LULLU
Member
- Μηνύματα
- 3.684
- Likes
- 9.028
- Επόμενο Ταξίδι
- το ψαχνω....
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νιγηρας-Μαλι
Στο μεσημεριανό meeting με τους MSF στο ωραίο καφέ-μπαρ Maribelle όπου όλες οι NGO’S και UN απολαμβάνουν μέσα στη χλιδή ωραιότατα τοστ, γλυκά τσάι και καφέ ανταλλάσοντας απόψεις οδηγίες χωρίς να λείπουν και οι μικροσυγκρούσεις, που δίνουν στη συζήτηση μια ιδιαίτερη σημασία επιβολής να την πω, υπεροχής ? η απλά, ,του ποιος θα καπελώσει ποιον!!! Κατά τα άλλα όλα γίνονται για το καλό των προσφύγων και όλα μα όλα ξεκινούν από αγαθό σκοπό…. Άσε συνήθισα πια τόσα χρόνια..κουνάς το κεφάλι και νομίζουν πως σε υποτάσσουν στις προτάσεις τους και απλά μετά κάνεις αυτό που πρεπει… Στο αέρα πλανάται μια μυρωδιά του κάτι ψήνεται, κάτι μαγειρεύεται και δεν μου αρέσει αλλά ο έντονος πονοκέφαλος δεν με αφήνει το μυαλό μου να πάρει στροφές…
Πίσω στο σπίτι ξανά συζητήσεις με μόνιμη μας ανησυχία πως θα αποφύγουμε τη Hashiemete που ζει με ένα μόνο σκοπό, του πώς να βάλει χέρι πολύ βαθιά στο υλικό της κάθε NGO…
Ο Δ …έσκασε μύτη αλλά το πρόγραμμα το κρατά επτασφράγιστο μυστικό. Η μόνη επίσημη ανακοίνωση είναι πως θα παμε στο AL ROUASHID βόρεια της χώρας κοντά στα σύνορα με το Ιράκ, σε ένα σπίτι εντελώς μα παντελώς άδειο και συνεπώς εγκαταλειμμένο .. Θα κάνουμε μια πρώτη επαφή με τους γιαπωνέζους , θα δούμε τι ανάγκες έχει ο καταυλισμός και αν θα έλθει το C130 θα πρέπει να γυρίσω τα ισα πίσω να παραλάβω το φορτίο.
Σήμερα θα προβούμε στη αγορά 2 στρωμάτων για να μπορέσουμε τουλάχιστον να ακουμπήσουμε κεφάλι και σώμα, όσο για καρέκλες τραπέζια και άλλα σκεύη θα δούμε..
276 χιλιόμετρα μας χωρίζουν από το νέο μας σπιτικό, 276 χιλιόμετρα μέσα από τη έρημο και με αφόρητη ζέστη. Και δεν έφτανε η ζέστη που δίνει στο ταξίδι ένα βαθμό δυσκολίας , είναι και τα αμέτρητα αστυνομικά check-point και άντε πάλι διαβατήρια, βίζες χαρτιά και εξηγήσεις για το που και γιατί και πως πάμε να βοηθήσουμε τους καημένους brothers τους… σιγά- σιγά βρε παιδιά θα με πιάσουν τα κλάματα με τα λεγόμενα σας… η μπορεί να πιστέψετε πως με πείσατε..Θυμάμαι το 1995 στη πρώτη μου αποστολή στο Ιράκ, που ενώ είχα άδεια από το υπουργείο εμπορίου της Ιορδανίας από το τελωνείο τους και το υπουργό υγείας για μη εκτελωνισμό του φαρμακευτικού υλικού που συνόδευα στη Βαγδάτης, εκείνοι μου κράτησαν σαν εγγύηση 1500 δολάρια με τη υπόσχεση ότι στο γυρισμό θα μου τα επέστρεφαν. Τι έγινε στο γυρισμό? Με φύτεψαν μια εβδομάδα στο Αμμάν να γυρνώ από γραφείο σε γραφείο από υπουργό σε υπουργό για να μου πουν ότι δεν μπορούν να τα επιστρέψουν… Εκτονώθηκα με ένα 2ημερο επίσκεψη και ποδαρόδρομο στη Πέτρα βρίζοντας …..
Ο Δ που υποτίθεται ξέρει τη γλώσσα αντί να διευκολύνει τη κατάσταση τοραψε το ρημάδι και επιμένει να μιλά μόνο γαλλικά..Απο τη άκρη του ματιού μου είδα πως σε τούτο το έλεγχο έδειξε άλλο διαβατήριο από εκείνο που είχε δέκα λεπτά πριν…. .Εντάξει ως Έλληνο-Λιβανέζος-Αιθίοπας( κατά τα λεγόμενα του )έχει 3 διαβατήρια ( πως γίνεται ?) αλλά να τα αλλάζει και σαν πουκάμισα?
Φτάνουμε στο Al Ruaschid,ένα σκονισμένο χωριό απλωμένο σε 2 παράλληλους στενούς δρόμους και στις 2 πλευρές του κεντρικού δρόμου που φτάνει ως τα σύνορα με το Ιρακ.
Δεν ζοριστήκαμε να βρούμε το άθλιο ερειπωμένο βρώμικο σπίτι που πληρώνουμε 250 δολάρια ενοίκιο , ΕΛΕΟΣ!!!, δεν θα προσπαθήσω να το περιγράψω γιατί καμιά περιγραφή δεν μπορεί να αποδώσει σωστά τη πραγματικότητα..απλά όπως μπήκα από τη μισάνοιχτη σαραβαλιασμένη μπλε πόρτα βγήκα….. Το χωριό αυτό χαμένο στη σκόνη, τη ερήμωση, στη γη του πουθενά βγήκε από τη αφάνεια λόγω πολέμου για ένα απλό λόγο. Εδώ μαζευτήκαν οι δεκάδες εκατοντάδες δημοσιογράφοι, ρεπόρτερ παντοδύναμων πλούσιων καναλιών CNN και λοιπών, εδώ μαζευτήκαν τα UN , NATO και οι τιμές εκτοξευτήκαν στα ύψη.. Εποχή κερδοσκοπίας λοιπόν. Υψηλα ενοίκια για δωμάτια-στάβλους, για αυλές, για εστιατόρια της συμφοράς , ακόμη και η σκόνη που σου κάθεται στο λαιμό ακριβή είναι….
Κάλιο χάμω στο γύρο του δρόμου παρά στη βρώμα και δυσωδία..
Η μόνη καλή κουβέντα που ακούστηκε ήταν από το Δ που πρότεινε ‘’παμε για καφέ όπως είμαστε να συζητήσουμε να βρούμε τι θα κανουμε..’’
Πίσω στο σπίτι ξανά συζητήσεις με μόνιμη μας ανησυχία πως θα αποφύγουμε τη Hashiemete που ζει με ένα μόνο σκοπό, του πώς να βάλει χέρι πολύ βαθιά στο υλικό της κάθε NGO…
Ο Δ …έσκασε μύτη αλλά το πρόγραμμα το κρατά επτασφράγιστο μυστικό. Η μόνη επίσημη ανακοίνωση είναι πως θα παμε στο AL ROUASHID βόρεια της χώρας κοντά στα σύνορα με το Ιράκ, σε ένα σπίτι εντελώς μα παντελώς άδειο και συνεπώς εγκαταλειμμένο .. Θα κάνουμε μια πρώτη επαφή με τους γιαπωνέζους , θα δούμε τι ανάγκες έχει ο καταυλισμός και αν θα έλθει το C130 θα πρέπει να γυρίσω τα ισα πίσω να παραλάβω το φορτίο.
Σήμερα θα προβούμε στη αγορά 2 στρωμάτων για να μπορέσουμε τουλάχιστον να ακουμπήσουμε κεφάλι και σώμα, όσο για καρέκλες τραπέζια και άλλα σκεύη θα δούμε..
