saudade
Member
- Μηνύματα
- 64
- Likes
- 658
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- ΗΜΕΡΑ 1 ΚΑΙΡΟ Welcome to cairo
- ΗΜΕΡΑ 2 ΚΑΙΡΟ Ισλαμικό Κάιρο
- ΗΜΕΡΑ 3 ΚΑΙΡΟ Look the pyramids
- ΗΜΕΡΑ 4 ΑΣΟΥΑΝ Νησί Ελεφαντινής
- ΗΜΕΡΑ 5 ΑΣΟΥΑΝ - ΝΗΣΙ ΤΩΝ ΦΙΛΩΝ Ημέρα διαπραγματεύσεων
- ΗΜΕΡΑ 6 ΑΣΟΥΑΝ - ΑΜΠΟΥ ΣΙΜΠΕΛ Αφιερωμένο από μένα για μένα
- ΗΜΕΡΑ 7 ΑΣΟΥΑΝ ΛΟΥΞΟΡ Πειρατές του δρόμου
- ΗΜΕΡΑ 8 ΛΟΥΞΟΡ Κοιλάδα των Βασιλέων
- ΗΜΕΡΑ 9 ΛΟΥΞΟΡ Κοιλάδα των Ευγενών και των Εργατών
- ΗΜΕΡΑ 10 ΛΟΥΞΟΡ- ΚΑΙΡΟ Περιμένοντας αιώνια στην Κοιλάδα των Βασιλισσών]
- ΗΜΕΡΑ 11 ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ Ένας γέρος
- ΗΜΕΡΑ 12-13 ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ Γιασαλάμ θα πει Αλεξάνδρεια
- ΗΜΕΡΑ 14 ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ Νοσταλγία
- ΗΜΕΡΑ 15 ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ Των Θλιβομένων Παραμυθία
- ΗΜΕΡΑ 16 ΚΑΙΡΟ Εξερευνώντας ξανά το Κάιρο
- ΗΜΕΡΑ 17 ΚΑΙΡΟ Τελευταία Μέρα
ΗΜΕΡΑ 8 ΛΟΥΞΟΡ
Κοιλάδα των Βασιλέων
Καλημέρα από τη βάρκα μας! Ψάχνουμε τρόπο να επισκεφθούμε την Κοιλάδα των Βασιλέων, ένα φαράγγι λίγο έξω από την πόλη του Λουξορ όπου πολλοί Αιγύπτιοι Φαραώ έσκαψαν τους τάφους τους. Κατά την υποκειμενική μας άποψη ήταν από τα καλύτερα και πιο μυσταγωγικά μέρη που επισκεφθήκαμε. Το ξενοδοχείο μας πρότεινε να μας παρέχει αποκλειστικό ταξί που θα μας πάει σε όλα τα αξιοθέατα γύρω από το Λούξορ με 1200 λίρες (24 ευρώ) τη μέρα. Εννοείται το αρνηθήκαμε και βγήκαμε να βρούμε ταξί να μας πάει στην Κοιλάδα με 100 λίρες (2 ευρώ). Οι ταξιτζήδες εδώ το παίζουν δύσκολοι και όταν τους είπαμε 100 λίρες, ο ένας μετά τον άλλον έλεγαν ότι δεν υπάρχει περίπτωση να βρούμε ταξί σε αυτή τη τιμή. Ζητούσαν 300 λίρες ενώ η διαδρομή άξιζε 70. Μας είχαν κουράσει. Δεν το διαπραγματευόμουν ώσπου κάποιος βρέθηκε να μας παέι με 100. Πήραμε και τον αριθμό του να τον καλέσουμε όταν τελειώσουμε για να έρθει να μας πάρει κι όλα καλά.
Κοιλάδα των βασιλέων
Δεν είναι όλοι οι τάφοι ανοιχτοί. Περιοδικά κάποιοι κλείνουν για συντήρηση και κάποιοι ανοίγουν. Στην δική μας περίπτωση ήταν ανοιχτοί οι παρακάτω.
Έχεις δικαίωμα να επισκεφθείς 3 τάφους και αν θες να δεις κι άλλους πρέπει να έχεις προμηθευτεί έξτρα εισιτήρια από την είσοδο. Εμείς θα βλέπαμε 3 τάφους και έξτρα έναν ακόμη του Ραμσή V & VI. Όλοι οι τάφοι έχουν έναν μακρύ διάδρομο που κατεβαίνει μέσα στη γη, είναι διακοσμημένοι με τοιχογραφίες και στο βάθος ίσως υπάρχει και η σαρκοφάγος.
Ο πρώτος τάφος που επισκεφθήκαμε ήταν ο KV8 του Μerenptah. Πάρα πολύ όμορφος τάφος διακοσμημένος παντού με ιερογλυφικά. Στο βάθος εδώ υπάρχει η σαρκοφάγος που μας έκανε εντύπωση το πόσο τεράστια ήταν. Πολύ μυστηριακός τάφος με ένα σχεδόν εξωγήινο τεράστιο κύβο δίπλα στην σαρκοφάγο.
Μετά ο τάφος KV9 Ραμσής V & VI. Γι’ αυτόν πληρώσαμε έξτρα 220 λίρες και τον προτιμήσαμε αντί του Τουταγχαμών. Πολύ όμορφος κι αυτός με ζωηρές τοιχογραφίες παντού. Στο τελευταίο δωμάτιο που υπάρχει η τεράστια σαρκοφάγος, την οροφή διακοσμεί η πανέμορφη θεά Νουτ που όπως είπαμε καταπίνει τον ήλιο κάθε βράδυ και τον γεννάει κάθε πρωί. Η ατμόσφαιρα από όλες αυτές τις μορφές στους τοίχους μαζί με το τεράστιο νόημα που κρύβει κάθε μια από πίσω σε κάνουν να ανατριχιάζεις.
Αργότερα επισκέφθηκα μόνος μου τον KV11 Ραμσής III και η zozac επισκέφθηκε μόνη της τον KV14 Tausert & Setnakht. Τον KV11 δεν θα τον πρότεινα γιατί δεν είχε σαρκοφάγο και οι τοιχογραφίες ήταν παρόμοιες με του Ραμσή IV.
Ύστερα διάλεξα στην τύχη να μπω στον KV47 Siptah ο οποίος έχει ένα βαθύ και μακρύ διάδρομο που οδηγεί στη σαρκοφάγο. Δεν είναι από τους όμορφους γιατί δεν έχει τοιχογραφίες, το γεγονός όμως ότι ήμουν ολομόναχος εκεί κάτω ήταν ανεκτίμητο. Άκουγα ένα ένα τα βήματά μου να αντηχούν καθώς κατέβαινα τα σκαλιά και περπατούσα αργά αργά στον διάδρομο φτάνοντας μπροστά στη σαρκοφάγο. Κυριολεκτικά ένιωσα δέος.
Είχα συμπληρώσει τους τάφους που επιτρεπόταν να επισκεφθώ. H zozac μπήκε στον τελευταίο τον KV43 Τουθμώσις IV. Ο φρουρός με είδε να περιμένω απ’ έξω και μου έκλεισε το μάτι να μπω, δίνοντας του ένα φιλοδώρημα φυσικά. Δέχθηκα να δωροδοκήσω γιατί ήθελα πολύ να δω κι άλλους τάφους. Η zozac δεν μπορεί να πιστέψει πως οι ανθρωποι τα δημιούργησαν όλα αυτά με τόση τελειότητα με σκοπό να μην τα ξαναδεί κανείς. Τα δημιούργησαν μόνο και μόνο για να βοηθήσουν την ψυχή του νεκρού στη μεταθανάτια ζωή.
Όταν τελειώσαμε με την Κοιλάδα των Βασιλέων, καλέσαμε το ταξί να μας πάει στο Ναό της Χατσεψουτ στο Ντειρ-ελ-Μπαχαρι. Το εισιτήριο του ναού κόστιζε σχεδον 9 ευρώ. Μετά από τόσους τάφους που είδαμε ο ναός δεν μας έκανε κλικ και ίσως θα μπορούσαμε να τον είχαμε αποφύγει.
Με την επιστροφή στη βάρκα-ξενοδοχείο η zozac άρχισε να αρρωσταίνει και να ανεβάζει πυρετό. Πυρετό στον Νείλο. Κάθισε να ξεκουραστεί και να κοιμηθεί όσο γίνεται περισσότερο στη βάρκα. Μέναμε στη δυτική πλευρά το Λουξορ και για να πάω στο κέντρο που βρισκόταν ανατολικά του ποταμού έπρεπε να πάρω το δημοτικό φέρυ μποτ που κόστιζε 20 λίρες (0.4 ευρώ). Το βράδυ πήγα μια βόλτα να δω το και το Λουξορ. Βγάζω ένα εισιτήριο με επιστροφή 40 λίρες και πληρώνω με χαρτονόμισμα 200 λίρες, οπότε περιμένω 160 λίρες ρέστα. Ο υπάλληλος μου δίνει τα ρεστα σε πολλά χαρτονομίσματα. Τα μετράω και ήταν 85 λίρες. Του τα δείχνω, τα μετραει και συμπληρώνει μερικά χαρτονομίσματα δινοντάς μου 140 με ρωταέι αν είναι εντάξει. Του λέω οχί. Μου δίνει άλλα 20 και φεύγω.
Λοιπόν στο Λουξορ ο κάθε Αιγύπτιος που συναντούσα καθε λίγα μέτρα με ρωτούσε τι ψάχνω κι αν θέλω ταξι, άλογο, να με πανε στο ένα αξιοθέατο ή στο άλλο. Ήταν κάτι παραπάνω από εκνευριστικό. Δεν καταλάβαιναν ότι θέλω απλά να πάω μια βόλτα και μου έδειχναν, χωρίς να θέλουν λεφτά ότι η αγορά είναι από την άλλη μεριά και ότι εκεί πάνε οι τουρίστες. Ένιωθα σαν το πρόβατο που είχε φύγει από το μαντρί και προσπαθούσαν να το βάλουν ξανά μέσα για να το αρμέξουν. Η βόλτα μου με έβγαλε κι από την αγορά και πήγα σε έναν πλανόδιο να αγοράσω μπανάνες. Περίμενα να αγοράσει πρώτα κάποιος ντόπιος για να έχω μια αντίληψη για τις τιμές. Η κυρία δίπλα μου αγόρασε υπερβολικά πολλές μπανάνες και πλήρωσε 20 λίρες. Λέω θα πάρω τις μισές από αυτές που πήρε η κυρία και μου λέει ο πλανόδιος φίφτι παουντς. Του δίνω 15 λίρες αν και μου φάνηκαν πολλές και μου λέει, fifty 50 λιρες, όχι fifteen 15. Του λέω με σιγουριά όχι και ήμουν έτοιμος να τις αφήσω. Φυσικά και μου τις έδωσε 15. Γυρίζω στο πλοίο να κολλήσω πυρετό.
Κοιλάδα των Βασιλέων
Καλημέρα από τη βάρκα μας! Ψάχνουμε τρόπο να επισκεφθούμε την Κοιλάδα των Βασιλέων, ένα φαράγγι λίγο έξω από την πόλη του Λουξορ όπου πολλοί Αιγύπτιοι Φαραώ έσκαψαν τους τάφους τους. Κατά την υποκειμενική μας άποψη ήταν από τα καλύτερα και πιο μυσταγωγικά μέρη που επισκεφθήκαμε. Το ξενοδοχείο μας πρότεινε να μας παρέχει αποκλειστικό ταξί που θα μας πάει σε όλα τα αξιοθέατα γύρω από το Λούξορ με 1200 λίρες (24 ευρώ) τη μέρα. Εννοείται το αρνηθήκαμε και βγήκαμε να βρούμε ταξί να μας πάει στην Κοιλάδα με 100 λίρες (2 ευρώ). Οι ταξιτζήδες εδώ το παίζουν δύσκολοι και όταν τους είπαμε 100 λίρες, ο ένας μετά τον άλλον έλεγαν ότι δεν υπάρχει περίπτωση να βρούμε ταξί σε αυτή τη τιμή. Ζητούσαν 300 λίρες ενώ η διαδρομή άξιζε 70. Μας είχαν κουράσει. Δεν το διαπραγματευόμουν ώσπου κάποιος βρέθηκε να μας παέι με 100. Πήραμε και τον αριθμό του να τον καλέσουμε όταν τελειώσουμε για να έρθει να μας πάρει κι όλα καλά.
Κοιλάδα των βασιλέων
Δεν είναι όλοι οι τάφοι ανοιχτοί. Περιοδικά κάποιοι κλείνουν για συντήρηση και κάποιοι ανοίγουν. Στην δική μας περίπτωση ήταν ανοιχτοί οι παρακάτω.

Έχεις δικαίωμα να επισκεφθείς 3 τάφους και αν θες να δεις κι άλλους πρέπει να έχεις προμηθευτεί έξτρα εισιτήρια από την είσοδο. Εμείς θα βλέπαμε 3 τάφους και έξτρα έναν ακόμη του Ραμσή V & VI. Όλοι οι τάφοι έχουν έναν μακρύ διάδρομο που κατεβαίνει μέσα στη γη, είναι διακοσμημένοι με τοιχογραφίες και στο βάθος ίσως υπάρχει και η σαρκοφάγος.

Ο πρώτος τάφος που επισκεφθήκαμε ήταν ο KV8 του Μerenptah. Πάρα πολύ όμορφος τάφος διακοσμημένος παντού με ιερογλυφικά. Στο βάθος εδώ υπάρχει η σαρκοφάγος που μας έκανε εντύπωση το πόσο τεράστια ήταν. Πολύ μυστηριακός τάφος με ένα σχεδόν εξωγήινο τεράστιο κύβο δίπλα στην σαρκοφάγο.


Μετά ο τάφος KV9 Ραμσής V & VI. Γι’ αυτόν πληρώσαμε έξτρα 220 λίρες και τον προτιμήσαμε αντί του Τουταγχαμών. Πολύ όμορφος κι αυτός με ζωηρές τοιχογραφίες παντού. Στο τελευταίο δωμάτιο που υπάρχει η τεράστια σαρκοφάγος, την οροφή διακοσμεί η πανέμορφη θεά Νουτ που όπως είπαμε καταπίνει τον ήλιο κάθε βράδυ και τον γεννάει κάθε πρωί. Η ατμόσφαιρα από όλες αυτές τις μορφές στους τοίχους μαζί με το τεράστιο νόημα που κρύβει κάθε μια από πίσω σε κάνουν να ανατριχιάζεις.



Αργότερα επισκέφθηκα μόνος μου τον KV11 Ραμσής III και η zozac επισκέφθηκε μόνη της τον KV14 Tausert & Setnakht. Τον KV11 δεν θα τον πρότεινα γιατί δεν είχε σαρκοφάγο και οι τοιχογραφίες ήταν παρόμοιες με του Ραμσή IV.
Ύστερα διάλεξα στην τύχη να μπω στον KV47 Siptah ο οποίος έχει ένα βαθύ και μακρύ διάδρομο που οδηγεί στη σαρκοφάγο. Δεν είναι από τους όμορφους γιατί δεν έχει τοιχογραφίες, το γεγονός όμως ότι ήμουν ολομόναχος εκεί κάτω ήταν ανεκτίμητο. Άκουγα ένα ένα τα βήματά μου να αντηχούν καθώς κατέβαινα τα σκαλιά και περπατούσα αργά αργά στον διάδρομο φτάνοντας μπροστά στη σαρκοφάγο. Κυριολεκτικά ένιωσα δέος.

Είχα συμπληρώσει τους τάφους που επιτρεπόταν να επισκεφθώ. H zozac μπήκε στον τελευταίο τον KV43 Τουθμώσις IV. Ο φρουρός με είδε να περιμένω απ’ έξω και μου έκλεισε το μάτι να μπω, δίνοντας του ένα φιλοδώρημα φυσικά. Δέχθηκα να δωροδοκήσω γιατί ήθελα πολύ να δω κι άλλους τάφους. Η zozac δεν μπορεί να πιστέψει πως οι ανθρωποι τα δημιούργησαν όλα αυτά με τόση τελειότητα με σκοπό να μην τα ξαναδεί κανείς. Τα δημιούργησαν μόνο και μόνο για να βοηθήσουν την ψυχή του νεκρού στη μεταθανάτια ζωή.

Όταν τελειώσαμε με την Κοιλάδα των Βασιλέων, καλέσαμε το ταξί να μας πάει στο Ναό της Χατσεψουτ στο Ντειρ-ελ-Μπαχαρι. Το εισιτήριο του ναού κόστιζε σχεδον 9 ευρώ. Μετά από τόσους τάφους που είδαμε ο ναός δεν μας έκανε κλικ και ίσως θα μπορούσαμε να τον είχαμε αποφύγει.

Με την επιστροφή στη βάρκα-ξενοδοχείο η zozac άρχισε να αρρωσταίνει και να ανεβάζει πυρετό. Πυρετό στον Νείλο. Κάθισε να ξεκουραστεί και να κοιμηθεί όσο γίνεται περισσότερο στη βάρκα. Μέναμε στη δυτική πλευρά το Λουξορ και για να πάω στο κέντρο που βρισκόταν ανατολικά του ποταμού έπρεπε να πάρω το δημοτικό φέρυ μποτ που κόστιζε 20 λίρες (0.4 ευρώ). Το βράδυ πήγα μια βόλτα να δω το και το Λουξορ. Βγάζω ένα εισιτήριο με επιστροφή 40 λίρες και πληρώνω με χαρτονόμισμα 200 λίρες, οπότε περιμένω 160 λίρες ρέστα. Ο υπάλληλος μου δίνει τα ρεστα σε πολλά χαρτονομίσματα. Τα μετράω και ήταν 85 λίρες. Του τα δείχνω, τα μετραει και συμπληρώνει μερικά χαρτονομίσματα δινοντάς μου 140 με ρωταέι αν είναι εντάξει. Του λέω οχί. Μου δίνει άλλα 20 και φεύγω.

Λοιπόν στο Λουξορ ο κάθε Αιγύπτιος που συναντούσα καθε λίγα μέτρα με ρωτούσε τι ψάχνω κι αν θέλω ταξι, άλογο, να με πανε στο ένα αξιοθέατο ή στο άλλο. Ήταν κάτι παραπάνω από εκνευριστικό. Δεν καταλάβαιναν ότι θέλω απλά να πάω μια βόλτα και μου έδειχναν, χωρίς να θέλουν λεφτά ότι η αγορά είναι από την άλλη μεριά και ότι εκεί πάνε οι τουρίστες. Ένιωθα σαν το πρόβατο που είχε φύγει από το μαντρί και προσπαθούσαν να το βάλουν ξανά μέσα για να το αρμέξουν. Η βόλτα μου με έβγαλε κι από την αγορά και πήγα σε έναν πλανόδιο να αγοράσω μπανάνες. Περίμενα να αγοράσει πρώτα κάποιος ντόπιος για να έχω μια αντίληψη για τις τιμές. Η κυρία δίπλα μου αγόρασε υπερβολικά πολλές μπανάνες και πλήρωσε 20 λίρες. Λέω θα πάρω τις μισές από αυτές που πήρε η κυρία και μου λέει ο πλανόδιος φίφτι παουντς. Του δίνω 15 λίρες αν και μου φάνηκαν πολλές και μου λέει, fifty 50 λιρες, όχι fifteen 15. Του λέω με σιγουριά όχι και ήμουν έτοιμος να τις αφήσω. Φυσικά και μου τις έδωσε 15. Γυρίζω στο πλοίο να κολλήσω πυρετό.

Attachments
-
42 bytes Προβολές: 0