VADIM
Member
- Μηνύματα
- 97
- Likes
- 1.055
- Επόμενο Ταξίδι
- Roadtrip Ηνωμένο Βασίλειο
- Ταξίδι-Όνειρο
- Moto road trip USA
Ημέρα 10η (Ανεσύ - Αβινιόν)
Όσοι έχετε διαβάσει κι άλλα ταξιδιωτικά μου, θα έχετε διαπιστώσει την αδυναμία μου να περιδιαβαίνω και να γνωρίζω καλύτερα μια πόλη τις πολύ πρωινές ώρες, όταν ακόμη τεντώνεται στο κρεβάτι της. Έτσι κάνω κι εδώ. Έχω βγει απ' τα χαράματα και σεργιανάω στα άδεια σοκάκια. Ανταλλάσω καλημέρες με τους οδοκαθαριστές που σπεύδουν να αποκαταστήσουν την ταλαιπωρημένη από τις ορδές των τουριστών όψη της όμορφης πόλης και με τους καταστηματάρχες καθώς ετοιμάζουν τα μαγαζιά τους για άλλη μια πολύβουη μέρα. Στέκομαι έξω απ' τις περιποιημένες boulangerie, προσπαθώντας να αντισταθώ στις θεϊκές μυρωδιές απ' τις φρεσκοψημένες μπαγκέτες και τα βουτυρωμένα κρουασάν. Τα βήματά μου με οδηγούν στην προκυμαία, εκεί στα ήρεμα νερά της λίμνης, όπου θα σταθώ παρέα με καμιά δεκαριά κατάλευκους κύκνους, για να πάρω μαζί μου, λίγο πριν φύγω, τις ακριβές εικόνες αυτού του παραμυθένιου μικρόκοσμου.
Και κάπως έτσι, η ώρα έχει πάει 11.00 κι εγώ δεν έχω φύγει ακόμη. Κι όμως, πρέπει να βιαστώ να κινηθώ νότια, στο μεσογειακό κλίμα της Προβηγκίας, γιατί τα νέα του καιρού δεν είναι και τόσο ευχάριστα, αφού το ελβετικό κύμα βροχοπτώσεων έρχεται προς την περιοχή.
Ξεκινάω με καταγάλανο ουρανό, δεν έχω προλάβει να διανύσω 100 χλμ, κινούμαι στο ύψος της Grenoble και μέσα στο καταμεσήμερο δεν αργεί να σκοτεινιάσει ο τόπος.
Συνειρμικά έρχονται στο νου μου και αυτές οι φοβερές εικόνες των καταστροφών του Ντάνιελ, που δεν έπαψα να παρακολουθώ στο ταξίδι μου και ομολογώ ότι .... δεν είμαι και πολύ άνετος. Κι ένα δεκάλεπτο μετά ανοίγουν οι ουρανοί.
Δεν με ανησυχεί τόσο η βροχή, όσο οι πολλές αστραπές που συνεπάγονται και επερχόμενους κεραυνούς. Ευτυχώς, δεν αργεί να εμφανιστεί μπροστά μου το πολυπόθητο βενζινάδικο. Εδώ θα αράξω για όσο χρειαστεί. Μαζί με μένα στην αναμονή και τέσσερις ακόμη μηχανόβιοι, οπότε η ώρα περνάει ευχάριστα. Μ' αυτόν τον Γάλλο συνάδελφο, που έχουμε παρκάρει δίπλα-δίπλα τις μηχανές μας, ....
.... η συζήτηση αποκτάει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Είναι από την περιοχή του Ανεσύ, πηγαίνει για διακοπές στην Ελλάδα, δεν τον ενδιαφέρει να πάει στα νησιά, είναι λάτρης των αρχαιοτήτων μας και θέλει να επισκεφθεί τους Δελφούς και την αρχαία Ολυμπία. Το εντυπωσιακό είναι ότι πηγαίνει στη χώρα μας μαζί με τη σύζυγό του και την κόρη του, οι οποίες έχουν φύγει ήδη με το αυτοκίνητό τους και θα βρεθούν στο λιμάνι της Ανκόνας. Ο άνθρωπος είναι "άρρωστος" μηχανόβιος και προτιμάει να απολαύσει όλα αυτά τα χιλιόμετρα πάνω στη μηχανή του. Σωστός!!
Έχει περάσει ένα μισάωρο και μολονότι η βροχή συνεχίζεται στον ίδιο ρυθμό, σταδιακά αραιώνουμε, αφού ένας-ένας ανεβαίνουν στις μηχανές και φεύγουν. Βαρέθηκα να περιμένω, θα συνεχίσω κι εγώ.
Και δείτε σύμπτωση! Μετά από σχεδόν 200 χιλιόμετρα κι ενώ είμαι στο ύψος της Orange και μπαίνω στη γη που λάτρεψαν τόσοι ζωγράφοι για το φως της, δηλαδή στην Προβηγκία, ως δια μαγείας βγαίνει ένας υπέρλαμπρος ήλιος για να διαδεχθεί τη βροχή, να με στεγνώσει και να στείλει τη διάθεσή μου στα ύψη!
Αργά το μεσημέρι, φθάνω έξω απ' τα επιβλητικά μεσαιωνικά τείχη της Αβινιόν και περνάω την κεντρική πύλη Porte de la Republique.
Εδώ θα μείνω ένα διήμερο. Ευτυχώς, το μέτριο ξενοδοχείο που ακριβοπλήρωσα για να είμαι κοντά στο κέντρο, το αντισταθμίζουν τα νέα μου φιλαράκια, τα τρία παιχνιδιάρικα γκρι γατάκια του ιδιοκτήτη (εκ των οποίων το ένα στη φωτο).
Το πιο εκθαμβωτικό αξιοθέατο της πόλης είναι το περίφημο Παπικό ανάκτορο, το μεγαλύτερο γοτθικό παλάτι στον κόσμο. Το ανάκτορο θεμελιώθηκε τον 14ο αιώνα, για να στεγάσει για 70 περίπου χρόνια επτά διαδοχικούς γάλλους Πάπες, που είχαν μεταφέρει από το Βατικανό εδώ την παπική έδρα, λόγω θρησκευτικών συγκρούσεων. Εκείνη την εποχή ήταν που η Αβινιόν γνώρισε πλούτη και μεγάλη αναγνωρισιμότητα.
Πριν πάρω το δρόμο για το ανάκτορο, περιπλανιέμαι για λίγο στα σοκάκια της Αβινιόν. Σε αντίθεση με το Ανεσύ, που η αρχιτεκτονική του μου θύμιζε έντονα Ιταλία, εδώ η πόλη μου θυμίζει κάτι από παριζιάνικες γειτονιές. Κι αυτή η αίσθηση γίνεται ακόμη πιο έντονη, όταν βγαίνω στην κεντρική λεωφόρο, τη Rue de la Republique, , μια μικρογραφία παριζιάνικου βουλεβάρτου, με τις δενδροστοιχίες της, τα μπιστρό, τις πλατείες με τα καφέ και τους υπαίθριους ζωγράφους - όπως η γραφική Place de l'Horloge - και τα νεοκλασικά κτίρια, χωρίς όμως την ηχητική και ατμοσφαιρική ρύπανση της μεγαλούπολης.
Και μετά από μερικές εκατοντάδες μέτρα, φθάνω στην ανακτορική πλατεία (Place du Palais) ....
.... και μένω έκθαμβος, όπως και οι δεκάδες τουρίστες γύρω μου. Μπροστά μου υψώνεται και σκιάζει όλη τη περιοχή, ένα τεράστιο μεσαιωνικό φρούριο με τους πύργους και τις επάλξεις του, που - παρότι ακριβώς δίπλα βρίσκεται ο καθεδρικός ναός με το επίχρυσο άγαλμα της Παναγίας - μου μοιάζει μάλλον με το κάστρο ενός πανίσχυρου στρατιωτικού ηγεμόνα, παρά με θρησκευτική έδρα. Οι Πάπες και οι αυλικοί τους πάντως, όπως διαβάζω, δεν είχαν κανένα πρόβλημα με την πρόσοψη του ανακτόρου, απολαμβάνοντας στο εσωτερικό του όλες τις "επίγειες απολαύσεις", προκαλώντας όμως την οργή όλης της χριστιανικής κοινότητας. Ενδεικτικά, ο ποιητής Πετράρχης περιέγραφε το Παπικό ανάκτορο σαν "επίγεια κόλαση, οχετός της κακίας, υπόνομος του κόσμου...".
Και ο χάρτης της σημερινής διαδρομής:
Όσοι έχετε διαβάσει κι άλλα ταξιδιωτικά μου, θα έχετε διαπιστώσει την αδυναμία μου να περιδιαβαίνω και να γνωρίζω καλύτερα μια πόλη τις πολύ πρωινές ώρες, όταν ακόμη τεντώνεται στο κρεβάτι της. Έτσι κάνω κι εδώ. Έχω βγει απ' τα χαράματα και σεργιανάω στα άδεια σοκάκια. Ανταλλάσω καλημέρες με τους οδοκαθαριστές που σπεύδουν να αποκαταστήσουν την ταλαιπωρημένη από τις ορδές των τουριστών όψη της όμορφης πόλης και με τους καταστηματάρχες καθώς ετοιμάζουν τα μαγαζιά τους για άλλη μια πολύβουη μέρα. Στέκομαι έξω απ' τις περιποιημένες boulangerie, προσπαθώντας να αντισταθώ στις θεϊκές μυρωδιές απ' τις φρεσκοψημένες μπαγκέτες και τα βουτυρωμένα κρουασάν. Τα βήματά μου με οδηγούν στην προκυμαία, εκεί στα ήρεμα νερά της λίμνης, όπου θα σταθώ παρέα με καμιά δεκαριά κατάλευκους κύκνους, για να πάρω μαζί μου, λίγο πριν φύγω, τις ακριβές εικόνες αυτού του παραμυθένιου μικρόκοσμου.





Και κάπως έτσι, η ώρα έχει πάει 11.00 κι εγώ δεν έχω φύγει ακόμη. Κι όμως, πρέπει να βιαστώ να κινηθώ νότια, στο μεσογειακό κλίμα της Προβηγκίας, γιατί τα νέα του καιρού δεν είναι και τόσο ευχάριστα, αφού το ελβετικό κύμα βροχοπτώσεων έρχεται προς την περιοχή.
Ξεκινάω με καταγάλανο ουρανό, δεν έχω προλάβει να διανύσω 100 χλμ, κινούμαι στο ύψος της Grenoble και μέσα στο καταμεσήμερο δεν αργεί να σκοτεινιάσει ο τόπος.

Συνειρμικά έρχονται στο νου μου και αυτές οι φοβερές εικόνες των καταστροφών του Ντάνιελ, που δεν έπαψα να παρακολουθώ στο ταξίδι μου και ομολογώ ότι .... δεν είμαι και πολύ άνετος. Κι ένα δεκάλεπτο μετά ανοίγουν οι ουρανοί.


Δεν με ανησυχεί τόσο η βροχή, όσο οι πολλές αστραπές που συνεπάγονται και επερχόμενους κεραυνούς. Ευτυχώς, δεν αργεί να εμφανιστεί μπροστά μου το πολυπόθητο βενζινάδικο. Εδώ θα αράξω για όσο χρειαστεί. Μαζί με μένα στην αναμονή και τέσσερις ακόμη μηχανόβιοι, οπότε η ώρα περνάει ευχάριστα. Μ' αυτόν τον Γάλλο συνάδελφο, που έχουμε παρκάρει δίπλα-δίπλα τις μηχανές μας, ....

.... η συζήτηση αποκτάει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Είναι από την περιοχή του Ανεσύ, πηγαίνει για διακοπές στην Ελλάδα, δεν τον ενδιαφέρει να πάει στα νησιά, είναι λάτρης των αρχαιοτήτων μας και θέλει να επισκεφθεί τους Δελφούς και την αρχαία Ολυμπία. Το εντυπωσιακό είναι ότι πηγαίνει στη χώρα μας μαζί με τη σύζυγό του και την κόρη του, οι οποίες έχουν φύγει ήδη με το αυτοκίνητό τους και θα βρεθούν στο λιμάνι της Ανκόνας. Ο άνθρωπος είναι "άρρωστος" μηχανόβιος και προτιμάει να απολαύσει όλα αυτά τα χιλιόμετρα πάνω στη μηχανή του. Σωστός!!
Έχει περάσει ένα μισάωρο και μολονότι η βροχή συνεχίζεται στον ίδιο ρυθμό, σταδιακά αραιώνουμε, αφού ένας-ένας ανεβαίνουν στις μηχανές και φεύγουν. Βαρέθηκα να περιμένω, θα συνεχίσω κι εγώ.

Και δείτε σύμπτωση! Μετά από σχεδόν 200 χιλιόμετρα κι ενώ είμαι στο ύψος της Orange και μπαίνω στη γη που λάτρεψαν τόσοι ζωγράφοι για το φως της, δηλαδή στην Προβηγκία, ως δια μαγείας βγαίνει ένας υπέρλαμπρος ήλιος για να διαδεχθεί τη βροχή, να με στεγνώσει και να στείλει τη διάθεσή μου στα ύψη!

Αργά το μεσημέρι, φθάνω έξω απ' τα επιβλητικά μεσαιωνικά τείχη της Αβινιόν και περνάω την κεντρική πύλη Porte de la Republique.

Εδώ θα μείνω ένα διήμερο. Ευτυχώς, το μέτριο ξενοδοχείο που ακριβοπλήρωσα για να είμαι κοντά στο κέντρο, το αντισταθμίζουν τα νέα μου φιλαράκια, τα τρία παιχνιδιάρικα γκρι γατάκια του ιδιοκτήτη (εκ των οποίων το ένα στη φωτο).

Το πιο εκθαμβωτικό αξιοθέατο της πόλης είναι το περίφημο Παπικό ανάκτορο, το μεγαλύτερο γοτθικό παλάτι στον κόσμο. Το ανάκτορο θεμελιώθηκε τον 14ο αιώνα, για να στεγάσει για 70 περίπου χρόνια επτά διαδοχικούς γάλλους Πάπες, που είχαν μεταφέρει από το Βατικανό εδώ την παπική έδρα, λόγω θρησκευτικών συγκρούσεων. Εκείνη την εποχή ήταν που η Αβινιόν γνώρισε πλούτη και μεγάλη αναγνωρισιμότητα.
Πριν πάρω το δρόμο για το ανάκτορο, περιπλανιέμαι για λίγο στα σοκάκια της Αβινιόν. Σε αντίθεση με το Ανεσύ, που η αρχιτεκτονική του μου θύμιζε έντονα Ιταλία, εδώ η πόλη μου θυμίζει κάτι από παριζιάνικες γειτονιές. Κι αυτή η αίσθηση γίνεται ακόμη πιο έντονη, όταν βγαίνω στην κεντρική λεωφόρο, τη Rue de la Republique, , μια μικρογραφία παριζιάνικου βουλεβάρτου, με τις δενδροστοιχίες της, τα μπιστρό, τις πλατείες με τα καφέ και τους υπαίθριους ζωγράφους - όπως η γραφική Place de l'Horloge - και τα νεοκλασικά κτίρια, χωρίς όμως την ηχητική και ατμοσφαιρική ρύπανση της μεγαλούπολης.



Και μετά από μερικές εκατοντάδες μέτρα, φθάνω στην ανακτορική πλατεία (Place du Palais) ....

.... και μένω έκθαμβος, όπως και οι δεκάδες τουρίστες γύρω μου. Μπροστά μου υψώνεται και σκιάζει όλη τη περιοχή, ένα τεράστιο μεσαιωνικό φρούριο με τους πύργους και τις επάλξεις του, που - παρότι ακριβώς δίπλα βρίσκεται ο καθεδρικός ναός με το επίχρυσο άγαλμα της Παναγίας - μου μοιάζει μάλλον με το κάστρο ενός πανίσχυρου στρατιωτικού ηγεμόνα, παρά με θρησκευτική έδρα. Οι Πάπες και οι αυλικοί τους πάντως, όπως διαβάζω, δεν είχαν κανένα πρόβλημα με την πρόσοψη του ανακτόρου, απολαμβάνοντας στο εσωτερικό του όλες τις "επίγειες απολαύσεις", προκαλώντας όμως την οργή όλης της χριστιανικής κοινότητας. Ενδεικτικά, ο ποιητής Πετράρχης περιέγραφε το Παπικό ανάκτορο σαν "επίγεια κόλαση, οχετός της κακίας, υπόνομος του κόσμου...".



Και ο χάρτης της σημερινής διαδρομής:

Last edited: