travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Βόλτα στις αρχαιότητες Dougga και Bulla Regia
- Καρχηδόνα
- Τύνιδα
- Από την Τύνιδα στο Καϊρουάν.
- Από το Καϊρουάν στο Τοζέρ περνώντας από την υπέροχη Sufetula
- Στις οάσεις και τα φαράγγια του Tozeur, παρέα με ένα Βέρβερο. Μέρος 1ο.
- Στις οάσεις και τα φαράγγια του Tozeur, παρέα με ένα Βέρβερο. Μέρος 2ο.
- Σκηνικό Star Wars, Αλοτολίμνες και χωριό Tamezret.
- Ματμάτα και σπίτια τρωγλοδυτών.
- Τοπίο στην ομίχλη και παλιές αποθήκες τροφίμων.
- Σφαξ, Ελ Τζεμ, Μοναστίρ και Σουσα.
- Σούσα, Χαμμαμέτ και επιστροφή.
- Βίντεο
Από το Καϊρουάν στο Τοζέρ περνώντας από την υπέροχη Sufetula
Το ξενοδοχείο στο Τόζερ κόστιζε 33 ευρώ τη βραδιά. Ήταν το Résidence El Arich.
Το πρωινό που είχαμε στην κυρία που μας φιλοξενούσε στο σπίτι της, με πολύ καλή αμοιβή για Τυνησία, το είχαμε κανονίσει για τις 7:00 το πρωί. Πράγματι μας είχε ετοιμάσει διάφορα πραγματάκια αλλά καμία σχέση με το πρωινό που είχαμε στο ξενοδοχείο στην Τύνιδα. Όμως νιώσαμε σαν να ήμασταν σε ένα σπίτι, αφού και εκείνη καθόταν κοντά μας και έπινε το τσάι της. Αυτό εμάς δεν μας άρεσε και τόσο. Θα προτιμούσαμε να ήμασταν μόνοι μας. Όμως σε αυτά τα σπίτια έτσι γίνεται: ο οικοδεσπότης προσπαθεί να βρίσκεται όσο γίνεται πιο κοντά στους φιλοξενούμενους. Και σε πολλούς ταξιδιώτες αυτό αρέσει.
Αφού λοιπόν φάγαμε ορισμένα, μαρμελάδες σπιτικές, καφέ και χυμό πήραμε τις φωτογραφικές μηχανές και τις βιντεοκάμερες να πάμε να δούμε κάποια σημεία της πόλης που δεν είχαμε δει την προηγούμενη μέρα. Από το σπίτι φύγαμε στις 8:00 και ο πρώτος μας προορισμός ήταν το μαυσωλείο του Sidi Sahab ή Mosque of the Barber. Ήταν ένας πολύ ωραίος χώρος με καλλιτεχνικές δημιουργίες πάνω σε κεραμικά πλακάκια. Όμως εκείνη την ώρα θυμήθηκα αυτά που είδαμε στο Ουζμπεκιστάν πριν από λίγους μήνες και δεν υπάρχει καμία σύγκριση. Οι Ουζμπέκοι θα γελούσαν βλέποντάς τα. Τέλος πάντων, ήταν και αυτά κάτι άλλο. Ένα άλλο μικρό μαυσωλείο είδαμε λίγο αργότερα στην πόλη μέσα, με ένα όνομα που δεν συγκράτησα.







Μετά από αυτό το μαυσωλείο πήγαμε σε κάποιες δεξαμενές νερού που είχαν γίνει από τους μουσουλμάνους τον 9ο αιώνα. Η ονομασία τους ήταν Aghlabides Basins. Είχαν αρκετό ενδιαφέρον. Η μία από αυτές είχε ένα τεράστιο μεγέθους. Το βάθος δεν ήταν μεγάλο αλλά ήταν αξιόλογο το ότι μπορούσαν και συγκέντρωναν το νερό που ήθελαν για να ποτίζουν, ίσως και για να πίνουν, μία ολόκληρη πόλη. Στο σημείο υπήρχαν εκτός από τη μεγάλη και άλλες δύο-τρεις μικρότερες δεξαμενές, οι οποίες σίγουρα είχαν και αυτές τη σημασία τους. Όλα αυτά ήταν σε απόσταση ενός περίπου χιλιομέτρου από το δωμάτιο που μέναμε.






Και δυο πανοραμικές:


Μετά και από αυτή τη βόλτα αποφασίσαμε να πάμε ξανά στο μεγάλο τζαμί, Great Mosque of Kairouan, στο οποίο πληρώσαμε ένα εισιτήριο για να το δούμε, αλλά ουσιαστικά είδαμε μόνο την αυλή του διότι μέσα δεν επιτρεπόταν να μπουν αυτοί που δεν ήταν μουσουλμάνοι. Έτσι απλά από τις πόρτες που ήταν ανοιχτές πήραμε κάποιες φωτογραφίες από το εσωτερικό και πήγαμε να κάνουμε βόλτα στα στενά της παλιάς πόλης. Περάσαμε και από το τζαμί με τις τρεις πόρτες, Mosque of the Three Gates, αλλά ήταν κλειστά και έτσι δεν είδαμε κάτι περισσότερο από αυτές τις τρεις πόρτες.











Κάναμε βόλτες και στα μαγαζιά που πλέον είχαν ανοίξει και στις 11:00 βρεθήκαμε πάλι ο δωμάτιό μας για να πάρουμε τις βαλίτσες μας να μπούμε στο αυτοκίνητο και να ξεκινήσουμε την ημέρα με τελικό προορισμό την πόλη Τozeur της νότιας Τυνησίας, μάλλον κεντρικής θα έλεγα. Απλά ήταν από τα πιο νότια σημεία της χώρας που πάνε οι περισσότεροι τουρίστες.
Για την πόλη του Καϊρουάν να πω ότι είναι αρκετά όμορφη με την παλιά πόλη, που έχει το μεγάλο τζαμί και κάποια άλλα χαρακτηριστικά της. Όχι όμως και για να μείνεις δύο μέρες. Εκτός αν είσαι από εκείνους που πίνουν καφέδες κάθε τόσο την ώρα που κάνουν βόλτα.
Στις 11 λοιπόν αποχαιρετήσαμε την κυρία, πήραμε τις βαλίτσες μας, τις φορτώσαμε στο αυτοκίνητο (που είχαμε παρκάρει στο δρόμο) και αναχωρήσαμε για το ταξίδι μας, που δεν ήταν και λίγο αφού με τις στάσεις που κάναμε και τις παρακάμψεις πρέπει να κάναμε 400 χιλιόμετρα αυτή τη μέρα. Στον πλοηγό βάλαμε μία μικρή πόλη με το όνομα Τζέλμα, Jilmah. Όταν φτάσαμε ψάχναμε να βρούμε κάτι που να έχει ενδιαφέρον σε αυτή τη μικρή πόλη αλλά δεν υπήρχε τίποτα. Δεν θυμάμαι καθόλου που βρήκα το όνομά της και ίσως να μπήκε στο πρόγραμμα και από λάθος. Αυτό που καταφέραμε να δούμε ήταν η αγορά της, κάτι σαν λαϊκή που λέμε, και δεν είχε και το περίσσιο ενδιαφέρον. Όμως περπατήσαμε σχεδόν μία ώρα και το μόνο αξιόλογο ήταν τα παιδιά από το σχολείο που μάλλον γελούσαν μαζί μας με μεγάλη περιέργεια γιατί ίσως ήμασταν οι μόνοι τουρίστες που είχαν περάσει από την περιοχή τους.



Να και ο ψαράς:

Η επόμενη στάση που είχε στο πρόγραμμά μου ήταν η μικρή πόλη Sbeitla ή αλλιώς Subaytilah. Υποτίθεται ότι εκεί θα βλέπαμε μερικές Ρωμαϊκές αρχαιότητες με το όνομα Sufetula. Δεν περιμέναμε να είναι και κάτι σπουδαίο. Όμως όταν πήγαμε, ακόμα και λίγο πριν παρκάρουμε, είδαμε ότι επρόκειτο για ένα πολύ μεγάλο χώρο με αρχαιότητες. Πληρώσαμε ευχαρίστως το κλασικό εισιτήριο των 8 δηναρίων και κάναμε βόλτα για πάνω από μία ώρα θαυμάζοντας το χώρο, και μάλιστα τον είδαμε στα βιαστικά. Η αλήθεια είναι ότι δεν είχαν γίνει οι πολλές αναστηλώσεις που θα έπρεπε, όμως είχε μερικά πολύ δυνατά σημεία πολύ όμορφα, που δεν τα είχαμε δει ούτε στην Καρχηδόνα. Είχε και ένα μικρό μουσείο εκεί δίπλα, το οποίο μας άρεσε γιατί ήταν πολύ λιτό. Η ουσία είναι ότι ανέλπιστα είδαμε κάτι ιδιαίτερα ενδιαφέρον.














Πλέον όμως η ώρα είχε προχωρήσει και δεν μπορούσαμε να δούμε τίποτε άλλο πριν φτάσουμε στο ξενοδοχείο μας πολύ αργά. Γενικά θέλαμε να μην οδηγούμε νύχτα, για λόγους ασφαλείας. Πάντως αποδείχτηκε πως δεν ήταν καθόλου επικίνδυνο. Αν και έλεγα ότι θα είχαν ενδιαφέρον και κάποια άλλα σημεία στη διαδρομή, στο ξενοδοχείο φτάσαμε στην πόλη Τοζέρ περίπου στις 7:30.
Για άλλη μία μέρα διαπιστώσαμε πόσο καλοί είναι οι δρόμοι σε αυτή τη χώρα. Εντάξει υπάρχουν κάποια μικρά προβλήματα με τα σαμαράκια και πολλές φορές οι δρόμοι περνούν μέσα από πόλεις και χωριά, οπότε αναγκαστικά η ταχύτητα μειώνεται. Όμως η κατάσταση του οδοστρώματος είναι πάρα πολύ καλή. Μέχρι και αυτή τη μέρα δεν είχαμε δει ούτε λακκούβες ούτε πολλά σημεία πού να αναρωτιέσαι γιατί δεν περιποιούνται τους δρόμους αυτούς.
Να πω εγώ για τη Sufetula που είδαμε το μεσημέρι, ότι θεωρείται ότι είναι εκτός της πεπατημένης οδού. Δηλαδή δεν πηγαίνει πολύς κόσμος. Και πράγματι δεν είδαμε κανέναν τουρίστα εκτός από ορισμένους ντόπιους, οι περισσότεροι από τους οποίους ήταν μαθητές που έκαναν βόλτα, αφού ο καιρός εκείνη την ώρα ήταν πολύ καλός και ο ήλιος ζεστός. Τη στιγμή που παρκάραμε ήρθε ένας τύπος και μας την έπεσε δίνοντας μας πληροφορίες. Στην αρχή σκέφτηκα με κάποιο τρόπο να τον διώξω, αλλά δεν ήθελα να φανώ και αγενής, χωρίς να με έχει προκαλέσει. Εκείνος με ακολουθούσε που πήγαινα για να βγάλω το εισιτήριο του αρχαιολογικού χώρου και όταν μπήκαμε στο ταμείο νόμιζα ότι πήγαινε να πάρει και μίζα επειδή έφερε πελάτες. Όμως τελικά διαπίστωσα ότι ήταν ο ίδιος ο ταμίας, που είχε βγει έξω από το κτήριο στην αυλή που πάρκαραν τα αυτοκίνητα των επισκεπτών για βόλτα, αφού πιθανώς δεν είχε κόψει κανένα εισιτήριο όλη μέρα. Πόσο άδικο είχα στον αρχικό μου χαρακτηρισμό! Το γραφείο για τα εισιτήρια και το μικρό μουσείο ήταν από την μια μεριά ενός κεντρικού δρόμου με πολλή κίνηση και από την άλλη τα αρχαία. Για να περάσουμε με ασφάλεια υπήρχε υπάλληλος που σταματούσε τα αυτοκίνητα!
Αυτό με τον τύπο που έκοβε τα εισιτήρια, συμβαίνει καμιά φορά στη Τυνησία γιατί οι ντόπιοι συχνά είναι πολύ φιλικοί. Βέβαια κάποιες άλλες φορές το κάνουν για ίδιον όφελος. Όμως στη Sufetula παραλίγο να την πατήσω. Ευτυχώς δεν μίλησα άσχημα ή απότομα και ο άνθρωπος ήταν πολύ ευγενικός. Αλλά επειδή δεν είχε κίνηση δεν καθόταν στο ταμείο του αλλά είχε βγει έξω.
Η διαδρομή της ημέρας:
