Zorz59
Member
- Μηνύματα
- 253
- Likes
- 1.840
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Day 1: Kathmandu – Check, Set, Go
- Day 2: Kathmandu (1400m)– Lukla (2860m)- Phakding (2610m)
- Day 3: Phakding (2610m)– Namche Bazaar (3440m)
- Day 4: Namche Bazaar (3440m) – Everest view Hotel (3.880m) - …and back
- Day 5: Namche Bazaar (3.440m) – Tengboche (3.860)
- Day 6: Tengboche (3.860) – Dingboche (4.410)
- Day 7: Dingboche (4410m) - Nagerjun (5100m) and Return to.. Dingboche (4410m)
- Day 8: Dingboche (4410m) - Lobuche (5030m)
- Day 9: Lobuche (5030m) - to..Everest Base Camp (5364m) - Gorekshep (5191m)
- Day 10: Gorekshep (5191m) - Kalapattar (5645m) - Gorekshep (5191m) - Dzongla (4830m)
- Day 11: Dzongla (4830m) - Gokyo Lakes (4790m)…crossing Cho La Pass (5420m)
- Day 12: Gokyo Lakes (4790m) - to Gokyo Ri (5360m) - Gokyo Lakes (4790m)
- Day 13: Gokyo Lakes (4790m) - Namche Bazaar (3440m)
- Day 14 -17: Namche Bazaar (3440m) - Phakding (2652m) - Lukla (2800m) - Kathmandu (1400m) - Flight
- Επίλογος
- Info
Day 2
Kathmandu (1400m)– Lukla (2860m)- Phakding (2610m)
20.737 steps, Up 180m – Down 300m
Άνετο και χαρούμενο ξύπνημα. Το trek έφτασε… Ραντεβού στη reception με τον Mr Ganga. Το αυτοκίνητο μας περιμένει ήδη και μας πηγαίνει στο terminal εσωτερικών πτήσεων του Kathmandu.
Πτήση για τη Lukla κύριοι!! Το αεροδρόμιο της Lukla θεωρείται το πιο επικίνδυνο αεροδρόμιο στον κόσμο με περίπου 5 crushes ανά δεκαετία. Η θέση του, οι συνθήκες και ο καιρός της περιοχής το καθιστούν εξαιρετικά δύσκολο για προσγείωση. Τα μικρά ελικοφόρα που πετάνε για εκεί είναι τα μόνα που μπορούν να προσγειωθούν σε τόσο μικρό αεροδιάδρομο.
Check in και boarding λοιπόν. Μπαίνουμε με τους υπόλοιπους trekkers και οδηγούς στο μικρό ιπτάμενο ερείπιο μας. 19 θέσεις και βαβούρα από τους έλικες. Αλλά η χαρά και η προσμονή απερίγραπτη. Όσο ανεβαίνουμε πετάμε μέσα σε ένα σύννεφο υγρασίας και νέφους. Ξαφνικά το περνάμε και ανοίγει ο ουρανός και ιδού!!!! Ιδού τα Ιμαλάια, ιδού οι κορυφές της γης, ιδού η μαγεία των βουνών. Το καρδιοχτύπι για το θέαμα και το πρώτο μέρος του trek σε αυτά τα βουνά τρελό!!
Άφιξη. Άφιξη στο αεροδρόμιο και το πιο επικίνδυνο μέρος του ταξιδιού, όπως νομίζαμε στην αρχή τελειώνει. Άφιξη στα 2.860, παραλαβή αποσκευών και κατεύθυνση προς το πρώτο tea house, για ζεστό ρόφημα, οργάνωση και για να γνωρίσουμε τον porter μας. Ένα ζεστό τσάι με μέλι ήταν ότι πρέπει και η επιλογή του αστείρευτης ενέργειας και καλοσύνης porter Anil, ήταν το μπαλαντέρ του ταξιδιού όπως αποδείχτηκε.
Έφερα στο νου μου το βράδυ το προχθεσινό. Που ήμουν? Κάπου που όλα ήταν ίδια και συνηθισμένα. Τώρα? Στις πλαγιές των Ιμαλάιων, στους πρόποδες των γιγάντων.
Νιώθω σαν μηχανή πριν το ταξίδι. Ένας τελευταίος έλεγχος στα μπαγκάζια. Το κλειδί γυρνάει το διακόπτη. Η μίζα πατιέται.
Με ένα αντίο στα τελευταία σημάδια μοντέρνου πολιτισμού περπατάμε νωχελικά στο δρόμο. Το πνεύμα αρχίζει να πετάει όμως, γιατί απαντήσαμε στο κάλεσμα του δρόμου. Στο κάλεσμα των βουνών.
Από τα πρώτα βήματά μας μέσα στο χωριό της Lukla καταλαβαίνουμε την πλήρη αντίθεση του κατά κύριο λόγο ινδουιστικού Kathmandu με τα πλήρη βουδιστικά Ιμαλάια. Από αρχιτεκτονική και χώρους λατρείας, μέχρι και τη συμπεριφορά των ανθρώπων.
Ο Mr Ganga κανονίζει τα permissions tickets για την κοιλάδα Khumbu και εισερχόμαστε σε αυτήν. Το trek μας οδηγεί μέσα από πολλά tea houses χωριά και περπατάμε παράλληλα με το Dhudh Kosi river.
Το Dhudh Kosi σημαίνει “milk river” και πηγάζει κατευθείαν από τους παγετώνες του Everest. Είναι το πιο ψηλό ποτάμι στον κόσμο και κατά τη διάρκεια του trek το διασχίζουμε από την μία στην άλλη πάμπολλες φορές με κρεμαστές ατσάλινες γέφυρες.
Το περπάτημα μέσα από αυτά τα αγροτικά χωριουδάκια είναι εκπληκτικό…. Κυρίως λόγω της ομορφιάς της φύσης αλλά και της απόλυτης αρμονίας των κατοίκων της Khumbu valley σε σχέση με αυτήν.
Οι λαχανόκηποι, οι μικροί στάβλοι τους τα σπίτια τους και η ζωή της καθημερινότητας είναι όλα συνυφασμένα με τη φύση γύρω τους και ότι τους προσφέρει αυτή, αλλά σε απόλυτη ισορροπία.
Η διαδρομή μέσα από τα χωριά μας προσφέρει εικόνες του βουνού Khumbila ή Khumbu Yül-Lha, που μεταφράζεται κατά προσέγγιση ως "Θεός του Khumbu" είναι μια από τις υψηλές κορυφές των Ιμαλαΐων στην περιοχή Khumbu (5761μ) και είναι ιερό για τους Sherpa, για αυτό και η κορυφή του δεν έχει σκαρφαλωθεί ποτέ.
Το περπάτημα μας αργό και τουριστικό, διότι έχουμε πολύ χρόνο μπροστά μας, μας δίνει τη δυνατότητα να θαυμάσουμε όλη τη μαγεία των εικόνων που εξελίσσονται μπροστά μας.
Τα πολύχρωμα prayers flags που χορεύουν με το αεράκι και το τιτίβισμα των πουλιών είναι το soundtrack της διαδρομής μας. Περνάμε δεκάδες ιερές βουδιστικές πέτρες προσευχών και prayers wheels, όπως και υπέροχα προσεγμένες βουδιστικές στούπες. Όλα τους είναι το highlight σε κάθε χωριουδάκι.
Μη καταλαβαίνοντας πως έχει περάσει η ώρα και η διαδρομή, φτάνουμε στο Phakding. Το μέρος όπου θα κάνουμε στάση για απόψε. Παιδάκια τρέχουν ανέμελα γελώντας στα σκονισμένα δρομάκια. H μαγεία και αυθεντικότητα του χωριού το έχουν κάνει μνημείο της παγκόσμιας κληρονομίας της Unesco.
Λίγο πριν φτάσουμε στο κατάλυμα μας, περνάμε την τελευταία κρεμαστή γέφυρα της ημέρας. Όμως ερχόμαστε φάτσα με ένα κοπάδι από μουλάρια που κουβαλάνε φιάλες υγραερίου.
Εκεί κατανόησα ότι στο trek το μονοπάτι το μοιράζεσαι με τα ζώα και τους παραχωρείς την προτεραιότητα.
Τα μονοπάτια είναι συχνά αρκετά μεγάλα καθώς το μονοπάτι έγινε όλο και πιο εμπορευματοποιημένο με τα χρόνια. Υπήρχαν πάνω από 40.000 τουρίστες το 2019 που διέσχισαν αυτό το μονοπάτι μόνο στο Νεπάλ. Καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι ταξιδεύουν στη διαδρομή, οι επιχειρήσεις στην πρωτεύουσα των Sherpa, Namche Bazar, αυξάνονται επίσης, και προκειμένου να διατηρηθεί η ακμάζουσα τουριστική βιομηχανία στα 3.800μ, οι προμήθειες και τα logistics είναι η ψυχή της οικονομίας εκεί ψηλά.
Αυτοί οι αχθοφόροι και τα μουλάρια τους χειρίζονται το λογιστικό μέρος αυτής της οικονομίας.
Ως παρατηρητής και ως ξένος, ήταν συναρπαστικό να βλέπεις την οργάνωση και τη διαχείριση που απαιτείται για να βάλει αυτό το ζωικό κεφάλαιο στη σειρά, αλλά ως πεζοπόρος όμως, μπορεί να είναι αρκετά επικίνδυνο να μοιράζεσαι το μονοπάτι με πολλά μουλάρια δεμένα με 2 μεγάλες δεξαμενές αερίου στα πλάγια. Όπως συμβαίνει με τα περισσότερα ζώα που δαμάζονται με αυτόν τον τρόπο, όταν περπατούν, συχνά αγνοούν τα αντικείμενα που κουβαλούν και έτσι όταν σας προσπερνούν, είναι δική σας ευθύνη να αποφύγετε ότι βρεθεί στο δρόμο σας.
Φτάνουμε στο “Hotel Sherpa”. Ώρα για φαγητό και ξεκούραση για την υπόλοιπη μέρα. Εκεί έγινε και η γνωριμία μας με το πιάτο, Nepali veggie Dal Bhat… Νόστιμο, δυναμωτικό αλλά στη συνέχεια δε θα τα πάμε και πολύ καλά…
Η μέρα περνάει με κουβέντα διάβασμα του χάρτη και μουσική… στο δωμάτιο κάνουμε και τη δοκιμή του περίφημου πουπουλένιου sleeping bag που μας προμήθευσε η Nepal Hiking Team.
Ύπνος στο πιο χαμηλό υψόμετρο για τις επόμενες 15 μέρες τουλάχιστον.
Αύριο άνοδος.
Kathmandu (1400m)– Lukla (2860m)- Phakding (2610m)
20.737 steps, Up 180m – Down 300m
Άνετο και χαρούμενο ξύπνημα. Το trek έφτασε… Ραντεβού στη reception με τον Mr Ganga. Το αυτοκίνητο μας περιμένει ήδη και μας πηγαίνει στο terminal εσωτερικών πτήσεων του Kathmandu.
Πτήση για τη Lukla κύριοι!! Το αεροδρόμιο της Lukla θεωρείται το πιο επικίνδυνο αεροδρόμιο στον κόσμο με περίπου 5 crushes ανά δεκαετία. Η θέση του, οι συνθήκες και ο καιρός της περιοχής το καθιστούν εξαιρετικά δύσκολο για προσγείωση. Τα μικρά ελικοφόρα που πετάνε για εκεί είναι τα μόνα που μπορούν να προσγειωθούν σε τόσο μικρό αεροδιάδρομο.



Check in και boarding λοιπόν. Μπαίνουμε με τους υπόλοιπους trekkers και οδηγούς στο μικρό ιπτάμενο ερείπιο μας. 19 θέσεις και βαβούρα από τους έλικες. Αλλά η χαρά και η προσμονή απερίγραπτη. Όσο ανεβαίνουμε πετάμε μέσα σε ένα σύννεφο υγρασίας και νέφους. Ξαφνικά το περνάμε και ανοίγει ο ουρανός και ιδού!!!! Ιδού τα Ιμαλάια, ιδού οι κορυφές της γης, ιδού η μαγεία των βουνών. Το καρδιοχτύπι για το θέαμα και το πρώτο μέρος του trek σε αυτά τα βουνά τρελό!!

Άφιξη. Άφιξη στο αεροδρόμιο και το πιο επικίνδυνο μέρος του ταξιδιού, όπως νομίζαμε στην αρχή τελειώνει. Άφιξη στα 2.860, παραλαβή αποσκευών και κατεύθυνση προς το πρώτο tea house, για ζεστό ρόφημα, οργάνωση και για να γνωρίσουμε τον porter μας. Ένα ζεστό τσάι με μέλι ήταν ότι πρέπει και η επιλογή του αστείρευτης ενέργειας και καλοσύνης porter Anil, ήταν το μπαλαντέρ του ταξιδιού όπως αποδείχτηκε.




Έφερα στο νου μου το βράδυ το προχθεσινό. Που ήμουν? Κάπου που όλα ήταν ίδια και συνηθισμένα. Τώρα? Στις πλαγιές των Ιμαλάιων, στους πρόποδες των γιγάντων.
Νιώθω σαν μηχανή πριν το ταξίδι. Ένας τελευταίος έλεγχος στα μπαγκάζια. Το κλειδί γυρνάει το διακόπτη. Η μίζα πατιέται.
Με ένα αντίο στα τελευταία σημάδια μοντέρνου πολιτισμού περπατάμε νωχελικά στο δρόμο. Το πνεύμα αρχίζει να πετάει όμως, γιατί απαντήσαμε στο κάλεσμα του δρόμου. Στο κάλεσμα των βουνών.
Από τα πρώτα βήματά μας μέσα στο χωριό της Lukla καταλαβαίνουμε την πλήρη αντίθεση του κατά κύριο λόγο ινδουιστικού Kathmandu με τα πλήρη βουδιστικά Ιμαλάια. Από αρχιτεκτονική και χώρους λατρείας, μέχρι και τη συμπεριφορά των ανθρώπων.




Ο Mr Ganga κανονίζει τα permissions tickets για την κοιλάδα Khumbu και εισερχόμαστε σε αυτήν. Το trek μας οδηγεί μέσα από πολλά tea houses χωριά και περπατάμε παράλληλα με το Dhudh Kosi river.
Το Dhudh Kosi σημαίνει “milk river” και πηγάζει κατευθείαν από τους παγετώνες του Everest. Είναι το πιο ψηλό ποτάμι στον κόσμο και κατά τη διάρκεια του trek το διασχίζουμε από την μία στην άλλη πάμπολλες φορές με κρεμαστές ατσάλινες γέφυρες.






Το περπάτημα μέσα από αυτά τα αγροτικά χωριουδάκια είναι εκπληκτικό…. Κυρίως λόγω της ομορφιάς της φύσης αλλά και της απόλυτης αρμονίας των κατοίκων της Khumbu valley σε σχέση με αυτήν.
Οι λαχανόκηποι, οι μικροί στάβλοι τους τα σπίτια τους και η ζωή της καθημερινότητας είναι όλα συνυφασμένα με τη φύση γύρω τους και ότι τους προσφέρει αυτή, αλλά σε απόλυτη ισορροπία.
Η διαδρομή μέσα από τα χωριά μας προσφέρει εικόνες του βουνού Khumbila ή Khumbu Yül-Lha, που μεταφράζεται κατά προσέγγιση ως "Θεός του Khumbu" είναι μια από τις υψηλές κορυφές των Ιμαλαΐων στην περιοχή Khumbu (5761μ) και είναι ιερό για τους Sherpa, για αυτό και η κορυφή του δεν έχει σκαρφαλωθεί ποτέ.
Το περπάτημα μας αργό και τουριστικό, διότι έχουμε πολύ χρόνο μπροστά μας, μας δίνει τη δυνατότητα να θαυμάσουμε όλη τη μαγεία των εικόνων που εξελίσσονται μπροστά μας.










Τα πολύχρωμα prayers flags που χορεύουν με το αεράκι και το τιτίβισμα των πουλιών είναι το soundtrack της διαδρομής μας. Περνάμε δεκάδες ιερές βουδιστικές πέτρες προσευχών και prayers wheels, όπως και υπέροχα προσεγμένες βουδιστικές στούπες. Όλα τους είναι το highlight σε κάθε χωριουδάκι.









Μη καταλαβαίνοντας πως έχει περάσει η ώρα και η διαδρομή, φτάνουμε στο Phakding. Το μέρος όπου θα κάνουμε στάση για απόψε. Παιδάκια τρέχουν ανέμελα γελώντας στα σκονισμένα δρομάκια. H μαγεία και αυθεντικότητα του χωριού το έχουν κάνει μνημείο της παγκόσμιας κληρονομίας της Unesco.





Λίγο πριν φτάσουμε στο κατάλυμα μας, περνάμε την τελευταία κρεμαστή γέφυρα της ημέρας. Όμως ερχόμαστε φάτσα με ένα κοπάδι από μουλάρια που κουβαλάνε φιάλες υγραερίου.
Εκεί κατανόησα ότι στο trek το μονοπάτι το μοιράζεσαι με τα ζώα και τους παραχωρείς την προτεραιότητα.
Τα μονοπάτια είναι συχνά αρκετά μεγάλα καθώς το μονοπάτι έγινε όλο και πιο εμπορευματοποιημένο με τα χρόνια. Υπήρχαν πάνω από 40.000 τουρίστες το 2019 που διέσχισαν αυτό το μονοπάτι μόνο στο Νεπάλ. Καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι ταξιδεύουν στη διαδρομή, οι επιχειρήσεις στην πρωτεύουσα των Sherpa, Namche Bazar, αυξάνονται επίσης, και προκειμένου να διατηρηθεί η ακμάζουσα τουριστική βιομηχανία στα 3.800μ, οι προμήθειες και τα logistics είναι η ψυχή της οικονομίας εκεί ψηλά.
Αυτοί οι αχθοφόροι και τα μουλάρια τους χειρίζονται το λογιστικό μέρος αυτής της οικονομίας.
Ως παρατηρητής και ως ξένος, ήταν συναρπαστικό να βλέπεις την οργάνωση και τη διαχείριση που απαιτείται για να βάλει αυτό το ζωικό κεφάλαιο στη σειρά, αλλά ως πεζοπόρος όμως, μπορεί να είναι αρκετά επικίνδυνο να μοιράζεσαι το μονοπάτι με πολλά μουλάρια δεμένα με 2 μεγάλες δεξαμενές αερίου στα πλάγια. Όπως συμβαίνει με τα περισσότερα ζώα που δαμάζονται με αυτόν τον τρόπο, όταν περπατούν, συχνά αγνοούν τα αντικείμενα που κουβαλούν και έτσι όταν σας προσπερνούν, είναι δική σας ευθύνη να αποφύγετε ότι βρεθεί στο δρόμο σας.







Φτάνουμε στο “Hotel Sherpa”. Ώρα για φαγητό και ξεκούραση για την υπόλοιπη μέρα. Εκεί έγινε και η γνωριμία μας με το πιάτο, Nepali veggie Dal Bhat… Νόστιμο, δυναμωτικό αλλά στη συνέχεια δε θα τα πάμε και πολύ καλά…
Η μέρα περνάει με κουβέντα διάβασμα του χάρτη και μουσική… στο δωμάτιο κάνουμε και τη δοκιμή του περίφημου πουπουλένιου sleeping bag που μας προμήθευσε η Nepal Hiking Team.

Ύπνος στο πιο χαμηλό υψόμετρο για τις επόμενες 15 μέρες τουλάχιστον.
Αύριο άνοδος.