Γαλλία Bouillabaisse στη Μασσαλία!

taver

Member
Μηνύματα
12.488
Likes
28.972
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen

Η γειτονιά Le Panier βρίσκεται στη βόρεια πλευρά του λιμανιού. Είναι το παλιό μέρος της πόλης, και παρότι καταστράφηκε το 1943 έχει ανακτήσει ένα χρώμα παλιάς πόλης. Μη φανταστείτε όμως μια "παλιά πόλη" όπως η Πλάκα ή οι παλιές πόλεις σε όλη την Ευρώπη, γεμάτη εστιατόρια, μπαρ και κιτς τουριστικά μαγαζάκια. Εδώ είναι μια περιοχή σχεδόν αποκλειστικά κατοικίας, με περιορισμένες εμπορικές δραστηριότητες, και λίγο κόσμο να περιφέρεται. Οι απλωμένες μπουγάδες στους στενούς δρόμους δίνουν και παίρνουν. Οι εικόνες είναι χαρακτηριστικές των παλιών γειτονιών της περιοχής της Προβηγκίας, αλλά η σύγκριση με την παλιά πόλη του Montpellier θα βγάλει νικητή την τελευταία.

Έχω αποφασίσει να ακολουθήσω το walking tour που μου προτείνει ο χάρτης του office de Tourisme, και έτσι ξεκινώ από τη Βόρεια πλευρά του λιμανιού. Εκτός από τα καραβάκια και τη Notre Dame de la Guarde που δεσπόζει στον απέναντι ορίζοντα, το λιμάνι γίνεται όλο και πιο ενδιαφέρον, γεμίζοντας όσο περνάει η ώρα με πεζούς, που κάνουν τη βόλτα τους δίπλα στο νερό. Λίγο πιο κάτω, δίπλα στο λιμάνι, βρίσκεται το δημαρχείο της πόλης, ένα κτήριο που ξεχωρίζει από απόσταση, χάρη στον πάρα πολύ πλούσιο διάκοσμο της πρόσοψής του.

Η περιοχή πλάι και πίσω από το δημαρχείο, είναι μια μεγάλη, επικλινής πλατεία, με σκαλοπάτια, δέντρα, παγκάκια και λίγο κόσμο. Στην πίσω πλευρά της πλατείας, δεσπόζει το Hôtel Dieu, ένα κτήριο σήμερα κλειστό, που από το 1593 στέγαζε το εκκλησιαστικό νοσοκομείο της πόλης (τα Hôtel Dieu ήταν θεσμός σε όλη τη Γαλλία). Πιο δίπλα, ο πύργος της εκκλησίας Les Accoules σηματοδοτεί την αρχή της γειτονιάς Le Panier.

O δρόμος με οδηγεί σε μια μικρή πλατεία γεμάτη μικρά εστιατόρια, και σκιασμένη από δέντρα. Η Place de Lenche είναι το μοναδικό μέρος σε όλη τη γειτονιά που θα συναντήσει κανείς τέτοιες δραστηριότητες. Προσπερνάω, και συνεχίζω νότια. Για ένα διάστημα η διαδρομή με βγάζει εκτός Panier. Ανάμεσα σε τσιμεντένια κτήρια με αμφίβολης ποιότητας αισθητική 70'ς καταλήγω μπροστά από την εκκλησία του Saint-Laurent, όπου ένα τεράστιο μπαλκόνι προσφέρει πανοραμική θέα από ψηλά στο παλιό λιμάνι και ολόκληρη την πόλη πίσω από αυτό, με τη Notre Dame de la Guarde για μια ακόμη φορά να δεσπόζει στην κορυφή. Προχωράω, έχοντας στα δεξιά μου την εκκλησία και στα δεξιά το οχυρό του Saint-Jean και το φάρο του, που φυλάει την είσοδο του λιμανιού. Ο δρόμος πλέον συνεχίζει βόρεια με όνομα Esplanade de la Tourette, και προσφέρει θέα στο νέο λιμάνι (που όμως η από δω πλευρά είναι κατειλημμένη από ένα μεγάλο εργοτάξιο).

Προχωρώντας λίγο ακόμη, φτάνω στο δεύτερο μεγάλο καθεδρικό της πόλης, κι αυτός νεοβυζαντινός και ντυμένος στα ριγέ με λευκό και πράσινο μάρμαρο, τον Cathédrale de la Major. Εντυπωσιακός ναός, ουσιαστικά δίνει το στίγμα που χωρίζει την παλιά πόλη από το νέο λιμάνι. Δε μπαίνω στο εσωτερικό, προέχει η βόλτα πάνω κάτω στα στενά του Le Panier. Και αυτό κάνω. Μετά από λίγο περπάτημα (και αρκετή παρέκκλιση από το walking tour), βρίσκω μπροστά μου το Hotel de la Vielle Charite. Ένα κτήριο που κτίστηκε ως φτωχοκομείο, είναι ένα μεσαιωνικό cloister με ένα μπαρόκ παρεκκλήσι στο κέντρο του, που διαθέτει ένα εντυπωσιακό τρούλο. Σήμερα τα κτήρια γύρω από την όμορφη και ήσυχη κεντρική αυλή στεγάζουν μια σειρά από μουσεία – αλλά αυτή την ώρα έχουν όλα κλείσει.

Συνεχίζω τη βόλτα, για να φτάσω στην Place de la Moulins, μια ιστορική πλατεία με αυστηρά γειτονίστικο χαρακτήρα σήμερα. Παιδιά παίζουν, νέοι κάθονται στα παγκάκια, κλπ. Συνεχίζω και πάλι στην Place de Lenche, με τη σκέψη να καθίσω λίγο για κάτι πρόχειρο, αλλά δε με ελκύει. Επιστροφή πίσω, μπροστά από το Hôtel Dieu και πάλι, για να βγω στην λεωφόρο Δημοκρατίας (République), ένα ακόμη μεγάλο δρόμο της πόλης. Στη γωνία, το πρώτο Starbucks της πόλης ετοιμάζεται να ανοίξει, ενώ κι αυτός ο δρόμος είναι επίσης γεμάτος high-street καταστήματα αλυσίδων (π.χ. H&M).
 

Attachments

Dorotija

Member
Μηνύματα
1.297
Likes
701
Επόμενο Ταξίδι
Να είναι η Κρακοβία?
Ταξίδι-Όνειρο
Yemen
Επιτέλους, Μασσαλία! :clap::clap::clap:

Κάτι μου χρωστάτε, αλήθεια, κύριε taver... δεν το ξέχασα και το περιμένω...

πρώτη σειρά της economy class, το οποίο είχα κλείσει όταν αγόρασα το εισιτήριο…
:shock::shock::shock::shock:
 

taver

Member
Μηνύματα
12.488
Likes
28.972
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Επιτέλους, Μασσαλία! :clap::clap::clap:
Κάτι μου χρωστάτε, αλήθεια, κύριε taver... δεν το ξέχασα και το περιμένω...
Θα έρθει, θα έρθει! Λίγη υπομονή μόνο! Οι λοιπές φωτογραφίες δεν είναι έτοιμες...

Ναι, πρώτη σειρά economy class. Είχα κλείσει στη δεύτερη, αλλά πήγανε προς τα πίσω την κουρτινίτσα. Αλλά με ?165.00 που πλήρωσα, και πάλι καλά να λέω που με αφήσανε και διάλεξα...
 

pattyyy

Member
Μηνύματα
1.565
Likes
1.271
Επόμενο Ταξίδι
χμ...
Ταξίδι-Όνειρο
νότια αφρική
Ανοιξιάτικη Μασσαλία! Πολύ ωραία! Περιμένω ανυπόμονα τη συνέχεια!
 

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.951
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
Taver ειλικρινά πρίν μπείς στο ζουμί του ταξιδιού,έχω κάνει όλα όσα είπες..
chek in,κατάθεση στην τράπεζα,ανάληψη,φυσούνα έφαγα και το ξαναζεσταμένο,διάβασα και τους f times,;αλλαξα gate και είμαι έτοιμη για το δεύτερο μέρος...:shock:
έχομε ένα κενό-εγώ δεν θα έκοβα εισιτήριο στον προαστιακό αφού δεν είχε υπάλληλο! εσύ ειμαι σίγουρη οτι δεν θα το ρίσκαρες!!:D
 

taver

Member
Μηνύματα
12.488
Likes
28.972
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Έχω 50 λεπτά μέχρι την αναχώρηση, και γι αυτό κατευθύνομαι στο Senator lounge στην Α26. Γρήγορα σε ένα τραπέζι, σερβίρισμα λουκάνικα (ντόπια, Φρανκφούρτης) με πατατοσαλάτα σ' ένα πιάτο, τοματόσουπα σε μια κούπα και Γερμανικό λευκό Riesling σε ένα ποτήρι, γεύμα, δεύτερο πιάτο από τα λουκάνικα, και είναι ώρα για αναχώρηση.

Trecking το μισό terminal για να φτάσω στην Α42, την τελευταία πύλη όλου του terminal από τη δεξιά πλευρά, και επιβίβαση στο 737-500 με προορισμό τη Μασσαλία. Η θέση μου έχει αλλάξει από το 5F που είχα κλείσει, και τώρα έχω το 20Α. Συνήθως για αυτές τις αλλαγές ευθύνεται το check-in robot της Lufthansa. Υποθέτω ότι διέγνωσε ότι κάποιος έχει κάνει check-in στη μεσαία θέση δίπλα μου, και αυτομάτως με άλλαξε :).

Ευτυχώς, παρότι η πτήση είναι σχεδόν γεμάτη κι εγώ μπαίνω από τους τελευταίους, υπάρχει αρκετός χώρος πάνω από το κάθισμα για τα πράγματά μου. Έτσι, κάθομαι στη θέση μου, με ένα Γερμανό να κάθεται στη θέση στο διάδρομο, και το αεροπλάνο τροχοδρομεί. Απογείωση ως συνήθως από τον 18, και πτήση Νότια-Νοτιοδυτικά. Κάπου πάνω από το Freiburg το service ξεκινάει και.. τελειώνει, καθώς αποτελείται από ένα σάντουιτς που διανέμεται σε σακουλάκι μόνο. Γευστικό, αλλά λίγο, πάλι καλά που έφαγα στο lounge…

Έρχεται και ο δίσκος με τα ποτά, λευκό κρασάκι και νερό για συνοδεία, και μ' αυτά κι αυτά φτάσαμε πάνω από το Fribourg της Ελβετίας. Συνέχεια πάνω από Evian, Annecy, και όταν πια βρισκόμαστε πάνω από την κοιλάδα του Ροδανού, πάνω από το Valence, στρίβουμε νότια. Η τελευταία στροφή στην πορεία του αεροπλάνου είναι πάνω από την Avignon, με πανοραμική θέα της νυκτερινής παλιάς πόλης.

Πλησιάζοντας για προσγείωση στη νυκτερινή Μασσαλία, ο ουρανός φωτίζεται. Ένα διυλιστήριο κοντά στο αεροδρόμιο, στο χωριό Berre l'Etang έχει μια φλόγα στην κορυφή της καμινάδας του, που κυριολεκτικά φωτίζει ολόκληρη την περιοχή, χιλιόμετρα μακριά. Απορώ πως οι Γάλλοι ανέχονται τόση φωτορρύπανση. Τελικά προσγειωνόμαστε στον 14L του αεροδρομίου, ένα διάδρομο χτισμένο πάνω στη λιμνοθάλασσα κυριολεκτικά (επιχωματώσεις), και κατευθυνόμαστε σε μια φυσούνα του terminal 1.

Μετά από λίγο έχω αποβιβαστεί, και κινούμαι στο επίπεδο των αφίξεων το οποίο βρίσκεται… πάνω (!) από τις αναχωρήσεις. Κατευθύνομαι στην έξοδο, όπου πρέπει να πάρω μια απόφαση. Πως πάνε τώρα στην πόλη? Η προφανής απάντηση είναι με το λεωφορείο… το οποίο όμως είναι ιδιωτικό υπεραστικό (όχι αστικό), που σημαίνει ότι θα με πάει μέχρι τον κεντρικό σταθμό της πόλης, που βρίσκεται μάλιστα σε ελαφρώς κακόφημη συνοικία, και θα πρέπει από κει να βρω άλλο μέσο για να πάω στο ξενοδοχείο, με το μετρό να έχει σταματήσει. Βαριέμαι την ταλαιπωρία, και επιλέγω το ταξί. Οτέλ Ραντισόν λέω στον Ταρίφα, ελπίζω ότι κατάλαβα, και ξεκινάμε.

Λίγη ώρα και 25 και κάτι χιλιόμετρα μετά, έχουμε περάσει από την υποθαλάσσια αρτηρία κάτω από το παλιό λιμάνι, και βρισκόμαστε μπροστά στο ξενοδοχείο μου, που βρίσκεται στην απέναντι πλευρά. 56 ευρώ ο λογαριασμός… Πληρώνω και κατεβαίνω. Check-in στο ξενοδοχείο σε δωμάτιο στον 4ο από τους 5 ορόφους με θέα στον πλαϊνό δρόμο (η θέα στο λιμάνι ήταν πολύ πιο ακριβή)..

Είναι ήδη περασμένες 12, οπότε η σκέψη να βγω για νυκτερινές φωτογραφίες στην πόλη φεύγει γρήγορα από το μυαλό μου. Ανοίγω το netbook, συνδέομαι στο free wireless, και κοιτάω e-mail, πρόγνωση καιρού, travelstories κλπ. Και μελέτη των οδηγών για να καταστρώσω σχέδιο για την επόμενη μέρα. Ο ύπνος έρχεται γλυκά, αλλά όχι και το ξύπνημα, με μια ώρα καθυστέρηση (snooze) από την προγραμματισμένη ώρα 7:30 που είχα βάλει στο ξυπνητήρι. Πρωινό 4 αστέρων στο Radisson, και έξοδος στην πόλη.
 

Soctama

Member
Μηνύματα
142
Likes
51
Ταξίδι-Όνειρο
Τζαμάικα
Τέλεια τα λες..Περιμένουμε την επόμενη μέρα με αγωνία...!
 

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.951
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
φοβερό !! το ταξί μου πήρε όσο και το αεροπλάνο να παω στην Μασσαλία!!:rolleyes:

το ξερό σαντουιτσάκι κατάρα!!

δεν είχα και το τρίποδο να βγάλω νυχτερινές φωτο την πόλη...

το ξυπνητήρι μου δεν το ξαναβάζω στο snooze γιατί συνέχεια την πατάω!!

για να δούμε και τον πρωινό μπουφέ στο τετράστερο..θα στανιάρω?:shock:
 
  • Like
Reactions: VIR

taver

Member
Μηνύματα
12.488
Likes
28.972
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Το γεωγραφικό κέντρο της Μασσαλίας είναι το παλιό λιμάνι. Η πόλη, και κυρίως τα μέρη με ενδιαφέρον για ένα επισκέπτη, είναι γύρω από το λιμάνι. Το νευραλγικό κέντρο της πόλης, αντίθετα είναι πιο πέρα, πέριξ της λεωφόρου Canebière. Είναι η δεύτερη σε μέγεθος πόλη της Γαλλίας (αν και αν μετρήσουμε μητροπολιτικές περιοχές, η κατάταξη αλλάζει), και η οικονομία της στηρίζεται κυρίως στο λιμάνι της.

Το παλιό λιμάνι είναι ο τόπος που ξεκίνησε η Ελληνική αποικία πριν από 2600 χρόνια. Ένας φυσικός κόλπος, καλά προστατευμένος από τη θάλασσα και από την ξηρά, ήταν το προνομιούχο σημείο που οι Έλληνες διάλεξαν για να ιδρύσουν την αποικία τους. Το σχήμα του κόλπου είναι μακρόστενο, με μήκος 1000 και κάτι μέτρα και πλάτος 200-250 και κατεύθυνση ανατολής-δύσης. Η είσοδος του κόλπου, στη δυτική του (στενή) πλευρά, προστατεύεται από ένα σχηματισμό σαν ακρωτήρι που λειτουργεί ως φυσικός λιμενοβραχίονας. Η βόρεια πλευρά του κόλπου, στην άκρη ενός λόφου, ήταν αρκούντως απόκρημνη ώστε τα πλοία να μπορούν να δένουν χωρίς να βρίσκουν στο βυθό, κι εδώ ξεκίνησε η αρχαία Ελληνική αποικία.

Το λιμάνι εξελίχθηκε στην πορεία των ετών, και η πλευστότητα του Ροδανού, του ποταμού που χύνεται λίγο πιο πέρα, βοηθούσε την ανάπτυξη της πόλης ως μεγάλο εμπορικό κέντρο μεταξύ της μεσογείου και των πεδιάδων της Βορειοδυτικής Ευρώπης. Το λιμάνι διαμορφώθηκε, με προσχώσεις & εκβαθύνσεις, και έφτασε να είναι από τα μεγαλύτερα και σημαντικότερα στον κόσμο. Σήμερα, η εμπορική δραστηριότητα έχει μετακομίσει στο νέο λιμάνι της πόλης, στο παραλιακό μέτωπο βορείως του κέντρου, και το παλιό λιμάνι έχει μετατραπεί σε μια τεράστια μαρίνα σκαφών αναψυχής. Και το τεράστια, είναι μικρή λέξη. Χιλιόμετρα επί εκατοντάδων μέτρων γεμάτα ασφυκτικά από σκάφη.

Η Βόρεια πλευρά του λιμανιού, η παλιότερη γειτονιά της πόλης, κατεδαφίστηκε σχεδόν εξ ολοκλήρου από τους Ναζί το 1943. Ότι απέμεινε, μαζί με ότι ξαναφτιάχτηκε, είναι η σημερινή εικόνα της γειτονιάς Le Panier, ένα από τα ενδιαφέροντα σημεία της πόλης – περισσότερα παρακάτω. Η ανατολική πλευρά, η Quai de Belges, είναι ένας ενδιαφέρον ανοικτός χώρος πλάτος ενός τετραγώνου στο κέντρο της πόλης, απ' όπου όλοι περνάνε, και εδώ γίνονται διάφορες εκδηλώσεις. Από δω αναχωρούν και τα τουριστικά καραβάκια - περισσότερα παρακάτω. Η Νότια πλευρά, είναι γεμάτη καφέ κι εστιατόρια με τραπεζάκια έξω, ένα-δυο θέατρα, και στην άκρη της βρίσκεται το ξενοδοχείο μου. Δυτικά από το τελευταίο, ένα τούνελ μόνο για αυτοκίνητα συνδέει τη νότια πλευρά με τη βόρεια και το νέο λιμάνι, ενώ πιο πέρα, δύο φρούρια, το Fort Saint Nicolas και το Fort Ganteaume, στην κορυφή ενός λόφου και δίπλα στη θάλασσα αντίστοιχα, φυλάνε την είσοδο του λιμανιού (από τη νότια πλευρά). Από την απέναντι πλευρά ένα ακόμη φρούριο, το Fort Saint Jean, χωρίζει το παλιό λιμάνι από το νέο.

Κι αφού σας περιέγραψα λίγο το χάρτη της περιοχής, ας επιστρέψω στην αφήγηση… Πρώτη μου κίνηση, είναι η επίσκεψη στο tourist information. Αυτό βρίσκεται στην άκρη του παλιού λιμανιού, έξω από το σταθμό του μετρό και στη γωνία με την κεντρικότερη λεωφόρο της πόλης (Canebière). Από εδώ προμηθεύομαι ένα χάρτη της πόλης, και ένα σκασμό από φυλλάδια. Και την κάρτα "City Pass", που για 2 ημέρες στοιχίζει 27.00 ευρώ, και περιλαμβάνει μια σειρά μουσεία και tours, και δωρεάν όλες τις δημόσιες συγκοινωνίες. Το tourist information με ενημερώνει και για το ποια μουσεία είναι κλειστά: Σχεδόν όλα. Η τουλάχιστον όλα όσα θα μπορούσαν να είχαν το παραμικρό ενδιαφέρον. Η πόλη θα είναι πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης το 2013, και οι προετοιμασίες είναι πυρετώδεις – έτσι τα κλείσανε όλα ταυτόχρονα για ανακαίνιση…
 

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.951
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
Το παλιό λιμάνι μοιάζει να είναι πολύ όμορφο...
Πρέπει να έχει πολύ χρώμα αυτό το κομμάτι..
Αντε να δούμε τι θα προλάβομε να δούμε τώρα...πηρες και ένα σωρό φυλάδια απο το γραφείο τουρισμού..αμάν αυτή η μανία σου...
Παγωτό θα μου πάρεις πρίν ξεκινήσομε την ξενάγηση??
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.196
Μηνύματα
883.554
Μέλη
38.899
Νεότερο μέλος
RDESPOINA

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom