travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Βόλτα στις αρχαιότητες Dougga και Bulla Regia
- Καρχηδόνα
- Τύνιδα
- Από την Τύνιδα στο Καϊρουάν.
- Από το Καϊρουάν στο Τοζέρ περνώντας από την υπέροχη Sufetula
- Στις οάσεις και τα φαράγγια του Tozeur, παρέα με ένα Βέρβερο. Μέρος 1ο.
- Στις οάσεις και τα φαράγγια του Tozeur, παρέα με ένα Βέρβερο. Μέρος 2ο.
- Σκηνικό Star Wars, Αλοτολίμνες και χωριό Tamezret.
- Ματμάτα και σπίτια τρωγλοδυτών.
- Τοπίο στην ομίχλη και παλιές αποθήκες τροφίμων.
- Σφαξ, Ελ Τζεμ, Μοναστίρ και Σουσα.
- Σούσα, Χαμμαμέτ και επιστροφή.
- Βίντεο
Στις οάσεις και τα φαράγγια του Tozeur, παρέα με ένα Βέρβερο. Μέρος 2ο.
Συνεχίζοντας την βόλτα μας με το Βέρβερο πήγαμε να δούμε το φαράγγι που είχα βάλει ως αρχικό προορισμό, δηλαδή το φαράγγι Mides. Στο δρόμο είδαμε ένα φυλάκιο του στρατού και μας είπε ότι ήταν τα σύνορα με την Αλγερία. Δεν απείχαμε περισσότερα από διακόσια μέτρα από τη γειτονική χώρα. Παρκάραμε στο χωριό Mides και προχωρήσαμε μέσα από χουρμαδιές που οι εργάτες μάζευαν το υπέροχο αυτό φρούτο. Μας πρόσφεραν οι άνθρωποι λίγους να φάμε.
Εδώ ένα παλιό χωριό Βερβέρων:
Το Canyon de Mides ήταν διαφορετικό από τα προηγούμενα και νομίζω ακόμα πιο όμορφο. Δεν είναι μονάχα ένα φαράγγι που κατεβαίνει σε μία ευθεία ή ελικοειδή γραμμή. Υπάρχουν και άλλα πιο μικρά φαράγγια, τα οποία έρχονται και ενώνονται με το κεντρικό. Με τον Χασάν είδαμε πολύ περισσότερα από ότι θα βλέπαμε μόνοι μας σίγουρα, διότι ήξερε κάποια μονοπάτια για να μας πάει εκτός από το κεντρικό φαράγγι και σε άλλα τμήματα. Και σε αυτό το φαράγγι γυρίσαμε πίσω από άλλο μονοπάτι.
Να πω εδώ, συγκεντρώνοντας αυτά που είδαμε ως τώρα: τέσσερα φαράγγια και τρεις καταρράκτες. Σίγουρα υπάρχουν και άλλα μικρότερα φαράγγια στη διαδρομή μας, όμως δεν έχουν το ενδιαφέρον εκείνων που επισκεφτήκαμε. Τα βλέπαμε προχωρώντας κοντά στο δρόμο αλλά δεν υπήρχε χρόνος να τα περπατήσουμε.
Μετά το τελευταίο φαράγγι που ήταν να επιστρέψουμε από τον ίδιο δρόμο, μας ρώτησε αν θέλουμε να κάνουμε περίπου 25 χλμ επιπλέον για να γυρίσουμε από μια άλλη ωραία διαδρομή. Του είπαμε ότι δεν έχουμε πρόβλημα και μας πήγε από μία καταπληκτική διαδρομή, τον λεγόμενο δρόμο του γερμανού Ρόμελ, Route de Rommel. Η διαδρομή ήταν πολύ όμορφη, πρώτον γιατί περάσαμε από μερικά παραδοσιακά χωριά και δεύτερον γιατί είδαμε υπέροχα βουνά. Τα βουνά ήταν όμορφα γιατί είχαν διάφορους χρωματισμούς και διάφορες πλάκες είτε επίπεδες είτε καμπύλες από τα ιζηματογενή πετρώματα που έχουν ανέβει μέχρι περίπου τα 500 μέτρα υψόμετρο που ήταν όλα αυτά τα βουνά. Εννοείται ότι κάναμε συνέχεια στάσεις για να τραβήξουμε φωτογραφίες στα σημεία της διαδρομής που μας άρεσαν.
Λίγο πριν τις τέσσερις φτάσαμε στο σημείο που είχαμε ξεκινήσει τη βόλτα με τον Χασάν, στην Τσεμπίκα δηλαδή.
Όταν αφήσαμε τον Χασάν εμείς κάναμε περίπου μισή ώρα βόλτα για να δούμε λίγο από κοντά την όαση και να τραβήξουμε φωτογραφίες. Στο σημείο αυτό έχει πάρα πολλά νερά από τις πηγές που είδαμε στον πρώτο καταρράκτη και έτσι η περιοχή είναι γεμάτη από χουρμαδιές και έχουν μεγάλη παραγωγή χουρμάδων. Αυτό φαίνεται στο Τozeur όπου έχει πάρα πολλά καταστήματα να πουλάνε αυτό το προϊόν.
Πριν φτάσουμε στο ξενοδοχείο στο Τοζέρ σταματήσαμε σε κάποιο κεντρικό σημείο για να δούμε λίγο την πόλη. Δεν είναι και τόσο αξιόλογη, διότι αν δεν είχε ένα σωρό τζαμιά με όμορφους μιναρέδες δεν νομίζω να είχε κάτι άλλο ιδιαίτερα ενδιαφέρον. Βέβαια τα κτίρια έχουν τοπικό χρώμα χτισμένα με τούβλα στο χρώμα της ώχρας για να δένουν με το περιβάλλον και τα μαγαζιά πουλάνε κυρίως χουρμάδες και σε κάποια σημεία έχουν και σουβενίρ. Τα μαγαζιά εκείνη την ώρα ήταν σχεδόν όλα ανοιχτά αλλά δεν μας έκαναν κάποια εντύπωση και έτσι λίγο πριν βραδιάσει πήγαμε στο δωμάτιο του ξενοδοχείου.
Και και καλλιτεχνικομηχανολογικό:
Μετά τις 7:00 πήγαμε μία βόλτα με τα πόδια ξανά στο κέντρο της πόλης όπου διαπιστώσαμε πλέον ότι τα μόνα καταστήματα που ήταν ανοιχτά ήταν εκείνα που πουλούσαν πρόχειρο φαγητό και τα μικρά παντοπωλεία που είναι γεμάτη αυτή η χώρα. Στο γυρισμό αγοράσαμε τρία μεγάλα μπουκάλια νερό, γιατί πίνουμε αρκετό, και επιστρέψαμε στο δωμάτιο. Να σημειώσω εδώ ότι ένα μπουκάλι νερό του ενάμιση ή των δύο λίτρων κάνει το πολύ ένα δηνάριο, δηλαδή 30 λεπτά του ευρώ, είτε από σουπερμάρκετ το αγοράσεις είτε από μικρό παντοπωλείο.
Έτσι πέρασε η σημερινή μας μέρα και είμαστε ενθουσιασμένοι που ήταν τόσο όμορφη γιατί ποτέ δεν πιστεύαμε ότι έχει τόσες ομορφιές η Τυνησία.
Στις βόλτες που κάναμε στην επαρχία, διαπιστώσαμε ότι σε πολλά σημεία στους δρόμους κάποιοι πουλάνε βενζίνη σε μπουκάλια και σε μπιτόνια. Ο Χασάν μας εξήγησε το φαινόμενο: στην Αλγερία η βενζίνη είναι πέντε φορές ακόμα πιο φθηνή από ό,τι στην Τυνησία, δηλαδή είναι 10 φορές πιο φθηνή από ό,τι στην Ελλάδα. Έτσι λοιπόν κάποιοι άνθρωποι φέρνουν βενζίνη από την Αλγερία και την πουλάνε στην Τυνησία. Τα βενζινάδικα πουλάνε το 1 λίτρο στα 2,5 δηνάρια και αυτοί που την πουλάνε στο δρόμο την δίνουν 1,5 δηνάριο το λίτρο. Και βέβαια καταλαβαίνουμε ότι στην Αλγερία είναι φθηνότερη από μισό δηνάριο το λίτρο. Οι ντόπιοι μπορούν και πηγαίνουν στην Αλγερία με ένα απλό διαβατήριο χωρίς βίζες και χωρίς τίποτα άλλο. Αγοράζουν φτηνό καύσιμο και το πουλούν στην Τυνησία ακριβότερα, αποκομίζοντας ένα καλό κέρδος. Έτσι λύθηκε το μυστήριο με τα βενζινάδικα στους δρόμους. Εννοώ τους ανθρώπους που πουλάνε τη βενζίνη ιδιωτικά, χωρίς να έχουν κανονικό βενζινάδικο. Τώρα, για την ποιότητα της βενζίνης που πουλούν δεν έχω ιδέα. Πάντως εγώ δεν θα έβαζα στο δικό μου αυτοκίνητο. Ούτε καν σε αυτό που ήταν νοικιασμένο. Είδα όμως πολλούς ντόπιους να βάζουν. Να πω εδώ ότι αυτά τα απλά βενζινάδικα βρίσκονται σε όλη τη χώρα. Δεν ξέρω πόσο την πουλούν μακριά από τα σύνορα της Αλγερίας.
Να πούμε ότι εδώ δε φορά κανείς μάσκα για την κόβιντ 19. Σπανίως εμφανίζεται κάποιος αλλά μπορεί να το κάνει για το κρύο.
Οι άνθρωποι είναι γενικά αξιοπρεπείς. Ελάχιστους ζητιάνους είδαμε. Μόνο στα τουριστικά μέρη σε πλησιάζουν με επιμονή για να σου πουλήσουν αυτό που θέλουν. Αλλά κι αυτό είναι αποδεκτό.
Σε χάρτη η σημερινή πορεία μας:
Συνεχίζοντας την βόλτα μας με το Βέρβερο πήγαμε να δούμε το φαράγγι που είχα βάλει ως αρχικό προορισμό, δηλαδή το φαράγγι Mides. Στο δρόμο είδαμε ένα φυλάκιο του στρατού και μας είπε ότι ήταν τα σύνορα με την Αλγερία. Δεν απείχαμε περισσότερα από διακόσια μέτρα από τη γειτονική χώρα. Παρκάραμε στο χωριό Mides και προχωρήσαμε μέσα από χουρμαδιές που οι εργάτες μάζευαν το υπέροχο αυτό φρούτο. Μας πρόσφεραν οι άνθρωποι λίγους να φάμε.
Εδώ ένα παλιό χωριό Βερβέρων:


Το Canyon de Mides ήταν διαφορετικό από τα προηγούμενα και νομίζω ακόμα πιο όμορφο. Δεν είναι μονάχα ένα φαράγγι που κατεβαίνει σε μία ευθεία ή ελικοειδή γραμμή. Υπάρχουν και άλλα πιο μικρά φαράγγια, τα οποία έρχονται και ενώνονται με το κεντρικό. Με τον Χασάν είδαμε πολύ περισσότερα από ότι θα βλέπαμε μόνοι μας σίγουρα, διότι ήξερε κάποια μονοπάτια για να μας πάει εκτός από το κεντρικό φαράγγι και σε άλλα τμήματα. Και σε αυτό το φαράγγι γυρίσαμε πίσω από άλλο μονοπάτι.














Να πω εδώ, συγκεντρώνοντας αυτά που είδαμε ως τώρα: τέσσερα φαράγγια και τρεις καταρράκτες. Σίγουρα υπάρχουν και άλλα μικρότερα φαράγγια στη διαδρομή μας, όμως δεν έχουν το ενδιαφέρον εκείνων που επισκεφτήκαμε. Τα βλέπαμε προχωρώντας κοντά στο δρόμο αλλά δεν υπήρχε χρόνος να τα περπατήσουμε.
Μετά το τελευταίο φαράγγι που ήταν να επιστρέψουμε από τον ίδιο δρόμο, μας ρώτησε αν θέλουμε να κάνουμε περίπου 25 χλμ επιπλέον για να γυρίσουμε από μια άλλη ωραία διαδρομή. Του είπαμε ότι δεν έχουμε πρόβλημα και μας πήγε από μία καταπληκτική διαδρομή, τον λεγόμενο δρόμο του γερμανού Ρόμελ, Route de Rommel. Η διαδρομή ήταν πολύ όμορφη, πρώτον γιατί περάσαμε από μερικά παραδοσιακά χωριά και δεύτερον γιατί είδαμε υπέροχα βουνά. Τα βουνά ήταν όμορφα γιατί είχαν διάφορους χρωματισμούς και διάφορες πλάκες είτε επίπεδες είτε καμπύλες από τα ιζηματογενή πετρώματα που έχουν ανέβει μέχρι περίπου τα 500 μέτρα υψόμετρο που ήταν όλα αυτά τα βουνά. Εννοείται ότι κάναμε συνέχεια στάσεις για να τραβήξουμε φωτογραφίες στα σημεία της διαδρομής που μας άρεσαν.










Λίγο πριν τις τέσσερις φτάσαμε στο σημείο που είχαμε ξεκινήσει τη βόλτα με τον Χασάν, στην Τσεμπίκα δηλαδή.
Όταν αφήσαμε τον Χασάν εμείς κάναμε περίπου μισή ώρα βόλτα για να δούμε λίγο από κοντά την όαση και να τραβήξουμε φωτογραφίες. Στο σημείο αυτό έχει πάρα πολλά νερά από τις πηγές που είδαμε στον πρώτο καταρράκτη και έτσι η περιοχή είναι γεμάτη από χουρμαδιές και έχουν μεγάλη παραγωγή χουρμάδων. Αυτό φαίνεται στο Τozeur όπου έχει πάρα πολλά καταστήματα να πουλάνε αυτό το προϊόν.




Πριν φτάσουμε στο ξενοδοχείο στο Τοζέρ σταματήσαμε σε κάποιο κεντρικό σημείο για να δούμε λίγο την πόλη. Δεν είναι και τόσο αξιόλογη, διότι αν δεν είχε ένα σωρό τζαμιά με όμορφους μιναρέδες δεν νομίζω να είχε κάτι άλλο ιδιαίτερα ενδιαφέρον. Βέβαια τα κτίρια έχουν τοπικό χρώμα χτισμένα με τούβλα στο χρώμα της ώχρας για να δένουν με το περιβάλλον και τα μαγαζιά πουλάνε κυρίως χουρμάδες και σε κάποια σημεία έχουν και σουβενίρ. Τα μαγαζιά εκείνη την ώρα ήταν σχεδόν όλα ανοιχτά αλλά δεν μας έκαναν κάποια εντύπωση και έτσι λίγο πριν βραδιάσει πήγαμε στο δωμάτιο του ξενοδοχείου.







Και και καλλιτεχνικομηχανολογικό:

Μετά τις 7:00 πήγαμε μία βόλτα με τα πόδια ξανά στο κέντρο της πόλης όπου διαπιστώσαμε πλέον ότι τα μόνα καταστήματα που ήταν ανοιχτά ήταν εκείνα που πουλούσαν πρόχειρο φαγητό και τα μικρά παντοπωλεία που είναι γεμάτη αυτή η χώρα. Στο γυρισμό αγοράσαμε τρία μεγάλα μπουκάλια νερό, γιατί πίνουμε αρκετό, και επιστρέψαμε στο δωμάτιο. Να σημειώσω εδώ ότι ένα μπουκάλι νερό του ενάμιση ή των δύο λίτρων κάνει το πολύ ένα δηνάριο, δηλαδή 30 λεπτά του ευρώ, είτε από σουπερμάρκετ το αγοράσεις είτε από μικρό παντοπωλείο.
Έτσι πέρασε η σημερινή μας μέρα και είμαστε ενθουσιασμένοι που ήταν τόσο όμορφη γιατί ποτέ δεν πιστεύαμε ότι έχει τόσες ομορφιές η Τυνησία.
Στις βόλτες που κάναμε στην επαρχία, διαπιστώσαμε ότι σε πολλά σημεία στους δρόμους κάποιοι πουλάνε βενζίνη σε μπουκάλια και σε μπιτόνια. Ο Χασάν μας εξήγησε το φαινόμενο: στην Αλγερία η βενζίνη είναι πέντε φορές ακόμα πιο φθηνή από ό,τι στην Τυνησία, δηλαδή είναι 10 φορές πιο φθηνή από ό,τι στην Ελλάδα. Έτσι λοιπόν κάποιοι άνθρωποι φέρνουν βενζίνη από την Αλγερία και την πουλάνε στην Τυνησία. Τα βενζινάδικα πουλάνε το 1 λίτρο στα 2,5 δηνάρια και αυτοί που την πουλάνε στο δρόμο την δίνουν 1,5 δηνάριο το λίτρο. Και βέβαια καταλαβαίνουμε ότι στην Αλγερία είναι φθηνότερη από μισό δηνάριο το λίτρο. Οι ντόπιοι μπορούν και πηγαίνουν στην Αλγερία με ένα απλό διαβατήριο χωρίς βίζες και χωρίς τίποτα άλλο. Αγοράζουν φτηνό καύσιμο και το πουλούν στην Τυνησία ακριβότερα, αποκομίζοντας ένα καλό κέρδος. Έτσι λύθηκε το μυστήριο με τα βενζινάδικα στους δρόμους. Εννοώ τους ανθρώπους που πουλάνε τη βενζίνη ιδιωτικά, χωρίς να έχουν κανονικό βενζινάδικο. Τώρα, για την ποιότητα της βενζίνης που πουλούν δεν έχω ιδέα. Πάντως εγώ δεν θα έβαζα στο δικό μου αυτοκίνητο. Ούτε καν σε αυτό που ήταν νοικιασμένο. Είδα όμως πολλούς ντόπιους να βάζουν. Να πω εδώ ότι αυτά τα απλά βενζινάδικα βρίσκονται σε όλη τη χώρα. Δεν ξέρω πόσο την πουλούν μακριά από τα σύνορα της Αλγερίας.
Να πούμε ότι εδώ δε φορά κανείς μάσκα για την κόβιντ 19. Σπανίως εμφανίζεται κάποιος αλλά μπορεί να το κάνει για το κρύο.
Οι άνθρωποι είναι γενικά αξιοπρεπείς. Ελάχιστους ζητιάνους είδαμε. Μόνο στα τουριστικά μέρη σε πλησιάζουν με επιμονή για να σου πουλήσουν αυτό που θέλουν. Αλλά κι αυτό είναι αποδεκτό.
Σε χάρτη η σημερινή πορεία μας:
