travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Βόλτα στις αρχαιότητες Dougga και Bulla Regia
- Καρχηδόνα
- Τύνιδα
- Από την Τύνιδα στο Καϊρουάν.
- Από το Καϊρουάν στο Τοζέρ περνώντας από την υπέροχη Sufetula
- Στις οάσεις και τα φαράγγια του Tozeur, παρέα με ένα Βέρβερο. Μέρος 1ο.
- Στις οάσεις και τα φαράγγια του Tozeur, παρέα με ένα Βέρβερο. Μέρος 2ο.
- Σκηνικό Star Wars, Αλοτολίμνες και χωριό Tamezret.
- Ματμάτα και σπίτια τρωγλοδυτών.
- Τοπίο στην ομίχλη και παλιές αποθήκες τροφίμων.
- Σφαξ, Ελ Τζεμ, Μοναστίρ και Σουσα.
- Σούσα, Χαμμαμέτ και επιστροφή.
- Βίντεο
Σφαξ, Ελ Τζεμ, Μοναστίρ και Σουσα.
Στη Σούσα το ξενοδοχείο κόστιζε 29 ευρώ τη βραδιά. Hotel Soussana, Avenue Taieb Mhiri, Σούσα, 4001.
Στην Τυνησία τα δέντρα που πιο πολύ βλέπουμε είναι οι ελιές. Έχουν τεράστιες εκτάσεις καλυμμένες με αυτό το δέντρο. Δεν είναι τόσο νέα τα φυτά. Πολλά φαίνονται να είναι 50 ετών και παραπάνω. Έχει βέβαια και νέες καλλιέργειες. Όμως εντύπωση μου προκαλεί η μεγάλη απόσταση που έχουν μεταξύ τους τα δέντρα. Μερικές φορές αυτή η απόσταση φτάνει και τα 15 μέτρα. Είναι σε τέλειες σειρές φυτεμένες και η μεγάλη απόσταση ίσως να οφείλεται στο ότι το έδαφος δεν είναι τόσο εύφορο. Ίσως πάλι να είναι για να τις μαζεύουν μεγάλα μηχανήματα. Αυτή την εποχή τουλάχιστον, όλα τα χωράφια τα οποία βλέπουμε είναι φρεζαρισμένα και δεν έχουν καθόλου χόρτα. Σε μερικά έχουν μείνει τα χόρτα μόνο κοντά στη ρίζα της ελιάς.
Ένα άλλο φρούτο που έχουν πολύ εδώ είναι το πορτοκάλι, αλλά πορτοκαλιές δεν έχουμε δει. Και φυσικά το φρούτο που είναι πιο πολύ διαδεδομένο είναι οι χουρμάδες. Είναι πολύ φθηνοί εδώ. Στην λαϊκή έχω δει με 2 ή 3 δηνάρια το κιλό, δηλαδή κάτω από ένα ευρώ. Εγώ αγόρασα 3 κιλά περίπου με 10 δηνάρια γιατί πήρα από τους πολύ καλούς. Εάν όμως δεν πας στη λαϊκή αλλά σε κατάστημα, μπορεί να τους βρεις και 7 ή 8 δηνάρια το κιλό. Και ένα άλλο που προκαλεί εντύπωση στη χώρα είναι υπαίθριοι βενζινάδες. Έχουν πολύ πλάκα με τα μπουκάλια και τα μπιτόνια αραδιασμένα στην άκρη των δρόμων. Πριν από λίγες μέρες είχα αναφερθεί σε αυτό το θέμα. Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχουν πολλά βενζινάδικα, ειδικά στους εθνικούς δρόμους δεν υπάρχουν σχεδόν καθόλου. Αλλά και στους επαρχιακούς δρόμους μπορεί να οδηγήσεις πάνω από 50 χλμ και να μην βρεις καθόλου βενζινάδικο.
Στην πόλη Σφαξ πήραμε το πρωινό μας και αποφασίσαμε να κάνουμε μία βόλτα για να δούμε και να φωτογραφίσουμε κυρίως την αγορά που βρίσκεται μέσα στο φρούριο της πόλης. Πήγαμε εκεί με τα πόδια και για δυόμισι ώρες τριγυρνούσαμε στην πόλη και στην Μεδίνα. Εάν εξαιρέσουμε το κάστρο, η αγορά δεν έλεγε πολλά γιατί απευθυνόταν μόνο σε ντόπιους και ίσως γι αυτό τα μαγαζιά ήταν πολύ πρόχειρα οργανωμένα. Πήγαμε και στο μεγάλο τζαμί μέσα στο φρούριο, το οποίο ήταν χωμένο μέσα στα μαγαζιά και δεν μπορούσαμε όχι μόνο να το φωτογραφίσουμε αλλά ούτε και να το δούμε καλά καλά. Όμως το να πάει κάποιος στην πόλη και να τριγυρίσει δύο-τρεις ώρες, κάτι έχει να δει. Γιατί στους δρόμους που οδηγήσαμε είδαμε άλλες πόλεις, μικρότερες συνήθως, στις οποίες πραγματικά δεν υπάρχει τίποτα ενδιαφέρον. Στο Σφαξ πάντως τα σκουπίδια είναι ένα μεγάλο πρόβλημα.
Ακολουθούν φωτογραφίες από την πόλη. Προσπάθησα να βάλω όσο καλύτερες μπορούσα, για να υποστηρίξω την άποψή μου ότι κάτι έχει να δεις. Όχι να θαυμάσεις.
Φύγαμε από το Σφαξ και εκεί που πήγαμε σίγουρα είδαμε πιο ενδιαφέροντα μέρη. Αρχικά πήγαμε να δούμε σε απόσταση 75 περίπου χιλιομέτρων το Ελ Τζεμ, El Jem, που είναι ένα ρωμαϊκό κτίριο πολύ καλά διατηρημένο και μοιάζει με το Κολοσσαίο. Λόγω Κυριακής είχε πάρα πολλούς επισκέπτες, κυρίως νέους ανθρώπους. Ίσως μαθητές και φοιτητές. Είναι πολύ αξιόλογο μνημείο. Το κακό που έχει είναι ότι δεν υπάρχει πάρκινγκ για τα αυτοκίνητα. Απορώ τι γίνεται το καλοκαίρι που έχει πολύ περισσότερο κόσμο. Πολλοί θεωρούν το El Jem το πιο ενδιαφέρον ρωμαϊκό αξιοθέατο της χώρας. Θα συμφωνούσα αν δε με ενθουσίαζαν οι τεράστιες ρωμαϊκές πόλεις, όπως ήταν η Dougga.
Τα χαρακτηριστικά της χώρας στην ύπαιθρο είναι τα σκουπίδια, οι ελιές και οι φραγκοσυκιές (3 σε 1):
Ακολούθως πήγαμε στην πόλη Μοναστήρ, που είναι παραλιακή και τα ενδιαφέροντα που έχει είναι το κάστρο (η κάσμπα), το φρούριο, το μεγάλο τζαμί που είδαμε απέξω και δεν μας προκάλεσε εντύπωση όπως το μαυσωλείο Mausoleum of Habib Bourguiba. Ήταν πολύ όμορφο και ευτυχώς μπορέσαμε και μπήκαμε μέσα. Έξω από το κάστρο στο οποίο κάναμε βόλτα σχεδόν μία ώρα είναι η τουριστική περιοχή της πόλης με πολλά μαγαζιά και ξενοδοχεία. Αυτή την εποχή και τα μαγαζιά δεν έχουν κόσμο και τα ξενοδοχεία είναι σχεδόν άδεια. Το Monastir είναι μία πόλη που άνετα θα μπορούσες να μείνεις μία ολόκληρη μέρα, αφού έχει πράγματα να δεις άλλα και άλλα σημεία για να κάνεις βόλτα.
Η ώρα είχε προχωρήσει και έπρεπε να πάμε στη Σούσα όπου θα μέναμε το βράδυ. Απέχει από το Μοναστήρι λιγότερο από 40 λεπτά με το αυτοκίνητο ή 30 χλμ. Το ξενοδοχείο βρισκόταν κοντά στη θάλασσα, γύρω στα 200 μέτρα σε μία κεντρική περιοχή που έχει όμως κυρίως ξενοδοχεία και μαγαζιά για τουρίστες και όχι κοντά στο κάστρο και στα άλλα μνημεία της πόλης. Αυτά απείχαν περίπου 2 χλμ από το μέρος διαμονής μας. Στη ρεσεψιόν ήταν ένας μεσήλικας κύριος πολύ ευγενικός. Μίλαγε και αγγλικά αλλά έχουν μάθει μερικές φράσεις αυτοί στα ξενοδοχεία και στα μαγαζιά και αν θες κάτι άλλο μάλλον δε θα τα καταφέρεις να βρεις άκρη. Για παράδειγμα μου λέει ότι το πάρκιν απείχε από το ξενοδοχείο σαράντα μέτρα προς την κατεύθυνση που μου έδειξε. Δεν ήξερε όμως να μου πει ότι έπρεπε να στρίψω στον πρώτο δρόμο. Με κάποια καθυστέρηση βρήκαμε την γκαραζόπορτα.
Να σημειώσω πάλι ότι σε όλα τα ξενοδοχεία που είχα κλείσει είχαμε χώρο πάρκινγκ για το αυτοκίνητο.
Μόλις τακτοποιηθήκαμε στο δωμάτιο βγήκαμε μία βόλτα να δούμε την περιοχή μας. Είδαμε κυρίως μεγάλα ξενοδοχεία και τη θάλασσα. Κάναμε λοιπόν μία βόλτα κοντά στη θάλασσα και στα ξενοδοχεία.
Ένα χαρακτηριστικό στην Τυνησία είναι τα πολλά σκουπίδια. Βέβαια υπάρχει δικαιολογία του αέρα και της άμμου που βρίσκεται παντού. Όμως το ίδιο παντού βρίσκονται και πεταμένες σακούλες, συνήθως μπλε χρώματος. Και αυτές τις σακούλες τις βρίσκεις όχι μόνο στις πόλεις και στα χωριά αλλά σε οποιοδήποτε σημείο του δρόμου. Βλέπεις γενικώς σκουπίδια, πλαστικά μπουκάλια και γυάλινα και ό,τι άλλο θέλεις. Ίσως το πιο καθαρό μέρος που αντικρίσαμε να ήταν το Μοναστήρι και η Σούσα.
Εάν εξαιρέσουμε το Βορρά βλέπεις παντού πολλά τζαμιά και μιναρέδες στις πόλεις. Οι μιναρέδες όντως είναι όμορφοι, όμως τόσα πολλά τζαμιά όσα είδαμε στο Νότο δεν έχουμε δει σε άλλη μουσουλμανική χώρα. Νομίζω όμως ότι στην Τυνησία οι άνθρωποι δεν είναι τόσο θρήσκοι και αυτό φαίνεται από το ότι τα τζαμιά έχουν ελάχιστους προσκυνητές και προσευχόμενους. Σπανίως βλέπαμε ανθρώπους να τρέχουν για να προλάβουν την ώρα της προσευχής και σε καμία περίπτωση δεν είδαμε κάποιον οπουδήποτε να στρώνει το χαλάκι του για να προσευχηθεί, εκτός από το αεροδρόμιο.
Οι διαδρομές της ημέρας:
Στη Σούσα το ξενοδοχείο κόστιζε 29 ευρώ τη βραδιά. Hotel Soussana, Avenue Taieb Mhiri, Σούσα, 4001.
Στην Τυνησία τα δέντρα που πιο πολύ βλέπουμε είναι οι ελιές. Έχουν τεράστιες εκτάσεις καλυμμένες με αυτό το δέντρο. Δεν είναι τόσο νέα τα φυτά. Πολλά φαίνονται να είναι 50 ετών και παραπάνω. Έχει βέβαια και νέες καλλιέργειες. Όμως εντύπωση μου προκαλεί η μεγάλη απόσταση που έχουν μεταξύ τους τα δέντρα. Μερικές φορές αυτή η απόσταση φτάνει και τα 15 μέτρα. Είναι σε τέλειες σειρές φυτεμένες και η μεγάλη απόσταση ίσως να οφείλεται στο ότι το έδαφος δεν είναι τόσο εύφορο. Ίσως πάλι να είναι για να τις μαζεύουν μεγάλα μηχανήματα. Αυτή την εποχή τουλάχιστον, όλα τα χωράφια τα οποία βλέπουμε είναι φρεζαρισμένα και δεν έχουν καθόλου χόρτα. Σε μερικά έχουν μείνει τα χόρτα μόνο κοντά στη ρίζα της ελιάς.
Ένα άλλο φρούτο που έχουν πολύ εδώ είναι το πορτοκάλι, αλλά πορτοκαλιές δεν έχουμε δει. Και φυσικά το φρούτο που είναι πιο πολύ διαδεδομένο είναι οι χουρμάδες. Είναι πολύ φθηνοί εδώ. Στην λαϊκή έχω δει με 2 ή 3 δηνάρια το κιλό, δηλαδή κάτω από ένα ευρώ. Εγώ αγόρασα 3 κιλά περίπου με 10 δηνάρια γιατί πήρα από τους πολύ καλούς. Εάν όμως δεν πας στη λαϊκή αλλά σε κατάστημα, μπορεί να τους βρεις και 7 ή 8 δηνάρια το κιλό. Και ένα άλλο που προκαλεί εντύπωση στη χώρα είναι υπαίθριοι βενζινάδες. Έχουν πολύ πλάκα με τα μπουκάλια και τα μπιτόνια αραδιασμένα στην άκρη των δρόμων. Πριν από λίγες μέρες είχα αναφερθεί σε αυτό το θέμα. Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχουν πολλά βενζινάδικα, ειδικά στους εθνικούς δρόμους δεν υπάρχουν σχεδόν καθόλου. Αλλά και στους επαρχιακούς δρόμους μπορεί να οδηγήσεις πάνω από 50 χλμ και να μην βρεις καθόλου βενζινάδικο.
Στην πόλη Σφαξ πήραμε το πρωινό μας και αποφασίσαμε να κάνουμε μία βόλτα για να δούμε και να φωτογραφίσουμε κυρίως την αγορά που βρίσκεται μέσα στο φρούριο της πόλης. Πήγαμε εκεί με τα πόδια και για δυόμισι ώρες τριγυρνούσαμε στην πόλη και στην Μεδίνα. Εάν εξαιρέσουμε το κάστρο, η αγορά δεν έλεγε πολλά γιατί απευθυνόταν μόνο σε ντόπιους και ίσως γι αυτό τα μαγαζιά ήταν πολύ πρόχειρα οργανωμένα. Πήγαμε και στο μεγάλο τζαμί μέσα στο φρούριο, το οποίο ήταν χωμένο μέσα στα μαγαζιά και δεν μπορούσαμε όχι μόνο να το φωτογραφίσουμε αλλά ούτε και να το δούμε καλά καλά. Όμως το να πάει κάποιος στην πόλη και να τριγυρίσει δύο-τρεις ώρες, κάτι έχει να δει. Γιατί στους δρόμους που οδηγήσαμε είδαμε άλλες πόλεις, μικρότερες συνήθως, στις οποίες πραγματικά δεν υπάρχει τίποτα ενδιαφέρον. Στο Σφαξ πάντως τα σκουπίδια είναι ένα μεγάλο πρόβλημα.
Ακολουθούν φωτογραφίες από την πόλη. Προσπάθησα να βάλω όσο καλύτερες μπορούσα, για να υποστηρίξω την άποψή μου ότι κάτι έχει να δεις. Όχι να θαυμάσεις.


















Φύγαμε από το Σφαξ και εκεί που πήγαμε σίγουρα είδαμε πιο ενδιαφέροντα μέρη. Αρχικά πήγαμε να δούμε σε απόσταση 75 περίπου χιλιομέτρων το Ελ Τζεμ, El Jem, που είναι ένα ρωμαϊκό κτίριο πολύ καλά διατηρημένο και μοιάζει με το Κολοσσαίο. Λόγω Κυριακής είχε πάρα πολλούς επισκέπτες, κυρίως νέους ανθρώπους. Ίσως μαθητές και φοιτητές. Είναι πολύ αξιόλογο μνημείο. Το κακό που έχει είναι ότι δεν υπάρχει πάρκινγκ για τα αυτοκίνητα. Απορώ τι γίνεται το καλοκαίρι που έχει πολύ περισσότερο κόσμο. Πολλοί θεωρούν το El Jem το πιο ενδιαφέρον ρωμαϊκό αξιοθέατο της χώρας. Θα συμφωνούσα αν δε με ενθουσίαζαν οι τεράστιες ρωμαϊκές πόλεις, όπως ήταν η Dougga.











Τα χαρακτηριστικά της χώρας στην ύπαιθρο είναι τα σκουπίδια, οι ελιές και οι φραγκοσυκιές (3 σε 1):

Ακολούθως πήγαμε στην πόλη Μοναστήρ, που είναι παραλιακή και τα ενδιαφέροντα που έχει είναι το κάστρο (η κάσμπα), το φρούριο, το μεγάλο τζαμί που είδαμε απέξω και δεν μας προκάλεσε εντύπωση όπως το μαυσωλείο Mausoleum of Habib Bourguiba. Ήταν πολύ όμορφο και ευτυχώς μπορέσαμε και μπήκαμε μέσα. Έξω από το κάστρο στο οποίο κάναμε βόλτα σχεδόν μία ώρα είναι η τουριστική περιοχή της πόλης με πολλά μαγαζιά και ξενοδοχεία. Αυτή την εποχή και τα μαγαζιά δεν έχουν κόσμο και τα ξενοδοχεία είναι σχεδόν άδεια. Το Monastir είναι μία πόλη που άνετα θα μπορούσες να μείνεις μία ολόκληρη μέρα, αφού έχει πράγματα να δεις άλλα και άλλα σημεία για να κάνεις βόλτα.













Η ώρα είχε προχωρήσει και έπρεπε να πάμε στη Σούσα όπου θα μέναμε το βράδυ. Απέχει από το Μοναστήρι λιγότερο από 40 λεπτά με το αυτοκίνητο ή 30 χλμ. Το ξενοδοχείο βρισκόταν κοντά στη θάλασσα, γύρω στα 200 μέτρα σε μία κεντρική περιοχή που έχει όμως κυρίως ξενοδοχεία και μαγαζιά για τουρίστες και όχι κοντά στο κάστρο και στα άλλα μνημεία της πόλης. Αυτά απείχαν περίπου 2 χλμ από το μέρος διαμονής μας. Στη ρεσεψιόν ήταν ένας μεσήλικας κύριος πολύ ευγενικός. Μίλαγε και αγγλικά αλλά έχουν μάθει μερικές φράσεις αυτοί στα ξενοδοχεία και στα μαγαζιά και αν θες κάτι άλλο μάλλον δε θα τα καταφέρεις να βρεις άκρη. Για παράδειγμα μου λέει ότι το πάρκιν απείχε από το ξενοδοχείο σαράντα μέτρα προς την κατεύθυνση που μου έδειξε. Δεν ήξερε όμως να μου πει ότι έπρεπε να στρίψω στον πρώτο δρόμο. Με κάποια καθυστέρηση βρήκαμε την γκαραζόπορτα.
Να σημειώσω πάλι ότι σε όλα τα ξενοδοχεία που είχα κλείσει είχαμε χώρο πάρκινγκ για το αυτοκίνητο.
Μόλις τακτοποιηθήκαμε στο δωμάτιο βγήκαμε μία βόλτα να δούμε την περιοχή μας. Είδαμε κυρίως μεγάλα ξενοδοχεία και τη θάλασσα. Κάναμε λοιπόν μία βόλτα κοντά στη θάλασσα και στα ξενοδοχεία.


Ένα χαρακτηριστικό στην Τυνησία είναι τα πολλά σκουπίδια. Βέβαια υπάρχει δικαιολογία του αέρα και της άμμου που βρίσκεται παντού. Όμως το ίδιο παντού βρίσκονται και πεταμένες σακούλες, συνήθως μπλε χρώματος. Και αυτές τις σακούλες τις βρίσκεις όχι μόνο στις πόλεις και στα χωριά αλλά σε οποιοδήποτε σημείο του δρόμου. Βλέπεις γενικώς σκουπίδια, πλαστικά μπουκάλια και γυάλινα και ό,τι άλλο θέλεις. Ίσως το πιο καθαρό μέρος που αντικρίσαμε να ήταν το Μοναστήρι και η Σούσα.
Εάν εξαιρέσουμε το Βορρά βλέπεις παντού πολλά τζαμιά και μιναρέδες στις πόλεις. Οι μιναρέδες όντως είναι όμορφοι, όμως τόσα πολλά τζαμιά όσα είδαμε στο Νότο δεν έχουμε δει σε άλλη μουσουλμανική χώρα. Νομίζω όμως ότι στην Τυνησία οι άνθρωποι δεν είναι τόσο θρήσκοι και αυτό φαίνεται από το ότι τα τζαμιά έχουν ελάχιστους προσκυνητές και προσευχόμενους. Σπανίως βλέπαμε ανθρώπους να τρέχουν για να προλάβουν την ώρα της προσευχής και σε καμία περίπτωση δεν είδαμε κάποιον οπουδήποτε να στρώνει το χαλάκι του για να προσευχηθεί, εκτός από το αεροδρόμιο.
Οι διαδρομές της ημέρας:
