ΗΠΑ Χαβάη : Ένα Όνειρο Που Έγινε Πραγματικότητα

Nikos1986

Member
Μηνύματα
905
Likes
4.004
Επόμενο Ταξίδι
Γενεύη - Ανεσί
Ταξίδι-Όνειρο
Αυστραλία - Καλιφόρνια

11. Εξερεύνηση Ανατολικού Μπιγκ Άιλαντ

Στο Hilo θα μέναμε 22/3 έως 27/3. Στο διάστημα αυτό, θα είχαμε αυτοκίνητο και θα βλέπαμε τόσο το Hilo, όσο και το ανατολικό κομμάτι του Big Island (βόρεια Kohala, ακτή Hamakua και Puna). Στη συνέχεια, 27/3 έως 30/3, θα μέναμε στο Mountain View, γύρω στα 45 λεπτά από το Hilo. Με ένα τζιπ που θα νοικιάζαμε, θα βλέπαμε τα ηφαίστεια (Mauna Kea, Mauna Loa και Kilauea). Τέλος, από 30/3 έως 2/4 θα μέναμε στη Waikoloa, στα δυτικά, και με άλλο αμάξι θα γυρνούσαμε όσο προλαβαίναμε το δυτικό Big Island (νότια Kohala και Kona).

Ημέρα 12 & 13: Hilo & Περίχωρα
Η πτήση από Honolulu προς Hilo ήταν πολύ σύντομη, και σε λιγότερο από μία ώρα προσγειωθήκαμε στην κύρια πόλη της ανατολικής ακτής. Η μέρα αυτή είχε κυρίως αφιερωθεί στην Honolulu και στο Sea Life Park. Έχοντας φτάσει στο Big Island βράδυ, κατά τις 19:30, δεν έμεναν και πολλά να κάνουμε. Θα νοικιάζαμε αυτοκίνητο από 22/3 έως 27/3, δηλαδή για όσες μέρες θα μέναμε στο Hilo, θα κάναμε check-in στο ξενοδοχείο, θα τρώγαμε τίποτα και μετά ύπνος.
Το αεροδρόμιο του Hilo είναι μικρό, καμία σχέση με το διεθνές της Honolulu. Ακόμη και τα "γραφεία" των εταιρειών ενοικίασης αυτοκινήτων βρίσκονται απέναντι από το κτήριο του αεροδρομίου. Το αεροδρόμιο εξυπηρετεί κυρίως την Hawaiian, που με συνεχείς πτήσεις Boeing 717 συνδέει την πόλη με τα υπόλοιπα νησιά της πολιτείας.
Η μεγάλη έκπληξη ήρθε, όταν πήγαμε στην θέση Α7 της Avis για να πάρουμε το αυτοκίνητο που είχαμε κλείσει, ένα Ford Focus, παρόμοιο με αυτό που είχαμε κάνει κράτηση και είχαμε οδηγήσει στο Oahu. Το αμάξι που μας έδωσαν, ήταν μια μαύρη κάμπριο Camaro, ένα αμάξι με το οποίο είχα ξετρελαθεί βλέποντας τον Μαγκάρετ (και περιστασιακά τον Ντάνο) να το οδηγεί στην Hawaii 5-0! Είχαμε δει κάμποσα τέτοια στο Oahu, αλλά τώρα θα είχαμε 5 ολόκληρες μέρες το αμάξι δικό μας! Πάνω στον ενθουσιασμό, πήγαμε να ξεχάσουμε να φορτώσουμε και την τσάντα με τις πετσέτες και τα μαγιό...

Στο Hilo θα είχαμε διαλέξει το Hilo Seaside Hotel. Είναι ένα μεσαίο ξενοδοχείο, στην άκρη του Hilo, κοντά στο αεροδρόμιο. Τα δωμάτια δεν είχαν κάτι το ξεχωριστό, αλλά φαίνονταν καθαρά. Επίσης το ξενοδοχείο είχε μια μικρή λιμνούλα στην αυλή και δωρεάν Wi-Fi και πάρκινγκ (γενικά, στο Big Island το πάρκινγκ ήταν δωρεάν). Πολύ κοντά στο ξενοδοχείο, στη διασταύρωση Kamehameha Avenue και Mamalahoa Highway (που έρχεται από αεροδρόμιο) βρίσκεται το Ken’s House of Pancakes, ανοικτό όλο το 24ωρο, με πολύ ωραίες τηγανίτες. Επίσης, απέναντι από το ξενοδοχείο, πάνω στη λιμνοθάλασσα, υπήρχε μια ωραία μικρή ταβέρνα. Αν και φαινομενικά σε όχι και τόσο καλό σημείο, τελικά το ξενοδοχείο μας βόλεψε.

Η εξερεύνηση του Hilo, ξεκίνησε ουσιαστικά την 13η ημέρα. Το Hilo σαν πόλη είναι μικρό, θυμίζει περισσότερο κωμόπολη. Τα αξιοθέατα της πόλης είναι λίγα, και περισσότερο αξίζει να κάνει κανείς βόλτα με τα πόδια. Τα περισσότερα κτήρια κατασκευάστηκαν στις αρχές του 20ου αιώνα, με το παλιότερο από αυτά, να στεγάζει το Lyman Museum & Mission House. Στο κτήριο του 1839 με ξύλινο σκελετό, στεγάζεται το μουσείο Lyman, το οποίο ουσιαστικά συνδυάζει δύο μουσεία σε ένα.
Στην Earth Heritage Gallery παρουσιάζεται η γεωλογία των νησιών. Στα εκθέματα περιλαμβάνονται τα δύο είδη λάβας, η αιχμηρή σαν ξυράφι aa και η σχετικά λεία pahoehoe. Εκτίθενται διάφορα άλλα "προϊόντα" από τα ηφαίστεια της Χαβάης, όπως τα μαλλιά της Πέλε, τα δάκρυα της Πέλε, βόμβες λάβας κλπ. Εξηγείται ο κύκλος ζωής των νησιών, από τη στιγμή που αρχίζει ο σχηματισμός τους ως υποθαλάσσιο βουνό, μέχρι τη δημιουργία ατόλης και τελικά την βύθισή τους. Παρουσιάζονται επίσης οι πολλές κλιματικές ζώνες και τα οικοσυστήματα που συναντά κανείς στο Big Island. Τέλος, υπάρχουν δείγματα από ορυκτά και απολιθώματα από όλο τον κόσμο.
Στην Island Heritage Gallery, ο επισκέπτης ενημερώνεται για την καθημερινή ζωή των διαφόρων εθνοτικών ομάδων του νησιού. Παρουσιάζονται ρούχα, καθημερινά αντικείμενα και ομοιώματα δωματίων από σπίτια. Ένα μεγάλο μέρος της Island Heritage Gallery ήταν κλειστό όταν επισκεφθήκαμε το μουσείο, όμως ήταν πολύ εντυπωσιακό και αποτελεί μια πολύ καλή εισαγωγή πριν την επίσκεψη στο Εθνικό Πάρκο Ηφαιστείων.




Δείγματα λάβας από το μουσείο Lyman


Τα μαλλιά (κάτω αριστερά) και τα δάκρυα (κάτω δεξιά) της Πέλε


Τα δύο είδη λάβας, aa και pahoehoe


Ομοίωμα δωματίου Ιαπωνικού σπιτιού

Κοντά στο Hilo, βρίσκονται οι καταρράκτες Rainbow. Οι καταρράκτες, που το πραγματικό τους όνομα είναι Waianuenue, έχουν πάρει το παρατσούκλι τους από το ουράνιο τόξο που λέγεται πως σχηματίζεται το πρωί από τις ακτίνες του ήλιου. Ο καταρράκτης δεν είναι μεγάλος, με ύψος 25 μέτρα, αλλά έχει πολύ εύκολη πρόσβαση. Υπάρχει μονοπάτι που ανεβαίνει στο ποτάμι και όταν τα νερά δεν είναι φουσκωμένα, μπορεί κάποιος να φτάσει και στο χείλος του καταρράκτη! Ακριβώς πίσω από τον καταρράκτη, υπάρχει μια σπηλιά. Σύμφωνα με το θρύλο, στη σπηλιά κατοικούσε Hina, μητέρα του μυθικού θεού Maui.


Οι καταρράκτες Rainbow


Οι καταρράκτες από ψηλά


Το ποτάμι που καταλήγει στους καταρράκτες

Δυστυχώς όλες τις μέρες που ήμασταν στο Hilo αναδιαμόρφωναν τα όμορφα πάρκα που υπάρχουν, με το γνωστότερο να είναι οι κήποι Liliuokalani. Όμως παρακολουθήσαμε τα παιδιά από δύο δημοτικά σχολεία να παίζουν ποδόσφαιρο σε ένα από τα γηπεδάκια του Hilo.

Σχεδόν όλες τις μέρες που μείναμε στο Hilo, τα βράδια έβρεχε ενώ τα πρωινά είτε είχε ήλιο είτε απλά συννεφιά, επιβεβαιώνοντας τον χαρακτηρισμό "rainy old Hilo". Τα στατιστικά λένε για σχεδόν 280 βροχερές ημέρες τον χρόνο. Όμως, δεν αξίζει καθόλου να μείνει κανείς στο ξενοδοχείο. Η πόλη έχει πολύ ωραία ατμόσφαιρα, και οι κάτοικοι είναι πολύ ευχάριστοι και ομιλητικοί, ακόμα και με τους ξένους.