276 χιλιόμετρα μας χωρίζουν από το νέο μας σπιτικό, 276 χιλιόμετρα μέσα από τη έρημο και με αφόρητη ζέστη. Και δεν έφτανε η ζέστη που δίνει στο ταξίδι ένα βαθμό δυσκολίας , είναι και τα αμέτρητα αστυνομικά check-point και άντε πάλι διαβατήρια, βίζες χαρτιά και εξηγήσεις για το που και γιατί και πως πάμε να βοηθήσουμε τους καημένους brothers τους… σιγά- σιγά βρε παιδιά θα με πιάσουν τα κλάματα με τα λεγόμενα σας… η μπορεί να πιστέψετε πως με πείσατε..Θυμάμαι το 1995 στη πρώτη μου αποστολή στο Ιράκ, που ενώ είχα άδεια από το υπουργείο εμπορίου της Ιορδανίας από το τελωνείο τους και το υπουργό υγείας για μη εκτελωνισμό του φαρμακευτικού υλικού που συνόδευα στη Βαγδάτης, εκείνοι μου κράτησαν σαν εγγύηση 1500 δολάρια με τη υπόσχεση ότι στο γυρισμό θα μου τα επέστρεφαν. Τι έγινε στο γυρισμό? Με φύτεψαν μια εβδομάδα στο Αμμάν να γυρνώ από γραφείο σε γραφείο από υπουργό σε υπουργό για να μου πουν ότι δεν μπορούν να τα επιστρέψουν… Εκτονώθηκα με ένα 2ημερο επίσκεψη και ποδαρόδρομο στη Πέτρα βρίζοντας …..
Ο Δ που υποτίθεται ξέρει τη γλώσσα αντί να διευκολύνει τη κατάσταση τοραψε το ρημάδι και επιμένει να μιλά μόνο γαλλικά..Απο τη άκρη του ματιού μου είδα πως σε τούτο το έλεγχο έδειξε άλλο διαβατήριο από εκείνο που είχε δέκα λεπτά πριν…. .Εντάξει ως Έλληνο-Λιβανέζος-Αιθίοπας( κατά τα λεγόμενα του )έχει 3 διαβατήρια ( πως γίνεται ?) αλλά να τα αλλάζει και σαν πουκάμισα?
Φτάνουμε στο Al Ruaschid,ένα σκονισμένο χωριό απλωμένο σε 2 παράλληλους στενούς δρόμους και στις 2 πλευρές του κεντρικού δρόμου που φτάνει ως τα σύνορα με το Ιρακ.
Δεν ζοριστήκαμε να βρούμε το άθλιο ερειπωμένο βρώμικο σπίτι που πληρώνουμε 250 δολάρια ενοίκιο , ΕΛΕΟΣ!!!, δεν θα προσπαθήσω να το περιγράψω γιατί καμιά περιγραφή δεν μπορεί να αποδώσει σωστά τη πραγματικότητα..απλά όπως μπήκα από τη μισάνοιχτη σαραβαλιασμένη μπλε πόρτα βγήκα….. Το χωριό αυτό χαμένο στη σκόνη, τη ερήμωση, στη γη του πουθενά βγήκε από τη αφάνεια λόγω πολέμου για ένα απλό λόγο. Εδώ μαζευτήκαν οι δεκάδες εκατοντάδες δημοσιογράφοι, ρεπόρτερ παντοδύναμων πλούσιων καναλιών CNN και λοιπών, εδώ μαζευτήκαν τα UN , NATO και οι τιμές εκτοξευτήκαν στα ύψη.. Εποχή κερδοσκοπίας λοιπόν. Υψηλα ενοίκια για δωμάτια-στάβλους, για αυλές, για εστιατόρια της συμφοράς , ακόμη και η σκόνη που σου κάθεται στο λαιμό ακριβή είναι….
Κάλιο χάμω στο γύρο του δρόμου παρά στη βρώμα και δυσωδία..
Η μόνη καλή κουβέντα που ακούστηκε ήταν από το Δ που πρότεινε ‘’παμε για καφέ όπως είμαστε να συζητήσουμε να βρούμε τι θα κανουμε..’’
Last edited by a moderator: