VADIM
Member
- Μηνύματα
- 97
- Likes
- 1.055
- Επόμενο Ταξίδι
- Roadtrip Ηνωμένο Βασίλειο
- Ταξίδι-Όνειρο
- Moto road trip USA
Ημέρα 4η (Δολομιτικές Άλπεις - Σάλτσμπουργκ)
Για να μη σας κουράζω με διαρκείς επαναλήψεις, το γράφω από τώρα: Σε σχέση με τις προηγούμενες εξορμήσεις με τη μηχανή μου, αυτό το ταξίδι πραγματοποιήθηκε με τις ιδανικότερες καιρικές συνθήκες. Οι ημέρες - με την εξαίρεση μιας και μόνο βροχερής - ήταν από ελαφρά συννεφιασμένες έως ηλιόλουστες και η θερμοκρασία δεν ανέβηκε ποτέ πάνω από 27 βαθμούς, ούτε έπεσε κάτω από 15 .... με εξαίρεση το σημερινό πρωινό, καθώς τα ψηλά βουνά με ξεπροβοδίζουν με μια υγρασία που μου τρυπάει τα κόκκαλα, με κάνει να τουρτουρίζω πάνω στη σέλα και να ανυπομονώ να κατέβω γρήγορα στα πιο ζεστά κλίματα, στα στενά του Μπρέννερο.
Ίσως το Brenner pass να μην είναι το ομορφότερο απ' όσα περάσματα έχω διασχίσει στα ταξίδια μου, είναι όμως αυτό που γεννάει μέσα μου τα πιο έντονα ανάμεικτα συναισθήματα. Όταν το διασχίζω προς βορρά, το πέρασμά του γίνεται στα μάτια μου η πύλη της ευτυχίας, που μου ανοίγει δρόμους απέραντους για απολαυστικά road-trips, ενώ όταν επιστρέφω είναι η ίδια πύλη που με πληγώνει, κλείνοντας πίσω μου όμορφες ταξιδιάρικες στιγμές και γυρίζοντάς με στην καθημερινότητα.
Μιάμιση ώρα αφ' ότου ξεκίνησα έχω περάσει τα σύνορα για Αυστρία, έχω αγοράσει τη βινιέτα των 10 ημερών, έχω διαβεί τη γέφυρα της Ευρώπης κι έχω προλάβει να παραπονεθώ για άλλη μια φορά στο σταθμό διοδίων που βρίσκω μερικά χλμ πιο κάτω, για την πρόσθετη πληρωμή των 11 €, αφού μόλις πριν λίγο εξόφλησα τον οδικό φόρο αγοράζοντας τη βινιέτα. Η απάντηση της κοπέλας ψυχρή και στερεότυπη: "It's extra".
Είναι ιεροσυλία να διασχίζεις μια χώρα όπως η Αυστρία, μέσω της εθνικής της οδού...
.... οπότε στην πρώτη διασταύρωση την εγκαταλείπω, μπαίνω σε επαρχιακό δρόμο και .... τώρα μάλιστα! Καλωσόρισα στη χώρα της ομορφιάς! Κινούμαι στην καρδιά της κοιλάδας Brixental και γύρω μου στήνουν χορό μαγικές εικόνες με καταπράσινα λιβάδια και γοητευτικά χωριά με τα χαρακτηριστικά ρουστίκ σαλέ....
... και μετά από καμιά 20αριά χλμ μπαίνω στο κοσμοπολίτικο και πασίγνωστο για την ομορφιά του Κίτσμπουελ (Kitzbuhel). Εδώ θα αφιερώσω το επόμενο δίωρο, πίνοντας το εσπρεσάκι μου και βολτάροντας στα γραφικά στενά του.
Έχει μεσημεριάσει για τα καλά όταν παίρνω το δρόμο για το ξενοδοχείο στο Σάλτσμπουργκ. Ακολουθώ και πάλι επαρχιακούς δρόμους και οι εικόνες εξακολουθούν να με συνεπαίρνουν. Κι εκεί που σχεδόν έχω πεισθεί ότι η Αυστρία πρέπει να πάρει τα εύσημα της πιο όμορφης αλπικής χώρας, ξαφνικά πάει να μου φύγει το κράνος .... τι έγινε ρε παιδιά! Μπροστά μου σκάει μια ταμπέλα ίσα με το μπόι μου "Καλώς ήλθατε στη Δημοκρατία της Αυστρίας"! Τι είχε συμβεί: Η διαδρομή Κίτσμπουελ - Σάλτσμπουργκ περνάει μέσα από τη νοτιοανατολική ακρογωνιά της Γερμανίας, γνωστή ως Berchtesgadener Land. Σ΄ αυτή την ακρογωνία λοιπόν είχα μπει εδώ και ώρα χωρίς να το πάρω είδηση και εκστασιαζόμουν με τα "αυστριακά" τοπία, που στη πραγματικότητα ήταν βαυαρικά. Οκ, η ομορφιά δεν γνωρίζει σύνορα.
Εδώ ανοίγω μια παρένθεση για να σας πω για το σημερινό τόπο διαμονής μου. Στο Σάλτσμπουργκ έχω έρθει κάμποσες φορές και όλες έμενα σε κεντρικά σημεία του. Αυτή τη φορά - και προσπαθώντας να υλοποιήσω αυτό που έγραφα στην αρχή για βουκολικές διανυκτερεύσεις - έψαξα και βρήκα ένα ξενοδοχείο μόλις 5 χλμ από το κέντρο της πόλης, αλλά... στην ερημιά, πάνω σ' ένα ύψωμα με απέραντη θέα κι ένα πυκνό δάσος δίπλα. Η βαθμολογία στο booking αλλά και οι φωτογραφίες που είδα με προετοίμαζαν για κάτι καλό, αλλά δεν περίμενα με τίποτα ότι θα υπερέβαινε τόσο τις προσδοκίες μου.
Πλησιάζοντας λοιπόν στα ριζά του λόφου, με υποδέχεται αυτή η εικόνα.
Και όταν φτάνω στην κορυφή, τι να πρωτοθαυμάσω! Δίπλα-δίπλα, σε τέλεια αρμονία με το φυσικό περιβάλλον και χωρίς καμία αρχιτεκτονική παραφωνία, η εκκλησία Maria Plain (δημοφιλής προορισμός προσκυνητών από το 17ο αιώνα) και το ομώνυμο ξενοδοχείο που θα με φιλοξενήσει για ένα διήμερο.
Και η θέα στην πόλη και στα γύρω βουνά απίστευτη!
Το πρώτο πράγμα που κάνω το απόγευμα είναι να απολαύσω χαλαρούς περιπάτους στα πεζοπορικά μονοπάτια σε όλη την έκταση του λόφου, ....
.... ανταλλάσσοντας με τους δεκάδες άλλους συν-πεζοπόρους τον ένα και μοναδικό χαιρετισμό που χρησιμοποιούν στη Βαυαρία και σ' αυτήν την περιοχή της Αυστρίας, για κάθε ώρα και στιγμή της ημέρας: "Γκρέους Γκοτ", κάτι μεταξύ του "ο Θεός μαζί σου" και "Δοξασμένος ο Κύριος".
Τι να πω, η απόλυτη ηρεμία της ψυχής! Ένα ιδανικό σημείο για να χαλαρώσει κανείς και συγχρόνως να το έχει σαν βάση για εξορμήσεις στα πέριξ, όπως σχεδιάζω να κάνω εγώ αύριο. Υπόσχομαι νοερά να επιστρέψω εδώ με τη σύζυγό μου, για ένα 4ήμερο τουλάχιστον.
Το ηλιοβασίλεμα θα με βρει να περιδιαβαίνω τα πλακόστρωτα σοκάκια του Σάλτσμπουργκ και να απολαμβάνω ένα currywurst και μια μπύρα σε μια καντίνα δίπλα στον ποταμό Σάλτσαχ, θαυμάζοντας γι' άλλη μια φορά το παραμυθένιο σκηνικό αυτής της φινετσάτης πόλης.
Και ο σημερινός χάρτης διαδρομών:
Για να μη σας κουράζω με διαρκείς επαναλήψεις, το γράφω από τώρα: Σε σχέση με τις προηγούμενες εξορμήσεις με τη μηχανή μου, αυτό το ταξίδι πραγματοποιήθηκε με τις ιδανικότερες καιρικές συνθήκες. Οι ημέρες - με την εξαίρεση μιας και μόνο βροχερής - ήταν από ελαφρά συννεφιασμένες έως ηλιόλουστες και η θερμοκρασία δεν ανέβηκε ποτέ πάνω από 27 βαθμούς, ούτε έπεσε κάτω από 15 .... με εξαίρεση το σημερινό πρωινό, καθώς τα ψηλά βουνά με ξεπροβοδίζουν με μια υγρασία που μου τρυπάει τα κόκκαλα, με κάνει να τουρτουρίζω πάνω στη σέλα και να ανυπομονώ να κατέβω γρήγορα στα πιο ζεστά κλίματα, στα στενά του Μπρέννερο.

Ίσως το Brenner pass να μην είναι το ομορφότερο απ' όσα περάσματα έχω διασχίσει στα ταξίδια μου, είναι όμως αυτό που γεννάει μέσα μου τα πιο έντονα ανάμεικτα συναισθήματα. Όταν το διασχίζω προς βορρά, το πέρασμά του γίνεται στα μάτια μου η πύλη της ευτυχίας, που μου ανοίγει δρόμους απέραντους για απολαυστικά road-trips, ενώ όταν επιστρέφω είναι η ίδια πύλη που με πληγώνει, κλείνοντας πίσω μου όμορφες ταξιδιάρικες στιγμές και γυρίζοντάς με στην καθημερινότητα.

Μιάμιση ώρα αφ' ότου ξεκίνησα έχω περάσει τα σύνορα για Αυστρία, έχω αγοράσει τη βινιέτα των 10 ημερών, έχω διαβεί τη γέφυρα της Ευρώπης κι έχω προλάβει να παραπονεθώ για άλλη μια φορά στο σταθμό διοδίων που βρίσκω μερικά χλμ πιο κάτω, για την πρόσθετη πληρωμή των 11 €, αφού μόλις πριν λίγο εξόφλησα τον οδικό φόρο αγοράζοντας τη βινιέτα. Η απάντηση της κοπέλας ψυχρή και στερεότυπη: "It's extra".

Είναι ιεροσυλία να διασχίζεις μια χώρα όπως η Αυστρία, μέσω της εθνικής της οδού...

.... οπότε στην πρώτη διασταύρωση την εγκαταλείπω, μπαίνω σε επαρχιακό δρόμο και .... τώρα μάλιστα! Καλωσόρισα στη χώρα της ομορφιάς! Κινούμαι στην καρδιά της κοιλάδας Brixental και γύρω μου στήνουν χορό μαγικές εικόνες με καταπράσινα λιβάδια και γοητευτικά χωριά με τα χαρακτηριστικά ρουστίκ σαλέ....



... και μετά από καμιά 20αριά χλμ μπαίνω στο κοσμοπολίτικο και πασίγνωστο για την ομορφιά του Κίτσμπουελ (Kitzbuhel). Εδώ θα αφιερώσω το επόμενο δίωρο, πίνοντας το εσπρεσάκι μου και βολτάροντας στα γραφικά στενά του.




Έχει μεσημεριάσει για τα καλά όταν παίρνω το δρόμο για το ξενοδοχείο στο Σάλτσμπουργκ. Ακολουθώ και πάλι επαρχιακούς δρόμους και οι εικόνες εξακολουθούν να με συνεπαίρνουν. Κι εκεί που σχεδόν έχω πεισθεί ότι η Αυστρία πρέπει να πάρει τα εύσημα της πιο όμορφης αλπικής χώρας, ξαφνικά πάει να μου φύγει το κράνος .... τι έγινε ρε παιδιά! Μπροστά μου σκάει μια ταμπέλα ίσα με το μπόι μου "Καλώς ήλθατε στη Δημοκρατία της Αυστρίας"! Τι είχε συμβεί: Η διαδρομή Κίτσμπουελ - Σάλτσμπουργκ περνάει μέσα από τη νοτιοανατολική ακρογωνιά της Γερμανίας, γνωστή ως Berchtesgadener Land. Σ΄ αυτή την ακρογωνία λοιπόν είχα μπει εδώ και ώρα χωρίς να το πάρω είδηση και εκστασιαζόμουν με τα "αυστριακά" τοπία, που στη πραγματικότητα ήταν βαυαρικά. Οκ, η ομορφιά δεν γνωρίζει σύνορα.


Εδώ ανοίγω μια παρένθεση για να σας πω για το σημερινό τόπο διαμονής μου. Στο Σάλτσμπουργκ έχω έρθει κάμποσες φορές και όλες έμενα σε κεντρικά σημεία του. Αυτή τη φορά - και προσπαθώντας να υλοποιήσω αυτό που έγραφα στην αρχή για βουκολικές διανυκτερεύσεις - έψαξα και βρήκα ένα ξενοδοχείο μόλις 5 χλμ από το κέντρο της πόλης, αλλά... στην ερημιά, πάνω σ' ένα ύψωμα με απέραντη θέα κι ένα πυκνό δάσος δίπλα. Η βαθμολογία στο booking αλλά και οι φωτογραφίες που είδα με προετοίμαζαν για κάτι καλό, αλλά δεν περίμενα με τίποτα ότι θα υπερέβαινε τόσο τις προσδοκίες μου.
Πλησιάζοντας λοιπόν στα ριζά του λόφου, με υποδέχεται αυτή η εικόνα.

Και όταν φτάνω στην κορυφή, τι να πρωτοθαυμάσω! Δίπλα-δίπλα, σε τέλεια αρμονία με το φυσικό περιβάλλον και χωρίς καμία αρχιτεκτονική παραφωνία, η εκκλησία Maria Plain (δημοφιλής προορισμός προσκυνητών από το 17ο αιώνα) και το ομώνυμο ξενοδοχείο που θα με φιλοξενήσει για ένα διήμερο.


Και η θέα στην πόλη και στα γύρω βουνά απίστευτη!

Το πρώτο πράγμα που κάνω το απόγευμα είναι να απολαύσω χαλαρούς περιπάτους στα πεζοπορικά μονοπάτια σε όλη την έκταση του λόφου, ....

.... ανταλλάσσοντας με τους δεκάδες άλλους συν-πεζοπόρους τον ένα και μοναδικό χαιρετισμό που χρησιμοποιούν στη Βαυαρία και σ' αυτήν την περιοχή της Αυστρίας, για κάθε ώρα και στιγμή της ημέρας: "Γκρέους Γκοτ", κάτι μεταξύ του "ο Θεός μαζί σου" και "Δοξασμένος ο Κύριος".
Τι να πω, η απόλυτη ηρεμία της ψυχής! Ένα ιδανικό σημείο για να χαλαρώσει κανείς και συγχρόνως να το έχει σαν βάση για εξορμήσεις στα πέριξ, όπως σχεδιάζω να κάνω εγώ αύριο. Υπόσχομαι νοερά να επιστρέψω εδώ με τη σύζυγό μου, για ένα 4ήμερο τουλάχιστον.
Το ηλιοβασίλεμα θα με βρει να περιδιαβαίνω τα πλακόστρωτα σοκάκια του Σάλτσμπουργκ και να απολαμβάνω ένα currywurst και μια μπύρα σε μια καντίνα δίπλα στον ποταμό Σάλτσαχ, θαυμάζοντας γι' άλλη μια φορά το παραμυθένιο σκηνικό αυτής της φινετσάτης πόλης.



Και ο σημερινός χάρτης διαδρομών:

Last edited: