VADIM
Member
- Μηνύματα
- 97
- Likes
- 1.055
- Επόμενο Ταξίδι
- Roadtrip Ηνωμένο Βασίλειο
- Ταξίδι-Όνειρο
- Moto road trip USA
Ημέρα 7η (Τσέσκι Κρούμλοβ - Ρέγκενσμπουργκ)
Αμφιταλαντεύθηκα αρκετά χθες το βράδυ, μέχρι να αποφασίσω που θα κατευθυνθώ. Αρχικά, με δελέαζε η ιδέα να συνεχίσω βορειοανατολικά και να περιηγηθώ στην Πολωνία. Τελικά, ήταν οι καλύτερες καιρικές προβλέψεις που με έπεισαν να στρέψω το τιμόνι δυτικά.
Λαμπερή και σήμερα η μέρα στην Τσέχικη ύπαιθρο και ευχάριστη η διαδρομή. Μετά από 70 χλμ μπαίνω και πάλι στη Γερμανία.
Μια ενδιάμεση στάση θα κάνω σήμερα, είναι όμως ιδιαίτερη αφού φέρνει μια ελληνική γεύση στο ταξίδι μου. Μετά από 200 περίπου βαρετά χιλιόμετρα, φθάνω σε μια μεγάλη καμπή του Δούναβη. Αφήνω την άσφαλτο και ακολουθώ για λίγο έναν έρημο χωματόδρομο. Παρκάρω τη μηχανή και ανεβαίνω με προσοχή το απότομο ανάχωμα που με χωρίζει από τον ποταμό. Κι αν αναρωτιέστε όλα αυτά γιατί? Γιατί είναι ο μόνος τρόπος - ο άλλος είναι μέσα από το πλοιάριο κάνοντας κρουαζιέρα στο Δούναβη - να πάρω αυτήν εδώ την απόλυτα σουρεαλιστική φωτογραφία:
Καλά βλέπετε! Ένας Παρθενώνας πάνω σ' έναν καταπράσινο λόφο, στη μέση του πουθενά! Ναι, έχει και η Γερμανία τον Παρθενώνα της, είναι πιστό αντίγραφο του δικού μας, στις ίδιες ακριβώς διαστάσεις και είναι έργο του φιλέλληνα Λουδοβίκου Α', του πατέρα του "δικού" μας Όθωνα. Τον έχουν ονομάσει Βαλχάλα από τη γερμανική μυθολογία και είναι αφιερωμένος στις μεγάλες στιγμές και προσωπικότητες της χώρας.
Από μακριά είναι όντως επιβλητικός ο Παρθενώνας τους, από κοντά όχι κάτι το ιδιαίτερο, ....
.... η θέα όμως του Δούναβη και της γύρω περιοχής από εκεί ψηλά είναι εντυπωσιακή.
Μετά από 15 χλμ και καμιά 20αριά λεπτά μπαίνω στο Ρέγκενσμπουργκ. Τακτοποιούμαι γρήγορα στο ξενοδοχείο και πετάγομαι έξω. Ανυπομονώ να αρχίσω τις βόλτες μου στο υπέροχο μεσαιωνικό κέντρο αυτής της πόλης, που απλώνεται σε μια προνομιακή τοποθεσία, εκεί που συναντιούνται οι ποταμοί Δούναβης και Ρέγκεν.
Ξεκινάω με μερικές γραμμές από την ενδιαφέρουσα ιστορία του Ρέγκενσμπουργκ. Απ' όσα διαβάζω, άρχισε να υπάρχει τον 2ο μ.χ. αιώνα, με τη μορφή του οχυρού Ρεγγίνα που έχτισαν εδώ οι Ρωμαίοι για τη φύλαξη των βόρειων συνόρων. Γνώρισε τη μεγαλύτερη ακμή του την εποχή του Μεσαίωνα, κυρίως λόγω του εμπορίου αλατιού. Ήταν τέτοια η αίγλη του, που για κάμποσους αιώνες ήταν η πρωτεύουσα της Βαυαρίας, πριν χρησθεί το Μόναχο. Θεωρείται μια φοιτητούπολη, με σχεδόν 30.000 φοιτητές να σπουδάζουν στα εξαιρετικά Πανεπιστήμιά της, διαμορφώνοντας σε μεγάλο βαθμό την αστική ζωή, με πολλά νεανικά στέκια και μουσικές γιορτές. Επιπρόσθετα, το Ρέγκενσμπουργκ είναι επιρρεπές στους νεωτερισμούς, αφού ήταν από τις πρώτες πόλεις της Γερμανίας που απαγόρευσαν τα αυτοκίνητα στο ιστορικό κέντρο και πεζοδρόμησαν το μεγαλύτερο τμήμα του.
Είναι Κυριακή και ο κόσμος έχει ξεχυθεί στους δρόμους, απολαμβάνοντας την ηλιόλουστη ημέρα.
Δεν αργώ να φθάσω στο σπουδαιότερο αξιοθέατο της πόλης. Πρόκειται για την περίφημη λίθινη γέφυρα ((Steinerne Brucke) που θα με βοηθήσει να περάσω τον Δούναβη και να μπω στην παλιά πόλη. Τούτη εδώ η γέφυρα έχει τη δική της ιστορία. Φτιάχτηκε τον 12ο αιώνα και θεωρήθηκε τότε ένα από τα επτά θαύματα του κόσμου. Επιπρόσθετα, ήταν η μοναδική ασφαλής γέφυρα για πέρασμα του Δούναβη μέχρι τη Βιέννη! Αξιοσημείωτο ότι χρησιμοποιήθηκε σαν κατασκευαστικό πρότυπο της γέφυρας του Καρόλου στην Πράγα δύο αιώνες αργότερα. Ένας από τους θρύλους που αναφέρονται στη γέφυρα, λέει ότι ήταν τέτοια η ομορφιά της, που πολύ σύντομα κυκλοφόρησε η φήμη - μεσαίωνας γαρ - ότι ο αρχιτέκτονας είχε κάνει συμφωνία με τον διάβολο να τον βοηθήσει στην αποπεράτωση και σε αντάλλαγμα να πάρει την ψυχή του πρώτου πλάσματος που θα την περνούσε. Και αναγκάστηκαν οι κάτοικοι της περιοχής, για να σταματήσουν την κακή φήμη, να διαδόσουν ότι το χρέος προς το διάβολο εξοφλήθηκε μ' ένα γαϊδουράκι που πέρασε πρώτο!
Στέκομαι στη μέση της γέφυρας μαγεμένος από το θέαμα που αντικρίζω! Μπροστά μου ξεπροβάλει ένα πλήθος από πολύχρωμα μεσαιωνικά κτίσματα, ενώ πάνω από τις στέγες τους δεσπόζει ο γιγαντιαίος γοτθικός ναός της πόλης με τους δύο πανύψηλους οβελίσκους του.
Περνάω τη βόρεια είσοδο, κάτω από τον μεσαιωνικό πύργο με το ρολόι (Brukturm), ...
.... στρίβω αριστερά στην προκυμαία του Δούναβη και το ταξίδι μου στο μεσαίωνα ξεκινάει από ένα .... φαστφουντάδικο, που μόλις πλησιάζω η τσίκνα του με στέλνει στα ουράνια. Πάνω από οκτώ αιώνες στέκεται αναλλοίωτο το Historische Wurstkuche, μια ψησταριά, όπου σύμφωνα με την παράδοση έτρωγαν οι κτίστες που δούλευαν στη λίθινη γέφυρα. Κι έτσι θεωρείται ο προπομπός των σημερινών φαστφουντάδικων.
Λίγα βήματα πιο πέρα και ... νομίζω ότι βρίσκομαι στην Τοσκάνη. Στην πόλη δεσπόζουν δεκάδες πανύψηλοι μεσαιωνικοί πύργοι, που αποτελούσαν τις οχυρωμένες κατοικίες των πλουσίων εμπόρων. Είχαν υιοθετήσει και αυτοί την ιταλική μόδα επίδειξης ισχύος και πλούτου, ανάλογα με το ύψος του πύργου τους. Εξ ου και το προσωνύμιο του Ρέγκενσμπουργκ: "η βορειότερη ιταλική πόλη".
Το σεργιάνι συνεχίζεται σ' ένα λαβύρινθο από λιθόστρωτα σοκάκια. Σε κάθε βήμα μου φανερώνεται η παμπάλαια ιστορία της πόλης, μέσα από τα άψογα συντηρημένα μεσαιωνικά κτίρια με τα κλιμακωτά αετώματα και τις γοητευτικές πλατείες με τις κρήνες και τα λουλουδιασμένα παρτέρια.
Σκόπευα να τελειώσω τη βόλτα μου, απολαμβάνοντας ένα weisswurst με μια παραδοσιακή μπύρα στο αρχαίο φαστφουντάδικο. Τελικά προτίμησα ένα στέκι στην άλλη πλευρά του Δούναβη, ώστε να μπορώ να δω αυτήν την υπέροχη πόλη να γίνεται ακόμη ομορφότερη, καθώς τη λούζουν τα χρώματα του δειλινού.
Και ο χάρτης της σημερινής διαδρομής:
Αμφιταλαντεύθηκα αρκετά χθες το βράδυ, μέχρι να αποφασίσω που θα κατευθυνθώ. Αρχικά, με δελέαζε η ιδέα να συνεχίσω βορειοανατολικά και να περιηγηθώ στην Πολωνία. Τελικά, ήταν οι καλύτερες καιρικές προβλέψεις που με έπεισαν να στρέψω το τιμόνι δυτικά.
Λαμπερή και σήμερα η μέρα στην Τσέχικη ύπαιθρο και ευχάριστη η διαδρομή. Μετά από 70 χλμ μπαίνω και πάλι στη Γερμανία.
Μια ενδιάμεση στάση θα κάνω σήμερα, είναι όμως ιδιαίτερη αφού φέρνει μια ελληνική γεύση στο ταξίδι μου. Μετά από 200 περίπου βαρετά χιλιόμετρα, φθάνω σε μια μεγάλη καμπή του Δούναβη. Αφήνω την άσφαλτο και ακολουθώ για λίγο έναν έρημο χωματόδρομο. Παρκάρω τη μηχανή και ανεβαίνω με προσοχή το απότομο ανάχωμα που με χωρίζει από τον ποταμό. Κι αν αναρωτιέστε όλα αυτά γιατί? Γιατί είναι ο μόνος τρόπος - ο άλλος είναι μέσα από το πλοιάριο κάνοντας κρουαζιέρα στο Δούναβη - να πάρω αυτήν εδώ την απόλυτα σουρεαλιστική φωτογραφία:

Καλά βλέπετε! Ένας Παρθενώνας πάνω σ' έναν καταπράσινο λόφο, στη μέση του πουθενά! Ναι, έχει και η Γερμανία τον Παρθενώνα της, είναι πιστό αντίγραφο του δικού μας, στις ίδιες ακριβώς διαστάσεις και είναι έργο του φιλέλληνα Λουδοβίκου Α', του πατέρα του "δικού" μας Όθωνα. Τον έχουν ονομάσει Βαλχάλα από τη γερμανική μυθολογία και είναι αφιερωμένος στις μεγάλες στιγμές και προσωπικότητες της χώρας.
Από μακριά είναι όντως επιβλητικός ο Παρθενώνας τους, από κοντά όχι κάτι το ιδιαίτερο, ....


.... η θέα όμως του Δούναβη και της γύρω περιοχής από εκεί ψηλά είναι εντυπωσιακή.

Μετά από 15 χλμ και καμιά 20αριά λεπτά μπαίνω στο Ρέγκενσμπουργκ. Τακτοποιούμαι γρήγορα στο ξενοδοχείο και πετάγομαι έξω. Ανυπομονώ να αρχίσω τις βόλτες μου στο υπέροχο μεσαιωνικό κέντρο αυτής της πόλης, που απλώνεται σε μια προνομιακή τοποθεσία, εκεί που συναντιούνται οι ποταμοί Δούναβης και Ρέγκεν.
Ξεκινάω με μερικές γραμμές από την ενδιαφέρουσα ιστορία του Ρέγκενσμπουργκ. Απ' όσα διαβάζω, άρχισε να υπάρχει τον 2ο μ.χ. αιώνα, με τη μορφή του οχυρού Ρεγγίνα που έχτισαν εδώ οι Ρωμαίοι για τη φύλαξη των βόρειων συνόρων. Γνώρισε τη μεγαλύτερη ακμή του την εποχή του Μεσαίωνα, κυρίως λόγω του εμπορίου αλατιού. Ήταν τέτοια η αίγλη του, που για κάμποσους αιώνες ήταν η πρωτεύουσα της Βαυαρίας, πριν χρησθεί το Μόναχο. Θεωρείται μια φοιτητούπολη, με σχεδόν 30.000 φοιτητές να σπουδάζουν στα εξαιρετικά Πανεπιστήμιά της, διαμορφώνοντας σε μεγάλο βαθμό την αστική ζωή, με πολλά νεανικά στέκια και μουσικές γιορτές. Επιπρόσθετα, το Ρέγκενσμπουργκ είναι επιρρεπές στους νεωτερισμούς, αφού ήταν από τις πρώτες πόλεις της Γερμανίας που απαγόρευσαν τα αυτοκίνητα στο ιστορικό κέντρο και πεζοδρόμησαν το μεγαλύτερο τμήμα του.
Είναι Κυριακή και ο κόσμος έχει ξεχυθεί στους δρόμους, απολαμβάνοντας την ηλιόλουστη ημέρα.

Δεν αργώ να φθάσω στο σπουδαιότερο αξιοθέατο της πόλης. Πρόκειται για την περίφημη λίθινη γέφυρα ((Steinerne Brucke) που θα με βοηθήσει να περάσω τον Δούναβη και να μπω στην παλιά πόλη. Τούτη εδώ η γέφυρα έχει τη δική της ιστορία. Φτιάχτηκε τον 12ο αιώνα και θεωρήθηκε τότε ένα από τα επτά θαύματα του κόσμου. Επιπρόσθετα, ήταν η μοναδική ασφαλής γέφυρα για πέρασμα του Δούναβη μέχρι τη Βιέννη! Αξιοσημείωτο ότι χρησιμοποιήθηκε σαν κατασκευαστικό πρότυπο της γέφυρας του Καρόλου στην Πράγα δύο αιώνες αργότερα. Ένας από τους θρύλους που αναφέρονται στη γέφυρα, λέει ότι ήταν τέτοια η ομορφιά της, που πολύ σύντομα κυκλοφόρησε η φήμη - μεσαίωνας γαρ - ότι ο αρχιτέκτονας είχε κάνει συμφωνία με τον διάβολο να τον βοηθήσει στην αποπεράτωση και σε αντάλλαγμα να πάρει την ψυχή του πρώτου πλάσματος που θα την περνούσε. Και αναγκάστηκαν οι κάτοικοι της περιοχής, για να σταματήσουν την κακή φήμη, να διαδόσουν ότι το χρέος προς το διάβολο εξοφλήθηκε μ' ένα γαϊδουράκι που πέρασε πρώτο!
Στέκομαι στη μέση της γέφυρας μαγεμένος από το θέαμα που αντικρίζω! Μπροστά μου ξεπροβάλει ένα πλήθος από πολύχρωμα μεσαιωνικά κτίσματα, ενώ πάνω από τις στέγες τους δεσπόζει ο γιγαντιαίος γοτθικός ναός της πόλης με τους δύο πανύψηλους οβελίσκους του.

Περνάω τη βόρεια είσοδο, κάτω από τον μεσαιωνικό πύργο με το ρολόι (Brukturm), ...

.... στρίβω αριστερά στην προκυμαία του Δούναβη και το ταξίδι μου στο μεσαίωνα ξεκινάει από ένα .... φαστφουντάδικο, που μόλις πλησιάζω η τσίκνα του με στέλνει στα ουράνια. Πάνω από οκτώ αιώνες στέκεται αναλλοίωτο το Historische Wurstkuche, μια ψησταριά, όπου σύμφωνα με την παράδοση έτρωγαν οι κτίστες που δούλευαν στη λίθινη γέφυρα. Κι έτσι θεωρείται ο προπομπός των σημερινών φαστφουντάδικων.

Λίγα βήματα πιο πέρα και ... νομίζω ότι βρίσκομαι στην Τοσκάνη. Στην πόλη δεσπόζουν δεκάδες πανύψηλοι μεσαιωνικοί πύργοι, που αποτελούσαν τις οχυρωμένες κατοικίες των πλουσίων εμπόρων. Είχαν υιοθετήσει και αυτοί την ιταλική μόδα επίδειξης ισχύος και πλούτου, ανάλογα με το ύψος του πύργου τους. Εξ ου και το προσωνύμιο του Ρέγκενσμπουργκ: "η βορειότερη ιταλική πόλη".



Το σεργιάνι συνεχίζεται σ' ένα λαβύρινθο από λιθόστρωτα σοκάκια. Σε κάθε βήμα μου φανερώνεται η παμπάλαια ιστορία της πόλης, μέσα από τα άψογα συντηρημένα μεσαιωνικά κτίρια με τα κλιμακωτά αετώματα και τις γοητευτικές πλατείες με τις κρήνες και τα λουλουδιασμένα παρτέρια.





Σκόπευα να τελειώσω τη βόλτα μου, απολαμβάνοντας ένα weisswurst με μια παραδοσιακή μπύρα στο αρχαίο φαστφουντάδικο. Τελικά προτίμησα ένα στέκι στην άλλη πλευρά του Δούναβη, ώστε να μπορώ να δω αυτήν την υπέροχη πόλη να γίνεται ακόμη ομορφότερη, καθώς τη λούζουν τα χρώματα του δειλινού.

Και ο χάρτης της σημερινής διαδρομής:

Last edited: