Zorz59
Member
- Μηνύματα
- 234
- Likes
- 1.640
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Day 1: Kathmandu – Check, Set, Go
- Day 2: Kathmandu (1400m)– Lukla (2860m)- Phakding (2610m)
- Day 3: Phakding (2610m)– Namche Bazaar (3440m)
- Day 4: Namche Bazaar (3440m) – Everest view Hotel (3.880m) - …and back
- Day 5: Namche Bazaar (3.440m) – Tengboche (3.860)
- Day 6: Tengboche (3.860) – Dingboche (4.410)
- Day 7: Dingboche (4410m) - Nagerjun (5100m) and Return to.. Dingboche (4410m)
- Day 8: Dingboche (4410m) - Lobuche (5030m)
- Day 9: Lobuche (5030m) - to..Everest Base Camp (5364m) - Gorekshep (5191m)
- Day 10: Gorekshep (5191m) - Kalapattar (5645m) - Gorekshep (5191m) - Dzongla (4830m)
- Day 11: Dzongla (4830m) - Gokyo Lakes (4790m)…crossing Cho La Pass (5420m)
- Day 12: Gokyo Lakes (4790m) - to Gokyo Ri (5360m) - Gokyo Lakes (4790m)
- Day 13: Gokyo Lakes (4790m) - Namche Bazaar (3440m)
- Day 14 -17: Namche Bazaar (3440m) - Phakding (2652m) - Lukla (2800m) - Kathmandu (1400m) - Flight
- Επίλογος
- Info
Day 5
Namche Bazaar (3.440m) – Tengboche (3.860)
27.569 steps, Up 820m – Down 450m
Πρωί στο Namche και ετοιμασία για άνοδο και αλλαγή lodge. Καθημερινή διαδικασία πια, και αφού έχουμε πακεταριστεί για μία ηλιόλουστη μέρα πάμε στο σαλόνι για το πρωινό μας.
Γεμάτο το πρωινό με πατάτες ομελέτα και ψωμί με μέλι, ότι πρέπει για τη σημερινή ανάβαση…. Η οποία έχει το εξής ωραίο. Είναι ανάβαση από τα 3.440 στα 3.860…. αλλά ξεκινάει κατεβαίνοντας δίπλα στο ποτάμι στα 3.000 περίπου μέτρα και ξανανεβαίνει… φίνα!!!
Ανεβαίνουμε σιγά σιγά τα σκαλιά του Namche χαζεύοντας το χωριό να ξυπνάει. Trekkers και οδηγοί έτοιμοι για την πορεία τους, porters κουβαλούν κάθε λογής πράγματα, τα παιδιά ετοιμάζονται για το σχολείο και όλες οι δραστηριότητες ξεκινούν.
Ηλιόλουστη και λαμπερή η κορυφή Κονγκτε Ρι πάνω από το Namche στα 6.100μ μας αποχαιρετά για την ώρα. Θα την ξαναδούμε στη συνέχεια. Ελπίζωντας σαν κατακτητές των στόχων μας και λίγο σοφότεροι.
Κίτρινες ταμπέλες δείχνουν τον δρόμο για Tengboche και δυναμικά προχωράμε. Στην έξοδο του χωριού συναντάμε έναν γέροντα 90φεύγα Μαϊων ο οποίος έχει ένα κουτί για donation.
Η ιστορία του λοιπόν είναι ότι εδώ και 60 χρόνια, ετούτος ο γέροντας, έφτιαχνε μόνος του τον δρόμο από το Namche (μεγαλύτερος οικισμός) στο Tengboche (μεγαλύτερο μοναστήρι). Μόνος του. Σκάψιμο, αξίνες, κουβάλημα, πέτρες στα σκαλιά. Ότι μπορούσε. Πλέον όμως που δεν αντέχει κάνει αίτηση για donation για να προσλαμβάνει εργάτες να κάνουν την δουλειά.
Στην αρχή η διαδρομή είναι σχεδόν ευθεία, πάνω από το μεγάλο φαράγγι. Χαλαρό περπάτημα και ακολουθώντας τις στροφές του μονοπατιού ξάφνου μπροστά μας η πολυφωτογραφημένη στούπα με τα σημαιάκια της και το Ama Dhablam στο βάθος. Άλλο ένα ορόσημο της διαδρομής που είχαμε δει τόσες φορές στα documentaries. Λίγο χάζι εκεί και παιχνίδι με φωτογραφίες και videos πριν την συνέχεια.
Από εδώ και πέρα η διαδρομή γίνεται ελαφρά κατηφορική. Περπατώντας και βλέποντας συνέχεια μπροστά μας το Ama Dhablam 6.812, το Lhoche 8.516 και το Everest 8.848 προσπαθώ να πείσω το μυαλό να καταλάβει που βρίσκεται. Ναι περπατάω σε ένα μονοπάτι και βλέπω το Everest ναι το Everest και πηγαίνω κατά εκεί.
Κατηφόρα ξανά πιο έντονη και αύξηση της βλάστησης όσο φτάνουμε προς το ποτάμι και περίπου 2.30 ώρες μετά το ξεκίνημα cable γέφυρα ξανά, ποτάμι ξανά. Το διασχίζουμε και φτάνουμε στο μέρος που θα κάνουμε στάση για lunch και τσάι. Η διαδρομή ως εδώ ήταν εύκολη και ξεκούραστη .
Για φαγητό θα φάμε κάτι καινούριο. Nepali veggie Dal Bhat…. !!! Νομίζω ότι κάπου εδώ το σιχαθήκαμε. Και ο λόγος είναι ότι αφού φάγαμε και ήπιαμε το τσαγάκι μας ξεκινάμε κατευθείαν ανάβαση από τα 3.000 στα 3.860!! Άμεση και επί 1.30 ώρα ανεβαίνουμε. Μετά από φαγητό δύσκολα κάνεις τέτοια πορεία. Ο Ganga συνηθισμένος να περπατάει με γεμάτο το στομάχι δεν είχε θέμα, αργότερα στην κουβέντα κανονίσαμε να μην έχουμε στάση για lunch πριν από ανάβαση.
Και φτάνουμε στην είσοδο του Tengboche.
Το Tengboche (ή Thyangboche) είναι ένα χωριό στον αγροτικό δήμο Khumbu Pasanglhamu στην υποπεριοχή Khumbu της επαρχίας No. 1 στο Νεπάλ, που βρίσκεται στα 3.867 μέτρα (12.687 πόδια).
Στο χωριό βρίσκεται ένα σημαντικό βουδιστικό μοναστήρι, το μοναστήρι Tengboche, το οποίο είναι το μεγαλύτερο gompa στην περιοχή Khumbu. Η κατασκευή χτίστηκε το 1923. Το 1934, καταστράφηκε από σεισμό αλλά στη συνέχεια ξαναχτίστηκε. Καταστράφηκε ξανά από πυρκαγιά το 1989 και ξαναχτίστηκε με τη βοήθεια εθελοντών και την παροχή ξένης βοήθειας.
Το Tengboche έχει πανοραμική θέα στα βουνά των Ιμαλαΐων, συμπεριλαμβανομένων των γνωστών κορυφών Tawache, Everest, Nuptse, Lhotse, Ama Dablam και Thamserku. Ο Tenzing Norgay, ο πρώτος άνθρωπος που έφτασε στην κορυφή του Έβερεστ με τον Sir Edmund Hillary, γεννήθηκε στην περιοχή στο χωριό Thani και κάποτε στάλθηκε στο μοναστήρι Tengboche για να γίνει μοναχός.
Το Tengboche και το μοναστηριακό συγκρότημα Tengboche που χτίστηκε γύρω από το χωριό θεωρούνται το παλαιότερο μοναστήρι των Σέρπα. Οι Σέρπα (οι Σέρπα μετανάστευσαν από το Θιβέτ και εγκαταστάθηκαν σε αυτήν την περιοχή του Νεπάλ πριν από περίπου 450 χρόνια) που αποτελούν την κύρια κοινωνική κοινότητα της περιοχής ήταν μια ποιμενική, γεωργική και εμπορική κοινότητα.
Ωστόσο, με το κλείσιμο των συνόρων με την Κίνα το 1960 ως απάντηση σε μια εισροή προσφύγων, η εμπορική δραστηριότητα με το Νεπάλ σταμάτησε με αποτέλεσμα αλλαγές στον τρόπο ζωής των Σέρπα.
Προσαρμόστηκαν στην ορειβατική και τουριστική δραστηριότητα ως αποτέλεσμα της μεγάλης εισροής οδοιπόρων από διάφορα μέρη του κόσμου. Οι Σέρπα το βρήκαν οικονομικά ελκυστικό επάγγελμα. Αυτό τους ανάγκασε να μένουν μακριά από το χωριό και την κοινότητά τους για 8 μήνες το χρόνο, άλλαξαν τον τρόπο ζωής τους με αποτέλεσμα τη διάβρωση των παραδοσιακών τεχνών και του πολιτισμού τους.
Ο επικεφαλής λάμα της Μονής Tengboche και άλλα μέλη της κοινότητας ίδρυσαν ένα «Πολιτιστικό Κέντρο» στο Tengboche για να ενισχύσουν τις κοινωνικές και πολιτιστικές αξίες των Σέρπα. Το Κέντρο, που δημιουργήθηκε με κοινοτική συμμετοχή, χτίστηκε σε παραδοσιακό στυλ Σέρπα.
Το Κέντρο διαθέτει Μουσείο/Βιβλιοθήκη, η οποία έχει σπάνια ιερά βουδιστικά κείμενα και τεχνουργήματα, χειροτεχνίες και ρούχα (δωρεά από μέλη της κοινότητας) και επίσης την κατοικία των Μοναχών.
Τα πάντα έχουν κέντρο το ναό, ισχύει πλήρης απαγόρευση φωτογραφιών εντός του ναού. Εκεί μπορούν να φιλοξενηθούν μέχρι και 600 μοναχοί, σε έναν χώρο πλήρης ηρεμίας και διαλογισμού.
Μετά τη βόλτα μας στο εσωτερικό, διανύουμε τα τελευταία μέτρα προς το μέρος που θα κοιμηθούμε. Ένα καινούργιο lodge, στο οποίο παρότι είναι μεγάλο μένουμε μέσα μόνο εμείς και ένας Ούγγρος!! Αφού τρώμε και πέφτει η νύχτα, νιώθουμε το κρύο. Το καθημερινό αυξανόμενο κρύο που θα νιώθουμε κάθε βράδυ ανεβαίνωντας προς το Base camp. Αγκαλιά με τη σόμπα στο σαλόνι για λίγο μέχρι να χαλαρώσουμε και στη συνέχει στο δωμάτιο, μέσα στο sleeping bag και από πάνω πάπλωμα. Εννοείται θέρμανση μέσα στα δωμάτια ούτε λόγος. Πουθενά.
Αύριο περνάμε τα 4.000 μέτρα!!!!
Namche Bazaar (3.440m) – Tengboche (3.860)
27.569 steps, Up 820m – Down 450m
Πρωί στο Namche και ετοιμασία για άνοδο και αλλαγή lodge. Καθημερινή διαδικασία πια, και αφού έχουμε πακεταριστεί για μία ηλιόλουστη μέρα πάμε στο σαλόνι για το πρωινό μας.
Γεμάτο το πρωινό με πατάτες ομελέτα και ψωμί με μέλι, ότι πρέπει για τη σημερινή ανάβαση…. Η οποία έχει το εξής ωραίο. Είναι ανάβαση από τα 3.440 στα 3.860…. αλλά ξεκινάει κατεβαίνοντας δίπλα στο ποτάμι στα 3.000 περίπου μέτρα και ξανανεβαίνει… φίνα!!!
Ανεβαίνουμε σιγά σιγά τα σκαλιά του Namche χαζεύοντας το χωριό να ξυπνάει. Trekkers και οδηγοί έτοιμοι για την πορεία τους, porters κουβαλούν κάθε λογής πράγματα, τα παιδιά ετοιμάζονται για το σχολείο και όλες οι δραστηριότητες ξεκινούν.
Ηλιόλουστη και λαμπερή η κορυφή Κονγκτε Ρι πάνω από το Namche στα 6.100μ μας αποχαιρετά για την ώρα. Θα την ξαναδούμε στη συνέχεια. Ελπίζωντας σαν κατακτητές των στόχων μας και λίγο σοφότεροι.
Κίτρινες ταμπέλες δείχνουν τον δρόμο για Tengboche και δυναμικά προχωράμε. Στην έξοδο του χωριού συναντάμε έναν γέροντα 90φεύγα Μαϊων ο οποίος έχει ένα κουτί για donation.
Η ιστορία του λοιπόν είναι ότι εδώ και 60 χρόνια, ετούτος ο γέροντας, έφτιαχνε μόνος του τον δρόμο από το Namche (μεγαλύτερος οικισμός) στο Tengboche (μεγαλύτερο μοναστήρι). Μόνος του. Σκάψιμο, αξίνες, κουβάλημα, πέτρες στα σκαλιά. Ότι μπορούσε. Πλέον όμως που δεν αντέχει κάνει αίτηση για donation για να προσλαμβάνει εργάτες να κάνουν την δουλειά.
Στην αρχή η διαδρομή είναι σχεδόν ευθεία, πάνω από το μεγάλο φαράγγι. Χαλαρό περπάτημα και ακολουθώντας τις στροφές του μονοπατιού ξάφνου μπροστά μας η πολυφωτογραφημένη στούπα με τα σημαιάκια της και το Ama Dhablam στο βάθος. Άλλο ένα ορόσημο της διαδρομής που είχαμε δει τόσες φορές στα documentaries. Λίγο χάζι εκεί και παιχνίδι με φωτογραφίες και videos πριν την συνέχεια.
Από εδώ και πέρα η διαδρομή γίνεται ελαφρά κατηφορική. Περπατώντας και βλέποντας συνέχεια μπροστά μας το Ama Dhablam 6.812, το Lhoche 8.516 και το Everest 8.848 προσπαθώ να πείσω το μυαλό να καταλάβει που βρίσκεται. Ναι περπατάω σε ένα μονοπάτι και βλέπω το Everest ναι το Everest και πηγαίνω κατά εκεί.
Κατηφόρα ξανά πιο έντονη και αύξηση της βλάστησης όσο φτάνουμε προς το ποτάμι και περίπου 2.30 ώρες μετά το ξεκίνημα cable γέφυρα ξανά, ποτάμι ξανά. Το διασχίζουμε και φτάνουμε στο μέρος που θα κάνουμε στάση για lunch και τσάι. Η διαδρομή ως εδώ ήταν εύκολη και ξεκούραστη .
Για φαγητό θα φάμε κάτι καινούριο. Nepali veggie Dal Bhat…. !!! Νομίζω ότι κάπου εδώ το σιχαθήκαμε. Και ο λόγος είναι ότι αφού φάγαμε και ήπιαμε το τσαγάκι μας ξεκινάμε κατευθείαν ανάβαση από τα 3.000 στα 3.860!! Άμεση και επί 1.30 ώρα ανεβαίνουμε. Μετά από φαγητό δύσκολα κάνεις τέτοια πορεία. Ο Ganga συνηθισμένος να περπατάει με γεμάτο το στομάχι δεν είχε θέμα, αργότερα στην κουβέντα κανονίσαμε να μην έχουμε στάση για lunch πριν από ανάβαση.
Και φτάνουμε στην είσοδο του Tengboche.
Το Tengboche (ή Thyangboche) είναι ένα χωριό στον αγροτικό δήμο Khumbu Pasanglhamu στην υποπεριοχή Khumbu της επαρχίας No. 1 στο Νεπάλ, που βρίσκεται στα 3.867 μέτρα (12.687 πόδια).
Στο χωριό βρίσκεται ένα σημαντικό βουδιστικό μοναστήρι, το μοναστήρι Tengboche, το οποίο είναι το μεγαλύτερο gompa στην περιοχή Khumbu. Η κατασκευή χτίστηκε το 1923. Το 1934, καταστράφηκε από σεισμό αλλά στη συνέχεια ξαναχτίστηκε. Καταστράφηκε ξανά από πυρκαγιά το 1989 και ξαναχτίστηκε με τη βοήθεια εθελοντών και την παροχή ξένης βοήθειας.
Το Tengboche έχει πανοραμική θέα στα βουνά των Ιμαλαΐων, συμπεριλαμβανομένων των γνωστών κορυφών Tawache, Everest, Nuptse, Lhotse, Ama Dablam και Thamserku. Ο Tenzing Norgay, ο πρώτος άνθρωπος που έφτασε στην κορυφή του Έβερεστ με τον Sir Edmund Hillary, γεννήθηκε στην περιοχή στο χωριό Thani και κάποτε στάλθηκε στο μοναστήρι Tengboche για να γίνει μοναχός.
Το Tengboche και το μοναστηριακό συγκρότημα Tengboche που χτίστηκε γύρω από το χωριό θεωρούνται το παλαιότερο μοναστήρι των Σέρπα. Οι Σέρπα (οι Σέρπα μετανάστευσαν από το Θιβέτ και εγκαταστάθηκαν σε αυτήν την περιοχή του Νεπάλ πριν από περίπου 450 χρόνια) που αποτελούν την κύρια κοινωνική κοινότητα της περιοχής ήταν μια ποιμενική, γεωργική και εμπορική κοινότητα.
Ωστόσο, με το κλείσιμο των συνόρων με την Κίνα το 1960 ως απάντηση σε μια εισροή προσφύγων, η εμπορική δραστηριότητα με το Νεπάλ σταμάτησε με αποτέλεσμα αλλαγές στον τρόπο ζωής των Σέρπα.
Προσαρμόστηκαν στην ορειβατική και τουριστική δραστηριότητα ως αποτέλεσμα της μεγάλης εισροής οδοιπόρων από διάφορα μέρη του κόσμου. Οι Σέρπα το βρήκαν οικονομικά ελκυστικό επάγγελμα. Αυτό τους ανάγκασε να μένουν μακριά από το χωριό και την κοινότητά τους για 8 μήνες το χρόνο, άλλαξαν τον τρόπο ζωής τους με αποτέλεσμα τη διάβρωση των παραδοσιακών τεχνών και του πολιτισμού τους.
Ο επικεφαλής λάμα της Μονής Tengboche και άλλα μέλη της κοινότητας ίδρυσαν ένα «Πολιτιστικό Κέντρο» στο Tengboche για να ενισχύσουν τις κοινωνικές και πολιτιστικές αξίες των Σέρπα. Το Κέντρο, που δημιουργήθηκε με κοινοτική συμμετοχή, χτίστηκε σε παραδοσιακό στυλ Σέρπα.
Το Κέντρο διαθέτει Μουσείο/Βιβλιοθήκη, η οποία έχει σπάνια ιερά βουδιστικά κείμενα και τεχνουργήματα, χειροτεχνίες και ρούχα (δωρεά από μέλη της κοινότητας) και επίσης την κατοικία των Μοναχών.
Τα πάντα έχουν κέντρο το ναό, ισχύει πλήρης απαγόρευση φωτογραφιών εντός του ναού. Εκεί μπορούν να φιλοξενηθούν μέχρι και 600 μοναχοί, σε έναν χώρο πλήρης ηρεμίας και διαλογισμού.
Μετά τη βόλτα μας στο εσωτερικό, διανύουμε τα τελευταία μέτρα προς το μέρος που θα κοιμηθούμε. Ένα καινούργιο lodge, στο οποίο παρότι είναι μεγάλο μένουμε μέσα μόνο εμείς και ένας Ούγγρος!! Αφού τρώμε και πέφτει η νύχτα, νιώθουμε το κρύο. Το καθημερινό αυξανόμενο κρύο που θα νιώθουμε κάθε βράδυ ανεβαίνωντας προς το Base camp. Αγκαλιά με τη σόμπα στο σαλόνι για λίγο μέχρι να χαλαρώσουμε και στη συνέχει στο δωμάτιο, μέσα στο sleeping bag και από πάνω πάπλωμα. Εννοείται θέρμανση μέσα στα δωμάτια ούτε λόγος. Πουθενά.
Αύριο περνάμε τα 4.000 μέτρα!!!!