• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Νεπάλ Everest Base Camp & Cho La Pass trek, "There and back again...."

Zorz59

Member
Μηνύματα
246
Likes
1.782

Day 10

GOREKSHEP (5191m) - KALAPATTAR (5645m) - GOREKSHEP (5191m) - DZONGLA (4830m)

30.569 steps, Up 364m – Down 364m – Down 351m



Το προηγούμενο βράδυ γύρω από την σόμπα έγινε μια κουβέντα σχετικά με τις 2 επόμενες μέρες, το πρόγραμμα του trek και τι δυνάμεις υπάρχουν ακόμα στα πόδια μας.

Το πρόγραμμα έχει ανάβαση σε μία κορυφή το Kala Pattar στα 5.645m από το Gorakshep επιστροφή στο Gorakshep και 6ωρο περπάτημα μέχρι την Dzogla. Και η ακριβώς επόμενη μέρα έχει το πέρασμα του Cho La Pass στα 5.420m και διαδρομή μέχρι το Gokyo, μία μέρα που θα περπατάμε κοντά 12 ώρες.

Ο Γιάννης που είχε καταβάλλει υπερπροσπάθεια τις τελευταίες μέρες εξαιτίας του υψομέτρου είχε καταβληθεί σωματικά, παρότι είχε πλέον εγκλιματιστεί. Έτσι πάρθηκε μία σωστή απόφαση όπως φάνηκε και στη συνέχεια. Το πρωί στις 5.30 εγώ και ο Ganga ανεβαίνουμε στο Kala Pattar, ο Γιάννης με τον Anil θα ξεκουραστούν στο lodge και θα μας περιμένουν και από εκεί θα συνεχίσουμε όλοι μαζί για Dzogla μέσω Lobuche.

Πριν ξημερώσει χτυπάει το ξυπνητήρι… Κρύο, αλλά με γρήγορες κινήσεις είμαι έτοιμος, με ισοθερμικά, διπλά γάντια και διπλά μπουφάν.

-26 είχε ενημερώσει ο Ganga.


20211106_062442.jpg



20211106_062447.jpg



Ξεκίνημα με φακούς κεφαλής στην αρχή, αλλά μετά από περίπου 20 λεπτά άρχισε να φέγγει. Απέναντι από τα καταλύματα βρίσκεται η πλαγιά που ξεκινάει η ανάβαση. Με το που φτάνουμε στη βάση της και κοιτάω πάνω, λέω αυτό θα πονέσει τώρα… αργό βήμα και σιγά σιγά ανεβαίνουμε στην πλαγιά. Περίπου μετά τα μισά ξεπροβάλλει και το Έβερεστ στα δεξιά μας. Επιβλητικό και ο ήλιος να ανατέλλει αργά πίσω από την ψηλότερη κορυφή της Γης!!!

20211106_074321.jpg



20211106_074325.jpg



Η ανάβαση δύσκολη αργή και απαιτητική… Στο τέλος παγωμένοι βράχοι σκαρφαλώθηκαν για να πατηθεί η κορυφή!!! Λίγο πριν βγει ο ήλιος, κορυφή Kala Pattar… επίπεδο οξυγόνου στο 49.6% της επιφάνειας της θάλασσας.

Second Goal Achieved: KALA PATTAR SUMMIT 5.645m

20211106_074331.jpg



20211106_074650.jpg



20211106_074729.jpg



Έπρεπε να περάσει λίγη ώρα για να καταλάβω πάλι το που και το πώς. Ανατολή ηλίου με φάτσα το Έβερεστ. Στην πιο κοντινή απόσταση που μπορώ να βρεθώ. Αφού περνάει κάποια ώρα και έχουμε ξεκουραστεί με τον Ganga, κάνουμε και μία μέτρηση με το οξύμετρο… 92% Ο2, 56 παλμοί!!!! Είσαι και για πιο πάνω μου λέει… Άντε πάμε του λέω!!! Μήπως να γίνω Sherpa???!!!!

20211106_075208.jpg



20211106_075404.jpg



20211106_083807.jpg



20211106_085806.jpg



20211106_090121.jpg



Αργό κατέβασμα. Πάμε προς το lodge για πρωινό, μάζεμα, και να βρούμε την υπόλοιπη ομάδα και να κατεβούμε.

Η ομάδα κάτω είχε σηκωθεί και είχε κάνει τις απαραίτητες προετοιμασίες, μετά από ένα γεμάτο πρωινό ξεκινάμε για Lobuche, περίπου 3 ώρες αργό περπάτημα για να κάνουμε την πρώτη στάση.


DSC_4169.JPG



DSC_4170.JPG



DSC_4172.JPG



DSC_4173.JPG



O ήλιος ψηλά τώρα… όπου δε φυσάει η ζέστη είναι αφόρητη, αφού για περίπου μισή ώρα περπατάω με κοντομάνικο στους -10, τρελή ακτινοβολία.


R0002876.JPG



R0002882.JPG



R0002880.JPG



Πάντα παράλληλα με τον υπέροχο παγετώνα Khumbu περπατάμε προς Lobuche… Φτάνοντας βρίσκουμε και τον Σλοβάκο φίλο και καθόμαστε όλοι μαζί για Lunch. Εντυπώσεις και ιστορίες από τις προηγούμενες μέρες, είναι στο επίκεντρο της κουβέντας. Στο τέλος χαιρετίζουμε και ξεκινάμε για Dzongla.


20211106_132710.jpg



DSC_4174.JPG



Η διαδρομή αυτή είναι σχεδόν ευθεία, ελαφρά κατηφορική στο σύνολό της και περίπου 4 ώρες. Αφού μας περάσει ένα κοπάδι από υπέροχα Yak, περνάμε την κύτη του ανοιξιάτικου χειμάρρου και συνεχίζουμε το μονοπάτι.


DSC_4176.JPG



DSC_4178.JPG



DSC_4183.JPG



DSC_4186.JPG



DSC_4187.JPG



R0002891.JPG



R0002889.JPG



Κάποια στιγμή μετά από κάνα μισάωρο βρισκόμαστε σε ένα σημείο από το οποίο βλέπουμε σχεδόν όλη μας την διαδρομή τις τελευταίες 3-4 μέρες. Του λόφους πάνω από το Dingboche, όλη την ευθεία μέχρι τη Thukla, το Thukla pass και το memorial place και οοολο το δρόμο μέχρι σχεδόν την αρχή του παγετώνα. Από την μια μεριά ως την άλλη υψομετρική διαφορά 1.100m.

R0002890.JPG



DSC_4189.JPG




Από εκεί πλέον ο δρόμος στρίβει δυτικά προς Cho La και το τοπίο αλλάζει. Αλλάζει τόσο που δεν υπάρχουν λέξεις για να περιγράψεις την ομορφιά της κοιλάδας Dzogla και της λίμνης της…. Για άλλη μια φορά η ερώτηση… σε ποιο πλανήτη είμαστε????? Το τοπίο δε χωράει σε καμιά εικόνα, σε καμιά κάμερα…. Οι φωτογραφίες πραγματικά δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα….


20211106_145355.jpg



20211106_150801.jpg



20211106_150812.jpg



20211106_151254.jpg



20211106_151301.jpg



20211106_153427.jpg



DSC_4202.JPG



DSC_4203.JPG



Μετά από αυτό το σοκ ομορφιάς, έχουμε την τελευταία ώρα περπατήματος. Και φτάνουμε στη μεγαλούπολη της Dzogla… πραγματικά 5 ρημάδια στη μέση του πουθενά ίσα ίσα για στάση πριν την αυριανή τεράστια μέρα και το πέρασμα του παγετώνα Chola στα 5.420m.


DSC_4206.JPG



R0002905.JPG



R0002906.JPG



R0002907.JPG



Τσάι, φαγητό, ξεκούραση, κρύο, και λίγος ύπνος. Η αδρεναλίνη για την ανάβαση του παγετώνα αύριο και το ξεκίνημα στις 5 το πρωί μας έχει τσιτώσει ήδη…..


20211106_170032.jpg




20211106_164756.jpg




R0002910.JPG



next day.... big day....

 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.658
Likes
22.603
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
ανεβαίναμε, γιατί ευτυχία, σωτηρία και Παράδεισος για μας ήταν η ανάβαση»
Αυτό ακριβώς, να ανεβαίνουμε και να απολαμβάνουμε "ποίηση".....

😍😍😍😍
 

Zorz59

Member
Μηνύματα
246
Likes
1.782
Day 1

Kathmandu – Check, Set, Go

7.326 steps


20211027_154638.jpg


Διεθνές αεροδρόμιο Tribhuvan λοιπόν. Οι παλαιού τύπου σκονισμένοι κοκκινότουβλοι τοίχοι και οι ρουστίκ διάδρομοι του αεροδρομίου, μας ξύπνησαν την περιπέτεια μετά από μια κουραστική διαδικασία πτήσεων.

Περισυλλέγουμε τις αποσκευές και οδεύουμε προς την έξοδο. Πρώτα όμως εφοδιαζόμαστε μία Νεπαλέζικη tourist sim card με σχεδόν unlimited 4G data για τις μέρες μας στο Νεπάλ.

DSC_2987.JPG


Στην έξοδο μας περιμένει το Nepal Hiking Team Ltd με τον οδηγό μας Mr Ganga. Συστάσεις και μπαίνουμε στο αυτοκίνητο. Τη στιγμή που οι αισθήσεις μας μπερδεύτηκαν με τα αρώματα, τους ήχους και τα σκηνικά της πόλης, νιώσαμε σαν την Alice down to the rabbit hole!!!! Η μαγεία ξεκινά….

DSC_2988.JPG


Άφιξη στο Woodapple Hotel για ξεκούραση και meeting με το αφεντικό της trek company (ο οποίος λέγεται και αυτός Ganga και μένει στην ιστορία ως Ganga Boss), για έλεγχο του εξοπλισμού και συζήτηση του προγράμματος γιατί κάναμε αλλαγές της τελευταίας στιγμής.

DSC_3003.JPG


Μετά από όλα αυτά, έχουμε την πρώτη μας επαφή με το Κατμαντού και την Trek center συνοικία της Thamel. Πολύβουη, πολύχρωμη, ένα χαρμάνι βουδιστών και ινδουιστών και όλοι στην προσπάθεια να πουλήσουν κάτι στους τουρίστες. Από ρούχα, σουβενίρ και φαγητό μέχρι υπηρεσίες trek και safari.

DSC_2999.JPG
DSC_4741.JPG


Το χαλαρό περπάτημα μέσα σε αυτή την ορειβατική κοινότητα δυναμώνει την ανυπομονησία για το βουνό και το ότι ανήκεις και εσύ σε αυτούς που θα πάνε στα ψηλά, ζεσταίνει την ψυχή μας και ένα χαμόγελο χαράζεται στο πρόσωπό μας.

DSC_4737.JPG

20211114_110818.jpg


Μετά τις διαδικασίες αλλαγής συναλλάγματος για το trek, η πείνα που έχει κάνει την εμφάνιση της μας οδηγεί για Pizza στο Roadhouse Blues Café, εγγύηση ο ξυλόφουρνος και ένα εξαιρετικό τελευταίο γεύμα πριν την ανάβαση μας.

20211114_105653.jpg

DSC_4729.JPG


Επιστροφή ξενοδοχείο νωρίς, προετοιμασία του trek duffle bag μας και ύπνος. Το εγερτήριο είναι στις 4.30 για την πτήση μας στη Lukla

20211114_183253.jpg
 
Μηνύματα
670
Likes
3.001
Επόμενο Ταξίδι
Νότια Κορέα
Ταξίδι-Όνειρο
Νεπάλ
Το έχω όνειρο να ταξιδέψω στο Νεπάλ από όταν διάβασα την ιστορία του taver και να ανέβω στο Everest base camp.

Προσπαθώ να συγκεντρώσω σιγά σιγά τα απαραίτητα χρήματα και να χτίσω την φυσική μου κατάσταση.

Απο όταν είδα την φωτογραφία σου στον παγετώνα, στο live θέμα, κατάλαβα ότι είχες κάνει το πολυπόθητο Τρεκ και περίμενα πως και πως αυτήν την ιστορία!
 

fotast

Member
Μηνύματα
9.678
Likes
15.037
Ωραία αλλά μήπως πρέπει να παει στις ταξιδιωτικές ιστορίες(σε εξέλιξη) για να μην χαθεί;
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.658
Likes
22.603
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Το έχω όνειρο να ταξιδέψω στο Νεπάλ από όταν διάβασα την ιστορία του taver και να ανέβω στο Everest base camp.

Προσπαθώ να συγκεντρώσω σιγά σιγά τα απαραίτητα χρήματα και να χτίσω την φυσική μου κατάσταση.

Απο όταν είδα την φωτογραφία σου στον παγετώνα, στο live θέμα, κατάλαβα ότι είχες κάνει το πολυπόθητο Τρεκ και περίμενα πως και πως αυτήν την ιστορία!
Πιάσε λίγο Ταΰγετο απο τη μία και λίγο Γκιώνα απο την άλλη και θα κάνεις καλή εξάσκηση στο πνευμόνι! Μετά έλα στον Όλυμπο να γουστάρεις βουνό!!! :)
 

Zorz59

Member
Μηνύματα
246
Likes
1.782
Day 2

Kathmandu (1400m)– Lukla (2860m)- Phakding (2610m)

20.737 steps, Up 180m – Down 300m



Άνετο και χαρούμενο ξύπνημα. Το trek έφτασε… Ραντεβού στη reception με τον Mr Ganga. Το αυτοκίνητο μας περιμένει ήδη και μας πηγαίνει στο terminal εσωτερικών πτήσεων του Kathmandu.

Πτήση για τη Lukla κύριοι!! Το αεροδρόμιο της Lukla θεωρείται το πιο επικίνδυνο αεροδρόμιο στον κόσμο με περίπου 5 crushes ανά δεκαετία. Η θέση του, οι συνθήκες και ο καιρός της περιοχής το καθιστούν εξαιρετικά δύσκολο για προσγείωση. Τα μικρά ελικοφόρα που πετάνε για εκεί είναι τα μόνα που μπορούν να προσγειωθούν σε τόσο μικρό αεροδιάδρομο.

DSC_3019.JPG



DSC_3021.JPG
DSC_3027.JPG


Check in και boarding λοιπόν. Μπαίνουμε με τους υπόλοιπους trekkers και οδηγούς στο μικρό ιπτάμενο ερείπιο μας. 19 θέσεις και βαβούρα από τους έλικες. Αλλά η χαρά και η προσμονή απερίγραπτη. Όσο ανεβαίνουμε πετάμε μέσα σε ένα σύννεφο υγρασίας και νέφους. Ξαφνικά το περνάμε και ανοίγει ο ουρανός και ιδού!!!! Ιδού τα Ιμαλάια, ιδού οι κορυφές της γης, ιδού η μαγεία των βουνών. Το καρδιοχτύπι για το θέαμα και το πρώτο μέρος του trek σε αυτά τα βουνά τρελό!!

DSC_3037.JPG


Άφιξη. Άφιξη στο αεροδρόμιο και το πιο επικίνδυνο μέρος του ταξιδιού, όπως νομίζαμε στην αρχή τελειώνει. Άφιξη στα 2.860, παραλαβή αποσκευών και κατεύθυνση προς το πρώτο tea house, για ζεστό ρόφημα, οργάνωση και για να γνωρίσουμε τον porter μας. Ένα ζεστό τσάι με μέλι ήταν ότι πρέπει και η επιλογή του αστείρευτης ενέργειας και καλοσύνης porter Anil, ήταν το μπαλαντέρ του ταξιδιού όπως αποδείχτηκε.

20211029_070540.jpg

DSC_3047.JPG

DSC_3053.JPG
DSC_3051.JPG


Έφερα στο νου μου το βράδυ το προχθεσινό. Που ήμουν? Κάπου που όλα ήταν ίδια και συνηθισμένα. Τώρα? Στις πλαγιές των Ιμαλάιων, στους πρόποδες των γιγάντων.

Νιώθω σαν μηχανή πριν το ταξίδι. Ένας τελευταίος έλεγχος στα μπαγκάζια. Το κλειδί γυρνάει το διακόπτη. Η μίζα πατιέται.

Με ένα αντίο στα τελευταία σημάδια μοντέρνου πολιτισμού περπατάμε νωχελικά στο δρόμο. Το πνεύμα αρχίζει να πετάει όμως, γιατί απαντήσαμε στο κάλεσμα του δρόμου. Στο κάλεσμα των βουνών.

Από τα πρώτα βήματά μας μέσα στο χωριό της Lukla καταλαβαίνουμε την πλήρη αντίθεση του κατά κύριο λόγο ινδουιστικού Kathmandu με τα πλήρη βουδιστικά Ιμαλάια. Από αρχιτεκτονική και χώρους λατρείας, μέχρι και τη συμπεριφορά των ανθρώπων.
R0001913.JPG
DSC_3054.JPG
DSCPDC_0000_BURST20211029081943140.JPG
R0001918.JPG


Ο Mr Ganga κανονίζει τα permissions tickets για την κοιλάδα Khumbu και εισερχόμαστε σε αυτήν. Το trek μας οδηγεί μέσα από πολλά tea houses χωριά και περπατάμε παράλληλα με το Dhudh Kosi river.

Το Dhudh Kosi σημαίνει “milk river” και πηγάζει κατευθείαν από τους παγετώνες του Everest. Είναι το πιο ψηλό ποτάμι στον κόσμο και κατά τη διάρκεια του trek το διασχίζουμε από την μία στην άλλη πάμπολλες φορές με κρεμαστές ατσάλινες γέφυρες.

DSC_3060.JPG

DSC_3065.JPG

20211029_083707.jpg
R0001952.JPG

R0001955.JPG
20211029_085113.jpg


Το περπάτημα μέσα από αυτά τα αγροτικά χωριουδάκια είναι εκπληκτικό…. Κυρίως λόγω της ομορφιάς της φύσης αλλά και της απόλυτης αρμονίας των κατοίκων της Khumbu valley σε σχέση με αυτήν.

Οι λαχανόκηποι, οι μικροί στάβλοι τους τα σπίτια τους και η ζωή της καθημερινότητας είναι όλα συνυφασμένα με τη φύση γύρω τους και ότι τους προσφέρει αυτή, αλλά σε απόλυτη ισορροπία.

Η διαδρομή μέσα από τα χωριά μας προσφέρει εικόνες του βουνού Khumbila ή Khumbu Yül-Lha, που μεταφράζεται κατά προσέγγιση ως "Θεός του Khumbu" είναι μια από τις υψηλές κορυφές των Ιμαλαΐων στην περιοχή Khumbu (5761μ) και είναι ιερό για τους Sherpa, για αυτό και η κορυφή του δεν έχει σκαρφαλωθεί ποτέ.

Το περπάτημα μας αργό και τουριστικό, διότι έχουμε πολύ χρόνο μπροστά μας, μας δίνει τη δυνατότητα να θαυμάσουμε όλη τη μαγεία των εικόνων που εξελίσσονται μπροστά μας.
20211029_091557.jpg

20211029_092329.jpg


20211029_093301.jpg
R0001963.JPG

R0001965.JPG
R0001979.JPG
R0001987.JPG
20211029_100336.jpg
20211029_093641.jpg
20211029_100305.jpg


Τα πολύχρωμα prayers flags που χορεύουν με το αεράκι και το τιτίβισμα των πουλιών είναι το soundtrack της διαδρομής μας. Περνάμε δεκάδες ιερές βουδιστικές πέτρες προσευχών και prayers wheels, όπως και υπέροχα προσεγμένες βουδιστικές στούπες. Όλα τους είναι το highlight σε κάθε χωριουδάκι.

20211029_103942.jpg

20211029_111529.jpg

20211029_112409.jpg
20211029_112549.jpg
20211029_121040.jpg
R0002067.JPG
20211029_115351.jpg

R0002086.JPG
R0002094.JPG


Μη καταλαβαίνοντας πως έχει περάσει η ώρα και η διαδρομή, φτάνουμε στο Phakding. Το μέρος όπου θα κάνουμε στάση για απόψε. Παιδάκια τρέχουν ανέμελα γελώντας στα σκονισμένα δρομάκια. H μαγεία και αυθεντικότητα του χωριού το έχουν κάνει μνημείο της παγκόσμιας κληρονομίας της Unesco.
DSC_3124.JPG

DSC_3098.JPG
DSC_3136.JPG
20211029_143945.jpg
20211029_150252.jpg


Λίγο πριν φτάσουμε στο κατάλυμα μας, περνάμε την τελευταία κρεμαστή γέφυρα της ημέρας. Όμως ερχόμαστε φάτσα με ένα κοπάδι από μουλάρια που κουβαλάνε φιάλες υγραερίου.

Εκεί κατανόησα ότι στο trek το μονοπάτι το μοιράζεσαι με τα ζώα και τους παραχωρείς την προτεραιότητα.

Τα μονοπάτια είναι συχνά αρκετά μεγάλα καθώς το μονοπάτι έγινε όλο και πιο εμπορευματοποιημένο με τα χρόνια. Υπήρχαν πάνω από 40.000 τουρίστες το 2019 που διέσχισαν αυτό το μονοπάτι μόνο στο Νεπάλ. Καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι ταξιδεύουν στη διαδρομή, οι επιχειρήσεις στην πρωτεύουσα των Sherpa, Namche Bazar, αυξάνονται επίσης, και προκειμένου να διατηρηθεί η ακμάζουσα τουριστική βιομηχανία στα 3.800μ, οι προμήθειες και τα logistics είναι η ψυχή της οικονομίας εκεί ψηλά.

Αυτοί οι αχθοφόροι και τα μουλάρια τους χειρίζονται το λογιστικό μέρος αυτής της οικονομίας.

Ως παρατηρητής και ως ξένος, ήταν συναρπαστικό να βλέπεις την οργάνωση και τη διαχείριση που απαιτείται για να βάλει αυτό το ζωικό κεφάλαιο στη σειρά, αλλά ως πεζοπόρος όμως, μπορεί να είναι αρκετά επικίνδυνο να μοιράζεσαι το μονοπάτι με πολλά μουλάρια δεμένα με 2 μεγάλες δεξαμενές αερίου στα πλάγια. Όπως συμβαίνει με τα περισσότερα ζώα που δαμάζονται με αυτόν τον τρόπο, όταν περπατούν, συχνά αγνοούν τα αντικείμενα που κουβαλούν και έτσι όταν σας προσπερνούν, είναι δική σας ευθύνη να αποφύγετε ότι βρεθεί στο δρόμο σας.

20211029_123601.jpg

20211029_123353.jpg
20211029_121422.jpg

20211029_144117.jpg

20211029_145830.jpg

DSCPDC_0001_BURST20211029150149516_COVER.JPG
DSCPDC_0001_BURST20211029151344527_COVER.JPG


Φτάνουμε στο “Hotel Sherpa”. Ώρα για φαγητό και ξεκούραση για την υπόλοιπη μέρα. Εκεί έγινε και η γνωριμία μας με το πιάτο, Nepali veggie Dal Bhat… Νόστιμο, δυναμωτικό αλλά στη συνέχεια δε θα τα πάμε και πολύ καλά…

Η μέρα περνάει με κουβέντα διάβασμα του χάρτη και μουσική… στο δωμάτιο κάνουμε και τη δοκιμή του περίφημου πουπουλένιου sleeping bag που μας προμήθευσε η Nepal Hiking Team.
20211030_075315.jpg


Ύπνος στο πιο χαμηλό υψόμετρο για τις επόμενες 15 μέρες τουλάχιστον.

Αύριο άνοδος.
 

Attachments

Billouk

Member
Μηνύματα
525
Likes
1.673
Όσοι χαρακτηρίζουν γνωστή αεροπορική ως "ΚΤΕΛ", ας μιλήσουν με τον φίλο εδώ!

Υπέροχες εικόνες, υπέροχο βίντεο, εμπειρίες μοναδικές! Θα με ενδιέφερε, έτσι από περιέργεια, να μάθω για τον εξοπλισμό, ορειβατικό και καταγραφικό.

Αναφορικά με άλλο θέμα του φόρουμ για το ποιός είναι τουρίστας, ταξιδιώτης κτλ., σίγουρα εσείς δεν ανήκετε στην πρώτη κατηγορία (αστειεύομαι)!
 

Zorz59

Member
Μηνύματα
246
Likes
1.782
Day 3

Phakding (2610m)– Namche Bazaar (3440m)

25.481 steps, Up 834m – Down 213m


Μετά από ένα χορταστικό πολύωρο ύπνο, ξυπνάμε φρέσκοι στο Phakding. Πηγαίνουμε στην τραπεζαρία για πρωινό και ξεκινάμε πλέον να μαθαίνουμε την καθημερινή μας ρουτίνα από εδώ και πέρα. Πρωινό, ενημέρωση για το ημερήσιο trek, και μάζεμα του duffle bag, ώστε να το παραλάβει ο Άνιλ, και να ξεκινήσει τη χαλαρή του πορεία για το επόμενο tea house – hotel που θα κάνουμε στάση.

20211030_075313.jpg

20211029_143649.jpg

Η πρωινή υγρασία και το κρύο πλάι στο ποταμό δεν μας πτοεί, και είμαστε έτοιμοι με ένα μεγάλο χαμόγελο για το σημερινό trek που περνάει από ένα από τα highlight της διαδρομής. Την περίφημη Hillary Bridge.

Περπατώντας το μονοπάτι βλέπουμε πόσο προχωράει η ανοικοδόμηση και ανακαίνιση των tea houses περιμένοντας των καταιγισμό trekkers στη μετά covid περίοδο.

20211030_081055.jpg

R0002116.JPG
20211030_081300.jpg

R0002118.JPG

R0002120.JPG


Το μονοπάτι φιδογυρίζοντας μας φέρνει σε ένα πανέμορφο φαράγγι με μικρούς καταρράκτες που σκάνε με παφλασμό το υγρό τους φορτίο, και η ανάσα κόβεται στην πρώτη 6αρα κορυφή που βλέπουμε κατά το trek. Ναι είναι κοντή σε σχέση με τα άλλα που έρχονται αλλά είναι η πρώτη που βλέπουμε ever.

20211030_090015.jpg


20211030_083902.jpg

20211030_083726.jpg


Για ακόμα μία μέρα η Khumbu valley μαγεύει με αμέτρητα μικρά αγροτικά χωριουδάκια, τις υπέροχες mani stones καλυμμένες με προσευχές και τις καλοδιατηρημένες στούπες. Τι μεράκι έχει αυτός ο λαός!!

Το μονοπάτι για την ώρα έχει πολλά up and down παράλληλα με το ποτάμι και αρκετές γέφυρες, μία τρυπώνουμε σε σκοτεινά υγρά φαράγγια μία βγαίνουμε σε ηλιόλουστες κορυφές λόφων.

20211030_083313.jpg

DSC_3185.JPG


R0002133.JPG

R0002135.JPG

20211030_090449.jpg

20211030_091303.jpg

20211030_101912.jpg

DSC_3201.JPG
20211030_101925.jpg


Βγαίνοντας από το γραφικό χωριό του Monjo(2835m) βλέπουμε μία εικόνα που την είχαμε μάθει απ’έξω από τα άπειρα youtube videos που είχαμε δει…. Την είσοδο του Sagarmatha National Park!!! Η πολύχρωμη βουδιστικού τύπου πύλη απλώνονταν μπροστά μας. Οι λέξεις που είδαμε γραμμένες έφεραν ένα φτερούγισμα στην ψυχή και ίσως εδώ ο νους να πήρε τις πρώτες πληροφορίες για το που είμαστε.

Welcome to Sagarmatha National Park World Heritage National Site… Δίπλα info, 1200 τετραγωνικά χιλιόμετρα έκταση, elevation 2800m-8848m!!!! Τελικά ναι είμαστε εδώ, εδώ που φτάνει η γη στα 8848!!

Γρήγορα τελειώνει ο έλεγχος για τις άδειες εισόδου και ένα τυπικό ψάξιμο αποσκευών, για το αν κουβαλάμε drone, διότι απαγορεύεται ρητά η πτήση τους χωρίς κινηματογραφική άδεια, λόγω των πολλών ελικοπτέρων που πετάνε στην περιοχή.

DSC_3216.JPG


DSC_3221.JPG


DSC_3223.JPG

R0002175.JPG


Κατηφορίζουμε μέσα στην κοιλάδα για λίγο και κάπου εκεί στο Jorsalle, σε ένα ηλιόλουστο κομμάτι της διαδρομής δίπλα στο ποτάμι σταματάμε για το lunch break, τσαγάκι και veggie Dal Bhat λοιπόν σε ένα μέρος που ηρεμεί την ψυχή και τον νου…

Εδώ είναι που αρχίζουμε να καταλαβαίνουμε το πόσο θα καίει ο ήλιος από εδώ και πέρα και όσο ανεβαίνουμε. Έχουμε βγάλει μέχρι και τα κοντομάνικα για αυτό το μισάωρο χαλάρωμα που κάναμε εκεί.

DSC_3248.JPG

20211030_105810.jpg


R0002183.JPG


R0002197.JPG

R0002211.JPG

20211030_112843.jpg


20211030_120242.jpg


Γεμάτοι δυνάμεις πια και με ακμαίο ηθικό ξεκινάμε για το σοβαρό κομμάτι της διαδρομής. 3.30 ώρες ανέβασμα από εδώ και πέρα. Το πρώτο κομμάτι μας πηγαίνει παράλληλα με το ποτάμι και…. Όπα όπα αυτή δεν είναι??? Ε?? ω ναι η Hillary Bridge κρέμεται ίσια μπροστά μας πάνω από το φαράγγι. Με ένα γρήγορο αλλά κάθετο ανέβασμα βρισκόμαστε μπροστά της στα 2935m και ήδη ξεκινάμε τα σχόλια του τύπου περάσαμε από τώρα τον Όλυμπο, πάμε για ψηλά και άλλα τέτοια…

R0002215.JPG

R0002234.JPG

R0002238.JPG


R0002249.JPG


Hillary Bridge, Επική Γέφυρα, Κρεμαστή γέφυρα, όπως κι αν την ονομάσετε! Αυτή η γέφυρα πήρε το όνομά της από τον Sir Edmund Hillary και είναι τρομακτική αίσθηση σε κάποιους, λόγω του ύψους που έχει. Η κρεμαστή γέφυρα Hillary είναι η τελευταία κρεμαστή γέφυρα που πρέπει να διασχίσουμε πριν ανεβούμε στο Namche Bazaar. Γέφυρα ορόσημο και στην ταινία Everest με βάση το βιβλίο Into the thin air.

Παιχνίδισμα με φωτογραφίες και πρώτη γνωριμία μας με ένα γκρουπ Ιρανών, με τους οποίους θα κάνουμε παράλληλο trek για περίπου μια εβδομάδα ακόμα.

R0002251.JPG

20211030_130153.jpg

20211030_130840.jpg

DSC_3324.JPG

20211030_133245.jpg


Η αίσθηση ικανοποίησης της εκπλήρωσης του πρώτου και μικρότερου ορόσημου της διαδρομής μας δίνει φτερά στα πόδια για τα επόμενα 4 υπέρμετρα ανηφορικά χιλιόμετρα.

Μετά από ένα μικρό ανέβασμα φτάνουμε σε ένα σημείο που λέγεται Everest glimpse point. Το πρώτο μέρος της διαδρομής που θα μπορούσαμε να δούμε την κορυφή της γης εάν το επέτρεπαν τα σύννεφα. Και ω ναι είμαστε τυχεροί…. Ιδού !!!
DSC_3327.JPG


20211030_141128.jpg

20211030_141151.jpg


Μετά από περίπου 2.30 ώρες ανεβάσματος, και θαυμάζοντας την δύναμη των porters, φτάνουμε στην είσοδο του Namche Bazaar. Μερικά αγροτόσπιτα στην αρχή και λίγα motel, αλλά με την πρώτη στροφή πίσω από ένα τεράστιο βράχο, το Namche Bazaar κρέμεται μπροστά μας!!! Πάνω στις πλαγιές αμφιθεατρικά έτοιμο να οργανώσει και να ξεκουράσει τους trekkers.

R0002266.JPG

R0002267.JPG


R0002275.JPG

20211030_151054.jpg

R0002276.JPG

R0002277.JPG

R0002283.JPG


20211030_151936.jpg


Το Namche Bazaar (3440m) είναι η ανεπίσημη πρωτεύουσα της περιοχής Khumbu του Νεπάλ και αποτελεί σημαντικό σημείο στάσης για πεζοπόρους και ορειβάτες που κατευθύνονται προς τo Everest.

Το χωριό βρίσκεται σε βουνοπλαγιές σε σχήμα ημισελήνου που προσφέρουν εκπληκτική θέα στα βουνά σε όλη την κοιλάδα. Εδώ είναι το πρώτο μέρος που μπορεί να εμφανιστεί η νόσος του υψομέτρου. Ως εκ τούτου, εδώ θα μείνουμε 2 νύχτες για να εγκλιματιστούμε.



Παραδοσιακά το χωριό ήταν εμπορικός σταθμός, με τους ντόπιους να ανταλλάσσουν τυρί γιακ και βούτυρο για γεωργικά προϊόντα που καλλιεργούνται σε χαμηλότερα υψόμετρα. Ωστόσο, μετά την επιτυχημένη ανάβαση του Sir Edmund Hillary και του Tenzing Norgay στο Έβερεστ το 1953, η δυναμική του χωριού άλλαξε για πάντα καθώς σύντομα ακολούθησαν ορειβάτες και πεζοπόρους.

Στην αρχή οι ομάδες έρχονταν σταδιακά, αλλά στις δεκαετίες του '60 και του '70 αυτό μετατράπηκε σε χείμαρρο και, καθώς βρισκόταν σε μια συμβολή μονοπατιών πεζοπορίας, το Namche ήταν το μέρος για να καλύψει καλύτερα τις ανάγκες τους. Επιπλέον, καθώς το Namche είναι το πρώτο μέρος στο οδοιπορικό Khumbu που είναι πάνω από το όριο της νόσος του υψομέτρου, οι περισσότεροι ταξιδιώτες προτιμούν να περάσουν τουλάχιστον δύο νύχτες εδώ για να εγκλιματιστούν. Ωστόσο, παρά τη δημοτικότητα του χωριού στους πεζοπόρους, οι γεωγραφικοί περιορισμοί έχουν περιορίσει την ανάπτυξή του και παραμένει ένας μικρός οικισμός με όχι περισσότερες από 60 κατοικίες.



Η Namche έχει ευημερήσει από το τουριστικό εμπόριο και σύμφωνα με κυβερνητικές στατιστικές είναι η πλουσιότερη συνοικία στο Νεπάλ, με 7 φορές το μέσο εθνικό εισόδημα και διπλάσιο από την πρωτεύουσα Κατμαντού. Εκτός από την αφθονία των ξενοδοχείων, το χωριό διαθέτει επίσης τρία μικρά μουσεία, μια στούπα, μοναστήρι, πολλά καφέ και πολλά καλά εξοπλισμένα καταστήματα ορειβατικών ειδών.

Μπαίνουμε στο ξενοδοχείο μας για τα επόμενα 2 βράδια. Η αύρα του Namche μας έκανε να θέλουμε να ξαναβγούμε κατευθείαν έξω και να χαζέψουμε όλες τις μικρές γωνιές του και να πωρωθούμε με τα πάμπολλα και μάλιστα εταιρικά καταστήματα μεγάλων brands του Trekking όπως η North Face, La Sportiva και άλλα.
20211030_160630.jpg

20211030_160234.jpg
20211030_160737.jpg

20211030_160804.jpg
20211030_161459.jpg

20211030_161733.jpg

DSC_3368.JPG


Μία μικρή βόλτα, ένα ζεστό μπάνιο και φαγητό και το κρεβάτι μας καλούσε για να μας τυλίξει στη θαλπωρή του.

Πόσα είδαμε σήμερα… αλλά δε χώραγε ο νους καν τα πόσα έρχονται…
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.684
Μηνύματα
907.773
Μέλη
39.425
Νεότερο μέλος
Maria_mar

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom