VADIM
Member
- Μηνύματα
- 97
- Likes
- 1.034
- Επόμενο Ταξίδι
- Roadtrip Ηνωμένο Βασίλειο
- Ταξίδι-Όνειρο
- Moto road trip USA
Ημέρα 5η (Εξόρμηση στα πέριξ)
Αυτό το πρωινό ξύπνημα είναι μια νέα εμπειρία. Από τη μια οι καμπάνες της Maria Plain κι απ' την άλλη οι παραδοσιακές κουδούνες ενός κοπαδιού αγελάδων να συναγωνίζονται ποιά θα ακουστεί μέχρι τα πέρατα του ουρανού, αλλά και μέχρι τα έγκατα των αγουροξυπνημένων τυμπάνων των αυτιών μου. Αστειεύομαι... ήταν το πιο γλυκό ξύπνημα που μπορούσα να φανταστώ!
Η μέρα είναι υπέροχη, το κέφι μου στα ύψη και σπεύδω να ξεκολλήσω τη μπέμπα μου από την κροάτικη παρέα της, γιατί μας περιμένει μια πολύ όμορφη ολοήμερη εκδρομή.
Σήμερα θα ξαναμπώ στη Γερμανία. Καμιά 30αριά χιλιόμετρα από το ξενοδοχείο, σ' αυτή τη νοτιοανατολική ακρογωνιά της Γερμανίας που λίγο πιο βόρεια πέρασα χθες, βρίσκεται ένας τόπος ξεχωριστής ομορφιάς, το Εθνικό Πάρκο του Berchtesgaden. Το εν λόγω πάρκο ιδρύθηκε το 1978 για την προστασία του υπέροχου τοπίου των Ανατολικών Βαυαρικών Άλπεων και είναι μέλος του παγκόσμιου δικτύου προστατευόμενων πάρκων της UNESCO.
Η διαδρομή είναι απολαυστική! Ακολουθώ έναν στριφτερό δρόμο και όλες μου οι αισθήσεις είναι σε ταξιδιάρικη επιφυλακή. Γύρω μου βοσκοτόπια και ελατοδάση που κρέμονται στις απότομες πλαγιές, προσπερνώ αγροτόσπιτα με τα παράθυρα πνιγμένα στα λουλούδια, ακολουθώ ποταμάκια και ρεματιές, διασταυρώνομαι με πάμπολλες αγελάδες που βόσκουν αμέριμνες στη λιακάδα. Και πόσο απολαμβάνω αυτές τις μυρωδιές από φρεσκοκομμένο γρασίδι και ξύλο!
Η πρώτη στάση θα γίνει στο Berchtesgaden. Απλωμένη σ' ένα φυσικό μπαλκόνι στις πλαγιές ενός καταπράσινου λόφου, αυτή η πανέμορφη κωμόπολη οφείλει την ύπαρξή της σε μια ομάδα Αυγουστίνων μοναχών, που τον 12ο αιώνα ίδρυσαν εδώ ένα μοναστήρι, γύρω από το οποίο άρχισαν να δημιουργούνται σταδιακά μικρές κοινότητες. Η περιοχή, εκτός από την ομορφιά της, είχε "ευλογηθεί" και με τεράστια κοιτάσματα αλατιού, πράγμα που της χάρισε δύναμη και πλούτο, με αποτέλεσμα - μέχρι τον 19ο αιώνα που ενσωματώθηκε στη Βαυαρία - να είναι για μεγάλο διάστημα ανεξάρτητο κράτος. Ήταν τέτοια η φήμη της ομορφιάς της γύρω περιοχής, που αποτελούσε κύριο θερινό θέρετρο για πολλές βασιλικές οικογένειες. Δυστυχώς ένα κομμάτι της ιστορίας του είναι συνδεδεμένο με τους Ναζί και τη δημιουργία του σαλέ του Χίτλερ, τη γνωστή "αετοφωλιά".
Το ιστορικό κέντρο της κωμόπολης δεν είναι μεγάλο, είναι όμως πανέμορφο με την πλατεία Schlossplatz και την περιοχή του παλατιού, με τα λιθόστρωτα καλντερίμια, τις αψιδωτές στοές, τα παλαιά ζωγραφιστά σπίτια και ... πάρα πολλούς τουρίστες σήμερα.
Η επόμενη στάση είναι τόσο κοντά, που - αν είχα χρόνο - θα μπορούσα να έρθω και με τα πόδια. Η οδική και οδηγική απόλαυση συνεχίζεται ....
... και μετά από 8 μόλις χλμ μπαίνω στο Ramsau, με μια ομάδα νέων της περιοχής ντυμένων με τις παραδοσιακές στολές να με υποδέχεται.
Το Ramsau είναι ο ορισμός του παραμυθένιου χωριού. Είναι χωμένο σε μια ειδυλλιακή κοιλάδα, περιβάλλεται από καταπράσινα λιβάδια, δάση και τις γιγαντιαίες κορυφές των Βαυαρικών Άλπεων, το διασχίζει ένα ήρεμο ποτάμι με τις ξύλινες γεφυρούλες και τα παραδοσιακά σαλέ τριγύρω του και στο κέντρο δεσπόζει ένα ενοριακό εκκλησάκι του 16ου αιώνα, που είμαι σίγουρος ότι θα έχετε δει φωτογραφία του, από τις χιλιάδες αναρτημένες στο διαδίκτυο.
Αφήνω τη μηχανή στην αρχή του χωριού και αφήνομαι να χαθώ στα δρομάκια του, σε ειδυλλιακά μονοπάτια δίπλα στο ποτάμι. Η ματιά μου περιπλανιέται στα πανέμορφα σαλέ με τις περιποιημένες αυλές και ανεβαίνει μαγεμένη πάνω απ' τις σκεπές τους, ως τα βοσκοτόπια που ηχούν οι κουδούνες των αγελάδων κι ακόμη πιο ψηλά, στις λουλουδιασμένες λοφοπλαγιές. Και βέβαια όλη η διαδρομή διανθίζεται από δεκάδες ανταλλαγές "Γκρέους Γκοτ" με τους ντόπιους. Ήταν υπέροχα, άλλη μια απολαυστική στιγμή του ταξιδιού μου!
Η εκδρομή στη γη του Berchtesgaden δεν θα τελειώσει εδώ. Έχω ακόμη 9 χλμ να διανύσω για να φτάσω στη μύτη αυτής της βαυαρικής γωνιάς, στο "σμαράγδι των Άλπεων", την πιο όμορφη αλπική λίμνη της Γερμανίας, τη Κένιγκσζεε (Konigsee).
Η κορυφαία δραστηριότητα εδώ, μια συναρπαστική εμπειρία, είναι η βαρκάδα με τα ηλεκτροκίνητα πλεούμενα στα πεντακάθαρα νερά της, κάτω από τη σκιά των επιβλητικών ορεινών όγκων, με απαραίτητη στάση στη νησάκι του Αγίου Βαρθολομαίου, αλλά και πεζοπορία προς τη γειτονική λιμνούλα, την Όμπερζεε. Παρότι δεν θα κάνω την βαρκάδα (αυτήν την εμπειρία την έχω ζήσει σε παλαιότερο ταξίδι μου), πλησιάζω γρήγορα στην κατακλυσμένη από τουριστικές ορδές προκυμαία. Ο λόγος είναι οι τσίκνες από τα μπριζολάκια και τα λουκάνικα στις γύρω καντίνες, που μου έχουν σπάσει τη μύτη.
Αφού καταβροχθίσω μια βασιλική μερίδα, παίρνω το δρόμο για το σταθμό του τελεφερίκ που θα με οδηγήσει στα 1.900 μ., στην κορυφή του όρους Jenner, για να θαυμάσω τη λίμνη και τη γύρω περιοχή και από ψηλά.
Πληρώνω το τσουχτερό εισιτήριο (42 €) και η ανάβαση αρχίζει μέσα από ένα εντυπωσιακό σκηνικό.
Δεν αργώ να φτάσω στην κορυφή .... που όμως δεν είναι η κορυφή. Εκεί που τερματίζει το τελεφερίκ έχει ένα εστιατόριο με την ταράτσα του, ένα μαγαζί με σουβενίρ και άπλετη θέα στα γύρω βουνά.
Πουθενά όμως η εντυπωσιακή εικόνα της Κένιγκσεε, που έχω δει στο διαδίκτυο και θέλω να την απολαύσω και live.
Ώσπου ρωτάω κάποιους πεζοπόρους και ... μου αποκαλύπτεται η πικρή αλήθεια. Για να φθάσω στην κορυφή, πρέπει να διανύσω καταμεσήμερο και λουσμένος στον ιδρώτα μέσα στη στολή και στις μπότες της μηχανής, καμιά 400αριά ανηφορικά μέτρα σ' ένα κακοτράχαλο μονοπάτι. Αλλά τα αγαθά κόποις κτώνται, οπότε παίρνω με βαριά καρδιά την ανηφόρα. Δείτε πού βρίσκομαι στα μισά της διαδρομής ....,
.... το κακοτράχαλο μονοπάτι ....
....και τη κορυφή που φιλοδοξώ να κατακτήσω.
Μετά από λίγο έρχεται η πολυπόθητη κατάκτηση και όντως η θέα τόσο της λίμνης, όσο και του γύρω επιβλητικού αλπικού τοπίου είναι μεν εντυπωσιακή, αλλά - αν θα έπρεπε να διαλέξω μια εκ των δύο - δεν συγκρίνεται, κατά τη γνώμη μου, με τη βαρκάδα και δεν δικαιολογεί με τίποτε το υψηλό κόστος εισιτηρίου. Τουλάχιστον έκανα απόσβεση ενός μικρού μέρους των θερμίδων της προηγούμενης "γουρουνιάς".
Απόγευμα πια, αλλά δεν μου κάνει καρδιά να επιστρέψω χωρίς να απολαύσω λίγο ακόμη "motorcycling" στην περιοχή των αυστριακών λιμνών (Salzkammergut). Θα διανύσω λοιπόν άλλα 120 χλμ μέχρι το ξενοδοχείο, κάνοντας δύο και μόνο μικρές στάσεις, μία στο St Gilgen ....
.... και μια στο Mondsee.
Έχει αρχίσει να πέφτει η νύχτα όταν παίρνω το δρόμο του γυρισμού.
Κατάκοπος, αλλά χορτασμένος από τις όμορφες εικόνες και μνήμες της ημέρας, θα καταρρεύσω σε μια πολυθρόνα στην αυλή του καλού εστιατορίου του ξενοδοχείου....
..... για να απολαύσω το ευμέγεθες σνίτσελ μου ....
..... και τη θέα της όμορφα φωτισμένης Maria Plain.
Και ο σημερινός χάρτης διαδρομών:
Αυτό το πρωινό ξύπνημα είναι μια νέα εμπειρία. Από τη μια οι καμπάνες της Maria Plain κι απ' την άλλη οι παραδοσιακές κουδούνες ενός κοπαδιού αγελάδων να συναγωνίζονται ποιά θα ακουστεί μέχρι τα πέρατα του ουρανού, αλλά και μέχρι τα έγκατα των αγουροξυπνημένων τυμπάνων των αυτιών μου. Αστειεύομαι... ήταν το πιο γλυκό ξύπνημα που μπορούσα να φανταστώ!
Η μέρα είναι υπέροχη, το κέφι μου στα ύψη και σπεύδω να ξεκολλήσω τη μπέμπα μου από την κροάτικη παρέα της, γιατί μας περιμένει μια πολύ όμορφη ολοήμερη εκδρομή.
Σήμερα θα ξαναμπώ στη Γερμανία. Καμιά 30αριά χιλιόμετρα από το ξενοδοχείο, σ' αυτή τη νοτιοανατολική ακρογωνιά της Γερμανίας που λίγο πιο βόρεια πέρασα χθες, βρίσκεται ένας τόπος ξεχωριστής ομορφιάς, το Εθνικό Πάρκο του Berchtesgaden. Το εν λόγω πάρκο ιδρύθηκε το 1978 για την προστασία του υπέροχου τοπίου των Ανατολικών Βαυαρικών Άλπεων και είναι μέλος του παγκόσμιου δικτύου προστατευόμενων πάρκων της UNESCO.
Η διαδρομή είναι απολαυστική! Ακολουθώ έναν στριφτερό δρόμο και όλες μου οι αισθήσεις είναι σε ταξιδιάρικη επιφυλακή. Γύρω μου βοσκοτόπια και ελατοδάση που κρέμονται στις απότομες πλαγιές, προσπερνώ αγροτόσπιτα με τα παράθυρα πνιγμένα στα λουλούδια, ακολουθώ ποταμάκια και ρεματιές, διασταυρώνομαι με πάμπολλες αγελάδες που βόσκουν αμέριμνες στη λιακάδα. Και πόσο απολαμβάνω αυτές τις μυρωδιές από φρεσκοκομμένο γρασίδι και ξύλο!
Η πρώτη στάση θα γίνει στο Berchtesgaden. Απλωμένη σ' ένα φυσικό μπαλκόνι στις πλαγιές ενός καταπράσινου λόφου, αυτή η πανέμορφη κωμόπολη οφείλει την ύπαρξή της σε μια ομάδα Αυγουστίνων μοναχών, που τον 12ο αιώνα ίδρυσαν εδώ ένα μοναστήρι, γύρω από το οποίο άρχισαν να δημιουργούνται σταδιακά μικρές κοινότητες. Η περιοχή, εκτός από την ομορφιά της, είχε "ευλογηθεί" και με τεράστια κοιτάσματα αλατιού, πράγμα που της χάρισε δύναμη και πλούτο, με αποτέλεσμα - μέχρι τον 19ο αιώνα που ενσωματώθηκε στη Βαυαρία - να είναι για μεγάλο διάστημα ανεξάρτητο κράτος. Ήταν τέτοια η φήμη της ομορφιάς της γύρω περιοχής, που αποτελούσε κύριο θερινό θέρετρο για πολλές βασιλικές οικογένειες. Δυστυχώς ένα κομμάτι της ιστορίας του είναι συνδεδεμένο με τους Ναζί και τη δημιουργία του σαλέ του Χίτλερ, τη γνωστή "αετοφωλιά".
Το ιστορικό κέντρο της κωμόπολης δεν είναι μεγάλο, είναι όμως πανέμορφο με την πλατεία Schlossplatz και την περιοχή του παλατιού, με τα λιθόστρωτα καλντερίμια, τις αψιδωτές στοές, τα παλαιά ζωγραφιστά σπίτια και ... πάρα πολλούς τουρίστες σήμερα.
Η επόμενη στάση είναι τόσο κοντά, που - αν είχα χρόνο - θα μπορούσα να έρθω και με τα πόδια. Η οδική και οδηγική απόλαυση συνεχίζεται ....
... και μετά από 8 μόλις χλμ μπαίνω στο Ramsau, με μια ομάδα νέων της περιοχής ντυμένων με τις παραδοσιακές στολές να με υποδέχεται.
Το Ramsau είναι ο ορισμός του παραμυθένιου χωριού. Είναι χωμένο σε μια ειδυλλιακή κοιλάδα, περιβάλλεται από καταπράσινα λιβάδια, δάση και τις γιγαντιαίες κορυφές των Βαυαρικών Άλπεων, το διασχίζει ένα ήρεμο ποτάμι με τις ξύλινες γεφυρούλες και τα παραδοσιακά σαλέ τριγύρω του και στο κέντρο δεσπόζει ένα ενοριακό εκκλησάκι του 16ου αιώνα, που είμαι σίγουρος ότι θα έχετε δει φωτογραφία του, από τις χιλιάδες αναρτημένες στο διαδίκτυο.
Αφήνω τη μηχανή στην αρχή του χωριού και αφήνομαι να χαθώ στα δρομάκια του, σε ειδυλλιακά μονοπάτια δίπλα στο ποτάμι. Η ματιά μου περιπλανιέται στα πανέμορφα σαλέ με τις περιποιημένες αυλές και ανεβαίνει μαγεμένη πάνω απ' τις σκεπές τους, ως τα βοσκοτόπια που ηχούν οι κουδούνες των αγελάδων κι ακόμη πιο ψηλά, στις λουλουδιασμένες λοφοπλαγιές. Και βέβαια όλη η διαδρομή διανθίζεται από δεκάδες ανταλλαγές "Γκρέους Γκοτ" με τους ντόπιους. Ήταν υπέροχα, άλλη μια απολαυστική στιγμή του ταξιδιού μου!
Η εκδρομή στη γη του Berchtesgaden δεν θα τελειώσει εδώ. Έχω ακόμη 9 χλμ να διανύσω για να φτάσω στη μύτη αυτής της βαυαρικής γωνιάς, στο "σμαράγδι των Άλπεων", την πιο όμορφη αλπική λίμνη της Γερμανίας, τη Κένιγκσζεε (Konigsee).
Η κορυφαία δραστηριότητα εδώ, μια συναρπαστική εμπειρία, είναι η βαρκάδα με τα ηλεκτροκίνητα πλεούμενα στα πεντακάθαρα νερά της, κάτω από τη σκιά των επιβλητικών ορεινών όγκων, με απαραίτητη στάση στη νησάκι του Αγίου Βαρθολομαίου, αλλά και πεζοπορία προς τη γειτονική λιμνούλα, την Όμπερζεε. Παρότι δεν θα κάνω την βαρκάδα (αυτήν την εμπειρία την έχω ζήσει σε παλαιότερο ταξίδι μου), πλησιάζω γρήγορα στην κατακλυσμένη από τουριστικές ορδές προκυμαία. Ο λόγος είναι οι τσίκνες από τα μπριζολάκια και τα λουκάνικα στις γύρω καντίνες, που μου έχουν σπάσει τη μύτη.
Αφού καταβροχθίσω μια βασιλική μερίδα, παίρνω το δρόμο για το σταθμό του τελεφερίκ που θα με οδηγήσει στα 1.900 μ., στην κορυφή του όρους Jenner, για να θαυμάσω τη λίμνη και τη γύρω περιοχή και από ψηλά.
Πληρώνω το τσουχτερό εισιτήριο (42 €) και η ανάβαση αρχίζει μέσα από ένα εντυπωσιακό σκηνικό.
Δεν αργώ να φτάσω στην κορυφή .... που όμως δεν είναι η κορυφή. Εκεί που τερματίζει το τελεφερίκ έχει ένα εστιατόριο με την ταράτσα του, ένα μαγαζί με σουβενίρ και άπλετη θέα στα γύρω βουνά.
Πουθενά όμως η εντυπωσιακή εικόνα της Κένιγκσεε, που έχω δει στο διαδίκτυο και θέλω να την απολαύσω και live.
Ώσπου ρωτάω κάποιους πεζοπόρους και ... μου αποκαλύπτεται η πικρή αλήθεια. Για να φθάσω στην κορυφή, πρέπει να διανύσω καταμεσήμερο και λουσμένος στον ιδρώτα μέσα στη στολή και στις μπότες της μηχανής, καμιά 400αριά ανηφορικά μέτρα σ' ένα κακοτράχαλο μονοπάτι. Αλλά τα αγαθά κόποις κτώνται, οπότε παίρνω με βαριά καρδιά την ανηφόρα. Δείτε πού βρίσκομαι στα μισά της διαδρομής ....,
.... το κακοτράχαλο μονοπάτι ....
....και τη κορυφή που φιλοδοξώ να κατακτήσω.
Μετά από λίγο έρχεται η πολυπόθητη κατάκτηση και όντως η θέα τόσο της λίμνης, όσο και του γύρω επιβλητικού αλπικού τοπίου είναι μεν εντυπωσιακή, αλλά - αν θα έπρεπε να διαλέξω μια εκ των δύο - δεν συγκρίνεται, κατά τη γνώμη μου, με τη βαρκάδα και δεν δικαιολογεί με τίποτε το υψηλό κόστος εισιτηρίου. Τουλάχιστον έκανα απόσβεση ενός μικρού μέρους των θερμίδων της προηγούμενης "γουρουνιάς".
Απόγευμα πια, αλλά δεν μου κάνει καρδιά να επιστρέψω χωρίς να απολαύσω λίγο ακόμη "motorcycling" στην περιοχή των αυστριακών λιμνών (Salzkammergut). Θα διανύσω λοιπόν άλλα 120 χλμ μέχρι το ξενοδοχείο, κάνοντας δύο και μόνο μικρές στάσεις, μία στο St Gilgen ....
.... και μια στο Mondsee.
Έχει αρχίσει να πέφτει η νύχτα όταν παίρνω το δρόμο του γυρισμού.
Κατάκοπος, αλλά χορτασμένος από τις όμορφες εικόνες και μνήμες της ημέρας, θα καταρρεύσω σε μια πολυθρόνα στην αυλή του καλού εστιατορίου του ξενοδοχείου....
..... για να απολαύσω το ευμέγεθες σνίτσελ μου ....
..... και τη θέα της όμορφα φωτισμένης Maria Plain.
Και ο σημερινός χάρτης διαδρομών:
Last edited: