saudade
Member
- Μηνύματα
- 64
- Likes
- 658
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- ΗΜΕΡΑ 1 ΚΑΙΡΟ Welcome to cairo
- ΗΜΕΡΑ 2 ΚΑΙΡΟ Ισλαμικό Κάιρο
- ΗΜΕΡΑ 3 ΚΑΙΡΟ Look the pyramids
- ΗΜΕΡΑ 4 ΑΣΟΥΑΝ Νησί Ελεφαντινής
- ΗΜΕΡΑ 5 ΑΣΟΥΑΝ - ΝΗΣΙ ΤΩΝ ΦΙΛΩΝ Ημέρα διαπραγματεύσεων
- ΗΜΕΡΑ 6 ΑΣΟΥΑΝ - ΑΜΠΟΥ ΣΙΜΠΕΛ Αφιερωμένο από μένα για μένα
- ΗΜΕΡΑ 7 ΑΣΟΥΑΝ ΛΟΥΞΟΡ Πειρατές του δρόμου
- ΗΜΕΡΑ 8 ΛΟΥΞΟΡ Κοιλάδα των Βασιλέων
- ΗΜΕΡΑ 9 ΛΟΥΞΟΡ Κοιλάδα των Ευγενών και των Εργατών
- ΗΜΕΡΑ 10 ΛΟΥΞΟΡ- ΚΑΙΡΟ Περιμένοντας αιώνια στην Κοιλάδα των Βασιλισσών]
- ΗΜΕΡΑ 11 ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ Ένας γέρος
- ΗΜΕΡΑ 12-13 ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ Γιασαλάμ θα πει Αλεξάνδρεια
- ΗΜΕΡΑ 14 ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ Νοσταλγία
- ΗΜΕΡΑ 15 ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ Των Θλιβομένων Παραμυθία
- ΗΜΕΡΑ 16 ΚΑΙΡΟ Εξερευνώντας ξανά το Κάιρο
- ΗΜΕΡΑ 17 ΚΑΙΡΟ Τελευταία Μέρα
ΗΜΕΡΑ 6 ΑΣΟΥΑΝ - ΑΜΠΟΥ ΣΙΜΠΕΛ
Αφιερωμένο από μένα για μένα
Ξυπνήσαμε πολύ πριν από τα χαράματα, στις 3 το πρωί να ξεκινήσουμε για το Abu Simbel 3.30 ώρες μακριά. Ενώ περάσαμε με βάρκα το Νείλο μέσα στα μαύρα σκοτάδια για να φτάσουμε στο Ασουαν στην ώρα μας, περιμέναμε σχεδόν 2 ώρες μέσα στο λεωφορείο για να ξεκινήσουμε. Το κλείσαμε με deal από το ξενοδοχείο και πληρώσαμε 1250 λίρες (25 ευρώ) μόνο για το λεωφορειάκι. Το εισιτήριο για την είσοδο του Abu Simbel κοστίζει 785 λίρες. Η διαδρομή ήταν μέσα από την έρημο.
Το τοπίο ένα αχανές τίποτα, μόνο άμμος, άσφαλτος και ορίζοντας. Είδαμε τον ήλιο να ανατέλλει μέσα από την απέραντη έρημο. Καθόλου περίεργο να εμπνευστούν οι αρχαίοι Αιγύπτιοι τη Νουτ, τη θεά του Ουρανού που κάθε βράδυ καταπίνει τον ήλιο και τον γεννά κάθε πρωί.
Όταν φτάσαμε στο ναό η zozac είχε την πρώτη έκρηξη θυμού όταν ένας νούβιος της ζήτησε λεφτά για να την αφήσει να πάει στην τουαλέτα. “No money man” του λέει δείχνοντας τις άδειες τσέπες της εκνευρισμένη και μπαίνει μέσα προσπερνώντας τον. Ευτυχώς κατέφθασαν ορδές δυτικών προθύμων να δώσουν τις 10 λίρες για την τουαλέτα και ασχολήθηκε με αυτούς.
Ο ναός είναι χτισμένος από τον Ραμσή Β’ και τον αφιέρωσε κυρίως στον εαυτό του αλλά και στους θεούς. Είναι ένας από τους λόγους που πολλοί ονειρεύονται να έρθουν στην Αίγυπτο και να φτάσουν εδώ στα σύνορα με το Σουδάν. Σε έναν λόφο είναι σκαλισμένα τέσσερα τεράστια αγάλματα του Ραμση Β’ ύψους 20 μέτρων το καθένα και σε πιο μικρή κλίμακα έχει σκαλίσει την γυναίκα του Νεφερτάρι, τη μητέρα και μερικά από τα παιδιά του (τα νόμιμα).
Βέβαια στη Νεφερτάρι έχει αφιερώσει έναν εξίσου όμορφο ναό λίγο πιο μικρό σε έναν διπλανό λόφο. Εδώ στο Αμπου Σιμπελ δύο μέρες το χρόνο συμβαίνει κάτι μαγικό, ο ήλιος ευθυγραμμίζεται με την είσοδο του ναού και το φως λούζει το εσωτερικό του ναού μέχρι πίσω στο ιερό που βρίσκονται τα τέσσερα αγάλματα των θεών. Από τα τέσσερα αγάλματα που κάθονται το ένα δίπλα στο άλλο φωτίζονται μόνο τα τρία. Το ένα άγαλμα ο θεός Πταχ μένει πάντα σκοτεινός γιατί είναι ο θεός του σκότους!
Στην επιστροφή παρατηρούσαμε με τις ώρες τη μαύρη λωρίδα δρόμου που κόβει στα δυο την αχανή έκταση της ερήμου. Παρατηρούσαμε επίσης και την ακατανόητη οδήγηση των Αιγυπτίων. Προσπεράσεις ενώ βλέπουμε ότι από το αντίθετο ρεύμα έρχεται άλλο όχημα, ζιγκ ζαγκ στη μέση του δρόμου χωρίς κανένα λόγο, χώρια τα σκουπίδια που πετούσαν από το παράθυρο.
Όταν φτάσαμε στο Ασουαν με πήρε τηλέφωνο ο πατέρας του μικρού Νούβιου. Ήταν ένας πολύ ευγενικός άνθρωπος. Δεν τον άκουγα και τόσο καλά και έπιασα τις λέξεις sorry, my son. Του είπα ότι θα περάσω λίγο αργότερα από το εστιατόριο οπότε θα τα πούμε από κοντά. Υπέθεσα ότι ήθελα να μου ζητήσει συγγνώμη για τον γιο του και ότι ο μικρός είπε στον πατέρα του την αλήθεια. Φτάνοντας αργότερα στο εστιατόριο με χαιρετάει εγκάρδια και με ρωτάει αν θα καθίσω να φάω. Του λέω ότι ίσως περάσω το βράδυ για φαγητό. Τον ρωτάω αν του είπε κάτι ο γιος του. Μου απαντάει ότι μου είπε απλά ότι θα περάσεις κάποια στιγμή από το εστιατόριο. Λέω, ναι δεν είχα χρήματα να τον πληρώσω χθες και του είπα ότι θα σας δώσω 200 λίρες να του τις δώσετε. Του δίνω τα χρήματα και του λέω τα λέμε αργότερα. Πήρα το δρόμο για το ξενοδοχείο απογοητευμένος. Η κούραση των ημερών και αυτός ο διαρκής αγώνας να αποφεύγουμε οποιαδήποτε λεκτική παγίδα για υπερχρέωση με είχε καταβάλει. Επειδή με το νεαρό Νούβιο είχαμε περάσει αρκετό χρόνο μαζί, πίστεψα ότι ήθελε να μου ζητήσει συγγνώμη μέσω του πατέρα του. Προφανώς και δεν συνέβη αυτό. Συνέβη όμως κάτι άλλο. Λίγο πριν φτάσω στο ξενοδοχείο εξουθενωμένος ψυχολογικά χτυπάει το κινητό μου και ήταν ένας άγνωστος αιγυπτιακός αριθμός. Το σηκώνω σκεπτόμενος ότι μπορεί να είναι η συγγνώμη που περίμενα. Ήταν κάτι πολύ καλύτερο από αυτό. Ήταν ο ξάδερφος του φίλου μου του Νούβιου, το πλουσιόπαιδο που είχε έρθει μαζί μας με τη βάρκα. Με πήρε στο κινητό μου και με ρώτησε αν μπορώ να του δώσω τη zozac γιατί θέλει να της μιλήσει. Δεν απαντάω για λίγα δευτερόλεπτα και σκεφτόμουν αν το ζω πραγματικά όλο αυτό. Μετά επανήλθα στη πραγματικότητα αλλά ας σταματήσω την αφήγηση εδώ.
Αφιερωμένο από μένα για μένα

Ξυπνήσαμε πολύ πριν από τα χαράματα, στις 3 το πρωί να ξεκινήσουμε για το Abu Simbel 3.30 ώρες μακριά. Ενώ περάσαμε με βάρκα το Νείλο μέσα στα μαύρα σκοτάδια για να φτάσουμε στο Ασουαν στην ώρα μας, περιμέναμε σχεδόν 2 ώρες μέσα στο λεωφορείο για να ξεκινήσουμε. Το κλείσαμε με deal από το ξενοδοχείο και πληρώσαμε 1250 λίρες (25 ευρώ) μόνο για το λεωφορειάκι. Το εισιτήριο για την είσοδο του Abu Simbel κοστίζει 785 λίρες. Η διαδρομή ήταν μέσα από την έρημο.

Το τοπίο ένα αχανές τίποτα, μόνο άμμος, άσφαλτος και ορίζοντας. Είδαμε τον ήλιο να ανατέλλει μέσα από την απέραντη έρημο. Καθόλου περίεργο να εμπνευστούν οι αρχαίοι Αιγύπτιοι τη Νουτ, τη θεά του Ουρανού που κάθε βράδυ καταπίνει τον ήλιο και τον γεννά κάθε πρωί.

Όταν φτάσαμε στο ναό η zozac είχε την πρώτη έκρηξη θυμού όταν ένας νούβιος της ζήτησε λεφτά για να την αφήσει να πάει στην τουαλέτα. “No money man” του λέει δείχνοντας τις άδειες τσέπες της εκνευρισμένη και μπαίνει μέσα προσπερνώντας τον. Ευτυχώς κατέφθασαν ορδές δυτικών προθύμων να δώσουν τις 10 λίρες για την τουαλέτα και ασχολήθηκε με αυτούς.

Ο ναός είναι χτισμένος από τον Ραμσή Β’ και τον αφιέρωσε κυρίως στον εαυτό του αλλά και στους θεούς. Είναι ένας από τους λόγους που πολλοί ονειρεύονται να έρθουν στην Αίγυπτο και να φτάσουν εδώ στα σύνορα με το Σουδάν. Σε έναν λόφο είναι σκαλισμένα τέσσερα τεράστια αγάλματα του Ραμση Β’ ύψους 20 μέτρων το καθένα και σε πιο μικρή κλίμακα έχει σκαλίσει την γυναίκα του Νεφερτάρι, τη μητέρα και μερικά από τα παιδιά του (τα νόμιμα).

Βέβαια στη Νεφερτάρι έχει αφιερώσει έναν εξίσου όμορφο ναό λίγο πιο μικρό σε έναν διπλανό λόφο. Εδώ στο Αμπου Σιμπελ δύο μέρες το χρόνο συμβαίνει κάτι μαγικό, ο ήλιος ευθυγραμμίζεται με την είσοδο του ναού και το φως λούζει το εσωτερικό του ναού μέχρι πίσω στο ιερό που βρίσκονται τα τέσσερα αγάλματα των θεών. Από τα τέσσερα αγάλματα που κάθονται το ένα δίπλα στο άλλο φωτίζονται μόνο τα τρία. Το ένα άγαλμα ο θεός Πταχ μένει πάντα σκοτεινός γιατί είναι ο θεός του σκότους!



Στην επιστροφή παρατηρούσαμε με τις ώρες τη μαύρη λωρίδα δρόμου που κόβει στα δυο την αχανή έκταση της ερήμου. Παρατηρούσαμε επίσης και την ακατανόητη οδήγηση των Αιγυπτίων. Προσπεράσεις ενώ βλέπουμε ότι από το αντίθετο ρεύμα έρχεται άλλο όχημα, ζιγκ ζαγκ στη μέση του δρόμου χωρίς κανένα λόγο, χώρια τα σκουπίδια που πετούσαν από το παράθυρο.

Όταν φτάσαμε στο Ασουαν με πήρε τηλέφωνο ο πατέρας του μικρού Νούβιου. Ήταν ένας πολύ ευγενικός άνθρωπος. Δεν τον άκουγα και τόσο καλά και έπιασα τις λέξεις sorry, my son. Του είπα ότι θα περάσω λίγο αργότερα από το εστιατόριο οπότε θα τα πούμε από κοντά. Υπέθεσα ότι ήθελα να μου ζητήσει συγγνώμη για τον γιο του και ότι ο μικρός είπε στον πατέρα του την αλήθεια. Φτάνοντας αργότερα στο εστιατόριο με χαιρετάει εγκάρδια και με ρωτάει αν θα καθίσω να φάω. Του λέω ότι ίσως περάσω το βράδυ για φαγητό. Τον ρωτάω αν του είπε κάτι ο γιος του. Μου απαντάει ότι μου είπε απλά ότι θα περάσεις κάποια στιγμή από το εστιατόριο. Λέω, ναι δεν είχα χρήματα να τον πληρώσω χθες και του είπα ότι θα σας δώσω 200 λίρες να του τις δώσετε. Του δίνω τα χρήματα και του λέω τα λέμε αργότερα. Πήρα το δρόμο για το ξενοδοχείο απογοητευμένος. Η κούραση των ημερών και αυτός ο διαρκής αγώνας να αποφεύγουμε οποιαδήποτε λεκτική παγίδα για υπερχρέωση με είχε καταβάλει. Επειδή με το νεαρό Νούβιο είχαμε περάσει αρκετό χρόνο μαζί, πίστεψα ότι ήθελε να μου ζητήσει συγγνώμη μέσω του πατέρα του. Προφανώς και δεν συνέβη αυτό. Συνέβη όμως κάτι άλλο. Λίγο πριν φτάσω στο ξενοδοχείο εξουθενωμένος ψυχολογικά χτυπάει το κινητό μου και ήταν ένας άγνωστος αιγυπτιακός αριθμός. Το σηκώνω σκεπτόμενος ότι μπορεί να είναι η συγγνώμη που περίμενα. Ήταν κάτι πολύ καλύτερο από αυτό. Ήταν ο ξάδερφος του φίλου μου του Νούβιου, το πλουσιόπαιδο που είχε έρθει μαζί μας με τη βάρκα. Με πήρε στο κινητό μου και με ρώτησε αν μπορώ να του δώσω τη zozac γιατί θέλει να της μιλήσει. Δεν απαντάω για λίγα δευτερόλεπτα και σκεφτόμουν αν το ζω πραγματικά όλο αυτό. Μετά επανήλθα στη πραγματικότητα αλλά ας σταματήσω την αφήγηση εδώ.

Attachments
-
42 bytes Προβολές: 0