• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάιο - Ιούλιο 2016! Κάντε κλικ εδώ!

Ολλανδία Στο Αμστελόδαμο όταν ανθίζουν οι τουλίπες!

giannismits

Member

Η νύχτα έπεσε, η βροχή δυνάμωσε,
και οι λιγοστοί περαστικοί, περπατάνε βιαστικά
κάτω από το θαμπό κίτρινο φως των φαναριών.
Η θάλασσα αγριεύει και φουσκώνει απειλητικά
Τα καράβια δένουν στο λιμάνι κι ακούγονται παντού,
οι φωνές των ναυτικών, που τραγουδούν για τα όνειρα
που τους στοιχειώνουν και τις ελπίδες που κουβαλάνε.

Κάποιοι ξεχύνονται στους δρόμους… Χοντροί, βρώμικοι, πίνουν μεθούν,
άλλοι βρίζουν φωνάζουν, τρώνε με τα χέρια τους δείχνοντας τα σαπισμένα δόντια τους,
φτύνουν και κατουράνε στη μέση του δρόμου… χορεύουν στους ήχους του ακορντεόν
τρίβοντας τις κοιλιές τους πάνω στις κοιλιές των γυναικών,
που ξεπουλάνε το κορμί και την τιμή τους για λίγα βρώμικα νομίσματα!
Κι όλα αυτά στο λιμάνι του Άμστερνταμ!

quartier-rouge-amsterdam.jpg


Εισαγωγή: Σκόρπιες σκέψεις!
Να που βρεθήκαμε κι εμείς στην βασίλισσας της κραιπάλης, την αδιαφιλονίκητη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα της ελευθερίας! Μια ελευθερία που έχει ξεκινήσει αιώνες πριν γύρω στο 1585 όταν απέκτησε τη φήμη της πιο ανεκτικής -θρησκευτικά και όχι μόνον- πόλης στον κόσμο. Το Άμστερνταμ υπερηφανεύεται, και δικαίως, σχετικά με τη στάση του που είναι εξ ολοκλήρου φιλελεύθερη και ανεκτική, αγκαλιάζοντας το γεγονός ότι οι άνθρωποι μπορούν να απολαμβάνουν τα μαλακά ναρκωτικά, την πορνεία και την πορνογραφία. Έτσι αντί να ποινικοποίησει τα πάντα, ο κόσμος μπορεί να απολαμβάνει με ειλικρίνεια από όλα! Διακρίνεται για την κοινωνική της ανοχή, έχοντας ταυτόχρονα νομιμοποιήσει την πορνεία, την άμβλωση, την ευθανασία, ενώ το πρώτο χρόνο του 21ου αιώνα, ήταν η πρώτη χώρα στον κόσμο που νομιμοποίησε το γάμο ανάμεσα σε άτομα του ίδιου φύλου. Άρα μιλάμε για πόλη που αν μη τι άλλο ξεχωρίζει, είτε θετικά είτε αρνητικά!
170414123159-amsterdam-red-light-district-prostitute-exlarge-169.jpg


08-28_blog_stoned-in-amsterdam1.jpg


Η νομιμοποίηση όμως της πορνείας και της πώλησης ''μαλακών'' ναρκωτικών έφερε την υπερβολή και άνθισαν επιχειρήσεις και εγκληματικές συμμορίες που εμπλέκονται στην εμπορία γυναικών, ναρκωτικών, σε δολοφονίες και άλλες εγκληματικές δραστηριότητες. Τα τελευταία χρόνια όμως το Άμστερνταμ, θέλοντας να απαλλαγεί από την κοινή αντίληψη πως όλοι επισκέπτονται την πόλη για την ελαστικότητα του νομοθετικού πλαισίου της, η κυβέρνηση και η δημαρχεία έχουν κλείσει σχεδόν τους μισούς οίκους ανοχής.

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι η Ολλανδία θέλει να αποβάλει από πάνω της το ελεύθερο πνεύμα της, την ανεκτικότητα και τον σεβασμό στον κάθε άνθρωπο. Το αντίθετο μάλιστα. Ταυτιζόμενη με τη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα, της χώρας και όχι μόνο, η ολλανδική πρωτεύουσα σπεύδει να υιοθετήσει στον δημόσιο λόγο μια γλώσσα που δεν θα αναφέρεται ρητά στα δύο φύλα. Η πόλη του Άμστερνταμ δεν θα απευθύνεται πια (ή πάντως καλό θα είναι να μην το κάνει) σε ομιλίες σε «κυρίες και κύριους», αλλά σε «αγαπητούς πολίτες, αγαπητούς κατοίκους, αγαπημένα πρόσωπα που είστε παρόντα». Το «Αγαπητέ Κύριε/Κυρία» στις επιστολές θα καταργηθεί και τη θέση του θα πάρουν ουδέτερες περιγραφές όπως το «Αγαπητέ κάτοικε της [συνοικίας]» ή το «Αγαπητοί κάτοικοι του Άμστερνταμ». Ακόμη, δεν θα αναφέρει πια στα έγγραφά της τις λέξεις «αγόρι» και «κορίτσι» αλλά «αγόρι κατά τη γέννηση» και «κορίτσι κατά τη γέννηση». Διαβάστε τη συνέχεια του ενδιαφέροντος άρθρου εδώ: http://www.protagon.gr/epikairotita/44341456107-44341456107

Εμείς πάντως δεν βρεθήκαμε στο Άμστερνταμ για ναρκοτουρισμό ή σεξοτουρισμό. Ακόμα και πριν την επισκεφτώ πίστευα πως η πόλη αδικεί τον εαυτό της και πως έχει να προσφέρει πολλά περισσότερα από την εκτόνωση των νεανικών απωθημένων και την αίσθηση της ελευθερίας που διέπει σχεδόν τα πάντα! Είναι η πόλη που αποτελεί μοντέλο για τις πόλεις του μέλλοντος. Μαζί με την Κοπεγχάγη βέβαια. Από την πρώτη στιγμή σύγκρινα τις δύο πόλεις που έχουν πάρα πολλά κοινά. Η αρχιτεκτονική του παρελθόντος με τα παραδοσιακά κτίρια από τούβλο, η εξέλιξη της σύγχρονης αρχιτεκτονικής, το υγρό στοιχείο με τα κανάλια, ο σεβασμός στο περιβάλλον, το ελεύθερο πνεύμα και ο σεβασμός στις επιλογές του κάθε ανθρώπου να είναι αυτό που θέλει να είναι, το υψηλό βιοτικό επίπεδο, και τα χιλιάδες ποδήλατα που κατακλύζουν κάθε γωνιά και στις δύο πόλεις και τις καθιστούν παγκόσμιες ποδηλατικές πρωτεύουσες!








Η κυρίως πόλη στέκεται πάνω σε 90 νησίδες δημιουργημένες τεχνητά από τα χράχτεν, και μετράει 1539 γέφυρες από τις οποίες οι 252 στο κέντρο της. Το υψόμετρο του Άμστερνταμ είναι μόλις 2 μέτρα πάνω από τη θάλασσα. Η πόλη είναι κτισμένη σε μία απόλυτα επίπεδη περιοχή, μερικά τμήματα της οποίας έχουν δημιουργηθεί εξ ολοκλήρου μέσω κατασκευής πόλντερς. Είναι ουσιαστικά ο τρόπος που η Ολλανδία δημιουργεί γη και αυξάνει το ποσοστό ξηράς της σε σχέση με το υδάτινο στοιχείο. Η ρήση ''Ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο και οι Ολλανδοί την Ολλανδία'', οφείλεται ακριβώς σε αυτή τη συνεχή δραστηριότητα.

Το Άμστερνταμ έχει ένα από τα μεγαλύτερα ιστορικά κέντρα στην Ευρώπη, κυρίως από τον 17ο αιώνα, την Χρυσή Εποχή της Ολλανδίας. Την περίοδο εκείνη, μια σειρά από ομόκεντρα ημικυκλικά κανάλια, τα περίφημα χράχτεν (grachten) χτίστηκαν γύρω από το κέντρο της παλαιότερης πόλης και απλώνονται ακτινωτά σε σχήμα μισοφέγγαρου. Είναι το ημικύκλιο που οριοθετείται από τα πέντε ομόκεντρα κανάλια, Singel, Herengracht, Keizersgracht, Prinsengracht και Singelgracht. Κατά μήκος των καναλιών βρίσκονται πολλά όμορφα σπίτια και αρχοντικά σπουδαία δείγματα αρχιτεκτονικής, κυρίως του 17ου και 18ου αιώνα με κύριο χαρακτηριστικό, τα στενά κτίρια στις όχθες των καναλιών που γέρνουν προς τα εμπρός με περίτεχνα αετώματα στις προσόψεις και έναν γάντζο. Αυτό ήταν μια αρχιτεκτονική καινοτομία για πρακτικούς λόγους καθώς οι κατοικίες αυτές έχουν πολύ στενές, απότομες σκάλες και στα παλιά χρόνια, σε μια πόλη που είναι επιρρεπείς στις πλημμύρες, θα ήταν αδύνατο να μετατοπιστούν γρήγορα αγαθά και περιουσιακά στοιχεία οποιασδήποτε αξίας στους υψηλότερους ορόφους καθώς και η ασφαλής μεταφορά των επίπλων.







Η ζώνη των Χράχτεν (de grachtengordel) περιελήφθη στα Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.
Χωρίς τίτλο.jpg


Ένα άλλο εντυπωσιακό γνώρισμα της Ολλανδικής πρωτεύουσας είναι η πολυπολιτισμικότητα της. Γνώριζα για την πολυπολιτισμική κουλτούρα του Άμστερνταμ αλλά δεν ήξερα την έκτασή της. Τελικά το Άμστερνταμ κατέχει τον τίτλο της πόλης με τις περισσότερες εθνικότητες στον κόσμο! Εντυπωσιακό το ποσοστό των Ολλανδών κατοίκων της πόλης που αποτελούν το 49,5% (79,42% σε όλη την Ολλανδία), έναντι 50,5% των ξένων (20,58% σε όλη την Ολλανδία). Στην πόλη ζουν πάνω από 177 εθνικότητες, τις περισσότερες στον κόσμο με τις τρείς πρώτες εθνικότητες να είναι Μαροκινοί, Τούρκοι και Βρετανοί.

Πέρα απ’ αυτά τα ωραία και ενδιαφέροντα η πόλη δεν με συγκίνησε όσο περίμενα. Το ταξίδι αυτό δεν είναι από τα αγαπημένα μου χωρίς να έγινε κάτι που μου χάλασε τα σχέδια ή πήγε στραβά. Το βασικό πρόβλημα όμως ήταν ένα. Γύρισα σχεδόν παράλυτος από τον ποδαρόδρομο! Από την πρώτη κιόλας μέρα άρχισαν να διαλύονται τα πόδια μου. Βέβαια για να είμαι ειλικρινής λίγες μέρες πριν το ταξίδι είχα αρχίσει το τρέξιμο και τα πόδια ήταν ήδη καταπονημένα. Αλλά ας μη το ρίξω μόνο εκεί. Ενώ η πόλη έχει πολύ καλό δίκτυο τραμ , όπως είναι λογικό αυτά περνάνε μόνο από τις μεγάλες κεντρικές οδικές αρτηρίες. Όλα αυτά τα αμέτρητα κανάλια, από το ένα στο άλλο τα περπατήσαμε θέλοντας και μη και αυτό μου έλιωσε τα πόδια σε σημείο να σέρνομαι! Αν και θεωρείται δεδομένο ότι πολύ εύκολα μπορείς να χαθείς, εγώ συνήθισα τη διάταξη των καναλιών και τη λογική με την οποία τέμνουν τους δρόμους. Προσπάθησα να ταξινομήσω τις διαδρομές μας ανάλογα την περιοχή όπως κάνω σε κάθε πόλη αλλά δεν ήταν εύκολο. Το ιστορικό κέντρο με τα grachten είναι μεγάλο και ο τρελός ποδαρόδρομος αναπόφευκτος.




Ένα άλλο που δεν με ενθουσίασε είναι ότι δεν έχει μια πλατεία της προκοπής, σε σύγκριση πάντα με αντίστοιχες πόλεις στην Ευρώπη. Η Dam έχει ωραία ιστορικά κτίρια αλλά περισσότερο μοιάζει για συγκοινωνιακός κόμβος. Η Leidseplein με αρκετά χασισοκαφέ μου φάνηκε αδιάφορη αλλά έπαιξε ρόλο ότι στο σημείο γίνονται έργα μετρό. Η Rembrandtplein συμπαθητική. Ομοίως δεν έχει να επιδείξει εξαιρετικά πάρκα όπως έχουν άλλες μεγαλουπόλεις. Το Vondelpark δεν με ενθουσίασε. Το ότι είναι flat kai δεν έχει έναν λόφο να δεις μια πανοραμική θέα είναι μεγάλο μείον για μένα και δεν βρήκα ένα κτίριο να μου προσφέρει μια καλή πανοραμική άποψη της πόλης. Η πόλη είναι γνωστή για πολλά εξαιρετικά μουσεία, όπως το Κρατικό Μουσείο Ρέικσμουζεουμ (Het Rijksmuseum), τo Μουσείο Βαν Γκογκ, το Μουσείο της Πόλης (Het Stedelijk Μuseum), το Σπίτι της Άννας Φρανκ αλλά δεν μπορώ να το βάλω στα θετικά γιατί τα μουσεία και η τέχνη για μένα δεν είναι το πρωτεύον σε ένα ταξίδι. Αγαπημένοι οι Βαν Γκογκ και Ρέμπραντ αλλά πόσο πια να εξτασιαστώ!

Όμως δεν θέλω να το αδικήσω περισσότερο γιατί μου χάρισε δυνατό φωτογραφικό υλικό με καρποσταλικές εικόνες γύρω από τα κανάλια. Απλά από ένα σημείο και μετά επαναλαμβανόμενα όλα. Βλέπεις ακριβώς το ίδιο θέμα. Καμία έκπληξη καμία ποικιλία. Με λίγα λόγια όλες οι γειτονιές σχεδόν ίδιες. Αλλά πανέμορφες!
Σ’ αυτό δεν με απογοήτευσε.








Amsterdam - Netherlands-840.jpg


Amsterdam - Netherlands-864.jpg






Αν με ρωτήσει κάποιος ποια γειτονιά ή ποια διαδρομή μου άρεσε περισσότερο θα έλεγα ότι ξεχωρίζω την Reguliersgracht από την αρχή μέχρι την πλατεία Rembrandtplein, την διαδρομή με αφετηρία την Munttoren συνεχίζοντας από την Doelensluis- Nieuwe Doelenstraat- Aluminiumbrug- Staalstraat-Ir. B. Bijvoetburg-Amstel μέχρι την γέφυρα Magere Brug. Και βέβαια η περιοχή του Jordaan. Αλλά αυτά στην ώρα τους!

Tο Άμστερνταμ επίσης δεν είναι για γαστριμαργικό τουρισμό! Οι ίδιοι οι Ολλανδοί θεωρούν πως η κουζίνα τους δεν είναι αξιοπρόσεκτη και δεν επενδύουν για την προβολή της. Εκτός αν ρωτήσεις τη νεολαία που θα πει πως εθνικό τους πιάτο είναι οι τηγανιτές πατάτες που σερβίρονται με μαγιονέζα σε χάρτινες συσκευασίες! Σε πολλά σημεία της πόλης υπάρχουν καντίνες με τοπικές και όχι μόνο λιχουδιές. Εμείς κάποια ολλανδικά σνακ και γλυκάκια τα δοκιμάσαμε όπως τις τηγανητές πατάτες (patatje oorlog ή patat speciaal), τα ξακουστά Poffertjes μικρά pancakes αχνιστά με βούτυρο και άχνη ζάχαρη, kroketten δηλαδή κροκέτες με τυρί, Stroopwafel που είναι λεπτές βάφλες κολλημένες μαζί με ένα στρώμα από γλυκό σιρόπι και broodje haring παστή ρέγγα σε ένα μικρό σάντουιτς με πίκλες και κρεμμύδια. Όλα από πλανόδιους και καντίνες που υπάρχουν σε πολλά σημεία της πόλης. Αυτά θεωρητικά είναι η οικονομική επιλογή για φαγητό στο Άμστερνταμ. Και λέω θεωρητικά γιατί εκτός ότι είναι σνακ είναι μικρή η ποσότητα τους. Ας πούμε ένα χωνάκι πατάτες με τυρί τσένταρ ή μαγιονέζα έχει 4€, το ψαροσάντουιτς μπορεί να έχει 2,50€ είναι όμως μια μπουκιά, τα Poffertjes 2,50€ τα δέκα ή 4,50€ τα 20, μια Stroopwafel ζεστή της ώρας κάνει 2,50€ αλλά υπάρχουν και σε συσκευασίες με πολλές και μπορεί να τις αγοράσει κάποιος και από σούπερ μάρκετ και από τουριστικά μαγαζιά. Επίσης διαδεδομένα στην πόλη είναι μηχανήματα αυτόματης πώλησης FEBO (automatiek) που λειτουργούν με κερματοδέκτη και με το πάτημα ενός κουμπιού επιλέγουμε κροκέτες, burger, τυριά, κεφτεδάκια και άλλες λιχουδιές από 1€ έως 2€ το κομμάτι. Μια άλλη οικονομική (για Άμστερνταμ) επιλογή είναι η αλυσίδα "Wok to walk", εξαιρετικό κινέζικο που παρασκευάζεται μπροστά στα μάτια σου. Φάγαμε σε χάρτινη συσκευασία με 7,50€ αλλά και μερίδα σε πιάτο με 11€ άρα όχι και τόσο φτηνό. Επίσης φάγαμε κάτι απίστευτες κοτονοστιμιές στην αγορά Albert Cuyp Market με 8€ και διάφορα άλλα. Πάντως νηστικοί δεν μείναμε! Οπότε το τι φάγαμε δεν θα αναλυθεί ιδιαίτερα στα κεφάλαια.


page1.jpg




IMG_0904.JPG


page3.jpg


page2.jpg




page.jpg


Εκτός όμως από το Άμστερνταμ η επαρχία της Ολλανδίας μας χάρισε όμορφες εικόνες. Οι επιλογές είναι πάρα πολλές αλλά για τέσσερις μέρες έπρεπε να σκεφτώ ποιο θα ήταν το καλύτερο και πιο ενδιαφέρον trip. Δεν ήταν η καλύτερη εκδρομή που έχουμε κάνει ούτε αλησμόνητη ούτε στέφτηκε με 100% επιτυχία. Θα τα αναλύσω στα αντίστοιχα κεφάλαια όμως. Δεν πρωτοτύπησα και επέλεξα να κάνουμε εκδρομή στο Haarlem, στα χωριά Marken και Volendam, στους ανεμόμυλους του Zaanse Schans και στους κήπους Κεουκενχόφ (Keukenhof) στο Lisse.






page4.jpg


Marken




Volendam


Zaanse Schans




Το Χάαρλεμ απρόσμενα μου άρεσε πολύ μπορώ να πω!





Πρακτικές πληροφορίες
Δεν υπάρχουν και τόσες πρακτικές πληροφορίες! Στο Άμστερνταμ πήγαμε όχι στο Πακιστάν! Όμως θα γράψω δύο-τρία-δέκα πράγματα! Τα αεροπορικά τα είχα κλείσει 3 μήνες πριν από την Transavia με 90€ το άτομο απευθείας πτήση από Θεσσαλονίκη, και μου φάνηκε μια χαρά Low cost εταιρεία. Και επειδή ο giannismits δεν αρκεί, το επίσημο site τουρισμού του Άμστερνταμ όπου μπορείτε να αντλήσετε ότι πληροφορία θέλετε. http://www.iamsterdam.com/en/see-and-do

Το πρώτο πράγμα που κάναμε όπως πάντα είναι να αγοράσουμε τις κάρτες μεταφορών για τις μετακινήσεις μας εντός και εκτός Άμστερνταμ. Ξέρω ξέρω. Περιμένετε να σας κάνω πλήρη ανάλυση των εισιτηρίων σαν ειδήμονας στο θέμα ΜΜΜ! Το πιο χρήσιμο site για όλα τα μέσα μεταφοράς, τις στάσεις, τις τιμές εισιτηρίων, το ταξιδιωτικό πλάνο για όλη την Ολλανδία, που έχει και εφαρμογή για το κινητό είναι αυτό
https://9292.nl/en#
https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.negentwee

Η κύρια εταιρεία δημόσιων μεταφορών στο Άμστερνταμ είναι η GVB. Η κάρτα που χρησιμοποιούν οι κάτοικοι είναι η προσωπική OV-chipkaart με το γνωστό σύστημα του να φορτώνεις μονάδες. Δεν μας ενδιαφέρει και πάμε παρακάτω. Το εισιτήριο μιας ώρας κοστίζει 2,90€ ενώ το 24 ωρών 7,50€. Τα υπόλοιπα αναλύονται στο παρακάτω Link. Σημείωση: τα εισιτήρια αυτά ισχύουν μόνο για μετρό, τραμ και τα λεωφορεία της GVB. https://en.gvb.nl/reizen/producten-en-tarieven/ov-tarieven-2017

Υπάρχει όμως και η εταιρεία connexxion και οι εταιρείες ebs και arriva για τα περίχωρα καθώς τα τρένα της NS . Οπότε οι κάρτες της GVB δεν επαρκούν πάντα. Έτσι υπάρχει και το Amsterdam & Region Travel Ticket η πιο απαραίτητη κάρτα για όποιον θέλει να χρησιμοποιήσει τις μεταφορές εντός του Άμστερνταμ αλλά θέλει να κάνει και εκδρομές σε πολλές περιοχές έξω από το Άμστερνταμ. Τα εισιτήρια ισχύουν σε όλες τις γραμμές του μετρό, των τραμ και λεωφορείων που λειτουργούν από την GVB, καθώς και της Connexxion και EBS. Κατεβάστε το pdf να δείτε τι περιλαμβάνει αυτή η κάρτα. https://en.gvb.nl/amsterdam-region-travel-ticket

Υπάρχει και το Amsterdam Travel Ticket / 1-day (€ 16), 2-day (€ 21) και 3-day ticket (€ 26. Είναι για απεριόριστα σιδηροδρομικά ταξίδια μεταξύ του αεροδρόμιου Schiphol και οποιουδήποτε σταθμού του Άμστερνταμ. Επίσης απεριόριστων διαδρομών για όλα τα λεωφορεία, τραμ, μετρό και πλοία που διαχειρίζεται η GVB. Συμπεριλαμβάνεται και το Amsterdam Airport Express (λεωφορείο 197) και το βραδινό Niteliner (λεωφορείο N97), της εταιρείας Connexxion. https://en.gvb.nl/amsterdam-travel-ticket

Αν δεν πάρει κάποιος καμιά από τις κάρτες που εξυπηρετεί το αεροδρόμιο, το Amsterdam Airport Express εισιτήριο κοστίζει 5€ η μονή διαδρομή ή 10€ με επιστροφή. Το τρένο από το αεροδρόμιο κοστίζει 4,20€ και σε 16 περίπου λεπτά φτάνει στον Amsterdam Centraal.

Και βέβαια υπάρχει και η πιο ακριβή I amsterdam City Card που όμως εκτός από απεριόριστες διαδρομές με τα μέσα μεταφοράς της GVB περιλαμβάνει και τα πιο σημαντικά μουσεία της πόλης και άλλες παροχές όπως κρουαζιέρα στα κανάλια. https://www.iamsterdam.com/en/i-am/i-amsterdam-city-card/order-your-card

Τι κάναμε εμείς τώρα. Επειδή είχαμε 4 μέρες, με σκοπό να κινηθούμε και εντός και σε αρκετές περιοχές εκτός του Άμστερνταμ και επειδή είχα καταμπερδευτεί για το ποια κάρτα μας συμφέρει πήραμε δύο κάρτες GVB 2 days / 48 hours προς 12,50€ η μία, δύο Amsterdam & Region Travel Ticket προς 18,50€ η μία, και δύο κάρτες ημερήσιες GVB 1 day / 24 hours προς 7,50€ η μια. Ίσως ρωτήσετε γιατί δεν πήρα μια 3ημερη κάρτα GVB 3 days που κοστίζει 17€. Αυτό το κάναμε γιατί τις εκδρομές εκτός τις προγραμμάτισα για την 3η ημέρα επειδή είχα ελέγξει πως θα έχει πιο καλές καιρικές συνθήκες από τις υπόλοιπες μέρες. Επίσης χρειάστηκε την τελευταία μέρα ένα εισιτήριο 1 ώρας που κοστίζει 2,90€. Τα εισιτήρια από / προς το αεροδρόμιο κόστισαν από 5€ και τα κόψαμε απευθείας από τον οδηγό. Συνολικά για 4 ημέρες στα μέσα μαζικής μεταφοράς μέσα και έξω από το Άμστερνταμ ξοδέψαμε 51,40€ το άτομο + 10€ μια έκτακτη διαδρομή που θα την πω όταν έρθει η ώρα, άρα 64€.

Ένα πράγμα όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε για τα εισιτήρια για όλα τα μέσα μεταφοράς στο Άμστερνταμ. Χτυπάμε την κάρτα μας στο μηχάνημα όταν μπαίνουμε, αλλά και λίγο πριν κατέβουμε. ΠΑΝΤΑ. Διαφορετικά η κάρτα θα πάψει να ισχύει. Δεν είναι δύσκολο να το συνηθίσεις. Εμείς γρήγορα μπήκαμε σ’ αυτή τη λογική. Αυτά τα λίγα!

Τελικά, I-am-sterdam ή I am not Amsterdam?
 
Last edited:

vickokka

Member
Γιούπι, νέα ιστορία, με ζουμι φαντάζομαι. Αμστερντάμ πηγα σε ηλικια 10 ετών, ήταν το 1ο μου ταξίδι με αεροπλάνο και στο εξωτερικο. Αν κι έχουν περάσει παρα πολλά χρόνια(35), θυμαμαι σχεδον τα παντα, το ξενοδοχειο, το Ρικμιουσεουμ, τις τουλιπες, τα ξυλοπάπουτσα, τη βιοτεχνία τυριών που μας πήγαν, το Μαντούρονταμ, τα σπίτια με τα κόκκινα φωτάκια, τα κανάλια, εεεεε μάλλον έχω καλή μνήμη.
Περιμένω τη συνέχεια.
 

hydronetta

Member
Γιούπι, νέα ιστορία, με ζουμι φαντάζομαι. Αμστερντάμ πηγα σε ηλικια 10 ετών, ήταν το 1ο μου ταξίδι με αεροπλάνο και στο εξωτερικο. Αν κι έχουν περάσει παρα πολλά χρόνια(35), θυμαμαι σχεδον τα παντα, το ξενοδοχειο, το Ρικμιουσεουμ, τις τουλιπες, τα ξυλοπάπουτσα, τη βιοτεχνία τυριών που μας πήγαν, το Μαντούρονταμ, τα σπίτια με τα κόκκινα φωτάκια, τα κανάλια, εεεεε μάλλον έχω καλή μνήμη.
Περιμένω τη συνέχεια.
Aαααχχχχ γιατί εγώ που πήγα πριν από 19 χρόνια θυμάμαι ελάχιστα;;;;; φτου καταραμένα γεράματα
Επανάληψη μήτηρ μαθήσεως μεν αλλά τώρα έχω ξεμυαλιστεί μ'αλλα για να κινήσω προς Αμστελόδαμον. Ας το ζήσω μεσα από το φακό του Γιάννη
 

vickokka

Member
Aαααχχχχ γιατί εγώ που πήγα πριν από 19 χρόνια θυμάμαι ελάχιστα;;;;; φτου καταραμένα γεράματα
Επανάληψη μήτηρ μαθήσεως μεν αλλά τώρα έχω ξεμυαλιστεί μ'αλλα για να κινήσω προς Αμστελόδαμον. Ας το ζήσω μεσα από το φακό του Γιάννη
Σιγά τα γεράματα,έτσι ειναι οι γέροι;Άσε που οι γέροι δεν τρέχουν στα μέρη που πας εςυ κι εγγ τα διαβάζω και κλαίω!Περιμενω νέα ιστορία!
 

giannismits

Member
Γιούπι, νέα ιστορία, με ζουμι φαντάζομαι. Αμστερντάμ πηγα σε ηλικια 10 ετών, ήταν το 1ο μου ταξίδι με αεροπλάνο και στο εξωτερικο. Αν κι έχουν περάσει παρα πολλά χρόνια(35), θυμαμαι σχεδον τα παντα, το ξενοδοχειο, το Ρικμιουσεουμ, τις τουλιπες, τα ξυλοπάπουτσα, τη βιοτεχνία τυριών που μας πήγαν, το Μαντούρονταμ, τα σπίτια με τα κόκκινα φωτάκια, τα κανάλια, εεεεε μάλλον έχω καλή μνήμη.
Περιμένω τη συνέχεια.
Ε ναι θα έχει πολύ ζουμί όπως πάντα. Είμαι της ανάλυσης τι να κάνω:p
Σοβαρά, πρώτο ταξίδι? Βρε μην αποκαλύπτεις ηλικίες. σε είχα για πολύ πιο μικρή:)
Εξαιρετικός για άλλη μια φορά!!
Ευχαριστώ πολύ:)
 

giannismits

Member
Aαααχχχχ γιατί εγώ που πήγα πριν από 19 χρόνια θυμάμαι ελάχιστα;;;;; φτου καταραμένα γεράματα
Επανάληψη μήτηρ μαθήσεως μεν αλλά τώρα έχω ξεμυαλιστεί μ'αλλα για να κινήσω προς Αμστελόδαμον. Ας το ζήσω μεσα από το φακό του Γιάννη
Ποια γεράματα βρε! Εγώ τι να πω που υποτίθεται είμαι νέος και διαλύθηκαν τα πόδια μου με μερικά χιλιόμετρα στο Άμστερνταμ. Εσύ είσαι αιώνιος έφηβος που μας βάζεις τα γυαλιά :p Φυσικά και εσύ είσαι για άλλα, όμως παρακολούθησε την νέα ιστορία μου. Ξέρεις πως σε θέλω πάντα θεατή!
 
Ε ναι θα έχει πολύ ζουμί όπως πάντα. Είμαι της ανάλυσης τι να κάνω:p
Σοβαρά, πρώτο ταξίδι? Βρε μην αποκαλύπτεις ηλικίες. σε είχα για πολύ πιο μικρή:)

Ευχαριστώ πολύ:)
Και οπως παντα η ακολουθος ξενυχταει και περιμενει να δει που θα παει και τι θα δει στο αμστερνταμ προσεχως ..Ευχαριστουμε
 
Η νύχτα έπεσε, η βροχή δυνάμωσε,
και οι λιγοστοί περαστικοί, περπατάνε βιαστικά
κάτω από το θαμπό κίτρινο φως των φαναριών.
Η θάλασσα αγριεύει και φουσκώνει απειλητικά
Τα καράβια δένουν στο λιμάνι κι ακούγονται παντού,
οι φωνές των ναυτικών, που τραγουδούν για τα όνειρα
που τους στοιχειώνουν και τις ελπίδες που κουβαλάνε.

Κάποιοι ξεχύνονται στους δρόμους… Χοντροί, βρώμικοι, πίνουν μεθούν,
άλλοι βρίζουν φωνάζουν, τρώνε με τα χέρια τους δείχνοντας τα σαπισμένα δόντια τους,
φτύνουν και κατουράνε στη μέση του δρόμου… χορεύουν στους ήχους του ακορντεόν
τρίβοντας τις κοιλιές τους πάνω στις κοιλιές των γυναικών,
που ξεπουλάνε το κορμί και την τιμή τους για λίγα βρώμικα νομίσματα!
Κι όλα αυτά στο λιμάνι του Άμστερνταμ!

View attachment 211814

Εισαγωγή: Σκόρπιες σκέψεις!
Να που βρεθήκαμε κι εμείς στην βασίλισσας της κραιπάλης, την αδιαφιλονίκητη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα της ελευθερίας! Μια ελευθερία που έχει ξεκινήσει αιώνες πριν γύρω στο 1585 όταν απέκτησε τη φήμη της πιο ανεκτικής -θρησκευτικά και όχι μόνον- πόλης στον κόσμο. Το Άμστερνταμ υπερηφανεύεται, και δικαίως, σχετικά με τη στάση του που είναι εξ ολοκλήρου φιλελεύθερη και ανεκτική, αγκαλιάζοντας το γεγονός ότι οι άνθρωποι μπορούν να απολαμβάνουν τα μαλακά ναρκωτικά, την πορνεία και την πορνογραφία. Έτσι αντί να ποινικοποίησει τα πάντα, ο κόσμος μπορεί να απολαμβάνει με ειλικρίνεια από όλα! Διακρίνεται για την κοινωνική της ανοχή, έχοντας ταυτόχρονα νομιμοποιήσει την πορνεία, την άμβλωση, την ευθανασία, ενώ το πρώτο χρόνο του 21ου αιώνα, ήταν η πρώτη χώρα στον κόσμο που νομιμοποίησε το γάμο ανάμεσα σε άτομα του ίδιου φύλου. Άρα μιλάμε για πόλη που αν μη τι άλλο ξεχωρίζει, είτε θετικά είτε αρνητικά!
View attachment 211815

View attachment 211816

Η νομιμοποίηση όμως της πορνείας και της πώλησης ''μαλακών'' ναρκωτικών έφερε την υπερβολή και άνθισαν επιχειρήσεις και εγκληματικές συμμορίες που εμπλέκονται στην εμπορία γυναικών, ναρκωτικών, σε δολοφονίες και άλλες εγκληματικές δραστηριότητες. Τα τελευταία χρόνια όμως το Άμστερνταμ, θέλοντας να απαλλαγεί από την κοινή αντίληψη πως όλοι επισκέπτονται την πόλη για την ελαστικότητα του νομοθετικού πλαισίου της, η κυβέρνηση και η δημαρχεία έχουν κλείσει σχεδόν τους μισούς οίκους ανοχής.

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι η Ολλανδία θέλει να αποβάλει από πάνω της το ελεύθερο πνεύμα της, την ανεκτικότητα και τον σεβασμό στον κάθε άνθρωπο. Το αντίθετο μάλιστα. Ταυτιζόμενη με τη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα, της χώρας και όχι μόνο, η ολλανδική πρωτεύουσα σπεύδει να υιοθετήσει στον δημόσιο λόγο μια γλώσσα που δεν θα αναφέρεται ρητά στα δύο φύλα. Η πόλη του Άμστερνταμ δεν θα απευθύνεται πια (ή πάντως καλό θα είναι να μην το κάνει) σε ομιλίες σε «κυρίες και κύριους», αλλά σε «αγαπητούς πολίτες, αγαπητούς κατοίκους, αγαπημένα πρόσωπα που είστε παρόντα». Το «Αγαπητέ Κύριε/Κυρία» στις επιστολές θα καταργηθεί και τη θέση του θα πάρουν ουδέτερες περιγραφές όπως το «Αγαπητέ κάτοικε της [συνοικίας]» ή το «Αγαπητοί κάτοικοι του Άμστερνταμ». Ακόμη, δεν θα αναφέρει πια στα έγγραφά της τις λέξεις «αγόρι» και «κορίτσι» αλλά «αγόρι κατά τη γέννηση» και «κορίτσι κατά τη γέννηση». Διαβάστε τη συνέχεια του ενδιαφέροντος άρθρου εδώ: http://www.protagon.gr/epikairotita/44341456107-44341456107

Εμείς πάντως δεν βρεθήκαμε στο Άμστερνταμ για ναρκοτουρισμό ή σεξοτουρισμό. Ακόμα και πριν την επισκεφτώ πίστευα πως η πόλη αδικεί τον εαυτό της και πως έχει να προσφέρει πολλά περισσότερα από την εκτόνωση των νεανικών απωθημένων και την αίσθηση της ελευθερίας που διέπει σχεδόν τα πάντα! Είναι η πόλη που αποτελεί μοντέλο για τις πόλεις του μέλλοντος. Μαζί με την Κοπεγχάγη βέβαια. Από την πρώτη στιγμή σύγκρινα τις δύο πόλεις που έχουν πάρα πολλά κοινά. Η αρχιτεκτονική του παρελθόντος με τα παραδοσιακά κτίρια από τούβλο, η εξέλιξη της σύγχρονης αρχιτεκτονικής, το υγρό στοιχείο με τα κανάλια, ο σεβασμός στο περιβάλλον, το ελεύθερο πνεύμα και ο σεβασμός στις επιλογές του κάθε ανθρώπου να είναι αυτό που θέλει να είναι, το υψηλό βιοτικό επίπεδο, και τα χιλιάδες ποδήλατα που κατακλύζουν κάθε γωνιά και στις δύο πόλεις και τις καθιστούν παγκόσμιες ποδηλατικές πρωτεύουσες!








Η κυρίως πόλη στέκεται πάνω σε 90 νησίδες δημιουργημένες τεχνητά από τα χράχτεν, και μετράει 1539 γέφυρες από τις οποίες οι 252 στο κέντρο της. Το υψόμετρο του Άμστερνταμ είναι μόλις 2 μέτρα πάνω από τη θάλασσα. Η πόλη είναι κτισμένη σε μία απόλυτα επίπεδη περιοχή, μερικά τμήματα της οποίας έχουν δημιουργηθεί εξ ολοκλήρου μέσω κατασκευής πόλντερς. Είναι ουσιαστικά ο τρόπος που η Ολλανδία δημιουργεί γη και αυξάνει το ποσοστό ξηράς της σε σχέση με το υδάτινο στοιχείο. Η ρήση ''Ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο και οι Ολλανδοί την Ολλανδία'', οφείλεται ακριβώς σε αυτή τη συνεχή δραστηριότητα.

Το Άμστερνταμ έχει ένα από τα μεγαλύτερα ιστορικά κέντρα στην Ευρώπη, κυρίως από τον 17ο αιώνα, την Χρυσή Εποχή της Ολλανδίας. Την περίοδο εκείνη, μια σειρά από ομόκεντρα ημικυκλικά κανάλια, τα περίφημα χράχτεν (grachten) χτίστηκαν γύρω από το κέντρο της παλαιότερης πόλης και απλώνονται ακτινωτά σε σχήμα μισοφέγγαρου. Είναι το ημικύκλιο που οριοθετείται από τα πέντε ομόκεντρα κανάλια, Singel, Herengracht, Keizersgracht, Prinsengracht και Singelgracht. Κατά μήκος των καναλιών βρίσκονται πολλά όμορφα σπίτια και αρχοντικά σπουδαία δείγματα αρχιτεκτονικής, κυρίως του 17ου και 18ου αιώνα με κύριο χαρακτηριστικό, τα στενά κτίρια στις όχθες των καναλιών που γέρνουν προς τα εμπρός με περίτεχνα αετώματα στις προσόψεις και έναν γάντζο. Αυτό ήταν μια αρχιτεκτονική καινοτομία για πρακτικούς λόγους καθώς οι κατοικίες αυτές έχουν πολύ στενές, απότομες σκάλες και στα παλιά χρόνια, σε μια πόλη που είναι επιρρεπείς στις πλημμύρες, θα ήταν αδύνατο να μετατοπιστούν γρήγορα αγαθά και περιουσιακά στοιχεία οποιασδήποτε αξίας στους υψηλότερους ορόφους καθώς και η ασφαλής μεταφορά των επίπλων.







Η ζώνη των Χράχτεν (de grachtengordel) περιελήφθη στα Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.
View attachment 211817

Ένα άλλο εντυπωσιακό γνώρισμα της Ολλανδικής πρωτεύουσας είναι η πολυπολιτισμικότητα της. Γνώριζα για την πολυπολιτισμική κουλτούρα του Άμστερνταμ αλλά δεν ήξερα την έκτασή της. Τελικά το Άμστερνταμ κατέχει τον τίτλο της πόλης με τις περισσότερες εθνικότητες στον κόσμο! Εντυπωσιακό το ποσοστό των Ολλανδών κατοίκων της πόλης που αποτελούν το 49,5% (79,42% σε όλη την Ολλανδία), έναντι 50,5% των ξένων (20,58% σε όλη την Ολλανδία). Στην πόλη ζουν πάνω από 177 εθνικότητες, τις περισσότερες στον κόσμο με τις τρείς πρώτες εθνικότητες να είναι Μαροκινοί, Τούρκοι και Βρετανοί.

Πέρα απ’ αυτά τα ωραία και ενδιαφέροντα η πόλη δεν με συγκίνησε όσο περίμενα. Το ταξίδι αυτό δεν είναι από τα αγαπημένα μου χωρίς να έγινε κάτι που μου χάλασε τα σχέδια ή πήγε στραβά. Το βασικό πρόβλημα όμως ήταν ένα. Γύρισα σχεδόν παράλυτος από τον ποδαρόδρομο! Από την πρώτη κιόλας μέρα άρχισαν να διαλύονται τα πόδια μου. Βέβαια για να είμαι ειλικρινής λίγες μέρες πριν το ταξίδι είχα αρχίσει το τρέξιμο και τα πόδια ήταν ήδη καταπονημένα. Αλλά ας μη το ρίξω μόνο εκεί. Ενώ η πόλη έχει πολύ καλό δίκτυο τραμ , όπως είναι λογικό αυτά περνάνε μόνο από τις μεγάλες κεντρικές οδικές αρτηρίες. Όλα αυτά τα αμέτρητα κανάλια, από το ένα στο άλλο τα περπατήσαμε θέλοντας και μη και αυτό μου έλιωσε τα πόδια σε σημείο να σέρνομαι! Αν και θεωρείται δεδομένο ότι πολύ εύκολα μπορείς να χαθείς, εγώ συνήθισα τη διάταξη των καναλιών και τη λογική με την οποία τέμνουν τους δρόμους. Προσπάθησα να ταξινομήσω τις διαδρομές μας ανάλογα την περιοχή όπως κάνω σε κάθε πόλη αλλά δεν ήταν εύκολο. Το ιστορικό κέντρο με τα grachten είναι μεγάλο και ο τρελός ποδαρόδρομος αναπόφευκτος.




Ένα άλλο που δεν με ενθουσίασε είναι ότι δεν έχει μια πλατεία της προκοπής, σε σύγκριση πάντα με αντίστοιχες πόλεις στην Ευρώπη. Η Dam έχει ωραία ιστορικά κτίρια αλλά περισσότερο μοιάζει για συγκοινωνιακός κόμβος. Η Leidseplein με αρκετά χασισοκαφέ μου φάνηκε αδιάφορη αλλά έπαιξε ρόλο ότι στο σημείο γίνονται έργα μετρό. Η Rembrandtplein συμπαθητική. Ομοίως δεν έχει να επιδείξει εξαιρετικά πάρκα όπως έχουν άλλες μεγαλουπόλεις. Το Vondelpark δεν με ενθουσίασε. Το ότι είναι flat kai δεν έχει έναν λόφο να δεις μια πανοραμική θέα είναι μεγάλο μείον για μένα και δεν βρήκα ένα κτίριο να μου προσφέρει μια καλή πανοραμική άποψη της πόλης. Η πόλη είναι γνωστή για πολλά εξαιρετικά μουσεία, όπως το Κρατικό Μουσείο Ρέικσμουζεουμ (Het Rijksmuseum), τo Μουσείο Βαν Γκογκ, το Μουσείο της Πόλης (Het Stedelijk Μuseum), το Σπίτι της Άννας Φρανκ αλλά δεν μπορώ να το βάλω στα θετικά γιατί τα μουσεία και η τέχνη για μένα δεν είναι το πρωτεύον σε ένα ταξίδι. Αγαπημένοι οι Βαν Γκογκ και Ρέμπραντ αλλά πόσο πια να εξτασιαστώ!

Όμως δεν θέλω να το αδικήσω περισσότερο γιατί μου χάρισε δυνατό φωτογραφικό υλικό με καρποσταλικές εικόνες γύρω από τα κανάλια. Απλά από ένα σημείο και μετά επαναλαμβανόμενα όλα. Βλέπεις ακριβώς το ίδιο θέμα. Καμία έκπληξη καμία ποικιλία. Με λίγα λόγια όλες οι γειτονιές σχεδόν ίδιες. Αλλά πανέμορφες!
Σ’ αυτό δεν με απογοήτευσε.








View attachment 211818

View attachment 211819





Αν με ρωτήσει κάποιος ποια γειτονιά ή ποια διαδρομή μου άρεσε περισσότερο θα έλεγα ότι ξεχωρίζω την Reguliersgracht από την αρχή μέχρι την πλατεία Rembrandtplein, την διαδρομή με αφετηρία την Munttoren συνεχίζοντας από την Doelensluis- Nieuwe Doelenstraat- Aluminiumbrug- Staalstraat-Ir. B. Bijvoetburg-Amstel μέχρι την γέφυρα Magere Brug. Και βέβαια η περιοχή του Jordaan. Αλλά αυτά στην ώρα τους!

Tο Άμστερνταμ επίσης δεν είναι για γαστριμαργικό τουρισμό! Οι ίδιοι οι Ολλανδοί θεωρούν πως η κουζίνα τους δεν είναι αξιοπρόσεκτη και δεν επενδύουν για την προβολή της. Εκτός αν ρωτήσεις τη νεολαία που θα πει πως εθνικό τους πιάτο είναι οι τηγανιτές πατάτες που σερβίρονται με μαγιονέζα σε χάρτινες συσκευασίες! Σε πολλά σημεία της πόλης υπάρχουν καντίνες με τοπικές και όχι μόνο λιχουδιές. Εμείς κάποια ολλανδικά σνακ και γλυκάκια τα δοκιμάσαμε εκτός από τις τηγανητές πατάτες (patatje oorlog ή patat speciaal), όπως τα ξακουστά Poffertjes μικρά pancakes αχνιστά με βούτυρο και άχνη ζάχαρη, kroketten δηλαδή κροκέτες με τυρί, Stroopwafel που είναι λεπτές βάφλες κολλημένες μαζί με ένα στρώμα από γλυκό σιρόπι και broodje haring παστή ρέγγα σε ένα μικρό σάντουιτς με πίκλες και κρεμμύδια. Όλα από πλανόδιους και καντίνες που υπάρχουν σε πολλά σημεία της πόλης. Αυτά θεωρητικά είναι η οικονομική επιλογή για φαγητό στο Άμστερνταμ. Και λέω θεωρητικά γιατί εκτός ότι είναι σνακ είναι μικρή η ποσότητα τους. Ας πούμε ένα χωνάκι πατάτες με τυρί τσένταρ ή μαγιονέζα έχει 4€, το ψαροσάντουιτς μπορεί να έχει 2,50€ είναι όμως μια μπουκιά, τα Poffertjes 2,50€ τα δέκα ή 4,50€ τα 20, μια Stroopwafel ζεστή της ώρας κάνει 2,50€ αλλά υπάρχουν και σε συσκευασίες με πολλές και μπορεί να τις αγοράσει κάποιος και από σούπερ μάρκετ και από τουριστικά μαγαζιά. Επίσης διαδεδομένα στην πόλη είναι μηχανήματα αυτόματης πώλησης FEBO (automatiek) που λειτουργούν με κερματοδέκτη και με το πάτημα ενός κουμπιού επιλέγουμε κροκέτες, burger, τυριά, κεφτεδάκια και άλλες λιχουδιές από 1€ έως 2€ το κομμάτι. Μια άλλη οικονομική (για Άμστερνταμ) επιλογή είναι η αλυσίδα "Wok to walk", εξαιρετικό κινέζικο που παρασκευάζεται μπροστά στα μάτια σου. Φάγαμε σε χάρτινη συσκευασία με 7,50€ αλλά και μερίδα σε πιάτο με 11€ άρα όχι και τόσο φτηνό. Επίσης φάγαμε κάτι απίστευτες κοτονοστιμιές στην αγορά Albert Cuyp Market με 8€ και διάφορα άλλα. Πάντως νηστικοί δεν μείναμε! Οπότε το τι φάγαμε δεν θα αναλυθεί ιδιαίτερα στα κεφάλαια.


View attachment 211841



View attachment 211827

View attachment 211826

View attachment 211828



View attachment 211829

Εκτός όμως από το Άμστερνταμ η επαρχία της Ολλανδίας μας χάρισε όμορφες εικόνες. Οι επιλογές είναι πάρα πολλές αλλά για τέσσερις μέρες έπρεπε να σκεφτώ ποιο θα ήταν το καλύτερο και πιο ενδιαφέρον trip. Δεν ήταν η καλύτερη εκδρομή που έχουμε κάνει ούτε αλησμόνητη ούτε στέφτηκε με 100% επιτυχία. Θα τα αναλύσω στα αντίστοιχα κεφάλαια όμως. Δεν πρωτοτύπησα και επέλεξα να κάνουμε εκδρομή στο Haarlem, στα χωριά Marken και Volendam, στους ανεμόμυλους του Zaanse Schans και στους κήπους Κεουκενχόφ (Keukenhof) στο Lisse.






View attachment 211830

Marken




Volendam


Zaanse Schans




Το Χάαρλεμ απρόσμενα μου άρεσε πολύ μπορώ να πω!





Πρακτικές πληροφορίες
Δεν υπάρχουν και τόσες πρακτικές πληροφορίες! Στο Άμστερνταμ πήγαμε όχι στο Πακιστάν! Όμως θα γράψω δύο-τρία-δέκα πράγματα! Τα αεροπορικά τα είχα κλείσει 3 μήνες πριν από την Transavia με 90€ το άτομο απευθείας πτήση από Θεσσαλονίκη, και μου φάνηκε μια χαρά Low cost εταιρεία. Και επειδή ο giannismits δεν αρκεί, το επίσημο site τουρισμού του Άμστερνταμ όπου μπορείτε να αντλήσετε ότι πληροφορία θέλετε. http://www.iamsterdam.com/en/see-and-do

Το πρώτο πράγμα που κάναμε όπως πάντα είναι να αγοράσουμε τις κάρτες μεταφορών για τις μετακινήσεις μας εντός και εκτός Άμστερνταμ. Ξέρω ξέρω. Περιμένετε να σας κάνω πλήρη ανάλυση των εισιτηρίων σαν ειδήμονας στο θέμα ΜΜΜ! Το πιο χρήσιμο site για όλα τα μέσα μεταφοράς, τις στάσεις, τις τιμές εισιτηρίων, το ταξιδιωτικό πλάνο για όλη την Ολλανδία, που έχει και εφαρμογή για το κινητό είναι αυτό
https://9292.nl/en#
https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.negentwee

Η κύρια εταιρεία δημόσιων μεταφορών στο Άμστερνταμ είναι η GVB. Η κάρτα που χρησιμοποιούν οι κάτοικοι είναι η προσωπική OV-chipkaart με το γνωστό σύστημα του να φορτώνεις μονάδες. Δεν μας ενδιαφέρει και πάμε παρακάτω. Το εισιτήριο μιας ώρας κοστίζει 2,90€ ενώ το 24 ωρών 7,50€. Τα υπόλοιπα αναλύονται στο παρακάτω Link. Σημείωση: τα εισιτήρια αυτά ισχύουν μόνο για μετρό, τραμ και τα λεωφορεία της GVB. https://en.gvb.nl/reizen/producten-en-tarieven/ov-tarieven-2017

Υπάρχει όμως και η εταιρεία connexxion και οι εταιρείες ebs και arriva για τα περίχωρα καθώς τα τρένα της NS . Οπότε οι κάρτες της GVB δεν επαρκούν πάντα. Έτσι υπάρχει και το Amsterdam & Region Travel Ticket η πιο απαραίτητη κάρτα για όποιον θέλει να χρησιμοποιήσει τις μεταφορές εντός του Άμστερνταμ αλλά θέλει να κάνει και εκδρομές σε πολλές περιοχές έξω από το Άμστερνταμ. Τα εισιτήρια ισχύουν σε όλες τις γραμμές του μετρό, των τραμ και λεωφορείων που λειτουργούν από την GVB, καθώς και της Connexxion και EBS. Κατεβάστε το pdf να δείτε τι περιλαμβάνει αυτή η κάρτα. https://en.gvb.nl/amsterdam-region-travel-ticket

Υπάρχει και το Amsterdam Travel Ticket / 1-day (€ 16), 2-day (€ 21) και 3-day ticket (€ 26. Είναι για απεριόριστα σιδηροδρομικά ταξίδια μεταξύ του αεροδρόμιου Schiphol και οποιουδήποτε σταθμού του Άμστερνταμ. Επίσης απεριόριστων διαδρομών για όλα τα λεωφορεία, τραμ, μετρό και πλοία που διαχειρίζεται η GVB. Συμπεριλαμβάνεται και το Amsterdam Airport Express (λεωφορείο 197) και το βραδινό Niteliner (λεωφορείο N97), της εταιρείας Connexxion. https://en.gvb.nl/amsterdam-travel-ticket

Αν δεν πάρει κάποιος καμιά από τις κάρτες που εξυπηρετεί το αεροδρόμιο, το Amsterdam Airport Express εισιτήριο κοστίζει 5€ η μονή διαδρομή ή 10€ με επιστροφή. Το τρένο από το αεροδρόμιο κοστίζει 4,20€ και σε 16 περίπου λεπτά φτάνει στον Amsterdam Centraal.

Και βέβαια υπάρχει και η πιο ακριβή I amsterdam City Card που όμως εκτός από απεριόριστες διαδρομές με τα μέσα μεταφοράς της GVB περιλαμβάνει και τα πιο σημαντικά μουσεία της πόλης και άλλες παροχές όπως κρουαζιέρα στα κανάλια. https://www.iamsterdam.com/en/i-am/i-amsterdam-city-card/order-your-card

Τι κάναμε εμείς τώρα. Επειδή είχαμε 4 μέρες, με σκοπό να κινηθούμε και εντός και σε αρκετές περιοχές εκτός του Άμστερνταμ και επειδή είχα καταμπερδευτεί για το ποια κάρτα μας συμφέρει πήραμε δύο κάρτες GVB 2 days / 48 hours προς 12,50€ η μία, δύο Amsterdam & Region Travel Ticket προς 18,50€ η μία, και δύο κάρτες ημερήσιες GVB 1 day / 24 hours προς 7,50€ η μια. Ίσως ρωτήσετε γιατί δεν πήρα μια 3ημερη κάρτα GVB 3 days που κοστίζει 17€. Αυτό το κάναμε γιατί τις εκδρομές εκτός τις προγραμμάτισα για την 3η ημέρα επειδή είχα ελέγξει πως θα έχει πιο καλές καιρικές συνθήκες από τις υπόλοιπες μέρες. Επίσης χρειάστηκε την τελευταία μέρα ένα εισιτήριο 1 ώρας που κοστίζει 2,90€. Τα εισιτήρια από / προς το αεροδρόμιο κόστισαν από 5€ και τα κόψαμε απευθείας από τον οδηγό. Συνολικά για 4 ημέρες στα μέσα μαζικής μεταφοράς μέσα και έξω από το Άμστερνταμ ξοδέψαμε 51,40€ το άτομο + 10€ μια έκτακτη διαδρομή που θα την πω όταν έρθει η ώρα, άρα 64€.

Ένα πράγμα όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε για τα εισιτήρια για όλα τα μέσα μεταφοράς στο Άμστερνταμ. Χτυπάμε την κάρτα μας στο μηχάνημα όταν μπαίνουμε, αλλά και λίγο πριν κατέβουμε. ΠΑΝΤΑ. Διαφορετικά η κάρτα θα πάψει να ισχύει. Δεν είναι δύσκολο να το συνηθίσεις. Εμείς γρήγορα μπήκαμε σ’ αυτή τη λογική. Αυτά τα λίγα!

Τελικά, I-am-sterdam ή I am not Amsterdam?
Που εμεινες πες μας αν αξιζε ξενοδοχειο εννοω .Στο βελιγραδι που μειναμε στο ιδιο με απογοητευσε .Ετυχως που τοειχαμε παρει ολο αλλιως καμμια ιδιωτικοτητα
 

giannismits

Member
Που εμεινες πες μας αν αξιζε ξενοδοχειο εννοω .Στο βελιγραδι που μειναμε στο ιδιο με απογοητευσε .Ετυχως που τοειχαμε παρει ολο αλλιως καμμια ιδιωτικοτητα
Μείνε συντονισμένη. Στο επόμενο κεφάλαιο θα αναφέρω το ξενοδοχείο, την τιμή του και τις εντυπώσεις μου.

Α δεν θέλω τέτοια. Όποιος έμεινε στου Ιβαν και της Ντεσα έμεινε καταευχαριστημένος. Τι συνέβη? Μήπως πήρατε το δωμάτιο χωρίς μπάνιο? Δεν είναι επί του θέματος, γι'αυτό αν θες στην ιστορία για το Βελιγράδι γράψε για την εμπειρία σου. Μπορεί να φανεί χρήσιμο στους επόμενους.
 

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
30.174
Μηνύματα
702.480
Μέλη
34.722
Νεότερο μέλος
bouda$

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom