Σκεφτήκαμε για μια στιγμή μήπως είναι αλήθεια κλειστή αλλά δεν τον πιστέψαμε. Του λέμε ότι για να το βγάζει στον χάρτη είναι ανοιχτός ο δρόμος και θέλουμε να πάμε. Κάνει αναστροφή μουρμουρίζοντας κάτι στα αιγυπτιακά.
Ενώ πήγαινε προς το σημείο που είχαμε βάλει, λίγα χιλιόμετρα πριν φτάσουμε σε μια διασταύρωση που έπρεπε να στρίψει αριστερά κάνει κάτι πολύ έξυπνο. Στρίβει αριστερά σε έναν άλλον δρόμο 100 μέτρα νωρίτερα και μας λέει “να δεν πάει” και συνεχίζει ξανά για την άλλη είσοδο. Εντωμεταξύ εγώ παρακολουθούσα το gps καθ’ όλη τη διάρκεια. Του λέμε με έντονο ύφος “Stop here” γιατί παρατράβηξε το αστείο και κατέβουμε στο πουθενά στην άκρη ενός αυτοκινητόδρομου. Σταμάτησε χωρίς να πει κουβέντα και εννοείται δεν του δώσαμε μπαξίσι.
Καλούμε άλλο uber. Στο μεταξύ βλέπω μήνυμα από τον προηγούμενο ταξιτζή ότι μας ζητάει να του δώσουμε 10 δολάρια! Ήρθε ο νέος οδηγός να μας παραλάβει και φαινόταν κομπλέ. Όταν όμως ξεκινάει το παραμύθι ότι η περιοχή είναι 12 χιλιόμετρα λέμε να τα μας πάλι. Εκεί που φτάνει στον τελευταίο δρόμο που έπρεπε απλά να στρίψει δεξιά για να φτάσουμε στην πύλη μας αυτός κάνει αριστερά και μας πάει κι αυτός από την είσοδο της Σφίγγας. Του λέμε ότι πήρε άλλο δρόμο και μας εξηγεί ότι κανονικά μπαίνουμε από την είσοδο της Σφίγγας και ότι αυτή που έχουμε βάλει είναι για λεωφορεία και αυτοκίνητα που μπαίνουν μέσα στην περιοχή των πυραμιδών. Η zozac αρχίζει να πείθεται και μου λέει να πάμε σε αυτή που λένε να ξεμπερδεύουμε. Εγώ επιμένω ότι θέλουμε να πάμε σε αυτή που έχω βάλει από την αρχή! Ο οδηγός μας ζητάει συγγνώμη και μας πάει εκεί που θέλαμε από την αρχή κάνοντας αναγκαστικά λίγα χιλιόμετρα παραπανω αφού πήρε άλλο δρόμο από τον προβλεπόμενο. Στην είσοδο που θέλαμε να πάμε είχε τεράστια ουρά από αυτοκίνητα. Αυτός είναι ένας λόγος που την απέφευγαν και ένας άλλος είναι ότι ήθελαν να μας πανε στους δικούς τους ανθρώπους να μας πουλήσουν βόλτες με καμήλες. Επειδή είχε μεγάλη ουρά του είπαμε να μας αφήσει νωρίτερα έτσι ώστε κι εμείς να μην περιμένουμε μέσα στην κίνηση και αυτός να συνεχίσει για τις δουλειές του.
Το εισιτήριο εισόδου στις πυραμίδες της Γκίζας κοστίζει 700 λίρες (14 ευρώ). Θεωρώ πολύ καλή επιλογή αυτή την είσοδο γιατί χωρίς περπάτημα βγαίνεις κατευθείαν στις πυραμίδες. Στη συνέχεια αν θες περπατάς μέχρι τους απέναντι λόφους για να δεις όλες τις πυραμίδες μαζί και να βγάλεις φωτογραφίες, αν θες παίρνεις καμήλα ή άλογο. Εμάς μας πλησίασε ένας καμηλιέρης και μας είπε μια πολύ δελεαστική τιμή μόνος του, 300 λίρες το άτομο να μας πάει με καμήλες μέχρι τους απέναντι λόφους, να βγάλουμε φωτογραφίες τις πυραμίδες που θα φαίνονται όλες μαζί, και να επιστρέψουμε. Ξεκαθαρίσαμε ένα εκατομμύριο φορές την τιμή και ότι δεν θα υπάρξουν κρυφές χρεώσεις και άλλα τέτοια και δεχτήκαμε.
Είχε δύο καμήλες, ανεβαίνω εγώ στη δικιά μου και η zozac στη δικιά της. Είναι διασκεδαστικό το ανέβασμα γιατί νιώθεις ότι κρέμεσαι για λίγα δευτερόλεπτα. Ανεβήκαμε λοιπόν και μας λέει μισό λεπτό και έρχομαι. Μας αφήνει μόνους μας χωρίς να δέσει κάπου τις καμήλες. Η καμήλα της zozac ήταν δεμένη πίσω μου. Ξαφνικά οι καμήλες αρχίζουν και προχωράνε μόνες τους μεσα στον κόσμο. Εμείς πάνω τους να μην μπορούμε να πιστέψουμε αυτό που γίνεται. Καβαλάμε δύο ακυβέρνητες καμήλες στις πυραμίδες και από κάτω μας να περνάει κόσμος δεξιά κι αριστερά. Θεωρήσαμε ότι είναι κόλπο να μας τρομάξουν και να μας ζητήσουν παραπάνω χρήματα. Τον έψαχνα ανάμεσα στον κόσμο για να μας σταματήσει αλλά δεν τον έβρισκα. Ώσπου έπειτα από λίγο ένας Αιγύπτιος που κατάλαβε ότι κάτι δεν πάει καλά έπιασε τις καμήλες και τις οδήγησε πίσω κρατώντας τες από το σχοινί.
Αργότερα εμφανίστηκε και ο καμηλιέρης. Είχε πάει να φέρει τον οδηγό μας ένα 14χρονο αγόρι να μας πάει στους πέρα λόφους. Το αγόρι φορούσε ένα στυλάτο μπουφάν, παντόφλες και φαινόταν ότι βαριόταν τη ζωή του που τον έστειλε ο θείος του να κάνει αυτή τη δουλειά. Όταν περπατήσαμε λίγο πιο μέσα στην έρημο, το αγόρι χωρίς να με ρωτήσει μου είπε να κάνω λίγο πιο πίσω και ανέβηκε κι αυτό δικάβαλο στην καμήλα μου για να μην περπατάει. Δεν είχα κανένα θέμα γιατί δεν μπορούσα να τον βλέπω να περπατάει μέσα στον ήλιο. Όλα καλά με την βόλτα, δεν μας πήγε μέχρι τους μακρινούς αμμόλοφους αλλά και πάλι ήμασταν ευχαριστημένοι.
Η Σφίγγα συνεχίζει να είναι πανέμορφη και δεν μπορούμε να διανοηθούμε πως ήταν αυτά τα μνημεία στην εποχή τους. Πόσο δέος θα προκαλούσαν σε όποιον άνθρωπο τα έβλεπε.
Εκεί που καθόταν η zozac πήγε ένα κοριτσάκι και τη ρώτησε πώς την λένε. Πριν καν το καταλάβει είχαν μαζευτεί καμιά 15αρια κορίτσια που ήθελαν να την δουν, να την ακουμπήσουν, να μάθουν το όνομά της, από που είναι και να της πουν τα δικά τους ονόματα. Κάποια την φιλούσαν στο μάγουλο. “I love you” “you're so pretty!” “selfie?”. Μετά τις πολλές αγάπες η δασκάλα τις μάζεψε να φύγουν. Ένα κοριτσάκι όμως επιστρέφει και της δίνει δώρο ένα αγαλματάκι. Ήταν πολύ αγνό και γλυκό αυτό που έκανε. Αυτό το κοριτσάκι ήρθε να σώσει την εικόνα των Αιγυπτίων στα μάτια μας με μια απλή κίνηση.
Στο δρόμο για την επιστροφή, το χάος. Άπειρος κόσμος δεξιά και αριστερά να περιμένει να πηδήξει σε λεωφορεία. Ένα αγόρι κρέμεται από το πίσω φανάρι σε ένα βανάκι που τρέχει κάνοντας γκελ ανάμεσα σε οχήματα. Γυναίκες με μωρά στιβαγμένες σε μικροσκοπικά βανάκια. Αγοράκια και κοριτσάκια μας κοιτάνε επίμονα, ιδιαίτερα τη zozac. Σκόνη, σβουνιές αλόγων και καμήλας. Τα παπούτσια μας απο μαύρα έγιναν άσπρα, μέχρι και τα μαλλιά σκονίστηκαν. Παιδιά με άλογα καλπάζουν φωνάζοντας πάνω στους αμμόλοφους, ανάμεσα στις πυραμίδες. Η ζωή τους ελευθερία και πόνος μαζί.
Θέλαμε να πάμε στο Koshary Abu Tarek. Το πατάω στην εφαρμογή και καλώ αυτοκίνητο. Είχα βάλει λάθος μαγαζί και μας πάει σε μια περιοχή που δεν ξέραμε. Του λέω κάναμε λάθος, πόσα θες να μας πας στο Koshary abu tarek στο κέντρο. Μας λέει ότι το κέντρο είναι πολύ μακριά και θέλει 10 ευρώ. Δεν υπάρχει περίπτωση γιατι η απόσταση αυτή αξίζει το πολύ 4 ευρω. Καλώ καινούργιο uber. Και επειδή η μέρα μας δεν ήταν καθόλου γεμάτη από απρόοπτα, όταν πατάω επιβεβαίωση μου σβήνει το κινητό από μπαταρία. Αλλάξαμε sim με την zozac αλλά στο κινητό της δεν λειτουργούσε η εφαρμογή. Σταματούσαμε κάτι τουκ τουκ αλλά δεν ήξεραν αγγλικά και δεν μπορούσαμε να συνεννοηθούμε. Μάλλον δεν ήταν καθόλου τουριστική περιοχή.
Σε εκείνο το σημείο είδα τον πλανόδιο που πουλούσε χυμούς σε σακουλάκια. Θυμάστε πως μεταφέρουμε τα χρυσόψαρα, που κρατάμε το πάνω μέρος μιας σακουλας με νερό και μέσα κολυμπάει το ψάρι; Έτσι πουλούσε και τους φρέσκους χυμούς. Βάζεις ένα καλαμάκι από πάνω μέσα στη σακούλα και απολαμβάνεις.
Ήμασταν πολύ κουρασμένοι και αποφασίσαμε να πάμε να βρούμε κάποιο μαγαζί να φορτίσουμε το κινητό. Τελευταία στιγμή σταματάει μπροστά μας ένα αυτοκίνητο, ανοίγει το παράθυρο και ένας Αιγύπτιος φωνάζει το όνομά μου. Ξαφνιαστήκαμε. Μετά μας δείχνει την εφαρμογή uber και μας κάνει νόημα να μπούμε. Απ΄ότι φαίνεται η εφαρμογή είχε επιβεβαιώσει τη διαδρομή και μετά έκλεισε από μπαταρία και ο οδηγός μας κατάλαβε γιατί ήμασταν οι μόνοι ξένοι στο σημείο αυτό. Νιώσαμε τεράστια ανακούφιση.
Το Abu Tarek Koshary είναι ένα τριώροφο εστιατόριο με αυθεντική κιτς αισθητική που σερβίρουν μόνο κόσαρι. Είχαμε έρθει και χθες βέβαια και είχαμε ένα κόσαρι και ένα γλυκό και πληρώσαμε 180 λιρες (3,60 ευρώ), σήμερα πήραμε δύο κόσαρι και δύο γλυκά και πληρώσαμε 130 λίρες (2,60 ευρώ). Ο χθεσινός σερβιτόρος κατάλαβε ότι ήταν η πρώτη μας φορά και ότι δεν είχαμε ιδέα και μας υπερχρέωσε, στο σημερινό σερβιτόρο φανήκαμε σαν να ξέρουμε τι θέλουμε και δεν το ρίσκαρε να μας πάρει παραπάνω λεφτά (μάλλον!). Το φαγητό πάντως μας άρεσε αλλά η διακόσμηση με χρωματιστά λαμπάκια, το χρυσό χρώμα παντού, το συντριβάνι με τις πλαστικές πάπιες, το ψιλόλιγνο μαύρο αγόρι ντυμένο με στολή αχθοφόρου μέσα σε ένα μαγαζί που οι ντόπιοι έτρωγαν κόσαρι μας είχε σκαλώσει.
Look the pyramids

Σήμερα είδα πεντακάβαλο σε μηχανάκι με τον πέμπτο να κάθεται στο τιμόνι. Είδα ένα μικρό παιδί να κρατιέται πίσω από ένα βανάκι εν κινήσει πατώντας στον προφυλακτήρα του. Ένας πλανόδιος πουλούσε χυμούς σε νάιλον σακουλάκια να τους πιεις με καλαμάκι. Είδα δύο άλογα που έτρεχαν να μπερδεύονται μεταξύ τους και να πέφτουν μπροστά στον κόσμο, κοντά στη Σφίγγα. Αλλά ας τα πάρουμε από την αρχή.
Το πρόγραμμα έχει επίσκεψη στις πυραμίδες της Γκίζας και τη Σφίγγα. Το πρωί επιλέξαμε από την εφαρμογή uber να καλέσουμε uber taxi αντί για συμβατικο uber αυτοκίνητο. Θέλαμε να δώσουμε κανένα μεροκάματο και στον κλάδο των ταξιτζήδων που τους έχει φάει τη δουλειά η uber. Τι το θέλαμε; Ξεκινήσαμε για τις πυραμίδες αλλά δεν φτάσαμε ποτέ. Ο οδηγός δεν μιλούσε αγγλικά αλλά είχε όλη την προθυμία να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω google translate. Πρόσφερε στη zozac τσιγάρο. Μας ρώτησε αν είναι η πρώτη μας φορά στην Αίγυπτο, αν έχουμε πάει στον πύργο του Καΐρου και άλλα τέτοια ώστε μετά να πάει την κουβέντα στο ότι η περιοχή των πυραμιδών είναι μεγαλύτερη από 12 χιλιόμετρα και ότι είναι ωραία να τη γυρίσουμε με καμήλα ή άλογο. Kάλεσε αμέσως κι έναν φίλο του στο τηλέφωνο που έχει καμήλες και άλογα και μας τον έδωσε να του μιλήσουμε. Τον ρωτήσαμε πόσο κοστίζει η βόλτα με τις καμήλες αλλά αυτός άρχισε τα εξαρτάται και θα τα βρούμε. Όσο επίμονα και να ρωτούσαμε δεν μας είπε τιμή και του ρίξαμε άκυρο.

Οι πυραμίδες απ’ όσο ψάξαμε έχουν δύο εισόδους. Εμείς θέλαμε να πάμε στην βόρεια είσοδο που είχα διαβάσει ότι έχει λιγότερο κόσμο και βρίσκεται δίπλα στην πυραμίδα του Χέοπα. Λέγεται Giza Pyramid Cairo Pass στο maps.
Ο οδηγός μας έλεγε ότι η πύλη που θέλουμε να πάμε είναι κλειστή και θα μας αφήσει στην μπροστινή πύλη, της Σφίγγας. Tου λέμε ότι δεν θέλουμε να πάμε στην μπροστινή πύλη, θέλουμε να πάμε στο σημείο που βάλαμε εξ’ αρχής και δεν έχουμε ακούσει ότι θα είναι κλειστή. Ωστόσο πλησιάζοντας στις πυραμίδες χαζέψαμε λιγάκι από την επιβλητικότητα τους, ειδικά σε εκείνο το σημείο του δρόμου που ενώ βλέπεις συνέχεια τεράστιες καφέ ασυντήρητες πολυκατοικίες πετάγονται από το πουθενά πίσω από τα κτίρια αυτά τα τεράστια τριγωνικά μυσταγωγικά οικοδομήματα. Ο ταξιτζής να μας λέει συνέχεια look the pyramids και look the pyramids και χωρίς να το καταλάβουμε πήρε τον δρόμο για την πύλη που ντε και καλά ήθελε να μας πάει. Όταν επανήλθα στη πραγματοκότητα και τσέκαρα το gps συνειδητοποιώ ότι έπρεπε να είχαμε στρίψει νωρίτερα. Του λέμε ότι η διαδρομή δεν είναι από εδώ και μας λέει άλλη δικαιολογία ότι ο δρόμος για την είσοδο που θέλουμε είναι κλειστός. Πριν είπε ότι η πύλη είναι κλειστή, τώρα λέει ο δρόμος είναι κλειστός. Σκεφτήκαμε για μια στιγμή μήπως είναι αλήθεια κλειστή αλλά δεν τον πιστέψαμε. Του λέμε ότι για να το βγάζει στον χάρτη είναι ανοιχτός ο δρόμος και θέλουμε να πάμε. Κάνει αναστροφή μουρμουρίζοντας κάτι στα αιγυπτιακά.
Ενώ πήγαινε προς το σημείο που είχαμε βάλει, λίγα χιλιόμετρα πριν φτάσουμε σε μια διασταύρωση που έπρεπε να στρίψει αριστερά κάνει κάτι πολύ έξυπνο. Στρίβει αριστερά σε έναν άλλον δρόμο 100 μέτρα νωρίτερα και μας λέει “να δεν πάει” και συνεχίζει ξανά για την άλλη είσοδο. Εντωμεταξύ εγώ παρακολουθούσα το gps καθ’ όλη τη διάρκεια. Του λέμε με έντονο ύφος “Stop here” γιατί παρατράβηξε το αστείο και κατέβουμε στο πουθενά στην άκρη ενός αυτοκινητόδρομου. Σταμάτησε χωρίς να πει κουβέντα και εννοείται δεν του δώσαμε μπαξίσι.
Καλούμε άλλο uber. Στο μεταξύ βλέπω μήνυμα από τον προηγούμενο ταξιτζή ότι μας ζητάει να του δώσουμε 10 δολάρια! Ήρθε ο νέος οδηγός να μας παραλάβει και φαινόταν κομπλέ. Όταν όμως ξεκινάει το παραμύθι ότι η περιοχή είναι 12 χιλιόμετρα λέμε να τα μας πάλι. Εκεί που φτάνει στον τελευταίο δρόμο που έπρεπε απλά να στρίψει δεξιά για να φτάσουμε στην πύλη μας αυτός κάνει αριστερά και μας πάει κι αυτός από την είσοδο της Σφίγγας. Του λέμε ότι πήρε άλλο δρόμο και μας εξηγεί ότι κανονικά μπαίνουμε από την είσοδο της Σφίγγας και ότι αυτή που έχουμε βάλει είναι για λεωφορεία και αυτοκίνητα που μπαίνουν μέσα στην περιοχή των πυραμιδών. Η zozac αρχίζει να πείθεται και μου λέει να πάμε σε αυτή που λένε να ξεμπερδεύουμε. Εγώ επιμένω ότι θέλουμε να πάμε σε αυτή που έχω βάλει από την αρχή! Ο οδηγός μας ζητάει συγγνώμη και μας πάει εκεί που θέλαμε από την αρχή κάνοντας αναγκαστικά λίγα χιλιόμετρα παραπανω αφού πήρε άλλο δρόμο από τον προβλεπόμενο. Στην είσοδο που θέλαμε να πάμε είχε τεράστια ουρά από αυτοκίνητα. Αυτός είναι ένας λόγος που την απέφευγαν και ένας άλλος είναι ότι ήθελαν να μας πανε στους δικούς τους ανθρώπους να μας πουλήσουν βόλτες με καμήλες. Επειδή είχε μεγάλη ουρά του είπαμε να μας αφήσει νωρίτερα έτσι ώστε κι εμείς να μην περιμένουμε μέσα στην κίνηση και αυτός να συνεχίσει για τις δουλειές του.

Το εισιτήριο εισόδου στις πυραμίδες της Γκίζας κοστίζει 700 λίρες (14 ευρώ). Θεωρώ πολύ καλή επιλογή αυτή την είσοδο γιατί χωρίς περπάτημα βγαίνεις κατευθείαν στις πυραμίδες. Στη συνέχεια αν θες περπατάς μέχρι τους απέναντι λόφους για να δεις όλες τις πυραμίδες μαζί και να βγάλεις φωτογραφίες, αν θες παίρνεις καμήλα ή άλογο. Εμάς μας πλησίασε ένας καμηλιέρης και μας είπε μια πολύ δελεαστική τιμή μόνος του, 300 λίρες το άτομο να μας πάει με καμήλες μέχρι τους απέναντι λόφους, να βγάλουμε φωτογραφίες τις πυραμίδες που θα φαίνονται όλες μαζί, και να επιστρέψουμε. Ξεκαθαρίσαμε ένα εκατομμύριο φορές την τιμή και ότι δεν θα υπάρξουν κρυφές χρεώσεις και άλλα τέτοια και δεχτήκαμε.

Είχε δύο καμήλες, ανεβαίνω εγώ στη δικιά μου και η zozac στη δικιά της. Είναι διασκεδαστικό το ανέβασμα γιατί νιώθεις ότι κρέμεσαι για λίγα δευτερόλεπτα. Ανεβήκαμε λοιπόν και μας λέει μισό λεπτό και έρχομαι. Μας αφήνει μόνους μας χωρίς να δέσει κάπου τις καμήλες. Η καμήλα της zozac ήταν δεμένη πίσω μου. Ξαφνικά οι καμήλες αρχίζουν και προχωράνε μόνες τους μεσα στον κόσμο. Εμείς πάνω τους να μην μπορούμε να πιστέψουμε αυτό που γίνεται. Καβαλάμε δύο ακυβέρνητες καμήλες στις πυραμίδες και από κάτω μας να περνάει κόσμος δεξιά κι αριστερά. Θεωρήσαμε ότι είναι κόλπο να μας τρομάξουν και να μας ζητήσουν παραπάνω χρήματα. Τον έψαχνα ανάμεσα στον κόσμο για να μας σταματήσει αλλά δεν τον έβρισκα. Ώσπου έπειτα από λίγο ένας Αιγύπτιος που κατάλαβε ότι κάτι δεν πάει καλά έπιασε τις καμήλες και τις οδήγησε πίσω κρατώντας τες από το σχοινί.
Αργότερα εμφανίστηκε και ο καμηλιέρης. Είχε πάει να φέρει τον οδηγό μας ένα 14χρονο αγόρι να μας πάει στους πέρα λόφους. Το αγόρι φορούσε ένα στυλάτο μπουφάν, παντόφλες και φαινόταν ότι βαριόταν τη ζωή του που τον έστειλε ο θείος του να κάνει αυτή τη δουλειά. Όταν περπατήσαμε λίγο πιο μέσα στην έρημο, το αγόρι χωρίς να με ρωτήσει μου είπε να κάνω λίγο πιο πίσω και ανέβηκε κι αυτό δικάβαλο στην καμήλα μου για να μην περπατάει. Δεν είχα κανένα θέμα γιατί δεν μπορούσα να τον βλέπω να περπατάει μέσα στον ήλιο. Όλα καλά με την βόλτα, δεν μας πήγε μέχρι τους μακρινούς αμμόλοφους αλλά και πάλι ήμασταν ευχαριστημένοι.


Η Σφίγγα συνεχίζει να είναι πανέμορφη και δεν μπορούμε να διανοηθούμε πως ήταν αυτά τα μνημεία στην εποχή τους. Πόσο δέος θα προκαλούσαν σε όποιον άνθρωπο τα έβλεπε.


Εκεί που καθόταν η zozac πήγε ένα κοριτσάκι και τη ρώτησε πώς την λένε. Πριν καν το καταλάβει είχαν μαζευτεί καμιά 15αρια κορίτσια που ήθελαν να την δουν, να την ακουμπήσουν, να μάθουν το όνομά της, από που είναι και να της πουν τα δικά τους ονόματα. Κάποια την φιλούσαν στο μάγουλο. “I love you” “you're so pretty!” “selfie?”. Μετά τις πολλές αγάπες η δασκάλα τις μάζεψε να φύγουν. Ένα κοριτσάκι όμως επιστρέφει και της δίνει δώρο ένα αγαλματάκι. Ήταν πολύ αγνό και γλυκό αυτό που έκανε. Αυτό το κοριτσάκι ήρθε να σώσει την εικόνα των Αιγυπτίων στα μάτια μας με μια απλή κίνηση.

Στο δρόμο για την επιστροφή, το χάος. Άπειρος κόσμος δεξιά και αριστερά να περιμένει να πηδήξει σε λεωφορεία. Ένα αγόρι κρέμεται από το πίσω φανάρι σε ένα βανάκι που τρέχει κάνοντας γκελ ανάμεσα σε οχήματα. Γυναίκες με μωρά στιβαγμένες σε μικροσκοπικά βανάκια. Αγοράκια και κοριτσάκια μας κοιτάνε επίμονα, ιδιαίτερα τη zozac. Σκόνη, σβουνιές αλόγων και καμήλας. Τα παπούτσια μας απο μαύρα έγιναν άσπρα, μέχρι και τα μαλλιά σκονίστηκαν. Παιδιά με άλογα καλπάζουν φωνάζοντας πάνω στους αμμόλοφους, ανάμεσα στις πυραμίδες. Η ζωή τους ελευθερία και πόνος μαζί.

Θέλαμε να πάμε στο Koshary Abu Tarek. Το πατάω στην εφαρμογή και καλώ αυτοκίνητο. Είχα βάλει λάθος μαγαζί και μας πάει σε μια περιοχή που δεν ξέραμε. Του λέω κάναμε λάθος, πόσα θες να μας πας στο Koshary abu tarek στο κέντρο. Μας λέει ότι το κέντρο είναι πολύ μακριά και θέλει 10 ευρώ. Δεν υπάρχει περίπτωση γιατι η απόσταση αυτή αξίζει το πολύ 4 ευρω. Καλώ καινούργιο uber. Και επειδή η μέρα μας δεν ήταν καθόλου γεμάτη από απρόοπτα, όταν πατάω επιβεβαίωση μου σβήνει το κινητό από μπαταρία. Αλλάξαμε sim με την zozac αλλά στο κινητό της δεν λειτουργούσε η εφαρμογή. Σταματούσαμε κάτι τουκ τουκ αλλά δεν ήξεραν αγγλικά και δεν μπορούσαμε να συνεννοηθούμε. Μάλλον δεν ήταν καθόλου τουριστική περιοχή.
Σε εκείνο το σημείο είδα τον πλανόδιο που πουλούσε χυμούς σε σακουλάκια. Θυμάστε πως μεταφέρουμε τα χρυσόψαρα, που κρατάμε το πάνω μέρος μιας σακουλας με νερό και μέσα κολυμπάει το ψάρι; Έτσι πουλούσε και τους φρέσκους χυμούς. Βάζεις ένα καλαμάκι από πάνω μέσα στη σακούλα και απολαμβάνεις.
Ήμασταν πολύ κουρασμένοι και αποφασίσαμε να πάμε να βρούμε κάποιο μαγαζί να φορτίσουμε το κινητό. Τελευταία στιγμή σταματάει μπροστά μας ένα αυτοκίνητο, ανοίγει το παράθυρο και ένας Αιγύπτιος φωνάζει το όνομά μου. Ξαφνιαστήκαμε. Μετά μας δείχνει την εφαρμογή uber και μας κάνει νόημα να μπούμε. Απ΄ότι φαίνεται η εφαρμογή είχε επιβεβαιώσει τη διαδρομή και μετά έκλεισε από μπαταρία και ο οδηγός μας κατάλαβε γιατί ήμασταν οι μόνοι ξένοι στο σημείο αυτό. Νιώσαμε τεράστια ανακούφιση.

Το Abu Tarek Koshary είναι ένα τριώροφο εστιατόριο με αυθεντική κιτς αισθητική που σερβίρουν μόνο κόσαρι. Είχαμε έρθει και χθες βέβαια και είχαμε ένα κόσαρι και ένα γλυκό και πληρώσαμε 180 λιρες (3,60 ευρώ), σήμερα πήραμε δύο κόσαρι και δύο γλυκά και πληρώσαμε 130 λίρες (2,60 ευρώ). Ο χθεσινός σερβιτόρος κατάλαβε ότι ήταν η πρώτη μας φορά και ότι δεν είχαμε ιδέα και μας υπερχρέωσε, στο σημερινό σερβιτόρο φανήκαμε σαν να ξέρουμε τι θέλουμε και δεν το ρίσκαρε να μας πάρει παραπάνω λεφτά (μάλλον!). Το φαγητό πάντως μας άρεσε αλλά η διακόσμηση με χρωματιστά λαμπάκια, το χρυσό χρώμα παντού, το συντριβάνι με τις πλαστικές πάπιες, το ψιλόλιγνο μαύρο αγόρι ντυμένο με στολή αχθοφόρου μέσα σε ένα μαγαζί που οι ντόπιοι έτρωγαν κόσαρι μας είχε σκαλώσει.


Attachments
-
42 bytes Προβολές: 0