Ημέρα 14: Ακτή Hamakua
Η προσήνεμη (βορειοανατολική) πλευρά του νησιού, λόγω των πολύ αυξημένων βροχοπτώσεων, προσφέρει πολλά όμορφα τοπία και υπέροχες εκδρομές με το αυτοκίνητο. Οι παρακάμψεις του κεντρικού #19 είναι πανέμορφες. Για τα μέρη τα οποία επισκεφθήκαμε, υπάρχει σήμανση στον δρόμο στυλ "Scenic Route", οπότε δεν είναι εύκολο να τα προσπεράσει κάποιος χωρίς να τα δει.

Ξεκινώντας από το Hilo προς τα βόρεια, πρώτη παράκαμψη στον Papeekeo Scenic Drive. Αυτή η παράκαμψη στον #19, είναι μεταξύ των μετρητών μιλίων 7 και 8, στο ύψος των Hawaii Tropical Botanical Gardens. Ο Papeekeo Scenic Drive είναι στενός, μίας λωρίδας ανά κατεύθυνση. Περνάει από τοπία γεμάτα βλάστηση.






Τοπία κατά μήκος του Papeekeo Scenic Drive

Στο ύψος των βοτανικών κήπων, αφού αφήσαμε το αυτοκίνητο στην άκρη του δρόμου, κατεβήκαμε προς την μικρή παραλία. Τα ρεύματα της θάλασσας και τα ηφαιστειακά βράχια, κάνουν επικίνδυνη την εν λόγω παραλία για κολύμπι.


Η μικρή παραλία Papeekeo


Το τοπίο δίπλα από την παραλία

Ένα άλλο ωραίο σημείο της διαδρομής, είναι στο ύψος της ξύλινης γέφυρας μίας λωρίδας. Αμέσως μετά τη γεφυρούλα, υπάρχει χώρος στην άκρη του δρόμους για να αφήσεις το αμάξι και να κατέβεις το μονοπάτι προς το ποτάμι που περνά από κάτω. Υπάρχει ένα μικρό τούνελ, απ'όπου τρέχει το νερό, σχηματίζοντας δύο μικρούς καταρράκτες.


Η ξύλινη γεφυρούλα πάνω από το ποτάμι


Το τούνελ, από το οποίο διέρχεται το ποτάμι

Ύστερα από την παράκαμψη του Papeekeo Scenic Drive, σειρά έχουν οι γνωστότεροι καταρράκτες του νησιού, οι Akaka Falls. Από το πάρκινγκ του πάρκου, ξεκινά ένα μονοπάτι περίπου 700 μέτρων, που προσφέρει θέα στους καταρράκτη Kahuna (100 μέτρων) και στους καταρράκτη Akaka (135 μέτρων). Υπολογίστε περίπου 45-60 λεπτά για την κυκλική διαδρομή. Γύρω από το μονοπάτι υπάρχει πυκνή βλάστηση και ο επισκέπτης βλέπει τους καταρράκτες από απόσταση, πάνω σε πλατφόρμες παρατήρησης. Δυστυχώς δεν μπορείς να πλησιάσεις κοντά.


Το δάσος της βροχής, στο πάρκο των καταρρακτών Akaka




Ο καταρράκτης Kahuna (πάνω) και ο καταρράκτης Akaka (κάτω)

Λίγο μετά τους καταρράκτες Akaka, βρίσκεται το Kolekole Beach Park. Το πάρκο βρίσκεται κάτω από μια μεγάλη γέφυρα, από την οποία περνά ο δρόμος. Στο ποτάμι που περνά από κάτω, πριν εκβάλλει στην θάλασσα ακριβώς δίπλα, σχηματίζονται 2-3 μικροί καταρράκτες. Αν και το ποτάμι την ημέρα που πήγαμε ήταν ήρεμο, η θάλασσα και εδώ σηκώνει πολύ κύμα και δεν είναι ασφαλής για κολύμπι.


Η γέφυρα στο Kolekole Beach Park


Ένας από τους μικρούς καταρράκτες που σχηματίζονται στο πάρκο


Στην παραλία υπάρχει πολύ κύμα, και το κολύμπι είναι επικίνδυνο

Έχοντας κάνει ήδη αρκετές στάσεις, παρακάμψαμε τους τριπλούς καταρράκτες Umauma Falls, οι οποίοι βρίσκονται λίγο βορειότερα από το Kolekole Beach Park.

Τελευταία στάση πριν καταλήξουμε στη Waimea, ήταν στο Laupahoehoe Point. Το συγκεκριμένο μνημείο, αν θυμάμαι καλά, βρίσκεται μετά τα σπίτια του χωριού. Το μνημείο βρίσκεται δίπλα στην ακτή από λάβα. Την 1η Απριλίου 1946, ένας σεισμός 8,1 ρίχτερ στην Αλάσκα, προκάλεσε τσουνάμι, το οποίο χτύπησε 5 ώρες αργότερα και την Χαβάη. Από τα κύματα ύψους 15-20 μέτρων πνίγηκαν πολλοί κάτοικοι των νησιών, μεταξύ αυτών και 32 μαθητές που είχαν πάει εκδρομή στην στενή κοιλάδα στο Laupahoehoe. Το συγκινητικό μνημείο είναι αφιερωμένο στα παιδιά αυτά, και υπάρχουν φωτογραφίες των θυμάτων. Ένα άλλο μεγάλο τσουνάμι χτύπησε τα νησιά το 1960, ύστερα από τον μεγάλο σεισμό στη Χιλή των 9,5 ρίχτερ. Έτσι, στο νησί έχουν πλέον δημιουργηθεί ζώνες εκκένωσης, οι οποίες οριοθετούνται από ειδικές πινακίδες τις οποίες μπορεί κάποιος να δει ακόμα και στο Hilo που επλήγη ιδιαίτερα από τις καταστροφές. Για την ενημέρωση του κόσμου, έχει ιδρυθεί και το Pacific Tsunami Museum στο Hilo


Η κοιλάδα στο Laupahoehoe




Η ακτή στο Laupahoehoe

Αργά το απόγευμα τελειώσαμε την διαδρομή στην πόλη Waimea. Ύστερα από λίγο περπάτημα και κάποιες αγορές, ξεκινήσαμε για την επιστροφή στο Hilo. Το τμήμα του δρόμου #19 από την Waimea μέχρι την ακτή Hamakua συχνά το βραδάκι έχει πυκνή ομίχλη και θέλει προσοχή. Την Waimea θα την βλέπαμε περισσότερο την επόμενη ημέρα, όταν θα ερχόμασταν από την μεγάλη πεζοπορία στην Waipio Valley.

Ημέρα 15: Waipio Valley, Waimea & Βόρεια Kohala
Η σημερινή μέρα θα είναι γεμάτη. Το πρωί θα κάναμε την ίδια διαδρομή με την προηγούμενη ημέρα, προσπερνώντας όλες της στάσεις κατά μήκος του #19 που είχαμε κάνει χθες. Στην διασταύρωση πριν το Honokaa, αντί να συνεχίσουμε προς Waimea, μπαίνουμε στον #240, ο οποίος προσεγγίζει την Waipio Valley από το νότο. Δεν ξέρω αν υπάρχει μονοπάτι για να μπει κάποιος στην κοιλάδα από τα βόρεια, αλλά ο πλησιέστερος δρόμος είναι ο #270, που τερματίζει στην Pololu Valley, 15 km σε ευθεία γραμμή βορειότερα.

Η απομονωμένη Waipio Valley είναι γνωστή και ως "Valley of the Kings". Στην ιερή κοιλάδα μεγάλωσε ο Μέγας Καμεχαμέχα, προτού ξεκινήσει την εκστρατεία του για την ένωση όλων των νησιών σε ένα βασίλειο. Πριν την ανακάλυψη της Χαβάης από τους Δυτικούς, στην κοιλάδα κατοικούσαν περίπου 10.000 άνθρωποι, και υπήρχαν διάφοροι αρχαίοι ναοί. Σήμερα έχουν απομείνει μόνο λίγοι κάτοικοι, οι οποίοι ασχολούνται κυρίως με τη γεωργία.
Η κοιλάδα έχει μήκος περίπου 10 km και πλάτος περίπου 1,5 km. Το παρατηρητήριο με τον χώρο στάθμευσης βρίσκονται σε υψόμετρο περίπου 800 μέτρων. Η κοιλάδα διαρρέεται από το Waipio Stream. Για να κατέβει κάποιος στην κοιλάδα, υπάρχουν 2 τρόποι. Ο πρώτος (ας πούμε εύκολος) είναι με αμάξι, οπωσδήποτε 4x4, καθώς ο δρόμος που κατεβαίνει είναι μεν ασφαλτοστρωμένος, αλλά είναι από τους πιο απότομους δρόμους του κόσμου (μέση κλίση 25%) και με λακκούβες. Ο δεύτερος, είναι με τα πόδια. Αυτόν επιλέξαμε και εμείς. Η συγκεκριμένη πεζοπορία απαιτεί οπωσδήποτε νερό και παπούτσια. Επίσης, καθώς μιλάμε για την προσήνεμη πλευρά, είναι πολύ πιθανό να βρέξει.


Η θέα της κοιλάδας Waipio από το παρατηρητήριο

Η διαδρομή με τα πόδια από το παρατηρητήριο μέχρι την βάση της κοιλάδας, μας πήρε 45 λεπτά. Η απόσταση δεν είναι μεγάλη, αλλά η απότομη κλίση του δρόμου σε αναγκάζει να προχωράς προσεκτικά και αργά.




Ο απότομος δρόμος για τη βάση της κοιλάδας

Κατεβαίνοντας κάτω, υπάρχουν 2 επιλογές. Η μια είναι προς τα δεξιά (ανατολικά), προς την παραλία. Η δεύτερη είναι προς τα αριστερά (δυτικά), προς τον εντυπωσιακό καταρράκτη Hiilawe, ύψους 500 μέτρων (!). Για τον καταρράκτη οι απόψεις διίστανται για το αν περνάς από ιδιωτικές εκτάσεις, οπότε προτιμήσαμε να πάμε στην παραλία. Ο χωματόδρομος από τη βάση της κοιλάδας μέχρι την παραλία έχει μεγάλες λακκούβες που πλημμυρίζουν με τη βροχή, οπότε ακόμη κι αν κάποιος κατέβει από το παρατηρητήριο με 4x4, θέλει και εδώ προσοχή μέχρι να οδηγήσει και να φτάσει στο χώρο στάθμευσης της παραλίας.


Φτάνοντας κάτω, το περπάτημα είναι πιο ξεκούραστο προς την παραλία


Βάρκα, κοντά στο ποτάμι

Η παραλία είναι φαρδιά με μαύρη άμμο, πλάτους 1,5 km. Υπάρχουν και καταρράκτες στις δύο πλευρές, που πέφτουν στη θάλασσα.




Η παραλία στην βάση της κοιλάδας Waipio


Καταρράκτης δίπλα από την παραλία

Όση ώρα ήμασταν στην παραλία, τα σύννεφα άρχισαν να πυκνώνουν, και λίγο αφότου ξεκινήσαμε για να ανέβουμε στο παρατηρητήριο άρχισε να ραντίζει. Ομπρέλες δεν είχαμε πάρει, αλλά οι σταγόνες που έπεφταν ήταν ό,τι έπρεπε για να δροσίζεσαι στην απότομη ανηφόρα. Μετά από μία ώρα, και κάμποσες στάσεις, φτάσαμε πάνω.
Εκτός από την παραλία και τους καταρράκτες, υπάρχει ένα άλλο μονοπάτι, το οποίο ξεκινά από την βόρεια άκρη της παραλίας και καταλήγει στην διπλανή κοιλάδα Waimanu, μήκους περίπου 25 km πήγαινε-έλα. Το μονοπάτι αυτό, το Muliwai Trail, είναι το ζιγκ-ζαγκ που φαίνεται από το παρατηρητήριο να ανεβαίνει στην απέναντι πλαγιά.

Στη συνέχεια, ξεκινήσαμε για να δούμε την βόρεια Kohala. Όταν ξεκινήσαμε για τη Waimea, το ψιλόβροχο είχε γίνει καταιγίδα. Φτάνοντας στην πόλη, η ουρανός είχε καθαρίσει και είχε βγει ουράνιο τόξο. Η πόλη βρίσκεται στα 800 μέτρα υψόμετρο, με ένα δροσερό κλίμα όλο το χρόνο.


Φτάνοντας στη Waimea, ο καιρός είχε αρχίσει να φτιάχνει

Η Waimea είναι η μεγαλύτερη πόλη στο βόρειο τμήμα του νησιού. Στην πόλη υπάρχουν κάμποσα καταστήματα, καθώς και ένα εμπορικό κέντρο, δίπλα από τον κεντρικό δρόμο. Στην πόλη, επίσης στεγάζεται το κέντρο επισκεπτών του W. M. Keck Observatory. Τα δύο υπερσύγχρονα τηλεσκόπια, βρίσκονται στην κορυφή του Mauna Kea, σε υψόμετρο 4.205 μέτρων. Ο πεντακάθαρος ουρανός και το μεγάλο υψόμετρο αποτελούν τις ιδανικές συνθήκες για την παρατήρηση του ουρανού, αλλά η πρόσβαση σε αυτά είναι δύσκολη. Έτσι ο επισκέπτης μπορεί να επισκεφθεί το κέντρο στην Waimea. Αν και για εμένα πιστεύω θα ήταν πολύ ενδιαφέρουσα η επίσκεψη, το κέντρο είναι ανοικτό από 10:00-14:00, οπότε ήταν δύσκολη η επίσκεψη σε αυτό από το Hilo εκείνες τις ώρες. Όμως, η Waimea φημίζεται κυρίως για τα ράντσα και τους καουμπόηδες.
Οι πρώτες αγελάδες ήρθαν στην Χαβάη από τον Βρετανό πλοίαρχο Τζορτζ Βανκούβερ, ως δώρο στον βασιλιά Καμεχαμέχα το 1792. Τα πρώτα άλογα εισήχθησαν το 1803 από το Μεξικό. Οι πρώτοι Μεξικάνοι καουμπόηδες (πανιόλο) ήρθαν από την Καλιφόρνια το 1832. Σήμερα, το μεγαλύτερο ράντσο στην πόλη είναι το ράντσο Parker.




Η Waimea αποτελεί το κέντρο της κτηνοτροφίας για την πολιτεία

Στη συνέχεια, φύγαμε από τη Waimea κατευθυνόμενοι προς το Kapaau στον βορρά. Η διαδρομή μέσω του Kohala Mountain Road ή Highway 250, ήταν απολαυστική, εν μέρει λόγω και της ώρας που την κάναμε 17:30-18:00 με τον ήλιο να έχει χαμηλώσει. Ο γραφικός δρόμος, που πηγαίνει παράλληλα στην κορυφογραμμή της οροσειράς Kohala, είναι μίας λωρίδας ανά κατεύθυνση. Περνάει από πολλά ράντσα της περιοχής. Σταματήσαμε σε διάφορα σημεία της διαδρομής, θαυμάζοντας το τοπίο και τις παραλίες της ηλιόλουστης δυτικής ακτής του νησιού, που θα επισκεπτόμασταν τις τελευταίες ημέρες. Από τον δρόμο φαίνεται το χώρισμα, μεταξύ της καταπράσινης προσήνεμης πλευράς του νησιού και του ξηρού τοπίου που επικρατεί στην δυτική ακτή.


Καταπράσινα τοπία στην αρχή του Kohala Mountain Road


Πηγαίνοντας βόρεια, το τοπίο γίνεται καφέ


Η δυτική ακτή, αμέσως μετά από την παραλία Hapuna

Στο τέλος του Kohala Mountain Road, στρίβοντας δεξιά στην διασταύρωση, φτάνουμε στο χωριόKapaau. Το χωριό αυτό είναι ο τόπος που γεννήθηκε ο μεγάλος βασιλιάς, ο Μέγας Καμεχαμέχα, το 1758. Στο χωριό βρίσκεται το αυθεντικό άγαλμα του βασιλιά, αντίγραφο του οποίου βρίσκεται στη Honolulu, απέναντι από το Iolani Palace.


Το αυθεντικό άγαλμα του Μέγα Καμεχαμέχα, στο Kapaau

Φεύγοντας από το Kapaau, κατευθυνθήκαμε νοτιοανατολικά, προς την κοιλάδα Pololu. Η Pololu Valley βρίσκεται περίπου 15 km βόρεια από την Waipio Valley, που είχαμε κάνει πεζοπορία εκείνο το πρωί. Μεταξύ των 2 κοιλάδων, είχαμε επιλέξει να κατέβουμε στην Waipio. Και σε αυτή την κοιλάδα υπάρχει μονοπάτι που κατεβαίνει κάτω. Καθώς ξαναβρισκόμασταν στην προσήνεμη πλευρά, ο ήλιος που μας είχε ζεστάνει στον Kohala Mountain Road, έδωσε την θέση του στη συννεφιά και στο ψιλόβροχο.


Η κοιλάδα Pololu

Δεν υπάρχει δρόμος που να συνδέει τις Pololu και Waipio διαμέσου των άλλων κοιλάδων, οπότε για τον γυρισμό έπρεπε να γυρίσουμε όπως ήρθαμε, μέσω του Kohala Mountain Road στην Waimea και στη συνέχεια μέσω του #19 στο Hilo. Αν και πολύ κουρασμένοι από τη σημερινή διαδρομή, τα τοπία που συναντήσαμε ήταν σίγουρα πανέμορφα και άξιζε τον κόπο.

Ημέρα 16: Puna
Την τελευταία ημέρα παραμονής μας στο Hilo, θα επισκεπτόμασταν την Puna, που περιλαμβάνει το τμήμα του νησιού ανατολικά από το Εθνικό Πάρκο Ηφαιστείων. Η λάβα έχει προκαλέσει ζημιές στην περιοχή από τις διάφορες ηφαιστειακές εκρήξεις. Παρ'όλ'αυτά, υπάρχουν κάποια μέρη που αξίζουν επίσκεψη.

Πρώτος προορισμός ήταν το Lava Tree State Monument. Πλησιάζοντας με το αυτοκίνητο στην τοποθεσία, το τοπίο φαίνεται βομβαρδισμένο, καθώς πολλά δέντρα έχουν πέσει. Το ίδιο το μνημείο, ή καλύτερα πάρκο, περιλαμβάνει δέντρα οχία, τα οποία αποτεφρώθηκαν από την ηφαιστειακή έκρηξη του 1790. Όταν η λάβα υποχώρησε και κρύωσε, οι κορμοί των δέντρων είχαν μετατραπεί σε γλυπτά διαφόρων σχημάτων. Στο πάρκο υπάρχει μονοπάτι 1 km, το οποίο περνά ανάμεσα από περίπου 40 τέτοια γλυπτά. Καθώς στο πάρκο υπάρχουν πολλές εμφανείς ρωγμές στο έδαφος, αλλά και άλλες που καλύπτονται από την βλάστηση, είναι επικίνδυνη η παρέκκλιση από το σημαδεμένο μονοπάτι.






Οι αποτεφρωμένοι κορμοί στο Lava Tree State Monument


Σε πολλά σημεία το έδαφος έχει πάθει καθίζηση

Μετά το Lava Tree State Monument, συνεχίσαμε προς το ακρωτήρι Kumukahi, το ανατολικότερο άκρο του νησιού. Εδώ πήραμε την πρώτη γεύση από τη στερεοποιημένη πλέον λάβα, η οποία κάλυψε όλη την έκταση γύρω από τον φάρο, το 1960. Τότε, ένα ποτάμι λάβας πλάτους 800 μέτρων, σάρωσε την πόλη Kapoho κατευθυνόμενο προς την ακτή. Ο φάρος γλίτωσε, καθώς η λάβα κινήθηκε γύρω του. Από το Lava Tree State Monument, ακολουθούμε τον #132 και μετά την διασταύρωση με τον #137 συνεχίζουμε στον χωματόδρομο για άλλα 3 km. Ο δρόμος έχει χαλίκια και λακκούβες, αλλά οδηγώντας αργά και προσεκτικά τα καταφέρνει και χαμηλό αμάξι.
Από την αρχή του χωματόδρομου το τοπίο αλλάζει δραματικά. Στερεοποιημένη λάβα εκτείνεται μέχρι τη θάλασσα, με κάποιους θάμνους και μικρά δέντρα να κάνουν την εμφάνισή τους στις ρωγμές. Μεγάλα τμήματα είναι καλυμμένα με τη λάβα aa, που είναι (πάρα) πολύ κοφτερή. Θέλει ιδιαίτερη προσοχή το περπάτημα πάνω στη λάβα, γιατί αν γλιστρήσεις...




Το τοπίο στη διαδρομή για το ακρωτήριο Kumukahi


Ο φάρος στο ακρωτήρι

Έχοντας πάει πλέον 15:00, ξεκινήσαμε για να δούμε τον #137. Η διαδρομή που θα κάναμε ήταν από τη διασταύρωση που άρχιζε ο χωματόδρομος μέχρι το τέρμα του στην παραλία Kaimu στα νοτιοδυτικά. Το τμήμα της διαδρομής που ήταν παραλιακό, είναι κατά τη γνώμη μου η ομορφότερη διαδρομή που κάναμε με το αυτοκίνητο όσες μέρες μείναμε στα νησιά.
Στο βορειοανατολικό άκρο του παραλιακού #137, βρίσκεται το Ahalanui Beach Park. Στην περιοχή υπάρχουν θερμές πηγές, οι οποίες συνδέονται με μια πισίνα δίπλα από τη θάλασσα. Το θαλασσινό νερό εισχωρεί στην πισίνα, αλλά παρά τα κύματα της θάλασσας, το νερό στην πισίνα παραμένει ήρεμο. Υπάρχει και ναυαγοσώστης. Το νερό είναι ζεστό και είναι ό,τι πρέπει για χαλάρωση. Όταν είχαμε επισκεφθεί το μέρος ήταν και ένας ηλικιωμένος που έπαιζε γιουκαλίλι!


Η πισίνα στο Ahalanui Beach Park

Συνεχίζοντας νοτιοδυτικά, λίγο μετά το Ahalanui, βρίσκεται το Isaac Hale Beach Park. Το τοπίο εδώ είναι πιο άγριο, με μεγάλες πέτρες στη θάλασσα. Σχεδόν όλος ο κόσμος εδώ, ήταν ντόπιοι νεαροί, και το μέρος προσφέρεται για σέρφινγκ.


Το Isaac Hale Beach Park

Από εδώ και πέρα, το τοπίο είναι πανέμορφο, με ωραία βλάστηση πάνω από τη λάβα που καταλήγει στην ακτή. Κατά μήκος του δρόμου, υπάρχουν διάφορα σημεία που μπορεί κανείς να σταματήσει και να βγάλει φωτογραφίες.










Πανέμορφα τοπία κατά μήκος του #137

Ο #137 καταλήγει στην παραλία Kaimu, πριν αλλάξει σε #130 και αλλάξει πορεία ξαφνικά προς τα βόρεια. Η έκρηξη στον κρατήρα Puu Oo το 1990, ήταν αυτή που δημιούργησε το τοπίο που βλέπουμε σήμερα. Από την λάβα που εκτοξεύθηκε, καλύφθηκε το χωριό Kalapana και καταστράφηκε η παλιά γραφική παραλία Kaimu, με την τότε μαύρη άμμο. Σήμερα, μπορεί κάποιος να περπατήσει πάνω στην στερεοποιημένη λάβα, η οποία στο μεγαλύτερο μέρος είναι Pahoehoe και είναι λιγότερο αιχμηρή. Μετά από λίγο περπάτημα, φτάνει κανείς στην μικρή παραλία με βότσαλο, που έχει αρχίσει να σχηματίζεται δίπλα από τη θάλασσα.


Η λάβα Pahoehoe






Το τοπίο και η παραλία στο Kaimu

Για τον γυρισμό, πήραμε τον #130 που βγάζει στο Hilo. Τα σημερινά τοπία που αντικρίσαμε, ήταν επίσης πανέμορφα. Οι εκτάσεις της στερεοποιημένης λάβας ήταν σίγουρα εντυπωσιακές. Το σημερινό βράδυ θα ήταν το τελευταίο στο Hilo. Αύριο πρωί, θα αλλάζαμε αυτοκίνητο παίρνοντας ένα Jeep Wrangler και θα φεύγαμε για το Mountain View, περίπου 45 λεπτά (μαζί με την κίνηση στον δρόμο του αεροδρομίου) από το Hilo. Για τις επόμενες 3 ημέρες, θα είχαμε την ευκαιρία να δούμε την "πηγή του κακού" στο Εθνικό Πάρκο Ηφαιστείων.

 
Last edited:

Nikos1986

Member
Μηνύματα
905
Likes
4.004
Επόμενο Ταξίδι
Γενεύη - Ανεσί
Ταξίδι-Όνειρο
Αυστραλία - Καλιφόρνια
2. Λίγα Λόγια για τη Χαβάη

Γενικά
Η Χαβάη είναι μια ομάδα νησιών στον ειρηνικό, περίπου στο 1/3 της απόστασης μεταξύ ΗΠΑ και Αυστραλίας. Απέχουν περίπου 4.000 km από την δυτική ακτή των ΗΠΑ, 6.000 km από την Ιαπωνία και 7.600 km από την Αυστραλία. Βρισκόμενα πίσω από την Ελλάδα πάνω στην υδρόγειο, έχουν 12 ώρες διαφορά με εμάς (13 ώρες πίσω το καλοκαίρι). Στην τροπική ζώνη που βρίσκονται, δεν αλλάζουν ώρα το καλοκαίρι.

Η Χαβάη αποτελείται από 137 νησιά, με τα 6 από αυτά να είναι τα πιο γνωστά. Από ΒΔ προς ΝΑ είναι τα εξής: Καουάι, Οάχου, Μολοκάι, Λανάι, Μάουι, Χαβάη. Η πρωτεύουσα, Χονολουλού, βρίσκεται στο νότιο Οάχου. Η Χαβάη, το μεγαλύτερο νησί, έχει δώσει το όνομά της σε όλη την ομάδα νησιών. Ως Χαβάη αποτελούν την 50η πολιτεία των ΗΠΑ, επίσημα από το 1959. Προκειμένου το νησί Χαβάη να διακρίνεται από την πολιτεία Χαβάη, το νησί είναι γνωστό ως Μπιγκ Άιλαντ (Big Island - Μεγάλο Νησί).


Σχεδιάγραμμα των Νησιών [πηγή: wikitravel.org]

Γεωλογία
Παρότι δεν είμαι γεωλόγος, θα προσπαθήσω να κάνω μια περιγραφή της δημιουργίας των νησιών. Λίγη επιείκεια εδώ, παρακαλώ… Αν και βρίσκονται στη μέση της πλάκας του ειρηνικού, μακριά από τον δακτύλιο της φωτιάς, τα νησιά έχουν δημιουργηθεί από την λάβα. Περίπου στην θέση που βρίσκεται σήμερα το Μπιγκ Άιλαντ, πριν από 30.000.000 χρόνια, δημιουργήθηκε ρωγμή στο βυθό του ειρηνικού, σε βάθος περίπου 4.700 m. Αυτό το θερμό σημείο (hot spot), “γεννά” 1-1 σιγά σιγά τα νησιά. Αρχικά δημιουργήθηκε το Καουάι πριν από 6.000.000 χρόνια. Καθώς η πλάκα του ειρηνικού μετατοπίζεται ΒΔ με ρυθμό 5 cm/χρόνο, μαζί της μετατοπίζεται και το Καουάι, με αποτέλεσμα τον σχηματισμό ενός νέου νησιού πάνω από το θερμό σημείο. Το δεύτερο νησί είναι το Οάχου. Έτσι πλέον, το τελευταίο νησί που σχηματίστηκε είναι το Μπιγκ Άιλαντ με ηλικία 1.000.000 χρόνια. Όμως, ακόμη και σήμερα, 30 km νοτιοδυτικά του, έχει αρχίσει ο σχηματισμός ενός ακόμα νησιού, του Λοΐχι, το οποίο βρίσκεται 1,5 km κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Το μελλοντικό νησί αναμένεται να αναδυθεί σε 100.000-200.000 χρόνια. Ένα καλό βιβλίο που βρήκα εκεί, σχετικά με τα ηφαίστεια, είναι το “Volcano Watching” των Robert & Barbara Decker από την Hawai’i Natural History Association (ISBN: 978-0-940295-16-2). Περιγράφει με απλά λόγια τα ηφαίστεια, την λάβα και τον σχηματισμό των νησιών. Είναι στα αγγλικά, αλλά είναι αρκετά κατανοητό.

Καιρός
Η θερμοκρασία στα νησιά παραμένει πάνω-κάτω σταθερή όλο το χρόνο, μεταξύ 15-25 βαθμούς κελσίου. Φυσικά στα ψηλά βουνά (π.χ. Μαούνα Κέα και Μαούνα Λόα) η θερμοκρασία είναι πιο χαμηλή. Λόγω της εγγύτητας στον ισημερινό, ο ήλιος καίει αρκετά, ακόμα και την άνοιξη. Οι θερμοκρασίες δίνουν την εντύπωση πως είναι πιο υψηλές και ίσως είναι προτιμότερα κάποια πιο λεπτά ρούχα από αυτά που θα έπαιρνε κάποιος μαζί. Στην περίπτωση που προγραμματίζετε επίσκεψη σε κάποιο από τα Μαούνα Κέα και Μαούνα Λόα, πάρτε ζακέτα και πουλόβερ καθώς το βράδυ κάνει κρύο (τέλη Μάρτη το βράδυ είχε 8 βαθμούς στο Onizuka Center for International Astronomy στο Μαούνα Κέα στα 2.800 m).

Στα νησιά φυσούν συνεχώς αληγείς άνεμοι (ΒΑ). Αυτό έχει σαν συνέπεια, σε όλα τα νησιά, οι ΒΑ ακτές (προσήνεμες) να είναι γενικά συννεφιασμένες, με πολλές βροχές και γεμάτες βλάστηση. Αντίθετα, οι ΝΔ ακτές (υπήνεμες) είναι σχετικά ξηρές και με καθαρό ουρανό. Η μεγαλύτερη αντίθεση παρατηρείται στο Μπιγκ Άιλαντ, κυρίως λόγω των υψηλών ηφαιστείων που βρίσκονται στο εσωτερικό του. Όσο απίστευτο κι αν φαίνεται και από το Google Maps, όντως η ΒΔ χερσόνησος του Μπιγκ Άιλαντ (Κοχάλα) χωρίζεται σε εύφορη και άγονη με μια γραμμή.


Η χερσόνησος Κοχάλα, όπως φαίνεται στο Google Maps


Η χερσόνησος Κοχάλα, από τον Route 250. Πέρα από τα σπίτια, αρχίζει η έρημος...

Σέρφινγκ
Τα νησιά της Χαβάης, και κυρίως η ΒΔ ακτή του Οάχου, αποτελούν παράδεισο για τους σέρφερς. Οι καταιγίδες του βόρειου ειρηνικού, σε συνδυασμό με τον “περίεργο” βυθό, δημιουργούν εντυπωσιακά κύματα ύψους πάνω από 5 μέτρα τον χειμώνα. Το σέρφινγκ αποτελούσε αγαπημένο άθλημα των βασιλιάδων της Χαβάης. Τον 19ο αιώνα το σέρφινγκ παραγκωνίστηκε από τους ιεραπόστολους. Στις αρχές του 20ου αιώνα, ο Ντουκ Καχαναμόκου, χρυσός ολυμπιονίκης της κολύμβησης, συνέβαλλε στην αναβίωση του αθλήματος στην Χαβάη και στη διάδοσή του στην Καλιφόρνια και στην Αυστραλία. Άγαλμα του μεγάλου σέρφερ υπάρχει στην παραλιακή Kalakaua Avenue, στο Waikiki. Στην εποχή μας, ο γνωστότερος διεθνής διαγωνισμός σέρφινγκ είναι το “Triple Crown of Surfing” στις πόλεις Waimea και Haleiwa του Οάχου, στις αρχές Δεκέμβρη.
 
Last edited:

Nikos1986

Member
Μηνύματα
905
Likes
4.004
Επόμενο Ταξίδι
Γενεύη - Ανεσί
Ταξίδι-Όνειρο
Αυστραλία - Καλιφόρνια
3. Πρόσβαση και Μετακινήσεις

Πτήσεις
Τα μεγαλύτερα αεροδρόμια των νησιών, που συνδέονται με απευθείας πτήσεις με τον υπόλοιπο κόσμο, είναι η Χονολουλού στο Οάχου και δευτερευόντως το Καχουλούι στο Μάουι. Για τα υπόλοιπα νησιά, θα πρέπει κάποιος να αλλάξει αεροπλάνο σε ένα από τα αεροδρόμια αυτά. Απευθείας πτήσεις από Ελλάδα δεν υπάρχουν. Ο πιο βολικός τρόπος είναι μέσω κάποιας πόλης της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ, συνήθως μέσω Λος Άντζελες ή Σαν Φρανσίσκο. Υπάρχουν επίσης απευθείας πτήσεις της Hawaiian από Σιάτλ, Λας Βέγκας, Σαν Ντιέγκο και Φίνιξ. Επίσης η Hawaiian διαφημίζει και απευθείας πτήση από Νέα Υόρκη (Νιούαρκ), που όμως δεν την έβρισκα σε κάποια μηχανή αναζήτησης πτήσεων. Αν θυμάμαι καλά, η Delta επίσης είχε απευθείας πτήσεις από Ατλάντα. Για πιο σκληροπυρηνικούς, υπάρχει σύνδεση και με Κίνα, Ν. Κορέα, Ιαπωνία, Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία.

Οι πτήσεις από Ελλάδα για Λος Άντζελες και Σαν Φρανσίσκο διαρκεί γύρω στις 15 ώρες, συν τον χρόνο στην πόλη της ανταπόκρισης. Από εκεί έχουμε άλλες 4-6 ώρες μέχρι τη Χονολουλού ή το Καχουλούι. Οι πτήσεις από νησί σε νησί διαρκούν το πολύ 1 ώρα.

Συγκοινωνία
Από τα νησιά, το Οάχου είναι αυτό που έχει δημόσια συγκοινωνία που βοηθά και τις μετακινήσεις των τουριστών. Πρακτικά, για την Χονολουλού, δεν χρειάζεται αυτοκίνητο. Επίσης η Χονολουλού είναι το μόνο μέρος που λογικά θα συναντήσετε και κίνηση. Στα υπόλοιπα νησιά, όμως, το αυτοκίνητο είναι απαραίτητο.


Η Χονολουλού είναι η μόνη μεγάλη πόλη. Πόλη και κίνηση πάνε πακέτο... Εδώ στον δρόμο που συνδέει Waikiki και αεροδρόμιο

Σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν (και αυτά από τις εταιρείες ενοικίασης) είναι αυτόματα. Ακόμα και για κάποιον που δεν έχει οδηγήσει ως τώρα τέτοια (όπως εγώ), ούτε έχει δει στις ταινίες, ο χειρισμός τους είναι εύκολος. Έχουν μόνο 2 πετάλια, γκάζι-φρένο. Το ρόλο του συμπλέκτη παίζει ένα κουμπί, πάνω στο λεβιέ των ταχυτήτων. Στις ταχύτητες υπάρχουν διάφορες επιλογές:
P (Park) -> το βάζουμε όταν παρκάρουμε, όπως βάζουμε ταχύτητα και στο χειροκίνητο.
D (Drive) -> αυτόματες αλλαγές ταχύτητας, με βάση το γκάζι που πατάμε.
N (Neutral) -> νεκρά.
R (Reverse) -> όπισθεν.
M (Manual) -> χειροκίνητη αλλαγή ταχυτήτων, συνήθως με τα “αυτάκια” στο τιμόνι.
 
Last edited:

Nikos1986

Member
Μηνύματα
905
Likes
4.004
Επόμενο Ταξίδι
Γενεύη - Ανεσί
Ταξίδι-Όνειρο
Αυστραλία - Καλιφόρνια
4. Πρόγραμμα

Το πρόγραμμα που είχαμε σχεδιάσει για αυτό το ταξίδι, είχε ως εξής:

  • 10/3/2015: Αναχώρηση από την Αθήνα για Λος Άντζελες, μέσω Ζυρίχης. Άφιξη το απόγευμα.
  • 11/3/2015: Πρωινή πτήση Λος Άντζελες - Χονολουλού.
  • 11/3/2015 - 22/3/2015: Εξερεύνηση του Οάχου. Μέχρι τις 18/3, χωρίς αυτοκίνητο θα βλέπαμε την Χονολουλού, και μετά με αυτοκίνητο θα γυρίζαμε το υπόλοιπο νησί.
  • 22/3/2015: Πτήση Χονολουλού - Χίλο.
  • 22/3/2015 - 2/4/2015: Εξερεύνηση του Μπιγκ Άιλαντ. Με βάση το Χίλο, αρχικά θα γυρνούσαμε το ανατολικό κομμάτι του νησιού. Με βάση το Μάουντεν Βιού, θα βλέπαμε τα ηφαίστεια Μαούνα Κέα, Μαούνα Λόα και Κιλαουέα. Με βάση τη Γουαϊκολόα, θα βλέπαμε το δυτικό κομμάτι του νησιού.
  • 2/4/2015 - 3/4/2015: Πτήση Χίλο - Χονολουλού και Χονολουλού - Λος Άντζελες. Άφιξη το πρωί.
  • 3/4/2015 - 4/4/2015: Εξερεύνηση του Λος Άντζελες (Ντίσνεϊλαντ και Σάντα Μόνικα).
  • 4/4/2015 - 6/4/2015: Επιστροφή από Λος Άντζελες για Αθήνα, πάλι μέσω Ζυρίχης.

Οι πτήσεις Αθήνα - Ζυρίχη - Λος Άντζελες και Λος Άντζελες - Ζυρίχη - Αθήνα θα ήταν με τη Swiss.
Οι πτήσεις Λος Άντζελες - Χονολουλού, Χονολουλού - Χίλο, Χίλο - Χονολουλού και Χονολουλού - Λος Άντζελες θα ήταν με την Hawaiian.
Στο Λος Άντζελες, και στο πήγαινε και στο έλα, θα μέναμε στο Hilton Los Angeles Airport.
Στο Οάχου, θα μέναμε όλες τις μέρες στο Hilton Hawaiian Village, στο Γουαικίκι.
Στο Μπιγκ Άιλαντ, θα μέναμε στο Χίλο στο Hilo Seaside Hotel, στο Μάουντεν Βιού στο Secluded Rainforest Retreat και στη Γουαϊκολόα στο Waikoloa Beach Marriott.
 

go2dbeach

Member
Μηνύματα
5.966
Likes
9.366
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Να είσαι καλά φίλε που μας γράφεις για αυτόν τον τόσο μακρινό προορισμό, αλλά κυρίως για τις λεπτομέρειες και τις πληροφορίες :)
 

Nikos1986

Member
Μηνύματα
905
Likes
4.004
Επόμενο Ταξίδι
Γενεύη - Ανεσί
Ταξίδι-Όνειρο
Αυστραλία - Καλιφόρνια
5. Αθήνα - Λος Άντζελες - Χονολουλού

Τις προηγούμενες 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 φορές που είχα πάει στο Ελευθέριος Βενιζέλος ήταν για να πάω στρατό, καθώς τελείωνε η άδεια. Αυτή τη φορά θα ήταν διαφορετικά όμως! Τι κι αν το αεροπλάνο αναχωρούσε στις 6:30 το πρωί. Μετά από ένα κουτσό 5ωρο ύπνο, ξυπνήσαμε κατά τις 3 για να ετοιμαστούμε να ξεκινήσουμε.
Θα φεύγαμε στις 6:30 το πρωί με Swiss και θα φτάναμε Ζυρίχη στις 8:20. Στη συνέχεια, πάλι με Swiss, θα φεύγαμε από εκεί 13:10 και θα φτάναμε στο Λος Άντζελες 17:50. Λόγω διαφοράς ώρας θα φτάναμε πάλι 10/3. Θα κοιμόμασταν εκεί και την επόμενη το πρωί, θα ξαναπηγαίναμε στο αεροδρόμιο για Χονολουλού.

Το Ταξίδι Έως το Λος Άντζελες
Η πτήση από εδώ ως τη Ζυρίχη ήταν καλή, αν και ακόμα δεν είχαμε συνειδητοποιήσει πως το ταξίδι μόλις άρχιζε. Οι τρείς ώρες πέρασαν γρήγορα, αν και λαγοκοιμόμασταν, προσπαθώντας να αναπληρώσουμε λίγο από το νυχτερινό ύπνο.


Η ανατολή στην Αθήνα

Όταν προσγειωθήκαμε πήγαμε για να τσιμπήσουμε τίποτα και αρχίσαμε να κάνουμε βόλτες για να περάσουμε τις επόμενες 5 ώρες. Ενώ φτάσαμε στο terminal B, το αεροπλάνο για ΗΠΑ έφευγε από το terminal E. Τα 2 terminals συνδέονται με ένα σαν συρμό μετρό, που όμως πάει χωρίς οδηγό. Αφού μας ήλεγξαν τα διαβατήρια και τα εισιτήρια, κατευθυνθήκαμε προς το βαγόνι για το terminal E.


Μεταφορά μεταξύ των terminals

Στο άλλο terminal δεν υπήρχαν πολλά καταστήματα, όμως είχε καλύτερη θέα στους διαδρόμους απογείωσης / προσγείωσης. Έτσι την περισσότερη ώρα χαζεύαμε τα αεροπλάνα που έρχονταν και έφευγαν. Μεταξύ αυτών και τα 2 τελευταία μοντέλα των Boeing και Airbus.


Το Airbus 380 της Singapore


Το Boeing 787 της Etihad

Τελικά η αναμονή τελείωσε και επιτέλους ήρθε και η σειρά μας να επιβιβαστούμε. Αφού (ξανα) ήλεγξαν τα διαβατήρια, κατευθυνθήκαμε προς την πύλη για να φύγουμε.

Η πτήση για το Λος Άντζελες διήρκησε περίπου 12,5 ώρες. Με λίγα κουνήματα, το πρώτο μισό έως τη Γροιλανδία κύλησε γρήγορα. Από το αεροπλάνο βλέπαμε τους πάγους πάνω από την Ισλανδία, τη Γροιλανδία και τον βόρειο Καναδά.


Οι πάγοι στην Γροιλανδία

Ωραίο θέαμα μεν, αλλά η έλλειψη ύπνου είχε αρχίσει να επιδρά. Ενώ ο αδερφός μου είχε κοιμηθεί ήδη, εγώ έκλεισα τα μάτια πάνω από τον κόλπο Χάντσον. Όταν ξύπνησα κοντεύαμε στο Λας Βέγκας. Πλέον είχαμε αρχίσει να κατεβαίνουμε. Περάσαμε πάνω από το Μπάρστοου και πλέον φτάναμε στο Λος Άντζελες.


Έχοντας αρχίσει την κάθοδο, πάνω από το Σαν Μπερναρντίνο

Αφού για κάμποση ώρα περνούσαμε πάνω από τα σπίτια της αχανούς πόλης, κάποια στιγμή προσγειωθήκαμε στο αεροδρόμιο. Επιτέλους ήμασταν στην Αμερική!


Το Λος Άντζελες

Λίγες Πληροφορίες για το Λος Άντζελες
Το Λος Άντζελες είναι η μεγαλύτερη πόλη της Καλιφόρνια, αν και ο τίτλος της πρωτεύουσας ανήκει στο Σακραμέντο. Η αχανής αυτή μεγαλούπολη, μαζί με τα πάμπολλα προάστιά της έχει πληθυσμό περίπου 8,5 εκατομμύρια. Γνωστές συνοικίες και προάστια της πόλης είναι το Χόλιγουντ, το Μπέβερλι Χιλς, η Σάντα Μόνικα, το Μαλιμπού και η Λονγκ Μπιτς. Λόγω της συνεχόμενης δόμησης, ακόμη και το Αναχάιμ (όπου βρίσκεται η Ντίσνεϊλαντ), 50 χιλιόμετρα μακριά, δίνει την εντύπωση ενός ακόμα προαστίου.

Το Λος Άντζελες περιλαμβάνει πλήθος από μουσεία και άλλα αξιοθέατα. Οι γνωστές παραλίες της πόλης είναι η Santa Monica και Venice. Παγκοσμίου φήμης μουσεία είναι τα Getty, LACMA και Huntington. Γνωστοί δρόμοι της πόλης είναι η Rodeo Drive, η Sunset Boulevard και η Hollywood Boulevard με την Walk of Fame. Στην πρωτεύουσα του κινηματογράφου, έχουν την έδρα τους μεγάλες εταιρείες του χώρου, όπως η Paramount, η Warner Bros και η Universal. Επίσης κορυφαία πανεπιστήμια βρίσκονται στο Λος Άντζελες, όπως το UCLA και το USC. Το αντίστοιχο του Central Park της Νέας Υόρκης, εδώ είναι το πάρκο Griffith με το γνωστό αστεροσκοπείο. Τέλος υπάρχουν και τα θεματικά πάρκα της Disneyland και Knott’s Berry.

Ένα πρόβλημα της αχανούς αυτής πόλης είναι το κυκλοφοριακό. Το αυτοκίνητο ζει και βασιλεύει, οπότε γενικά χρειάζεται προσεκτικός σχεδιασμός, από κάποιον που σκοπεύει να επισκεφθεί τα αξιοθέατα της πόλης. Όμως είναι και το καλύτερο μέσο για να γνωρίσει κανείς την πόλη.

Τα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι λίγο μπερδεμένα. Υπάρχουν τα λεωφορεία και το μετρό (MetroRail). Το MetroLink, είναι σαν τον Προαστιακό. Το μετρό της πόλης, έχει σχετικά λίγους σταθμούς για την έκταση της πόλης και ενδέχεται να μην βολεύει πάντα. Επίσης, στην πόλη κυκλοφορούν λεωφορεία από διάφορα προάστια, με διαφορετικά χρώματα και λογότυπα. Για παράδειγμα, η εταιρεία που διαχειρίζεται τα λεωφορεία της Santa Monica ονομάζεται Big Blue Bus και τα λεωφορεία είναι προφανώς μπλε. Τα λεωφορεία της Culver City είναι πράσινα κλπ. Ένα άλλο ζήτημα που χρήζει προσοχής, είναι οι γραμμές. Μπορεί μία γραμμή να υπάρχει μόνο την ημέρα, ενώ υπάρχουν και άλλες που είναι μόνο νυχτερινές. Επίσης κάποιες γραμμές εκτελούνται μόνο τις καθημερινές, ενώ υπάρχουν άλλες μόνο τα Σαββατοκύριακα. Οπότε μπορεί κάποιος που σχεδίαζε να πάει από το A στο Β την Παρασκευή και τελικά αλλάζει το πρόγραμμα για το Σάββατο, να μείνει στη στάση να περιμένει το λεωφορείο…

Εισιτήριο βγάζεις από τον οδηγό. Πρέπει να έχεις το ακριβές ποσό, καθώς δε δίνουν ρέστα. Συνήθως τα εισιτήρια έχουν 1-2$ για 1 διαδρομή. Μία άλλη επιλογή είναι η κάρτα TAP. Η κάρτα αυτή κοστίζει 1$. Εμείς είχαμε βγάλει μια από το σταθμό του MetroRail “Aviation / LAX”. Στην κάρτα αυτή βάζεις χρήματα και την χτυπάς κάθε φορά που επιβιβάζεσαι σε κάποιο μέσο μαζικής μεταφοράς, μέχρι να τελειώσουν τα χρήματα. Όμως δεν την δέχονται όλες οι εταιρείες που διαχειρίζονται λεωφορειακές γραμμές στο Λος Άντζελες. Για τις εταιρίες που την δέχονται, δείτε εδώ.

Το αεροδρόμιο του Λος Άντζελες (LAX) συνδέεται με την πόλη με διάφορους τρόπους. Υπάρχει ένα λεωφορείο, το LAX Shuttle C-Route, το οποίο περνά από όλα τα terminals και συνδέει το αεροδρόμιο με τον σταθμό των λεωφορείων LAX City Bus Center (ο κεντρικός σταθμός λεωφορείων της πόλης είναι ο Union Station). Μία άλλη εναλλακτική είναι το LAX Shuttle G-Route, το οποίο επίσης περνά από όλα τα terminals και συνδέει το αεροδρόμιο με την πράσινη γραμμή του MetroRail στη στάση Aviation / LAX. Και τα 2 αυτά λεωφορεία είναι δωρεάν. Αν κάποιος πάρει στη συνέχεια το “κανονικό” λεωφορείο ή το MetroRail πληρώνει το κανονικό εισιτήριο. Επίσης πολλά ξενοδοχεία έχουν βανάκι που πάει απευθείας στο αεροδρόμιο.

Λος Άντζελες - Διαμονή
Στο Λος Άντζελες φτάσαμε κατά τις 6 το απόγευμα. Κατά τη διάρκεια της πτήσης, μας είχαν δώσει να συμπληρώσουμε τα χαρτιά του immigration. Μόλις φτάσαμε, πήραμε τις βαλίτσες, φακελωθήκαμε (φωτογραφία και αποτυπώματα) και δώσαμε το χαρτί που είχαμε συμπληρώσει στο αεροπλάνο. Μου έκανε εντύπωση το πόσο γρήγορα τελειώσαμε με τα διαδικαστικά.

Επειδή θα φεύγαμε το επόμενο πρωί, δεν θα βλέπαμε τίποτα στο Λος Άντζελες εκείνο το βράδυ. Είχαμε καταλήξει στο να επισκεφθούμε τη Disneyland, τη Hollywood Boulevard και τη Santa Monica στον γυρισμό. Έτσι, ξεκινήσαμε για το ξενοδοχείο που θα διανυκτερεύαμε, το Hilton Los Angeles Airport. Το συγκεκριμένο, όπως και τα περισσότερα του αεροδρομίου, βρισκόταν κοντά στη στάση LAX City Bus Center, που πάνε τα λεωφορεία του αεροδρομίου. Αφού αφήσαμε τις βαλίτσες, πήγαμε για φαγητό σε κάποια Mc Donalds που είχαμε δει λίγο πιο κάτω. Γυρίσαμε στο ξενοδοχείο για ένα κανονικό ύπνο, ανυπόμονοι για την επόμενη μέρα.

Το επόμενο πρωί ξεκινήσαμε πάλι για το αεροδρόμιο. Η πτήση της Hawaiian για Χονολουλού έφευγε στις 10. Η πρώτη ελληνίδα που συναντήσαμε στην Αμερική, ήταν η πολύ ευγενική υπάλληλος στο αεροδρόμιο που ήλεγχε τα διαβατήρια. Παρότι στο terminal της Hawaiian γίνονταν έργα και τα περισσότερα καταστήματα ήταν κλειστά, βρήκαμε ένα στην πύλη με κάτι σαν-σάντουιτς για πρωινό, φάγαμε και περιμέναμε με ανυπομονησία την αναχώρηση.

Το Ταξίδι για τη Χονολουλού
ΣΗΜΕΙΩΣΗ #1: Η Hawaiian, όπως και όλες νομίζω οι αμερικάνικες εταιρείες, χρεώνουν ξεχωριστά τις αποσκευές κατά το check-in στις πτήσεις εσωτερικού. Η κάθε βαλίτσα κοστίζει 25$ ανά πτήση είτε προς ηπειρωτικές ΗΠΑ είτε μεταξύ των νησιών. Η τιμή γίνεται 15$ αν κάποιος γραφεί μέλος στο πρόγραμμα HawaiianMiles. Επίσης οι ταινίες στο αεροπλάνο είναι pay-per-view.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ #2: Αν κάποιος σκοπεύει να πάει και του αρέσουν οι εκπλήξεις, ας παρακάμψει το επόμενο κομμάτι της ενότητας…



Οι υπόλοιποι ΟΚ; Συνεχίζουμε. Η πτήση για Χονολουλού από τις πόλεις της δυτικής ακτής κρατάει 6 ώρες. Μαζί με τις 3 ώρες που έχουν διαφορά το Λος Άντζελες με τη Χονολουλού, θα φτάναμε εκεί στις 1 το μεσημέρι. Το A330 ήταν ένα από τα αεροπλάνα που ήθελα πάντα να πετάξω.


Το A332 της Hawaiian

Η πρώτη έκπληξη ήρθε με το που μπήκαμε στο αεροπλάνο, καθώς πάνω από τα ντουλαπάκια των χειραποσκευών υπήρχαν χρωματιστά LED. Πηγαίνοντας προς τις θέσεις μας, είδαμε καμιά δεκαριά ηλικιωμένους με στολές, οι οποίοι ήταν βετεράνοι του Β’ ΠΠ και θα μετέβαιναν στο Γκουάμ για κάποια βράβευση. Επίσης ο πολύ ευγενικός αεροσυνοδός που ήταν υπεύθυνος για το τμήμα που καθόμασταν εμείς, ήταν ένας παππούλης γύρω στα 65. Από την αρχή, η ατμόσφαιρα στο αεροπλάνο ήταν ευχάριστη.


Το εσωτερικό του αεροπλάνου


Φεύγοντας από το Λος Άντζελες

Οι 6 ώρες της πτήσης γενικά πέρασαν με κουνήματα αλλά και ένα αίσθημα ανυπομονησίας. Λίγο τσιμπολόγημα, λίγη κουβέντα… Τα σύννεφα που υπήρχαν πάνω από το Λος Άντζελες άρχισαν να διαλύονται κοντά στα νησιά.


Η άφιξη στη Χονολουλού

Η μεγαλύτερη έκπληξη του ταξιδιού, ήταν όμως όταν προσγειωθήκαμε, όπου ο πιλότος έβαλε χαβανέζικη μουσική. Γενικά, το σκέλος αυτό του ταξιδιού, ήταν η καλύτερη εισαγωγή για τις διακοπές που ουσιαστικά μόλις ξεκινούσαν.
 
Last edited:

Nikos1986

Member
Μηνύματα
905
Likes
4.004
Επόμενο Ταξίδι
Γενεύη - Ανεσί
Ταξίδι-Όνειρο
Αυστραλία - Καλιφόρνια
6. Λίγα Λόγια για το Οάχου

Το Oahu είναι το πιο πυκνοκατοικημένο νησί της Χαβάης. Το νησί έχει διαστάσεις περίπου 70 km x 50 km. Οι 2 κύριες οροσειρές που διατρέχουν το νησί από ΒΔ προς ΝΑ είναι η Koolau στα ανατολικά και η Waianae στα δυτικά.


Χάρτης του Οάχου [πηγή: wikitravel.org]

Η πρωτεύουσα Χονολουλού, αποτελεί την κύρια πύλη εισόδου στα νησιά, αφού το αεροδρόμιό της υποδέχεται τις περισσότερες πτήσεις από της ηπειρωτικές ΗΠΑ και το εξωτερικό. Το αεροδρόμιο έχει διάφορα terminals, με τα λεωφορεία 19 και 20 για το Waikiki να πραγματοποιούν στάσεις σε όλα. Επίσης, από τις στάσεις των terminals περνάνε και τα βανάκια των εταιρειών ενοικίασης αυτοκινήτων (δεν πας με τα πόδια). Η ενοικίαση αυτοκινήτου στη Χαβάη είναι φθηνή, υπολογίστε περίπου 50$ την ημέρα, ακόμα και για σπορ αυτοκίνητο (χώρια η ασφάλεια που θα επιλέξετε). Επίσης η βενζίνη είναι φθηνή, περίπου 3,5$ / γαλόνι (1 γαλόνι = 3,8 λίτρα και με ισοτιμία 1,2 είναι περίπου 0,75 ευρώ / λίτρο).


Η Honolulu, με την γνωστή παραλία Waikiki, βρίσκεται στο νότιο τμήμα του νησιού και εκτείνεται πρακτικά από το Pearl Harbor έως και τη νοτιοανατολική ακτή του νησιού στο Koko Head. Στη Honolulu βρίσκονται 4 ηφαιστειακοί κώνοι, ο Punchbowl με το στρατιωτικό νεκροταφείο, ο Diamond Head ένα φυσικό ορόσημο του Waikiki, ο απότομος Koko Head και ο πλημμυρισμένος με θαλασσινό νερό Hanauma Bay. Τα περισσότερα ξενοδοχεία του νησιού βρίσκονται στο μακρόστενο Waikiki, μια στενή λωρίδα Γης, ανάμεσα στον ωκεανό και το κανάλι Ala Wai.
Η πόλη της Honolulu είναι η μόνη “μεγαλούπολη” στην πολιτεία, με ό,τι καλό και κακό συνεπάγεται. Πέρα από τα ξενοδοχεία, υπάρχει πληθώρα επιλογών για φαγητό και ποτό, κατά κύριο λόγο στο Waikiki. Υπάρχουν επίσης μερικά εμπορικά κέντρα, όπως το Ala Moana στο Waikiki και το Aloha Tower Marketplace στο κέντρο της πόλης (Downtown). Επίσης, ενδέχεται να υπάρχει κίνηση στους δρόμους, κυρίως στις Kalakaua Avenue και Kuhio Avenue του Waikiki, καθώς και στον Nimitz Highway που πάει στο αεροδρόμιο. Το πάρκινγκ στην Honolulu είναι σχεδόν παντού επί πληρωμή, είτε στο πεζοδρόμιο με παρκόμετρα είτε σε χώρους στάθμευσης με αυτόματα μηχανήματα. Για το δεύτερο υπολογίζετε τιμές 10-20$ για 24 ώρες.

Το Oahu επίσης είναι το μοναδικό νησί με βολικό σύστημα για τις δημόσιες συγκοινωνίες. Τα λεωφορεία The Bus διασχίζουν τη Honolulu και πραγματοποιούν και δρομολόγια μέχρι και τη βόρεια ακτή και τη Haleiwa. Βολικά δρομολόγια είναι τα 19 και 20, που συνδέουν το Waikiki με το αεροδρόμιο. Το 20 επίσης συνεχίζει και στο Pearl Harbor. Τα εισιτήρια έχουν 2,5$, πληρώνονται στον οδηγό μετρητά και δεν δίνονται ρέστα. Τα λεωφορεία το αεροδρομίου είναι ίδια με τα υπόλοιπα, και ο οδηγός θα επιμείνει οι βαλίτσες να μπουν κάτω από το κάθισμα. Για να κατέβετε, δίνετε σήμα στον οδηγό τραβώντας το σκοινί πάνω από τα παράθυρα. ;)


Από τη Χονολουλού εκτείνονται ακτινικά 3 αυτοκινητόδρομοι. Ο H-1 ενώνει το Pearl Harbor και το αεροδρόμιο με το Diamond Head και στη συνέχεια με τη νοτιοανατολική ακτή, ο H-2 πάει προς την Haleiwa στην βόρεια ακτή, και ο H-3 κατευθύνεται προς την προσήνεμη (βορειοανατολική) πλευρά.


Πέρα από τη Honolulu, η μεγαλύτερη άλλη κωμόπολη του νησιού που ενδιαφέρει τον ξένο, είναι η Haleiwa, στην γνωστή για το σέρφινγκ, βόρεια ακτή. Οι γνωστές παραλίες της βόρειας ακτής εκτείνονται από τη Haleiwa έως την Kawela. Τα υψηλότερα κύματα παρατηρούνται τον χειμώνα, και μπορεί να ξεπεράσουν τα 5 μέτρα. Επίσης, ο διαγωνισμός Triple Crown of Surfing πραγματοποιείται εδώ, κάθε Δεκέμβρη. Στην πόλυ της Haleiwa υπάρχουν εστιατόρια και καταστήματα με είδη σέρφινγκ. Επίσης εδώ βρίσκεται και το Matsumoto's, το κατάστημα με τις καλύτερες γρανίτες :icecream: (τοπικό έδεσμα των νησιών, μαζί με τις γαρίδες και τον ανανά). Όμως και η ίδια η Haleiwa μοιάζει με χωριό μπροστά στη Honolulu, τόσο όσον αφορά την έκταση όσο και τον πληθυσμό, τους ρυθμούς της καθημερινότητας κλπ. Κάποια καταλύματα που αναφέρουν ως τοποθεσία την Haleiwa, ενδέχεται να βρίσκονται στον Kamehameha Highway και όχι μέσα στην ίδια την Haleiwa. Η Haleiwa συνδέεται με τη Honolulu, αν θυμάμαι καλά με τη γραμμή The Bus 52.


Ειδικά στο Oahu, υπάρχει ο κίνδυνος μόλυνσης από λεπτοσπείρωση. Έτσι καλό είναι να αποφεύγεται το κολύμπι σε ποτάμια και λίμνες. Επίσης γενικά η ιατρική περίθαλψη στη Χαβάη κοστίζει. Επειδή την πατήσαμε και μάθαμε, για ένα απλό αντιβιοτικό μαζί με την απαραίτητη ιατρική συνταγή και ένα παυσίπονο υπολογίζετε γύρω στα 150-200 $.:shock:


Προειδοποιητική πινακίδα για τη λεπτοσπείρωση στους καταρράκτες της Waimea
 
Last edited:

jimakos

Member
Μηνύματα
196
Likes
1.002
Επόμενο Ταξίδι
ΚΟΥΒΑ
Ταξίδι-Όνειρο
Ο γύρος του κόσμου!
Περιμένουμε με ανυπονονησια την συνεχεια!
 

KIKI

Member
Μηνύματα
2.696
Likes
6.674
Επόμενο Ταξίδι
Ιορδανία
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική Ναμιμπια
περιμενω και εγω τη συνεχεια .
σε ευχαριστουμε για τις πολυ χρησιμες πληροφοριες .
Εχω κανει το ιδιο ταξιδι παλιά με DELTA , αλλά χωρις υπνο στη Καλιφορνια οπως πολυ σοφά κανατε .Πεταξα Αθηνα - Φρανφουρτη - λος Αντζελες - Χονολουλου ( με λιγο υπνο στη Χονολουλου ) και μετά Μπιγκ Αιλαντ .
οταν εφτασα στη Κόνα δεν θυμομουν ουτε το ονομα μου :haha:
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.185
Μηνύματα
883.267
Μέλη
38.893
Νεότερο μέλος
stefanoss

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom