VADIM
Member
- Μηνύματα
- 97
- Likes
- 1.055
- Επόμενο Ταξίδι
- Roadtrip Ηνωμένο Βασίλειο
- Ταξίδι-Όνειρο
- Moto road trip USA
Ημέρες 14η - 15η (Λαγιάτικο - Αρέτσο - Περούτζια - Ασίζη)
Πριν μπω στην "πράσινη καρδιά της Ιταλίας" , την Ούμπρια, θα περάσω από μια ακόμη ετρουσκική πόλη της Τοσκάνης που δεν έχω γνωρίσει, ή μάλλον την έχω γνωρίσει μέσα από τη κινηματογραφική οθόνη. Θυμάστε την υπέροχη ταινία του Ρομπέρτο Μπενίνι "Η ζωή είναι ωραία"; Ένα μέρος της ήταν γυρισμένο σε μια πανέμορφη πλατεία, που τότε αναρωτιόμουν πού βρίσκεται για να τρέξω να την επισκεφθώ. Η πλατεία αυτή είναι η Piazza Grande, η κεντρική μεσαιωνική πλατεία του Αρέτσο (Arezzo), εκεί που βρίσκομαι τώρα μ' ένα καπουτσίνο στο χέρι και δεν χορταίνουν τα μάτια μου την ομορφιά της.
Με την υπόσχεση να ξαναγυρίσω και να απολαύσω αυτήν την υπέροχη πόλη τουλάχιστον ένα διήμερο, βγαίνω ξανά στους δρόμους.
Το ότι η Ούμπρια δεν έχει την τουριστική αναγνωρισιμότητα της γειτονικής Τοσκάνης δεν είναι απαραίτητα κακό, αφού την έχει βοηθήσει να διατηρήσει στις πόλεις της μιαν αυθεντικότητα. Πάρτε παράδειγμα την πρωτεύουσά της Περούτζια, που μόλις αρχίζω να ανηφορίζω προς το κέντρο της. Εντάξει, δεν είναι Φλωρεντία, αλλά διακρίνεις ότι έχει κρατήσει έναν γνήσιο χαρακτήρα. Σαν να μην έχει αλλάξει τίποτα εδώ και εκατονταετίες. Λιθόστρωτα στενά με πέτρινες αψίδες, εκκλησίες με μοναδικό διάκοσμο, αναγεννησιακά παλάτια, πλατείες με πανέμορφες κρήνες.
Φθάνω στην κορυφή του λόφου, στην Piazza Italia με την απίθανη θέα στην κάτω πόλη ....
.... κι εκεί που προβληματίζομαι πού μπορώ να παρκάρω τη μηχανή μου, εμφανίζεται ένας ευγενικός κύριος με τη σύζυγό του και μου υποδεικνύει ένα ασφαλές και νόμιμο σημείο.
Πάνω που τον ευχαριστώ για τη διάθεση να με βοηθήσει, μου λέει ότι το έναυσμα για να με πλησιάσει ήταν οι ελληνικές πινακίδες. Κι έτσι ξεκινάει στη μέση της πλατείας μια συζήτηση γνωριμίας. Είναι ο Βιτόριο ....
.... ένας Ιταλοαμερικανός, με καταγωγή από την Περούτζια αλλά ζει στο Τέξας πολλά χρόνια και - το σπουδαιότερο - η γιαγιά του ήταν Ελληνίδα από τη Ρόδο, επισκέπτεται το νησί κάθε χρόνο και μάλιστα το θεωρεί τον επί γης παράδεισο!
Απόγευμα βγαίνω στο ιστορικό κέντρο με την πανέμορφη πλατεία Piazza 4 Novebre και το Palazzo dei Priori ....
.... και γίνεται ο κακός χαμός από κόσμο, ιδιαίτερα στη κεντρική οδό, τη μεσαιωνική Corso Vannucci.
Βλέπω μπουκάλια κρασί να μεταφέρονται, ....
.... κιόσκια με ποτήρια να στήνονται, ....
.... γωνιές να έχουν μετατραπεί σε τηλεοπτικά στούντιο....
.... και όλος ο κόσμος μ' ένα ποτήρι κρασί στο χέρι.
Είναι η τελευταία μέρα του ετήσιου 3ήμερου φεστιβάλ γευσιγνωσίας με προϊόντα αποκλειστικά της Ούμπρια. Δεν έχω άλλη επιλογή, παίρνω κι εγώ ένα ποτήρι κι ενσωματώνομαι στο γλέντι, δοκιμάζοντας μαζί με το πλήθος τα γευστικότατα κρασιά της περιοχής μέχρι αργά το βράδυ και μέχρι τελικής πτώσεως ... χικ!.
Μετά τη 10ωρη γνωριμία μου σήμερα με την Ασίζη, μπορώ με σιγουριά να γράψω ότι αν μπορούσα να γυρίσω το χρόνο πίσω, θα επέλεγα να κάνω σ' αυτό το μεσαιωνικό διαμαντάκι τις δύο διανυκτερεύσεις. Παρά την εκνευριστική εμπορευματοποίηση της πίστης (μέχρι και Άγιο Φραγκίσκο σε μπισκοτάκι είδα), η κωμόπολη με μάγεψε και - μαζί με το Αρέτσο - σίγουρα σε επόμενο πέρασμά μου θα της διαθέσω το χρόνο που της αξίζει.
Και ο χάρτης διαδρομών του διημέρου:
Εδώ ρίχνει αυλαία κι αυτό το MotoEurope. Σας ευχαριστώ για τη διάθεσή σας να με διαβάσετε. Να είστε καλά και καλά ταξίδια!
Υ.Γ.: Και όπως πάντα, ακολουθεί το φιλμάκι μου με στιγμιότυπα του ταξιδιού, πλαισιωμένα από τις μουσικές επιλογές μου.
Πριν μπω στην "πράσινη καρδιά της Ιταλίας" , την Ούμπρια, θα περάσω από μια ακόμη ετρουσκική πόλη της Τοσκάνης που δεν έχω γνωρίσει, ή μάλλον την έχω γνωρίσει μέσα από τη κινηματογραφική οθόνη. Θυμάστε την υπέροχη ταινία του Ρομπέρτο Μπενίνι "Η ζωή είναι ωραία"; Ένα μέρος της ήταν γυρισμένο σε μια πανέμορφη πλατεία, που τότε αναρωτιόμουν πού βρίσκεται για να τρέξω να την επισκεφθώ. Η πλατεία αυτή είναι η Piazza Grande, η κεντρική μεσαιωνική πλατεία του Αρέτσο (Arezzo), εκεί που βρίσκομαι τώρα μ' ένα καπουτσίνο στο χέρι και δεν χορταίνουν τα μάτια μου την ομορφιά της.





Με την υπόσχεση να ξαναγυρίσω και να απολαύσω αυτήν την υπέροχη πόλη τουλάχιστον ένα διήμερο, βγαίνω ξανά στους δρόμους.

Το ότι η Ούμπρια δεν έχει την τουριστική αναγνωρισιμότητα της γειτονικής Τοσκάνης δεν είναι απαραίτητα κακό, αφού την έχει βοηθήσει να διατηρήσει στις πόλεις της μιαν αυθεντικότητα. Πάρτε παράδειγμα την πρωτεύουσά της Περούτζια, που μόλις αρχίζω να ανηφορίζω προς το κέντρο της. Εντάξει, δεν είναι Φλωρεντία, αλλά διακρίνεις ότι έχει κρατήσει έναν γνήσιο χαρακτήρα. Σαν να μην έχει αλλάξει τίποτα εδώ και εκατονταετίες. Λιθόστρωτα στενά με πέτρινες αψίδες, εκκλησίες με μοναδικό διάκοσμο, αναγεννησιακά παλάτια, πλατείες με πανέμορφες κρήνες.




Φθάνω στην κορυφή του λόφου, στην Piazza Italia με την απίθανη θέα στην κάτω πόλη ....

.... κι εκεί που προβληματίζομαι πού μπορώ να παρκάρω τη μηχανή μου, εμφανίζεται ένας ευγενικός κύριος με τη σύζυγό του και μου υποδεικνύει ένα ασφαλές και νόμιμο σημείο.
Πάνω που τον ευχαριστώ για τη διάθεση να με βοηθήσει, μου λέει ότι το έναυσμα για να με πλησιάσει ήταν οι ελληνικές πινακίδες. Κι έτσι ξεκινάει στη μέση της πλατείας μια συζήτηση γνωριμίας. Είναι ο Βιτόριο ....

.... ένας Ιταλοαμερικανός, με καταγωγή από την Περούτζια αλλά ζει στο Τέξας πολλά χρόνια και - το σπουδαιότερο - η γιαγιά του ήταν Ελληνίδα από τη Ρόδο, επισκέπτεται το νησί κάθε χρόνο και μάλιστα το θεωρεί τον επί γης παράδεισο!
Απόγευμα βγαίνω στο ιστορικό κέντρο με την πανέμορφη πλατεία Piazza 4 Novebre και το Palazzo dei Priori ....

.... και γίνεται ο κακός χαμός από κόσμο, ιδιαίτερα στη κεντρική οδό, τη μεσαιωνική Corso Vannucci.

Βλέπω μπουκάλια κρασί να μεταφέρονται, ....

.... κιόσκια με ποτήρια να στήνονται, ....

.... γωνιές να έχουν μετατραπεί σε τηλεοπτικά στούντιο....

.... και όλος ο κόσμος μ' ένα ποτήρι κρασί στο χέρι.



Είναι η τελευταία μέρα του ετήσιου 3ήμερου φεστιβάλ γευσιγνωσίας με προϊόντα αποκλειστικά της Ούμπρια. Δεν έχω άλλη επιλογή, παίρνω κι εγώ ένα ποτήρι κι ενσωματώνομαι στο γλέντι, δοκιμάζοντας μαζί με το πλήθος τα γευστικότατα κρασιά της περιοχής μέχρι αργά το βράδυ και μέχρι τελικής πτώσεως ... χικ!.

Μετά τη 10ωρη γνωριμία μου σήμερα με την Ασίζη, μπορώ με σιγουριά να γράψω ότι αν μπορούσα να γυρίσω το χρόνο πίσω, θα επέλεγα να κάνω σ' αυτό το μεσαιωνικό διαμαντάκι τις δύο διανυκτερεύσεις. Παρά την εκνευριστική εμπορευματοποίηση της πίστης (μέχρι και Άγιο Φραγκίσκο σε μπισκοτάκι είδα), η κωμόπολη με μάγεψε και - μαζί με το Αρέτσο - σίγουρα σε επόμενο πέρασμά μου θα της διαθέσω το χρόνο που της αξίζει.







Και ο χάρτης διαδρομών του διημέρου:

Εδώ ρίχνει αυλαία κι αυτό το MotoEurope. Σας ευχαριστώ για τη διάθεσή σας να με διαβάσετε. Να είστε καλά και καλά ταξίδια!
Υ.Γ.: Και όπως πάντα, ακολουθεί το φιλμάκι μου με στιγμιότυπα του ταξιδιού, πλαισιωμένα από τις μουσικές επιλογές μου.
Last edited: