Zorz59
Member
- Μηνύματα
- 258
- Likes
- 1.857
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Day 1: Kathmandu – Check, Set, Go
- Day 2: Kathmandu (1400m)– Lukla (2860m)- Phakding (2610m)
- Day 3: Phakding (2610m)– Namche Bazaar (3440m)
- Day 4: Namche Bazaar (3440m) – Everest view Hotel (3.880m) - …and back
- Day 5: Namche Bazaar (3.440m) – Tengboche (3.860)
- Day 6: Tengboche (3.860) – Dingboche (4.410)
- Day 7: Dingboche (4410m) - Nagerjun (5100m) and Return to.. Dingboche (4410m)
- Day 8: Dingboche (4410m) - Lobuche (5030m)
- Day 9: Lobuche (5030m) - to..Everest Base Camp (5364m) - Gorekshep (5191m)
- Day 10: Gorekshep (5191m) - Kalapattar (5645m) - Gorekshep (5191m) - Dzongla (4830m)
- Day 11: Dzongla (4830m) - Gokyo Lakes (4790m)…crossing Cho La Pass (5420m)
- Day 12: Gokyo Lakes (4790m) - to Gokyo Ri (5360m) - Gokyo Lakes (4790m)
- Day 13: Gokyo Lakes (4790m) - Namche Bazaar (3440m)
- Day 14 -17: Namche Bazaar (3440m) - Phakding (2652m) - Lukla (2800m) - Kathmandu (1400m) - Flight
- Επίλογος
- Info
Day 7
DINGBOCHE (4410m) - NAGERJUN (5100m) and Return to.. DINGBOCHE (4410m)
13.950 steps, Up 600m – Down 600m
2.30 περίπου τη νύχτα, και ξυπνάω από το παραμίλημα του Γιάννη… Η νόσος του υψομέτρου κάνει την εμφάνιση της τελικά, έστω και στην μικρότερη δυνατή μορφή της. Να μην μπορείς να πάρεις επαρκή ανάσα στον ύπνο σου δηλαδή.
Όταν περπατάς και δε σου φτάνει το οξυγόνο, απλά λαχανιάζεις και διπλασιάζεις το ρυθμό της ανάσας σου. Στον ύπνο αυτό όμως δε γίνεται. Από εκεί και πέρα η νύχτα ήταν μία διαρκής προσπάθεια μεταξύ ύπνου και ξύπνιου και υποστήριξης στον Γιάννη… Δύσκολη βραδιά, που το αποκορύφωμα της ήταν η κουβέντα του τι θα γίνει στην περίπτωση που δεν αντέξει… αποφασίσαμε πως το βγάζουμε αυτό από το μυαλό μας και προχωράμε και βλέπουμε.
Στο πρωινό η διάθεση αλλάζει σιγά σιγά… βλέπουμε ότι ο Γιάννης είναι μια χαρά, για την ώρα δε χρειάζεται κανένα χάπι-φάρμακο για τη νόσο και ξεκινάμε με όρεξη αλλά με χαλαρό ρυθμό για το περπάτημα εγκλιματισμού στο Dingboche. Αυτό σημαίνει που θα περπατήσουμε κάθετα πάνω από το χωριό περίπου 600 μέτρα στα 5.000m και θα γυρίσουμε να κοιμηθούμε στα 4.400m έτσι ώστε τα πνευμόνια και οι μυς να συνηθίσουν στον αερό αέρα που θα αναπνέουμε τις επόμενες μέρες.
Ξεκινάμε, κατευθείαν ανηφόρα και στα πρώτα κάθετα εκατό μέτρα πάνω από το Dingboche βρίσκουμε ένα χώρο ιερό με prayer flags και μία στούπα. Το καλό κατευόδιο, είναι η χαρακτηριστική ευχή μεταξύ των Sherpa και τέτοιοι χώροι είναι αφιερωμένοι σε αυτό το νόημα.
Τι είναι όμως τα prayer flags, που είναι τόσο σημαντικά για αυτούς τους ανθρώπους…
Οι θιβετιανές prayer flags χρησιμοποιούνται παραδοσιακά για την προώθηση της ειρήνης, της σοφίας, της συμπόνιας και της δύναμης. Συνήθως πιστεύεται ότι οι prayer flags προσφέρουν προσευχές στον Θεό, αλλά όχι. Οι Θιβετιανοί πιστεύουν ότι ο άνεμος θα φυσήξει τις προσευχές και τα μάντρα στο περιβάλλον, σκορπίζοντας καλή θέληση και συμπόνια.
Τα χρώματα που χρησιμοποιούνται για τις prayer flags είναι από την προ-βουδιστική χρήση τους. Οι ιθαγενείς Θιβετιανοί χρησιμοποίησαν το μπλε, το λευκό, το κόκκινο, το πράσινο και το κίτρινο για να τιμήσουν τους θεούς της φύσης του Μπον, τη σαμανιστική τους θρησκεία. Κάθε χρώμα αντιπροσωπεύει τα πέντε στοιχεία, με μια συγκεκριμένη σειρά.
μπλε για τον ουρανό ή το διάστημα
λευκό για τον αέρα ή τα σύννεφα
κόκκινο για φωτιά
πράσινο για το νερό
κίτρινο για τη γη
Καθώς ο Βουδισμός μεγάλωνε, οι σημαίες προσαρμόστηκαν για να περιέχουν βουδιστικά σύμβολα και μάντρα, και ως εκ τούτου είναι γνωστές ως prayer flags.
Είναι φυσικό οι prayer flags να ξεθωριάζουν και να ξεφτίζουν. Πράγματι, μένουν σκόπιμα ακάθαρτες για να συμβεί αυτό. Αυτό συμβολίζει το αναπόφευκτο πέρασμα όλων των πραγμάτων. Νέες prayer flags μπορούν είτε να κρεμαστούν πάνω από τις παλιές, είτε οι παλιές μπορούν να ξεκρεμαστούν και να καούν απελευθερώνοντας τις τελευταίες από τις ευλογίες τους.
Μετά από ακόμα 400 μέτρα κάθετης ανάβασης, φτάνουμε στο ψηλότερο σημείο για σήμερα, ώρα για χάζι και σνακ… Ωωω, τι θέα είναι αυτή.
Υπέροχες κορυφές και συστοιχίες βουνών μπροστά μας.. Χαμογελάμε και μόνο με τη θέα και αράζουμε εκεί αρκετή ώρα. Τι άλλο να ζητήσει κανείς, εκτός από ένα καλό καφέ μάλλον!!!!! Αλλά μάλλον οι prayer flags θα βοηθήσουν σήμερα σε αυτό…
Αργό κατέβασμα μαζί με την παρέα των Ιρανών που είχαμε γνωρίσει στο Lodge και πάμε για το Lunch μας… από εδώ και πέρα η μέρα ήταν μέρα ξεκούρασης. Οι ιρανοί μας πρότειναν να πάμε στο Café 4.410 γιατί έχει πολύ ωραία γλυκά, και αφού είχαμε τη μέρα μπροστά μας ξεκινάμε για άλλη μια βόλτα στον οικισμό και να καταλήξουμε στο Café.
Ανοίγοντας την πόρτα στο café εκτός ότι μας έκανε αίσθηση το πόσο καλαίσθητο και μοντέρνο ήταν για το Νεπάλ γενικά αλλά πόσο μάλλον για τα βουνά… βλέπω μέσα μεταλλικά κιβώτια με εσπρέσο Illy και κανονική εσπρεσομηχανη… ΩΩΩΩ πλέον τα έχουμε όλα…
Ωραία μουσική, διπλό εσπρέσο στο φλιτζάνι, μια μηλόπιτα και την καλή παρέα για χαμόγελα και παράδοξες ιστορίες…
Έχουμε αφήσει πίσω τις δυσκολίες της νύχτας, τρώμε το βραδινό μας μαζί με τον αντίστοιχο χαβαλέ στο σαλόνι του ξενοδοχείου.
Ο ήλιος όπως δύει δημιουργεί ένα εντυπωσιακό χρυσαφί χρώμα στην κορυφή του Ama Dablam… με αυτήν την εικόνα πέφτουμε για ύπνο… η αυριανή πορεία είναι μεγάλη και έπονται ακόμα μεγαλύτερες.. Χρειάζεται ξεκούραση…
DINGBOCHE (4410m) - NAGERJUN (5100m) and Return to.. DINGBOCHE (4410m)
13.950 steps, Up 600m – Down 600m
2.30 περίπου τη νύχτα, και ξυπνάω από το παραμίλημα του Γιάννη… Η νόσος του υψομέτρου κάνει την εμφάνιση της τελικά, έστω και στην μικρότερη δυνατή μορφή της. Να μην μπορείς να πάρεις επαρκή ανάσα στον ύπνο σου δηλαδή.
Όταν περπατάς και δε σου φτάνει το οξυγόνο, απλά λαχανιάζεις και διπλασιάζεις το ρυθμό της ανάσας σου. Στον ύπνο αυτό όμως δε γίνεται. Από εκεί και πέρα η νύχτα ήταν μία διαρκής προσπάθεια μεταξύ ύπνου και ξύπνιου και υποστήριξης στον Γιάννη… Δύσκολη βραδιά, που το αποκορύφωμα της ήταν η κουβέντα του τι θα γίνει στην περίπτωση που δεν αντέξει… αποφασίσαμε πως το βγάζουμε αυτό από το μυαλό μας και προχωράμε και βλέπουμε.
Στο πρωινό η διάθεση αλλάζει σιγά σιγά… βλέπουμε ότι ο Γιάννης είναι μια χαρά, για την ώρα δε χρειάζεται κανένα χάπι-φάρμακο για τη νόσο και ξεκινάμε με όρεξη αλλά με χαλαρό ρυθμό για το περπάτημα εγκλιματισμού στο Dingboche. Αυτό σημαίνει που θα περπατήσουμε κάθετα πάνω από το χωριό περίπου 600 μέτρα στα 5.000m και θα γυρίσουμε να κοιμηθούμε στα 4.400m έτσι ώστε τα πνευμόνια και οι μυς να συνηθίσουν στον αερό αέρα που θα αναπνέουμε τις επόμενες μέρες.


Ξεκινάμε, κατευθείαν ανηφόρα και στα πρώτα κάθετα εκατό μέτρα πάνω από το Dingboche βρίσκουμε ένα χώρο ιερό με prayer flags και μία στούπα. Το καλό κατευόδιο, είναι η χαρακτηριστική ευχή μεταξύ των Sherpa και τέτοιοι χώροι είναι αφιερωμένοι σε αυτό το νόημα.




Τι είναι όμως τα prayer flags, που είναι τόσο σημαντικά για αυτούς τους ανθρώπους…
Οι θιβετιανές prayer flags χρησιμοποιούνται παραδοσιακά για την προώθηση της ειρήνης, της σοφίας, της συμπόνιας και της δύναμης. Συνήθως πιστεύεται ότι οι prayer flags προσφέρουν προσευχές στον Θεό, αλλά όχι. Οι Θιβετιανοί πιστεύουν ότι ο άνεμος θα φυσήξει τις προσευχές και τα μάντρα στο περιβάλλον, σκορπίζοντας καλή θέληση και συμπόνια.

Τα χρώματα που χρησιμοποιούνται για τις prayer flags είναι από την προ-βουδιστική χρήση τους. Οι ιθαγενείς Θιβετιανοί χρησιμοποίησαν το μπλε, το λευκό, το κόκκινο, το πράσινο και το κίτρινο για να τιμήσουν τους θεούς της φύσης του Μπον, τη σαμανιστική τους θρησκεία. Κάθε χρώμα αντιπροσωπεύει τα πέντε στοιχεία, με μια συγκεκριμένη σειρά.
μπλε για τον ουρανό ή το διάστημα
λευκό για τον αέρα ή τα σύννεφα
κόκκινο για φωτιά
πράσινο για το νερό
κίτρινο για τη γη
Καθώς ο Βουδισμός μεγάλωνε, οι σημαίες προσαρμόστηκαν για να περιέχουν βουδιστικά σύμβολα και μάντρα, και ως εκ τούτου είναι γνωστές ως prayer flags.
Είναι φυσικό οι prayer flags να ξεθωριάζουν και να ξεφτίζουν. Πράγματι, μένουν σκόπιμα ακάθαρτες για να συμβεί αυτό. Αυτό συμβολίζει το αναπόφευκτο πέρασμα όλων των πραγμάτων. Νέες prayer flags μπορούν είτε να κρεμαστούν πάνω από τις παλιές, είτε οι παλιές μπορούν να ξεκρεμαστούν και να καούν απελευθερώνοντας τις τελευταίες από τις ευλογίες τους.

Μετά από ακόμα 400 μέτρα κάθετης ανάβασης, φτάνουμε στο ψηλότερο σημείο για σήμερα, ώρα για χάζι και σνακ… Ωωω, τι θέα είναι αυτή.
Υπέροχες κορυφές και συστοιχίες βουνών μπροστά μας.. Χαμογελάμε και μόνο με τη θέα και αράζουμε εκεί αρκετή ώρα. Τι άλλο να ζητήσει κανείς, εκτός από ένα καλό καφέ μάλλον!!!!! Αλλά μάλλον οι prayer flags θα βοηθήσουν σήμερα σε αυτό…








Αργό κατέβασμα μαζί με την παρέα των Ιρανών που είχαμε γνωρίσει στο Lodge και πάμε για το Lunch μας… από εδώ και πέρα η μέρα ήταν μέρα ξεκούρασης. Οι ιρανοί μας πρότειναν να πάμε στο Café 4.410 γιατί έχει πολύ ωραία γλυκά, και αφού είχαμε τη μέρα μπροστά μας ξεκινάμε για άλλη μια βόλτα στον οικισμό και να καταλήξουμε στο Café.



Ανοίγοντας την πόρτα στο café εκτός ότι μας έκανε αίσθηση το πόσο καλαίσθητο και μοντέρνο ήταν για το Νεπάλ γενικά αλλά πόσο μάλλον για τα βουνά… βλέπω μέσα μεταλλικά κιβώτια με εσπρέσο Illy και κανονική εσπρεσομηχανη… ΩΩΩΩ πλέον τα έχουμε όλα…
Ωραία μουσική, διπλό εσπρέσο στο φλιτζάνι, μια μηλόπιτα και την καλή παρέα για χαμόγελα και παράδοξες ιστορίες…




Έχουμε αφήσει πίσω τις δυσκολίες της νύχτας, τρώμε το βραδινό μας μαζί με τον αντίστοιχο χαβαλέ στο σαλόνι του ξενοδοχείου.
Ο ήλιος όπως δύει δημιουργεί ένα εντυπωσιακό χρυσαφί χρώμα στην κορυφή του Ama Dablam… με αυτήν την εικόνα πέφτουμε για ύπνο… η αυριανή πορεία είναι μεγάλη και έπονται ακόμα μεγαλύτερες.. Χρειάζεται ξεκούραση…

