Nikos1986
Member
- Μηνύματα
- 1.162
- Likes
- 5.166
- Επόμενο Ταξίδι
- Ρεϊνιόν
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αυστραλία - Καλιφόρνια
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 2. Λίγα Λόγια για τη Χαβάη
- 3. Πρόσβαση και Μετακινήσεις
- 4. Πρόγραμμα
- 5. Αθήνα - Λος Άντζελες - Χονολουλού
- 6. Λίγα Λόγια για το Οάχου
- 7. Εξερεύνηση της Χονολουλού
- 8. Εξερεύνηση του Οάχου
- 9. Οάχου - Τι Δεν Προλάβαμε
- 10. Λίγα Λόγια για το Μπιγκ Άιλαντ
- 11. Εξερεύνηση Ανατολικού Μπιγκ Άιλαντ
- 12. Τα Ηφαίστεια του Μπιγκ Άιλαντ
- 13. Εξερεύσηση Δυτικού Μπιγκ Άιλαντ
- 14. Μπιγκ Άιλαντ - Τι Δεν Προλάβαμε
- 15. Λος Άντζελες
- 16. Επίλογος
8. Εξερεύνηση του Οάχου
Από τις 18/3 έως τις 22/3 που θα φεύγαμε από το Oahu, θα είχαμε στη διάθεσή μας αυτοκίνητο, με το οποίο θα εξερευνούσαμε το νησί, έξω από την περιοχή της Honolulu. Το αυτοκίνητο που είχαμε επιλέξει ήταν ένα Ford Focus. Το συγκεκριμένο αμάξι που πήραμε, είχε ένα θεματάκι ευθυγράμμισης, αλλά εν τέλει μας έβγαλε ασπροπρόσωπους. Θα αποζημιωνόμασταν (και με το παραπάνω) στη συνέχεια του ταξιδιού, στο Big Island.
Όπως έγραψα και σε προηγούμενο post, εντός της Honolulu η στάθμευση είναι κατά κανόνα επί πληρωμή. Στους δρόμους υπάρχουν παρκόμετρα και τα υπαίθρια πάρκινγκ χρεώνουν 10-20$ για 24 ώρες. Η στάθμευση στο υπόλοιπο νησί είναι δωρεάν. Η βενζίνη έχει 3,5$ / γαλόνι (1 γαλόνι = 3,8 λίτρα). Η πιστωτική κάρτα είναι ο κανόνας για την πληρωμή στα βενζινάδικα. Τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν είναι στη συντριπτική πλειοψηφία με αυτόματο κιβώτιο.
Για την μεταφορά από το αεροδρόμιο στα γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων, υπάρχουν ειδικά βανάκια που περνούν από τα terminals του αεροδρομίου και σταματούν έξω από τα γραφεία της αντίστοιχης εταιρίας. Ξαναπηγαίνοντας στο αεροδρόμιο για να πάρουμε το αυτοκίνητο, συναντήσαμε και μια οικογένεια Ελλήνων, που συνέχιζαν τις διακοπές τους στο Oahu, ερχόμενοι από το Maui.
Κάνοντας μια παρένθεση, στο Oahu συναντήσαμε τις πρώτες ημέρες και ένα φοιτητή από την Ελλάδα, καθώς και ένα Έλληνα που έχει έρθει και μένει μόνιμα στο Oahu εδώ και 40 χρόνια! Είναι πολύ συγκινητικό, ακόμα και στην άλλη άκρη του πλανήτη να υπάρχουν άνθρωποι που μιλούν τη γλώσσα σου.
Κλείνοντας την παρένθεση, θα ήθελα να ενημερώσω λίγο και για τα διαδικαστικά της ενοικίασης αυτοκινήτου. Για να νοικιάσεις αυτοκίνητο, απαιτείται το διεθνές δίπλωμα οδήγησης. Αυτό το "βιβλιαράκι" το παίρνεις από την ΕΛΠΑ και για τις ΗΠΑ έχει διάρκεια 1 χρόνο. Αν θυμάμαι καλά, χρειάζονται μία φωτογραφία, κοστίζει 50 ευρώ και βγαίνει εκείνη τη στιγμή. Μαζί με το διεθνές δίπλωμα οδήγησης, ο οδηγός πρέπει να έχει και το “κανονικό” δίπλωμα, αυτό δηλαδή με το οποίο κυκλοφορεί και εδώ στην Ελλάδα.
Αφότου τελειώσαμε με τα διαδικαστικά πήραμε το αυτοκίνητο, και μετά από μερικές βόλτες στο χώρο στάθμευσης για να συνηθίσουμε το αυτόματο κιβώτιο, ξεκινήσαμε για τη Βόρεια Ακτή.
Ημέρες 8 & 9: Βόρεια Ακτή
Λέγοντας “Βόρεια Ακτή”, ο κόσμος εννοεί στην πραγματικότητα την βορειοδυτική ακτή του νησιού, από το Kaena Point (δυτικότερο άκρο του νησιού) έως την Kawela (βορειότερο άκρο του νησιού) και το Turtle Bay Resort. Κυρίως όμως, εννοούν την ακτή από τη Haleiwa έως την Kawela. Η μεγαλύτερη κωμόπολη της περιοχής είναι η Haleiwa, η οποία συνδέεται και με τη Honolulu με λεωφορείο The Bus. Οι παραλίες της περιοχής είναι γνωστές για τα μεγάλα κύματα και τους διαγωνισμούς σέρφινγκ που πραγματοποιούνται εδώ κάθε χειμώνα. Όλες οι παραλίες είναι δημόσιες (όπως και σε όλη τη Χαβάη), αλλά η συνεχής δόμηση αφήνει μόνο κάποιες “διόδους” για να βγει κάποιος στη θάλασσα. Επιπλέον θέλει λίγο παραπάνω ψάξιμο, αν κάποιος κοιτάζει για να νοικιάσει κατάλυμα (κυρίως σπίτι) στη Haleiwa. Αυτό διότι, παρότι κάποια καταλύματα αναφέρουν ως τοποθεσία την Haleiwa, στην πραγματικότητα βρίσκονται έξω από την πόλη.
Η γνωστή ταμπέλα για την έξοδο προς Haleiwa
Η Haleiwa είναι η βάση για την εξερεύνηση της περιοχής. Στην πόλη υπάρχουν εστιατόρια, καταστήματα με αναμνηστικά και είδη σέρφινγκ. Το κέντρο της “πόλης”, από τη γέφυρα και νότια, το γυρνάει κάποιος με τα πόδια. Ο κεντρικός δρόμος είναι ο Kamehameha Highway, αν και μέσα στην πόλη μόνο Highway δεν είναι. Σε μία πλατεία στο αριστερό χέρι, πηγαίνοντας προς την θάλασσα, είναι και το κατάστημα του Matsumoto’s με τις γνωστές γρανίτες. Δεν είναι δύσκολο να το εντοπίσει κανείς, καθώς ο κόσμος έξω σχηματίζει την μόνη ουρά που θα δείτε έξω από τη Honolulu.
Στο κέντρο της Haleiwa, με τη γέφυρα στο βάθος
Στην ίδια τη Haleiwa βρίσκεται η πρώτη από τις παραλίες της βόρειας ακτής, στο Haleiwa Alii Beach Park, δίπλα από το λιμανάκι. Για να εξερευνήσετε τις υπόλοιπες γνωστές παραλίες ξεκινήστε από τη Haleiwa και πάρτε τον δρόμο προς τα βορειοανατολικά. Από όσες παραλίες επισκεφθήκαμε, εμένα μου άρεσαν περισσότερο η παραλία στον κόλπο της Waimea και φυσικά η Banzai Pipeline.
Η παραλία της Waimea βρίσκεται σε ένα κόλπο, όπου ο δρόμος κάνει στροφή αριστερά. Προς την ενδοχώρα υπάρχει η Waimea Valley με τους βοτανικούς κήπους και τον καταρράκτη. Θα το καταλάβετε όταν πλησιάζετε, καθώς το πάρκινγκ γεμίζει γρήγορα και πολλοί οδηγοί αναγκάζονται να παρκάρουν στο δρόμο.
Η παραλία της Waimea
Το πάρκο των βοτανικών κήπων είναι συμπαθητικό. Εκτός από τα δέντρα και τους θάμνους, υπάρχει μια λιμνούλα με νούφαρα και μία αναπαράσταση αρχαίου χαβανέζικου χωριού. Στο βάθος του πάρκου υπάρχει και ένας μικρός καταρράκτης που χύνεται σε μια λιμνούλα. Παρά τις προειδοποιητικές πινακίδες για λεπτοσπείρωση, κάποιοι είχαν βουτήξει για μπανάκι στη λιμνούλα. Το πάρκο κλείνει στις 5, οπότε η επίσκεψη σε αυτό ίσως βολεύει να γίνει νωρίς, πριν τις βόλτες στις παραλίες. Όταν πήγαμε εμείς, την δεύτερη ημέρα που θα αφιερώναμε στη βόρεια ακτή, είχε αρχίσει να βρέχει, λίγο πριν φτάσουμε στον καταρράκτη.
Φωτογραφίες από τους βοτανικούς κήπους της Waimea
Η πιο γνωστή παραλία της βόρειας ακτής, είναι σίγουρα η Banzai Pipeline. Στην εν λόγω παραλία, πραγματοποιείται κάθε Δεκέμβριο ο διαγωνισμός Triple Crown of Surfing. Πέρα από τους σέρφερς που περιμένουν να δαμάσουν τα κύματα, η παραλία επιπλέον κοιτάζει προς τα δυτικά και είναι ωραία για το ηλιοβασίλεμα. Πίσω από την παραλία υπάρχει ένα πάρκινγκ, το οποίο όπως είναι αναμενόμενο, γεμίζει γρήγορα. Έτσι και εμείς, όπως και πολλοί άλλοι, αναγκαστήκαμε να αφήσουμε το αμάξι στην άκρη του δρόμου. Η παραλία, όπως και η Waimea, είναι φαρδιά και κατηφορική, με τα σπίτια σε απόσταση από τη θάλασσα. Η εικόνα αυτή σου δίνει μια εντύπωση για το τι επικρατεί το χειμώνα.
Η πρωτεύουσα του σέρφινγκ, Banzai Pipeline
Αφήνοντας πίσω τις παραλίες της βόρειας ακτής, σειρά είχε το δυτικό τμήμα του νησιού και το Kaena Point. Το Kaena Point αποτελεί το δυτικό άκρο του Oahu. Σε εκείνο το τμήμα δεν υπάρχει δρόμος, όμως ένα μονοπάτι ενώνει το τέρμα του Farrington Highway της βόρειας ακτής με τη συνέχεια του δρόμου στη δυτική ακτή του νησιού.
Στα μέσα του Farrington Highway, δίπλα από τον δρόμο, βρίσκεται το αεροδρόμιο Dillingham. Το συγκεκριμένο αεροδρόμιο, αποτελεί τη βάση διαφόρων εταιρειών που προσφέρουν extreme sports, όπως skydiving κλπ. Δίπλα από το αεροδρόμιο βρίσκεται η Mokuleia Beach. Το τμήμα της παραλίας, αμέσως μετά το τέλος του διαδρόμου προσγείωσης / απογείωσης του αεροδρομίου πηγαίνοντας προς το Kaena Point, είναι η παραλία των επιβατών της ουράς στη σειρά Lost. Η παραλία των πρωταγωνιστών του μεσαίου τμήματος, βρίσκεται μεταξύ Haleiwa και Waimea. Επίσης, δίπλα, βρίσκεται η κατασκήνωση Erdman. Τα σπίτια που υπάρχουν εκεί, αποτέλεσαν το σκηνικό για τον καταυλισμό των "Άλλων" στη γνωστή σειρά.
Οδηγόντας στον Farrington Highway
Η παραλία των επιβατών της ουράς, στη σειρά Lost
Η κατασκήνωση Erdman
Συνεχίζοντας προς το τέρμα του Farrington, φτάνουμε σε ένα πάρκινγκ, που αποτελεί την αφετηρία του μονοπατιού γύρω από το Kaena Point. Δυστυχώς, όταν είχαμε πάει, πρέπει να είχε μόλις βρέξει, με αποτέλεσμα να έχουν σχηματιστεί μεγάλες λίμνες στο μονοπάτι και η διάβασή του ήταν αδύνατη. Την διαδρομή αυτή δεν την κάναμε και έτσι γυρίσαμε πίσω στη Haleiwa.
Η διαδρομή γύρω από το Kaena Point μπορεί να γίνει και ξεκινώντας από κάτω, από τη δυτική πλευρά του νησιού και τον Yokohama Bay. Όμως, απ’ότι είχα διαβάσει στο internet και ψάχνοντας και το Google Maps, φαίνεται να έχει γίνει κατολίσθηση και ο δρόμος να διακόπτεται κοντά στο τέλος, πριν αρχίσει το μονοπάτι. Οπότε, μάλλον, η καλύτερη επιλογή για το μονοπάτι είναι ξεκινώντας από το τέλος του Farrington μετά το αεροδρόμιο, και στη συνέχεια γυρνώντας πίσω, από τον ίδιο δρόμο.
Ημέρα 10: Καταρράκτες Manoa
Ήδη τις προηγούμενες 2 ημέρες σχεδιάζαμε μια πεζοπορία κοντά στη Honolulu, με επικρατέστερες αυτή στη κοιλάδα Makiki και αυτή στους καταρράκτες Manoa. Η πρώτη, ουσιαστικά αποτελείται από 3 μονοπάτια (Kanealole Trail, Makiki Valley Trail, Maunalaha Trail), με συνολικό μήκος διαδρομής περίπου 5 km και διαρκεί 2-2,5 ώρες. Η δεύτερη, είναι μια πεζοπορία προς τους καταρράκτες Manoa, με μήκος διαδρομής 2 km και διάρκεια 1 ώρα.
Και τις 2 προηγούμενες ημέρες τα πρωινά στη Honolulu ήταν βροχερά. Έτσι ξημέρωσε και η 10η ημέρα. Απ’όσο μείναμε εκεί, αν και ο Μάρτιος θεωρείται ακόμα υγρή περίοδος, έβρεξε αν θυμάμαι καλά 6 ημέρες και τις 5 οι βροχές έπεφταν το πρωί. Το μεσημέρι και μέχρι το βράδυ, εκτός από 1 ημέρα, ο καιρός καθάριζε. Καθώς την επόμενη (και τελευταία) ημέρα θα την αφιερώναμε στο Diamond Head, έπρεπε να αγνοήσουμε την βροχή που μάλλον θα έριχνε και να πηγαίναμε την πεζοπορία σήμερα.
Καθώς προμηνυόταν βροχή, επιλέξαμε το μονοπάτι για τους καταρράκτες Manoa. Στην αρχή του μονοπατιού υπάρχει πάρκινγκ, το οποίο χρεώνεται. Αφού αφήσαμε το αυτοκίνητο και ξεκινήσαμε, είχε αρχίσει να βρέχει. Το μονοπάτι δεν είναι δύσκολο, αλλά σε συνδυασμό με τη βροχή σε κάποια σημεία, κυρίως κοντά στον καταρράκτη, γινόταν γλιστερό. Ευτυχώς είχα πάρει τα παπούτσια για την πεζοπορία και (τουλάχιστον στο πήγαινε) δεν είχα θέμα. Ομπρέλες δεν είχαμε πάρει, αλλά είχαμε καπέλα. Πέρα από το γλιστερό έδαφος, η βροχή δεν ενοχλούσε, ίσα-ίσα δρόσιζε λίγο καθώς έπεφτε. Η ζούγκλα, από τα αναρριχητικά φυτά και τα καλάμια στη διαδρομή, αποτελούσε ένα διαφορετικό περιβάλλον από αυτό που είχαμε συνηθίσει.
Εικόνες από το μονοπάτι, για τους καταρράκτες Manoa
Ο καταρράκτης έχει ύψος 30 μέτρων και τον περίμενα λίγο πιο εντυπωσιακό, τουλάχιστον με βάση τη βροχή που είχε αρχίσει να πέφτει ήδη δυνατή. Η λιμνούλα στην οποία χύνεται ο καταρράκτης είναι περιφραγμένη από το 2002, οπότε και είχε σημειωθεί κατολίσθηση.
Οι καταρράκτες Manoa
Στην αρχή της επιστροφής, ξεκόλλησε και η σόλα από το παπούτσι και η διαδρομή πίσω στο πάρκινγκ έγινε με πολύ πιο αργό ρυθμό. Φτάνοντας το μεσημέρι πίσω στη Honolulu, ο καιρός είχε καθαρίσει και είχε βγει ήλιος.
Το υπόλοιπο της ημέρας πέρασε με βόλτες στο Waikiki, ψώνια και το βράδυ με τα πυροτεχνήματα που έκλειναν την Aloha Friday. Την αυριανή, τελευταία ολόκληρη μέρα που είχαμε στο Oahu, θα την περνούσαμε εξερευνώντας το πανέμορφο νοτιοανατολικό τμήμα του νησιού.
Ημέρα 11: Diamond Head & ΝΑ Ακτή
Την 11η ημέρα θα εξερευνούσαμε το Diamond Head και το νοτιοανατολικό Oahu. Το πρόγραμμα της τελευταίας ημέρας ήταν λίγο φορτωμένο, καθώς την επόμενη το απόγευμα θα φεύγαμε για το Big Island. Αρχικά θα ανεβαίναμε στο Diamond Head, τον ηφαιστειακό κώνο που βρίσκεται στο νοτιοανατολικό άκρο του Waikiki. Στη συνέχεια, θα ακολουθούσαμε τον γραφικό Kalanianaole Highway, σταματώντας με τη σειρά στο βυθισμένο κρατήρα Hanauma Bay, στη Halona Blowhole, στον ηφαιστειακό κώνο του Koko Crater και τελειώνοντας την ημέρα στο Makapuu Point, με τον ομώνυμο φάρο.
Το Diamond Head δημιουργήθηκε πριν από περίπου 300.000 χρόνια, από μία μεμονωμένη έκρηξη στο άκρο της οροσειράς Koolau. Το νοτιοδυτικό χείλος του κρατήρα είναι υψηλότερο, καθώς οι βορειοανατολικοί άνεμοι συσσώρευαν στάχτη κατά τη διάρκεια της έκρηξης, στη συγκεκριμένη πλευρά. Στην θάλασσα, δίπλα από τον κρατήρα, έχει σχηματιστεί κοραλλιογενής ύφαλος.
Αρχικά το Diamond Head ονομαζόταν Leahi. Οι βρετανοί ναυτικοί, το 1825, παρερμηνεύοντας τους κρυστάλλους ασβεστίου στις πλαγιές του, το ονόμασαν Diamond Head, νομίζοντας ότι επρόκειτο για διαμάντια. Έτσι, αυτό το όνομα έχει μείνει ως σήμερα.
Η τοποθεσία του Diamond Head ήταν ιδανική για στρατιωτική χρήση, με σκοπό την άμυνα του νησιού. Από το 1908 έως το 1943, χτίστηκαν μέσα στον ηφαιστειακό κώνο 5 οχυρά πυροβολικού, και επίσης ανοίχθηκε το τούνελ Kapahulu. Μέσω του τελευταίου, πραγματοποιείται και σήμερα η είσοδος μέσα στον κρατήρα.
Το τούνελ Kapahulu, που επιτρέπει την πρόσβαση στο εσωτερικό του κρατήρα
Τα οχυρά, όπως φαίνονται από την κορυφή
Για το Diamond Head ακολουθούμε τον Diamond Head Road. Υπάρχει σήμανση για τον παράδρομο που βγάζει στο πάρκινγκ στο εσωτερικό του κρατήρα, διαμέσου του τούνελ Kapahulu. Το πάρκινγκ αυτό είναι μικρό για το πλήθος των επισκεπτών και είναι πιθανό, όπως και εμείς, να πρέπει να βγείτε και να παρκάρετε έξω από το σβησμένο ηφαίστειο. Αν και το τούνελ είναι στενό, στην άκρη του δρόμου μπορούν να κυκλοφορούν προσεκτικά και οι πεζοί. Δίπλα από το πάρκινγκ, στο εσωτερικό του κρατήρα, υπάρχει ένα κατάστημα με σουβενίρ και αναψυκτήριο. Η πεζοπορία μέχρι την κορυφή είναι κάπως κουραστική, αλλά υπάρχουν σημεία με σκιά για ξεκούραση. Εμείς πήγαμε καταμεσήμερο, κατά τις 1:30, αλλά παλευόταν. Καλό είναι να έχετε καπέλο για τον ήλιο και να κουβαλάτε και ένα επιπλέον μπουκαλάκι κρύο νερό. Η διαδρομή μέχρι πάνω διαρκεί γύρω στην 1 ώρα.
Σχεδιάγραμμα του μονοπατιού προς την κορυφή του Diamond Head
Το πρώτο κομμάτι της διαδρομής είναι (τι άλλο) ανηφόρα με ζιγκ-ζαγκ. Το καλό είναι πως υπάρχουν κάποια κιόσκια και παγκάκια σε σημεία με σκιά για ξεκούραση. Το δεύτερο κομμάτι της διαδρομής, είναι συντομότερο αλλά πιο κουραστικό. Περιλαμβάνει 3 σκάλες και δύο τούνελ ενδιάμεσα. Στο τούνελ, κάθε τόσο, υπήρχαν μικρές λάμπες, και πηγαίνοντας αργά πίσω από τον μπροστινό δεν θα χρειαστεί φακός. Βγαίνοντας από το τούνελ, υπάρχουν 2 επιλογές. Η πρώτη είναι να ακολουθήσει κάποιος τα (ομολογουμένως πολλά) σκαλοπάτια στα διξιά. Η δεύτερη είναι να κατέβει στη μικρή εξέδρα αριστερά και να πάρει το ομαλότερο μονοπάτι για την κορυφή. Οι περισσότεροι ανεβαίνουν από τις σκάλες και χρησιμοποιούν το μονοπάτι για το γύρνα. Ανάλογα με τις αντοχές του ο καθένας… Αν ανεβείτε τα σκαλοπάτια, που είναι και ο συντομότερος δρόμος για την κορυφή, μετά από ένα δεύτερο μικρό τούνελ θα καταλήξετε σε μια γυριστή σκάλα που πλέον βγάζει στο οχυρό της κορυφής. Από την κορυφή, ακολουθούμε το μονοπάτι που κατεβαίνει στην εξέδρα, ανάμεσα στο πρώτο τούνελ και στις απότομες δεύτερες σκάλες.
Ο κρατήρας του Diamond Head, από την πλατφόρτμα στη βάση των σκαλοπατιών
Οι απότομες σκάλες, πλησιάζοντας στην κορυφή
Η θέα της Honolulu που απλώνεται κάτω από τον κρατήρα είναι για καρτ-ποστάλ και κατά τη γνώμη μου ανταμείβει και με το παραπάνω για την ταλαιπωρία της ανάβασης. Επίσης το αεράκι στην κορυφή είναι ό,τι πρέπει.
Θέα της Honolulu, από το υψηλότερο οχυρό του Diamond Head
Ο κοραλλιογενής ύφαλος, στη βάση του Diamond Head
Ο Mauna Lua Bay, πίσω από το Diamond Head
Φεύγοντας από το Diamond Head, πήραμε τον Kalanianaole Highway, με πρώτη στάση στοHanauma Bay. Το κυκλικό σχήμα του κόλπου, δίνει πληροφορίες για τον σχηματισμό του, όταν το πλαϊνό τμήμα του ηφαιστειακού κώνου Koko Head κατέρρευσε και το εσωτερικό πλημμύρησε με θαλασσινό νερό. Ο Hanauma Bay φιλοξενεί πολλά ψάρια και κοράλλια, και είναι ό,τι πρέπει για καταδύσεις. Όμως απαιτείται προσοχή, καθώς υπάρχουν ισχυρά θαλάσσια ρεύματα.
Έχοντας πάει πλέον 3:30, αποφασίσαμε να παραλείψουμε την απότομη ανάβαση στον κρατήρα Koko Crater και να αρκεστούμε σε φωτογραφίες από κάτω.
Το προάστιο Hawaii Kai, στους πρόποδες του Koko Crater
Ο Koko Crater
Συνέχεια είχε η Halona Blowhole. Η άκρη του αγωγού λάβας φαίνεται από την πλατφόρμα στη άκρη του δρόμου. Από την τρύπα, ανάλογα με τον αέρα και τα κύματα πετάγονται από ραντίσματα μέχρι πίδακες θαλασσινού νερού, σαν γκέιζερ. Δυστυχώς, την ημέρα που πήγαμε, δεν είχε μεγάλα κύματα και το θέαμα δεν ήταν τόσο εντυπωσιακό.
Η ακτή δίπλα από τον Kalanianaole Highway είναι εντυπωσιακή. Από την μία τα βουνά με τα ηφαίστεια και από την άλλη η θάλασσα.
Τα σουρεαλιστικά τοπία δίπλα από τον Kalanianaole Highway
Γενικά αυτό το τμήμα δεν είναι ασφαλές για κολύμπι, αλλά υπάρχουν και προστατευμένοι όρμοι. Σε ένα από αυτούς που κατεβήκαμε, βρήκαμε και θαλάσσιες χελώνες να κολυμπούν μαζί με τους ανθρώπους! Περιμέναμε πως ίσως θα βλέπαμε φάλαινες στον ορίζοντα, αλλά όχι πανέμορφες χελώνες δίπλα από την ακτή! Πάρα πολύ κρίμα που δεν είχα φέρει μαγιό, για μια γρήγορη βουτιά.
Στις παραλίες κυκλοφορούν και θαλάσσιες χελώνες!
Παρά τον μεγάλο ενθουσιασμό από το θέαμα των χελωνών, έπρεπε να συνεχίσουμε την βόλτα στην νοτιοανατολική ακτή. Τελευταίος σταθμός, καθώς είχε μπει για τα καλά το απόγευμα, ήταν το Makapuu Point. Η πεζοπορία από το πάρκινγκ έως την κορυφή είναι απλή, ανεβαίνεις το βουνό από την μία πλευρά και συνεχίζεις για άλλο τόσο στην κορυφή προς τα πίσω. Η διαδρομή από το πάρκινγκ έως το τέλος του μονοπατιού είναι 1200 μέτρα. Η παγίδα όμως, είναι πως η πρώτη ανηφόρα είναι απότομη και σε όλο το μήκος της διαδρομής δεν υπάρχει σημείο με σκιά. Έτσι είναι πολύ πιο βολικό η πεζοπορία να γίνει το απόγευμα ή με συννεφιά. Όταν είχαμε πάει εμείς, τα συνδυάσαμε και τα δύο.
Το κύριο μονοπάτι καταλήγει σε μια πλατφόρμα στην κορυφή, όπου υπάρχει εντυπωσιακή θέα του νότιου τμήματος της προσήνεμης πλευράς του νησιού. Δίπλα από το Makapuu Point, βρίσκεται η ομώνυμη παραλία, με τα νησάκια Manana και Kaohikaipu. Στη μικρή "χερσόνησο" βρίσκεται το Sea Life Park, όπου γυρίστηκε η ταινία "50 First Dates". Η τεράστια παραλία στο βάθος είναι η Waimanalo. Με λίγη υπομονή, στη θάλασσα είναι πιθανό να δείτε και μεγάπτερες φάλαινες.
Θέα, ανεβαίνοντας το Makapuu Trail
Θέα, από το Makapuu Point
Η παραλία Makapuu
Το Sea Life Park, όπως φάινεται από το Makapuu Point
Μία από τις φάλαινες που είδαμε από το Makapuu Point (δεν έχω κανένα τρομερό τηλεφακό)
Η παραλία Sandy
Κοντεύοντας στο τέλος του μονοπατιού, υπάρχει ένα κτήριο στα δεξιά. Από εκεί, ξεκινά ένα άλλο μονοπάτι που βγάζει στον φάρο, αλλά το μονοπάτι έχει κλείσει λόγω επικινδυνότητας. Όταν είχαμε πάει, γίνονταν εργασίες συντήρησης σε όλο το μονοπάτι που συνδέει το πάρκινγκ με την πλατφόρμα παρατήρησης. Δεν ξέρω αν είναι στο πρόγραμμα να ξανα-ανοίξει και το μικρότερο μονοπάτι για τον φάρο.
Ο φάρος του Makapuu
Αυτή η ημέρα ήταν η πιο κουραστική και γεμάτη, σε όλες τις διακοπές. Όμως ανταμειφθήκαμε με πολύ ωραία τοπία, χελώνες και φάλαινες. Ίσως η βόρεια ακτή να είναι το highlight του Oahu, που ξέρει ο καθένας πριν καν αρχίσει να προγραμματίζει την επίσκεψή του στο νησί. Αλλά σίγουρα, η νοτιοανατολική ακτή είναι ένα μαργαριτάρι, το οποίο ανακαλύπτεις όταν το ψάξιμο έχει προχωρήσει.
Ημέρα 12: Sea Life Park
Την τελευταία ημέρα ήταν προγραμματισμένη μια επίσκεψη στο θαλάσσιο πάρκο Sea Life Park, που είχαμε δει το προηγούμενο απόγευμα από το Makapuu Point. Το απόγευμα, και συγκεκριμένα στις 6:30 θα παίρναμε το αεροπλάνο για το Hilo του Big Island.
Το Sea Life Park φιλοξενεί πολλά ζώα της θάλασσας. Δεν είναι μεγάλο σε έκταση, αλλά είναι ωραίο. Εντυπωσιακά πλάσματα που βλέπει κανείς, είναι ο λευκός καρχαρίας και ο πολύ εντυπωσιακός σφυροκέφαλος.
Ο σφυρικέφαλος καρχαρίας, ένα εντυπωσιακό ψάρι
Επίσης εντυπωσιακά είναι οι θαλάσσιες χελώνες, οι πιγκουίνοι, οι φώκιες και οι θαλάσσιοι λέοντες. Επιπλέον, υπάρχουν και δελφίνια.
Οι θαλάσσιες χελώνες
Ο πιγκουίνος
Η πισίνα των δελφινιών
Κατά τη διάρκεια της ημέρας διοργανώνονται διάφορα σόου, και οι ώρες είναι αναρτημένες στην είσοδο και στις διάφορες δεξαμενές. Εμείς παρακολουθήσαμε ένα 15λεπτο σόου με δελφίνια και πιγκουίνους, καθώς και κάποια παιδάκια που είχαν μπει για να κολυμπήσουν μαζί τους. Πολλές φορές την ημέρα, οι υπάλληλοι του πάρκου ταΐζουν τα ζώα, και ο κόσμος μπορεί να το παρακολουθήσει.
Ο χώρος δίπλα από το Sea Life Park, αποτελεί την "βάση" για διάφορα σπορ, μεταξύ άλλων και για παραπέντε από την πλαγιά πάνω από τον δρόμο. Πολλά βιντεάκια κυκλοφορούν στο Youtube. Όποιος ενδιαφέρεται, μπορεί να βρει πληροφορίες, τιμές κλπ. στο internet.
Το μεσημέρι γεμάτοι όμορφες εικόνες, τόσο από τις προηγούμενες ημέρες όσο και από το θαλάσσιο πάρκο την ημέρα που θα φεύγαμε, κατευθυνθήκαμε προς το αεροδρόμιο της Honolulu για την πενηντάλεπτη πτήση προς το Hilo του Big Island.
Το μικρό Boeing 717, που θα μας πήγαινε στο Hilo του Big Island
Αποχαιρετώντας το Waikiki, πηγαίνοντας στο Hilo
Κάνοντας μια ανασκόπηση για το Oahu, πολλά από τα αξιοθέατα που είχαμε σχεδιάσει να επισκεφθούμε, τα είδαμε. Όμως υπήρξαν και άλλα, τα οποία θα αναφέρω στη συνέχεια, τα οποία δεν προλάβαμε να δούμε. Είτε λόγω κακού προγραμματισμού, είτε λόγω καιρού, είτε διότι σπαταλήσαμε κάποιες ολόκληρες ημέρες σε βόλτες (π.χ. 2 ημέρες στη βόρεια ακτή, μια ολόκληρη ημέρα με το Fort De Russy, μία ολόκληρη ημέρα με τον καταρράκτη Manoa) - αν και το τελευταίο δεν μας χάλασε
. Επειδή όμως ουδέν κακόν αμιγές καλού, στο Big Island κάναμε από την πρώτη ημέρα καλό προγραμματισμό, με αποτέλεσμα να το γυρίσουμε και να δούμε σχεδόν όλα όσα είχαμε σχεδιάσει. Και είχαμε και ουσιαστικά ελεύθερες ημέρες.
Συνοψίζοντας, τα 6 αξιοθέατα του Oahu που μου άρεσαν περισσότερο, ταξινομημένα με βάση την ημέρα που τα επισκεφθήκαμε, είναι τα εξής:
Από τις 18/3 έως τις 22/3 που θα φεύγαμε από το Oahu, θα είχαμε στη διάθεσή μας αυτοκίνητο, με το οποίο θα εξερευνούσαμε το νησί, έξω από την περιοχή της Honolulu. Το αυτοκίνητο που είχαμε επιλέξει ήταν ένα Ford Focus. Το συγκεκριμένο αμάξι που πήραμε, είχε ένα θεματάκι ευθυγράμμισης, αλλά εν τέλει μας έβγαλε ασπροπρόσωπους. Θα αποζημιωνόμασταν (και με το παραπάνω) στη συνέχεια του ταξιδιού, στο Big Island.
Όπως έγραψα και σε προηγούμενο post, εντός της Honolulu η στάθμευση είναι κατά κανόνα επί πληρωμή. Στους δρόμους υπάρχουν παρκόμετρα και τα υπαίθρια πάρκινγκ χρεώνουν 10-20$ για 24 ώρες. Η στάθμευση στο υπόλοιπο νησί είναι δωρεάν. Η βενζίνη έχει 3,5$ / γαλόνι (1 γαλόνι = 3,8 λίτρα). Η πιστωτική κάρτα είναι ο κανόνας για την πληρωμή στα βενζινάδικα. Τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν είναι στη συντριπτική πλειοψηφία με αυτόματο κιβώτιο.
Για την μεταφορά από το αεροδρόμιο στα γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων, υπάρχουν ειδικά βανάκια που περνούν από τα terminals του αεροδρομίου και σταματούν έξω από τα γραφεία της αντίστοιχης εταιρίας. Ξαναπηγαίνοντας στο αεροδρόμιο για να πάρουμε το αυτοκίνητο, συναντήσαμε και μια οικογένεια Ελλήνων, που συνέχιζαν τις διακοπές τους στο Oahu, ερχόμενοι από το Maui.
Κάνοντας μια παρένθεση, στο Oahu συναντήσαμε τις πρώτες ημέρες και ένα φοιτητή από την Ελλάδα, καθώς και ένα Έλληνα που έχει έρθει και μένει μόνιμα στο Oahu εδώ και 40 χρόνια! Είναι πολύ συγκινητικό, ακόμα και στην άλλη άκρη του πλανήτη να υπάρχουν άνθρωποι που μιλούν τη γλώσσα σου.
Κλείνοντας την παρένθεση, θα ήθελα να ενημερώσω λίγο και για τα διαδικαστικά της ενοικίασης αυτοκινήτου. Για να νοικιάσεις αυτοκίνητο, απαιτείται το διεθνές δίπλωμα οδήγησης. Αυτό το "βιβλιαράκι" το παίρνεις από την ΕΛΠΑ και για τις ΗΠΑ έχει διάρκεια 1 χρόνο. Αν θυμάμαι καλά, χρειάζονται μία φωτογραφία, κοστίζει 50 ευρώ και βγαίνει εκείνη τη στιγμή. Μαζί με το διεθνές δίπλωμα οδήγησης, ο οδηγός πρέπει να έχει και το “κανονικό” δίπλωμα, αυτό δηλαδή με το οποίο κυκλοφορεί και εδώ στην Ελλάδα.
Αφότου τελειώσαμε με τα διαδικαστικά πήραμε το αυτοκίνητο, και μετά από μερικές βόλτες στο χώρο στάθμευσης για να συνηθίσουμε το αυτόματο κιβώτιο, ξεκινήσαμε για τη Βόρεια Ακτή.
Ημέρες 8 & 9: Βόρεια Ακτή
Λέγοντας “Βόρεια Ακτή”, ο κόσμος εννοεί στην πραγματικότητα την βορειοδυτική ακτή του νησιού, από το Kaena Point (δυτικότερο άκρο του νησιού) έως την Kawela (βορειότερο άκρο του νησιού) και το Turtle Bay Resort. Κυρίως όμως, εννοούν την ακτή από τη Haleiwa έως την Kawela. Η μεγαλύτερη κωμόπολη της περιοχής είναι η Haleiwa, η οποία συνδέεται και με τη Honolulu με λεωφορείο The Bus. Οι παραλίες της περιοχής είναι γνωστές για τα μεγάλα κύματα και τους διαγωνισμούς σέρφινγκ που πραγματοποιούνται εδώ κάθε χειμώνα. Όλες οι παραλίες είναι δημόσιες (όπως και σε όλη τη Χαβάη), αλλά η συνεχής δόμηση αφήνει μόνο κάποιες “διόδους” για να βγει κάποιος στη θάλασσα. Επιπλέον θέλει λίγο παραπάνω ψάξιμο, αν κάποιος κοιτάζει για να νοικιάσει κατάλυμα (κυρίως σπίτι) στη Haleiwa. Αυτό διότι, παρότι κάποια καταλύματα αναφέρουν ως τοποθεσία την Haleiwa, στην πραγματικότητα βρίσκονται έξω από την πόλη.
Η γνωστή ταμπέλα για την έξοδο προς Haleiwa
Η Haleiwa είναι η βάση για την εξερεύνηση της περιοχής. Στην πόλη υπάρχουν εστιατόρια, καταστήματα με αναμνηστικά και είδη σέρφινγκ. Το κέντρο της “πόλης”, από τη γέφυρα και νότια, το γυρνάει κάποιος με τα πόδια. Ο κεντρικός δρόμος είναι ο Kamehameha Highway, αν και μέσα στην πόλη μόνο Highway δεν είναι. Σε μία πλατεία στο αριστερό χέρι, πηγαίνοντας προς την θάλασσα, είναι και το κατάστημα του Matsumoto’s με τις γνωστές γρανίτες. Δεν είναι δύσκολο να το εντοπίσει κανείς, καθώς ο κόσμος έξω σχηματίζει την μόνη ουρά που θα δείτε έξω από τη Honolulu.
Στο κέντρο της Haleiwa, με τη γέφυρα στο βάθος
Στην ίδια τη Haleiwa βρίσκεται η πρώτη από τις παραλίες της βόρειας ακτής, στο Haleiwa Alii Beach Park, δίπλα από το λιμανάκι. Για να εξερευνήσετε τις υπόλοιπες γνωστές παραλίες ξεκινήστε από τη Haleiwa και πάρτε τον δρόμο προς τα βορειοανατολικά. Από όσες παραλίες επισκεφθήκαμε, εμένα μου άρεσαν περισσότερο η παραλία στον κόλπο της Waimea και φυσικά η Banzai Pipeline.
Η παραλία της Waimea βρίσκεται σε ένα κόλπο, όπου ο δρόμος κάνει στροφή αριστερά. Προς την ενδοχώρα υπάρχει η Waimea Valley με τους βοτανικούς κήπους και τον καταρράκτη. Θα το καταλάβετε όταν πλησιάζετε, καθώς το πάρκινγκ γεμίζει γρήγορα και πολλοί οδηγοί αναγκάζονται να παρκάρουν στο δρόμο.
Η παραλία της Waimea
Το πάρκο των βοτανικών κήπων είναι συμπαθητικό. Εκτός από τα δέντρα και τους θάμνους, υπάρχει μια λιμνούλα με νούφαρα και μία αναπαράσταση αρχαίου χαβανέζικου χωριού. Στο βάθος του πάρκου υπάρχει και ένας μικρός καταρράκτης που χύνεται σε μια λιμνούλα. Παρά τις προειδοποιητικές πινακίδες για λεπτοσπείρωση, κάποιοι είχαν βουτήξει για μπανάκι στη λιμνούλα. Το πάρκο κλείνει στις 5, οπότε η επίσκεψη σε αυτό ίσως βολεύει να γίνει νωρίς, πριν τις βόλτες στις παραλίες. Όταν πήγαμε εμείς, την δεύτερη ημέρα που θα αφιερώναμε στη βόρεια ακτή, είχε αρχίσει να βρέχει, λίγο πριν φτάσουμε στον καταρράκτη.
Φωτογραφίες από τους βοτανικούς κήπους της Waimea
Η πιο γνωστή παραλία της βόρειας ακτής, είναι σίγουρα η Banzai Pipeline. Στην εν λόγω παραλία, πραγματοποιείται κάθε Δεκέμβριο ο διαγωνισμός Triple Crown of Surfing. Πέρα από τους σέρφερς που περιμένουν να δαμάσουν τα κύματα, η παραλία επιπλέον κοιτάζει προς τα δυτικά και είναι ωραία για το ηλιοβασίλεμα. Πίσω από την παραλία υπάρχει ένα πάρκινγκ, το οποίο όπως είναι αναμενόμενο, γεμίζει γρήγορα. Έτσι και εμείς, όπως και πολλοί άλλοι, αναγκαστήκαμε να αφήσουμε το αμάξι στην άκρη του δρόμου. Η παραλία, όπως και η Waimea, είναι φαρδιά και κατηφορική, με τα σπίτια σε απόσταση από τη θάλασσα. Η εικόνα αυτή σου δίνει μια εντύπωση για το τι επικρατεί το χειμώνα.
Η πρωτεύουσα του σέρφινγκ, Banzai Pipeline
Αφήνοντας πίσω τις παραλίες της βόρειας ακτής, σειρά είχε το δυτικό τμήμα του νησιού και το Kaena Point. Το Kaena Point αποτελεί το δυτικό άκρο του Oahu. Σε εκείνο το τμήμα δεν υπάρχει δρόμος, όμως ένα μονοπάτι ενώνει το τέρμα του Farrington Highway της βόρειας ακτής με τη συνέχεια του δρόμου στη δυτική ακτή του νησιού.
Στα μέσα του Farrington Highway, δίπλα από τον δρόμο, βρίσκεται το αεροδρόμιο Dillingham. Το συγκεκριμένο αεροδρόμιο, αποτελεί τη βάση διαφόρων εταιρειών που προσφέρουν extreme sports, όπως skydiving κλπ. Δίπλα από το αεροδρόμιο βρίσκεται η Mokuleia Beach. Το τμήμα της παραλίας, αμέσως μετά το τέλος του διαδρόμου προσγείωσης / απογείωσης του αεροδρομίου πηγαίνοντας προς το Kaena Point, είναι η παραλία των επιβατών της ουράς στη σειρά Lost. Η παραλία των πρωταγωνιστών του μεσαίου τμήματος, βρίσκεται μεταξύ Haleiwa και Waimea. Επίσης, δίπλα, βρίσκεται η κατασκήνωση Erdman. Τα σπίτια που υπάρχουν εκεί, αποτέλεσαν το σκηνικό για τον καταυλισμό των "Άλλων" στη γνωστή σειρά.
Οδηγόντας στον Farrington Highway
Η παραλία των επιβατών της ουράς, στη σειρά Lost
Η κατασκήνωση Erdman
Συνεχίζοντας προς το τέρμα του Farrington, φτάνουμε σε ένα πάρκινγκ, που αποτελεί την αφετηρία του μονοπατιού γύρω από το Kaena Point. Δυστυχώς, όταν είχαμε πάει, πρέπει να είχε μόλις βρέξει, με αποτέλεσμα να έχουν σχηματιστεί μεγάλες λίμνες στο μονοπάτι και η διάβασή του ήταν αδύνατη. Την διαδρομή αυτή δεν την κάναμε και έτσι γυρίσαμε πίσω στη Haleiwa.
Η διαδρομή γύρω από το Kaena Point μπορεί να γίνει και ξεκινώντας από κάτω, από τη δυτική πλευρά του νησιού και τον Yokohama Bay. Όμως, απ’ότι είχα διαβάσει στο internet και ψάχνοντας και το Google Maps, φαίνεται να έχει γίνει κατολίσθηση και ο δρόμος να διακόπτεται κοντά στο τέλος, πριν αρχίσει το μονοπάτι. Οπότε, μάλλον, η καλύτερη επιλογή για το μονοπάτι είναι ξεκινώντας από το τέλος του Farrington μετά το αεροδρόμιο, και στη συνέχεια γυρνώντας πίσω, από τον ίδιο δρόμο.
Ημέρα 10: Καταρράκτες Manoa
Ήδη τις προηγούμενες 2 ημέρες σχεδιάζαμε μια πεζοπορία κοντά στη Honolulu, με επικρατέστερες αυτή στη κοιλάδα Makiki και αυτή στους καταρράκτες Manoa. Η πρώτη, ουσιαστικά αποτελείται από 3 μονοπάτια (Kanealole Trail, Makiki Valley Trail, Maunalaha Trail), με συνολικό μήκος διαδρομής περίπου 5 km και διαρκεί 2-2,5 ώρες. Η δεύτερη, είναι μια πεζοπορία προς τους καταρράκτες Manoa, με μήκος διαδρομής 2 km και διάρκεια 1 ώρα.
Και τις 2 προηγούμενες ημέρες τα πρωινά στη Honolulu ήταν βροχερά. Έτσι ξημέρωσε και η 10η ημέρα. Απ’όσο μείναμε εκεί, αν και ο Μάρτιος θεωρείται ακόμα υγρή περίοδος, έβρεξε αν θυμάμαι καλά 6 ημέρες και τις 5 οι βροχές έπεφταν το πρωί. Το μεσημέρι και μέχρι το βράδυ, εκτός από 1 ημέρα, ο καιρός καθάριζε. Καθώς την επόμενη (και τελευταία) ημέρα θα την αφιερώναμε στο Diamond Head, έπρεπε να αγνοήσουμε την βροχή που μάλλον θα έριχνε και να πηγαίναμε την πεζοπορία σήμερα.
Καθώς προμηνυόταν βροχή, επιλέξαμε το μονοπάτι για τους καταρράκτες Manoa. Στην αρχή του μονοπατιού υπάρχει πάρκινγκ, το οποίο χρεώνεται. Αφού αφήσαμε το αυτοκίνητο και ξεκινήσαμε, είχε αρχίσει να βρέχει. Το μονοπάτι δεν είναι δύσκολο, αλλά σε συνδυασμό με τη βροχή σε κάποια σημεία, κυρίως κοντά στον καταρράκτη, γινόταν γλιστερό. Ευτυχώς είχα πάρει τα παπούτσια για την πεζοπορία και (τουλάχιστον στο πήγαινε) δεν είχα θέμα. Ομπρέλες δεν είχαμε πάρει, αλλά είχαμε καπέλα. Πέρα από το γλιστερό έδαφος, η βροχή δεν ενοχλούσε, ίσα-ίσα δρόσιζε λίγο καθώς έπεφτε. Η ζούγκλα, από τα αναρριχητικά φυτά και τα καλάμια στη διαδρομή, αποτελούσε ένα διαφορετικό περιβάλλον από αυτό που είχαμε συνηθίσει.
Εικόνες από το μονοπάτι, για τους καταρράκτες Manoa
Ο καταρράκτης έχει ύψος 30 μέτρων και τον περίμενα λίγο πιο εντυπωσιακό, τουλάχιστον με βάση τη βροχή που είχε αρχίσει να πέφτει ήδη δυνατή. Η λιμνούλα στην οποία χύνεται ο καταρράκτης είναι περιφραγμένη από το 2002, οπότε και είχε σημειωθεί κατολίσθηση.
Οι καταρράκτες Manoa
Στην αρχή της επιστροφής, ξεκόλλησε και η σόλα από το παπούτσι και η διαδρομή πίσω στο πάρκινγκ έγινε με πολύ πιο αργό ρυθμό. Φτάνοντας το μεσημέρι πίσω στη Honolulu, ο καιρός είχε καθαρίσει και είχε βγει ήλιος.
Το υπόλοιπο της ημέρας πέρασε με βόλτες στο Waikiki, ψώνια και το βράδυ με τα πυροτεχνήματα που έκλειναν την Aloha Friday. Την αυριανή, τελευταία ολόκληρη μέρα που είχαμε στο Oahu, θα την περνούσαμε εξερευνώντας το πανέμορφο νοτιοανατολικό τμήμα του νησιού.
Ημέρα 11: Diamond Head & ΝΑ Ακτή
Την 11η ημέρα θα εξερευνούσαμε το Diamond Head και το νοτιοανατολικό Oahu. Το πρόγραμμα της τελευταίας ημέρας ήταν λίγο φορτωμένο, καθώς την επόμενη το απόγευμα θα φεύγαμε για το Big Island. Αρχικά θα ανεβαίναμε στο Diamond Head, τον ηφαιστειακό κώνο που βρίσκεται στο νοτιοανατολικό άκρο του Waikiki. Στη συνέχεια, θα ακολουθούσαμε τον γραφικό Kalanianaole Highway, σταματώντας με τη σειρά στο βυθισμένο κρατήρα Hanauma Bay, στη Halona Blowhole, στον ηφαιστειακό κώνο του Koko Crater και τελειώνοντας την ημέρα στο Makapuu Point, με τον ομώνυμο φάρο.
Το Diamond Head δημιουργήθηκε πριν από περίπου 300.000 χρόνια, από μία μεμονωμένη έκρηξη στο άκρο της οροσειράς Koolau. Το νοτιοδυτικό χείλος του κρατήρα είναι υψηλότερο, καθώς οι βορειοανατολικοί άνεμοι συσσώρευαν στάχτη κατά τη διάρκεια της έκρηξης, στη συγκεκριμένη πλευρά. Στην θάλασσα, δίπλα από τον κρατήρα, έχει σχηματιστεί κοραλλιογενής ύφαλος.
Αρχικά το Diamond Head ονομαζόταν Leahi. Οι βρετανοί ναυτικοί, το 1825, παρερμηνεύοντας τους κρυστάλλους ασβεστίου στις πλαγιές του, το ονόμασαν Diamond Head, νομίζοντας ότι επρόκειτο για διαμάντια. Έτσι, αυτό το όνομα έχει μείνει ως σήμερα.
Η τοποθεσία του Diamond Head ήταν ιδανική για στρατιωτική χρήση, με σκοπό την άμυνα του νησιού. Από το 1908 έως το 1943, χτίστηκαν μέσα στον ηφαιστειακό κώνο 5 οχυρά πυροβολικού, και επίσης ανοίχθηκε το τούνελ Kapahulu. Μέσω του τελευταίου, πραγματοποιείται και σήμερα η είσοδος μέσα στον κρατήρα.
Το τούνελ Kapahulu, που επιτρέπει την πρόσβαση στο εσωτερικό του κρατήρα
Τα οχυρά, όπως φαίνονται από την κορυφή
Για το Diamond Head ακολουθούμε τον Diamond Head Road. Υπάρχει σήμανση για τον παράδρομο που βγάζει στο πάρκινγκ στο εσωτερικό του κρατήρα, διαμέσου του τούνελ Kapahulu. Το πάρκινγκ αυτό είναι μικρό για το πλήθος των επισκεπτών και είναι πιθανό, όπως και εμείς, να πρέπει να βγείτε και να παρκάρετε έξω από το σβησμένο ηφαίστειο. Αν και το τούνελ είναι στενό, στην άκρη του δρόμου μπορούν να κυκλοφορούν προσεκτικά και οι πεζοί. Δίπλα από το πάρκινγκ, στο εσωτερικό του κρατήρα, υπάρχει ένα κατάστημα με σουβενίρ και αναψυκτήριο. Η πεζοπορία μέχρι την κορυφή είναι κάπως κουραστική, αλλά υπάρχουν σημεία με σκιά για ξεκούραση. Εμείς πήγαμε καταμεσήμερο, κατά τις 1:30, αλλά παλευόταν. Καλό είναι να έχετε καπέλο για τον ήλιο και να κουβαλάτε και ένα επιπλέον μπουκαλάκι κρύο νερό. Η διαδρομή μέχρι πάνω διαρκεί γύρω στην 1 ώρα.
Σχεδιάγραμμα του μονοπατιού προς την κορυφή του Diamond Head
Το πρώτο κομμάτι της διαδρομής είναι (τι άλλο) ανηφόρα με ζιγκ-ζαγκ. Το καλό είναι πως υπάρχουν κάποια κιόσκια και παγκάκια σε σημεία με σκιά για ξεκούραση. Το δεύτερο κομμάτι της διαδρομής, είναι συντομότερο αλλά πιο κουραστικό. Περιλαμβάνει 3 σκάλες και δύο τούνελ ενδιάμεσα. Στο τούνελ, κάθε τόσο, υπήρχαν μικρές λάμπες, και πηγαίνοντας αργά πίσω από τον μπροστινό δεν θα χρειαστεί φακός. Βγαίνοντας από το τούνελ, υπάρχουν 2 επιλογές. Η πρώτη είναι να ακολουθήσει κάποιος τα (ομολογουμένως πολλά) σκαλοπάτια στα διξιά. Η δεύτερη είναι να κατέβει στη μικρή εξέδρα αριστερά και να πάρει το ομαλότερο μονοπάτι για την κορυφή. Οι περισσότεροι ανεβαίνουν από τις σκάλες και χρησιμοποιούν το μονοπάτι για το γύρνα. Ανάλογα με τις αντοχές του ο καθένας… Αν ανεβείτε τα σκαλοπάτια, που είναι και ο συντομότερος δρόμος για την κορυφή, μετά από ένα δεύτερο μικρό τούνελ θα καταλήξετε σε μια γυριστή σκάλα που πλέον βγάζει στο οχυρό της κορυφής. Από την κορυφή, ακολουθούμε το μονοπάτι που κατεβαίνει στην εξέδρα, ανάμεσα στο πρώτο τούνελ και στις απότομες δεύτερες σκάλες.
Ο κρατήρας του Diamond Head, από την πλατφόρτμα στη βάση των σκαλοπατιών
Οι απότομες σκάλες, πλησιάζοντας στην κορυφή
Η θέα της Honolulu που απλώνεται κάτω από τον κρατήρα είναι για καρτ-ποστάλ και κατά τη γνώμη μου ανταμείβει και με το παραπάνω για την ταλαιπωρία της ανάβασης. Επίσης το αεράκι στην κορυφή είναι ό,τι πρέπει.
Θέα της Honolulu, από το υψηλότερο οχυρό του Diamond Head
Ο κοραλλιογενής ύφαλος, στη βάση του Diamond Head
Ο Mauna Lua Bay, πίσω από το Diamond Head
Φεύγοντας από το Diamond Head, πήραμε τον Kalanianaole Highway, με πρώτη στάση στοHanauma Bay. Το κυκλικό σχήμα του κόλπου, δίνει πληροφορίες για τον σχηματισμό του, όταν το πλαϊνό τμήμα του ηφαιστειακού κώνου Koko Head κατέρρευσε και το εσωτερικό πλημμύρησε με θαλασσινό νερό. Ο Hanauma Bay φιλοξενεί πολλά ψάρια και κοράλλια, και είναι ό,τι πρέπει για καταδύσεις. Όμως απαιτείται προσοχή, καθώς υπάρχουν ισχυρά θαλάσσια ρεύματα.
Έχοντας πάει πλέον 3:30, αποφασίσαμε να παραλείψουμε την απότομη ανάβαση στον κρατήρα Koko Crater και να αρκεστούμε σε φωτογραφίες από κάτω.
Το προάστιο Hawaii Kai, στους πρόποδες του Koko Crater
Ο Koko Crater
Συνέχεια είχε η Halona Blowhole. Η άκρη του αγωγού λάβας φαίνεται από την πλατφόρμα στη άκρη του δρόμου. Από την τρύπα, ανάλογα με τον αέρα και τα κύματα πετάγονται από ραντίσματα μέχρι πίδακες θαλασσινού νερού, σαν γκέιζερ. Δυστυχώς, την ημέρα που πήγαμε, δεν είχε μεγάλα κύματα και το θέαμα δεν ήταν τόσο εντυπωσιακό.
Η ακτή δίπλα από τον Kalanianaole Highway είναι εντυπωσιακή. Από την μία τα βουνά με τα ηφαίστεια και από την άλλη η θάλασσα.
Τα σουρεαλιστικά τοπία δίπλα από τον Kalanianaole Highway
Γενικά αυτό το τμήμα δεν είναι ασφαλές για κολύμπι, αλλά υπάρχουν και προστατευμένοι όρμοι. Σε ένα από αυτούς που κατεβήκαμε, βρήκαμε και θαλάσσιες χελώνες να κολυμπούν μαζί με τους ανθρώπους! Περιμέναμε πως ίσως θα βλέπαμε φάλαινες στον ορίζοντα, αλλά όχι πανέμορφες χελώνες δίπλα από την ακτή! Πάρα πολύ κρίμα που δεν είχα φέρει μαγιό, για μια γρήγορη βουτιά.
Στις παραλίες κυκλοφορούν και θαλάσσιες χελώνες!
Παρά τον μεγάλο ενθουσιασμό από το θέαμα των χελωνών, έπρεπε να συνεχίσουμε την βόλτα στην νοτιοανατολική ακτή. Τελευταίος σταθμός, καθώς είχε μπει για τα καλά το απόγευμα, ήταν το Makapuu Point. Η πεζοπορία από το πάρκινγκ έως την κορυφή είναι απλή, ανεβαίνεις το βουνό από την μία πλευρά και συνεχίζεις για άλλο τόσο στην κορυφή προς τα πίσω. Η διαδρομή από το πάρκινγκ έως το τέλος του μονοπατιού είναι 1200 μέτρα. Η παγίδα όμως, είναι πως η πρώτη ανηφόρα είναι απότομη και σε όλο το μήκος της διαδρομής δεν υπάρχει σημείο με σκιά. Έτσι είναι πολύ πιο βολικό η πεζοπορία να γίνει το απόγευμα ή με συννεφιά. Όταν είχαμε πάει εμείς, τα συνδυάσαμε και τα δύο.
Το κύριο μονοπάτι καταλήγει σε μια πλατφόρμα στην κορυφή, όπου υπάρχει εντυπωσιακή θέα του νότιου τμήματος της προσήνεμης πλευράς του νησιού. Δίπλα από το Makapuu Point, βρίσκεται η ομώνυμη παραλία, με τα νησάκια Manana και Kaohikaipu. Στη μικρή "χερσόνησο" βρίσκεται το Sea Life Park, όπου γυρίστηκε η ταινία "50 First Dates". Η τεράστια παραλία στο βάθος είναι η Waimanalo. Με λίγη υπομονή, στη θάλασσα είναι πιθανό να δείτε και μεγάπτερες φάλαινες.
Θέα, ανεβαίνοντας το Makapuu Trail
Θέα, από το Makapuu Point
Η παραλία Makapuu
Το Sea Life Park, όπως φάινεται από το Makapuu Point
Μία από τις φάλαινες που είδαμε από το Makapuu Point (δεν έχω κανένα τρομερό τηλεφακό)
Η παραλία Sandy
Κοντεύοντας στο τέλος του μονοπατιού, υπάρχει ένα κτήριο στα δεξιά. Από εκεί, ξεκινά ένα άλλο μονοπάτι που βγάζει στον φάρο, αλλά το μονοπάτι έχει κλείσει λόγω επικινδυνότητας. Όταν είχαμε πάει, γίνονταν εργασίες συντήρησης σε όλο το μονοπάτι που συνδέει το πάρκινγκ με την πλατφόρμα παρατήρησης. Δεν ξέρω αν είναι στο πρόγραμμα να ξανα-ανοίξει και το μικρότερο μονοπάτι για τον φάρο.
Ο φάρος του Makapuu
Αυτή η ημέρα ήταν η πιο κουραστική και γεμάτη, σε όλες τις διακοπές. Όμως ανταμειφθήκαμε με πολύ ωραία τοπία, χελώνες και φάλαινες. Ίσως η βόρεια ακτή να είναι το highlight του Oahu, που ξέρει ο καθένας πριν καν αρχίσει να προγραμματίζει την επίσκεψή του στο νησί. Αλλά σίγουρα, η νοτιοανατολική ακτή είναι ένα μαργαριτάρι, το οποίο ανακαλύπτεις όταν το ψάξιμο έχει προχωρήσει.
Ημέρα 12: Sea Life Park
Την τελευταία ημέρα ήταν προγραμματισμένη μια επίσκεψη στο θαλάσσιο πάρκο Sea Life Park, που είχαμε δει το προηγούμενο απόγευμα από το Makapuu Point. Το απόγευμα, και συγκεκριμένα στις 6:30 θα παίρναμε το αεροπλάνο για το Hilo του Big Island.
Το Sea Life Park φιλοξενεί πολλά ζώα της θάλασσας. Δεν είναι μεγάλο σε έκταση, αλλά είναι ωραίο. Εντυπωσιακά πλάσματα που βλέπει κανείς, είναι ο λευκός καρχαρίας και ο πολύ εντυπωσιακός σφυροκέφαλος.
Ο σφυρικέφαλος καρχαρίας, ένα εντυπωσιακό ψάρι
Επίσης εντυπωσιακά είναι οι θαλάσσιες χελώνες, οι πιγκουίνοι, οι φώκιες και οι θαλάσσιοι λέοντες. Επιπλέον, υπάρχουν και δελφίνια.
Οι θαλάσσιες χελώνες
Ο πιγκουίνος
Η πισίνα των δελφινιών
Κατά τη διάρκεια της ημέρας διοργανώνονται διάφορα σόου, και οι ώρες είναι αναρτημένες στην είσοδο και στις διάφορες δεξαμενές. Εμείς παρακολουθήσαμε ένα 15λεπτο σόου με δελφίνια και πιγκουίνους, καθώς και κάποια παιδάκια που είχαν μπει για να κολυμπήσουν μαζί τους. Πολλές φορές την ημέρα, οι υπάλληλοι του πάρκου ταΐζουν τα ζώα, και ο κόσμος μπορεί να το παρακολουθήσει.
Ο χώρος δίπλα από το Sea Life Park, αποτελεί την "βάση" για διάφορα σπορ, μεταξύ άλλων και για παραπέντε από την πλαγιά πάνω από τον δρόμο. Πολλά βιντεάκια κυκλοφορούν στο Youtube. Όποιος ενδιαφέρεται, μπορεί να βρει πληροφορίες, τιμές κλπ. στο internet.
Το μεσημέρι γεμάτοι όμορφες εικόνες, τόσο από τις προηγούμενες ημέρες όσο και από το θαλάσσιο πάρκο την ημέρα που θα φεύγαμε, κατευθυνθήκαμε προς το αεροδρόμιο της Honolulu για την πενηντάλεπτη πτήση προς το Hilo του Big Island.
Το μικρό Boeing 717, που θα μας πήγαινε στο Hilo του Big Island
Αποχαιρετώντας το Waikiki, πηγαίνοντας στο Hilo
Κάνοντας μια ανασκόπηση για το Oahu, πολλά από τα αξιοθέατα που είχαμε σχεδιάσει να επισκεφθούμε, τα είδαμε. Όμως υπήρξαν και άλλα, τα οποία θα αναφέρω στη συνέχεια, τα οποία δεν προλάβαμε να δούμε. Είτε λόγω κακού προγραμματισμού, είτε λόγω καιρού, είτε διότι σπαταλήσαμε κάποιες ολόκληρες ημέρες σε βόλτες (π.χ. 2 ημέρες στη βόρεια ακτή, μια ολόκληρη ημέρα με το Fort De Russy, μία ολόκληρη ημέρα με τον καταρράκτη Manoa) - αν και το τελευταίο δεν μας χάλασε
Συνοψίζοντας, τα 6 αξιοθέατα του Oahu που μου άρεσαν περισσότερο, ταξινομημένα με βάση την ημέρα που τα επισκεφθήκαμε, είναι τα εξής:
- Το Iolani Palace
- Το Bishop Museum
- Το Pearl Harbor
- Η Βόρεια Ακτή
- Το Diamond Head
- Η Νοτιοανατολική Ακτή
Last edited: