saudade
Member
- Μηνύματα
- 64
- Likes
- 658
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- ΗΜΕΡΑ 1 ΚΑΙΡΟ Welcome to cairo
- ΗΜΕΡΑ 2 ΚΑΙΡΟ Ισλαμικό Κάιρο
- ΗΜΕΡΑ 3 ΚΑΙΡΟ Look the pyramids
- ΗΜΕΡΑ 4 ΑΣΟΥΑΝ Νησί Ελεφαντινής
- ΗΜΕΡΑ 5 ΑΣΟΥΑΝ - ΝΗΣΙ ΤΩΝ ΦΙΛΩΝ Ημέρα διαπραγματεύσεων
- ΗΜΕΡΑ 6 ΑΣΟΥΑΝ - ΑΜΠΟΥ ΣΙΜΠΕΛ Αφιερωμένο από μένα για μένα
- ΗΜΕΡΑ 7 ΑΣΟΥΑΝ ΛΟΥΞΟΡ Πειρατές του δρόμου
- ΗΜΕΡΑ 8 ΛΟΥΞΟΡ Κοιλάδα των Βασιλέων
- ΗΜΕΡΑ 9 ΛΟΥΞΟΡ Κοιλάδα των Ευγενών και των Εργατών
- ΗΜΕΡΑ 10 ΛΟΥΞΟΡ- ΚΑΙΡΟ Περιμένοντας αιώνια στην Κοιλάδα των Βασιλισσών]
- ΗΜΕΡΑ 11 ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ Ένας γέρος
- ΗΜΕΡΑ 12-13 ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ Γιασαλάμ θα πει Αλεξάνδρεια
- ΗΜΕΡΑ 14 ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ Νοσταλγία
- ΗΜΕΡΑ 15 ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ Των Θλιβομένων Παραμυθία
- ΗΜΕΡΑ 16 ΚΑΙΡΟ Εξερευνώντας ξανά το Κάιρο
- ΗΜΕΡΑ 17 ΚΑΙΡΟ Τελευταία Μέρα
ΗΜΕΡΑ 5 ΑΣΟΥΑΝ - ΝΗΣΙ ΤΩΝ ΦΙΛΩΝ
Ημέρα διαπραγματεύσεων
Σήμερα επίσκεψη στο νησί των Φιλών και το απόγευμα βόλτα με τη βάρκα του φίλου μας. Παίρνουμε το πρωινό μας στο νησί της Ελεφαντινής και περνάμε απένατι με τη βάρκα στην πόλη Ασουαν. Έτοιμοι να μπούμε στην μάχη για ταξί.
Διαπραγμάτευση Νο 1
Εδώ στο Ασουαν δεν δουλεύει η uber, δουλεύει όμως μια άλλη εφαρμογή που λέγεται inDrive. Εμείς συμβουλευόμασταν την εφαρμογή για το κόστος της διαδρομής που θέλαμε να κάνουμε και ψάχναμε για ταξί, ξέροντας όμως πόσα θέλουμε να πληρώσουμε. Το κόστος λοιπόν από το Ασουαν για το νησί των Φιλών είναι 65 λίρες (1,30 ευρώ). Δεν χρειάστηκε να ψάξουμε πολύ γιατί μας είδε στο δρόμο ο Χασάμ, ο ταξιτζής που μας έφερε από το αεροδρόμιο και μας χρέωσε 550 λίρες αντί για 300. Μας είχε δώσει τον αριθμό του και μας είχε πει να τον καλέσουμε αν χρειαστούμε ταξί. Του είχαμε απαντήσει “Φυσικά και θα σε καλέσουμε” αλλά εννοούσαμε “Φυσικά και δεν θα σε καλέσουμε”. Πέρα από ότι μας υπερχρέωσε όπως προσπαθούν να κάνουν όλοι μας φαίνοταν καλός. Μας κάνει μπείτε παιδιά και εμείς του λέμε ναι αλλά με 80 λίρες. Με 100 μας λέει, γιατί 80 πλέον είναι πολύ λίγα χρήματα. Ας είναι 100, έχει και 3-4 παιδιά να θρέψει. Πάμε να μπούμε και σκέφτομαι ας ξεκαθαρίσω και κάτι τελευταίο “100 λίρες συνολικά, όχι το άτομο” του λέω. Λέει 100 το άτομο, 100 συνολικά είναι λίγα. Καλά δεν υπάρχει περίπτωση ή 100 συνολικά ή αλλιώς φεύγουμε. Μας λέει οκ 100 συνολικά και αν θέλετε θα σας περιμένω να τελειώσατε. Εννοείται δεν θέλαμε να μας περιμένει γιατί αυτή η υπηρεσία θα κοστίζει σίγουρα έξτρα. Στο τέλος δεν μας πήρε λεφτά και μας λέει πάρτε με τηλ όταν τελειώσετε να έρθω να σας πάρω και τα πληρώνετε όλα μαζί στο τέλος. Αυτή η συμφωνία είναι οκ γιατί θα έχουμε ταξί μόλις τελειώσουμε σε φιξ τιμή, χωρίς νέες διαπραγματεύσεις. Στο δρόμο μας ρωτάει αν θέλουμε παιδιά και πόσα. “΄Οσο πιο πολλά παιδιά τόσο πιο πολλά λεφτά θα φέρει ο Αλλάχ”.
Διαπραγμάτευση Νο 2
Στο είσοδο της νήσου των Φιλών οι έμποροι σου ορμάνε σαν κοράκια να σου πουλήσουν το καθετί, ημιπολύτιμους λίθους, μπαχαρικά, μουσικά όργανα, σείστρα, ξύλινες κόμπρες, κοχύλια, ξύλινες νουβιακές μάσκες, μαντήλια, κ.α. Το εισιτήριο κοστίζει 550 λίρες (11 ευρώ) και χρειάζεται να πάρουμε βάρκα για το νησί. Η τιμή ήταν στάνταρ από το κράτος και αναγράφεται σε πίνακα, 391 λίρες (4 ευρώ) η βάρκα. Αυτό δεν λέει κάτι όμως στους Αιγύπτιους και πάλι έπρεπε να διαπραγματευτούμε την τιμή!
Βρήκαμε και ένα ζευγάρι Γάλλων για να μοιραστούμε τα έξοδα της βάρκας. Η τιμή που μας έδιναν ήταν 800 λίρες η βάρκα, για οποία έπρεπε να πληρώσουμε 391 λιρες σύμφωνα με τον επίσημα αναρτημένο πίνακα! Οι βαρκάρηδες έκαναν ότι δεν ξέρουν για ποιο πράγμα μιλάμε όταν τους λέγαμε ότι η τιμή είναι φιξ και αναγράφεται σε εκείνον τον πίνακα εκεί πίσω. Τσαντίζομαι γιατί ήμασταν ώρα στον ήλιο. Γυρνάω να βγάλω φωτογραφία την ταμπέλα με την τιμή. Τους την δείχνουμε και μετά άρχισαν άλλο παραμύθι, η τιμή είναι παλιά, τα καύσιμα έχουν ανέβει και ένα σωρό άλλα πράγματα. Σαν επιχείρημα χρησιμοποιούσαν επίσης ότι δώσαμε 550 λίρες για είσοδο να δούμε τα αρχαία και τσιγκουνευόμαστε 200 λίρες το άτομο για τη βάρκα που είναι πήγαινε-έλα. (Εδώ να πω ότι οι βαρκάρηδες φαινόντουσαν ντόπιοι μεροκαματιάρηδες άνθρωποι και δεν ήξεραν αγγλικά. Εμείς διαπραγματευόμασταν τόσοι ώρα με κάποιους μεσάζοντες που αυτοί έγραφαν τα ονόματά μας σε ένα τετράδιο και μας έδειχναν σε ποια βάρκα θα μπούμε). Τέλος κλείσαμε τιμή 600 λίρες η βάρκα δηλαδή 150 λίρες το άτομο γιατί πραγματικά είχαμε κουραστεί από την παράνοια. Να γράφει η επίσημη ταμπέλα την τιμή και να μην μπορείς να βρεις το δίκιο σου.
Ο ναός στο Philae island είναι αφιερωμένος στην Ίσιδα και έχει φτιαχτεί από τους Πτολεμαίους, την τελευταία δυναστεία των Φαραώ. Οι οποίοι Πτολεμαίοι είναι Έλληνες αφού είναι οι απόγονοι του στρατηγού του Μ. Αλεξάνδρου του Πτολεμαίου Α’ με τελευταία φαραώ την Κλεοπάτρα την γνωστή.
Οι τουρίστες εδώ μπορούσαν να περιηγηθούν παντού ακόμα και να αγγίξουν τα ιερογλυφικά, αφου οι έλεγχοι ήταν χαλαροί. Από τη μια σκεφτόμασταν, καλά οι Αιγύπτιοι δεν νοιάζονται τόσο για όλα αυτά, όλοι αυτοί οι “δυτικοί” που ακουμπάνε πολύχρωμες τοιχογραφίες 3000 ετών με το ιδρωμένο χέρι τους, τι φάση; Να τους βλέπεις να σέρνουν το χέρι τους σε όλο τον τοίχο.
Επίσης στο νησί είδαμε σκαλιστά ελληνικά ονόματα από το 1870! Πάρα πολλοί Έλληνες που επισκέφτηκαν τότε το νησί άφησαν τη στάμπα τους όπου μπορούσαν πάνω στα αρχαία. Στην επιστροφή ο γερο-βαρκάρης μας περίμενε στο λιμανάκι που είχαμε δώσει ραντεβού. Καταμεσής της διαδρομής καθώς απολαμβάναμε το τοπίο χάλασε η μηχανή της βάρκας.
Ο παππούς έκανε πολλές προσπάθειες να την κάνει να δουλέψει αλλά δεν τα κατάφερε και μας έπαιρνε αργά αργά το ρεύμα του ποταμού. Η επόμενη βάρκα που πέρασε είδε ότι κάτι δεν πάει καλά και σταμάτησε να βοηθήσει. Μας έδεσε πλάι της και πηγαίναμε αγκαζέ προς το λιμάνι. Κάποια στιγμή ο παππούς την έφτιαξε, λυθήκαμε από την άλλη βάρκα και όλα καλά.
Διαπραγμάτευση Νο 3
Το απόγευμα είχαμε την βαρκάδα μας με τον φίλο μας τον Νούβιο. Ήταν πολύ κομπλέ άτομο και είχαμε συμφωνήσει από χθες 300 λίρες η ώρα με τη βάρκα. Μαζί του από σεβασμό δεν έκανα κανένα παζάρι στην τιμή. Που να ήξερα! Το ραντεβού μας ήταν 16.00 το απόγευμα και 17.30 νύχτωνε. Με πήρε τουλάχιστον 4 τηλέφωνα να μου ζητήσει συγγνώμη και ότι θα καθυστερήσει 5 λεπτά. Τελικά ήρθε 16.30 παρέα με δύο φίλους του. Μου είπε ότι χάλασε η βάρκα του οπότε για να μην χάσουμε τη βόλτα είπε στα παιδιά να πάμε βόλτα με τη δική τους. Οι ηλικίες τους ήταν μεταξύ 14-16. Το παιδί που οδηγούσε την βάρκα, μάλλον δεν ήξερε αγγλικά και δεν μιλήσαμε. Ο άλλος ήταν ο ξάδερφός του που φαινόταν σαν πλουσιόπαιδο που έχει βγει από τη μεξικάνικη σειρά Καρουζελ. Αυτός μιλούσε μόνο με τη zozac με περίσσεια αυτοπεποίθηση, ήταν γιος του διευθυντή του σχολείου και μας είπε με καμάρι ότι αυτός δεν πληρώνει για το σχολείο ενώ οι άλλοι πληρώνουν υποχρεωτικά. Η στανταρ βόλτα που κάνουν στο Ασουάν είναι στον Βοτανικό Κήπο που βρίσκεται σε ένα νησάκι δυτικά της Ελεφαντινής, και μετά προς τα νότια περνώντας ανάμεσα από διάσπαρτα νησάκια μέσα στο Νείλο για στάση στο Νουβιακό χωριό. Εμείς λόγω χρόνου, δεν πήγαμε στον Βοτανικό Κήπο και πήγαμε νότια κατευθείαν ανάμεσα στα νησάκια.
Ήταν πολύ όμορφα εκεί αλλά το ποτάμι ήταν αρκετά άγριο γιατί τα ρεύματα του άλλαζαν συνεχώς, ήθελε μια παραπάνω προσοχή από τον οδηγό. Ο δικός μας φαίνοταν καλός. Τα παιδιά επέμεναν να πάμε και στο Νουβιακό Χωριό, ήταν ένα χωριό πάρα πολύ τουριστικό και δεν μας ενδιέφερε καθόλου. Τους είπαμε ότι δεν ενδιαφερόμαστε για μαγαζιά και τόσο τουριστικά πράγματα αλλά τα παιδιά δεν καταλάβαιναν τι εννοούμε, αφού είμαστε τουρίστες και στους τουρίστες αρέσει το χωριό. Στο τέλος λέμε οκ ας κάνουμε μια στάση να περπατήσουμε 10 λεπτά και να γυρίσουμε. Ο ξάδερφος μας έπρηξε αν θέλουμε να κάνουμε το ένα ή αν θέλουμε να κάνουμε το άλλο. Σε κάποια φάση μας ρωτάει αν θέλουμε να πάμε στον θείο του να δούμε από κοντά κροκόδειλο. Τον ρωτάω “Είναι δωρεάν?” και μου απαντάει ότι “Τίποτα δεν είναι δωρεάν στην Αίγυπτο”.
Το Νουβιακό Χωριό δεν μας άρεσε, γυρίσαμε στην βάρκα για την επιστροφή, άρχιζε να νυχτώνει κιόλας. Είχαμε κλείσει ήδη μία ώρα με τη βάρκα και παρατήρησα ότι ο βαρκάρης πήγαινε ελεεινά αργά. Κατάλαβα ότι τα παιδιά το κάνουν για να κερδίσουν λίγο ακόμα χρόνο για να κλείσουμε δύο ώρες βαρκάδας στο τέλος.
-Έπαθε κάτι η βάρκα και πάει τόσο αργά?
-Δεν έχει πολύ καύσιμο και κάνει οικονομία.
-Αα εντάξει, του λέω χαμογελώντας
Συζητούσαμε διάφορα για τη ζωή στην Αίγυπτο και για τα όνειρά του. Ήθελε να τελειώσει το σχολείο και να σπουδάσει μηχανικός. Η νύχτα ωστόσο είχε πέσει για τα καλά και καθώς βλέπαμε από μακριά το νησί της Ελεφαντινής του κάνω την εξής ερώτηση, οι οποία μας άναψε φωτιές.
-Πόσα θα δώσεις στα παιδιά για την βάρκα?
-Δεν θα κρατήσω λεφτά για μένα. Στα παιδιά θα δώσω 300 λίρες ΤΟ ΑΤΟΜΟ την ώρα όπως συμφωνήσαμε.
Τότε ήταν που άρχισα να βλέπω αστεράκια. Ποτέ δεν είχαμε πει 300 λίρες το άτομο. Είχαμε πει απλά με τη βάρκα 300 λίρες η ώρα. Ταυτόχρονα ενώ είχε νυχτώσει για τα καλά αντί να μας πάνε κατευθείαν στο ξενοδοχείο μας κάνουν το γύρο του νησιού της Ελεφαντινής για να κερδίσουν παραπάνω χρόνο. Του λέω σταμάτα εδώ στην ακτή να κατέβουμε τώρα! Μου κάνει ότι δεν μπορουν να μας αφήσουν εδώ και θα μας γυρίσουν πίσω εκεί που μας πήραν. Του είπα με έντονο ύφος ότι δεν ήταν καθόλου τίμιο αυτό που έκανε και στο τέλος μου ζήτησε συγγνώμη. Τον ρωτάω στα ίσια πόσο θα πληρώσει τα παιδιά για την βάρκα και μου απαντάει 600 λίρες αλλά δεν χρειάζεται να δώσω τίποτα, θα τα βάλεις αυτός από την τσέπη του. Του δίνω 600 λίρες και του λέω θα περάσω αύριο από το εστιατόριο που δουλεύει ο πατέρας σου να του δώσω και άλλες 200 λίρες για σένα και τέλος. Είχα στεναχωρηθεί πολύ με αυτή την υπόθεση γιατί είχαμε γνωρίσει μέχρι και τον πατέρα του και τους συμπαθούσαμε πολύ. Γι’ αυτούς όμως θα είμαστε πάντα τουρίστες που προσπαθούν να πάρουν λίγα χρήματα παραπάνω, γιατί τα λίγα χρήματα για εμάς, για αυτούς είναι αρκετά στο να καλύψουν βασικές ανάγκες.
Ημέρα διαπραγματεύσεων
Σήμερα επίσκεψη στο νησί των Φιλών και το απόγευμα βόλτα με τη βάρκα του φίλου μας. Παίρνουμε το πρωινό μας στο νησί της Ελεφαντινής και περνάμε απένατι με τη βάρκα στην πόλη Ασουαν. Έτοιμοι να μπούμε στην μάχη για ταξί.
Διαπραγμάτευση Νο 1
Εδώ στο Ασουαν δεν δουλεύει η uber, δουλεύει όμως μια άλλη εφαρμογή που λέγεται inDrive. Εμείς συμβουλευόμασταν την εφαρμογή για το κόστος της διαδρομής που θέλαμε να κάνουμε και ψάχναμε για ταξί, ξέροντας όμως πόσα θέλουμε να πληρώσουμε. Το κόστος λοιπόν από το Ασουαν για το νησί των Φιλών είναι 65 λίρες (1,30 ευρώ). Δεν χρειάστηκε να ψάξουμε πολύ γιατί μας είδε στο δρόμο ο Χασάμ, ο ταξιτζής που μας έφερε από το αεροδρόμιο και μας χρέωσε 550 λίρες αντί για 300. Μας είχε δώσει τον αριθμό του και μας είχε πει να τον καλέσουμε αν χρειαστούμε ταξί. Του είχαμε απαντήσει “Φυσικά και θα σε καλέσουμε” αλλά εννοούσαμε “Φυσικά και δεν θα σε καλέσουμε”. Πέρα από ότι μας υπερχρέωσε όπως προσπαθούν να κάνουν όλοι μας φαίνοταν καλός. Μας κάνει μπείτε παιδιά και εμείς του λέμε ναι αλλά με 80 λίρες. Με 100 μας λέει, γιατί 80 πλέον είναι πολύ λίγα χρήματα. Ας είναι 100, έχει και 3-4 παιδιά να θρέψει. Πάμε να μπούμε και σκέφτομαι ας ξεκαθαρίσω και κάτι τελευταίο “100 λίρες συνολικά, όχι το άτομο” του λέω. Λέει 100 το άτομο, 100 συνολικά είναι λίγα. Καλά δεν υπάρχει περίπτωση ή 100 συνολικά ή αλλιώς φεύγουμε. Μας λέει οκ 100 συνολικά και αν θέλετε θα σας περιμένω να τελειώσατε. Εννοείται δεν θέλαμε να μας περιμένει γιατί αυτή η υπηρεσία θα κοστίζει σίγουρα έξτρα. Στο τέλος δεν μας πήρε λεφτά και μας λέει πάρτε με τηλ όταν τελειώσετε να έρθω να σας πάρω και τα πληρώνετε όλα μαζί στο τέλος. Αυτή η συμφωνία είναι οκ γιατί θα έχουμε ταξί μόλις τελειώσουμε σε φιξ τιμή, χωρίς νέες διαπραγματεύσεις. Στο δρόμο μας ρωτάει αν θέλουμε παιδιά και πόσα. “΄Οσο πιο πολλά παιδιά τόσο πιο πολλά λεφτά θα φέρει ο Αλλάχ”.

Διαπραγμάτευση Νο 2
Στο είσοδο της νήσου των Φιλών οι έμποροι σου ορμάνε σαν κοράκια να σου πουλήσουν το καθετί, ημιπολύτιμους λίθους, μπαχαρικά, μουσικά όργανα, σείστρα, ξύλινες κόμπρες, κοχύλια, ξύλινες νουβιακές μάσκες, μαντήλια, κ.α. Το εισιτήριο κοστίζει 550 λίρες (11 ευρώ) και χρειάζεται να πάρουμε βάρκα για το νησί. Η τιμή ήταν στάνταρ από το κράτος και αναγράφεται σε πίνακα, 391 λίρες (4 ευρώ) η βάρκα. Αυτό δεν λέει κάτι όμως στους Αιγύπτιους και πάλι έπρεπε να διαπραγματευτούμε την τιμή!

Βρήκαμε και ένα ζευγάρι Γάλλων για να μοιραστούμε τα έξοδα της βάρκας. Η τιμή που μας έδιναν ήταν 800 λίρες η βάρκα, για οποία έπρεπε να πληρώσουμε 391 λιρες σύμφωνα με τον επίσημα αναρτημένο πίνακα! Οι βαρκάρηδες έκαναν ότι δεν ξέρουν για ποιο πράγμα μιλάμε όταν τους λέγαμε ότι η τιμή είναι φιξ και αναγράφεται σε εκείνον τον πίνακα εκεί πίσω. Τσαντίζομαι γιατί ήμασταν ώρα στον ήλιο. Γυρνάω να βγάλω φωτογραφία την ταμπέλα με την τιμή. Τους την δείχνουμε και μετά άρχισαν άλλο παραμύθι, η τιμή είναι παλιά, τα καύσιμα έχουν ανέβει και ένα σωρό άλλα πράγματα. Σαν επιχείρημα χρησιμοποιούσαν επίσης ότι δώσαμε 550 λίρες για είσοδο να δούμε τα αρχαία και τσιγκουνευόμαστε 200 λίρες το άτομο για τη βάρκα που είναι πήγαινε-έλα. (Εδώ να πω ότι οι βαρκάρηδες φαινόντουσαν ντόπιοι μεροκαματιάρηδες άνθρωποι και δεν ήξεραν αγγλικά. Εμείς διαπραγματευόμασταν τόσοι ώρα με κάποιους μεσάζοντες που αυτοί έγραφαν τα ονόματά μας σε ένα τετράδιο και μας έδειχναν σε ποια βάρκα θα μπούμε). Τέλος κλείσαμε τιμή 600 λίρες η βάρκα δηλαδή 150 λίρες το άτομο γιατί πραγματικά είχαμε κουραστεί από την παράνοια. Να γράφει η επίσημη ταμπέλα την τιμή και να μην μπορείς να βρεις το δίκιο σου.

Ο ναός στο Philae island είναι αφιερωμένος στην Ίσιδα και έχει φτιαχτεί από τους Πτολεμαίους, την τελευταία δυναστεία των Φαραώ. Οι οποίοι Πτολεμαίοι είναι Έλληνες αφού είναι οι απόγονοι του στρατηγού του Μ. Αλεξάνδρου του Πτολεμαίου Α’ με τελευταία φαραώ την Κλεοπάτρα την γνωστή.


Οι τουρίστες εδώ μπορούσαν να περιηγηθούν παντού ακόμα και να αγγίξουν τα ιερογλυφικά, αφου οι έλεγχοι ήταν χαλαροί. Από τη μια σκεφτόμασταν, καλά οι Αιγύπτιοι δεν νοιάζονται τόσο για όλα αυτά, όλοι αυτοί οι “δυτικοί” που ακουμπάνε πολύχρωμες τοιχογραφίες 3000 ετών με το ιδρωμένο χέρι τους, τι φάση; Να τους βλέπεις να σέρνουν το χέρι τους σε όλο τον τοίχο.

Επίσης στο νησί είδαμε σκαλιστά ελληνικά ονόματα από το 1870! Πάρα πολλοί Έλληνες που επισκέφτηκαν τότε το νησί άφησαν τη στάμπα τους όπου μπορούσαν πάνω στα αρχαία. Στην επιστροφή ο γερο-βαρκάρης μας περίμενε στο λιμανάκι που είχαμε δώσει ραντεβού. Καταμεσής της διαδρομής καθώς απολαμβάναμε το τοπίο χάλασε η μηχανή της βάρκας.

Ο παππούς έκανε πολλές προσπάθειες να την κάνει να δουλέψει αλλά δεν τα κατάφερε και μας έπαιρνε αργά αργά το ρεύμα του ποταμού. Η επόμενη βάρκα που πέρασε είδε ότι κάτι δεν πάει καλά και σταμάτησε να βοηθήσει. Μας έδεσε πλάι της και πηγαίναμε αγκαζέ προς το λιμάνι. Κάποια στιγμή ο παππούς την έφτιαξε, λυθήκαμε από την άλλη βάρκα και όλα καλά.

Διαπραγμάτευση Νο 3
Το απόγευμα είχαμε την βαρκάδα μας με τον φίλο μας τον Νούβιο. Ήταν πολύ κομπλέ άτομο και είχαμε συμφωνήσει από χθες 300 λίρες η ώρα με τη βάρκα. Μαζί του από σεβασμό δεν έκανα κανένα παζάρι στην τιμή. Που να ήξερα! Το ραντεβού μας ήταν 16.00 το απόγευμα και 17.30 νύχτωνε. Με πήρε τουλάχιστον 4 τηλέφωνα να μου ζητήσει συγγνώμη και ότι θα καθυστερήσει 5 λεπτά. Τελικά ήρθε 16.30 παρέα με δύο φίλους του. Μου είπε ότι χάλασε η βάρκα του οπότε για να μην χάσουμε τη βόλτα είπε στα παιδιά να πάμε βόλτα με τη δική τους. Οι ηλικίες τους ήταν μεταξύ 14-16. Το παιδί που οδηγούσε την βάρκα, μάλλον δεν ήξερε αγγλικά και δεν μιλήσαμε. Ο άλλος ήταν ο ξάδερφός του που φαινόταν σαν πλουσιόπαιδο που έχει βγει από τη μεξικάνικη σειρά Καρουζελ. Αυτός μιλούσε μόνο με τη zozac με περίσσεια αυτοπεποίθηση, ήταν γιος του διευθυντή του σχολείου και μας είπε με καμάρι ότι αυτός δεν πληρώνει για το σχολείο ενώ οι άλλοι πληρώνουν υποχρεωτικά. Η στανταρ βόλτα που κάνουν στο Ασουάν είναι στον Βοτανικό Κήπο που βρίσκεται σε ένα νησάκι δυτικά της Ελεφαντινής, και μετά προς τα νότια περνώντας ανάμεσα από διάσπαρτα νησάκια μέσα στο Νείλο για στάση στο Νουβιακό χωριό. Εμείς λόγω χρόνου, δεν πήγαμε στον Βοτανικό Κήπο και πήγαμε νότια κατευθείαν ανάμεσα στα νησάκια.

Ήταν πολύ όμορφα εκεί αλλά το ποτάμι ήταν αρκετά άγριο γιατί τα ρεύματα του άλλαζαν συνεχώς, ήθελε μια παραπάνω προσοχή από τον οδηγό. Ο δικός μας φαίνοταν καλός. Τα παιδιά επέμεναν να πάμε και στο Νουβιακό Χωριό, ήταν ένα χωριό πάρα πολύ τουριστικό και δεν μας ενδιέφερε καθόλου. Τους είπαμε ότι δεν ενδιαφερόμαστε για μαγαζιά και τόσο τουριστικά πράγματα αλλά τα παιδιά δεν καταλάβαιναν τι εννοούμε, αφού είμαστε τουρίστες και στους τουρίστες αρέσει το χωριό. Στο τέλος λέμε οκ ας κάνουμε μια στάση να περπατήσουμε 10 λεπτά και να γυρίσουμε. Ο ξάδερφος μας έπρηξε αν θέλουμε να κάνουμε το ένα ή αν θέλουμε να κάνουμε το άλλο. Σε κάποια φάση μας ρωτάει αν θέλουμε να πάμε στον θείο του να δούμε από κοντά κροκόδειλο. Τον ρωτάω “Είναι δωρεάν?” και μου απαντάει ότι “Τίποτα δεν είναι δωρεάν στην Αίγυπτο”.
Το Νουβιακό Χωριό δεν μας άρεσε, γυρίσαμε στην βάρκα για την επιστροφή, άρχιζε να νυχτώνει κιόλας. Είχαμε κλείσει ήδη μία ώρα με τη βάρκα και παρατήρησα ότι ο βαρκάρης πήγαινε ελεεινά αργά. Κατάλαβα ότι τα παιδιά το κάνουν για να κερδίσουν λίγο ακόμα χρόνο για να κλείσουμε δύο ώρες βαρκάδας στο τέλος.
-Έπαθε κάτι η βάρκα και πάει τόσο αργά?
-Δεν έχει πολύ καύσιμο και κάνει οικονομία.
-Αα εντάξει, του λέω χαμογελώντας

Συζητούσαμε διάφορα για τη ζωή στην Αίγυπτο και για τα όνειρά του. Ήθελε να τελειώσει το σχολείο και να σπουδάσει μηχανικός. Η νύχτα ωστόσο είχε πέσει για τα καλά και καθώς βλέπαμε από μακριά το νησί της Ελεφαντινής του κάνω την εξής ερώτηση, οι οποία μας άναψε φωτιές.
-Πόσα θα δώσεις στα παιδιά για την βάρκα?
-Δεν θα κρατήσω λεφτά για μένα. Στα παιδιά θα δώσω 300 λίρες ΤΟ ΑΤΟΜΟ την ώρα όπως συμφωνήσαμε.
Τότε ήταν που άρχισα να βλέπω αστεράκια. Ποτέ δεν είχαμε πει 300 λίρες το άτομο. Είχαμε πει απλά με τη βάρκα 300 λίρες η ώρα. Ταυτόχρονα ενώ είχε νυχτώσει για τα καλά αντί να μας πάνε κατευθείαν στο ξενοδοχείο μας κάνουν το γύρο του νησιού της Ελεφαντινής για να κερδίσουν παραπάνω χρόνο. Του λέω σταμάτα εδώ στην ακτή να κατέβουμε τώρα! Μου κάνει ότι δεν μπορουν να μας αφήσουν εδώ και θα μας γυρίσουν πίσω εκεί που μας πήραν. Του είπα με έντονο ύφος ότι δεν ήταν καθόλου τίμιο αυτό που έκανε και στο τέλος μου ζήτησε συγγνώμη. Τον ρωτάω στα ίσια πόσο θα πληρώσει τα παιδιά για την βάρκα και μου απαντάει 600 λίρες αλλά δεν χρειάζεται να δώσω τίποτα, θα τα βάλεις αυτός από την τσέπη του. Του δίνω 600 λίρες και του λέω θα περάσω αύριο από το εστιατόριο που δουλεύει ο πατέρας σου να του δώσω και άλλες 200 λίρες για σένα και τέλος. Είχα στεναχωρηθεί πολύ με αυτή την υπόθεση γιατί είχαμε γνωρίσει μέχρι και τον πατέρα του και τους συμπαθούσαμε πολύ. Γι’ αυτούς όμως θα είμαστε πάντα τουρίστες που προσπαθούν να πάρουν λίγα χρήματα παραπάνω, γιατί τα λίγα χρήματα για εμάς, για αυτούς είναι αρκετά στο να καλύψουν βασικές ανάγκες.

Attachments
-
42 bytes Προβολές: 0