ΗΠΑ Χαβάη : Ένα Όνειρο Που Έγινε Πραγματικότητα

Nikos1986

Member
Μηνύματα
907
Likes
4.008
Επόμενο Ταξίδι
Γενεύη - Ανεσί
Ταξίδι-Όνειρο
Αυστραλία - Καλιφόρνια

13. Εξερεύνηση Δυτικού Μπιγκ Άιλαντ

Κάποιος που έχει ήδη επισκεφθεί το ανατολικό τμήμα του Big Island, πηγαίνοντας στη δυτική πλευρά του νησιού παρατηρεί πολλές αντιθέσεις. Οι ορεινοί όγκοι του νησιού κρατούν τα σύννεφα και την υγρασία στην ΒΑ ακτή. Έτσι στο δυτικό τμήμα του νησιού επικρατεί κατά κανόνα ηλιοφάνεια. Επίσης οι θάλασσες είναι αρκετά πιο ασφαλείς για κολύμπι, με λιγότερα κύματα και άμμο, σε αντίθεση με τα κύματα και τα βράχια στην προσήνεμη πλευρά. Ως αποτέλεσμα του ξηρότερου κλίματος, τα πυκνά δάση της ακτής Hamakua, εδώ έχουν εξαφανιστεί. Όπως είναι αναμενόμενο, υπάρχουν τεράστιες εκτάσεις καλυμμένες με λάβα.
Ενώ στην ανατολική πλευρά οι πόλοι έλξης για τον επισκέπτη ήταν η φύση και οι διαδρομές σε πανέμορφα τοπία, η δυτική ακτή, εκτός από τις παραλίες, περιλαμβάνει και διάφορους αρχαιολογικούς χώρους. Λέγοντας "αρχαιολογικούς", εννοούμε αρκετά πριν από την εποχή του Μέγα Καμεχαμέχα (1.800 μ.Χ.). Το Puuhonua O Honaunau χτίστηκε τον 16ο αιώνα, ενώ ο οικισμός Lapakahi ιδρύθηκε τον 14ο αιώνα. Η άφιξη των πρώτων κατοίκων στα νησιά, ερχόμενοι από τη σημερινή Γαλλική Πολυνησία, πραγματοποιήθηκε γύρω στο 300-500 μ.Χ. Σε αυτό το συμπέρασμα έχουν καταλήξει οι ιστορικοί, μεταξύ άλλων και από ένα λιμάνι εκείνης της περιόδου στο ακρωτήρι Ka Lae, που βρίσκεται στο νοτιότερο άκρο του νησιού.

Κατά τη γνώμη μου, ο χρόνος και η βενζίνη για το πήγαινε-έλα με το κατάλυμα στο Hilo δεν αξίζει τον κόπο. Θεωρώ πως καλύτερη λύση είναι η διαμονή σε κάποιο από τα ξενοδοχεία της περιοχής. Η πόλη της Kona διαθέτει επίσης αεροδρόμιο και έχει και ξενοδοχεία. Μια άλλη επιλογή είναι η διαμονή σε διάφορα θέρετρα, κοντά στην ακτή, όπως είναι αυτό στη Waikoloa.

Ημέρα 20: Waikoloa
Την τελευταία ημέρα που θα είχαμε μετακόμιση όσο θα ήμασταν ακόμα στα νησιά, θα ήταν από το Mountain View κοντά στο Εθνικό Πάρκο Ηφαιστείων, στο Waikoloa Resort στα βορειοδυτικά του νησιού. Το Waikoloa Resort βρίσκεται δίπλα στην ακτή και κοντά στο Waikoloa Village. Το θέρετρο έχει κτιστεί πάνω σε ένα τμήμα του νησιού που έχει καλυφθεί από μαύρη λάβα. Το Waikoloa Resort ουσιαστικά είναι ένα συγκρότημα ξενοδοχείων, δίπλα στον κόλπο Anaehoomalu ή A-Bay. Εκτός από ξενοδοχεία, στον χώρο υπάρχουν εστιατόρια και διάφορα εμπορικά. Από τα ξενοδοχεία που υπάρχουν εκεί, είχαμε επιλέξει για την διαμονή μας το Waikoloa Beach Marriott Resort & Spa.

Έχοντας γυρίσει αργά το προηγούμενο βράδυ, αφήσαμε το πακετάρισμα για το πρωί. Πέρα από την μετακόμιση στη Waikoloa, αυτήν την ημέρα δεν θα κάναμε κάτι άλλο, καθώς το προηγούμενο διήμερο ήταν αρκετά κουραστικό. Αφού ετοιμάσαμε τις βαλίτσες, θα πηγαίναμε στο αεροδρόμιο για να δώσουμε το Wrangler και να πάρουμε ένα Focus, για τις βόλτες στο δυτικό νησί. Μία ακόμα έκπληξη μας περίμενε στο αεροδρόμιο, όταν η υπάλληλος της Avis μας έδωσε τα κλειδιά για ένα Mustang! Τελικά, σε αυτές τις διακοπές θα οδηγούσαμε δύο από τα αγαπημένα μας αυτοκίνητα, που εδώ στην Ελλάδα δεν τα βλέπεις συχνά!

Αφού γυρίσαμε πίσω στο σπίτι στο Mountain View, φορτώσαμε τα πράγματα στο καινούριο αυτοκίνητο και ξεκινήσαμε για τη Waikoloa. Για την Waikoloa, η διαδρομή αν και χρονοβόρα, είναι απλή. Παίρνουμε τον Saddle Road μέχρι το τέλος, στον Mamalahoa Highway. Περίπου 5 km βορειότερα, στρίβουμε αριστερά στον Waikoloa Road ο οποίος καταλήγει στον Queen Kaahumanu Highway (#19) . Η είσοδος στο θέρετρο που ήταν στη διασταύρωση έχει κλείσει, οπότε μπαίνουμε από την είσοδο που βρίσκεται λίγο πιο κάτω, ακολουθώντας τον Queen Kaahumanu Highway προς τα νότια. Το ξενοδοχείο που μείναμε, μας είχε δώσει δωμάτιο στο ισόγειο, που όμως ήταν ωραία να κάθεσαι έξω και να τρως το πρωινό σου. Επίσης, υπήρχε χώρος στάθμευσης που ήταν δωρεάν για τους ενοίκους, και χρησιμοποιούσες την κάρτα του δωματίου για να μπεις και να βγεις.


Η θέα από το δωμάτιο στο ξενοδοχείο της Waikoloa

Εκείνη την ημέρα δεν θα κάναμε τίποτα. Έτσι, όλο το απόγευμα το περάσαμε στη θάλασσα και στη συνέχεια στην πισίνα του ξενοδοχείου. Η παραλία δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο, όμως η πισίνα ήταν ό,τι έπρεπε.
Έχοντας φορτίσει λίγο τις μπαταρίες, πέσαμε για ύπνο. Την επόμενη ημέρα θα συνεχίζαμε τις εξερευνήσεις, αυτή τη φορά στη δυτική πλευρά του νησιού.

Ημέρα 21: Lapakahi & Hapuna Beach & Kailua-Kona
Σε αυτές τις διακοπές, αυτή η ημέρα ήταν η πρώτη που ξημέρωσε χωρίς κανένα σύννεφο στον ουρανό. Όσο περίεργο κι αν φαινόταν στην αρχή, ήταν ξεκάθαρο πως τις επόμενες ημέρες θα κάναμε τις διαδρομές χωρίς (ευτυχώς) την πιθανότητα βροχής, αλλά και (δυστυχώς) την προστασία της συννεφιάς από τον δυνατό ήλιο.

Σήμερα θα βλέπαμε το βόρειο μισό της δυτικής ακτής. Το πρωί θα επισκεπτόμασταν το Lapakahi και το Hawi, στο βορειότερο άκρο του νησιού. Μετά το απογευματινό μπάνιο στην παραλία Hapuna, θα κατεβαίναμε στην πόλη της Kona για βραδινό.

Η διαδρομή προς το Lapakahi είναι εύκολη, αφού αρκεί κάποιος να ακολουθήσει τον Queen Kaahumanu Highway (#19) προς τα βόρεια. Μετά τα ερείπια του αρχαίου ναού Puukohola Heiau, ο δρόμος γίνεται ο Akoni Pule Highway (#270). Ο δρόμος αυτός, είναι που τελειώνει στην Pololu Valley, στην προσήνεμη πλευρά. Από τη στιγμή που αφήσαμε τη Waikoloa, το μαύρο της λάβας που κυριαρχούσε στο τοπίο, έδωσε τη θέση του στο καφέ του χώματος και των ξερών χόρτων, με κάποιους σκόρπιους θάμνους και δέντρα. Αυτή η εικόνα κυριαρχεί στη δυτική Kohala, ως αποτέλεσμα των λίγων βροχοπτώσεων.


Ο Akoni Pule Highway, στη δυτική Kohala

Το Lapakahi, ήταν ένα τυπικό ψαροχώρι, που ιδρύθηκε τον 14ο αιώνα. Ο μικρός κόλπος Koaie προστάτευε τα κανό και η θάλασσα ήταν πλούσια σε ψάρια. Όμως, πιθανότατα λόγω της στέρευσης των πηγαδιών που τροφοδοτούσαν με πόσιμο νερό, το χωριό εγκαταλείφθηκε τον 19ο αιώνα. Στον χώρο υπάρχουν ερείπια από τα κτήρια του χωριού, ενώ ξεχωρίζει το ανακατασκευασμένο σπίτι από μπαμπού.




Ερείπια του χωριού Lapakahi


Ανακατασκευασμένο σπίτι από μπαμπού, στο Lapakahi

Υπάρχουν 2 κυκλικά μονοπάτια, μήκους 1 km το καθένα, που μπορεί να ακολουθήσει κανείς. Όμως, μέρος του ενός προς τα βόρεια είναι κλειστό, καθώς γίνονται ακόμα ανασκαφές. Πέρα από το σπίτι, κάποιος μπορεί να δει τους χώρους ταφής και τα ερείπια του κτηρίου που χρησιμοποιούσαν οι κάτοικοι για την αποθήκευση των κανό. Επίσης, οι κάτοικοι του χωριού χρησιμοποιούσαν τις κοιλότητες των βράχων ως αλυκές, για την παραγωγή του αλατιού. Τέλος υπάρχει ένας βράχος, μέσα στον οποίο οι κάτοικοι του χωριού πίστευαν πως κατοικούσε ο θεός Kuula, ο οποίος ήταν ο θεός της αλιείας.
Ο αρχαιολογικός χώρος, αν και σχετικά μικρός, προσφέρει σε ελάχιστα σημεία σκιά, ενώ δεν υπάρχει κάποιο κατάστημα με νερό κλπ. Οπότε, είναι καλό να τον επισκεφθεί κάποιος νωρίς, καθώς το μεσημέρι η περιήγηση κάτω από τον ήλιο είναι εξαντλητική.

Στη συνέχεια, φύγαμε βόρεια, ψάχνοντας το Kamehameha Akahi Aina Hanau. Η τοποθεσία αυτή, είναι το μέρος που γεννήθηκε ο Μέγας Καμεχαμέχα. Με βάση τους χάρτες του Wikimapia, αυτή η παραλιακή τοποθεσία βρίσκεται κοντά στο βορειότερο σημείο του νησιού, γύρω στα 2-3 km δυτικά του μικρού αεροδρομίου Upolu. Αρχικά, βγαίνοντας στην έξοδο του #270 που είχαμε σημειώσει στον χάρτη, και μετά από ένα ασφαλτοστρωμένο μεν δρόμο, αλλά με πολλές και βαθιές λακκούβες, καταλήξαμε στην ακτή. Εκεί υπήρχε ένα μικρό μνημείο, αλλά δεν ήταν αυτό που ψάχναμε. Η έκταση δίπλα από τον δρόμο ήταν περιφραγμένη και υπήρχε και ένα σπίτι, και είναι πιθανό το μνημείο να βρισκόταν εντός αυτής της ιδιοκτησίας. Παρόλαυτά, δεν δοκιμάσαμε να μπούμε. Έτσι γυρίσαμε πίσω στον #270 και προσπαθήσαμε να προσεγγίσουμε μέσω ενός δρόμου παράλληλου στον διάδρομο του αεροδρομίου. Από τον #270 πήραμε τον στενό δρόμο που βγάζει στο αεροδρόμιο. Όμως ο δρόμος που θα ακολουθούσαμε στη συνέχεια, ήταν ένας αρκετά τραχύς χωματόδρομος, στον οποίο το χαμηλό αμάξι δεν θα τα έβγαζε εύκολα πέρα. Έτσι αφήσαμε το Kamehameha Akahi Aina Hanau και αρχίσαμε να γυρνάμε πίσω.


Τα ράντσα και οι ανεμογεννήτριες σε όλο το βόρειο τμήμα της Kohala

Όπως ήταν αναμενόμενο, μετά από το περπάτημα κάτω από τον ήλιο του Lapakahi και την θέα της θάλασσας σε όλη τη διαδρομή, η βουτιά ήταν επιβεβλημένη. Έτσι, κατευθυνθήκαμε προς την υπέροχη αμμουδιά της Hapuna Beach. Η παραλία αυτή είναι από τις καλύτερες στο νησί: συνδυάζει την άμμο, τους φοίνικες, ένα περίεργο βυθό που δημιουργεί μικρά κύματα είτε για σέρφινγκ είτε για ασφαλές παιχνίδι, και φυσικά ένα πανέμορφο ηλιοβασίλεμα. Στον χώρο υπάρχει ένα πάργκινγ επί πληρωμή (για τους ξένους αν θυμάμαι καλά 5$), αλλά μπορεί κάποιος να παρκάρει έξω και να μπει πεζός, δωρεάν. Επίσης, πάνω από την παραλία, υπάρχει μια μικρή καφετέρια με σάντουιτς, αναψυκτικά, γρανίτες κλπ. Τέλος υπάρχουν και ντουζιέρες.


Πανοραμική φωτογραφία της Hapuna Beach

Στα διαλείμματα από το μπάνιο, φτιάχναμε σταδιακά ένα κάστρο στην άμμο, και στη συνέχεια ξαναβουτούσαμε για να παίξουμε με τα κύματα. Στο τέλος της μέρας, εξουθενωμένοι από το περπάτημα και το πολύωρο κολύμπι, θαυμάσαμε το ωραίο ηλιοβασίλεμα.


Το ηλιοβασίλεμα στη Hapuna Beach

Για το βράδυ, είχαμε αφήσει την πόλη της Kona. Έτσι, μετά από μια σύντομη στάση στο ξενοδοχείο για να αλλάξουμε, συνεχίσαμε νότια, προς την "πρωτεύουσα" της δυτικής ακτής του νησιού. Η πόλη είναι χτισμένη δίπλα από τη θάλασσα, με τον κεντρικό της δρόμο, τον Alii Drive, να ακολουθεί την ακτή. Στην πόλη φτάσαμε κατά τις 9 το βράδυ. Παρότι κυρίως είχαμε πάει εκεί για βραδινό, σκοπεύαμε να περπατήσουμε λίγο στην πόλη. Όμως, τα περισσότερα μαγαζιά, είχαν ήδη κλείσει. Ανοικτά ήταν μόνο μερικά εστιατόρια, κάποια μπαράκια και 1-2 μίνι-μάρκετ. Επίσης, συναντήσαμε λίγα άτομα να κάνουν βόλτα στον κεντρικό παραλιακό δρόμο. Σίγουρα αυτή δεν ήταν μια αντιπροσωπευτική εικόνα της πόλης, που θα παίρναμε αν την επισκεπτόμασταν πιο νωρίς, αλλά είχαμε περάσει όλο το απόγευμα στην Hapuna. Η πόλη, δίπλα από τη θάλασσα, με τα εστιατόρια, τα μπαράκια, τα μίνι-μάρκετ και τα καταστήματα με σουβενίρ, μου έδωσε την εντύπωση ελληνικής πόλης σε νησί, το χειμώνα που ο τουρισμός έχει πέσει. Έτσι, εν τέλει καθίσαμε για φαγητό στο Fish Hopper Restaurant, στον Alii Drive. Αν και σχετικά ακριβό εστιατόριο, φάγαμε πραγματικά καλά. Πιθανότατα η εικόνα της πόλης που αποκομίσαμε εκείνο το βράδυ, δεν είναι η πραγματική που θα βλέπαμε την ημέρα, με τον κόσμο και τη δυνατότητα να την περπατήσουμε.

Ημέρα 22: St Benedict Roman Catholic Church & Puuhonua O Honaunau & Hapuna Beach
Για την τελευταία ολόκληρη ημέρα που θα περνούσαμε στο Big Island, είχαμε επιλέξει να δούμε την ακτή Kona. Η νοτιοδυτική ακτογραμμή του νησιού, εκτείνεται χονδρικά από την πόλη της Kona έως το νότιο ακρωτήρι Ka Lae.

Αρχικά, είχαμε σχεδιάσει να παρακάμψουμε την πόλη της Kona, και να συνεχίζαμε μέσω του Mamalahoa Highway (#11) έως το χωριό Captain Cook. Ύστερα από μια επίσκεψη στο Kealakekua Bay State Park, θα ακολουθούσαμε το γραφικό Napoopoo Road (#160), κατά μήκος της ακτής. Ο δρόμος αυτός, που ξαναβγαίνει στον #11, περνάει από τον αρχαιολογικό χώρο Puuhonua O Honaunau και τη St Benedict Roman Catholic Church. Στα μέρη αυτά θα κάναμε στάσεις. Ανάλογα με την ώρα που θα μας απέμενε, είτε θα συνεχίζαμε προς το νότο του νησιού, είτε θα σταματούσαμε λίγο μετά, στην παραλία του Kauhako Bay για μπάνιο.

Τα πράγματα όμως, δεν πήγαν εντελώς σύμφωνα με το πρόγραμμα... Ενώ μέχρι την πόλη της Kona η διαδρομή ήταν γρήγορη, από την Kona και νοτιότερα άρχιζαν τα έργα στον δρόμο. Η κίνηση χειροτέρεψε στο Captain Cook. Οι εργάτες είχαν σκάψει τον δρόμο από τον οποίο αρχίζει το μονοπάτι για το Kealakekua Bay State Park, και έτσι το μέρος που σκοτώθηκε ο πλοίαρχος James Cook, το 1779, έμενε εκτός.
Τα έργα συνεχίζονταν και σε μεγάλο τμήμα του #160. Όσο πήγαμε εμείς, ο στενός δρόμος με 1 λωρίδα ανά κατεύθυνση, ήταν μποτιλιαρισμένος. Οι εργάτες είχαν αφήσει μόνο την μια λωρίδα ανοικτή, με αποτέλεσμα να διέρχονται τα αυτοκίνητα εκ περιτροπής. Καθώς προχωρούσαμε πολύ αργά, αποφασίσαμε τελικά να γυρίσουμε πίσω στο χωριό Captain Cook και να βγούμε πάλι στην "εθνική", στον #11. Από εκεί θα κατευθυνόμασταν νότια και θα βγαίναμε στο τέλος του #160. Γυρνώντας προς τα πίσω, θα επισκεπτόμασταν πρώτα την εκκλησία του Αγίου Βενέδικτου και στη συνέχεια το Puuhonua O Honaunau.

Εντέλει, φτάσαμε στη St Benedict Roman Catholic Church κατά τις 2:00. Η εκκλησία αυτή βρίσκεται σε ένα χαρακτηριστικό "Ζ" που κάνει ο #160 λίγο πριν ενωθεί με τον #11. Στο σημείο που βρίσκεται η εκκλησία, δεν φαίνεται από τον δρόμο. Όμως, υπάρχει μια μικρή ταμπέλα στο σημείο, που αν θυμάμαι καλά γράφει "Painted Church Road". Στρίβοντας δεξιά σε ένα ανηφορικό δρόμο, αν θυμάμαι καλά από τσιμέντο, μπαίνει κανείς στο προαύλιο της εκκλησίας. Η εκκλησία του Αγίου Βενέδικτου, που ονομάζεται και "Painted Church", είναι μια μικρή εκκλησία, που αρχικά βρισκόταν κοντά στην ακτή και μεταφέρθηκε στην τοποθεσία που βρίσκεται τώρα πριν από 100 χρόνια. Αυτό που διαφοροποιεί τη συγκεκριμένη εκκλησία, είναι το εντυπωσιακό εσωτερικό της. Οι "τοιχογραφίες" της, σχεδιάστηκαν από τον Βέλγο ιερέα John Berchmans Velge, από το 1899 έως το 1904. Στην οροφή της εκκλησίας αποτυπώνεται ο ουρανός της Χαβάης, με τους κίονες της εκκλησίας να καταλήγουν σε ζωγραφισμένους φοίνικες. Τα κλαδιά των δέντρων που βρίσκονται προς την Αγία Τράπεζα είναι ζωγραφισμένα πράσινα, ενώ τα υπόλοιπα καφέ. Επίσης, υπάρχουν αναπαραστάσεις σκηνών από τη Βίβλο στους τοίχους.


Το εσωτερικό της εκκλησίας


Μία από τις εικόνες στους τοίχους της εκκλησίας

Η εκκλησία αυτή ήταν σίγουρα διαφορετική από όλες τις άλλες που είχα επισκεφθεί έως τότε. Η εκκλησία δεν είναι ανοικτή κάθε μέρα, κάτι το οποίο δεν γνωρίζαμε όταν την επισκεφθήκαμε. Έτυχε όμως και την βρήκαμε ανοικτή και με μόλις άλλες 2 οικογένειες στον χώρο. Τις ημέρες που η συγκεκριμένη εκκλησία είναι κλειστή, ανοίγει μια άλλη εκκλησία που βρίσκεται στον ίδιο χώρο.

Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς τον αρχαιολογικό χώρο Puuhonua O Honaunau. Η λέξη Puuhonua μεταφράζεται ως "άσυλο". Ενώ οι πρώτοι Πολυνήσιοι είχαν φτάσει στη Χαβάη από τα νησιά Μαρκέσας μεταξύ 300 και 500 μ.Χ., μία δεύτερη άφιξη Πολυνησίων από την Ταϊτή τον 12ο αιώνα, έφερε την έννοια του kapu στα νησιά. Το kapu, ένα σύνολο αυστηρών νόμων, καθόριζε σε πολύ μεγάλο βαθμό την καθημερινή ζωή των κατοίκων. Το σύστημα του kapu καταργήθηκε το 1819. Στις 8 Μαΐου 1819 πέθανε ο Μέγας Καμεχαμέχα. Η περίοδος από τον θάνατο ενός αρχηγού μέχρι την ενθρόνιση του διαδόχου, ήταν η μόνη περίοδος που σταματούσαν να ισχύουν κάποιοι νόμοι του kapu. Έξι μήνες μετά το θάνατο του Μέγα Καμεχαμέχα, ο διάδοχος Liholiho στέφθηκε βασιλιάς. Όμως, στην προσπάθειά του να επαναφέρει το kapu, αντιτάχθηκαν η μητέρα του Keopuolani, και η αντιβασίλισσα Kaahumanu. Δύο ημέρες μετά, ο νέος βασιλιάς γευμάτισε στο ίδιο τραπέζι με τις Keopuolani και Kaahumanu. Καθώς το kapu απαγόρευε να γευματίζουν μαζί άνδρες και γυναίκες, η πράξη του βασιλιά ερμηνεύτηκε ως κατάργηση του συστήματος kapu. Το γεγονός αυτό, οδήγησε σε εξέγερση του λαού. Πολλοί ναοί καταστράφηκαν, ενώ το σύστημα του kapu έπαψε να ισχύει.

Έως τότε, η παραβίαση του kapu, αποτελούσε πολύ σοβαρό αδίκημα, και είχε ως αποτέλεσμα την θανατική καταδίκη του παραβάτη. Παρόλαυτά, ο θύτης είχε τη δυνατότητα να εξιλεωθεί και να αφεθεί ελεύθερος, εάν προλάβαινε να εισέλθει σε κάποιο "άσυλο", από αυτά που υπήρχαν σε κάθε νησί. Το μεγαλύτερο από αυτά τα άσυλα, ήταν αυτό στο Honaunau του Big Island, το Puuhonua O Honaunau. Το συγκεκριμένο άσυλο, κατασκευάστηκε τον 16ο αιώνα. Τα κτήρια του συγκροτήματος, είναι κτισμένα δίπλα στη θάλασσα. Κάποια κτήρια έχουν ανακατασκευαστεί, ενώ άλλα (όπως ο αρχαίος κεντρικός ναός) έχουν καταστραφεί ολοσχερώς. Δίπλα στον αρχαίο κεντρικό ναό, βρισκόταν ένας άλλος ναός, ο Alealea Heiau. Γύρω από τους δύο αυτούς ναούς, υψωνόταν ένα τείχος μήκους 300 μέτρων, ύψους 3 μέτρων και πάχους 5 μέτρων. Στην μια άκρη του τείχους, υπήρχε ο Hale O Keawe Heiau. Στο ναό αυτό βρίσκονταν τα λείψανα πολλών αρχηγών και θεωρούταν το πνευματικό κέντρο του ασύλου. Δίπλα από το ναό αυτό, βρίσκονται ξύλινα ομοιώματα αγαλμάτων Kii, δηλαδή αρχαίων θεοτήτων. Έξω από τα τείχη, μεταξύ άλλων, υπάρχουν λιμνούλες που χρησιμοποιούνταν ως ιχθυοκαλλιέργειες για το βασιλικό τραπέζι.


Ο ναός Hale O Keawe Heiau και τα τείχη


Μερικά από τα αγάλματα Kii


Ο όρμος Keoneele, που αποτελούσε αραξοβόλι για τα κανό


Ο ναός Hale O Keawe Heiau και τα τείχη, από το εσωτερικό του ασύλου


Τα ερείπια του ναού Alealea Heiau


Οι λίμνες με τις αρχαίες ιχθυοκαλλιέργειες


Το αρχαίο χαβανέζικο παιχνίδι Papamu, είναι ένα παιχνίδι, παρόμοιο με αυτό της ντάμα


Το Halau αποτελούσε ένα κτίσμα, που χρησίμευε ως αποθήκη

Εντυπωσιακός δεν είναι μόνο ο ίδιος ο αρχαιολογικός χώρος. Βρίσκεται σε μια όμορφη τοποθεσία, ενώ έχει ενδιαφέρον και το σύστημα του kapu – ασύλου που βρισκόταν πίσω από την κατασκευή και τη χρήση του.

Φεύγοντας από τον αρχαιολογικό χώρο, και καθώς η ώρα είχε περάσει, αποφασίσαμε να αφήσουμε το νότο του νησιού και να περιοριστούμε σε ένα τελευταίο μπάνιο στον Kauhako Bay. Επιστρέψαμε πίσω στον #11 και κατευθυνθήκαμε προς την παραλία που βρίσκεται λίγο νοτιότερα. Όμως, φτάνοντας στην παραλία, διαπιστώσαμε πως δεν ταίριαζε καθόλου στα γούστα μας. Η παραλία ήταν αρκετά στενή, με μαύρο λεπτό χαλικάκι.
Έτσι, ψιλοαπογοητευμένοι, ξεκινήσαμε για την πανέμορφη Hapuna Beach που είχαμε επισκεφθεί και την προηγούμενη ημέρα. Παρά την κίνηση που συναντήσαμε έως και την Kona, φτάσαμε σχετικά νωρίς στην Hapuna. Κάναμε μπάνιο, χαζέψαμε τους απογευματινούς σέρφερς και είδαμε ένα ακόμη υπέροχο ηλιοβασίλεμα.

Τα έργα στους δρόμους και η επακόλουθη κίνηση, ως ένα σημείο, μας έβγαλαν από το πρόγραμμα εκείνη την ημέρα. Όμως, τόσο η "ζωγραφισμένη εκκλησία" όσο και το Puuhonua O Honaunau, ήταν πολύ όμορφα μέρη που θυμόμαστε σαν να τα επισκεφθήκαμε μόλις χθες.

Ημέρα 23: Last Day = Shopping Day
Η σημερινή θα ήταν η τελευταία ημέρα που θα περνούσαμε στα νησιά. Στις 18:21 ήταν η αναχώρηση της πτήσης από το Hilo για Honolulu, και στις 22:15 θα αναχωρούσαμε για το Los Angleles. Εκείνη την ημέρα δεν θα επισκεπτόμασταν κάποιο αξιοθέατο του νησιού. Έτσι, κοιμηθήκαμε λίγο παραπάνω και περάσαμε το πρωί ψάχνοντας για διάφορα αναμνηστικά από το ταξίδι.
Εν τέλει, φύγαμε από τη Waikoloa κατά τις 1:30. Όπως ήταν αναμενόμενο, λίγο μετά την αρχή του Saddle Road, η συννεφιά επέστρεψε για τα καλά.


Ο γνώριμος συννεφιασμένος ουρανός, στα μέσα του Saddle Road

Ύστερα από δύο-δυόμισι ώρες και ένα χαλαρό ταξίδι, επιστρέψαμε πάλι στα γνωστά λημέρια του Hilo. Αν και στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής ο ουρανός ήταν καλυμμένος με μαύρα σύννεφα, τελικά γλιτώσαμε την βροχή. Εννοείται πως μια τελευταία φορά πριν φύγουμε, θα επισκεπτόμασταν το Ken’s House of Pancakes για τηγανίτες!

Ύστερα από το μεσημεριανό, κατευθυνθήκαμε στο αεροδρόμιο που ήταν κοντά. Αφού επιστρέψαμε το αμάξι, που είχαμε την τιμή να οδηγήσουμε, κατευθυνθήκαμε προς το check-in...


Λόγω του καλύτερου προγραμματισμού, και μάλιστα από την πρώτη ημέρα στο Big Island, είδαμε πάρα πολλά από τα αξιοθέατα που θέλαμε. Όμως, κυρίως λόγω... ανωτέρας βίας, υπήρξαν μέρη στα οποία δεν μπορέσαμε να πάμε. Όπως και για την περίπτωση του Oahu, θα τα αναφέρω επιγραμματικά στο επόμενο post.

Επίσης, όπως και για το Oahu, θα παραθέσω τα 6 μέρη που επισκεφθήκαμε και μου άρεσαν περισσότερο. Ταξινομημένα με βάση την ημέρα που τα επισκεφθήκαμε:
  • Η Waipio Valley
  • Η Puna
  • Το Mauna Kea
  • Το ηφαίστειο Kilauea
  • Η παραλία Hapuna
  • Το Puuhonua O Honaunau
 
Last edited:

Nikos1986

Member
Μηνύματα
907
Likes
4.008
Επόμενο Ταξίδι
Γενεύη - Ανεσί
Ταξίδι-Όνειρο
Αυστραλία - Καλιφόρνια
2. Λίγα Λόγια για τη Χαβάη

Γενικά
Η Χαβάη είναι μια ομάδα νησιών στον ειρηνικό, περίπου στο 1/3 της απόστασης μεταξύ ΗΠΑ και Αυστραλίας. Απέχουν περίπου 4.000 km από την δυτική ακτή των ΗΠΑ, 6.000 km από την Ιαπωνία και 7.600 km από την Αυστραλία. Βρισκόμενα πίσω από την Ελλάδα πάνω στην υδρόγειο, έχουν 12 ώρες διαφορά με εμάς (13 ώρες πίσω το καλοκαίρι). Στην τροπική ζώνη που βρίσκονται, δεν αλλάζουν ώρα το καλοκαίρι.

Η Χαβάη αποτελείται από 137 νησιά, με τα 6 από αυτά να είναι τα πιο γνωστά. Από ΒΔ προς ΝΑ είναι τα εξής: Καουάι, Οάχου, Μολοκάι, Λανάι, Μάουι, Χαβάη. Η πρωτεύουσα, Χονολουλού, βρίσκεται στο νότιο Οάχου. Η Χαβάη, το μεγαλύτερο νησί, έχει δώσει το όνομά της σε όλη την ομάδα νησιών. Ως Χαβάη αποτελούν την 50η πολιτεία των ΗΠΑ, επίσημα από το 1959. Προκειμένου το νησί Χαβάη να διακρίνεται από την πολιτεία Χαβάη, το νησί είναι γνωστό ως Μπιγκ Άιλαντ (Big Island - Μεγάλο Νησί).


Σχεδιάγραμμα των Νησιών [πηγή: wikitravel.org]

Γεωλογία
Παρότι δεν είμαι γεωλόγος, θα προσπαθήσω να κάνω μια περιγραφή της δημιουργίας των νησιών. Λίγη επιείκεια εδώ, παρακαλώ… Αν και βρίσκονται στη μέση της πλάκας του ειρηνικού, μακριά από τον δακτύλιο της φωτιάς, τα νησιά έχουν δημιουργηθεί από την λάβα. Περίπου στην θέση που βρίσκεται σήμερα το Μπιγκ Άιλαντ, πριν από 30.000.000 χρόνια, δημιουργήθηκε ρωγμή στο βυθό του ειρηνικού, σε βάθος περίπου 4.700 m. Αυτό το θερμό σημείο (hot spot), “γεννά” 1-1 σιγά σιγά τα νησιά. Αρχικά δημιουργήθηκε το Καουάι πριν από 6.000.000 χρόνια. Καθώς η πλάκα του ειρηνικού μετατοπίζεται ΒΔ με ρυθμό 5 cm/χρόνο, μαζί της μετατοπίζεται και το Καουάι, με αποτέλεσμα τον σχηματισμό ενός νέου νησιού πάνω από το θερμό σημείο. Το δεύτερο νησί είναι το Οάχου. Έτσι πλέον, το τελευταίο νησί που σχηματίστηκε είναι το Μπιγκ Άιλαντ με ηλικία 1.000.000 χρόνια. Όμως, ακόμη και σήμερα, 30 km νοτιοδυτικά του, έχει αρχίσει ο σχηματισμός ενός ακόμα νησιού, του Λοΐχι, το οποίο βρίσκεται 1,5 km κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Το μελλοντικό νησί αναμένεται να αναδυθεί σε 100.000-200.000 χρόνια. Ένα καλό βιβλίο που βρήκα εκεί, σχετικά με τα ηφαίστεια, είναι το “Volcano Watching” των Robert & Barbara Decker από την Hawai’i Natural History Association (ISBN: 978-0-940295-16-2). Περιγράφει με απλά λόγια τα ηφαίστεια, την λάβα και τον σχηματισμό των νησιών. Είναι στα αγγλικά, αλλά είναι αρκετά κατανοητό.

Καιρός
Η θερμοκρασία στα νησιά παραμένει πάνω-κάτω σταθερή όλο το χρόνο, μεταξύ 15-25 βαθμούς κελσίου. Φυσικά στα ψηλά βουνά (π.χ. Μαούνα Κέα και Μαούνα Λόα) η θερμοκρασία είναι πιο χαμηλή. Λόγω της εγγύτητας στον ισημερινό, ο ήλιος καίει αρκετά, ακόμα και την άνοιξη. Οι θερμοκρασίες δίνουν την εντύπωση πως είναι πιο υψηλές και ίσως είναι προτιμότερα κάποια πιο λεπτά ρούχα από αυτά που θα έπαιρνε κάποιος μαζί. Στην περίπτωση που προγραμματίζετε επίσκεψη σε κάποιο από τα Μαούνα Κέα και Μαούνα Λόα, πάρτε ζακέτα και πουλόβερ καθώς το βράδυ κάνει κρύο (τέλη Μάρτη το βράδυ είχε 8 βαθμούς στο Onizuka Center for International Astronomy στο Μαούνα Κέα στα 2.800 m).

Στα νησιά φυσούν συνεχώς αληγείς άνεμοι (ΒΑ). Αυτό έχει σαν συνέπεια, σε όλα τα νησιά, οι ΒΑ ακτές (προσήνεμες) να είναι γενικά συννεφιασμένες, με πολλές βροχές και γεμάτες βλάστηση. Αντίθετα, οι ΝΔ ακτές (υπήνεμες) είναι σχετικά ξηρές και με καθαρό ουρανό. Η μεγαλύτερη αντίθεση παρατηρείται στο Μπιγκ Άιλαντ, κυρίως λόγω των υψηλών ηφαιστείων που βρίσκονται στο εσωτερικό του. Όσο απίστευτο κι αν φαίνεται και από το Google Maps, όντως η ΒΔ χερσόνησος του Μπιγκ Άιλαντ (Κοχάλα) χωρίζεται σε εύφορη και άγονη με μια γραμμή.


Η χερσόνησος Κοχάλα, όπως φαίνεται στο Google Maps


Η χερσόνησος Κοχάλα, από τον Route 250. Πέρα από τα σπίτια, αρχίζει η έρημος...

Σέρφινγκ
Τα νησιά της Χαβάης, και κυρίως η ΒΔ ακτή του Οάχου, αποτελούν παράδεισο για τους σέρφερς. Οι καταιγίδες του βόρειου ειρηνικού, σε συνδυασμό με τον “περίεργο” βυθό, δημιουργούν εντυπωσιακά κύματα ύψους πάνω από 5 μέτρα τον χειμώνα. Το σέρφινγκ αποτελούσε αγαπημένο άθλημα των βασιλιάδων της Χαβάης. Τον 19ο αιώνα το σέρφινγκ παραγκωνίστηκε από τους ιεραπόστολους. Στις αρχές του 20ου αιώνα, ο Ντουκ Καχαναμόκου, χρυσός ολυμπιονίκης της κολύμβησης, συνέβαλλε στην αναβίωση του αθλήματος στην Χαβάη και στη διάδοσή του στην Καλιφόρνια και στην Αυστραλία. Άγαλμα του μεγάλου σέρφερ υπάρχει στην παραλιακή Kalakaua Avenue, στο Waikiki. Στην εποχή μας, ο γνωστότερος διεθνής διαγωνισμός σέρφινγκ είναι το “Triple Crown of Surfing” στις πόλεις Waimea και Haleiwa του Οάχου, στις αρχές Δεκέμβρη.
 
Last edited:

Nikos1986

Member
Μηνύματα
907
Likes
4.008
Επόμενο Ταξίδι
Γενεύη - Ανεσί
Ταξίδι-Όνειρο
Αυστραλία - Καλιφόρνια
3. Πρόσβαση και Μετακινήσεις

Πτήσεις
Τα μεγαλύτερα αεροδρόμια των νησιών, που συνδέονται με απευθείας πτήσεις με τον υπόλοιπο κόσμο, είναι η Χονολουλού στο Οάχου και δευτερευόντως το Καχουλούι στο Μάουι. Για τα υπόλοιπα νησιά, θα πρέπει κάποιος να αλλάξει αεροπλάνο σε ένα από τα αεροδρόμια αυτά. Απευθείας πτήσεις από Ελλάδα δεν υπάρχουν. Ο πιο βολικός τρόπος είναι μέσω κάποιας πόλης της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ, συνήθως μέσω Λος Άντζελες ή Σαν Φρανσίσκο. Υπάρχουν επίσης απευθείας πτήσεις της Hawaiian από Σιάτλ, Λας Βέγκας, Σαν Ντιέγκο και Φίνιξ. Επίσης η Hawaiian διαφημίζει και απευθείας πτήση από Νέα Υόρκη (Νιούαρκ), που όμως δεν την έβρισκα σε κάποια μηχανή αναζήτησης πτήσεων. Αν θυμάμαι καλά, η Delta επίσης είχε απευθείας πτήσεις από Ατλάντα. Για πιο σκληροπυρηνικούς, υπάρχει σύνδεση και με Κίνα, Ν. Κορέα, Ιαπωνία, Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία.

Οι πτήσεις από Ελλάδα για Λος Άντζελες και Σαν Φρανσίσκο διαρκεί γύρω στις 15 ώρες, συν τον χρόνο στην πόλη της ανταπόκρισης. Από εκεί έχουμε άλλες 4-6 ώρες μέχρι τη Χονολουλού ή το Καχουλούι. Οι πτήσεις από νησί σε νησί διαρκούν το πολύ 1 ώρα.

Συγκοινωνία
Από τα νησιά, το Οάχου είναι αυτό που έχει δημόσια συγκοινωνία που βοηθά και τις μετακινήσεις των τουριστών. Πρακτικά, για την Χονολουλού, δεν χρειάζεται αυτοκίνητο. Επίσης η Χονολουλού είναι το μόνο μέρος που λογικά θα συναντήσετε και κίνηση. Στα υπόλοιπα νησιά, όμως, το αυτοκίνητο είναι απαραίτητο.


Η Χονολουλού είναι η μόνη μεγάλη πόλη. Πόλη και κίνηση πάνε πακέτο... Εδώ στον δρόμο που συνδέει Waikiki και αεροδρόμιο

Σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν (και αυτά από τις εταιρείες ενοικίασης) είναι αυτόματα. Ακόμα και για κάποιον που δεν έχει οδηγήσει ως τώρα τέτοια (όπως εγώ), ούτε έχει δει στις ταινίες, ο χειρισμός τους είναι εύκολος. Έχουν μόνο 2 πετάλια, γκάζι-φρένο. Το ρόλο του συμπλέκτη παίζει ένα κουμπί, πάνω στο λεβιέ των ταχυτήτων. Στις ταχύτητες υπάρχουν διάφορες επιλογές:
P (Park) -> το βάζουμε όταν παρκάρουμε, όπως βάζουμε ταχύτητα και στο χειροκίνητο.
D (Drive) -> αυτόματες αλλαγές ταχύτητας, με βάση το γκάζι που πατάμε.
N (Neutral) -> νεκρά.
R (Reverse) -> όπισθεν.
M (Manual) -> χειροκίνητη αλλαγή ταχυτήτων, συνήθως με τα “αυτάκια” στο τιμόνι.
 
Last edited:

Nikos1986

Member
Μηνύματα
907
Likes
4.008
Επόμενο Ταξίδι
Γενεύη - Ανεσί
Ταξίδι-Όνειρο
Αυστραλία - Καλιφόρνια
4. Πρόγραμμα

Το πρόγραμμα που είχαμε σχεδιάσει για αυτό το ταξίδι, είχε ως εξής:

  • 10/3/2015: Αναχώρηση από την Αθήνα για Λος Άντζελες, μέσω Ζυρίχης. Άφιξη το απόγευμα.
  • 11/3/2015: Πρωινή πτήση Λος Άντζελες - Χονολουλού.
  • 11/3/2015 - 22/3/2015: Εξερεύνηση του Οάχου. Μέχρι τις 18/3, χωρίς αυτοκίνητο θα βλέπαμε την Χονολουλού, και μετά με αυτοκίνητο θα γυρίζαμε το υπόλοιπο νησί.
  • 22/3/2015: Πτήση Χονολουλού - Χίλο.
  • 22/3/2015 - 2/4/2015: Εξερεύνηση του Μπιγκ Άιλαντ. Με βάση το Χίλο, αρχικά θα γυρνούσαμε το ανατολικό κομμάτι του νησιού. Με βάση το Μάουντεν Βιού, θα βλέπαμε τα ηφαίστεια Μαούνα Κέα, Μαούνα Λόα και Κιλαουέα. Με βάση τη Γουαϊκολόα, θα βλέπαμε το δυτικό κομμάτι του νησιού.
  • 2/4/2015 - 3/4/2015: Πτήση Χίλο - Χονολουλού και Χονολουλού - Λος Άντζελες. Άφιξη το πρωί.
  • 3/4/2015 - 4/4/2015: Εξερεύνηση του Λος Άντζελες (Ντίσνεϊλαντ και Σάντα Μόνικα).
  • 4/4/2015 - 6/4/2015: Επιστροφή από Λος Άντζελες για Αθήνα, πάλι μέσω Ζυρίχης.

Οι πτήσεις Αθήνα - Ζυρίχη - Λος Άντζελες και Λος Άντζελες - Ζυρίχη - Αθήνα θα ήταν με τη Swiss.
Οι πτήσεις Λος Άντζελες - Χονολουλού, Χονολουλού - Χίλο, Χίλο - Χονολουλού και Χονολουλού - Λος Άντζελες θα ήταν με την Hawaiian.
Στο Λος Άντζελες, και στο πήγαινε και στο έλα, θα μέναμε στο Hilton Los Angeles Airport.
Στο Οάχου, θα μέναμε όλες τις μέρες στο Hilton Hawaiian Village, στο Γουαικίκι.
Στο Μπιγκ Άιλαντ, θα μέναμε στο Χίλο στο Hilo Seaside Hotel, στο Μάουντεν Βιού στο Secluded Rainforest Retreat και στη Γουαϊκολόα στο Waikoloa Beach Marriott.
 

go2dbeach

Member
Μηνύματα
5.966
Likes
9.373
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Να είσαι καλά φίλε που μας γράφεις για αυτόν τον τόσο μακρινό προορισμό, αλλά κυρίως για τις λεπτομέρειες και τις πληροφορίες :)
 

Nikos1986

Member
Μηνύματα
907
Likes
4.008
Επόμενο Ταξίδι
Γενεύη - Ανεσί
Ταξίδι-Όνειρο
Αυστραλία - Καλιφόρνια
5. Αθήνα - Λος Άντζελες - Χονολουλού

Τις προηγούμενες 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 φορές που είχα πάει στο Ελευθέριος Βενιζέλος ήταν για να πάω στρατό, καθώς τελείωνε η άδεια. Αυτή τη φορά θα ήταν διαφορετικά όμως! Τι κι αν το αεροπλάνο αναχωρούσε στις 6:30 το πρωί. Μετά από ένα κουτσό 5ωρο ύπνο, ξυπνήσαμε κατά τις 3 για να ετοιμαστούμε να ξεκινήσουμε.
Θα φεύγαμε στις 6:30 το πρωί με Swiss και θα φτάναμε Ζυρίχη στις 8:20. Στη συνέχεια, πάλι με Swiss, θα φεύγαμε από εκεί 13:10 και θα φτάναμε στο Λος Άντζελες 17:50. Λόγω διαφοράς ώρας θα φτάναμε πάλι 10/3. Θα κοιμόμασταν εκεί και την επόμενη το πρωί, θα ξαναπηγαίναμε στο αεροδρόμιο για Χονολουλού.

Το Ταξίδι Έως το Λος Άντζελες
Η πτήση από εδώ ως τη Ζυρίχη ήταν καλή, αν και ακόμα δεν είχαμε συνειδητοποιήσει πως το ταξίδι μόλις άρχιζε. Οι τρείς ώρες πέρασαν γρήγορα, αν και λαγοκοιμόμασταν, προσπαθώντας να αναπληρώσουμε λίγο από το νυχτερινό ύπνο.


Η ανατολή στην Αθήνα

Όταν προσγειωθήκαμε πήγαμε για να τσιμπήσουμε τίποτα και αρχίσαμε να κάνουμε βόλτες για να περάσουμε τις επόμενες 5 ώρες. Ενώ φτάσαμε στο terminal B, το αεροπλάνο για ΗΠΑ έφευγε από το terminal E. Τα 2 terminals συνδέονται με ένα σαν συρμό μετρό, που όμως πάει χωρίς οδηγό. Αφού μας ήλεγξαν τα διαβατήρια και τα εισιτήρια, κατευθυνθήκαμε προς το βαγόνι για το terminal E.


Μεταφορά μεταξύ των terminals

Στο άλλο terminal δεν υπήρχαν πολλά καταστήματα, όμως είχε καλύτερη θέα στους διαδρόμους απογείωσης / προσγείωσης. Έτσι την περισσότερη ώρα χαζεύαμε τα αεροπλάνα που έρχονταν και έφευγαν. Μεταξύ αυτών και τα 2 τελευταία μοντέλα των Boeing και Airbus.


Το Airbus 380 της Singapore


Το Boeing 787 της Etihad

Τελικά η αναμονή τελείωσε και επιτέλους ήρθε και η σειρά μας να επιβιβαστούμε. Αφού (ξανα) ήλεγξαν τα διαβατήρια, κατευθυνθήκαμε προς την πύλη για να φύγουμε.

Η πτήση για το Λος Άντζελες διήρκησε περίπου 12,5 ώρες. Με λίγα κουνήματα, το πρώτο μισό έως τη Γροιλανδία κύλησε γρήγορα. Από το αεροπλάνο βλέπαμε τους πάγους πάνω από την Ισλανδία, τη Γροιλανδία και τον βόρειο Καναδά.


Οι πάγοι στην Γροιλανδία

Ωραίο θέαμα μεν, αλλά η έλλειψη ύπνου είχε αρχίσει να επιδρά. Ενώ ο αδερφός μου είχε κοιμηθεί ήδη, εγώ έκλεισα τα μάτια πάνω από τον κόλπο Χάντσον. Όταν ξύπνησα κοντεύαμε στο Λας Βέγκας. Πλέον είχαμε αρχίσει να κατεβαίνουμε. Περάσαμε πάνω από το Μπάρστοου και πλέον φτάναμε στο Λος Άντζελες.


Έχοντας αρχίσει την κάθοδο, πάνω από το Σαν Μπερναρντίνο

Αφού για κάμποση ώρα περνούσαμε πάνω από τα σπίτια της αχανούς πόλης, κάποια στιγμή προσγειωθήκαμε στο αεροδρόμιο. Επιτέλους ήμασταν στην Αμερική!


Το Λος Άντζελες

Λίγες Πληροφορίες για το Λος Άντζελες
Το Λος Άντζελες είναι η μεγαλύτερη πόλη της Καλιφόρνια, αν και ο τίτλος της πρωτεύουσας ανήκει στο Σακραμέντο. Η αχανής αυτή μεγαλούπολη, μαζί με τα πάμπολλα προάστιά της έχει πληθυσμό περίπου 8,5 εκατομμύρια. Γνωστές συνοικίες και προάστια της πόλης είναι το Χόλιγουντ, το Μπέβερλι Χιλς, η Σάντα Μόνικα, το Μαλιμπού και η Λονγκ Μπιτς. Λόγω της συνεχόμενης δόμησης, ακόμη και το Αναχάιμ (όπου βρίσκεται η Ντίσνεϊλαντ), 50 χιλιόμετρα μακριά, δίνει την εντύπωση ενός ακόμα προαστίου.

Το Λος Άντζελες περιλαμβάνει πλήθος από μουσεία και άλλα αξιοθέατα. Οι γνωστές παραλίες της πόλης είναι η Santa Monica και Venice. Παγκοσμίου φήμης μουσεία είναι τα Getty, LACMA και Huntington. Γνωστοί δρόμοι της πόλης είναι η Rodeo Drive, η Sunset Boulevard και η Hollywood Boulevard με την Walk of Fame. Στην πρωτεύουσα του κινηματογράφου, έχουν την έδρα τους μεγάλες εταιρείες του χώρου, όπως η Paramount, η Warner Bros και η Universal. Επίσης κορυφαία πανεπιστήμια βρίσκονται στο Λος Άντζελες, όπως το UCLA και το USC. Το αντίστοιχο του Central Park της Νέας Υόρκης, εδώ είναι το πάρκο Griffith με το γνωστό αστεροσκοπείο. Τέλος υπάρχουν και τα θεματικά πάρκα της Disneyland και Knott’s Berry.

Ένα πρόβλημα της αχανούς αυτής πόλης είναι το κυκλοφοριακό. Το αυτοκίνητο ζει και βασιλεύει, οπότε γενικά χρειάζεται προσεκτικός σχεδιασμός, από κάποιον που σκοπεύει να επισκεφθεί τα αξιοθέατα της πόλης. Όμως είναι και το καλύτερο μέσο για να γνωρίσει κανείς την πόλη.

Τα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι λίγο μπερδεμένα. Υπάρχουν τα λεωφορεία και το μετρό (MetroRail). Το MetroLink, είναι σαν τον Προαστιακό. Το μετρό της πόλης, έχει σχετικά λίγους σταθμούς για την έκταση της πόλης και ενδέχεται να μην βολεύει πάντα. Επίσης, στην πόλη κυκλοφορούν λεωφορεία από διάφορα προάστια, με διαφορετικά χρώματα και λογότυπα. Για παράδειγμα, η εταιρεία που διαχειρίζεται τα λεωφορεία της Santa Monica ονομάζεται Big Blue Bus και τα λεωφορεία είναι προφανώς μπλε. Τα λεωφορεία της Culver City είναι πράσινα κλπ. Ένα άλλο ζήτημα που χρήζει προσοχής, είναι οι γραμμές. Μπορεί μία γραμμή να υπάρχει μόνο την ημέρα, ενώ υπάρχουν και άλλες που είναι μόνο νυχτερινές. Επίσης κάποιες γραμμές εκτελούνται μόνο τις καθημερινές, ενώ υπάρχουν άλλες μόνο τα Σαββατοκύριακα. Οπότε μπορεί κάποιος που σχεδίαζε να πάει από το A στο Β την Παρασκευή και τελικά αλλάζει το πρόγραμμα για το Σάββατο, να μείνει στη στάση να περιμένει το λεωφορείο…

Εισιτήριο βγάζεις από τον οδηγό. Πρέπει να έχεις το ακριβές ποσό, καθώς δε δίνουν ρέστα. Συνήθως τα εισιτήρια έχουν 1-2$ για 1 διαδρομή. Μία άλλη επιλογή είναι η κάρτα TAP. Η κάρτα αυτή κοστίζει 1$. Εμείς είχαμε βγάλει μια από το σταθμό του MetroRail “Aviation / LAX”. Στην κάρτα αυτή βάζεις χρήματα και την χτυπάς κάθε φορά που επιβιβάζεσαι σε κάποιο μέσο μαζικής μεταφοράς, μέχρι να τελειώσουν τα χρήματα. Όμως δεν την δέχονται όλες οι εταιρείες που διαχειρίζονται λεωφορειακές γραμμές στο Λος Άντζελες. Για τις εταιρίες που την δέχονται, δείτε εδώ.

Το αεροδρόμιο του Λος Άντζελες (LAX) συνδέεται με την πόλη με διάφορους τρόπους. Υπάρχει ένα λεωφορείο, το LAX Shuttle C-Route, το οποίο περνά από όλα τα terminals και συνδέει το αεροδρόμιο με τον σταθμό των λεωφορείων LAX City Bus Center (ο κεντρικός σταθμός λεωφορείων της πόλης είναι ο Union Station). Μία άλλη εναλλακτική είναι το LAX Shuttle G-Route, το οποίο επίσης περνά από όλα τα terminals και συνδέει το αεροδρόμιο με την πράσινη γραμμή του MetroRail στη στάση Aviation / LAX. Και τα 2 αυτά λεωφορεία είναι δωρεάν. Αν κάποιος πάρει στη συνέχεια το “κανονικό” λεωφορείο ή το MetroRail πληρώνει το κανονικό εισιτήριο. Επίσης πολλά ξενοδοχεία έχουν βανάκι που πάει απευθείας στο αεροδρόμιο.

Λος Άντζελες - Διαμονή
Στο Λος Άντζελες φτάσαμε κατά τις 6 το απόγευμα. Κατά τη διάρκεια της πτήσης, μας είχαν δώσει να συμπληρώσουμε τα χαρτιά του immigration. Μόλις φτάσαμε, πήραμε τις βαλίτσες, φακελωθήκαμε (φωτογραφία και αποτυπώματα) και δώσαμε το χαρτί που είχαμε συμπληρώσει στο αεροπλάνο. Μου έκανε εντύπωση το πόσο γρήγορα τελειώσαμε με τα διαδικαστικά.

Επειδή θα φεύγαμε το επόμενο πρωί, δεν θα βλέπαμε τίποτα στο Λος Άντζελες εκείνο το βράδυ. Είχαμε καταλήξει στο να επισκεφθούμε τη Disneyland, τη Hollywood Boulevard και τη Santa Monica στον γυρισμό. Έτσι, ξεκινήσαμε για το ξενοδοχείο που θα διανυκτερεύαμε, το Hilton Los Angeles Airport. Το συγκεκριμένο, όπως και τα περισσότερα του αεροδρομίου, βρισκόταν κοντά στη στάση LAX City Bus Center, που πάνε τα λεωφορεία του αεροδρομίου. Αφού αφήσαμε τις βαλίτσες, πήγαμε για φαγητό σε κάποια Mc Donalds που είχαμε δει λίγο πιο κάτω. Γυρίσαμε στο ξενοδοχείο για ένα κανονικό ύπνο, ανυπόμονοι για την επόμενη μέρα.

Το επόμενο πρωί ξεκινήσαμε πάλι για το αεροδρόμιο. Η πτήση της Hawaiian για Χονολουλού έφευγε στις 10. Η πρώτη ελληνίδα που συναντήσαμε στην Αμερική, ήταν η πολύ ευγενική υπάλληλος στο αεροδρόμιο που ήλεγχε τα διαβατήρια. Παρότι στο terminal της Hawaiian γίνονταν έργα και τα περισσότερα καταστήματα ήταν κλειστά, βρήκαμε ένα στην πύλη με κάτι σαν-σάντουιτς για πρωινό, φάγαμε και περιμέναμε με ανυπομονησία την αναχώρηση.

Το Ταξίδι για τη Χονολουλού
ΣΗΜΕΙΩΣΗ #1: Η Hawaiian, όπως και όλες νομίζω οι αμερικάνικες εταιρείες, χρεώνουν ξεχωριστά τις αποσκευές κατά το check-in στις πτήσεις εσωτερικού. Η κάθε βαλίτσα κοστίζει 25$ ανά πτήση είτε προς ηπειρωτικές ΗΠΑ είτε μεταξύ των νησιών. Η τιμή γίνεται 15$ αν κάποιος γραφεί μέλος στο πρόγραμμα HawaiianMiles. Επίσης οι ταινίες στο αεροπλάνο είναι pay-per-view.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ #2: Αν κάποιος σκοπεύει να πάει και του αρέσουν οι εκπλήξεις, ας παρακάμψει το επόμενο κομμάτι της ενότητας…



Οι υπόλοιποι ΟΚ; Συνεχίζουμε. Η πτήση για Χονολουλού από τις πόλεις της δυτικής ακτής κρατάει 6 ώρες. Μαζί με τις 3 ώρες που έχουν διαφορά το Λος Άντζελες με τη Χονολουλού, θα φτάναμε εκεί στις 1 το μεσημέρι. Το A330 ήταν ένα από τα αεροπλάνα που ήθελα πάντα να πετάξω.


Το A332 της Hawaiian

Η πρώτη έκπληξη ήρθε με το που μπήκαμε στο αεροπλάνο, καθώς πάνω από τα ντουλαπάκια των χειραποσκευών υπήρχαν χρωματιστά LED. Πηγαίνοντας προς τις θέσεις μας, είδαμε καμιά δεκαριά ηλικιωμένους με στολές, οι οποίοι ήταν βετεράνοι του Β’ ΠΠ και θα μετέβαιναν στο Γκουάμ για κάποια βράβευση. Επίσης ο πολύ ευγενικός αεροσυνοδός που ήταν υπεύθυνος για το τμήμα που καθόμασταν εμείς, ήταν ένας παππούλης γύρω στα 65. Από την αρχή, η ατμόσφαιρα στο αεροπλάνο ήταν ευχάριστη.


Το εσωτερικό του αεροπλάνου


Φεύγοντας από το Λος Άντζελες

Οι 6 ώρες της πτήσης γενικά πέρασαν με κουνήματα αλλά και ένα αίσθημα ανυπομονησίας. Λίγο τσιμπολόγημα, λίγη κουβέντα… Τα σύννεφα που υπήρχαν πάνω από το Λος Άντζελες άρχισαν να διαλύονται κοντά στα νησιά.


Η άφιξη στη Χονολουλού

Η μεγαλύτερη έκπληξη του ταξιδιού, ήταν όμως όταν προσγειωθήκαμε, όπου ο πιλότος έβαλε χαβανέζικη μουσική. Γενικά, το σκέλος αυτό του ταξιδιού, ήταν η καλύτερη εισαγωγή για τις διακοπές που ουσιαστικά μόλις ξεκινούσαν.
 
Last edited:

Nikos1986

Member
Μηνύματα
907
Likes
4.008
Επόμενο Ταξίδι
Γενεύη - Ανεσί
Ταξίδι-Όνειρο
Αυστραλία - Καλιφόρνια
6. Λίγα Λόγια για το Οάχου

Το Oahu είναι το πιο πυκνοκατοικημένο νησί της Χαβάης. Το νησί έχει διαστάσεις περίπου 70 km x 50 km. Οι 2 κύριες οροσειρές που διατρέχουν το νησί από ΒΔ προς ΝΑ είναι η Koolau στα ανατολικά και η Waianae στα δυτικά.


Χάρτης του Οάχου [πηγή: wikitravel.org]

Η πρωτεύουσα Χονολουλού, αποτελεί την κύρια πύλη εισόδου στα νησιά, αφού το αεροδρόμιό της υποδέχεται τις περισσότερες πτήσεις από της ηπειρωτικές ΗΠΑ και το εξωτερικό. Το αεροδρόμιο έχει διάφορα terminals, με τα λεωφορεία 19 και 20 για το Waikiki να πραγματοποιούν στάσεις σε όλα. Επίσης, από τις στάσεις των terminals περνάνε και τα βανάκια των εταιρειών ενοικίασης αυτοκινήτων (δεν πας με τα πόδια). Η ενοικίαση αυτοκινήτου στη Χαβάη είναι φθηνή, υπολογίστε περίπου 50$ την ημέρα, ακόμα και για σπορ αυτοκίνητο (χώρια η ασφάλεια που θα επιλέξετε). Επίσης η βενζίνη είναι φθηνή, περίπου 3,5$ / γαλόνι (1 γαλόνι = 3,8 λίτρα και με ισοτιμία 1,2 είναι περίπου 0,75 ευρώ / λίτρο).


Η Honolulu, με την γνωστή παραλία Waikiki, βρίσκεται στο νότιο τμήμα του νησιού και εκτείνεται πρακτικά από το Pearl Harbor έως και τη νοτιοανατολική ακτή του νησιού στο Koko Head. Στη Honolulu βρίσκονται 4 ηφαιστειακοί κώνοι, ο Punchbowl με το στρατιωτικό νεκροταφείο, ο Diamond Head ένα φυσικό ορόσημο του Waikiki, ο απότομος Koko Head και ο πλημμυρισμένος με θαλασσινό νερό Hanauma Bay. Τα περισσότερα ξενοδοχεία του νησιού βρίσκονται στο μακρόστενο Waikiki, μια στενή λωρίδα Γης, ανάμεσα στον ωκεανό και το κανάλι Ala Wai.
Η πόλη της Honolulu είναι η μόνη “μεγαλούπολη” στην πολιτεία, με ό,τι καλό και κακό συνεπάγεται. Πέρα από τα ξενοδοχεία, υπάρχει πληθώρα επιλογών για φαγητό και ποτό, κατά κύριο λόγο στο Waikiki. Υπάρχουν επίσης μερικά εμπορικά κέντρα, όπως το Ala Moana στο Waikiki και το Aloha Tower Marketplace στο κέντρο της πόλης (Downtown). Επίσης, ενδέχεται να υπάρχει κίνηση στους δρόμους, κυρίως στις Kalakaua Avenue και Kuhio Avenue του Waikiki, καθώς και στον Nimitz Highway που πάει στο αεροδρόμιο. Το πάρκινγκ στην Honolulu είναι σχεδόν παντού επί πληρωμή, είτε στο πεζοδρόμιο με παρκόμετρα είτε σε χώρους στάθμευσης με αυτόματα μηχανήματα. Για το δεύτερο υπολογίζετε τιμές 10-20$ για 24 ώρες.

Το Oahu επίσης είναι το μοναδικό νησί με βολικό σύστημα για τις δημόσιες συγκοινωνίες. Τα λεωφορεία The Bus διασχίζουν τη Honolulu και πραγματοποιούν και δρομολόγια μέχρι και τη βόρεια ακτή και τη Haleiwa. Βολικά δρομολόγια είναι τα 19 και 20, που συνδέουν το Waikiki με το αεροδρόμιο. Το 20 επίσης συνεχίζει και στο Pearl Harbor. Τα εισιτήρια έχουν 2,5$, πληρώνονται στον οδηγό μετρητά και δεν δίνονται ρέστα. Τα λεωφορεία το αεροδρομίου είναι ίδια με τα υπόλοιπα, και ο οδηγός θα επιμείνει οι βαλίτσες να μπουν κάτω από το κάθισμα. Για να κατέβετε, δίνετε σήμα στον οδηγό τραβώντας το σκοινί πάνω από τα παράθυρα. ;)


Από τη Χονολουλού εκτείνονται ακτινικά 3 αυτοκινητόδρομοι. Ο H-1 ενώνει το Pearl Harbor και το αεροδρόμιο με το Diamond Head και στη συνέχεια με τη νοτιοανατολική ακτή, ο H-2 πάει προς την Haleiwa στην βόρεια ακτή, και ο H-3 κατευθύνεται προς την προσήνεμη (βορειοανατολική) πλευρά.


Πέρα από τη Honolulu, η μεγαλύτερη άλλη κωμόπολη του νησιού που ενδιαφέρει τον ξένο, είναι η Haleiwa, στην γνωστή για το σέρφινγκ, βόρεια ακτή. Οι γνωστές παραλίες της βόρειας ακτής εκτείνονται από τη Haleiwa έως την Kawela. Τα υψηλότερα κύματα παρατηρούνται τον χειμώνα, και μπορεί να ξεπεράσουν τα 5 μέτρα. Επίσης, ο διαγωνισμός Triple Crown of Surfing πραγματοποιείται εδώ, κάθε Δεκέμβρη. Στην πόλυ της Haleiwa υπάρχουν εστιατόρια και καταστήματα με είδη σέρφινγκ. Επίσης εδώ βρίσκεται και το Matsumoto's, το κατάστημα με τις καλύτερες γρανίτες :icecream: (τοπικό έδεσμα των νησιών, μαζί με τις γαρίδες και τον ανανά). Όμως και η ίδια η Haleiwa μοιάζει με χωριό μπροστά στη Honolulu, τόσο όσον αφορά την έκταση όσο και τον πληθυσμό, τους ρυθμούς της καθημερινότητας κλπ. Κάποια καταλύματα που αναφέρουν ως τοποθεσία την Haleiwa, ενδέχεται να βρίσκονται στον Kamehameha Highway και όχι μέσα στην ίδια την Haleiwa. Η Haleiwa συνδέεται με τη Honolulu, αν θυμάμαι καλά με τη γραμμή The Bus 52.


Ειδικά στο Oahu, υπάρχει ο κίνδυνος μόλυνσης από λεπτοσπείρωση. Έτσι καλό είναι να αποφεύγεται το κολύμπι σε ποτάμια και λίμνες. Επίσης γενικά η ιατρική περίθαλψη στη Χαβάη κοστίζει. Επειδή την πατήσαμε και μάθαμε, για ένα απλό αντιβιοτικό μαζί με την απαραίτητη ιατρική συνταγή και ένα παυσίπονο υπολογίζετε γύρω στα 150-200 $.:shock:


Προειδοποιητική πινακίδα για τη λεπτοσπείρωση στους καταρράκτες της Waimea
 
Last edited:

jimakos

Member
Μηνύματα
196
Likes
1.002
Επόμενο Ταξίδι
ΚΟΥΒΑ
Ταξίδι-Όνειρο
Ο γύρος του κόσμου!
Περιμένουμε με ανυπονονησια την συνεχεια!
 

KIKI

Member
Μηνύματα
2.697
Likes
6.676
Επόμενο Ταξίδι
Ιορδανία
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική Ναμιμπια
περιμενω και εγω τη συνεχεια .
σε ευχαριστουμε για τις πολυ χρησιμες πληροφοριες .
Εχω κανει το ιδιο ταξιδι παλιά με DELTA , αλλά χωρις υπνο στη Καλιφορνια οπως πολυ σοφά κανατε .Πεταξα Αθηνα - Φρανφουρτη - λος Αντζελες - Χονολουλου ( με λιγο υπνο στη Χονολουλου ) και μετά Μπιγκ Αιλαντ .
οταν εφτασα στη Κόνα δεν θυμομουν ουτε το ονομα μου :haha:
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.190
Μηνύματα
883.447
Μέλη
38.897
Νεότερο μέλος
Ρεκομπα

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom