Γαλλία Bouillabaisse στη Μασσαλία!

taver

Member
Μηνύματα
12.488
Likes
28.972
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen

Κάποιες προσφορές δε χάνονται. Και όταν η Lufthansa έβγαλε τη Μασσαλία με ?165.00, δεν ήταν να το σκέφτομαι και πολύ. Ένα όμορφο Σαββατοκύριακο κλείστηκε στα γρήγορα. Βλέπετε, στην Προβηγκία έχω πάει ξανά και ξανά, αλλά την πρωτεύουσά της, τη Μασσαλία, δεν είχε τύχει να την επισκεφτώ. Έτσι, τα εισιτήρια κλείστηκαν γρήγορα:

Ημερομηνία Πτήση Δρομολόγιο Ώρες Καμπίνα
23/04/2010 LH3383 ATH-FRA 18:30 – 20:30 Y
23/04/2010 LH4356 FRA-MRS 21:20 – 22:50 Y
25/04/2010 LH4365 MRS-MUC 17:00 – 18:35 Y
25/04/2010 LH3392 MUC-ATH 19:45 – 23:10 Y

Επίσης, μετά από πολύ λίγη σκέψη, οι 2 διανυκτερεύσεις κλείστηκαν στο Radisson Blue Marseille Vieux Port, πάνω στο παλιό λιμάνι στο κέντρο της πόλης.

Μετά από μια ταλαιπωρία "πετάει δεν πετάει το αεροπλάνο?", λόγω της ηφαιστειακής στάχτης από την Ισλανδία που είχε καλύψει όλη την Ευρώπη, τελικά 2 μέρες πριν ο κύβος ερρίφθη. Το ταξίδι θα γίνει όπως προγραμματίστηκε.

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Η Πρώτη έκπληξη έρχεται στο σταθμό του προαστιακού. Εκδοτήριο εισιτηρίων δεν υπάρχει πουθενά in-sight, το τρένο έρχεται, κι εγώ έχω 5 ευρώ σε κέρματα και χαρτονομίσματα των 50 ευρώ μόνο. Το εισιτήριο κοστίζει όμως 6 ευρώ, και τα μηχανήματα δε δέχονται χαρτονομίσματα άνω των 10 ευρώ ούτε πιστωτικές κάρτες. Το γιατί, κανείς δεν το ξέρει, ο ΟΣΕ είναι μεγάλος. Τι να κάνω, εκδίδω τουλάχιστον ένα μειωμένο εισιτήριο των 3 ευρώ, ακυρώνω και 3 ενιαία που είχα πάνω μου, και τρέχω να προλάβω το τρένο. Τα καταφέρνω οριακά, και επιβιβάζομαι, 17:21 ακριβώς ξεκινάω για το αεροδρόμιο.

Η Τσεκινατζού της Goldair για την πτήση της Lufthansa πρέπει να ήταν καινούργια. Με έκανε check-in, ξαφνιάστηκε με τον πληθυντικό όταν της είπα "μόνο χειραποσκευές έχω" (εντός κανόνων, είχα μια μικρή με ροδάκια & την τσάντα της φωτογραφικής), και μου έδωσε τις κάρτες επιβίβασης. Η πρώτη από τις 2 πτήσεις, Αθήνα – Φρανκφούρτη, θα έφευγε στην ώρα της από το Ελ. Βενιζέλος, και είχα περίπου 15 λεπτά χρόνο μέχρι την έναρξη του boarding.

Τρέχω να προλάβω όλα όσα ήθελα να κάνω: Ανάληψη από μια τράπεζα στο επίπεδο αναχωρήσεων, κατάθεση σε μια άλλη στο επίπεδο αφίξεων, ψώνια από το φαρμακείο του αεροδρομίου, και τρέξιμο στον έλεγχο. Ήθελα να πάω και στο lounge, αλλά χρόνος δεν υπάρχει. Πρώτη φορά έφτασα τόσο απροετοίμαστος στον έλεγχο. Ανοίγω τη μεγάλη τσάντα, βγάζω το μικρό τσαντάκι, βγάζω το netbook από κει, αδειάζω τσέπες, βγάζω το σακάκι, περνάω τον έλεγχο, ξανά όλα πάνω, και τρέξιμο στο Β11.

Η πτήση LH3383 για τη Φρανκφούρτη έχει ξεκινήσει την επιβίβαση. Πηγαίνω στην priority ουρά, είναι εκεί η ίδια κοπέλα που με έκανε check-in, η οποία ελέγχει boarding passes και διαβατήρια. Μπαίνω γρήγορα στη φυσούνα, και φτάνω στο αεροπλάνο.

Λίγο πριν μπω μέσα, ένας πάγκος με εφημερίδες έξω από την πόρτα με περιμένει. Αρπάζω ένα αντίγραφο των Financial Times για μελέτη on-board, και κατευθύνομαι στο 7F του A321, πρώτη σειρά της economy class, το οποίο είχα κλείσει όταν αγόρασα το εισιτήριο…

Απογείωση από τον 21L ακριβώς στην ώρα μας, και ομαλότατη πτήση. Το φαγητό χάλια (ξαναζεσταμένο κοτόπουλο με πατάτες) αλλά το έφαγα κακήν κακώς. Πτήση ως συνήθως πάνω από Ιωάννινα, Τίρανα, Σεράγεβο, Ζάγκρεμπ, Γκρατζ, Μόναχο και άφιξη πριν από την ώρα μας στη Φρανκφούρτη. Φαίνεται να προσεγγίζουμε από ανατολικά το αεροδρόμιο, αλλά ενώ ήδη έχουμε κατέβει σε χαμηλό ύψος, το αεροπλάνο αλλάζει πορεία, περνάει νότια από το αεροδρόμιο (χαρίζοντας πανοραμικές εικόνες στους διαδρόμους του, όπου άλλα αεροπλάνα απογειωνόταν και προσγειωνόταν), και u-turn για προσγείωση στον 07L.

Πριν την προσγείωση, έρχεται η ενημέρωση από την αεροσυνοδό. Η πύλη αναχώρησης της πτήσης για Μασσαλία έχει αλλάξει. Αντί για την Α25, θα αναχωρήσουμε από την Α42. Με χάλασε λίγο αυτό, γιατί η μια πύλη βρισκόταν δίπλα στο Lounge ενώ η άλλη στην άλλη άκρη του terminal, αλλά τι να κάνω… Ευτυχώς φτάνουμε σε φυσούνα (και αποφεύγω το περπάτημα στον υπόγειο διάδρομο), πύλη Α30, αποβίβαση. Ανοίγω το κινητό, έχω SMS και από τη Lufthansa: Η πύλη αναχώρησης της επόμενης πτήσης έχει αλλάξει.
 

Attachments

Dorotija

Member
Μηνύματα
1.297
Likes
701
Επόμενο Ταξίδι
Να είναι η Κρακοβία?
Ταξίδι-Όνειρο
Yemen
Επιτέλους, Μασσαλία! :clap::clap::clap:

Κάτι μου χρωστάτε, αλήθεια, κύριε taver... δεν το ξέχασα και το περιμένω...

πρώτη σειρά της economy class, το οποίο είχα κλείσει όταν αγόρασα το εισιτήριο…
:shock::shock::shock::shock:
 

taver

Member
Μηνύματα
12.488
Likes
28.972
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Επιτέλους, Μασσαλία! :clap::clap::clap:
Κάτι μου χρωστάτε, αλήθεια, κύριε taver... δεν το ξέχασα και το περιμένω...
Θα έρθει, θα έρθει! Λίγη υπομονή μόνο! Οι λοιπές φωτογραφίες δεν είναι έτοιμες...

Ναι, πρώτη σειρά economy class. Είχα κλείσει στη δεύτερη, αλλά πήγανε προς τα πίσω την κουρτινίτσα. Αλλά με ?165.00 που πλήρωσα, και πάλι καλά να λέω που με αφήσανε και διάλεξα...
 

pattyyy

Member
Μηνύματα
1.565
Likes
1.271
Επόμενο Ταξίδι
χμ...
Ταξίδι-Όνειρο
νότια αφρική
Ανοιξιάτικη Μασσαλία! Πολύ ωραία! Περιμένω ανυπόμονα τη συνέχεια!
 

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.951
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
Taver ειλικρινά πρίν μπείς στο ζουμί του ταξιδιού,έχω κάνει όλα όσα είπες..
chek in,κατάθεση στην τράπεζα,ανάληψη,φυσούνα έφαγα και το ξαναζεσταμένο,διάβασα και τους f times,;αλλαξα gate και είμαι έτοιμη για το δεύτερο μέρος...:shock:
έχομε ένα κενό-εγώ δεν θα έκοβα εισιτήριο στον προαστιακό αφού δεν είχε υπάλληλο! εσύ ειμαι σίγουρη οτι δεν θα το ρίσκαρες!!:D
 

taver

Member
Μηνύματα
12.488
Likes
28.972
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Έχω 50 λεπτά μέχρι την αναχώρηση, και γι αυτό κατευθύνομαι στο Senator lounge στην Α26. Γρήγορα σε ένα τραπέζι, σερβίρισμα λουκάνικα (ντόπια, Φρανκφούρτης) με πατατοσαλάτα σ' ένα πιάτο, τοματόσουπα σε μια κούπα και Γερμανικό λευκό Riesling σε ένα ποτήρι, γεύμα, δεύτερο πιάτο από τα λουκάνικα, και είναι ώρα για αναχώρηση.

Trecking το μισό terminal για να φτάσω στην Α42, την τελευταία πύλη όλου του terminal από τη δεξιά πλευρά, και επιβίβαση στο 737-500 με προορισμό τη Μασσαλία. Η θέση μου έχει αλλάξει από το 5F που είχα κλείσει, και τώρα έχω το 20Α. Συνήθως για αυτές τις αλλαγές ευθύνεται το check-in robot της Lufthansa. Υποθέτω ότι διέγνωσε ότι κάποιος έχει κάνει check-in στη μεσαία θέση δίπλα μου, και αυτομάτως με άλλαξε :).

Ευτυχώς, παρότι η πτήση είναι σχεδόν γεμάτη κι εγώ μπαίνω από τους τελευταίους, υπάρχει αρκετός χώρος πάνω από το κάθισμα για τα πράγματά μου. Έτσι, κάθομαι στη θέση μου, με ένα Γερμανό να κάθεται στη θέση στο διάδρομο, και το αεροπλάνο τροχοδρομεί. Απογείωση ως συνήθως από τον 18, και πτήση Νότια-Νοτιοδυτικά. Κάπου πάνω από το Freiburg το service ξεκινάει και.. τελειώνει, καθώς αποτελείται από ένα σάντουιτς που διανέμεται σε σακουλάκι μόνο. Γευστικό, αλλά λίγο, πάλι καλά που έφαγα στο lounge…

Έρχεται και ο δίσκος με τα ποτά, λευκό κρασάκι και νερό για συνοδεία, και μ' αυτά κι αυτά φτάσαμε πάνω από το Fribourg της Ελβετίας. Συνέχεια πάνω από Evian, Annecy, και όταν πια βρισκόμαστε πάνω από την κοιλάδα του Ροδανού, πάνω από το Valence, στρίβουμε νότια. Η τελευταία στροφή στην πορεία του αεροπλάνου είναι πάνω από την Avignon, με πανοραμική θέα της νυκτερινής παλιάς πόλης.

Πλησιάζοντας για προσγείωση στη νυκτερινή Μασσαλία, ο ουρανός φωτίζεται. Ένα διυλιστήριο κοντά στο αεροδρόμιο, στο χωριό Berre l'Etang έχει μια φλόγα στην κορυφή της καμινάδας του, που κυριολεκτικά φωτίζει ολόκληρη την περιοχή, χιλιόμετρα μακριά. Απορώ πως οι Γάλλοι ανέχονται τόση φωτορρύπανση. Τελικά προσγειωνόμαστε στον 14L του αεροδρομίου, ένα διάδρομο χτισμένο πάνω στη λιμνοθάλασσα κυριολεκτικά (επιχωματώσεις), και κατευθυνόμαστε σε μια φυσούνα του terminal 1.

Μετά από λίγο έχω αποβιβαστεί, και κινούμαι στο επίπεδο των αφίξεων το οποίο βρίσκεται… πάνω (!) από τις αναχωρήσεις. Κατευθύνομαι στην έξοδο, όπου πρέπει να πάρω μια απόφαση. Πως πάνε τώρα στην πόλη? Η προφανής απάντηση είναι με το λεωφορείο… το οποίο όμως είναι ιδιωτικό υπεραστικό (όχι αστικό), που σημαίνει ότι θα με πάει μέχρι τον κεντρικό σταθμό της πόλης, που βρίσκεται μάλιστα σε ελαφρώς κακόφημη συνοικία, και θα πρέπει από κει να βρω άλλο μέσο για να πάω στο ξενοδοχείο, με το μετρό να έχει σταματήσει. Βαριέμαι την ταλαιπωρία, και επιλέγω το ταξί. Οτέλ Ραντισόν λέω στον Ταρίφα, ελπίζω ότι κατάλαβα, και ξεκινάμε.

Λίγη ώρα και 25 και κάτι χιλιόμετρα μετά, έχουμε περάσει από την υποθαλάσσια αρτηρία κάτω από το παλιό λιμάνι, και βρισκόμαστε μπροστά στο ξενοδοχείο μου, που βρίσκεται στην απέναντι πλευρά. 56 ευρώ ο λογαριασμός… Πληρώνω και κατεβαίνω. Check-in στο ξενοδοχείο σε δωμάτιο στον 4ο από τους 5 ορόφους με θέα στον πλαϊνό δρόμο (η θέα στο λιμάνι ήταν πολύ πιο ακριβή)..

Είναι ήδη περασμένες 12, οπότε η σκέψη να βγω για νυκτερινές φωτογραφίες στην πόλη φεύγει γρήγορα από το μυαλό μου. Ανοίγω το netbook, συνδέομαι στο free wireless, και κοιτάω e-mail, πρόγνωση καιρού, travelstories κλπ. Και μελέτη των οδηγών για να καταστρώσω σχέδιο για την επόμενη μέρα. Ο ύπνος έρχεται γλυκά, αλλά όχι και το ξύπνημα, με μια ώρα καθυστέρηση (snooze) από την προγραμματισμένη ώρα 7:30 που είχα βάλει στο ξυπνητήρι. Πρωινό 4 αστέρων στο Radisson, και έξοδος στην πόλη.
 

Soctama

Member
Μηνύματα
142
Likes
51
Ταξίδι-Όνειρο
Τζαμάικα
Τέλεια τα λες..Περιμένουμε την επόμενη μέρα με αγωνία...!
 

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.951
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
φοβερό !! το ταξί μου πήρε όσο και το αεροπλάνο να παω στην Μασσαλία!!:rolleyes:

το ξερό σαντουιτσάκι κατάρα!!

δεν είχα και το τρίποδο να βγάλω νυχτερινές φωτο την πόλη...

το ξυπνητήρι μου δεν το ξαναβάζω στο snooze γιατί συνέχεια την πατάω!!

για να δούμε και τον πρωινό μπουφέ στο τετράστερο..θα στανιάρω?:shock:
 
  • Like
Reactions: VIR

taver

Member
Μηνύματα
12.488
Likes
28.972
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Το γεωγραφικό κέντρο της Μασσαλίας είναι το παλιό λιμάνι. Η πόλη, και κυρίως τα μέρη με ενδιαφέρον για ένα επισκέπτη, είναι γύρω από το λιμάνι. Το νευραλγικό κέντρο της πόλης, αντίθετα είναι πιο πέρα, πέριξ της λεωφόρου Canebière. Είναι η δεύτερη σε μέγεθος πόλη της Γαλλίας (αν και αν μετρήσουμε μητροπολιτικές περιοχές, η κατάταξη αλλάζει), και η οικονομία της στηρίζεται κυρίως στο λιμάνι της.

Το παλιό λιμάνι είναι ο τόπος που ξεκίνησε η Ελληνική αποικία πριν από 2600 χρόνια. Ένας φυσικός κόλπος, καλά προστατευμένος από τη θάλασσα και από την ξηρά, ήταν το προνομιούχο σημείο που οι Έλληνες διάλεξαν για να ιδρύσουν την αποικία τους. Το σχήμα του κόλπου είναι μακρόστενο, με μήκος 1000 και κάτι μέτρα και πλάτος 200-250 και κατεύθυνση ανατολής-δύσης. Η είσοδος του κόλπου, στη δυτική του (στενή) πλευρά, προστατεύεται από ένα σχηματισμό σαν ακρωτήρι που λειτουργεί ως φυσικός λιμενοβραχίονας. Η βόρεια πλευρά του κόλπου, στην άκρη ενός λόφου, ήταν αρκούντως απόκρημνη ώστε τα πλοία να μπορούν να δένουν χωρίς να βρίσκουν στο βυθό, κι εδώ ξεκίνησε η αρχαία Ελληνική αποικία.

Το λιμάνι εξελίχθηκε στην πορεία των ετών, και η πλευστότητα του Ροδανού, του ποταμού που χύνεται λίγο πιο πέρα, βοηθούσε την ανάπτυξη της πόλης ως μεγάλο εμπορικό κέντρο μεταξύ της μεσογείου και των πεδιάδων της Βορειοδυτικής Ευρώπης. Το λιμάνι διαμορφώθηκε, με προσχώσεις & εκβαθύνσεις, και έφτασε να είναι από τα μεγαλύτερα και σημαντικότερα στον κόσμο. Σήμερα, η εμπορική δραστηριότητα έχει μετακομίσει στο νέο λιμάνι της πόλης, στο παραλιακό μέτωπο βορείως του κέντρου, και το παλιό λιμάνι έχει μετατραπεί σε μια τεράστια μαρίνα σκαφών αναψυχής. Και το τεράστια, είναι μικρή λέξη. Χιλιόμετρα επί εκατοντάδων μέτρων γεμάτα ασφυκτικά από σκάφη.

Η Βόρεια πλευρά του λιμανιού, η παλιότερη γειτονιά της πόλης, κατεδαφίστηκε σχεδόν εξ ολοκλήρου από τους Ναζί το 1943. Ότι απέμεινε, μαζί με ότι ξαναφτιάχτηκε, είναι η σημερινή εικόνα της γειτονιάς Le Panier, ένα από τα ενδιαφέροντα σημεία της πόλης – περισσότερα παρακάτω. Η ανατολική πλευρά, η Quai de Belges, είναι ένας ενδιαφέρον ανοικτός χώρος πλάτος ενός τετραγώνου στο κέντρο της πόλης, απ' όπου όλοι περνάνε, και εδώ γίνονται διάφορες εκδηλώσεις. Από δω αναχωρούν και τα τουριστικά καραβάκια - περισσότερα παρακάτω. Η Νότια πλευρά, είναι γεμάτη καφέ κι εστιατόρια με τραπεζάκια έξω, ένα-δυο θέατρα, και στην άκρη της βρίσκεται το ξενοδοχείο μου. Δυτικά από το τελευταίο, ένα τούνελ μόνο για αυτοκίνητα συνδέει τη νότια πλευρά με τη βόρεια και το νέο λιμάνι, ενώ πιο πέρα, δύο φρούρια, το Fort Saint Nicolas και το Fort Ganteaume, στην κορυφή ενός λόφου και δίπλα στη θάλασσα αντίστοιχα, φυλάνε την είσοδο του λιμανιού (από τη νότια πλευρά). Από την απέναντι πλευρά ένα ακόμη φρούριο, το Fort Saint Jean, χωρίζει το παλιό λιμάνι από το νέο.

Κι αφού σας περιέγραψα λίγο το χάρτη της περιοχής, ας επιστρέψω στην αφήγηση… Πρώτη μου κίνηση, είναι η επίσκεψη στο tourist information. Αυτό βρίσκεται στην άκρη του παλιού λιμανιού, έξω από το σταθμό του μετρό και στη γωνία με την κεντρικότερη λεωφόρο της πόλης (Canebière). Από εδώ προμηθεύομαι ένα χάρτη της πόλης, και ένα σκασμό από φυλλάδια. Και την κάρτα "City Pass", που για 2 ημέρες στοιχίζει 27.00 ευρώ, και περιλαμβάνει μια σειρά μουσεία και tours, και δωρεάν όλες τις δημόσιες συγκοινωνίες. Το tourist information με ενημερώνει και για το ποια μουσεία είναι κλειστά: Σχεδόν όλα. Η τουλάχιστον όλα όσα θα μπορούσαν να είχαν το παραμικρό ενδιαφέρον. Η πόλη θα είναι πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης το 2013, και οι προετοιμασίες είναι πυρετώδεις – έτσι τα κλείσανε όλα ταυτόχρονα για ανακαίνιση…
 

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.951
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
Το παλιό λιμάνι μοιάζει να είναι πολύ όμορφο...
Πρέπει να έχει πολύ χρώμα αυτό το κομμάτι..
Αντε να δούμε τι θα προλάβομε να δούμε τώρα...πηρες και ένα σωρό φυλάδια απο το γραφείο τουρισμού..αμάν αυτή η μανία σου...
Παγωτό θα μου πάρεις πρίν ξεκινήσομε την ξενάγηση??
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.196
Μηνύματα
883.556
Μέλη
38.899
Νεότερο μέλος
RDESPOINA

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom